בניית שיעור על מדוזות
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
כחלק מתהליך קבלה לתפקיד חונכת ומורה בבי"ס,
התבקשתי להעביר שיעור בתחום התוכן שלי לתלמידי כיתות ה-ז.
אני ביולוגית ימית, שעושה בימים אלה הסבה להוראה.
לא אוהבת הוראה פרונטלית, אלא מעדיפה שיחה ולימוד מתוך המציאות.
ובכל זאת, מדובר בשיעור שבו יצפו בי והוא צריך להיות מובנה (פחות או יותר) וקשור לביולוגיה/אקולוגיה או משהו בסביבה.
יש לי רעיון אחד או שניים, אולם אני זקוקה לעזרה שבקהל - לדעות ועצות וביקורת, כל מה שעולה בדעתכן הטובה.
תודה @}
התבקשתי להעביר שיעור בתחום התוכן שלי לתלמידי כיתות ה-ז.
אני ביולוגית ימית, שעושה בימים אלה הסבה להוראה.
לא אוהבת הוראה פרונטלית, אלא מעדיפה שיחה ולימוד מתוך המציאות.
ובכל זאת, מדובר בשיעור שבו יצפו בי והוא צריך להיות מובנה (פחות או יותר) וקשור לביולוגיה/אקולוגיה או משהו בסביבה.
יש לי רעיון אחד או שניים, אולם אני זקוקה לעזרה שבקהל - לדעות ועצות וביקורת, כל מה שעולה בדעתכן הטובה.
תודה @}
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
כרגע, הרעיון השולט במוחי הוא שיעור סביב מדוזות - כבר אפשר לראות מדוזות שנסחפו אל חופי הארץ.
חשבתי לאסוף מדוזה מהחוף, להביא לשיעור ולהתחיל ממנה: לשאול מי מכיר, מי פגש בהן בעבר, מה הם יודעים על המדוזות.
לאחר ברור הידע המוקדם שלהם, חשבתי לדבר איתם על תאי הצריבה של המדוזות, למה אנו חשים בצריבה הזו בעור, קצת לדבר על סוגים של מדוזות
ולהזכיר שיש מדוזות שהן קטלניות, על המבנה המיוחד של מדוזה, על צורת ההתרבות המיוחדת, לספר שזו צורת חיים מאד קדומה.
לעבור לעניין שהחוטית הנודדת בחופנו היא מין פולש שהגיע דרך תעלת סואץ ואולי לדבר על המשמעות של מין פולש.
רעיון נוסף שהיה לי נסוב סביב ציד לווייתנים, נושא שידון השבוע בוועדה הבין לאומית לציד לווייתנים. לראשונה לאחר יותר משני עשורים
עלול להיות רוב בוועדה להתרת ציד הלווייתנים. הנושא בכותרות (לא כמו המונדיאל...) ואולי אפשר לשוחח על חיות בר, על הכחדה, על חשיבות
מגוון המינים, על הייחודיות שמגלם הלווייתן כיונק שחי כעת במים, אולם בעבר היה יצור יבשתי.
אשמח אם תכתבו מה משני הנושאים מעניין אתכן יותר, אולי אפילו אם תוכלו לשאול את הילדים, ואם יש הצעות אחרות - גם אשמח.
חשבתי לאסוף מדוזה מהחוף, להביא לשיעור ולהתחיל ממנה: לשאול מי מכיר, מי פגש בהן בעבר, מה הם יודעים על המדוזות.
לאחר ברור הידע המוקדם שלהם, חשבתי לדבר איתם על תאי הצריבה של המדוזות, למה אנו חשים בצריבה הזו בעור, קצת לדבר על סוגים של מדוזות
ולהזכיר שיש מדוזות שהן קטלניות, על המבנה המיוחד של מדוזה, על צורת ההתרבות המיוחדת, לספר שזו צורת חיים מאד קדומה.
לעבור לעניין שהחוטית הנודדת בחופנו היא מין פולש שהגיע דרך תעלת סואץ ואולי לדבר על המשמעות של מין פולש.
רעיון נוסף שהיה לי נסוב סביב ציד לווייתנים, נושא שידון השבוע בוועדה הבין לאומית לציד לווייתנים. לראשונה לאחר יותר משני עשורים
עלול להיות רוב בוועדה להתרת ציד הלווייתנים. הנושא בכותרות (לא כמו המונדיאל...) ואולי אפשר לשוחח על חיות בר, על הכחדה, על חשיבות
מגוון המינים, על הייחודיות שמגלם הלווייתן כיונק שחי כעת במים, אולם בעבר היה יצור יבשתי.
אשמח אם תכתבו מה משני הנושאים מעניין אתכן יותר, אולי אפילו אם תוכלו לשאול את הילדים, ואם יש הצעות אחרות - גם אשמח.
-
- הודעות: 896
- הצטרפות: 12 דצמבר 2004, 15:51
- דף אישי: הדף האישי של א_ל_א_ן*
בניית שיעור על מדוזות
אולי על חשיבות הדבורים בעולמנו...
-
- הודעות: 1940
- הצטרפות: 12 אפריל 2005, 19:07
- דף אישי: הדף האישי של לי_אורה*
בניית שיעור על מדוזות
לאסוף מדוזה מהחוף, להביא לשיעור
זה לא יגרום למות המדוזה?
זה לא יגרום למות המדוזה?
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
א ל א ן, לגבי דבורים, וחרקים בכלל, זה נושא מרתק, אולם לצורך השיעור הספציפי הזה, אני רוצה להתרכז בתחום הידע שלי.
זה שם אותי במקום בטוח מבחינת השליטה בידע, והמקום הבטוח חשוב עבורי כשאני מצויה בסיטואציה בה אני נבחנת.
כמו לנטרל חזיתות.
לי אורה - חס וחלילה להרוג (למרות שהמדוזות עושות נזק אקולוגי גדול). אני מתכוונת לאסוף פרט שממילא נפלט לחוף ומת כבר.
זה שם אותי במקום בטוח מבחינת השליטה בידע, והמקום הבטוח חשוב עבורי כשאני מצויה בסיטואציה בה אני נבחנת.
כמו לנטרל חזיתות.
לי אורה - חס וחלילה להרוג (למרות שהמדוזות עושות נזק אקולוגי גדול). אני מתכוונת לאסוף פרט שממילא נפלט לחוף ומת כבר.
-
- הודעות: 880
- הצטרפות: 16 אוקטובר 2006, 18:24
- דף אישי: הדף האישי של אילה_בשדה_הדגן*
בניית שיעור על מדוזות
כנראה שיש לך ידע נרחב בתחום .אל חשש. זה קודם כל.
אני חושבת שבשביל לצור עם הילדים הספציפיים שאת הולכת ללמד מערכת יחסים שמושתת על הסקרנות שלהם וכבוד למה ומי שהם את יכולה לספר להם בקיצור מי את ,מה תחומי העינין שלך ומה את יכולה להציע.
כשהייתי בבי"ס חיבבתי מורים שהיו להם חיים ולא היו רק מכונה שמלמדת אותנו .
