נזקי כביש 6

אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אביב_חדש* »

הדיון בדף חלב עיזים ובעיקר המשפט כבישים הם מלכודת מוות לבעלי חיים
מזכיר לי שכביש 6, חוצה ישראל, למרות שחוסך פקקים נוראיים, ועוזר לי לעבור את המרכז ב 20 דקות (בן שמן עד צפון כפר סבא) מעצבן מאוד.
החברה שהקימה את הכביש התחייבה לעשות מנהרות כדי לא לחתוך הרים וגבעות. בפועל יש מנהרה אחת בתחילת הכביש (מיד אחרי מחלף בן-שמן) וכל הדרך עוברים בין הרים חתוכים.
המקום היחיד שחשבתי שאולי זה בסדר לחתוך הר זה ליד קיבוץ ברקאי, אולי מכיוון שזה מהווה "גדר הפרדה" בקו התפר.
חיתוך ההרים פוגע באוכלוסית בעלי החיים מכיוון שאין להם רצף של שטח. הם מוגבלים בין הכבישים, מה שמהווה סכנת מוות, אבל גם אין רצף של מרעה או שטח מחייה.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

לגבי בע"ח - אני חושבת שניתן לפתור (יקר) באמצעות מנהרות מתחת לכביש, שמאפשורת להם לעבור מצד לצד.
(אין לי מושג אם זה רעיון [הזוי?] שלי או שמעתי את זה איפשהו).
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אני בטוחה שגם מנהרות עבור המכוניות הן יקרות, אבל נראה לי פתרון יותר ישים מאשר מנהרות עבור בעלי החיים. מעבר לכך, היתה התחייבות לעשות מנהרות, ובעצם הן עשו אחת רק כדי לצאת מידי חובה.
ענת_גיגר*
הודעות: 931
הצטרפות: 08 אוגוסט 2001, 01:47
דף אישי: הדף האישי של ענת_גיגר*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי ענת_גיגר* »

כביש 6 בעייתי בעוד הרבה מובנים סביבתיים וחברתיים.

גם אם יפתרו את בעיית החצייה של בעלי החיים, עדיין הכביש מבטא סדר עדיפויות שבו הרכב הפרטי קודם לתחבורה הציבורית. זה אומר שהמדינה משקיעה יותר ברווחתם של אלה שהפרוטה מצויה בכיסם (ויכולים לגור בפרברים ולהחזיק 2 מכוניות) ופחות באלה שזקוקים במיוחד לרכבת ותחבורה ציבורית זולה. ההשלכות הסביבתיות של זה ברורות: יותר זיהום אוויר, יותר קרקע מכוסה באספלט, פחות שטחים פתוחים וכו'.
ועל תאונות דרכים עוד לא דיברנו.

הטענה היא שבטווח הרחוק הדבר גם לא יפתור שום בעיית תחבורה ולא יחלץ שום פקק, כי בעצם ההשקעה בכביש מעודדים את השימוש ברכב הפרטי, ובטווח הרחוק מוסיפים רכבים לכבישי ארצנו, במקום לחפש אלטרנטיבות. כמו כן, הבעיה הינה ותמשיך להיות הכניסה למרכזי הערים, שישארו פקוקים.

אפשר לקרוא על הבעיות עם הכביש הזה באתר של מגמה ירוקה
חגית_פ*
הודעות: 880
הצטרפות: 18 אוקטובר 2001, 17:18
דף אישי: הדף האישי של חגית_פ*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי חגית_פ* »

בהמשך למה שענת כותבת, אני ממש לא מבינה למה לא השקיעו את המיליונים האלה בתשתית הרכבת.
הרכבת היא פיתרון יעיל, מהיר ולא מאוד יקר. וכמובן שאם במגמה ירוקה אנו עוסקים- הרכבת מורידה הרבה מכוניות מהכבישים.
אני מגיעה מבית יהושע למרכז ת"א ב-11 דקות !!!
ממליצה לכל מי שרק יכול להיעזר בצורת התחבורה הזאת.
איתי_שרון*
הודעות: 1164
הצטרפות: 27 אוגוסט 2001, 00:51
דף אישי: הדף האישי של איתי_שרון*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי איתי_שרון* »

