רחש המים
רחש המים
מדור חינוך ביתי - דף ראשי
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... 9%F0%E5%EA[/u]%E1%E9%FA%E9
חינוך ביתי לילדים עם צרכים מיוחדים
משה.אלבאום
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... 1%E0%E5%ED
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... 9%F0%E5%EA[/u]%E1%E9%FA%E9
חינוך ביתי לילדים עם צרכים מיוחדים
משה.אלבאום
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq ... 1%E0%E5%ED
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
רחש המים
שלום פ"א,
ניתן להציע לך -
בהצלחה!
ניתן להציע לך -
- הכרות עם אנשים בסביבתך. כתבי איפה את גרה (בערך, אם אינך רוצה להחשף). וראי קבוצות חינוך ביתי ו הרשימה הצהובה, הרשימה הלבנה.
- הכרות אישית/טלפונית עם אנשים - כתבי פה כתובת דוא"ל שלך, או שלחי דואל לכתובת שבראש הדף.
- חוקית, ראי ב-מדור חינוך ביתי והחוק, וספציפית קראי את הנהלים החדשים. תוכלי, כמובן, לקבל הדרכה ממי שגר בסביבתך.
- אבקש מאם שגם בנה על הספקטרום לכתוב לך פה.
בהצלחה!
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
רחש המים
כתובות:
בראש הדף חגית נובק מציעה את הדאל שלה, בשביל לחבר אותך עם מישהו לשם תמיכה - [email protected].
בדף הרשימה הלבנה מציעים שתשלחי אימיל ל [email protected] בשביל למצוא אנשי בסביבתך.
בראש הדף חגית נובק מציעה את הדאל שלה, בשביל לחבר אותך עם מישהו לשם תמיכה - [email protected].
בדף הרשימה הלבנה מציעים שתשלחי אימיל ל [email protected] בשביל למצוא אנשי בסביבתך.
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
ברוכים הנמצאים,
היום ה- 01.05.2009 יום שישי אני פותחת דף באתר 'באופן טבעי'
רוצה לשוב ולהודות על קבלת הפנים החמה, הנכונות
וההיענות בה זכיתי בדף:
קו חם לתמיכה בחינוך ביתי
אני תושבת המרכז. אם לילד על הספקטרום האוטיסטי
ואלה הם צעדיי הראשונים (המעשיים) בתחום
החינוך הביתי.
אני זקוקה להכוונה, לייעוץ, ללמידה מניסיונכם
לשמחתי גיליתי כאן הרבה מידע רלוונטי, מפרה,
אולם לפחות כהתחלה יש לי תחושת 'הצפה'
ואני זקוקה לעזרתכם על מנת לעשות סדר
בדברים.
אודה לכל מי מכם שיוכל לתרום לי מניסיונו
שיכוון וילווה אותי 'פנימה'
רחש המים
היום ה- 01.05.2009 יום שישי אני פותחת דף באתר 'באופן טבעי'
רוצה לשוב ולהודות על קבלת הפנים החמה, הנכונות
וההיענות בה זכיתי בדף:
קו חם לתמיכה בחינוך ביתי
אני תושבת המרכז. אם לילד על הספקטרום האוטיסטי
ואלה הם צעדיי הראשונים (המעשיים) בתחום
החינוך הביתי.
אני זקוקה להכוונה, לייעוץ, ללמידה מניסיונכם
לשמחתי גיליתי כאן הרבה מידע רלוונטי, מפרה,
אולם לפחות כהתחלה יש לי תחושת 'הצפה'
ואני זקוקה לעזרתכם על מנת לעשות סדר
בדברים.
אודה לכל מי מכם שיוכל לתרום לי מניסיונו
שיכוון וילווה אותי 'פנימה'
רחש המים
-
- הודעות: 669
- הצטרפות: 14 מרץ 2007, 22:57
- דף אישי: הדף האישי של קרן_שמש_מאוחרת*
רחש המים
טרם רחשתי ניסיון בחינוך ביתי ובהורות בכלל
אבל רציתי לברך אותך בברוכה הבאה ובשבת שלום. קרן

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
ברוכה הנמצאת קרן
תודה על קבלת הפנים (-:
שבת מוארת
רחש המים
תודה על קבלת הפנים (-:
שבת מוארת
רחש המים
-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
רחש המים
ברוכה הבאה
.
