דיונים לצד משבר במטבח

שליחת תגובה

במאבק בינך ובין עצמך אי אפשר לנצח, רק להפסיד.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: דיונים לצד משבר במטבח

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי רותם_ד* » 23 נובמבר 2005, 13:36

חוץ ממני עוד זוכר את הימים לפני עידן הסופרמרקט, שבהם כולם היו אוכלים חביתה וסלט וגבינה לבנה וזיתים ולבן לארוחת בוקר וערב (וריאציות על הנושא) וארוחת צהריים מבושלת כמו פירה וקציצות וסלט?
זה די דומה למה שאנחנו אוכלים בבית כיום... רק שעל כל אייטם ברשימה מישהו אומר שהוא לא בריא. וככה אנחנו מרעילים את עצמנו באופן שוטף באנרגיות שליליות שמצטרפות לאוכל...

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי לוונדר_סגול* » 20 אפריל 2005, 11:55

אח, איזה מן אתר זה באופן טבעי, הכל יש בו!
יש לי המון איטריות דקות וארוכות עקב מבצע הזוי בקוסמוס, אז חשבתי לעצמי - קוגל!
יצור מוזר ומאוד לא שגור על שולחני, כזה שאכלתי כמה פעמים ולפעמים היה מה זה טעים, ולפעמים לא ממש... אז ננסה.
הולכים לבאופן, כותבים קוגל ומקבלים מתכון חלומי של עירית לוי שהוציא לי מהתנור
את הקוגל הכי טעים שאכלתי :-)
תודה לך!

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 14 אוקטובר 2004, 16:26

טוב מרוב יוהרה בטח יילך לי על הקוסקוס הבא. (אורנה הזהירה שם בעיתון שאחרי מליון פעם שזה מצליח זה פתאם לא מצליח ואז נורא מאבדים את הבטחון. זה בטח השלב הזה, שמתחילים לעשות ענטוזים וחיוכים שחצניים ואפילו איזה נה נה נה נה נה מול הפרצוף של זקנות מרוקאיות מפוארות עבר.)
התהליך ההוא, המסורתי, נשמע אחר לגמרי, ובטח מניב גם משהו אחר.
אבל זה כאן, שווה.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 14 אוקטובר 2004, 16:22

אשכרה עובד! נסי ותהני ואל תגלי לזקנות השבט שלך שלא ייתבאסו.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי סמדר_נ* » 13 אוקטובר 2004, 23:36

ענת, כשאת מתארת את זה זה נשמע הרבה יותר פשוט ממה שזכור לי מחיי המעשה...
בביתי נהוג (כלומר, בעיקר נהוג לקנות מוכן, אבל בהזדמנויות מיוחדות) לשפוך סולת יבשה על מגש גדול, ולהוסיף לסירוגין עוד מים ועוד סולת, וללוות את זה בתנועות ידיים מסויימות, שלא הצלחתי לקלוט, שמגבשות את הסולת סביב המים והופכות אותה לגרגרים (ההסבר התיאורטי של דודה שלי כלל מונחים כמו "התגבשות תהליכית", ואיכשהו פשוט לא הצלחתי להתנייע לתהליכיות הזו). כמה ממשיכים בתהליך -- זה תלוי באיזה גודל גרגרים מעוניינים. אחר כך מאדים אותם בסיר לקוסקוס, שנדמה לי שיש לו תחתית כפולה -- ובתחתית הפנימית, אכן, יש חורים. זה בכל מקרה לוקח ה-ר-ב-ה זמן.
מה שאת מתארת נשמע פטנט גאוני. זה אשכרה עובד??

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 13 אוקטובר 2004, 23:10

אוקיי, מתכון לקוסקוס אפשר לראות ב משבר במטבח

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אפרת* » 12 אוקטובר 2004, 23:32

למיטב זכרוני - להפשיר תמיד עדיף דרך המקרר ולא ישר מהמקפיא לעולם החיצון...

