מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים
המשך דיון שהתחיל בדף הורדת שכר חברי הכנסת, שם כתב אבישלום שליט:
התחברו לי בראש שני רעיונות שהוזכרו - ענישה ותאונות דרכים. לדעתי ענישה מפלצתית (כולל מצלמות וידאו שיותקנו לאורך הכבישים ועל פיהם יוענשו נהגים 'פרועים' על 'נהיגה פרועה') יכולה למנוע הרבה מתאונות הדרכים (אבל זה ויכוח אחר)
התחברו לי בראש שני רעיונות שהוזכרו - ענישה ותאונות דרכים. לדעתי ענישה מפלצתית (כולל מצלמות וידאו שיותקנו לאורך הכבישים ועל פיהם יוענשו נהגים 'פרועים' על 'נהיגה פרועה') יכולה למנוע הרבה מתאונות הדרכים (אבל זה ויכוח אחר)
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
מניעת תאונות דרכים
לדעתי ענישה מפלצתית (כולל מצלמות וידאו שיותקנו לאורך הכבישים ועל פיהם יוענשו נהגים 'פרועים' על 'נהיגה פרועה') יכולה למנוע הרבה מתאונות הדרכים
אני דווקא עוקבת אחרי הנושא הזה כ-15 שנה.
דעתך נראית לי אפוא מבוססת רק על אותן דיעות ... של הממונים על התחבורה במדינתנו, שקונצפציה זו מגבירה בה את מספר התאונות מדי שנה.
אני מוכנה להיות שר התחבורה כמעט בחינם, רק בשביל לקבל צ'אנס לטפל סוף סוף בתאונות הדרכים באופן מקצועי!
אני דווקא עוקבת אחרי הנושא הזה כ-15 שנה.
דעתך נראית לי אפוא מבוססת רק על אותן דיעות ... של הממונים על התחבורה במדינתנו, שקונצפציה זו מגבירה בה את מספר התאונות מדי שנה.
אני מוכנה להיות שר התחבורה כמעט בחינם, רק בשביל לקבל צ'אנס לטפל סוף סוף בתאונות הדרכים באופן מקצועי!
-
- הודעות: 104
- הצטרפות: 22 מרץ 2003, 02:28
- דף אישי: הדף האישי של אבישלום_שליט*
מניעת תאונות דרכים
בשמת
אני מסתמך על סטטיסטיקה שמקורה בצה"ל (לפחות עד לפני כמה שנים) - שהצליח תוך זמן קצר יחסית להוריד את מספר תאונות הדרכים ואת חומרתם , זאת למרות שמרבית הנהגים הם נהגים צעירים. (עד לרמה שהיא נמוכה באופן מובהק לעומת המצב של נהגים מחוף לצה"ל)
הסיבה היחידה הנראית להורדה הנ"ל היא מדיניות ענישה דרקונית ולא פרופורציונלית (ומשטר אימה, הנהגים רועדים מפחד מהעונש)ץ המערכת האזרחית 'מעדיפה' לשלם את המחיר של מעל 500 הרוגים בשנה.
>אבישלום חושף את פרצופו הפשיסטי<
אני מסתמך על סטטיסטיקה שמקורה בצה"ל (לפחות עד לפני כמה שנים) - שהצליח תוך זמן קצר יחסית להוריד את מספר תאונות הדרכים ואת חומרתם , זאת למרות שמרבית הנהגים הם נהגים צעירים. (עד לרמה שהיא נמוכה באופן מובהק לעומת המצב של נהגים מחוף לצה"ל)
הסיבה היחידה הנראית להורדה הנ"ל היא מדיניות ענישה דרקונית ולא פרופורציונלית (ומשטר אימה, הנהגים רועדים מפחד מהעונש)ץ המערכת האזרחית 'מעדיפה' לשלם את המחיר של מעל 500 הרוגים בשנה.
>אבישלום חושף את פרצופו הפשיסטי<
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
מניעת תאונות דרכים
הסיבה היחידה הנראית להורדה הנ"ל היא מדיניות ענישה דרקונית ולא פרופורציונלית
אז ממש לא, לידיעתך.
למשל, שלחו את כל הנהגים המקצועיים בצה"ל לקורסי נהיגה מתקדמת (על מסלול מירוצים וכאלה), ויש עוד חלקים לתכנית.
הם למדו נהיגה במצבי חירום, בלימה נכונה ועוד.
בהערת אגב, תאונות נגרמות ברוב המקרים בגלל טעויות (ולאו דווקא של נהגים. גם ילדים שקופצים לכביש ממש לפני מכונית גורמים לתאונת דרכים קטלנית, כמו שקרה השבוע בכפר סבא, כמדומני).
הוכח כבר בניסויים רבים, ש"הגברת האכיפה" מגבירה את סכנת הטעות ועימה - את התאונות.
זה הוכח גם בארץ, וגרם לקיפוד זריז של אחד המבצעים, כשמהר מאוד התברר שהמבצע הגביר את התאונות עשרות מונים, ודווקא בקטעים שבהם הוא התמקד.
למומחים (האמיתיים, לא נביאי השקר ששר התחבורה מעסיק) די ברור למה, והם הזהירו מראש.
הקשיבו להם?
<מי שיודע את התשובה הנכונה יכול לנסות להיבחר לכנסת>
אז ממש לא, לידיעתך.