תתחדשי על דף בית אישי.
נכנסתי עכשיו לדף קו חם לתמיכה בחינוך ביתי, וראיתי את ההתכתבות שלך שם.
האם תרצי להעביר אותה לכאן?
או אולי לפתוח דף מיוחד בנושא הזה, כך שיותר אנשים ייכנסו ויתרמו מידיעותיהם?
אם כן, ואם את לא יודעת איך לערוך או לפתוח דף - אני אשמח לעזור לך.


תתחדשי על דף בית אישי.
נכנסתי עכשיו לדף קו חם לתמיכה בחינוך ביתי, וראיתי את ההתכתבות שלך שם.
האם תרצי להעביר אותה לכאן?
או אולי לפתוח דף מיוחד בנושא הזה, כך שיותר אנשים ייכנסו ויתרמו מידיעותיהם?
אם כן, ואם את לא יודעת איך לערוך או לפתוח דף - אני אשמח לעזור לך.

-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
רחש המים
אה, ודרך אגב - כינוי מקסים ! 

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
רחש המים
הי רחש המים (תתחדשי על השם ועל הדף. הספקת המון היום!),
ניסית כבר לערוך את הדף שלך?
בקוביה הצהובה של "הוספת הודעה", יש כפתור "עריכת כל הדף". לחצי עליו.
אם שינית ואת רוצה לשמור, את לוחצת על "שמור שינויים"
את יכולה ללחוץ גם על עריכה של הדף שלי, ולהסתכל מה מופיע בראש הדף.
כדי לצאת ממצב עריכה של הדף שלי, תלחצי על "בטל עריכה".
תהני
ניסית כבר לערוך את הדף שלך?
בקוביה הצהובה של "הוספת הודעה", יש כפתור "עריכת כל הדף". לחצי עליו.
אם שינית ואת רוצה לשמור, את לוחצת על "שמור שינויים"
את יכולה ללחוץ גם על עריכה של הדף שלי, ולהסתכל מה מופיע בראש הדף.
כדי לצאת ממצב עריכה של הדף שלי, תלחצי על "בטל עריכה".
תהני

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
תודה שרון אשמח להסתייע בך @}
-
- הודעות: 8089
- הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
- דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*
רחש המים
שלום, כתבת לי:
_אם תוכלי להפנות אותי למידע רלוונטי
אודות טיפולים שהמדינה מעניקה
לילדים בעלי צרכים מיוחדים אודה לך מאוד_
לא יודעת בדיוק איזה טיפולים מקבלים לאיזה אבחון, אבל אולי אפשר לברר בהתפתחות הילד.
שאלת גם איך לסדר קישורים בראש הדף:
בצד שמאל למטה, בפינה של התיבה הצהובה, יש קישור "עריכת כל הדף" -- תקליקי עליו ואז תוכלי להכניס קישורים בראש הדף.
_אם תוכלי להפנות אותי למידע רלוונטי
אודות טיפולים שהמדינה מעניקה
לילדים בעלי צרכים מיוחדים אודה לך מאוד_
לא יודעת בדיוק איזה טיפולים מקבלים לאיזה אבחון, אבל אולי אפשר לברר בהתפתחות הילד.
שאלת גם איך לסדר קישורים בראש הדף:
בצד שמאל למטה, בפינה של התיבה הצהובה, יש קישור "עריכת כל הדף" -- תקליקי עליו ואז תוכלי להכניס קישורים בראש הדף.