וחוץ מזה תציני ,אם יש לך אפשרות לערוך להם שיעורים בחוף הים כל שבוע , פעם בחודש או פעם בשנה ,הילדים מחכים לטיולים האלה וזה ידוע.
מסכימה איתך שללמוד על הטבע בתוך כיתה זו ברירת מחדל.
אחר כך את יכולה לשאול אותם מה הנושאים המענינים שהם רוצים לחלוק איתך,מתוך הניסיון שלהם והידע שלהם.
וככה תראי מה הם יודעים -לפחות הילדים שמדברים ומרימים אצבע.
אפשר לנסח שאלת מחקר כיתית ,או להתמקד בסוג מסויים של בע"ח , תופעות טבע וכ'
לגבי אקולוגיה - אני ממליצה לך בחום לפנות לליאת טאוב ולהתיעץ.
אני חושבת שבשביל לצור עם הילדים הספציפיים שאת הולכת ללמד מערכת יחסים שמושתת על הסקרנות שלהם וכבוד למה ומי שהם את יכולה לספר להם בקיצור מי את ,מה תחומי העינין שלך ומה את יכולה להציע.
כשהייתי בבי"ס חיבבתי מורים שהיו להם חיים ולא היו רק מכונה שמלמדת אותנו .
וחוץ מזה תציני ,אם יש לך אפשרות לערוך להם שיעורים בחוף הים כל שבוע , פעם בחודש או פעם בשנה ,הילדים מחכים לטיולים האלה וזה ידוע.
מסכימה איתך שללמוד על הטבע בתוך כיתה זו ברירת מחדל.
אחר כך את יכולה לשאול אותם מה הנושאים המענינים שהם רוצים לחלוק איתך,מתוך הניסיון שלהם והידע שלהם.
וככה תראי מה הם יודעים -לפחות הילדים שמדברים ומרימים אצבע.
אפשר לנסח שאלת מחקר כיתית ,או להתמקד בסוג מסויים של בע"ח , תופעות טבע וכ'
לגבי אקולוגיה - אני ממליצה לך בחום לפנות לליאת טאוב ולהתיעץ.
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
לספר להם בקיצור מי את ,מה תחומי העינין שלך ומה את יכולה להציע.
זה נראה לי ברור מאליו
וגם לשאול אותם מה הנושאים המענינים שהם רוצים לחלוק איתך
לא כל כך הבנתי, את חושבת שאני לא צריכה להכין משהו ספציפי, אלא להקשיב ולהרכיב שיעור בדרך דיאלוגית תוך כדי התרחשות?
זה נראה לי ברור מאליו

לא כל כך הבנתי, את חושבת שאני לא צריכה להכין משהו ספציפי, אלא להקשיב ולהרכיב שיעור בדרך דיאלוגית תוך כדי התרחשות?
-
- הודעות: 1600
- הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
- דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*
בניית שיעור על מדוזות
היי הדס
מה שלומך?
לא הייתי מורה פרונטלית אף פעם,אבל יש לי כמה מחשבות שאת יכולה אולי להשתמש בהן, או לזרוק(-:
א. זה בית ספר דמוקרטי, שמדגיש את הלמידה הדיאלוגית והחוקרתו לאו דווקא את הפרונלית, זאת אומרת שתבואי עם מערך פתוח לשינויים
ב.הייתי מציעה שהמטרה תהיה להשאיר אותם בהיי , בהתלהבות ובסקרנות להמשיך ולחקור,ושירגישו שזה קורה כאן ועכשיו,והם חלק מזה.
ג,. הרעיון של המדוזה מדליק בעיני , מתאים למטרה כזו וגם בכדי להתחיל לדבר על הפרת איזונים אקולוגיים, מין פולש ומצב החיים בים,
ואולי עוד מידע שיתבקש להעביר או שאלות שיעלו,אפילו מה עושים כשנצרבים?,או למה המדוזות כל כך גדולות?(באמת למה?)מה הן אוכלות?,
מי אוכל אותן?,
אני התלהבתי ומאחלת לך הנאה מהשעור והילדים ושעור מדליק
מה שלומך?
לא הייתי מורה פרונטלית אף פעם,אבל יש לי כמה מחשבות שאת יכולה אולי להשתמש בהן, או לזרוק(-:
א. זה בית ספר דמוקרטי, שמדגיש את הלמידה הדיאלוגית והחוקרתו לאו דווקא את הפרונלית, זאת אומרת שתבואי עם מערך פתוח לשינויים
ב.הייתי מציעה שהמטרה תהיה להשאיר אותם בהיי , בהתלהבות ובסקרנות להמשיך ולחקור,ושירגישו שזה קורה כאן ועכשיו,והם חלק מזה.
ג,. הרעיון של המדוזה מדליק בעיני , מתאים למטרה כזו וגם בכדי להתחיל לדבר על הפרת איזונים אקולוגיים, מין פולש ומצב החיים בים,
ואולי עוד מידע שיתבקש להעביר או שאלות שיעלו,אפילו מה עושים כשנצרבים?,או למה המדוזות כל כך גדולות?(באמת למה?)מה הן אוכלות?,
מי אוכל אותן?,
אני התלהבתי ומאחלת לך הנאה מהשעור והילדים ושעור מדליק
-
- הודעות: 149
- הצטרפות: 16 יוני 2010, 21:00
- דף אישי: הדף האישי של מה_עושות_האיילות*
בניית שיעור על מדוזות
הדס,
קודם כל - אם זו פעם ראשונה שאת פוגשת את התלמידים - רצוי משחק קטן בפתיחה ל"שבירת הקרח" ולהכרות.
אפשר לקשר אותו לנושא - נגיד - כל אחד יאמר את שמו ושם של בעל חיים ימי שהוא מכיר.. השני אומר את שמו ושם של בע"ח וחוזר על מה שאמר זה שלפניו וזה שלפניו.
חשובה לדעתי נקודת המוצא שלך לבוא מהמקום שבו את שולטת בידע ובעיקר - אוהבת אותו. את זה ירגישו מיד. קל יותר להשיג שת"פ כך.. לנסות לשמור על קו פשוט ביותר. לא להסתבך, לא להעמיס ידע.
נסי לחלק את השיעור לשלושה חלקים - פתיחה, גוף וסיום. חשוב מאד לסכם בסוף - בקצרה.
כדאי לגוון את צורות הגירוי. אם את מתחילה עם המדוזה עצמה ועוברת לדיון/שיחה, אפשר להמשיך אחר כך בסרטון, ביצירה (ליצור מדוזה מחומרים ממוחזרים, לצייר, להכין מובייל וכו').
להיות קשובה להם. ברגע שאת מרגישה שהם מתחילים למצות, לא להבהל, פשוט לזרום הלאה.
בהצלחה!
קודם כל - אם זו פעם ראשונה שאת פוגשת את התלמידים - רצוי משחק קטן בפתיחה ל"שבירת הקרח" ולהכרות.
אפשר לקשר אותו לנושא - נגיד - כל אחד יאמר את שמו ושם של בעל חיים ימי שהוא מכיר.. השני אומר את שמו ושם של בע"ח וחוזר על מה שאמר זה שלפניו וזה שלפניו.
