פילוסופיית הרצף
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 31 ינואר 2005, 09:03
פילוסופיית הרצף
הושפעתי מעוד מהספר "עקרון הרצף".
אני חושב שלא היה צריך לקרוא לו : "עקרון הרצף : לגדל ילדים מאושרים" אלא לגדל אנשים מאושרים. כל ילד הוא איש בתהליך גדילה.
אז איך הספר השפיע על חייכם ? על תפיסת העולם, האדם, החיים ? ולא רק על שיטות לגידול ילדים.
אני הפכתי לאדם אחר. בהתחלה הייתי שומע שיר אהבה ברדיו ואומר "הוא מתגעגע לאמא שלו" או משהו כזה . הספר פתח לי את העיניים.
אני תופס היום את הניסיון לחיות עפ"י השכל כדבר שגוי, שהביא את האנושות לפי התהום. אין לי ידע רב בפילוסופיה, ואני יודע היום שהיא שגויה, שכל אותם פילוסופים שניסו "לחשוב" איך לחיות, טעו. השכל לא אמור לעשות את זה - הוא חורג מסמכותו.תמיד חיפשתי אחר אותה "אמת", אחר המשהו הזה שחסר פה, איזה מרכיב שחסר, שנעלם - אני מאמין שתמו חיפושיי.
הספר הקצין לי את הדעה הפוליטית שלי לכיוון אנארכיה, ואני אתחיל לקרוא כתבים אנארכיסטיים (אם יש למישהו המלצה...). אין לי צורך במדינה, אלא בשבט או ברשת של שבטים שאולי שונים מאוד בתרבותם אבל זהים בבסיס של החיים, שלא מתעלמים מטבעם - מהאבולוציה - ולא מנסים לכפות עליו מושגים שכלתניים: האדם כאגואיסט אינדבידואלי, למשל.
לא עולה לי כרגע בראש עוד, אם יעלה לי עוד אני אשפוך.
אני חושב שלא היה צריך לקרוא לו : "עקרון הרצף : לגדל ילדים מאושרים" אלא לגדל אנשים מאושרים. כל ילד הוא איש בתהליך גדילה.
אז איך הספר השפיע על חייכם ? על תפיסת העולם, האדם, החיים ? ולא רק על שיטות לגידול ילדים.
אני הפכתי לאדם אחר. בהתחלה הייתי שומע שיר אהבה ברדיו ואומר "הוא מתגעגע לאמא שלו" או משהו כזה . הספר פתח לי את העיניים.
אני תופס היום את הניסיון לחיות עפ"י השכל כדבר שגוי, שהביא את האנושות לפי התהום. אין לי ידע רב בפילוסופיה, ואני יודע היום שהיא שגויה, שכל אותם פילוסופים שניסו "לחשוב" איך לחיות, טעו. השכל לא אמור לעשות את זה - הוא חורג מסמכותו.תמיד חיפשתי אחר אותה "אמת", אחר המשהו הזה שחסר פה, איזה מרכיב שחסר, שנעלם - אני מאמין שתמו חיפושיי.
הספר הקצין לי את הדעה הפוליטית שלי לכיוון אנארכיה, ואני אתחיל לקרוא כתבים אנארכיסטיים (אם יש למישהו המלצה...). אין לי צורך במדינה, אלא בשבט או ברשת של שבטים שאולי שונים מאוד בתרבותם אבל זהים בבסיס של החיים, שלא מתעלמים מטבעם - מהאבולוציה - ולא מנסים לכפות עליו מושגים שכלתניים: האדם כאגואיסט אינדבידואלי, למשל.
לא עולה לי כרגע בראש עוד, אם יעלה לי עוד אני אשפוך.
-
- הודעות: 3017
- הצטרפות: 29 פברואר 2004, 08:57
- דף אישי: הדף האישי של סיגל_ב*
פילוסופיית הרצף
שלום אותותו אבא!