הרעיון של מנהרות לבע"ח הוא לא הזוי - גם אני שמעתי שמיישמים אותו בכל מיני מקומות בעולם. נדמה לי ששמעתי באופן ספציפי על מקום שבו כביש הפריע לצפרדעים לעבור, אז בנו להן מנהרה. יש סיכוי שזה יקרה בישראל? אולי רק עם מנהרות אגרה לצפרדעים..
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אביב_חדש* »

ראיתם איפה בנו את תחנת הרכבת של ראש העין? באמצע שומקום. במקרה זה מקביל לכביש 6, אז אני רואה את התחנה כל הזמן. כדי להגיע לשם, צריך להשתמש בתחבורה ציבורית באופן מיוחד, כמו בתחנות חדרה, פרדס חנה, קרית גת, יבנה ועוד.
אישה_אחת*
הודעות: 255
הצטרפות: 05 דצמבר 2002, 18:17

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אישה_אחת* »

ני לא זוכר אם זה היה בגרמניה או בשוודיה ,
הקימו גשר עילי ברוחב אדיר (עשרות מטרים) וכיסו אותו באדמה וצמחיה , כדי שאיילים יוכלו לעבור (על גשרים צרים יותר , כאלה שנראו כמו גשר הולכי רגל ,הם (האיילים) לא הסכימו)
וכעת התלבטות.
אני כרגע לא נוסע על הכביש, אני שוקל לעשות מנוי ולהתחיל להשתמש בו (פעם בשבוע שבועיים)

הלבטים
  1. האם התועלת מצדיקה את העלות (הכספית וה'מוסרית' גרשיים בכוונה) (חסכון של 15 דקות)
  2. האם אכפת לי שהכסף שאני משלם הולך לחשבונו של לב לבייב באיי קיימן?
  3. האם אני פוגע באיכות הסביבה?
  4. על מי אני עובד , אני נוסע (בעיקר על כביש 1) כ 400 ק"מ בשבוע לבד אדם אחד עם תיק גב במכונית ריקה. פתאום אני נזכר באיכות הסביבה.
(וזה לא רק אני , אני חושד שכולם נוסעים לבד במכוניותיהם רב הזמן, וביום שבת ב 17:00 הם חושבים 5 דק' על איכות הסביבה
מוטי_בציה*
הודעות: 1
הצטרפות: 22 אפריל 2003, 22:22

נזקי כביש 6

שליחה על ידי מוטי_בציה* »

  1. לא
  2. תלוי בך
  3. כן
  4. זה לא אותו הדבר - נסיעה בחוצה ישראל תעודד את המשך בניית הכביש והאיוולת.
ענת_גיגר*
הודעות: 931
הצטרפות: 08 אוגוסט 2001, 01:47
דף אישי: הדף האישי של ענת_גיגר*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי ענת_גיגר* »

זה קצת כמו הדילמה האם לגור בבית צמוד קרקע בפרברים, דבר שמחייב נסיעה לתל אביב כמה פעמים בשבוע. מצד אחד אנחנו רוצים שילדינו יגדלו על פיסת אדמה ולא על פיסת בטון, ומצד שני ברור לנו שאם כולם היו רוצים כמונו, לא היה נשאר שטח פתוח בארץ הזאת... (וזאת פחות או יותר המציאות).

למעשה הדבר הסביבתי ביותר הוא לגור בדירה בעיר ולהגיע לעבודה באופניים, אבל רוב שוחרי דרך החיים הטבעית מבקשים לגור קרוב יותר לטבע. יש כאן פרדוקס, ככה אני מרגישה. מה שכן, לא אגור בבית חדש או בישוב חדש, שמפקיע עוד שטחים לטובת בניה ותשתיות. יש פה מספיק יישובים, לדעתי.

ובחזרה לכביש. לדעתי אי שימוש בכביש הוא מעין הפגנת מחאה פרטית, שגם אם מקבלי ההחלטות לא ידעו עליה ולא יושפעו ממנה, ככה אני מעדיפה לחיות. כמו לדוגמה, לא להשתמש במוצרים שנוסו על בעלי חיים או מוצרים שיוצרו בשטחים. ויכול להיות שההחרמה הזאת תכה גלים ותעורר איזה הד ציבורי. אבל גם אם לא, יש לזה משמעות פרטית.