למשל, שלחו את כל הנהגים המקצועיים בצה"ל לקורסי נהיגה מתקדמת (על מסלול מירוצים וכאלה), ויש עוד חלקים לתכנית.
הם למדו נהיגה במצבי חירום, בלימה נכונה ועוד.
בהערת אגב, תאונות נגרמות ברוב המקרים בגלל טעויות (ולאו דווקא של נהגים. גם ילדים שקופצים לכביש ממש לפני מכונית גורמים לתאונת דרכים קטלנית, כמו שקרה השבוע בכפר סבא, כמדומני).
הוכח כבר בניסויים רבים, ש"הגברת האכיפה" מגבירה את סכנת הטעות ועימה - את התאונות.
זה הוכח גם בארץ, וגרם לקיפוד זריז של אחד המבצעים, כשמהר מאוד התברר שהמבצע הגביר את התאונות עשרות מונים, ודווקא בקטעים שבהם הוא התמקד.
למומחים (האמיתיים, לא נביאי השקר ששר התחבורה מעסיק) די ברור למה, והם הזהירו מראש.
הקשיבו להם?
<מי שיודע את התשובה הנכונה יכול לנסות להיבחר לכנסת>
-
- הודעות: 1477
- הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41
מניעת תאונות דרכים
הערה: בואו נבחין בין חומרת העונש ועומק האכיפה.
העמקת האכיפה פירושה שיש סיכוי גדול יותר להיתפס (ריבוי מצלמות בכביש תורם רק להעמקת האכיפה).
העמקת העונש פירושה שאם נתפסת - העונש חמור יותר.
אני נאמן נקיון. כאשר העלו את העונש על השלכת פסולת מרכב לחמישים אלף שקלים, הפסקתי לרשום דוחות: מי שמשליך פסולת ממכונית נוסעת ראוי לקנס, אבל לא בסדר גודל של מחיר המכונית.
התחברו לי בראש שני רעיונות שהוזכרו - ענישה ותאונות דרכים
הנה כמה נקודות שכתבתי לפני ארבע שנים במטרה לשנות את התפיסה של הנהגים לגבי הנהיגה. התחלה שלא היה לה המשך.
העמקת האכיפה פירושה שיש סיכוי גדול יותר להיתפס (ריבוי מצלמות בכביש תורם רק להעמקת האכיפה).
העמקת העונש פירושה שאם נתפסת - העונש חמור יותר.
אני נאמן נקיון. כאשר העלו את העונש על השלכת פסולת מרכב לחמישים אלף שקלים, הפסקתי לרשום דוחות: מי שמשליך פסולת ממכונית נוסעת ראוי לקנס, אבל לא בסדר גודל של מחיר המכונית.
התחברו לי בראש שני רעיונות שהוזכרו - ענישה ותאונות דרכים
הנה כמה נקודות שכתבתי לפני ארבע שנים במטרה לשנות את התפיסה של הנהגים לגבי הנהיגה. התחלה שלא היה לה המשך.
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
מניעת תאונות דרכים
עודד, מעניין מאוד!
אהבתי.
האמת, אחת הבעיות הקשות ביותר בכבישים, שגורמת לפקקים מעצבנים, היא הנטיה של הנהג הישראלי בעת עומס "לשפר עמדות" על ידי המעבר מנתיב לנתיב.
זה מפני שהנהגים:
א. לא מכירים את חוק מרפי, the other lane moves faster ( תמיד זה הנתיב ה שני שנוסע מהר יותר).
ב. לא מכירים את חוק הפקק: הוא נגרם כתוצאה מאינספור העיכובים וה"היתקעויות" שנוצרות מהמכוניות שעוברות מנתיב לנתיב רק בשביל "לשפר עמדות" (להבדיל מנהגים שעוברים נתיב כדי לצאת ביציאה הקרובה וכדומה).
אילו כל הנהגים המזהים עומס היו מייד נכנסים לנוהל "הישאר בנתיב שלך בכל מחיר", כל הכביש היה זורם מהר ובטוח.
הדגמה לחוק התחבורתי הזה שהכרתי עד אז באופן תיאורטי בלבד חווינו פעם בערב ליל הסדר.
נסענו לירושלים לליל הסדר.
יחד איתנו נסע כל עמישראל לירושלים לליל הסדר. משפחות שלמות חגיגיות במכוניות.
כיוון שכולם נסעו לליל הסדר לירושלים, וכולם ידעו שכל האחרים נוסעים גם הם לליל הסדר בירושלים, שררה מעין אחווה נדירה בכביש.
כולם נסעו במהירות.
קבועה.
איש לא צפר.
איש לא עבר מנתיב לנתיב.
כל הכביש נע כאיש אחד.
בשקט.
במהירות.
הגענו לירושלים תוך 45 דקות ברוטו מביתנו לבית היעד. בחיים לא היתה לנו נסיעה כה מהירה ונעימה לירושלים, והכביש היה עמוס מפגוש לפגוש כמעט.
(וסליחה שזה מזכיר לי, להבדיל, את השקט בכבישים אחרי רצח רבין. גם אז היתה תחושה של "שקט" בכבישים. כולם היו שקטים. לא היו צפירות, ציפצופים, עקיפות. הנהגים היו אדיבים זה לזה, נתנו זכות קדימה. שמיכה עבה של שקט כבד היתה תלויה על כל הארץ).