אולי יעניין אותך לקרוא את הדפים בקישור מדור עקרון הרצף ואת הדפים: לגור קרוב להורים ו- צמאה לשבט.
@}
אולי יעניין אותך לקרוא את הדפים בקישור מדור עקרון הרצף ואת הדפים: לגור קרוב להורים ו- צמאה לשבט.
@}
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
מעניין שבאנגלית הכותרת של הספר היא "תפיסת הרצף -- בחיפוש אחרי האושר האבוד" (The Continuum Concept -- in search of happiness lost).
לגבי כתבים אנרכיסטיים, אני ממליצה על אורסולה לה-גווין. רלוונטי במיוחד כאן Always Coming Home, אם כי ספר "האנרכיה-פרופר" שלה הוא "המנושל".
לגבי כתבים אנרכיסטיים, אני ממליצה על אורסולה לה-גווין. רלוונטי במיוחד כאן Always Coming Home, אם כי ספר "האנרכיה-פרופר" שלה הוא "המנושל".
-
- הודעות: 3030
- הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
- דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*
פילוסופיית הרצף
ואני מוסיף המלצה על סדרת ישמעאל. כל הסדרה.
-
- הודעות: 1314
- הצטרפות: 22 מרץ 2004, 23:15
- דף אישי: הדף האישי של אל_דנטה*
פילוסופיית הרצף
אנתולוגיה אנרכיזם בהוצאת רסלינג בעריכת אברהם יסעור סוקרת הוגים מרכזיים באנרכיזם בקצרה אומנם אך בצורה מהימנה.
בתאבון
בתאבון
פילוסופיית הרצף
טעימה קצרה_ , מקווה שגם _מהימנה : 4[/b]]אנרכיזם
-
- הודעות: 2934
- הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
- דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*
פילוסופיית הרצף
שלום אותותו אבא.
גם עליי הספר עיקרון הרצף השפיע מאד ושינה את תפיסת עולמי, התחיל או המשיך תהליך של שינוי מחשבתי, בערך לפני שש שנים. קראתי אותו כשהאחיין הראשון שלי נולד, אמא שלו קיבלה אותו במתנה ללידה, הציצה בו , אמרה לי "הוא לא מעשי לחיים שלנו היום" והשאילה לי בלי בעיה.
מעניין שרק לאחרונה נתקלתי בשם המקורי שלו, שיונת כתבה, כי זה בדיוק מה שאמרתי כל השנים: שזה בכלל לא שינה לי שקראתי אותו בלי ילדים משלי, עדיין הוא עזר לי לבדוק כיוונים שונים על כל התפיסות החברתיות המובנות מאליהן שגדלתיעליהן ולראות דברים אחרת. בהחלט הוא לא ספר על גידול ילדים. הוא כן ספר על קהילתיות, על אנשים, על מה נכון וטבעי לבני אדם, על הקשבה. קראתי אותו כל כך מזמן, עשיתי וקראתי מאז כל כך הרבה, גם אנארכיזם בכל מיני צורות, אבל הוא עדיין מהדהד בתוכי כאיזה אופק שנפתח, כמו פתח שהיה שם ומישהו הסיר את המנעול. אחרי שנכנסתי בדלת הזו, גיליתי עולם מופלא בלי סוף. חלקו באתר הזה, חלקו בדברים אחרים שעשיתי, אמרתי, קראתי. בהחלט ספר שמשנה תפיסת עולם, אם לא נצמדים בו רק לשם המתורגם גרוע בעברית.
גם עליי הספר עיקרון הרצף השפיע מאד ושינה את תפיסת עולמי, התחיל או המשיך תהליך של שינוי מחשבתי, בערך לפני שש שנים. קראתי אותו כשהאחיין הראשון שלי נולד, אמא שלו קיבלה אותו במתנה ללידה, הציצה בו , אמרה לי "הוא לא מעשי לחיים שלנו היום" והשאילה לי בלי בעיה.
