בערך מוחלט אתה מאד צודק.
ברור שזהות יהודית והנאה מינית הם בראש של הגבר ולא תלויים בפיסת עור המחוברת לבולבול.
הרי ההנאה המינית שלי מושפעת הרבה יותר מהמחשבות שלי, משיתוף הפעולה עם בת הזוג שלי ומעוד גורמים נוספים שלא שייכים לדף זה.
אני גם לא חושב שהרגשת השייכות שלי לעם היהודי תלויה בברית ובוודאי שלא בקיום מצווה קלה כחמורה.
אני מרגיש מאד מחובר לזהות היהודית שלי. היא משמעותית עבורי וואני חושב שהייתי מרגיש ככה גם ללא מילה.
ערכי היהדות החשובים יותר הם לא לגנוב, לא לרצוח, לכבד את ההורים, לא לפגוע בחלשים ועוד.
ולגבי הברית, הרי ממילא זו לא הייתה החלטה שלי וממילא אינני יכול להשוות את חיי עם חיים ללא מילה.
לדעתי הסיבה למילה היא חברתית בלבד.
התקופה שלנו מאופיינת במעבר מדגש על חברה, קולקטיב ומשפחה אל האני.
אבל עם זאת, הצורך להיות שייך לחברה נשאר היות ואדם זקוק לחברה.
יתרה מזאת, אדם שואף להשתייך לחברה טובה יותר בעיניו. חברת "הטובים יותר" ולהתברג בה במקום טוב.
השינוי הוא בכך שהחברה הישנה קבלה את חבריה על ידי ביצוע טקסים שונים.
והחברה החדשה מקבלת את חבריה על ידי
אי ביצוע של אותם טקסים.
כך מוכיח הפרט שהוא עוזב את החברה הישנה ומתחבר לחדשה.
הרעיון הזה מופיע על חצי מהאריזות של מוצרי הצריכה.
בעוד שבעבר אריזות פיארו את התוכן שלהם בפירוט של מה
כן יש בהם
הנטייה לשבח תכונות של מוצר היא על ידי פירוט של מה
לא קיים בו.
למשל על אריזה של ביגעלה פשוט כתוב שהוא:
ללא כולסטרול - טוב את הכולסטורל מייצר הגוף.
ללא חומר משמר - אז איך הוא לא נרקב? אולי יש משהו יותר גרוע וממילא מלח הוא חומר משמר.
ללא טיגון - אוקי אז שמו יותר שמן בבצק, ריססו את השטח החיצוני בשמן ואז הכניסו לתנור...
גם עיון בדף
מה חדש מראה שגם חלק מהקהילה הורטואלית הזו מגדירה את עצמה (כטובה יותר?) על יד שלילה של דברים.
שלילה של הליכה לבית ספר
שלילה של תחבושות חד פעמיות
שלילה של חיתולים
שלילה של שירות בצבא
שלילה של ברית מילה
שלילה של מזון מרוסס או מהונדס וכדומה.
שלילה של.....
כדי להיות חבר טוב בקהילה הטובים יותר הזו צריך לחפש ולמצוא סמל של החברה הישנה ולשלול אותו.
לכן כמו שמילה היא כריתת ברית עם אורח חיים אחד אי המילה היא כריתת ברית עם אורח חיים אחר ותו לא.