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מיץ_פטל* » 12 אוקטובר 2004, 23:11

ענתי, לא הייתי לוקחת סיכון.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 12 אוקטובר 2004, 16:49

רגע, רגע, אתן רוצות להגיד לי שאתן לא מכינות עם המתכון לקוסקוס של אורנה שפרון????
אז אתן פשוט חייבות. חייבות !!
זה מופיע בבאופן טבעי "מזון לגוף ולנפש" ואעתיק את זה הנה בשמחה ואז תבינו למה שאלתי איך מכינים את המלא, ואז תבינו שלא צריך להיות מרוקאיות בנות תשעים להכין. זה מדהים אווורירי מעדן וקלולה. קלי קלותא. אתן חייבות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי בשמת_א* » 12 אוקטובר 2004, 16:23

בעוד שלקוסקוס של הרדוף שעולה פי 4 אין כלום מזה.
באמת שאלה! אני תמיד חשבתי שכולם יודעים מה לעשות עם זה ורק אני אהבלית חסרת כישורים...
וגם את הקוסקוס האינסטנט הכרתי רק בגלל שההורים של בעלי קנו כזה בפריז אז יצא לנו לקנות כמה פעמים בארץ (איפה זה ואיפה קוסקוס אמיתי... חבל שאין לי שורשים מרוקאיים... ).
אבל להרדוף אפשר לפנות ולהגיד משהו. אולי אני אעשה את זה באמת (עם זאת, לדעתי מה שאני קונה הוא אולי מהרדוף אבל לא נארז על ידי הרדוף. אולי הרדוף מייבאים את זה ושולחים לחנויות הטבע בשקים? והם אורזים בחבילות קטנות יותר?)

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מונו_נוקי* » 12 אוקטובר 2004, 15:30

גם אני לא יודעת איך מכינים קוסקוס מלא, והימרתי על משהו דומה לשל בשמת: מיים רותחים 5 דקות, לערבב עם מלח בעזרת מזלג, לסגור עוד חמש דקות עם מכסה. גם הבן שלי מת על זה ובעיני זה זה לא מעורר תאבון. הגשתי עם תבשיל עדשים\חומוס עם עגבניות כדי שיתקבל חלבון מלא.
אגב באותה הזדמנות תהיתי למה על הקופסא של הקוסקוס הרגיל יש 3 דרכים להכנה ,מתכון ותמונה בעוד שלקוסקוס של הרדוף שעולה פי 4 אין כלום מזה. גם באתר שלהם לא מופיע בכלל קוסקוס על הוראותיו או בכלל.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי פטרוזיליה* » 12 אוקטובר 2004, 14:10

עד כמה שידוע לי, מפני שבתהליך ההפשרה יש אפשרות לחיידקים להתחיל להתפתח בבשר - והם ממשיכים להתפתח גם במקפיא. בעיקר במקפיא הביתי שהטמפרטורה בו יותר נמוכה מזו שבמקפיאים התעשייתיים, שנותנים מכת קור רצינית למוקפאים.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי תמר_ס* » 12 אוקטובר 2004, 09:16

רק שלכי תדעי לפני כמה זמן הטרי הזה נשחט.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 12 אוקטובר 2004, 09:00

להקפיא טרי אפשר (הרי גם בתעשיית העוף הם לוקחים קודם את הטרי ואחר כך מקפיאים אותו. לא שמשהו שהם עושים לבשר זה דוגמא שככה זה טוב, אבל רק למחשבה על כל הקפואים שאנחנו קונים.)
להקפיא משהו שהיה קפוא והופשר כבר - אסור. לא יודעת למה.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי תמר_ס* » 12 אוקטובר 2004, 08:36

לוידת ענת, אבל מה באמת עם להקפיא כשקונים טרי? בחיי שהייתי בטוחה שזה ממש לא בריא. את תמיד עושה את זה?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 12 אוקטובר 2004, 08:18

הפשרתי על השיש אתמול בערב נתחי עוף למרק, שהיו טריים חצי קפואים. (ז"א קניתי טרי, שמתי במקפיא וכעבור כשעתיים הוצאתי).
זה נשאר בשקית בתוףך קופסת פלסטיק סגורה (בגלל החתולים) כל הלילה.
לא מסריח אבל יש ריח קל וזה לא קר בכלל.
מה מומלץ? (ולפני שתגידו לי לזרוק: אם מרתיחים את זה לפני הבישול מה בעצם הסכנות?)