מעניין שרק לאחרונה נתקלתי בשם המקורי שלו, שיונת כתבה, כי זה בדיוק מה שאמרתי כל השנים: שזה בכלל לא שינה לי שקראתי אותו בלי ילדים משלי, עדיין הוא עזר לי לבדוק כיוונים שונים על כל התפיסות החברתיות המובנות מאליהן שגדלתיעליהן ולראות דברים אחרת. בהחלט הוא לא ספר על גידול ילדים. הוא כן ספר על קהילתיות, על אנשים, על מה נכון וטבעי לבני אדם, על הקשבה. קראתי אותו כל כך מזמן, עשיתי וקראתי מאז כל כך הרבה, גם אנארכיזם בכל מיני צורות, אבל הוא עדיין מהדהד בתוכי כאיזה אופק שנפתח, כמו פתח שהיה שם ומישהו הסיר את המנעול. אחרי שנכנסתי בדלת הזו, גיליתי עולם מופלא בלי סוף. חלקו באתר הזה, חלקו בדברים אחרים שעשיתי, אמרתי, קראתי. בהחלט ספר שמשנה תפיסת עולם, אם לא נצמדים בו רק לשם המתורגם גרוע בעברית.
-
- הודעות: 429
- הצטרפות: 19 אפריל 2003, 23:03
- דף אישי: הדף האישי של רונית_סלע*
פילוסופיית הרצף
כל ספריו של דן לסרי, אולי לא ממש קשור, אבל מומלץ בכל זאת. יש אפשרות להתעניין ולהזמין אצל רני כשר
-
- הודעות: 341
- הצטרפות: 08 יוני 2007, 02:34
- דף אישי: הדף האישי של עורכת_עם_ערכים*
פילוסופיית הרצף
דף למחיקה?
-
- הודעות: 8400
- הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10
פילוסופיית הרצף
למה? אפשר לצרף חלקים ממנו לדף אחר על הרצף.
-
- הודעות: 284
- הצטרפות: 18 דצמבר 2003, 00:53
- דף אישי: הדף האישי של יוני_א*
פילוסופיית הרצף
לעריכה או למחיקה?
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
אני חושבת שמספיק לשנות לו את השם. אולי עקרון הרצף כגישה חברתית או הגישה החברתית של עקרון הרצף או משהו אחר.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
אולי : גישה חברתית לאור עקרון הרצף ההתפתחותי .
וכך להחזיר את המושג ההתפתחותי לרצף אשר מתקיים מגיל ילדות ועד גיל שיבה . באנגלית CONTINUUM מכיל את רעיון ההמשכיות ההתפתחותית .
וכך להחזיר את המושג ההתפתחותי לרצף אשר מתקיים מגיל ילדות ועד גיל שיבה . באנגלית CONTINUUM מכיל את רעיון ההמשכיות ההתפתחותית .
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
אבל חוה, כאן מדובר על "עקרון הרצף" שלידלוף כתבה עליו, לא "הרצף ההתפתחותי" שאת מדברת עליו.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
לצערי יונת ,זאת בדיוק הטעות אשר רק לאחרונה גיליתי שהיא רווחת כאן באתר . )-:
ג'ין לידלוף מכירה היטב את הרצף ההתפתחותי הכללי. ולמעשה נתנה לספר שם אשר 'מתכתב' עם מושגי הפסיכולוגיה ההתפתחותית.
היא שמה לב שהחברה המערבית סובלת מכך שלא נתנה מענה לצרכים בסיסיים החשובים כל כך לגורים של בני אדם בשלב הראשון של החיים . לידלוף לא המציאה איזשהו שלב ברצף ההתפתחותי . ובאותה מידה לא גילתה או יצרה איזה עקרון שלא היה ידוע קודם .