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
היי תבשיל קדרה (הזמן קצר והמלאכה מרובה (-:)
עכשיו ערכתי לאחר שראיתי דוגמה אצלך בדף
בינתיים הוספתי את הלינק לדף הראשי של
המדור על מנת שאוכל ללמוד טיפין-טיפין
תודה חמה, אני מרגישה בזכותך בבית
עכשיו ערכתי לאחר שראיתי דוגמה אצלך בדף
בינתיים הוספתי את הלינק לדף הראשי של
המדור על מנת שאוכל ללמוד טיפין-טיפין
תודה חמה, אני מרגישה בזכותך בבית
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
היי יונת שרון
דרך התפתחות הילד אני יודעת
לאיזה טיפולים הילדים שבספקטרום זכאים.
אולם כשילד נמצא בחינוך הרגיל הוא מקבל
טיפולים שמגיעים לו מתוקף הסל (דרך המתי"א)
השאלה מה קורה עם הטיפולים האלה
כאשר הילד מתחנך בחינוך ביתי
אם את מכירה את הגורם הרלוונטי
מולו אפשר לברר את הדברים
אשמח ללמוד אודותיו
רחש המים
דרך התפתחות הילד אני יודעת
לאיזה טיפולים הילדים שבספקטרום זכאים.
אולם כשילד נמצא בחינוך הרגיל הוא מקבל
טיפולים שמגיעים לו מתוקף הסל (דרך המתי"א)
השאלה מה קורה עם הטיפולים האלה
כאשר הילד מתחנך בחינוך ביתי
אם את מכירה את הגורם הרלוונטי
מולו אפשר לברר את הדברים
אשמח ללמוד אודותיו
רחש המים
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
בקשר לעריכת הדף כבר התחלתי לתרגל (-:
תודה @}
תודה @}
-
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
רחש המים
_הגורם הרלוונטי
מולו אפשר לברר את הדברים_
אני לא יודעת, אבל הייתי מתחילה מהפסיכולוג החינוכי במועצה, והקב"ס (היא בד"כ אשת הקשר לחינוך הביתי).
מה זה מתי"א?
אני יודעת על משפחות שלא רוצים לאשר להם חנ"ב בגלל שלא רוצים לאבחן ולטפל באופן קונבנציונלי.
לכן אני משערת שאם את תרצי לשתף פעולה עם המערכת, גם הם ירצו לשתף פעולה איתך.
מולו אפשר לברר את הדברים_
אני לא יודעת, אבל הייתי מתחילה מהפסיכולוג החינוכי במועצה, והקב"ס (היא בד"כ אשת הקשר לחינוך הביתי).
מה זה מתי"א?
אני יודעת על משפחות שלא רוצים לאשר להם חנ"ב בגלל שלא רוצים לאבחן ולטפל באופן קונבנציונלי.
לכן אני משערת שאם את תרצי לשתף פעולה עם המערכת, גם הם ירצו לשתף פעולה איתך.
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
איפה יושבים הפסיכולוג החינוכי והקב"ס?
האם הם מטעם הרשות?
מתי"א=מרכז תמיכה ישובי אזורי
גוף הפועל מטעם משרד החינוך
האם הם מטעם הרשות?
מתי"א=מרכז תמיכה ישובי אזורי
גוף הפועל מטעם משרד החינוך
-
- הודעות: 651
- הצטרפות: 07 ינואר 2005, 14:37
- דף אישי: הדף האישי של מירב_ב*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 651
- הצטרפות: 07 ינואר 2005, 14:37
- דף אישי: הדף האישי של מירב_ב*
רחש המים
בשמחה @}
-
- הודעות: 206
- הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
- דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*
רחש המים