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי בת_ההרים* » 28 ספטמבר 2004, 15:12

המתכון שנתתי לך הוא של סבתי ז'ל והיא קראה לו יידישע קומפוט. ככה שהאשכנזים ילקקו את השפתיים (-:

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 28 ספטמבר 2004, 14:33

אני לא בטוחה שלזה התכוונתי אבל שלך נשמע נורא טעים.
התכוונתי לזה עם תפוחים טריים וקינמון ומים וסוכר ושזיפים. וקצת לימון. טוב. הבנתי. תודה.
<מארחת מלא אשכנזים מחר בערב אז קצת בלחץ עם הקומפוט>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי בת_ההרים* » 28 ספטמבר 2004, 14:20

את מתכוונת לפירות היבשים?
בכל מקרה-אם כן-משרים אותם(בערך 350 גר' פרי יבש אפשר גם צימוקים מאד טעים) בחמש כוסות מים לכמה שעות. אחרי זה משאירים בתוך מי ההשרייה ומוסיפים עוד כוס מים או עוד כוס יין אדום מתוק. אפשר גם להוסיף יותר נוזלים תלוי בטעם.
מחממים על אש קטנה עד כמעט הרתחה, ללא הרתחה ממשית. בינתיים מוסיפים גם כוס סוכר פלוס מינוס. תטעמי ותתקני לפי הטעם. מבשלים כשעה על אש קטנה. אחרי שמורידים מהאש וזה טיפה מצטנן מוסיפים חצי לימון סחוט.
יאמי.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 28 ספטמבר 2004, 14:06

איך מכינים קומפוט תפוחים ושזיפים?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_אינקובטור* » 12 יולי 2004, 09:21

עירית לוי - זה נראה אחד המתכונים העקומים האלה, שחייבים ליישר עם כפית - אבל הם אף פעם לא ממש מתיישרים, אז ממשיכים וממשיכים עד שנגמר (-:

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי עירית_לוי » 09 יולי 2004, 16:06

ניסית את זה גם עם ספגטי?
לא...
האם מתאים יוגורט במקום שמנת ?
דוקא נראה לי שכן למרות שלא ניסיתי... אבל אז הלכה ה שחיתות. (-;

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 09 יולי 2004, 14:34

טרה תודה! כמה פשוט ככה טעים.
עירית לוי, תודה! זה נראה לי מתאים יותר עם אטריות דקות, לא? ונראה לי שווה לשכוח מהספגטי ולבשל אותן במיוחד...מממ... לא? ניסית את זה גם עם ספגטי?
ונראה לי שלא אבל האם מתאים יוגורט במקום שמנת ? (לא. לא. מה פתאם.).

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי עירית_לוי » 09 יולי 2004, 13:35

רק מהמחשבות על זה נהיה לי חשק אליו, אז הלכתי לחפש את המתכון.
הוא יוצא כמו עוגה:
תערבבי את הספגטי (במקור אני לוקחת 400 גר' איטריות דקיקות ומבשלת אותן) עם כוס צימוקים, קצת אגוזים קצוצים, תפוח או אגס או שניהם חתוכים לקוביות קטנות, שני שליש כוס סוכר חום דמררה (הבהיר), 1 וחצי כפיות קינמון טחון, 1 גביע שמנת חמוצה, 2 ביצים, ו- 20 או 30 גר' חמאה.[את החמאה אני מערבבת בהתחלה עם האטריות כשהן עדיין חמות מהבישול וזה ממיס אותה. תחממי קצת את הפסטה בשביל זה]. שופכים לתבנית משומנת ואופים 40 ד' או קצת יותר בחום בינוני.
מגישים חם עם קצת גלידת וניל ואז זו שחיתות אמיתית...
שבת שלום 9-:

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי עירית_לוי » 09 יולי 2004, 12:47

יש לי מתכון מצויין לקוגל. אם את רוצה תגידי, ואני אעתיק לך אותו לכאן.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 09 יולי 2004, 12:37

או קוגל.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 09 יולי 2004, 12:35

מקפיצים במחבת עם שמן זית, הרבה שום בפרוסות וקצת טימין. המממ. טעים.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 09 יולי 2004, 12:23

מה עושים עם הרבה ספגטי (נקי מרוטב) מאתמול? חשבתי על מאפה כלשהו אבל תמיד יוצא לי קצת על העוקם.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חבצלת_השרון* » 13 יוני 2004, 11:58

בעלי שונא דגים אז אני אוכלת בעיקר סרדינים וטונה מקופסה. הרי לא אתחיל לבשל לעצמי... לפעמים אני עושה סלמון, פעמיים בשנה.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ה_עוגיה* » 11 יוני 2004, 16:35

ענת, שמתי לכבודך מתכון לעוגת משמש ב עוגות ועוגיות . אפשר לעשות גם עם אפרסקים.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 11 יוני 2004, 15:42

יש לנו המון אפרסקים קצת ישנים. מה לעשות איתם חוץ מריבה?
(הכי בא לי עוגת פירות עם מתכון קליל, בלי מיקסר, שמשקיעים את הפירות ואחר כך עושים נחשי שתי וערב כאלה מלמעלה.)