אז בקיצור, אבישלום, אני בעד ההחרמה. שלא תשמש להם נתון סטטיסטי לכך שהכביש חיוני ונחוץ.
ואם אנחנו מדברים רק על 15 דקות חיסכון, נו, אז בכלל...
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אני נוסעת על הכביש פעם בשבוע. כדי להגיע מכפר מנחם לרופין לוקח לי דרך כביש 6 שעה וחמש דקות עד שעה ורבע.
אם הייתי נוסעת בכביש אשדוד-ת"א יחד עם איילון צפון היה לוקח לי שעתיים ורבע.
אם הייתי נוסעת בכביש איילון דרום ואשדוד-ת"א (יציאה דרך חולון שהיא פחות פקוקה) היה לוקח לי שלוש שעות.
בחזור לוקח לי שעה וחצי. הנסיעה ממחלף אייל ועד מחלף בן שמן היא 20 דקות (קצת פחות, אבל פשוט הייתי לארג'ית).
בנסיעה עם תינוקת באוטו, אני מעדיפה ליסוע רצוף כל הדרך ולא לעמוד בפקק שמתחיל במחלף השלום במקרה הטוב או בגלילות במקרה הגרוע ביותר.
נוסעים לבד על הכביש, שזה מאוד בטוח, מכיוון שלא נהרגים מטעויות של אחרים.
רכבת במקרה שלי, זה לא פשוט. אני צריכה אוטובוס או מונית מנתניה, וכמובן לסחוב איתי סלקל.
מייק*
הודעות: 29
הצטרפות: 30 אוקטובר 2002, 17:25

נזקי כביש 6

שליחה על ידי מייק* »

כן, כנראה שכביש 6 הוא כמו נצרים: משגה, אבל עובדה.
אין_שם*
הודעות: 10
הצטרפות: 24 אפריל 2003, 18:03

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אין_שם* »

כביש 6- כי לגוף אין חלקי חילוף...
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי בשמת_א* »

מרגיז אותי שחתמתי על כל עצומה ומה לא, וכביש 6 הוקם. איזו מדינה.
האזרח_דרור*
הודעות: 77
הצטרפות: 03 מרץ 2003, 18:49
דף אישי: הדף האישי של האזרח_דרור*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי האזרח_דרור* »

כל התהיות בדף הזה מקבלות תשובות בנושא
מה זה פרבור
וביקושרים ממנו על הנושא.
כן, בטווח הקצר הכביש עוזר להמנע מפקקים. אבל גם , בטווח הארוך יותר הוא מבטיח פקקים גדולים הרבה יותר ובעיות רציניות יותר בכל מה שקשור לתחבורה, לסביבה, לכלכלה ולחברה.

גשרים לאיילים - היו כאלו דברים בעולם. אולם כיוון שעיקר הנזק של הכביש הוא עידוד הפרבור והבניה סביבו (תחילה של קניונים ולאחר מכן של שכונות שלמות) , לאילים לא ישאר בכלל מקום מחיה, כך שהמעבר מאזור מחיה אחד לשני יהיה לא רלוונטי.

מערכת הרכבות בארץ בנויה על תשתית שהוקמה עוד בזמן התורכים! ולאחר מכן שופצה והורחבה על ידי הבריטים. לא פלא לכן שהתחנות ממוקמות הרבה פעמים במוקמות מוזרים - התכנון של הערים שהוקמו לאחר מכן כלל לא התחשב ברכבות ולא שף להקים קווים חדשים.