ברוכה הבאה ותתחדשי....אני עונה לך כאן על שאלתך בדף קו חם, ומצרפת לך קישור לחוזר מנכ"ל האחרון המפרט את כל חובותינו כהורי חינוך ביתי. בעיקרון אין צורך לפנות לרשות המקומית מלבד רישום לבית הספר (יש להציג אישור עם הבקשה). הטופס הרלוונטי היחיד הוא נספח א' בחוזר (פשוט להדפיס). עם זאת, יש מחוזות שעובדים לפי הנוהל היבש ואת הבקשה יש לשלוח למנהל המחוז ויש מחוזות כמו אצלנו (צפון) שהרכזת מטעם משרד החינוך מאוד מאמינה בחינוך ביתי ומאוד מעודדת ועוזרת והיא מרכזת את הבקשות דרכה וגם מתקשרת ואומרת אם יש בעיה או צריך דברים נוספים. את זה את יכולה לדעת או דרך הורי ח"ב השייכים למחוז שלך או דרך הקב"סית של הרשות המקומית. רק לאחר הגשת הבקשה יש ביקור בית והוא בד"כ כולל קב"ס+רכז ח"ב של משרד החינוך. שמעתי גם על מקרים שהגיע עו"ס אבל זה לגמרי ברמת השמועות. מה להגיד בביקור? וואללה אין לי מושג. אני מכירה משפחה מושב ליידנו שאותן קבס"ית+רכזת ישבו אצלה כמעט 4 שעות וניסו לשכנע שח"ב הוא רע לילדים מבחינה חברתית. אצי הן ישבו פחות מחצי שעה על הדשא בחוץ, הייתה שיחה נחמדה וקולחת (חלק גדול ממנה על הלימודים של הרכזת) וזהו. כמעט ולא שאלו שאלות ועל אלו שכן היה לי מאוד קל לענות (למה אנחנו רוצים ח"ב, מה אם הילדה תרצה כיתה א', אילו הזדמנויות חברתיות אנחנו נספק לה). זהו. הנה החוזר. שימי לב לסעיף 3.8. http://cms.education.gov.il/educationcm ... 3-1-37.htm שיהיה בהצלחה 

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
שירי יקרה,
סעיף 3.8 מפנה אותנו לסעיף 3.4
על מגיש בקשה לצרף לבקשה כדלקמן:
א. טופס בקשה לפטור מחוק לימוד חובה ואישור לחינוך ביתי
ובו הפרטים המזהים של ההורים והתלמיד,
כמפורט בטופס הגשת הבקשה בנספח א,
וכן תצלום תעודת הזהות של ההורים שבה הילד רשום.
הבקשה תפרט מדוע גישתם החינוכית של ההורים
מחייבת לטענתם את חינוך ילדם במסגרת חינוך ביתי.
משרד החינוך מאפשר גישות חינוך שונות,
ואולם על הגישה החינוכית המוצגת לספק את
צורכי החינוך של הילדים ולהבטיח רכישת מיומנויות לימודיות,
חינוכיות וחברתיות.
ב. תכנית מפורטת שתעמוד בתנאים האלה:
האשכולות, ובלבד שילמד מיומנויות לשון בשפת האם
(עברית/ערבית), מתמטיקה ומיומנויות חברתיות.
נוסף לכך ההורים והילד רשאים לבחור כל תחום ידע
שהילד מגלה בו עניין.
ברפלקציה ובשימוש בטווח של טכנולוגיות,
כולל טכנולוגיות מבוססות-מחשב.
התרחשה בתוך התקופה שהוגדרה בה.
שאלות:
את המדדים האישיים שאתם אני אומדת את ההישגים
אני יודעת. מה שאינני יודעת הוא מה מצופה ממני
מול המערכת ולכן חשוב לי לדעת את צורת הנוסח
או לחלופין הפרמטרים המצופים
עליי לקבל מבית-הספר? אינני רוצה ליידע אותם בשלב זה
אודות החינוך הביתי מה עליי לומר להם אם ישאלו לשם
מה נחוץ לי האישור?)
רחש המים
סעיף 3.8 מפנה אותנו לסעיף 3.4
על מגיש בקשה לצרף לבקשה כדלקמן:
א. טופס בקשה לפטור מחוק לימוד חובה ואישור לחינוך ביתי
ובו הפרטים המזהים של ההורים והתלמיד,
כמפורט בטופס הגשת הבקשה בנספח א,
וכן תצלום תעודת הזהות של ההורים שבה הילד רשום.
הבקשה תפרט מדוע גישתם החינוכית של ההורים
מחייבת לטענתם את חינוך ילדם במסגרת חינוך ביתי.
משרד החינוך מאפשר גישות חינוך שונות,
ואולם על הגישה החינוכית המוצגת לספק את
צורכי החינוך של הילדים ולהבטיח רכישת מיומנויות לימודיות,
חינוכיות וחברתיות.