חשובה לדעתי נקודת המוצא שלך לבוא מהמקום שבו את שולטת בידע ובעיקר - אוהבת אותו. את זה ירגישו מיד. קל יותר להשיג שת"פ כך.. לנסות לשמור על קו פשוט ביותר. לא להסתבך, לא להעמיס ידע.
נסי לחלק את השיעור לשלושה חלקים - פתיחה, גוף וסיום. חשוב מאד לסכם בסוף - בקצרה.
כדאי לגוון את צורות הגירוי. אם את מתחילה עם המדוזה עצמה ועוברת לדיון/שיחה, אפשר להמשיך אחר כך בסרטון, ביצירה (ליצור מדוזה מחומרים ממוחזרים, לצייר, להכין מובייל וכו').
להיות קשובה להם. ברגע שאת מרגישה שהם מתחילים למצות, לא להבהל, פשוט לזרום הלאה.
בהצלחה!
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
להשתמש (-:
חידדת לי משהו: אני רוצה להביא את הנושא ולתת לשיח הספונטני סביבו לכוון את השיעור.
מה שמעניין אותם. זה אומר להיות מוכנה בצורה מאד יסודית ולחשוב על הרבה כיוונים שזה יכול לתפוס.
ולשאלותייך -
חלק ממנגנון ההזנה של המדוזה כולל הרג של הטרף בכדי שיהיה קל יותר לתפוס ולהכניס לפתח האכילה.
לצורך כך הן מייצרות תאי צריבה המשוחררים אל המים.
אלה הם מעין בועיות קטנטנות המלאות חומר רעיל, וכאשר הבועיות הללו נתקלות בגוף, משתחרר מתוכן מנגנון דמוי מזרק והחומר הרעיל מוזרק לטרף.
כאשר חשים בצריבה צריך לשטוף בחומר חומצי שמפרק את תאי הצריבה שעדיין מצויים על העור וטרם הופעלו.
בד"כ משתמשים בחומץ. מומלץ לא להשתמש במים מתוקים שכן הם יגרמו להתפוצצות וחדירה של רעל נוסף.
רק לאחר השטיפה בחומץ אפשר להניח קומפרסים של מים קרים ולמרוח תכשירי הרגעה. השפעת הרעל יורדת עם הזמן.
למה הן כ"כ גדולות? המממ...אין לי תשובה.
המין הספציפי, שמציף את חופי הארץ יכול להגיע עד כמעט קוטר של מטר, אבל הגודל לא משפיע על הארסיות - קיימות מדוזות קטנות שהן קטלניות מאד, כמו צרעת הים, ויכולות לגרום להרג מהיר מאד של אדם.
מה הן אוכלות - זואופלנקטון - יצורים זעירים כמו סרטנים המצויים בגוף המים וגם דגים קטנים. הן לא צמחוניות!
מי אוכל אותן - יש צבי ים שאוכלים מינים מסוימים של מדוזות וגם...ביפן המדוזה היא ממש מאכל תאווה (-:
וקוראים להן מדוזה ע"ש מפלצת נוראית מהמיתולגיה היוונית, שראשה היה עטוי נחשים ארסיים, והיא מצאה את מותה, לפי האגדה, ממש כאן אצלנו, מול חופי יפו, ליד סלע אנדרומדה ע"י פרסאוס שרצה להציל את אנדרומדה היפה.
תודה עשב @}
חידדת לי משהו: אני רוצה להביא את הנושא ולתת לשיח הספונטני סביבו לכוון את השיעור.
מה שמעניין אותם. זה אומר להיות מוכנה בצורה מאד יסודית ולחשוב על הרבה כיוונים שזה יכול לתפוס.
ולשאלותייך -
חלק ממנגנון ההזנה של המדוזה כולל הרג של הטרף בכדי שיהיה קל יותר לתפוס ולהכניס לפתח האכילה.
לצורך כך הן מייצרות תאי צריבה המשוחררים אל המים.
אלה הם מעין בועיות קטנטנות המלאות חומר רעיל, וכאשר הבועיות הללו נתקלות בגוף, משתחרר מתוכן מנגנון דמוי מזרק והחומר הרעיל מוזרק לטרף.
כאשר חשים בצריבה צריך לשטוף בחומר חומצי שמפרק את תאי הצריבה שעדיין מצויים על העור וטרם הופעלו.
בד"כ משתמשים בחומץ. מומלץ לא להשתמש במים מתוקים שכן הם יגרמו להתפוצצות וחדירה של רעל נוסף.
רק לאחר השטיפה בחומץ אפשר להניח קומפרסים של מים קרים ולמרוח תכשירי הרגעה. השפעת הרעל יורדת עם הזמן.
למה הן כ"כ גדולות? המממ...אין לי תשובה.
המין הספציפי, שמציף את חופי הארץ יכול להגיע עד כמעט קוטר של מטר, אבל הגודל לא משפיע על הארסיות - קיימות מדוזות קטנות שהן קטלניות מאד, כמו צרעת הים, ויכולות לגרום להרג מהיר מאד של אדם.
מה הן אוכלות - זואופלנקטון - יצורים זעירים כמו סרטנים המצויים בגוף המים וגם דגים קטנים. הן לא צמחוניות!
מי אוכל אותן - יש צבי ים שאוכלים מינים מסוימים של מדוזות וגם...ביפן המדוזה היא ממש מאכל תאווה (-:
וקוראים להן מדוזה ע"ש מפלצת נוראית מהמיתולגיה היוונית, שראשה היה עטוי נחשים ארסיים, והיא מצאה את מותה, לפי האגדה, ממש כאן אצלנו, מול חופי יפו, ליד סלע אנדרומדה ע"י פרסאוס שרצה להציל את אנדרומדה היפה.
תודה עשב @}
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
מה עושות האיילות - תודה, אני חושבת שאאמץ את המשחק שהצעת כפתיחה.
גם היכרות, גם עידוד של הקשבה...
תודה @}
גם היכרות, גם עידוד של הקשבה...
תודה @}
-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
בניית שיעור על מדוזות
קודם כל יפה הפתיחות שלך, להחשף פה לעיני כל ברגע של מבחן.
שנית, גישתך נשמעת נפלאה ואם את מצוייה ביצורי ים , מאוד כדאי שאכן תתמקדי בהם.
ביתי בת החמש וחצי (!) ממש לפני יומיים הציפה אותי בשאלות על המדוזה ולא היו לי תשובות. זה חי שאנחנו פוגשים בו הרבה ורב הנסתר על הגלוי, נראה לי מגניב להתחיל בזה. (אפשר לצרף את ביתי לשיעור (-:)
לאחותי יש בת בבי"ס דמוקרטי ואחת התלונות שלה, היא שאין מספיק חיפוש בקרב המורים איך ללמד בדרכים אלטרנטיביות.
אני שמעתי טענה שהופעתן הכל כך מאסיבית של המדוזות היא תוצאה של חוסר איזון אקולוגי. האם זה נכון? ומה חוסר האיזון?