אהבתי.
האמת, אחת הבעיות הקשות ביותר בכבישים, שגורמת לפקקים מעצבנים, היא הנטיה של הנהג הישראלי בעת עומס "לשפר עמדות" על ידי המעבר מנתיב לנתיב.
זה מפני שהנהגים:
א. לא מכירים את חוק מרפי, the other lane moves faster ( תמיד זה הנתיב ה שני שנוסע מהר יותר).
ב. לא מכירים את חוק הפקק: הוא נגרם כתוצאה מאינספור העיכובים וה"היתקעויות" שנוצרות מהמכוניות שעוברות מנתיב לנתיב רק בשביל "לשפר עמדות" (להבדיל מנהגים שעוברים נתיב כדי לצאת ביציאה הקרובה וכדומה).
אילו כל הנהגים המזהים עומס היו מייד נכנסים לנוהל "הישאר בנתיב שלך בכל מחיר", כל הכביש היה זורם מהר ובטוח.
הדגמה לחוק התחבורתי הזה שהכרתי עד אז באופן תיאורטי בלבד חווינו פעם בערב ליל הסדר.
נסענו לירושלים לליל הסדר.
יחד איתנו נסע כל עמישראל לירושלים לליל הסדר. משפחות שלמות חגיגיות במכוניות.
כיוון שכולם נסעו לליל הסדר לירושלים, וכולם ידעו שכל האחרים נוסעים גם הם לליל הסדר בירושלים, שררה מעין אחווה נדירה בכביש.
כולם נסעו במהירות.
קבועה.
איש לא צפר.
איש לא עבר מנתיב לנתיב.
כל הכביש נע כאיש אחד.
בשקט.
במהירות.
הגענו לירושלים תוך 45 דקות ברוטו מביתנו לבית היעד. בחיים לא היתה לנו נסיעה כה מהירה ונעימה לירושלים, והכביש היה עמוס מפגוש לפגוש כמעט.
(וסליחה שזה מזכיר לי, להבדיל, את השקט בכבישים אחרי רצח רבין. גם אז היתה תחושה של "שקט" בכבישים. כולם היו שקטים. לא היו צפירות, ציפצופים, עקיפות. הנהגים היו אדיבים זה לזה, נתנו זכות קדימה. שמיכה עבה של שקט כבד היתה תלויה על כל הארץ).
-
- הודעות: 2998
- הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
- דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*
מניעת תאונות דרכים
מה שלא עזר לנו להגיע לסדר, לפני שנה בשעתיים (כפר מנחם-רמת צבי), אלא ב 4 שעות.
-
- הודעות: 3314
- הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
- דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*
מניעת תאונות דרכים
אנחנו בשנה שעברה נסענו ליבנה מהמרכז. היה פקוק בטירוף, אבל ניווטנו את דרכנו עם מפות דרך חולון וראשל"צ. היה חוויה. גם מהיר יותר וגם אחלה בוסט לאגו המנווט (אני
)

-
- הודעות: 261
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2001, 00:22
- דף אישי: הדף האישי של עדי_רן*
מניעת תאונות דרכים
שלחו את כל הנהגים המקצועיים בצה"ל לקורסי נהיגה מתקדמת (על מסלול מירוצים וכאלה),
אולי התכוונו לשלוח. מספר הנהגים המקצועיים בצבא לא מאפשר תכנית כזו -- כדי להכניס את כולם לקורסים דרוש זמן שעולה על משך שירות החובה. גם אם היו עושים זאת, רוב בעלי רשיונות הנהיגה הצבאיים אינם נהגים מקצועיים. הפחתת מספר התאונות נמדדה (בהצלחה) על פני כלל הנוהגים ברכב צבאי.
מה שכן נעשה היה
אולי התכוונו לשלוח. מספר הנהגים המקצועיים בצבא לא מאפשר תכנית כזו -- כדי להכניס את כולם לקורסים דרוש זמן שעולה על משך שירות החובה. גם אם היו עושים זאת, רוב בעלי רשיונות הנהיגה הצבאיים אינם נהגים מקצועיים. הפחתת מספר התאונות נמדדה (בהצלחה) על פני כלל הנוהגים ברכב צבאי.
מה שכן נעשה היה
- קבלת רשיון נהיגה צבאי הותנתה החל מלפני כמה שנים במעבר קורס נהיגה מונעת (אזרחי או צבאי). זה קורס די עלוב, אבל הוא כנראה נותן משהו.
- נושא שעות המנוחה זוהה כגורם קריטי לתאונות, בעיקר אצל נהגים מקצועיים, וחשיבותו הוטמעה באופן נרחב -- אצל נהגים ומפקדים בכל הרמות.
- כנסי הסברה לנוהגים, חובה בכל היחידות ולכל בעלי רשיון צבאי, פעמיים בשנה לפחות. דיווחים על "כמעט ונפגע", שינון נושא המנוחה, התייחסות למזג האוויר ועוד. זה מגביר משמעותית את המודעות לנושא.