החזון של ישראל המפוברבת , זו שממשיכה להסמך על רכב פרטי כעל אמצעי תחבורה ראשי, הוא עיר גדולה אחת נמוכה ובזבזנית בשטח - החל מאשדוד , בואכה ירושלים, ועד אשדוד. משולש ענקי של מגה פוליס מיותרת, חונקת הסובלת מכל התחלואים של ערי - רכב דומות שקמו בעשורים האחרונים בארה"ב. אבל בחלם כמו בחלם, מסרבים ללמוד מנסיונם של אחרים. (מובן שלא הכל חלמאות , הרווח הענקי מתפעול הכביש ומהבניה המפורוורת סביבו תרם רבות להחלקת הכביש קדימה ולסתימת הביקורת נגדו)

כך לדוגמא ראש עיריית רמת השרון, וראש עיריית כפר סבא הוציאו הודעות של תמיכה בכביש (במימון חברת דרך ארץ זכיינת הכביש). כשהפגינו נגד ראש עיריית רמת השרון על תמיכתה היא מחתה נגד המפגינים על שהיא עשתה זאת כאדם פרטי (מה שלא הפריעה לה לחתום כראש עיריית רמת השרון ). הנימוק במודעה היה - "קיצור הפקקים" זאת למרות ששום פקק בין רמת השרון לתל אביב היה יכול להפתר על ידי הכביש - וזאת על פי מוציאו לפועל עצמם. בפרסומים רשמיים הם טענו שהטענות נגדם הם פיקציה, היות והם לא הבטיחו להקל את הפקקים לנוסעים אל תל אביב, עם זאת במודעות שלהם לציבור הרחב הם נקטו בדיוק בקו הזה.
זו רק דוגמא אחת לשקרים , הונאה , שוחד, ניצול ציני וכו' שנקטו בו יזמי הכביש וגרוריהם הפוליטקאים. עוד דוגמאות קלאסיות:
  • בזמן שביתת הנכים הראשונה התאספה ניצגות משרדי האוצר ומשרדים אחרים כדי להעביר ליזמי הכביש 400 מיליון ש"ח. מה שלקח לנכים חודשיים ימים ולאחר מכן עוד 2 שביתות ארוכות ולא כובד במלואו, לקח ליזמי הכביש 14 שעות.
  • היזמים מקבלים החזרים מהמדינה של 70-80 אחוזים מהרווח הצפוי להם. כך שגם אם לא תסעו עליו - תשלמו. למרות זאת , ולמרות תמריצים כספיים כמו הלוואות מסובסדות, מענקים, בניית 3 מחלפים וכל כבישי הרוחב על חשבון משלם המיסים, תשלום פיצויים לבעלי החלקות שהכביש עובר עליהם ועוד - לא מפריע הדבר ליזמים לטעון שהכביש מומן רק מכספים פרטיים.
  • בפעם הראשונה בישראל מאשרים לחברה פרטית לחדור לתוך מאגרי המידע של הממשלה. מי שלא ישלם לחוצה ישראל על נסיעה, רכבו עשוי להשלל ממנו ועוד סנקציות דרקונית עלולות להנקט, תוך השחברה מקבלת יכולת לעיין בנותני בעלות רכב של משרד הרישוי ולהפעיל משטרה פרטית על הכביש.
  • מי התהום של ראש העיין, שמספקים מי שתיה למיליון איש נמצאים בסכנה מצד הכביש. מובן שלא נערך תסקיר סביבתי בנושא.
  • אשתו של ח"כ מאיר שטרית היתה אשת יחסי הציבור של הפרוייקט. שטרית פעל למעל הכביש הן על ידי הטלת משמעת קואליציונית מול חברי ליכוד בהצבעה בכנסת (הכביש הוא נושא ערכי?) , והן לאחר מכן כשדחף להעלות את מהירות הנסיעה המותרת בכביש ל110 קמ"ש.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי ורד_לב* »

פרטים מעניינים משהו, דרור!
כמה :-( !
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי עדי_יותם* »

כשהפגינו נגד ראש עיריית רמת השרון על תמיכתה היא מחתה נגד המפגינים על שהיא עשתה זאת כאדם פרטי (מה שלא הפריע לה לחתום כראש עיריית רמת השרון
ממש לא קשור לנושא הדיון, אבל ראש עיריית רמה"ש הוא גבר.
האזרח_דרור*
הודעות: 77
הצטרפות: 03 מרץ 2003, 18:49
דף אישי: הדף האישי של האזרח_דרור*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי האזרח_דרור* »

טעות שלי - הכוונה כמובן ליעל גרמן (שכחתי את שמה ולכן לא רשמתי) שהיא ראש עיריית הרצליה.
אמירה.*
הודעות: 1
הצטרפות: 05 יוני 2004, 01:00