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי יושי* » 12 מאי 2004, 12:52

בקשר לדייסה, את הקוואקר קודם משרים, או קודם טוחנים?? והאם צריך להוסיף מים?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שרון_ג* » 10 מאי 2004, 12:10

תשמעי, גם קשי קליטה כמוני בסוף לומדים... ;-)

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 10 מאי 2004, 11:56

שרון, |Y|

:-D

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שרון_ג* » 10 מאי 2004, 11:52

פרות משה רבינו. אוכלות כנימות עלה לארוחות הבוקר, הצהריים והערב.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_נוגי* » 10 מאי 2004, 11:06

פמ"ריות??? הסבר ונמק.
דרך אגב לפסטו אפשר להוסיף פרמשן, מעלה את הערך הקלורי, אבל טעים.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי בשמת_א* » 10 מאי 2004, 10:02

בשמת, בדייסת שיבולת שועל שלך מדף משבר במטבח בעצם אין בישול? את משתמשת בקוואקר אינסטנט או רגיל?
אין בישול, ואני משתמשת בקוואקר רגיל לגמרי.
אורגני, אבל את הניסויים הראשונים עשיתי על לא אורגני, גם הסוג ששבור גס וגם הסוג ששבור דק.

לא נוגעת באינסטנט ממטר.
את ה"אין בישול" למדתי פה באתר. מעולם לא אכלתי דייסת קוואקר לפני השבועות האחרונים, כשהכנתי לראשונה בעצמי. אי בישול עובד יפה מאוד ושומר על הערך התזונתי יותר טוב.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חתולה_על_גג_פח_לוהט* » 08 מאי 2004, 16:06

תודה על ההזמנה, לא כל כך פשוט לי להגיע לאזור מודיעין, אבל אם יצא אני אכתוב :-).

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שרון_ג* » 08 מאי 2004, 13:24

חתולה, אם את גרה באזור המרכז אני מזמינה אותך אלינו לאסוף פמ"ריות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חתולה_על_גג_פח_לוהט* » 08 מאי 2004, 12:50

כמו לחמנית טריות :-) את יכולה לרשום אותי ברשימת ממתינים לפמ"ריות (איך השם המתוק הזה מתאים להן).

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אביב_חדש* » 08 מאי 2004, 02:13

לצערי הרב, עציצי הבזיליקום שאני קונה, כל כך מתוקים, אהובים ונפלאים שכל הכנימות בעולם באות לאכול ולשבוע)
צריך להמציא סטארט-אפ: שני עציצי בזיליקום עם עציץ שיבא ו 10 פמ"ריות במבצע של 10 ש"ח. ילך?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 07 מאי 2004, 22:18

או ליתר דיוק להיות בבית שש שעות רצוף דורש תמרון בלתי אפשרי כמעט, או לבשל אל תוך הלילה. כרגיל אני מחפשת קיצורי דרך,

אפשר לקצר את משך הבישול על ידי שימוש בסיר לחץ.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חתולה_על_גג_פח_לוהט* » 07 מאי 2004, 17:46

משבלים, נו.. עושים כמו שבלול.

פסטו: קונים שתי חבילות גדולות של עלי בזיליקום (לצערי הרב, עציצי הבזיליקום שאני קונה, כל כך מתוקים, אהובים ונפלאים שכל הכנימות בעולם באות לאכול ולשבוע)
200 גרם צנובר
כוס שמן זית (אח"כ אפשר להוסיף לפי המרקם שרוצים)
4 שיני שום כתושות
מלח

שמים הכל במעבד מזון לכמה דקות, מתקנים תיבול לפי הטעם ומעבירים לצנצנת זכוכית ומכסים מלמעלה בשמן זית כדי שלא יגדלו פטריות. מספיק לצנצנת גדולה מאוד, נפלא על לחם טרי, לאפילו לאכול ככה עם כפית).

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שרון_ג* » 07 מאי 2004, 16:54

משבלים על אש קטנה
I wonder...