ב. תכנית מפורטת שתעמוד בתנאים האלה:
- הילד ייחשף לתחומי ידע שונים בהיקף של 55% לפחות
האשכולות, ובלבד שילמד מיומנויות לשון בשפת האם
(עברית/ערבית), מתמטיקה ומיומנויות חברתיות.
נוסף לכך ההורים והילד רשאים לבחור כל תחום ידע
שהילד מגלה בו עניין.
- התכנית תזמן הזדמנות מתאימה לילד להתייחס באופן
- התכנית תאפשר לילד לפתח ערכים ביחס לחיים בחברה.
- התכנית תאפשר את פיתוח כישורי הילד בפתרון בעיות,
ברפלקציה ובשימוש בטווח של טכנולוגיות,
כולל טכנולוגיות מבוססות-מחשב.
- התכנית תפרט את דרכי ההערכה ו/או את פירוט התוצרים
התרחשה בתוך התקופה שהוגדרה בה.
שאלות:
- למי עליי להגיש את נספח א - בקשה לפטור מחוק חינוך חובה
- מה מומלץ לכתוב בסעיף 6 דרכי הערכה
את המדדים האישיים שאתם אני אומדת את ההישגים
אני יודעת. מה שאינני יודעת הוא מה מצופה ממני
מול המערכת ולכן חשוב לי לדעת את צורת הנוסח
או לחלופין הפרמטרים המצופים
- את הרישום לבית הספר כבר עשינו וכן עברנו ועדה בית-ספרית
עליי לקבל מבית-הספר? אינני רוצה ליידע אותם בשלב זה
אודות החינוך הביתי מה עליי לומר להם אם ישאלו לשם
מה נחוץ לי האישור?)
- מדברייך הבנתי שאת נספח א עליי לשלוח למנהל המחוז ו/או לרכזת
- איך אני מגיעה להורים ח"ב השייכים למחוז שלי על מנת להתייעץ אתם?
- מה ענית על השאלה שנשאלת לגבי רצונה של הילדה לעלות לכיתה א'?

רחש המים
-
- הודעות: 206
- הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
- דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*
רחש המים
רחש, נספח א' הוא חלק מהבקשה ולכן גם הוא נשלח למשרד החינוך. לגבי הניסוח ודרכי ההערכה, הנה מה שאנחנו כתבנו:
. תכנית לימודים דרכי לימוד והישגים מצופים
היות ואנו נוטים לאפשר לילדינו לכוון את הלמידה לתחומי העניין המעסיקים אותם, הרי שחלק גדול מנושאי הלמידה אינם מוכתבים מראש אלא עולים מן היום-יום והעולם הסובב אותנו ומסקרן אותם, ומשתנים על פי צורכיהם ובהתאם למקום, לזמן ולעונות השנה. במסגרת נושאים אלו, העולים מהם, לומדים ילדינו מדעים בסיסיים כגון גיאוגרפיה, פיסיקה, כימיה וביולוגיה – טבע (בעיקר בתחומי בוטניקה וזואולוגיה) וכן היסטוריה, ספרות ושימוש במחשב. עם זאת ישנם תחומי ליבה אשר אנו רואים כנושאי יסוד ואלה נלמדים מתוך יוזמה ויד מכוונת שלנו תוך התייחסות לאהבותיו, נטיותיו ועולמו הפנימי של הילד.
תחומים אלה כוללים: חינוך לשוני (דיבור, קריאה וכתיבה), חשבון, אנגלית, יהדות, חגי ומועדי ישראל, ידיעת הארץ.
חינוך לשוני:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
• יעל תלמד, משמיעה וספרות, לדבר בעברית נכונה ולהכיר אוצר מילים נרחב ועשיר בעברית, תדע להבחין בין אופני דיבור שונים לנמענים שונים ולהשתמש בהם נכון.
• יעל תלמד לקרוא בדפוס.
• יעל תכיר, תקרא ותכתוב את כל אותיות הא-ב העבריות בכתב.