- אכיפה וענישה דרקונית. כבעל רכב צבאי צמוד לשעבר, אני יכול להעיד שהנסיעה ברכב עם לוחיות שחורות כרוכה בחשש רב יותר, משמעותית, מפני היתקלות במשטרה הצבאית, בהשוואה לנהיגה ברכב אזרחי. לגבי ענישה, כמות הנהגים שרשיונם הצבאי נפסל מנצחת, לדעתי, בהרבה את הכמות המקבילה בתחום האזרחי -- למרות שיש בוודאי מאות כלי רכב אזרחיים על כל כלי רכב צבאי... וזה בנוסף לקנסות והתראות מרובים. גם קבועי הזמן של מערכת הענישה קצרים הרבה יותר מהמקבילים במערכת האזרחית.
מניעת תאונות דרכים
נושא שעות המנוחה זוהה כגורם קריטי לתאונות,
בדיוק, ולא רק לגבי נהגים מקצועיים.
אם כן, גורמים מרכזיים בתאונות:
לא מהירות "מופרזת"
לא דברים שקשורים ב"אכיפה"
הנוכחות המשטרתית המוגברת באה למנוע את המעבר באור אדום, את אי מתן זכות קדימה, אי עצירה בתמרור עצור. אלה גורמים לתאונות "תקשורתיות" אך לא לרוב התאונות. הבעיה עם ה
בחשש רב יותר, משמעותית, מפני היתקלות במשטרה הצבאית
היא, שלא בטוח שזה עושה אותך נהג טוב יותר על הכביש. אתה עסוק יותר בשאלה אם עשית טעות טיפשית שתעלה לך ב"היתפסות" ובתוצאותיה, מאשר בתשומת לב לכביש ובנהיגה חכמה לפי תנאי הכביש וכלי הרכב האחרים.
בדיוק, ולא רק לגבי נהגים מקצועיים.
אם כן, גורמים מרכזיים בתאונות:
- חוסר הבנה של הכביש (בגלל זה חינוך חינוך חינוך ומודעות לקריאת הכביש, לנהיגה מונעת וכו'). למשל, שימוש לקוי במראות הרכב, הערכה שגויה של מרחקים ומהירויות, חוסר הבנה של מהלכי האחרים בכביש, חוסר מודעות לצורך שבחיזוי תנועותיהם של הנהגים מסביבך כל הזמן, אי לקיחת מרווח ביטחון לטעויות של אחרים (צריך לצפות לטעויות של אחרים, כי הם בני אדם והם יעשו טעויות, יתבלבלו וכו'). ועוד ועוד.
- עייפות שגורמת לטעויות "טיפשיות" אך קטלניות, ולהירדמות על ההגה (אני מתקשרת בפלאפון לכל המשפחה כדי להישאר ערה, כי אני מרגישה את הנימנום משתלט עלי ואין איפה לעצור בכביש).
לא מהירות "מופרזת"
לא דברים שקשורים ב"אכיפה"
הנוכחות המשטרתית המוגברת באה למנוע את המעבר באור אדום, את אי מתן זכות קדימה, אי עצירה בתמרור עצור. אלה גורמים לתאונות "תקשורתיות" אך לא לרוב התאונות. הבעיה עם ה
בחשש רב יותר, משמעותית, מפני היתקלות במשטרה הצבאית
היא, שלא בטוח שזה עושה אותך נהג טוב יותר על הכביש. אתה עסוק יותר בשאלה אם עשית טעות טיפשית שתעלה לך ב"היתפסות" ובתוצאותיה, מאשר בתשומת לב לכביש ובנהיגה חכמה לפי תנאי הכביש וכלי הרכב האחרים.
-
- הודעות: 2302
- הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
- דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*
מניעת תאונות דרכים
לכל מי שנוסע צפונה, שימו לב למפגע מסוכן, כשחוזרים דרומה מכיוון ראש פינה לכיוון צומת עמיעד , יש מחלף עם כביש חדש ומהיר לצפת.
יש שם תמרור עצור שכמעט לא מבחינים בו , ומי שלא מכיר יכול לפספס . המחלף הזה פתוח רק כמה חודשים וכבר נהרגו שם הרבה אנשים.
יש שם תמרור עצור שכמעט לא מבחינים בו , ומי שלא מכיר יכול לפספס . המחלף הזה פתוח רק כמה חודשים וכבר נהרגו שם הרבה אנשים.
-
- הודעות: 104
- הצטרפות: 22 מרץ 2003, 02:28
- דף אישי: הדף האישי של אבישלום_שליט*
מניעת תאונות דרכים
בשמת
אז ממש לא, לידיעתך.
אמנם עברו כמה שנים , אז אולי בינתיים המצב השתנה, אבל כוונתי הייתה לנהגים (בני 18 וקצת) שנזהרים מאד לא לעשות את העבירה הקלה ביותר
לנהג הישראלי יש עוד בעיה, מלבד חוסר הזהירות -- והיא פשוט יכולת נמוכה.
האיטלקים, לדעתינוהגים עו יותר אגרסיבי ופחות זהיר (לפחות זו התרשמותי מביקור קצר ברומא) אך יש להם שליטה טובה יותר ברכב ומודעות ליכולתם.
מכיוון שאי אפשר לחנך את עם ישראל כולו ולהביא לשיפור היכולת, אני באמת חושב שעונש חמור במיוחד על כמה עבירות ישפר את המצב
בחשש רב יותר, משמעותית, מפני היתקלות במשטרה הצבאית
החשש הזה מונע מהרבה אנשים,
אז ממש לא, לידיעתך.