לידלוף 'נזכרה' בצורה מאוד מרגשת וסוחפת בשפה שנשכחה במערב בחוגים מסוימים . אך שפה זו לא יצאה מן הסיסטם באורח גורף בעולם ובטח שלא במובן האיבולוציוני .
גם ר. שטיינר שם לב לכך שהחברה האירופית לא נותנת לילדים את הזמן הנחוץ להתפתחות נאותה . הוא פשוט השתמש במילים אחרות כדי להסביר את אותו הענין .
ג'ין לידלוף מכירה היטב את הרצף ההתפתחותי הכללי. ולמעשה נתנה לספר שם אשר 'מתכתב' עם מושגי הפסיכולוגיה ההתפתחותית.
היא שמה לב שהחברה המערבית סובלת מכך שלא נתנה מענה לצרכים בסיסיים החשובים כל כך לגורים של בני אדם בשלב הראשון של החיים . לידלוף לא המציאה איזשהו שלב ברצף ההתפתחותי . ובאותה מידה לא גילתה או יצרה איזה עקרון שלא היה ידוע קודם .
לידלוף 'נזכרה' בצורה מאוד מרגשת וסוחפת בשפה שנשכחה במערב בחוגים מסוימים . אך שפה זו לא יצאה מן הסיסטם באורח גורף בעולם ובטח שלא במובן האיבולוציוני .
גם ר. שטיינר שם לב לכך שהחברה האירופית לא נותנת לילדים את הזמן הנחוץ להתפתחות נאותה . הוא פשוט השתמש במילים אחרות כדי להסביר את אותו הענין .
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
גם ר. שטיינר שם לב לכך שהחברה האירופית לא נותנת לילדים את הזמן הנחוץ להתפתחות נאותה
אני מצטערת שהשתמשתי כאן במילה ילדים . הייתי צריכה לומר בני אדם במקום ילדים . כל הסיפור ההתפתחותי מואץ מאוד בילדות אך למעשה תקף לגבי כל החיים .
אולי כאן גם שורש הטעות.
אני מצטערת שהשתמשתי כאן במילה ילדים . הייתי צריכה לומר בני אדם במקום ילדים . כל הסיפור ההתפתחותי מואץ מאוד בילדות אך למעשה תקף לגבי כל החיים .
אולי כאן גם שורש הטעות.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
יונת .. , לא הייתי שקטה אז הלכתי שוב לדף מהו עקרון הרצף וראיתי משהו שכתבת ב2002 .... לפי הקטע הזה אני רואה שאנחנו מדברות על אותו הדבר ..
אז איך קורית הדיפרנציאציה הזאת?
אולי פרשנות שונה שאנו נותנות למושג "הרצף ההתפתחותי " כשהוא מופיע כמושג בשפת הפסיכולוגיה ההתפתחותית?
אז איך קורית הדיפרנציאציה הזאת?
אולי פרשנות שונה שאנו נותנות למושג "הרצף ההתפתחותי " כשהוא מופיע כמושג בשפת הפסיכולוגיה ההתפתחותית?
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
חוה, אני לא מצליחה להבין למה את מתכוונת.
לידלוף לא מדברת רק על השלב הראשון של החיים, אלא על תרבות שונה. נשיאת תינוקות זה רק חלק מהעניין.
בכל מקרה, לא ברור לי למה חשבו להדגיש את העניין ההתפתחותי בהקשר של מבנה חברתי ופילוסופיה פוליטית, שהם הנושא של הדף הזה.
לידלוף לא מדברת רק על השלב הראשון של החיים, אלא על תרבות שונה. נשיאת תינוקות זה רק חלק מהעניין.
בכל מקרה, לא ברור לי למה חשבו להדגיש את העניין ההתפתחותי בהקשר של מבנה חברתי ופילוסופיה פוליטית, שהם הנושא של הדף הזה.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
נכון , זה בדיוק מה שאני אומרת .