• יעל תבחין בין סוגות סיפור שונות (מעשיה, אגדה, סיפור, שיר, תנ"ך) ותדע להמציא סיפור לסוגה נבחרת. כן תכיר ותבדיל בין מקורות מידע כתובים שונים ותדע לאיזה מהם יש לפנות בהתאם לסוג השאלה (מילון, אנציקלופדיה, מגדיר, אטלס).
דרכי לימוד:
ספרים (סיפורת, תנ"ך, מילון, אנציקלופדיה, מגדירים), מקורות מידע כתובים שאינם ספרים (דואר, עיתונות, מתכונים, הוראות משחק כפי שכתובות על הקופסא), משחקי שולחן (קנויים ובייצור עצמי), משחקים בבית ובחצר, יצירה, מחברת ועיפרון, מחשב, חוברות ודפי עבודה, שירי משחק, אבא ואמא.
חשבון:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
עמידה בתכנית הלימודים בחשבון לכיתה א' עפ"י דרישות משרד החינוך.
דרכי הלימוד:
חוברות לימוד חשבון לכיתה א': "פשוט חשבון" / שרה הוכנר ואיריס בליזובסקי.
אנגלית:
תכנית הלימוד:
• יעל תלמד בהדרגה אוצר מילים באנגלית ותלמד לדבר ולהבין שפה זו. הערכת יכולת ההתקדמות והצבת יעדים תיעשה בהתייעצות עם מורה מומחה במהלך השנה.
דרכי הלימוד:
חוג אנגלית פעם בשבוע, בחירת בוקר קבוע בשבוע בו הבית יתנהל באנגלית תוך דגש על שימוש במילים נבחרות כל פעם (כרגע 5 מילים) והוספת מילים נבחרות חדשות בכל פעם שבה מושגת שליטה בקיים. הבחירה במילים תיעשה לפי צרכי היום-יום. הדגש בהתחלה הוא על שמות בגדים, מזון, צבעים, מספרים ומילות יחס (גדול, קטן, מעל, מתחת וכו').
יהדות, חגי ומועדי ישראל:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
• יעל תכיר את המושג "פרשת השבוע"
• יעל תכיר ותאהב את סיפורי התורה
• יעל תכיר סיפורים תנכיים ותדע לקשרם למקומות המתאימים בארץ ישראל, כשבשנה זו הדגש יהיה באזור הגלבוע (דבורה הנביאה, יעל וסיסרא, המלכים שאול ודוד) והכרמל (אליהו הנביא).
• יעל תכיר את חגי ומועדי ישראל, את המנהגים והטקסטים הקשורים בהם ואת הסיבות ההיסטוריות והדתיות לקיומם.
• יעל תכיר את לוח השנה העברי, תשמח ותתרגש לקראת כל חודש וחג הבאים עלינו לטובה.
דרכי לימוד:
שימוש בתנ"ך, ספרים המספרים את סיפורי התנ"ך, קריאת הפרשה מידי שבוע כפי שהיא במקור (במידה והיא סיפורית מספיק) ועבודה עליה ביצירה ובמשחק, טיולים בארץ תוך לקיחת התנ"ך למקומות הרלוונטים ושימוש בו בהכנה לטיול. עבודה יומית מול לוח השנה – הדגשת ראש חודש בשיחה על מאפייני החודש, בטיול מתאים וביצירה, הכנה לקראת כל חג ביצירה, סיפור, שירים, דפי עבודה וכל הבא ליד.
ידיעת הארץ:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
יעל תכיר ותאהב את ארץ ישראל, תבין את משמעות זכותנו ההיסטורית למדינה יהודית בארץ ישראל, תכיר ותזהה את החי והצומח בה (השנה המטרה להכיר, לזהות ולזכור 10 פרחים ו 5 עצים/שיחים בשמותיהם) ואת מראה בעונות השנה השונות, תלמד את ההיסטוריה שלה (השנה בדגש על היסטוריה תנכ"ית) ותכיר דמויות מפתח בחיי העם היהודי בה.