את עושה את הפסטו? פרטי נמקי ותני דוגמאות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חתולה_על_גג_פח_לוהט* » 07 מאי 2004, 16:31

:-) :-) :-) גדולללללללללללללל, מבחינת המראה החיצוני אני מאוד שונה מריטה, אבל היא בהחלט דמות נשית שהייתי שמחה להדמות לה.

1/2כוס שעועית לבנה (הכוונה ללא מבושלת, אז אני מניחה שצריך לשים קצת יותר מהמבושלת)
1/3כוס שמן זית
1 בצל גדול קצוץ
2 גזרים קצוצים
2 גבעולי סלרי אמריקאי פרוסים
250 גרם עלי תרד שטופים
2 תפוחי אדמה חתוכים
1 פרסה (מתה על הירק הזה אז אני שמה שניים, ורק גזר אחד)
5 כוסות מרק צח או מים
פטרוזיליה
עלה דפנה
מלח, פלפל
6 כפות פסטו טרי
שמן זית וצנוברים קלויים להגשה

מטגנים את הבצל בשמן זית להשקפה (לא להזהבה), מוסיפים את הגזר והסלרי ומאדים כ-10 דקות על אש קטנה. מוסיפים את מים או המרק ואת שאר הירקות והתבלינים. משבלים על אש קטנה כשעה, עד שכל הירקות רכים.
מוציאים את עלה הדפנה, מרסקים (עם מוט או בבלנדר) את הירקות, מוסיפים את הפסטו. בצלחות האישיות מוסיפים את הצנוברים וזולפים מעל זית זית טרי, אין יותר טעים !!!!!!!!!
ובקשר להתלבטות על הפסטו, שלא תעיזי, זה שווה.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שרון_ג* » 07 מאי 2004, 16:13

תני..תני.. נשמע נורא טעים (אבל לבזבז פסטו על מרק? אולי סתם אכניס בזיליקום טחון...)

<שרון רואה את הניק שלך וישר מדמיינת אותך בדמות הזמרת ריטה>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי חתולה_על_גג_פח_לוהט* » 07 מאי 2004, 16:10

מיה, ניסיתי את הדייסה, היא טעימה ונפלאה, אבל... לבשל שש שעות, או ליתר דיוק להיות בבית שש שעות רצוף דורש תמרון בלתי אפשרי כמעט, או לבשל אל תוך הלילה. כרגיל אני מחפשת קיצורי דרך, אני אשמח לשמוע מה הערך האנרגטי של הדגנים האחרים, דייסת קוואקר (שמוכנה תוך 10 דקות מקסימום) או של חיטה מלאה או בורגול.

לגבי הדיון על החומוס, לצערי הרב אין לי ידע להוסיף לגבי אובדן הערך התזונתי בהקפאה לפני או אחרי בישול, רק להסכים שלבשל ולהקפיא זה נורא נוח ולתת מתכון למרק הירקות הטעים ביותר בעולם שמכיל שעועית, תרד, פרסה, תפוח אדמה, גזר, סלרי אמריקאי, בצל שמן זית ופסטו, ובגלל השעועית הוא כל כך סמיך ועשיר שחושבים שיש בו שמנת.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מיה_גל* » 07 מאי 2004, 13:26

אני לא יודעת אם לא עדיף מבחינת ערך תזונתי להקפיא מושרה ולא מבושל
או, בדיוק בגלל זה אני עוד תקועה עם החומוסים...
אולי כדאי להעביר את השאלה לדף שאלות ותשובות בנושא תזונה לפי נושאים
תיכף

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ה_עוגיה* » 07 מאי 2004, 13:21

אפשר להקפיא בשקית פסגור ואז כשרוצים כמות קטנה חובטים אותה בשיש, כל החומוסים נפרדים, ולוקחים כמה שרוצים.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 07 מאי 2004, 13:15

אבל אם רוצים כמויות קטנות, נניח לזרוק חופן למרק, נוח בשקיות הקטנות. (לא מתווכחת, רק מוסיפה (-: )
אגב, אני לא יודעת אם לא עדיף מבחינת ערך תזונתי להקפיא מושרה ולא מבושל.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 07 מאי 2004, 09:49

אני חושבת שעדיף להקפיא בקופסאות פלסטיק, כי הן עומדות אחת על השניה במקרר, ואח"כ יותר קל להוציא את התוכן.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מיה_גל* » 07 מאי 2004, 08:04