בקיצור את יכולה לפתוח שיעור דמוקרטי גם בבאופן (-:
לגבי רעיונות: טוב להביא המחשות. מעבר ללהביא מדוזה, אולי תמונות של סוגים שונים. אולי לתת להם לשאול שאלות ולפי זה לנתב את השיעור.
לדעתי כמעט בכל קונסטלציה השיעור יהיה מעניין. במיוחד אם את שולטת בתחום ככה, שאת מסוגלת להעביר שיעור חופשי ולאו דווקא כתוב על דף.
אם יעלו לי רעיונות אשמח לשתף.
שנית, גישתך נשמעת נפלאה ואם את מצוייה ביצורי ים , מאוד כדאי שאכן תתמקדי בהם.
ביתי בת החמש וחצי (!) ממש לפני יומיים הציפה אותי בשאלות על המדוזה ולא היו לי תשובות. זה חי שאנחנו פוגשים בו הרבה ורב הנסתר על הגלוי, נראה לי מגניב להתחיל בזה. (אפשר לצרף את ביתי לשיעור (-:)
לאחותי יש בת בבי"ס דמוקרטי ואחת התלונות שלה, היא שאין מספיק חיפוש בקרב המורים איך ללמד בדרכים אלטרנטיביות.
אני שמעתי טענה שהופעתן הכל כך מאסיבית של המדוזות היא תוצאה של חוסר איזון אקולוגי. האם זה נכון? ומה חוסר האיזון?
בקיצור את יכולה לפתוח שיעור דמוקרטי גם בבאופן (-:
לגבי רעיונות: טוב להביא המחשות. מעבר ללהביא מדוזה, אולי תמונות של סוגים שונים. אולי לתת להם לשאול שאלות ולפי זה לנתב את השיעור.
לדעתי כמעט בכל קונסטלציה השיעור יהיה מעניין. במיוחד אם את שולטת בתחום ככה, שאת מסוגלת להעביר שיעור חופשי ולאו דווקא כתוב על דף.
אם יעלו לי רעיונות אשמח לשתף.
-
- הודעות: 1600
- הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
- דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*
בניית שיעור על מדוזות
חשבתי גם על משחק בתנועה ,שכל אחד יראה במעגל איזו חיה הוא בחר בפנטומימה או בתנועה כלשהי של כל הגוף או של הידיים או הפנים בלבד
ולנחש איזו חיה ימית זאת
אפשר גם לאפשר לביישנים שלא רוצים במה לבד לעשות להקה או סביבה או חיות שחיות בשיתוף בים כמו סרטן הנזיר והקונכיה
היכרות, הזדמנות לבדוק מה הם יודעים כבר , ודרך אלטרנטיבית ללמוד,
או לבטא ידע
וכתוב לי כאן בצהובון"קל יותר לנהוג כהלכה בנסיבות לחץ כבד מאוד, מאשר להיות ללא רבב בתנאים רגילים"
אהבתי כי המבחן האמיתי זה התפקיד לאורך זמן עם השחיקה ושאר ירקות שמזמנת השיגרה
הצלחה @}
ולנחש איזו חיה ימית זאת
אפשר גם לאפשר לביישנים שלא רוצים במה לבד לעשות להקה או סביבה או חיות שחיות בשיתוף בים כמו סרטן הנזיר והקונכיה
היכרות, הזדמנות לבדוק מה הם יודעים כבר , ודרך אלטרנטיבית ללמוד,
או לבטא ידע
וכתוב לי כאן בצהובון"קל יותר לנהוג כהלכה בנסיבות לחץ כבד מאוד, מאשר להיות ללא רבב בתנאים רגילים"
אהבתי כי המבחן האמיתי זה התפקיד לאורך זמן עם השחיקה ושאר ירקות שמזמנת השיגרה
הצלחה @}
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
נקודות, המדוזות הספציפיות שמגיעות בנחילים גדולים אל חופי ארצנו הן "חוטית נודדת". זו מדוזה שהגיעה אל הים התיכון דרך תעלת סואץ, מהאוק' ההודי. היא מין פולש. באקולוגיה נהוג להיתיחס לסביבה במצב טבעי כסביבה מאוזנת. כל הפרעה שהיא המביאה את הסביבה לסטות ממצב האפס היא חוסר איזון. גם מינים פולשים שניזונים, לדוגמה, מאוכלוסיות שלא התפתחו איתם אבולוציונית, ולא פיתחו מנגנוני הגנה נגדם, מפרים את האיזון. ואולי באמת אפשר יהיה לעשות מתישהו בקיץ מפגש בחוף הים ולספק את הסקרנות של ילדי החנ"ב. ותודה (-:
עשב, מדובר בילדים הגדולים יותר, בנוסף, יתלווה אלי מישהו מהצוות החינוכי והרצון שלהם הוא לבדוק את היכולות האקדמיות שלי, פחות את יצירתיות...ממש הדגישו את זה, אז אני רוצה להישאר בתחום הידע באופן מובהק, רק אחרת...@} תודה!
עשב, מדובר בילדים הגדולים יותר, בנוסף, יתלווה אלי מישהו מהצוות החינוכי והרצון שלהם הוא לבדוק את היכולות האקדמיות שלי, פחות את יצירתיות...ממש הדגישו את זה, אז אני רוצה להישאר בתחום הידע באופן מובהק, רק אחרת...@} תודה!
-
- הודעות: 3987
- הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
- דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*
בניית שיעור על מדוזות
הדס מצוי, הייתי מורה למדעים לגילאים האלו. הם היו סקרנים וזה היה כייף.
הרעיון שלך עם המדוזה יכול להיות מצוין, אם כי חשוב לי לציין שמה שתיארת כתכנון לשיעור אחד יכול למלא בשקט 8 שיעורים.
כדאי לתכנן גם שיעור קצר יותר, מרוכז יותר.
הרעיון שלך עם המדוזה יכול להיות מצוין, אם כי חשוב לי לציין שמה שתיארת כתכנון לשיעור אחד יכול למלא בשקט 8 שיעורים.
כדאי לתכנן גם שיעור קצר יותר, מרוכז יותר.
-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
בניית שיעור על מדוזות
באקולוגיה נהוג להיתיחס לסביבה במצב טבעי כסביבה מאוזנת. כל הפרעה שהיא המביאה את הסביבה לסטות ממצב האפס היא חוסר איזון.
אבל חשבתי שהעניין החשוב כשלומדים אקולוגיה היא להבין איך האדם גרם/גורם לחוסר האיזון הקיים, ובמה הוא יכול להשפיע ולשנות, לא?
האם גם במקרה הזה האדם אחראי לחוסר האיזון האקולוגי שאת מדברת עליו?
או שזה לא רלוונטי לשיעור שלך?
אבל חשבתי שהעניין החשוב כשלומדים אקולוגיה היא להבין איך האדם גרם/גורם לחוסר האיזון הקיים, ובמה הוא יכול להשפיע ולשנות, לא?
האם גם במקרה הזה האדם אחראי לחוסר האיזון האקולוגי שאת מדברת עליו?
או שזה לא רלוונטי לשיעור שלך?