אמנם עברו כמה שנים , אז אולי בינתיים המצב השתנה, אבל כוונתי הייתה לנהגים (בני 18 וקצת) שנזהרים מאד לא לעשות את העבירה הקלה ביותר
- הם לא מתקרבים למהירות המותרת (90/50 )
- הם יוצאים מהאוטו , לפעמים יותר מפעם אחת , כדי לא לשרוט אותו בחניה.
לנהג הישראלי יש עוד בעיה, מלבד חוסר הזהירות -- והיא פשוט יכולת נמוכה.
האיטלקים, לדעתינוהגים עו יותר אגרסיבי ופחות זהיר (לפחות זו התרשמותי מביקור קצר ברומא) אך יש להם שליטה טובה יותר ברכב ומודעות ליכולתם.
מכיוון שאי אפשר לחנך את עם ישראל כולו ולהביא לשיפור היכולת, אני באמת חושב שעונש חמור במיוחד על כמה עבירות ישפר את המצב
בחשש רב יותר, משמעותית, מפני היתקלות במשטרה הצבאית
החשש הזה מונע מהרבה אנשים,
- לעבור את המהירות המותרת
- לעבור בצהוב
- לחצות קו לבן
- לנהוג עייפים/שיכורים
- לסוע ללא חגורה (אפילו בתוך הבסיס)
-
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
מניעת תאונות דרכים
דעתי שונה מדעתך. אבל התעייפתי (לא,זה הינוקא, לא הדיון).
-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 26 אפריל 2004, 21:39
מניעת תאונות דרכים
מבט רוחני
לדעתי אנחנו "משלמים" מחיר כבד אך קבוע (פחות או יותר) של הרוגים על הכביש מידי שנה.
למרות כל החוקים ,והשיפורים, והמודעות, והתאונות הקשות, במקום שתהיה ירידה בנתונים הם ממשיכים להיות יציבים ואף עולים. אנחנו מקום ראשון בעולם בתאונות דרכים!!! לא נראה לכם מוזר?!
אם אני מתייחס להיבט הרוחני שבו הנשמה בוחרת את חייה ואת דרכה למות בגוף הפיסי, כנראה שהרבה מאד נשמות כאן בחרו לעזוב בדרך חריגה מאד, והשאלה היא מדוע? למה דווקא בתאונות דרכים ובכמויות כאלה?
איזה מסר מנסים להעביר כאן?
לדעתי אנחנו "משלמים" מחיר כבד אך קבוע (פחות או יותר) של הרוגים על הכביש מידי שנה.
למרות כל החוקים ,והשיפורים, והמודעות, והתאונות הקשות, במקום שתהיה ירידה בנתונים הם ממשיכים להיות יציבים ואף עולים. אנחנו מקום ראשון בעולם בתאונות דרכים!!! לא נראה לכם מוזר?!
אם אני מתייחס להיבט הרוחני שבו הנשמה בוחרת את חייה ואת דרכה למות בגוף הפיסי, כנראה שהרבה מאד נשמות כאן בחרו לעזוב בדרך חריגה מאד, והשאלה היא מדוע? למה דווקא בתאונות דרכים ובכמויות כאלה?
איזה מסר מנסים להעביר כאן?
-
- הודעות: 22
- הצטרפות: 31 מרץ 2004, 17:53
מניעת תאונות דרכים
עידוד התחבורה הציבורית יקטין את מספר כלי הרכב על הכביש.
-
- הודעות: 1164
- הצטרפות: 27 אוגוסט 2001, 00:51
- דף אישי: הדף האישי של איתי_שרון*
מניעת תאונות דרכים
אנחנו מקום ראשון בעולם בתאונות דרכים!!! לא נראה לכם מוזר?!
וואללה? מאיפה הנתונים האלה בדיוק? אני די בטוח שלא (תתחיל בלחפש נתונים על הודו. לדעתי אפילו ביחס לארה"ב לא בטוח שנהרגים בארץ יותר אנשים לעומת גודל האוכלוסיה או כלי הרכב, אבל על זה אני לא סגור)
למרות כל החוקים ,והשיפורים, והמודעות, והתאונות הקשות, במקום שתהיה ירידה בנתונים הם ממשיכים להיות יציבים ואף עולים.
יש כיום על כבישי הארץ הרבה יותר מכוניות ממה שהיו לפני 10, 20 או 30 שנה. כך שכשמסתכלים על מספר ההרוגים והנפגעים קשה בתאונות דרכים ביחס למספר המכוניות על הכביש, אני די בטוח שיש שיפור. המכוניות היום הרבה יותר בטוחות ממה שהן היו לפני כמה שנים, והמצב הולך ומשתפר. זה לא אומר כמובן שאי אפשר היה לעשות יותר (אפשר היה בהחלט), אבל כדאי לדייק בעובדות.
אם אני מתייחס להיבט הרוחני שבו הנשמה בוחרת את חייה ואת דרכה למות בגוף הפיסי, כנראה שהרבה מאד נשמות כאן בחרו לעזוב בדרך חריגה מאד, והשאלה היא מדוע? למה דווקא בתאונות דרכים ובכמויות כאלה?