תודה ענת! יש לי קילו חומוסים יבשים שעוד לא עשיתי איתם כלום, זה מה שאעשה - אשרה, אבשל ואקפיא מנות קטנות |Y|
אנחנו צורכות די הרבה חומוס.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 06 מאי 2004, 23:53

מתוך מתכון ב משבר במטבח : קופסה של חומוסים מסוננים ושטופים :

במקום חומוס מקופסא, אפשר לבשל כמות גדולה של חומוס (אחרי השרייה של לילה ו בלי מלח כי מלח מעכב בישול קטניות) , לחלק להרבה שקיות קטנות ולשים במקפיא. מאד נוח וחוסך תכנון מראש.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 05 מאי 2004, 23:09

תודה טרה! השבת לו את כבודו האבוד. ועכשיו , בקשר לתרגומים ...

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 05 מאי 2004, 22:37

מילה בשבח הדלורית : זה ירק כל כך מיוחד, משביח כל תבשיל בעיקר תבשילי חלב קוקוס. השם המעאפן שלו מאד לא מחמיא, כאילו כל גדולתו בכך שאינו משמין.

דווקא באנגלית יש לו שם מתוק : Butternut pumpkin

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 05 מאי 2004, 21:54

אוקיי, אז השאלה הבאה: מה זה בעצם קוואקר אינסטנט? זה לא אותו הדבר רק גרוס קצת? או שכן עובר תהליך נוסף?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מיה_גל* » 05 מאי 2004, 19:45

ענת, אני נדחפת כדי להגיד שגם אני לא מבשלת את הקואקר אלא משרה אותו 10 דקות במים חמים או ביוגורט. אני משתמשת באינסטנט (שששששש.......). לא יודעת איך זה יוצא עם לא-אינסטנט.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 04 מאי 2004, 00:13

בשמת, בדייסת שיבולת שועל שלך מדף משבר במטבח בעצם אין בישול? את משתמשת בקוואקר אינסטנט או רגיל?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אביב_חדש* » 03 מאי 2004, 18:33

דג הטונה (לפני שנכנס לקופסת שימורים) צולל לעומקים עמוקים כדי לחפש מזון ובין היתר אוכל מזון שיש בו או אוכל ישירות כספית ועוד מתכות אחרות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי טרה_רוסה* » 03 מאי 2004, 10:32

בשוק לוינסקי יש גם טונה מעושנת (יקר). קנינו כזה לארוחת החתונה, והצד הרומני היה מאושר עד מאוד.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 03 מאי 2004, 10:21

<עוגיה מחזיקה בדעה שהדרך היחידה לאכול דגים היא כשהם נאים ואם אי אפשר לאכול אותם נאים הם פשוט לא ראויים למאכל>
צודקת - רק חורכים במחבת לוהטת. מעושנים גם בא בחשבון? מעושן לא נחשב מבושל, נכון?
<שמיכת חולה על סלמון מעושן>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 03 מאי 2004, 09:46

הוא התמקם שם והפך לנזק סביבתי מהגדולים בעולם
כאן יש תיאור של האסון האקולוגי ושל ניסיונות לתקן את הנזק.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ה_עוגיה* » 03 מאי 2004, 09:45

העיקר - לא להרוג אותה שוב.

<עוגיה מחזיקה בדעה שהדרך היחידה לאכול דגים היא כשהם נאים ואם אי אפשר לאכול אותם נאים הם פשוט לא ראויים למאכל>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 03 מאי 2004, 09:39

ומה עושים איתה?
וגם חורכים קלות במחבת-סטייקים ואוכלים עם רוטב טריאקי וסלט. טעיםםםם.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ה_עוגיה* » 03 מאי 2004, 08:35

ובכלל מוכרים טונה טריה בארץ? ומה עושים איתה?
כן. סושי.
:-)

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 03 מאי 2004, 00:54

קיבלתי עיצה לגבי דגים: רק קוד (איך בעברית?) ובקלה. החברה אמרה עוד שם ארוך של דג נוסף ושכחתי.
אגב, למה בטונה משומרת יש הרבה כספית ובטריה לא? ובכלל מוכרים טונה טריה בארץ? ומה עושים איתה?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 03 מאי 2004, 00:49