ועוד , כי גם המונח 'התפתחותי' איננו מצביע רק על תחילת החיים . המונח 'התפתחותי' הוא כלי להבנת תהליכים ארוכים ובהחלט מהותי גם בהקשר למבנים חברתיים ופילוסופיה פוליטית .
בכל מקרה לגבי בחירת שם לדף לא התכוונתי להדגיש את העניין ההתפתחותי .
עקרון הרצף זה 'ראש' התפתחותי .
אבל חוה, כאן מדובר על "עקרון הרצף" שלידלוף כתבה עליו, לא "הרצף ההתפתחותי" שאת מדברת עליו.
אולי זה מאוחר לשאול (-: , למה את מתכוונת "הרצף ההתפתחותי " שאני מדברת עליו ?
ועוד , כי גם המונח 'התפתחותי' איננו מצביע רק על תחילת החיים . המונח 'התפתחותי' הוא כלי להבנת תהליכים ארוכים ובהחלט מהותי גם בהקשר למבנים חברתיים ופילוסופיה פוליטית .
בכל מקרה לגבי בחירת שם לדף לא התכוונתי להדגיש את העניין ההתפתחותי .
עקרון הרצף זה 'ראש' התפתחותי .
אבל חוה, כאן מדובר על "עקרון הרצף" שלידלוף כתבה עליו, לא "הרצף ההתפתחותי" שאת מדברת עליו.
אולי זה מאוחר לשאול (-: , למה את מתכוונת "הרצף ההתפתחותי " שאני מדברת עליו ?
-
- הודעות: 268
- הצטרפות: 01 יוני 2007, 10:08
- דף אישי: הדף האישי של עמנוא_ל*
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
למה את מתכוונת "הרצף ההתפתחותי " שאני מדברת עליו ?
למען האמת אני לא מתיימרת להבין את הרצף שאת מדברת עליו. אבל התרשמתי שזה לא הרצף האבולוציוני שלידלוף מדברת עליו.
למען האמת אני לא מתיימרת להבין את הרצף שאת מדברת עליו. אבל התרשמתי שזה לא הרצף האבולוציוני שלידלוף מדברת עליו.
-
- הודעות: 3060
- הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
- דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*
פילוסופיית הרצף
למען האמת אני לא מתיימרת להבין את הרצף שאת מדברת עליו. אבל התרשמתי שזה לא הרצף האבולוציוני שלידלוף מדברת עליו.
תודה יונת. בדיוק בגלל המחשבה הזאת, שעלתה אצלי בצורת שאלה, פתחתי בעצמי את מה שהתגלגל להיות דיון בעקרון הרצף באמנות ילדים, שבעצם לא הגיע למיצוי
תודה יונת. בדיוק בגלל המחשבה הזאת, שעלתה אצלי בצורת שאלה, פתחתי בעצמי את מה שהתגלגל להיות דיון בעקרון הרצף באמנות ילדים, שבעצם לא הגיע למיצוי
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
שלום יונת , )-: (-:)-:
אני קצת מתביישת , .. יצאתי מתוך הנחה שאת מכירה את מה שאני כותבת בדף עקרון הרצף באמנות של ילדים .
אבל הרי אף פעם לא התכתבנו אז כנראה שגיתי.
בכל מקרה הרצף האיבולוציוני הוא אחד . והמונח "התפתחותי " הוא מילת מפתח להבנת התהליכים . (המלצה על ספר טוב בנושא : "האיבולוציה של האהבה" מאת עדה למפרט)
לידלוף ממקדת את ההתבוננות שלה ברצף האיבולוציוני בנושאים ספציפיים ואני ממקדת את ההתבוננות במנגנון ספציפי על נושאיו השונים , אבל הכל מונח בתוך הרצף האיבולוציוני כמנגנונים שנבררו לצורך השרדות . גם מבנים חברתיים נבררים לצורך השרדות .