אז אולי בכלל לא צריך לטפל בתאונות הדרכים? אם הנשמות ממילא בוחרות לעזוב - מי אנחנו שנגיד להן לא?
וואללה? מאיפה הנתונים האלה בדיוק? אני די בטוח שלא (תתחיל בלחפש נתונים על הודו. לדעתי אפילו ביחס לארה"ב לא בטוח שנהרגים בארץ יותר אנשים לעומת גודל האוכלוסיה או כלי הרכב, אבל על זה אני לא סגור)
למרות כל החוקים ,והשיפורים, והמודעות, והתאונות הקשות, במקום שתהיה ירידה בנתונים הם ממשיכים להיות יציבים ואף עולים.
יש כיום על כבישי הארץ הרבה יותר מכוניות ממה שהיו לפני 10, 20 או 30 שנה. כך שכשמסתכלים על מספר ההרוגים והנפגעים קשה בתאונות דרכים ביחס למספר המכוניות על הכביש, אני די בטוח שיש שיפור. המכוניות היום הרבה יותר בטוחות ממה שהן היו לפני כמה שנים, והמצב הולך ומשתפר. זה לא אומר כמובן שאי אפשר היה לעשות יותר (אפשר היה בהחלט), אבל כדאי לדייק בעובדות.
אם אני מתייחס להיבט הרוחני שבו הנשמה בוחרת את חייה ואת דרכה למות בגוף הפיסי, כנראה שהרבה מאד נשמות כאן בחרו לעזוב בדרך חריגה מאד, והשאלה היא מדוע? למה דווקא בתאונות דרכים ובכמויות כאלה?
אז אולי בכלל לא צריך לטפל בתאונות הדרכים? אם הנשמות ממילא בוחרות לעזוב - מי אנחנו שנגיד להן לא?

-
- הודעות: 2
- הצטרפות: 26 אפריל 2004, 21:39
מניעת תאונות דרכים
איתי
הנתון של מקום 1 בעולם התפרסמו בשבוע שעבר בתוכנית עובדה עם אילנה דיין ובתכנית של חיים הכט. כך שהתחושה שיש שיפור היא מוטעית, בפועל הנהג הישראלי ממשיך להרוג ולההרג.
וכן צריך לטפל בתאונות הדרכים אך מי שמאמין בבחירה של נשמה ,כמוני למשל, יודע שנשמה בוחרת טרם הגעתה לכדה"א את משפחתה את התקופה ואת הדרך לעזוב כאן. מי שלא מאמין ברור שלא יתחבר לשורות אלו ולשאלה ששאלתי קודם.
אני חושב שאם כמו שאתה אומר , יש שיפור ביחס לשנים קודמות, ובכל זאת הנתונים מראים על מגמת עליה ,אולי יש כאן מסר (שוב פעם, מהיבט רוחני ולא פיסי) שאנחנו לא מקשיבים לו. אנחנו חוטפים "מכות" בפיגועים ובתאונות דרכים וביחס לכמות האוכ' זה נראה המון ומפחיד.
אם אני חושב על מהו המסר , לדעתי מדובר בערך חיי אדם. הפסקנו להיות רגישים לערכם של חיי אדם ושל חיות, פוגעים בשכנינו ,לאו דווקא הערבים, ממשיכים בשלנו ובעולמנו האטום ,להסתגר כל אחד בצרותיו, ומשדרים עסקים כרגיל. הפיגועים הנוראים במסות שלהם, בעבר היו משביתים אותנו לשבוע , אנשים היו רגועים במשך ימים, כי היה עצב והיתה התייחסות לעצב ולרגשות בכלל(למשל רצח רבין,פיגוע קו 5 ועוד) . אבל גם זה עבר, חושינו התקהו, והיום גם זה כבר לא מספיק חזק. אנחנו צריכים משהו גדול בהרבה כדי לבצע שינוי, אולי רעידת אדמה, כמו שמופיע בעלון ששלחו מחב' החשמל " רעידת אדמה צפויה להתרחש בישראל בשנים הקרובות.." אולי זה סוף סוף יעשה כאן מה שעשתה גלות בבל בימי התנך, שבה אנשים גילו כיצד הם קשורים אחד לשני ומהו כוחו של חיבור בין בני אדם וערך חייהם!!!
הנתון של מקום 1 בעולם התפרסמו בשבוע שעבר בתוכנית עובדה עם אילנה דיין ובתכנית של חיים הכט. כך שהתחושה שיש שיפור היא מוטעית, בפועל הנהג הישראלי ממשיך להרוג ולההרג.
וכן צריך לטפל בתאונות הדרכים אך מי שמאמין בבחירה של נשמה ,כמוני למשל, יודע שנשמה בוחרת טרם הגעתה לכדה"א את משפחתה את התקופה ואת הדרך לעזוב כאן. מי שלא מאמין ברור שלא יתחבר לשורות אלו ולשאלה ששאלתי קודם.
אני חושב שאם כמו שאתה אומר , יש שיפור ביחס לשנים קודמות, ובכל זאת הנתונים מראים על מגמת עליה ,אולי יש כאן מסר (שוב פעם, מהיבט רוחני ולא פיסי) שאנחנו לא מקשיבים לו. אנחנו חוטפים "מכות" בפיגועים ובתאונות דרכים וביחס לכמות האוכ' זה נראה המון ומפחיד.