וגם סוג מסויים של צפרדעי ענק, שהביאו כלוחמים בחרק כלשהו והפכו למכה באוסטרליה. אבל הם הצליחו להפיק גם מזה נחת, האוסטרלים הנהנתנים :
על גב הצפרדע יש חומר שמביא להיי כמו מסמים. איך משתמשים? בליקוק הצפרדע, כמובן. חינם וטבעי. שני דברים אהובים באוסטרליה (-:

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_של_יונת* » 03 מאי 2004, 00:35

נזקים דומים נגרמו במקרים אחרים שייבאו בעל-חיים מיבשת אחת לאחרת, ובארץ החדשה הוא הפך לשואה אקולוגית: הארנבים באוסטרליה, האופוסום בניו זילנד.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_של_יונת* » 03 מאי 2004, 00:20

נסיכת הנילוס (Nile perch), הוא דג טורף שדגים אותו בימת ויקטוריה.
הוא לא מקומי בימת ויקטוריה. הביאו אותו לשם, לא זוכרת מי, מאין ומתי, הוא התמקם שם והפך לנזק סביבתי מהגדולים בעולם: הוא טורף את הדגים המקומיים ועד כה לא מצאו דרך להתגבר עליו.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אדמה_טובה* » 02 מאי 2004, 09:28

טוב, לא התעצלתי, מצאתי וקראתי איך עושים ואף הצלחתי! תודה על ההמלצה, שמיכת!

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אדמה_טובה* » 02 מאי 2004, 09:09

רואים שאני חדשה...
מה זה דף בית ואיך פותחים אותו?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 02 מאי 2004, 08:48

(היי למכרותיי ממקומות אחרים ברשת!)
:-) היי לך בחזרה - מתי תפתחי דף בית שאפשר יהיה לענות לך שמה?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אדמה_טובה* » 02 מאי 2004, 01:40

טוב, אני מעזה להכנס לפה אחרי כמה ימי קריאה ממושכים באתר.
(היי למכרותיי ממקומות אחרים ברשת!)
חברה שהיא מהנדסת איכות סביבה הביאה לידיעתי כמה מחקרים עדכניים כי בטונה משומרת יש תכולת כספית גבוהה יחסית, כך שלא מומלץ לצרוך יותר מקופסה אחת או שתיים בשבוע.
דגי ים מהארץ מזוהמים בדרך כלל.
דגי בריכות - בדרך כלל תקינים.
נסיכת הנילוס היא נזק תברואתי אחד גדול - לא רק המזון שלה (ברר...), אלא זה דג שאחרי שהוא ניצוד, מוחזק בתנאים לא תברואתיים בשמש קופחת עד שמפלטים אותו...

מה רע בדגי הים הצפוני?
בתיאבון!

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אביב_חדש* » 01 מאי 2004, 20:10

שמיכת - כנראה שטעיתי, אבל זה המידע שאני קיבלתי לגבי הדג (הדוחה) הזה.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מ_י_כ_ל* » 01 מאי 2004, 18:43

ברונית ב , אני כיוונתי למכולת 'אוף' רח' ברדיצ'בסקי (כמדומני), אבל עכשיו, כשאת מזכירה, אכן יש עוד מכולות-בטעם-של-פעם במתחם רוטשילד (כמו זו שעל שד' בני ציון). בכלל, זהו מתחם המשמר ישן עם חדש (באוכלוסיה, באדריכלות, בסוגי הבילוי המוצעים ועוד), בחן השמור רק לו.
אבל זה דף על אוכל ואני נסחפת בגעגועי לתל-אביב...

לענין הדף - בנות, גמלתן אותי מנסיכת הנילוס :-P

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ה_עוגיה* » 01 מאי 2004, 15:27

גם לי יש זכרונות משיעורי תברואה ב"תדמור" שהמורה מספר שנסיכת הנילוס ניזונה מגופות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 01 מאי 2004, 14:52

ברונית - נסיכת הנילוס הוא דג בריכות
עד כמה שאני יודעת, נסיכת הנילוס (Nile perch), הוא דג טורף שדגים אותו בימת ויקטוריה, ומייצאים כפילטים קפואים. אני מתנצלת מראש על הפירוט הדוחה, אבל מאחר שהוא טורף, בזמן הטבח ברואנדה התפריט שלו היה בחלקו קורבנות הטבח, וזה הספיק לגמול אותי אחת ולתמיד ממנו - אני לא מסוגלת אפילו לחשוב על האכילה שלו. כיום הוא נמצא בשפע גם באגם נאצר, מעל סכר אסואן.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אביב_חדש* » 01 מאי 2004, 12:54

גם טונה הוא דג טוב, למרות שאאל"ט, הוא לא מהים הצפוני, אלא רק ים.