העתקתי לכאן מובאה קטנה מתוך הדף עקרון הרצף באמנות של ילדים הסטוריה :
"היכולת האמנותית היא אחת מן היכולות ההישרדותיות האלה. בזכותה או בכוחה ההסטוריה מתועדת לפחות 30.000שנים.
המנגנון האמנותי כל-כך משוכלל שהוא כולל בתוכו שיקוף ועיבוד של כל החויות והמסקנות המדעיות של האדם, מבטא את השכל ובו זמנית מפתח אותו. כנ"ל עם הרגש והאינטואיציה.
כל אדם נולד עם המנגנון הזה ויש סיבות והסברים מדוע הוא משתבש."
למען האמת אני לא מתיימרת להבין את הרצף שאת מדברת עליו. אבל התרשמתי שזה לא הרצף האבולוציוני שלידלוף מדברת עליו.
אני קוראת את המשפט הזה שלך וחושבת מאיפה ההתרשמות שלך לקוחה ?
אולי טעיתי פעמיים?
אשמח לשמוע ממך.
אני קצת מתביישת , .. יצאתי מתוך הנחה שאת מכירה את מה שאני כותבת בדף עקרון הרצף באמנות של ילדים .
אבל הרי אף פעם לא התכתבנו אז כנראה שגיתי.
בכל מקרה הרצף האיבולוציוני הוא אחד . והמונח "התפתחותי " הוא מילת מפתח להבנת התהליכים . (המלצה על ספר טוב בנושא : "האיבולוציה של האהבה" מאת עדה למפרט)
לידלוף ממקדת את ההתבוננות שלה ברצף האיבולוציוני בנושאים ספציפיים ואני ממקדת את ההתבוננות במנגנון ספציפי על נושאיו השונים , אבל הכל מונח בתוך הרצף האיבולוציוני כמנגנונים שנבררו לצורך השרדות . גם מבנים חברתיים נבררים לצורך השרדות .
העתקתי לכאן מובאה קטנה מתוך הדף עקרון הרצף באמנות של ילדים הסטוריה :
"היכולת האמנותית היא אחת מן היכולות ההישרדותיות האלה. בזכותה או בכוחה ההסטוריה מתועדת לפחות 30.000שנים.
המנגנון האמנותי כל-כך משוכלל שהוא כולל בתוכו שיקוף ועיבוד של כל החויות והמסקנות המדעיות של האדם, מבטא את השכל ובו זמנית מפתח אותו. כנ"ל עם הרגש והאינטואיציה.
כל אדם נולד עם המנגנון הזה ויש סיבות והסברים מדוע הוא משתבש."
למען האמת אני לא מתיימרת להבין את הרצף שאת מדברת עליו. אבל התרשמתי שזה לא הרצף האבולוציוני שלידלוף מדברת עליו.
אני קוראת את המשפט הזה שלך וחושבת מאיפה ההתרשמות שלך לקוחה ?
אולי טעיתי פעמיים?
אשמח לשמוע ממך.
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
חשבתי שאת מדברת על רצף ההתפתחות של ילדים, כמו פיאז'ה למשל. בעוד לידלוף מדברת על רצף התפתחות המין האנושי, כמו דארווין למשל.
את עדה למפרט קראתי ואני לא מבינה מה הקשר לאמנות של ילדים.
לגבי האבולוציה של האמנות האנושית: זה נשמע לי נושא מרתק. אבל אני לא מבינה איך הוא קשור לשאלות כמו אם לצייר לילד מה שהוא מבקש או לא.
את עדה למפרט קראתי ואני לא מבינה מה הקשר לאמנות של ילדים.
לגבי האבולוציה של האמנות האנושית: זה נשמע לי נושא מרתק. אבל אני לא מבינה איך הוא קשור לשאלות כמו אם לצייר לילד מה שהוא מבקש או לא.
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
יונת, ניצן, היזהרו מן המידור ! הוא נחוץ מפאת ר וחב היריעה אבל מתעתע כי בחיים עצמם הכל קשור .