אם אני חושב על מהו המסר , לדעתי מדובר בערך חיי אדם. הפסקנו להיות רגישים לערכם של חיי אדם ושל חיות, פוגעים בשכנינו ,לאו דווקא הערבים, ממשיכים בשלנו ובעולמנו האטום ,להסתגר כל אחד בצרותיו, ומשדרים עסקים כרגיל. הפיגועים הנוראים במסות שלהם, בעבר היו משביתים אותנו לשבוע , אנשים היו רגועים במשך ימים, כי היה עצב והיתה התייחסות לעצב ולרגשות בכלל(למשל רצח רבין,פיגוע קו 5 ועוד) . אבל גם זה עבר, חושינו התקהו, והיום גם זה כבר לא מספיק חזק. אנחנו צריכים משהו גדול בהרבה כדי לבצע שינוי, אולי רעידת אדמה, כמו שמופיע בעלון ששלחו מחב' החשמל " רעידת אדמה צפויה להתרחש בישראל בשנים הקרובות.." אולי זה סוף סוף יעשה כאן מה שעשתה גלות בבל בימי התנך, שבה אנשים גילו כיצד הם קשורים אחד לשני ומהו כוחו של חיבור בין בני אדם וערך חייהם!!!
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
מניעת תאונות דרכים
הנתון של מקום 1 בעולם התפרסמו בשבוע שעבר בתוכנית עובדה עם אילנה דיין ובתכנית של חיים הכט. כך שהתחושה שיש שיפור היא מוטעית, בפועל הנהג הישראלי ממשיך להרוג ולההרג.
מה בדיוק פרסמו שם? יש כל מיני סוגים של סטטיסטיקות.
מה בדיוק פרסמו שם? יש כל מיני סוגים של סטטיסטיקות.
-
- הודעות: 3030
- הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
- דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*
מניעת תאונות דרכים
אם אני חושב על מהו המסר , לדעתי מדובר בערך חיי אדם.
אני מסכים לרעיון הזה. גם לדעתי, אנשים שנמצאים בסיכון ופחד יומיומי לא נותנים מספיק חשיבות לסיכון הנוסף שהם לוקחים על עצמם כשעושים שטויות על הכביש. (ואפשר לראות את זה טוב אצל חיילים בחופשה). יש איזו גישה של "הכל מסוכן ממילא, אז מה זה משנה עוד סיכון? אם לא קרה לי כלום עד עכשיו אז אני חסין".
אותי זה מפחיד.
אני מסכים לרעיון הזה. גם לדעתי, אנשים שנמצאים בסיכון ופחד יומיומי לא נותנים מספיק חשיבות לסיכון הנוסף שהם לוקחים על עצמם כשעושים שטויות על הכביש. (ואפשר לראות את זה טוב אצל חיילים בחופשה). יש איזו גישה של "הכל מסוכן ממילא, אז מה זה משנה עוד סיכון? אם לא קרה לי כלום עד עכשיו אז אני חסין".
אותי זה מפחיד.
מניעת תאונות דרכים
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים
מר ישראל כץ
שלום רב
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים
מר ישראל כץ
שלום רב
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
מניעת תאונות דרכים
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת לחינוך והחדרת תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
מניעת תאונות דרכים
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת למניעת תאונות דרכים (ממת"ד)
הממת"ד מחנך ומהחדיר תרבות נהיגה .
המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת
המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות
אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל
יהיה בנוכחות מלאה .
"אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר
עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים
הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים .
כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות .
כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם .
המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש
וברכוש. הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו
היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר
המתאימים לתנאי הדרך .
אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות,
ככל שאדרש.
תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
נייד 6241523 - 050
הנדון : מניעת תאונות דרכים
מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת למניעת תאונות דרכים (ממת"ד)
הממת"ד מחנך ומהחדיר תרבות נהיגה .
המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת
המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות
אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל
יהיה בנוכחות מלאה .
"אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר
עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים
הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים .
כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות .
כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם .
המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש
וברכוש. הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו
היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר
המתאימים לתנאי הדרך .
אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות,
ככל שאדרש.
תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
בברכה
אלחנן שוחט
נייד 6241523 - 050
מניעת תאונות דרכים
לכבוד
שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
מר ישראל כ"ץ.
שלום רב
הנדון : מניעת תאונות דרכים.
ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי. המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה. ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי.
אני מדבר על שימוש ב Precision Farming - לצורך. Precision Traffic
בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים , והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים.
מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה.
מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים.
צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה.
המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית. לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך".
השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה.
"אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה .
פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק.
יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים.
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים.
כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות.
כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם.
המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש.
הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד.
הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך.
Precision Traffic המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חינוך הנהגים.
Precision Traffic משמש מדריך נהיגה, מלווה נהיגה, חונך נהיגה, שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד הרישוי.
לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים. שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך.
אין הרתעה ללא ענישה.
אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
תעבורה מדויקת Precision Traffic הגישה החדשה לניהול ובקרת תעבורה, בשימושה המבצעי, תעזור לשוטרים לבצע אכיפה ואיתור עברייני תנועה בכל סוגי עברות התנועה. להלן הפירוט :
עברות בתחום רכב – לעצמו :
1 – אי חגירת חגורת בטחון.
2 – לחץ נמוך בגלגלים.
3 – אי הדלקת אור.
4 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב – דרך :
1 – נסיעה במהירות מופרזת.
2 – אי ציות לתמרור עצור.
3 – מעבר על קו לבן.
4 – תנועה בנתיב לא מורשה.
5 – אי ציות לרמזורים.
6 – מעבר על אי תנועה.
7 – עליה על מדרכות.
8 – חסימת דרך תוך כדי פגיעה בזרימת התנועה.
9 – השתלבות לא מותרת.
10 – פניות לא על פי הכללים ודרישות החוק.
11 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב - רכב (רכב אחד ביחס לרכב השני) :
1 – אי שמירת מרחק בין רכבים.
2 – עקיפות מסוכנות.
3 – אי מתן זכות קדימה בהשתלבות.
4 – עקיפה מצד ימין.
5 – עצירה פתאומית בדרך סואנת ללא סיבה סבירה.
6 – התפרצות מסוכנת לדרך סואנת.
7 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב - רכב - דרך:
1 – עקיפה לפני מעבר חציה.
2 – אי ציות לתמרור האט ותן זכות קדימה.
3 – מעבר מנתיב לנתיב בדרך רב נתיבית סואנת.
4 – ועוד.
אפשרויות נוספות :
1 – הכוונת התעבורה והפניה לכבישים לא עמוסים.
2 – התראה מראש לנהגים על פקקים.
3 – שינוי אורך פאזת הרמזורים בהתאם לעומס הצפוי על הכבישים.
4 – לימוד התנהגויות גלובליות והוצאת מסקנות לגבי תופעות חוזרות ונשנות.
5 – אפיון התנהגויות אופייניות והתאמת התשתיות בהתאם.
6 – לימוד העומסים התחבורתיים והוצאת מסקנות בהתאם.
תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 E. mail : [email protected] .
נייד : 6241523 – 050.
בברכה
אלחנן שוחט
שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
מר ישראל כ"ץ.
שלום רב
הנדון : מניעת תאונות דרכים.
ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי. המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה. ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי.
אני מדבר על שימוש ב Precision Farming - לצורך. Precision Traffic
בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים , והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים.
מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה.
מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים.
צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה.
המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית. לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך".
השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה.
"אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה .
פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק.
יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים.
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים.
כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות.
כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם.
המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש.
הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד.
הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך.
Precision Traffic המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חינוך הנהגים.
Precision Traffic משמש מדריך נהיגה, מלווה נהיגה, חונך נהיגה, שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד הרישוי.
לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים. שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך.
אין הרתעה ללא ענישה.
אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
תעבורה מדויקת Precision Traffic הגישה החדשה לניהול ובקרת תעבורה, בשימושה המבצעי, תעזור לשוטרים לבצע אכיפה ואיתור עברייני תנועה בכל סוגי עברות התנועה. להלן הפירוט :
עברות בתחום רכב – לעצמו :
1 – אי חגירת חגורת בטחון.
2 – לחץ נמוך בגלגלים.
3 – אי הדלקת אור.
4 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב – דרך :
1 – נסיעה במהירות מופרזת.
2 – אי ציות לתמרור עצור.
3 – מעבר על קו לבן.
4 – תנועה בנתיב לא מורשה.
5 – אי ציות לרמזורים.
6 – מעבר על אי תנועה.
7 – עליה על מדרכות.
8 – חסימת דרך תוך כדי פגיעה בזרימת התנועה.
9 – השתלבות לא מותרת.
10 – פניות לא על פי הכללים ודרישות החוק.
11 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב - רכב (רכב אחד ביחס לרכב השני) :
1 – אי שמירת מרחק בין רכבים.
2 – עקיפות מסוכנות.
3 – אי מתן זכות קדימה בהשתלבות.
4 – עקיפה מצד ימין.
5 – עצירה פתאומית בדרך סואנת ללא סיבה סבירה.
6 – התפרצות מסוכנת לדרך סואנת.
7 – ועוד.
עברות בתחום יחסי רכב - רכב - דרך:
1 – עקיפה לפני מעבר חציה.
2 – אי ציות לתמרור האט ותן זכות קדימה.
3 – מעבר מנתיב לנתיב בדרך רב נתיבית סואנת.
4 – ועוד.
אפשרויות נוספות :
1 – הכוונת התעבורה והפניה לכבישים לא עמוסים.
2 – התראה מראש לנהגים על פקקים.
3 – שינוי אורך פאזת הרמזורים בהתאם לעומס הצפוי על הכבישים.
4 – לימוד התנהגויות גלובליות והוצאת מסקנות לגבי תופעות חוזרות ונשנות.
5 – אפיון התנהגויות אופייניות והתאמת התשתיות בהתאם.
6 – לימוד העומסים התחבורתיים והוצאת מסקנות בהתאם.
תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא.
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 E. mail : [email protected] .
נייד : 6241523 – 050.
בברכה
אלחנן שוחט