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
לוטם, מה היית מכניסה לשיעור היחיד הזה?
אהבת, אקולוגיה היא חקר בתי גידול על כל המרכיבים שלהם: תנאים פיזיקלים, יחסים בין אורגניזמים לסביבה וכד'.
ברור שהאדם משפיע.
הרבה פעמים ההפרעה נגרמת עקב התערבות אנושית, אבל זו לא מהות השדה.
במקרה הזה, חפירת תעלת סואץ יצרה חיבור בין גופי מים שלא היה ביניהם קשר לפני, כך שבתי הגידול התפתחו בנפרד.
פתיחת התעלה והעמקתה בשנות השבעים אפשרה למינים רבים לעבור לים התיכון וכך להוציא אותו,כבית גידול, משיווי משקל.
תוסיפי לזה את סכר אסוואן שמונע הגעת חומרי מזון לדלתה של הנילוס ותקבלי שינוי קיצוני בסביבת המחייה, כפי שחיו והתפתחו בה מינים שונים.
זה לא כ"כ רלוונטי לשיעור מפני שזוהי העמקה שלדעתי לא נגיע אליה בשיעור בודד אחד.
בכל מקרה, זו לא מטרת הדף (-: אבל זה שסקרנותך התעוררה גם אומר משהו על הנושא...
אם יש לך שאלות הנוגעות לאקולוגיה את יכולה בדפבית ואני אנסה לענות כמיטב יכולתי. @}
אהבת, אקולוגיה היא חקר בתי גידול על כל המרכיבים שלהם: תנאים פיזיקלים, יחסים בין אורגניזמים לסביבה וכד'.
ברור שהאדם משפיע.
הרבה פעמים ההפרעה נגרמת עקב התערבות אנושית, אבל זו לא מהות השדה.
במקרה הזה, חפירת תעלת סואץ יצרה חיבור בין גופי מים שלא היה ביניהם קשר לפני, כך שבתי הגידול התפתחו בנפרד.
פתיחת התעלה והעמקתה בשנות השבעים אפשרה למינים רבים לעבור לים התיכון וכך להוציא אותו,כבית גידול, משיווי משקל.
תוסיפי לזה את סכר אסוואן שמונע הגעת חומרי מזון לדלתה של הנילוס ותקבלי שינוי קיצוני בסביבת המחייה, כפי שחיו והתפתחו בה מינים שונים.
זה לא כ"כ רלוונטי לשיעור מפני שזוהי העמקה שלדעתי לא נגיע אליה בשיעור בודד אחד.
בכל מקרה, זו לא מטרת הדף (-: אבל זה שסקרנותך התעוררה גם אומר משהו על הנושא...
אם יש לך שאלות הנוגעות לאקולוגיה את יכולה בדפבית ואני אנסה לענות כמיטב יכולתי. @}
-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
בניית שיעור על מדוזות
תודה על ההסבר
.
עם זאת, לא הבנתי לגמרי, האם יהיה חשוב לך לציין אפילו במילה שיש לאדם אחריות בהפרת האיזון הספציפי הזה, או שזה ממש לא קשור?
לי משום מה נראה חשוב שאם כבר מדברים על הפרת איזון אקולוגי - להזכיר שהוא לא קרה 'סתם כך'. (גם אם לא ממשיכים להתעמק בכיוון הזה).
מה את חושבת?

עם זאת, לא הבנתי לגמרי, האם יהיה חשוב לך לציין אפילו במילה שיש לאדם אחריות בהפרת האיזון הספציפי הזה, או שזה ממש לא קשור?
לי משום מה נראה חשוב שאם כבר מדברים על הפרת איזון אקולוגי - להזכיר שהוא לא קרה 'סתם כך'. (גם אם לא ממשיכים להתעמק בכיוון הזה).
מה את חושבת?
-
- הודעות: 3987
- הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
- דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*
בניית שיעור על מדוזות
הדס, אני הייתי מספרת, בעזרת שקופיות ותמונות על התחום. מתחילה מהכרות חלקית (שמי, תחום העיסוק שלי) ולא נכנסת בכלל למשחק הכרות עם שמות כפי שהציעו לך. הייתי מבקשת מכל לתמיד שעונה לי- להגיד קודם את שמו ואז את דבריו. אני נוהגת לצייר לי מעין מפה סכמטית של הכתה על דף, וכל פעם שילד עונה לי עם שמו- לכתוב את שמו במקום המתאים במפה. זה עוזר לי אח"כ לפנות אליו בשמו ולהזכיר את השם שלו - בסגנון- "יאיר אמר שהוא לא אוהב ללכת לים כשיש מדוזות" ולהמשיך- "מה מפריע למתרחצים במפגש עם המדוזה"?
וכל מה שיגידו- זה רוטט, זה מגעיל, זה שורף, זה מפחיד - הכל לכתוב על הלוח. כל מה שנאמר- יש לו תפקיד ומקום להמשכיות השיעור. הבסיס של שיעור פרונטלי זה קשר מתמשך, כמו משחק או טנגו בין התלמידים למורה. כל עוד יש ריקוד כזה, יש לך את מלוא הקשב. ברגע שזה רק הרצאה- איבדת 80% מהמקשיבים. ברגע שזו הרצאה מונוטונית, איבדת את כולם.
אני לא יודעת מהיכן את בארץ, אבל אני מאוד ממליצה לך ללמוד מתודיקה של הוראה. רוב הכייף בהוראה זה הריקוד, הטנגו המתמסר בין השאלות של המורה שאמורות לסקרן ולגרות לבין השאלות של התלמידים.
אחרי שמצטברות השאלות עליהן רצית לענות על הלוח (ואיתן עוד הרבה כאלו שלא חשבת עליהן אפילו), אני מקיפה בעיגול שאלה /אמירה אחת או שתיים שמתמקדות בתוכן מסוים- למשל "המדוזה שורפת, המדוזה צורבת, היא עושה כויות" אומרת שכל השאלות/אמירות ישמשו אותנו בשיעורים הבאים בהם נחקור את הנושא, וכרגע נתמקד ב-ומקיפה בעיגול את התכנים עליהם תכננת להעמיק.
אני הייתי מתמקדת ב"בואו נבין איך ולמה המדוזה צורבת ונחשוב יחד על שיטות להתגוננות נגד צריבות המדוזה".
מוחקת את כל הלוח (כן, הפעולה עצמה חשובה) ומתחילה להתמסר עם הילדים שוב-
איזה חלק במדוזה צורב? אם ניגע בה בגב- יקרה לי משהו? בחלק התחתון? בזרועות?
למה היא צורבת? שוב יהיו כל מיני רעיונות, שוב תחזרי על שמות העונים ביחד עם תשובתם, ותובילי אותם בשאלות מנחות למסקנה שתרצי.
תגיעו למסקנה שאלו זרועות צייד, ושהיא בעצם ציידת ימית שנפלטת לחוף בטעות ומפריעה למתרחצים בטעות ואז בערך יהיה צלצול והשיעור נגמר.