ברונית - נסיכת הנילוס הוא דג בריכות.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי עדי_יותם* » 01 מאי 2004, 10:49

סליחה א"א... לא מרוכזת. צודקת, סלמון יקר. רק שבארץ הוא יקר עוד הרבה יותר )-: עוד דגי ים צפוני טובים הם הליבוט, מקרל ו-לא זוכרת מה עוד...

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ברונית_ב* » 01 מאי 2004, 08:29

מ י כ ל את מתכוונת למכולת של לוי ביהודה הלוי פינת לוייד ג'ורג'? ליד הירקן הדתי?

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_אינקובטור* » 01 מאי 2004, 02:32

ואמא אינקובטור נזכרת בימי קדם, כשהופיעו הקנקלים הראשונים - פלא פלאים, בקבוק קולה אבל מפלסטיק!

<אלו היו הימים שבהם עדיין הלכנו לים בשבת בצהריים עם שמן אגוזים לשיזוף יעיל>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי מ_י_כ_ל* » 30 אפריל 2004, 19:41

מישהו פה חוץ ממני עוד זוכר את הימים לפני עידן הסופרמרקט
באחת הסימטאות המתפצלות משד' רוטשילד בתל-אביב (נכון יותר סימטה המתפצלת מאחת ההתפצלויות משד' רוטשילד בתל-אביב), יש עד היום מכולת, שקשישי הסביבה פוקדים וקונים בה לֶבֶּן וחצי לחם. חצי לחם! אני בכלל שכחתי שאפשר. היום מוצרים רבים כל כך משווקים כך שנאלץ לרכוש אותם באריזות כפולות (ומכופלות), ששכחתי את היכולת הפשוטה הזו לקנות כפי הנדרש. 'חצי כיכר, בבקשה' - בקשה שהיא תוצר הקשר הישיר והאישי הזה עם החנווני (להבדיל מהקופאי/נציג מכירות של תאגיד ענק), שהיה צובט בלחי וגם נותן איזה ממתק.
וקרטיב עלה חצי לירה. בחיי!

<מיכל קצת מוטרדת ממה שמסתמן כרגשות נוסטלגים כבר בגיל 30>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ברונית_ב* » 30 אפריל 2004, 18:36

מה רע בנסיכת הנילוס? אפשר לעשות עם זה אחלה חריימה.

> אי, אי, לא לסקול אותי <

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי ענת_ג* » 30 אפריל 2004, 16:03

אני, אני אמרתי נסיכת הנילוס, בתוך השאלה לאמא אינקובטור.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_אינקובטור* » 30 אפריל 2004, 07:25

אני מכחישה כל קשר לנסיכת הנילוס.
אמנם חשבון הבנק שלי מרשה לי לקנות סלמון רק בימי חג ומועד, אבל נסיכת הנילוס??

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי עדי_יותם* » 27 אפריל 2004, 23:52

אמא אינקובטור, את הולכת לסופר, מדלגת על אגף הסלמון ובוחרת נסיכת הנילוס?!
<המסעדה הניידת מזועזעת>

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי שמיכת_טלאים* » 27 אפריל 2004, 17:22

אמא אינקובטור
If you don't eat, drink and chase men you don't live longer - it just seems like it.

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_אינקובטור* » 27 אפריל 2004, 15:04

מי שאוכל הרבה פירות וירקות טריים (תוך שלושה ימים מיום שנקטפו מהעץ) ומוצרי מזון טריים אחרים.

ומי שגר במקום שבו השלג מפשיר סופית רק באפריל, נאלץ להסתמך על פירות וירקות מיובאים או לא לאכול פירות וירקות כלל, כמו שעושים האינדיאנים והאינואיט בצפון הרחוק. .

דיונים לצד משבר במטבח

על ידי אמא_אינקובטור* » 27 אפריל 2004, 14:59

כי עם כל הפאראנויות האלה להכנס לסופר זה חוויה ממש לא משהו...

אני חיה עם המצוי ומתנחמת בעובדה שאמות בגיל צעיר מספיק כדי לא להזדקק לבית אבות.

חזרה למעלה