נזקי כביש 6

שליחה על ידי אמירה.* »

יש התארגנות מחאה נגד המשך סלילת הכביש.
הוגשה עתירה לבג"צ, כך שבינתיים הסלילה מוקפאת.
ההתארגנות היא של מספר אנשים פרטיים ושל קבוצה המכנה את עצמה שומרי - הגן.
הוקם אוהל מחאה שבו יתקיימו פעולות שונות בנסיון להאבק בסלילת הכביש בנתיבו המתוכנן, ובשאיפה לבטלו.
האוהל ממוקם על התוואי של המוביל הארצי - ומגיעים אליו דרך צומת משמר הגבול \ ברקאי, או מדרך רגבים פונים ימינה לדרך העפר כבוש ממש ליד המפעל לכופתיות- זבל...
החברה האלו פועלים על תרומות ובעיקר בהתנדבות, וזקוקים לתמיכה.
פרטים נוספים על הפעילויות אפשר לברר עם אדם ששמו שימי (אני לא זוכרת הכל...) בטל. 064-497226.
נראה לי שממש חשוב לפעול לעצירת הרס הטבע המועט שנותר לנו בארץ.
הראל*
הודעות: 25
הצטרפות: 06 מרץ 2003, 12:02

נזקי כביש 6

שליחה על ידי הראל* »

בסוף אם הכסף שנשלם ללביב הוא יסלול את הרכבת הטרנס ארצית הראשונה של ישראל. ונוכל לומר ועז יצא מתוק.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

נזקי כביש 6

שליחה על ידי שירה* »

זהו כביש מוא נוח. אבל צריך לא לעצור בו יותר מחמש דקות כי משלמים כפול
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

להראל

אין סיכוי שבעולם שאדון לביב ישקיע שקל אחד ברכבת
לביב ישקיע ברכבת אך ורק את כספי המדינה בדיוק כפי שנעשה בחוצה ישראל

אדון לב לביב כמו רקנטי, מוטי זיסר ובעלי הון נוספים אשר עושקים את כספי המדינה בקונסטלציות שונות ומשונות מעיפים בשנים האחרונות את כספם מהארץ לטובת השקעות בעלות פוטנציאל גבוהה בהרבה כגון נדל"ן במזרח אירופה ומפעלים בסין

את הרווחים שבעלי ההון עושים בארץ הם מעבירים ישר לחשבונות בחו"ל בעיקר במקלטי מס
הגלובליזציה אותה מיחצ"ן ביבי נתניהו נועדה לשרת את האינטרסים של בעלי ההון
מרוויחים על חשבון העבדים המקומיים
על מנת להשקיע במקומות זרים
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לכל מי שמעוניין

בלימת קבלני כביש חוצה ישראל
קבלני כביש חוצה ישראל מנסים לקבוע עובדות בשטח
ג'ונסונים (כלי פינוי אדמה), מחפרים ומודדים התחילו לעבוד ליד רגבים
כלים אלו עובדים ככל הנראה ללא אישורי עבודה ובניגוד להחלטת בג"ץ לעצור את העבודות עד להחלטת המועצה הארצית
ניתן לעצור כלים אלו באמצעים שונים, הופעה במקום עם מצלמה או מסרטה מועילה גם כן
החל מיום ראשון מתחיל המאבק בשדות קיבוץ רגבים, קצת לפני הכניסה לקיבוץ בצד הצפוני של הכביש לרגבים.
כל המעוניין מוזמן להצטרף
שעות הפעילות הן שעות העבודה של הקבלנים במקום ככל הנראה 08:00 - 17:00
שרון_ברקת*
הודעות: 373
הצטרפות: 11 יולי 2002, 16:02
דף אישי: הדף האישי של שרון_ברקת*

נזקי כביש 6

שליחה על ידי שרון_ברקת* »

עצומה אונליין נגד כביש 6 באזור טבעון
אפשר לפנות "אלי" mailto:[email protected] לקבל את נוסח העצומה או את מפת התוואי המתוכנן והתוואי החליפי המוצע
שליחת תגובה

חזור אל “מוסר ואתיקה”