וכל מה שיגידו- זה רוטט, זה מגעיל, זה שורף, זה מפחיד - הכל לכתוב על הלוח. כל מה שנאמר- יש לו תפקיד ומקום להמשכיות השיעור. הבסיס של שיעור פרונטלי זה קשר מתמשך, כמו משחק או טנגו בין התלמידים למורה. כל עוד יש ריקוד כזה, יש לך את מלוא הקשב. ברגע שזה רק הרצאה- איבדת 80% מהמקשיבים. ברגע שזו הרצאה מונוטונית, איבדת את כולם.
אני לא יודעת מהיכן את בארץ, אבל אני מאוד ממליצה לך ללמוד מתודיקה של הוראה. רוב הכייף בהוראה זה הריקוד, הטנגו המתמסר בין השאלות של המורה שאמורות לסקרן ולגרות לבין השאלות של התלמידים.
אחרי שמצטברות השאלות עליהן רצית לענות על הלוח (ואיתן עוד הרבה כאלו שלא חשבת עליהן אפילו), אני מקיפה בעיגול שאלה /אמירה אחת או שתיים שמתמקדות בתוכן מסוים- למשל "המדוזה שורפת, המדוזה צורבת, היא עושה כויות" אומרת שכל השאלות/אמירות ישמשו אותנו בשיעורים הבאים בהם נחקור את הנושא, וכרגע נתמקד ב-ומקיפה בעיגול את התכנים עליהם תכננת להעמיק.
אני הייתי מתמקדת ב"בואו נבין איך ולמה המדוזה צורבת ונחשוב יחד על שיטות להתגוננות נגד צריבות המדוזה".
מוחקת את כל הלוח (כן, הפעולה עצמה חשובה) ומתחילה להתמסר עם הילדים שוב-
איזה חלק במדוזה צורב? אם ניגע בה בגב- יקרה לי משהו? בחלק התחתון? בזרועות?
למה היא צורבת? שוב יהיו כל מיני רעיונות, שוב תחזרי על שמות העונים ביחד עם תשובתם, ותובילי אותם בשאלות מנחות למסקנה שתרצי.
תגיעו למסקנה שאלו זרועות צייד, ושהיא בעצם ציידת ימית שנפלטת לחוף בטעות ומפריעה למתרחצים בטעות ואז בערך יהיה צלצול והשיעור נגמר.
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
אהבת, אני לא בטוחה שאני רוצה להביא את זה לדיון על אחריות האדם.
לוטם, זה בי"ס אחר. אני לא מעבירה שיעור פרונטלי. זה יהיה מס' מצומצם של תלמידים, סביב שולחן גדול (קצת כמו אבירי השולחן של ארתור),
הלימוד נעשה כדיאלוג, אני אשאל, אתייחס, אענה, אבל המטרה היא להזמין אותם למסע קטן, לעורר סקרנות.
לכן הבחירה באובייקט שכל כך מוכר להם, שכנראה יש להם גם ידע מוקדם כלשהו לגביו וגם אולי מחשבות או תהיות.
השאלה היא אם לכוון אותם או לתת לזה להיות חופשי, "זורם". ואני קוראת את דברייך ומבינה שאולי אני לא יודעת כל כך איך לכוון ולכן מעדיפה לזרום...
העצות שלך ממש טובות. אני עוד צריכה לתת להן לשקוע...תודה.
לוטם, זה בי"ס אחר. אני לא מעבירה שיעור פרונטלי. זה יהיה מס' מצומצם של תלמידים, סביב שולחן גדול (קצת כמו אבירי השולחן של ארתור),
הלימוד נעשה כדיאלוג, אני אשאל, אתייחס, אענה, אבל המטרה היא להזמין אותם למסע קטן, לעורר סקרנות.
לכן הבחירה באובייקט שכל כך מוכר להם, שכנראה יש להם גם ידע מוקדם כלשהו לגביו וגם אולי מחשבות או תהיות.
השאלה היא אם לכוון אותם או לתת לזה להיות חופשי, "זורם". ואני קוראת את דברייך ומבינה שאולי אני לא יודעת כל כך איך לכוון ולכן מעדיפה לזרום...
העצות שלך ממש טובות. אני עוד צריכה לתת להן לשקוע...תודה.
בניית שיעור על מדוזות
לי אישית אין ממש עצות בתחום של הדרכה, אבל את מוזמנת להסתכל במאגר פעילויות של com]מגמה ירוקה content[/po]&task=blogsection&id=24&Itemid=66 , ולקחת משם רעיונות בנושא.
אפשרות אחרת זה לקפוץ למשרדים של החברה להגנת הטבע, ולבקש רשות להסתכל על מערכי שיעור שלהם.
אפשרות אחרת זה לקפוץ למשרדים של החברה להגנת הטבע, ולבקש רשות להסתכל על מערכי שיעור שלהם.
-
- הודעות: 1600
- הצטרפות: 27 נובמבר 2006, 02:52
- דף אישי: הדף האישי של עשב_השדה*
בניית שיעור על מדוזות
איזה כייף
כבר למדתי המון על מדוזות רק מהקריאה כאן
וגם ממה שבתי המדריכת טיולים של החברה להגנת הטבע הרצתה לי כאן
כבר למדתי המון על מדוזות רק מהקריאה כאן
וגם ממה שבתי המדריכת טיולים של החברה להגנת הטבע הרצתה לי כאן
-
- הודעות: 907
- הצטרפות: 05 אפריל 2009, 21:21
- דף אישי: הדף האישי של יוטי_בעיר*
בניית שיעור על מדוזות
הבסיס של שיעור פרונטלי זה קשר מתמשך, כמו משחק או טנגו בין התלמידים למורה. כל עוד יש ריקוד כזה, יש לך את מלוא הקשב. ברגע שזה רק הרצאה- איבדת 80% מהמקשיבים. ברגע שזו הרצאה מונוטונית, איבדת את כולם.
לגמרי!
על ההתחלה להוציא מדוזה ולהתחיל לשאול מה זה, מה הם מכירים, מה דעתם וכ"ו, זה נותן לשיעור צבע אחר לגמרי.
אני לומדת עכשיו שיווק ומכירות וככה מלמדים אותנו, כל הזמן משתפים אותנו בשיעור, זה גם מעביר את הזמן בצורה יותר מעניינת וגם יוצאים מהשיעור בהרגשה שעשית משהו ולא רק ניפחו לך את השכל.
בהצלחה.
(נשמע מעניין סוף הדרך מה שאת עושה
)
לגמרי!
על ההתחלה להוציא מדוזה ולהתחיל לשאול מה זה, מה הם מכירים, מה דעתם וכ"ו, זה נותן לשיעור צבע אחר לגמרי.
אני לומדת עכשיו שיווק ומכירות וככה מלמדים אותנו, כל הזמן משתפים אותנו בשיעור, זה גם מעביר את הזמן בצורה יותר מעניינת וגם יוצאים מהשיעור בהרגשה שעשית משהו ולא רק ניפחו לך את השכל.
בהצלחה.
(נשמע מעניין סוף הדרך מה שאת עושה

-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
בניית שיעור על מדוזות
אני כן הייתי פותחת באיזה שהוא משחק הכרות - זה שובר את הקרח ויוצר קבוצה שאת חלק ממנה ונהיית איזו אנטימיות ראשונית שמאפשרת פעולה.