_לגבי האבולוציה של האמנות האנושית: זה נשמע לי נושא מרתק. - וזה בדיוק הנושא של הדף עקרון הרצף באמנות של ילדים .
אבל אני לא מבינה איך הוא קשור לשאלות כמו אם לצייר לילד מה שהוא מבקש או לא. קשור...(-: תאמיני ... קשור ביותר .
_לגבי האבולוציה של האמנות האנושית: זה נשמע לי נושא מרתק. - וזה בדיוק הנושא של הדף עקרון הרצף באמנות של ילדים .
אבל אני לא מבינה איך הוא קשור לשאלות כמו אם לצייר לילד מה שהוא מבקש או לא. קשור...(-: תאמיני ... קשור ביותר .
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
חוה,
אמונה זה נחמד, אבל זה לא עוזר לי כרגע להבנה. גם ההצהרה שהכל קשור לא עוזרת לי להבין.
אני מבינה שנושא האמנות חשוב לך, אבל אני לא מבינה למה חשוב להכניס אותו לכותרת הדף הזה. אולי תנסי למקד את ההסבר בנקודה הזאת?
אמונה זה נחמד, אבל זה לא עוזר לי כרגע להבנה. גם ההצהרה שהכל קשור לא עוזרת לי להבין.
אני מבינה שנושא האמנות חשוב לך, אבל אני לא מבינה למה חשוב להכניס אותו לכותרת הדף הזה. אולי תנסי למקד את ההסבר בנקודה הזאת?
-
- הודעות: 977
- הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
- דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*
פילוסופיית הרצף
בקר טוב יונת ,
איזה קטע , בדיוק נכנסתי לכאן כדי להוסיף כמה מילים על פיאז'ה.
אבל קודם :
בכל מקרה לגבי בחירת שם לדף לא התכוונתי להדגיש את העניין ההתפתחותי . מבחינתי התרומה לשמו של הדף היתה צרוף המילים גישה חברתית לאור עקרון הרצף "ההתפתחותי" אמרתי פשוט משום שכך אני קוראת לעקרון הרצף , וזאת מתוך הכרה בעובדה ששמו של הספר לא מתורגם טוב .
זאת היתה תשובתי הישירה מלכתחילה.
קוראת ? נעים להכיר.(-:
אמונה זה נחמד, אבל זה לא עוזר לי כרגע להבנה. גם ההצהרה שהכל קשור לא עוזרת לי להבין.
ברצון אפתח איתך שיחה על כך לצורך הבנה , אני פשוט לא בטוחה שאת רוצה בכך , ואולי לא בדף הזה ?
איזה קטע , בדיוק נכנסתי לכאן כדי להוסיף כמה מילים על פיאז'ה.
אבל קודם :
בכל מקרה לגבי בחירת שם לדף לא התכוונתי להדגיש את העניין ההתפתחותי . מבחינתי התרומה לשמו של הדף היתה צרוף המילים גישה חברתית לאור עקרון הרצף "ההתפתחותי" אמרתי פשוט משום שכך אני קוראת לעקרון הרצף , וזאת מתוך הכרה בעובדה ששמו של הספר לא מתורגם טוב .
זאת היתה תשובתי הישירה מלכתחילה.
קוראת ? נעים להכיר.(-:
אמונה זה נחמד, אבל זה לא עוזר לי כרגע להבנה. גם ההצהרה שהכל קשור לא עוזרת לי להבין.
ברצון אפתח איתך שיחה על כך לצורך הבנה , אני פשוט לא בטוחה שאת רוצה בכך , ואולי לא בדף הזה ?
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
פילוסופיית הרצף
חוה, תודה על ההבהרה. לגבי תרגום שם הספר -- את זה כבר לא נצליח לשנות, כי הביטוי "עקרון הרצף" הפך מושג שגור בתרבות הישראלית. על המאבק הזה אני מציעה לוותר.