דבר שני לגבי צורות שיעור. יש הרבה צורות של שיעור ולטעמי כולן טובות אם עושים אותם במינון הנכון. (קצת מכל סוג).
אני מסכימה איתך שלשיעור ראשון אין מקום לשיעור פרונטאלי.
בהתייחס לדבריה של לוטם, אם את אומרת שתתייחסי לכל מה שנכתב על הלוח במרוצת השיעורים, אז חשוב להעתיק את כל מה שכתוב על הללוח לשיעורים העתידיים, אחרת את הופכת ללא אמינה (לפחות כך אני רואה זאת).
אפשר לפתוח את השיעור בלשאול אותם אם יש להם מה לספר על מדוזות. אם פגשו כאלה, איפה, בני כמה היו, מקרים של מפגשים בין אנשים למדוזות, סיפורים אחרים - זה יכול להיות גם פעילות מקרבת וגם גורמת לקשב ולאקטיביות של הקבוצה.
אפשר להביא צילום של ציור או פיסול של מדוזה ולשאול אם מישהו מכיר מי זו. לספר שהיא דמות במיתולוגיה, לא לספר עוד את כל הסיפור אלא לאמר שלא על המדוזה הזו את רוצה דווקא לדבר, למרות שהיא קשורה למדוזה שכולם מכירים ולאמר שבהמשך את תספרי להם על הקשר ביניהם.
דבר שני לגבי צורות שיעור. יש הרבה צורות של שיעור ולטעמי כולן טובות אם עושים אותם במינון הנכון. (קצת מכל סוג).
אני מסכימה איתך שלשיעור ראשון אין מקום לשיעור פרונטאלי.
בהתייחס לדבריה של לוטם, אם את אומרת שתתייחסי לכל מה שנכתב על הלוח במרוצת השיעורים, אז חשוב להעתיק את כל מה שכתוב על הללוח לשיעורים העתידיים, אחרת את הופכת ללא אמינה (לפחות כך אני רואה זאת).
אפשר לפתוח את השיעור בלשאול אותם אם יש להם מה לספר על מדוזות. אם פגשו כאלה, איפה, בני כמה היו, מקרים של מפגשים בין אנשים למדוזות, סיפורים אחרים - זה יכול להיות גם פעילות מקרבת וגם גורמת לקשב ולאקטיביות של הקבוצה.
אפשר להביא צילום של ציור או פיסול של מדוזה ולשאול אם מישהו מכיר מי זו. לספר שהיא דמות במיתולוגיה, לא לספר עוד את כל הסיפור אלא לאמר שלא על המדוזה הזו את רוצה דווקא לדבר, למרות שהיא קשורה למדוזה שכולם מכירים ולאמר שבהמשך את תספרי להם על הקשר ביניהם.
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
אני רוצה לחדד - זה שיעור יחיד. שיעור שנועד לבחון את יכולותי כמורה. לא יהיה לו המשך, לפחות לא השנה, כך שהוא צריך להיות יחידה מובנית בפני עצמה.
מה לקחתי עד עתה -
נושא: כנראה המדוזה
עזרים: גוויה של מדוזה (-: , תמונות של מדוזה מהמיתולוגיה היוונית, תמונות של מדוזות שונות, תרשים המתאר את מעגל החיים של המדוזה, תרשים המתאר את מנגנון תאי הצריבה, מפה של אזור תעלת סואץ וגופי המים שהיא מחברת. לא יודעת אם יש אמצעים להקרנת סרטון או אינטרנט, אז אני לא בונה על עזרים כאלה.
מהלך: להציג את עצמי, לבקש מהם להציג את עצמם ולספר אם ובאיזה אורגניזם ימי הם נפגשו אי פעם.
לשאול אותם אם מכירים את המדוזה, מה האסוציאציה שלהם ממנה. לרשום את האסוציאציות שלהם, לבחור 3 מתוכן (את אלה שהזכירו יותר) ולהמשיך את השיעור לפי הבחירה.
תוכלו לציין שאלות שמעניין אתכן לדעת עליה?
מה לקחתי עד עתה -
נושא: כנראה המדוזה
עזרים: גוויה של מדוזה (-: , תמונות של מדוזה מהמיתולוגיה היוונית, תמונות של מדוזות שונות, תרשים המתאר את מעגל החיים של המדוזה, תרשים המתאר את מנגנון תאי הצריבה, מפה של אזור תעלת סואץ וגופי המים שהיא מחברת. לא יודעת אם יש אמצעים להקרנת סרטון או אינטרנט, אז אני לא בונה על עזרים כאלה.
מהלך: להציג את עצמי, לבקש מהם להציג את עצמם ולספר אם ובאיזה אורגניזם ימי הם נפגשו אי פעם.
לשאול אותם אם מכירים את המדוזה, מה האסוציאציה שלהם ממנה. לרשום את האסוציאציות שלהם, לבחור 3 מתוכן (את אלה שהזכירו יותר) ולהמשיך את השיעור לפי הבחירה.
תוכלו לציין שאלות שמעניין אתכן לדעת עליה?
-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
בניית שיעור על מדוזות
תוכלו לציין שאלות שמעניין אתכן לדעת עליה?
למה היא שורפת? ממה היא ניזונה? למה היא מגיעה לחופי הים? למה הן בלהקות כל כך גדולות? מה זה נותן להן? מאיפה הן מגיעות? איך הן מתרבות? איך היא מתקדמת? מי אוכל אותה? כמה זמן היא חיה? יצורים ימיים ישנים? איך היא נושמת? לפי מה היא מתקדמת במים? אין לה עיניים נכון? היא מריחה? היא מרגישה? כשהיא נוגעת בנו היא נדבקת? אם כן למה? היא יודעת לחוש בנו? איך היא מתקשרת עם שאר הנחיל?
למה היא שורפת? ממה היא ניזונה? למה היא מגיעה לחופי הים? למה הן בלהקות כל כך גדולות? מה זה נותן להן? מאיפה הן מגיעות? איך הן מתרבות? איך היא מתקדמת? מי אוכל אותה? כמה זמן היא חיה? יצורים ימיים ישנים? איך היא נושמת? לפי מה היא מתקדמת במים? אין לה עיניים נכון? היא מריחה? היא מרגישה? כשהיא נוגעת בנו היא נדבקת? אם כן למה? היא יודעת לחוש בנו? איך היא מתקשרת עם שאר הנחיל?
-
- הודעות: 337
- הצטרפות: 25 אפריל 2009, 21:39
- דף אישי: הדף האישי של ורד_דרור*
בניית שיעור על מדוזות
לתת להם לגעת בה
מדוזות זה רעיון מעולה
לא סגורה שבאמת צריך את כל השקופיות, חשוב לבוא עם התשוקה שלך לנושא, ולהיות פרפורמרית, לא לחשוש מהדרמה, לספר סיפור (לא סיפור על מדוזות אלא שכל מה שתגידי יהיה סוג של גילוי סוד)
הילדים בוודאי יהיו נרגשים מהמדוזה, והתשוקה שלך תסחוף אותם.
איזה כיף להם, בא לי להיות בשיעור!
מדוזות זה רעיון מעולה
לא סגורה שבאמת צריך את כל השקופיות, חשוב לבוא עם התשוקה שלך לנושא, ולהיות פרפורמרית, לא לחשוש מהדרמה, לספר סיפור (לא סיפור על מדוזות אלא שכל מה שתגידי יהיה סוג של גילוי סוד)
הילדים בוודאי יהיו נרגשים מהמדוזה, והתשוקה שלך תסחוף אותם.
איזה כיף להם, בא לי להיות בשיעור!
-
- הודעות: 139
- הצטרפות: 03 אוקטובר 2008, 23:30
- דף אישי: הדף האישי של רוני_ושו''ת*
בניית שיעור על מדוזות
מציעה שתשאלי את עצמך קודם כל מה את רוצה ללמד? מה המסר שאת מבקשת להעביר? אחרי שתעני על השאלה הזאת ותהיי יותר ממוקדת תוכלי לנווט את השיעור יותר טוב.הנושא של מדוזה נשמע מעניין ולרלוונטי וזו כבר התחלה טובה אבל זה גם נושא רחב, ולכן חשוב לדעתי להתמקד.
-
- הודעות: 357
- הצטרפות: 17 אוגוסט 2005, 15:02
- דף אישי: הדף האישי של הדס_מצוי*
בניית שיעור על מדוזות
באתי להגיד תודה רבה על העצות והדעות. השיעור היה היום. היה נהדר. כולנו נהנינו - התלמידים (זה בית ספר רב גילאי כך שהיו תלמידים מכיתה ג' ועד כיתה ז'), הצופה (מישהו מהצוות שהיה סקרן ושאל שאלות כמו התלמידים) ואני. היה מקסים.
תודה@}
מבחינתי דף למחיקה
תודה@}
מבחינתי דף למחיקה
-
- הודעות: 3625
- הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
- דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*
בניית שיעור על מדוזות
יופי . בהצלחה@}
בניית שיעור על מדוזות
מבחינתי דף למחיקה
חבל, למדתי פה הרבה על מדוזות ועל איזון אקולוגי ועל הוראה ולמידה... אם אפשר לתת שם דף מתאים ולהשאיר - אשמח. @}
חבל, למדתי פה הרבה על מדוזות ועל איזון אקולוגי ועל הוראה ולמידה... אם אפשר לתת שם דף מתאים ולהשאיר - אשמח. @}
-
- הודעות: 2010
- הצטרפות: 06 ספטמבר 2004, 01:58
- דף אישי: הדף האישי של עדי_ל*
בניית שיעור על מדוזות
רגע רגע, תנו כמה ימים לקרוא את כל הדף. התחלתי, מעניין לי, אבל אין לי מספיק זמן כרגע.
תודה
תודה

-
- הודעות: 437
- הצטרפות: 14 אוגוסט 2008, 21:48
- דף אישי: הדף האישי של אמל_ית*
בניית שיעור על מדוזות
לטובת מי שישתמש אי פעם בדף הזה כדי לבנות שיעור, רוצה להוסיף עוד שני פרטים - פחות "מידעיים", ויותר גימיקיים :
אחד הוא שיר המדוזה של לולה. יכול להיות מגניב.
וגם, ואולי לקהל מבוגר יותר, ואם רוצים ללכת מהכלל אל הפרט, אפשר להשתמש במשל המדוזה מישמעאל כפתיח לנושא אקולוגיה שישתמש במדוזה כדגם להשפעת האדם על הסביבה (הלא המדוזות שלנו מגיעות מים סוף דרך תעלת סואץ, ום היכחדות הצבים גורמת להתרבותם כך קראתי).
אחד הוא שיר המדוזה של לולה. יכול להיות מגניב.
וגם, ואולי לקהל מבוגר יותר, ואם רוצים ללכת מהכלל אל הפרט, אפשר להשתמש במשל המדוזה מישמעאל כפתיח לנושא אקולוגיה שישתמש במדוזה כדגם להשפעת האדם על הסביבה (הלא המדוזות שלנו מגיעות מים סוף דרך תעלת סואץ, ום היכחדות הצבים גורמת להתרבותם כך קראתי).
-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
בניית שיעור על מדוזות
לטובת מי שישתמש אי פעם בדף הזה כדי לבנות שיעור
אולי אפשר לשנות את שם הדף ל-איך לבנות שיעור?
(אבל אז לא יהיה ברור מהשם שיש כאן מידע על מדוזות...
)
אולי אפשר לשנות את שם הדף ל-איך לבנות שיעור?
(אבל אז לא יהיה ברור מהשם שיש כאן מידע על מדוזות...

בניית שיעור על מדוזות
מעולה, מידע מצויין אני מאמצת כלכך הרבה מכאן, ונקודה מעניינת מאוד אמל ית
במשל המדוזה מישמעאל כפתיח לנושא אקולוגיה שישתמש במדוזה כדגם להשפעת האדם על הסביבה (הלא המדוזות שלנו מגיעות מים סוף דרך תעלת סואץ, ום היכחדות הצבים גורמת להתרבותם כך קראתי).
במשל המדוזה מישמעאל כפתיח לנושא אקולוגיה שישתמש במדוזה כדגם להשפעת האדם על הסביבה (הלא המדוזות שלנו מגיעות מים סוף דרך תעלת סואץ, ום היכחדות הצבים גורמת להתרבותם כך קראתי).
בניית שיעור על מדוזות
ישנו אתר שכל כולו עוסק במדוזות היכן נצפו בארץ, כמויות ומידע. מרתק בצורה מפתיעה. הן מתרבות בקצב מסחרר באלפים מכל אחת נדמה לע. אותי מעניין למה דווקא הן... כלומר אם אלוהים ברא יצור שמתרבה כל כך - יש לזה משמעות. אם מישהו יודע...
בניית שיעור על מדוזות
ביולוגיה ימית זה בהחלט מרתק וכל כך חשוב, וגם עולם המדוזות ובטוח יהיה מעניין... אני תמיד חשבתי על כמה חשוב גם ללמד את הילדים על מה מכילות השמורות הימיות ואיזו תירכובת חשובה ומיוחדת של חיים מתקיימים בחלק מהחופים בארץ. להסביר למה חשוב לשמור עליהם ואיך. הילדים הם הדרך הכי טובה לחנך את ההורים בנושא
בניית שיעור על מדוזות
ים ים? צודק ב100% לגבי חינוך הילדים לטובת חינוך ההורים, יש המון דוגמאות ממיחזור, דרך חגורות בטיחות ועד לגזענות והכלה, בהם הגיעו להורים דרך חינוך הילדים.
בלבוסטה יש לך איזה קישור לאתר כזה, או שאת שואלת אם יש כזה? אשמח גם לקבל מידע על תצפיות של מדוזות.
בלבוסטה יש לך איזה קישור לאתר כזה, או שאת שואלת אם יש כזה? אשמח גם לקבל מידע על תצפיות של מדוזות.