דרכי לימוד:
טיולים! טיולים בטבע וטיולים עירוניים, טיולים קטנים יום-יומיים בסביבתנו הקרובה וטיולים גדולים, מתוכננים מראש תוך שימוש בספרות, בתנ"ך, במגדירים שונים בהתאם לצורך ובמפה הן במהלך הטיול עצמו והן בהכנתו.
נושאי לימוד נוספים:
• לימוד נושאי טבע מהסביבה הקרובה
• איכות סביבה וקיימות
• אחריות ומעורבות חברתית
• אמנות
• ג'ודו או אמנות לחימה אחרת
• בריאות (תזונה וספורט), היגיינה, סדר וניקיון
• מיומנויות חברתיות
דרכי לימוד:
עבודה ומשחק בבית ובחצר הכוללת גן-ירק, בוסתן עצי פרי ושדות ומטעים חקלאיים, טיולים בסביבה הקרובה (גלבוע, עמק בית שאן, רמות מנשה), משחקים, ספרים, מחשב, יצירה, נפלאות המטבח, ספריית בית-הספר, מעגל החברים הקרוב, מפגשי חינוך ביתי וקבוצת הגיל במושב, חוגים.
• בתחום החשבון התבוננות ביעל בזמן עבודה עצמית שלה כדי לוודא הבנה של החומר הנלמד.
• נושאי הלימוד הנוספים הם חלק בלתי נפרד מהיום יום בביתנו והם נעשים כחלק מאורח חיינו (מחזור אשפה, עבודה שגרתית בגן הירק, פעילות גופנית וכו'...) ולכן לא תתקיים בהם הערכה.
לגבי בית הספר, בד"כ כשאדם מבקש עותק ממסמך רשמי הקשור אליו לא מבקשים סיבה. פשוט תגידי שאת מעוניינת בעותק מהאישור מירב הסיכויים שייתנו לך אותו בלי שאלות, ואם ישאלו תגידי שחשוב לך שתהיה לך כל הניירת בבית בצורה מסודרת. לגבי משפחות במחוז שלך, שילחי את לחמך על פני המים כאן באתר. על השאלה לגבי כיתה א', עניתי שילדיי יודעים ומכירים בסמכות הורית ומכבדים אותה מתוך הבנה שיש דברים שמבוגרים מבינים או רואים מתוך ניסיונם אחרת. ילדתי גם מוכנה לחיות על שוקולד וסוכר לבן אם רק יתנו לה וגם פה אבא ואמא בוחרים בשבילה אחרת. מקווה שעזרתי. יצא ארוך לאללה (-:
. תכנית לימודים דרכי לימוד והישגים מצופים
היות ואנו נוטים לאפשר לילדינו לכוון את הלמידה לתחומי העניין המעסיקים אותם, הרי שחלק גדול מנושאי הלמידה אינם מוכתבים מראש אלא עולים מן היום-יום והעולם הסובב אותנו ומסקרן אותם, ומשתנים על פי צורכיהם ובהתאם למקום, לזמן ולעונות השנה. במסגרת נושאים אלו, העולים מהם, לומדים ילדינו מדעים בסיסיים כגון גיאוגרפיה, פיסיקה, כימיה וביולוגיה – טבע (בעיקר בתחומי בוטניקה וזואולוגיה) וכן היסטוריה, ספרות ושימוש במחשב. עם זאת ישנם תחומי ליבה אשר אנו רואים כנושאי יסוד ואלה נלמדים מתוך יוזמה ויד מכוונת שלנו תוך התייחסות לאהבותיו, נטיותיו ועולמו הפנימי של הילד.
תחומים אלה כוללים: חינוך לשוני (דיבור, קריאה וכתיבה), חשבון, אנגלית, יהדות, חגי ומועדי ישראל, ידיעת הארץ.
חינוך לשוני:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
• יעל תלמד, משמיעה וספרות, לדבר בעברית נכונה ולהכיר אוצר מילים נרחב ועשיר בעברית, תדע להבחין בין אופני דיבור שונים לנמענים שונים ולהשתמש בהם נכון.
• יעל תלמד לקרוא בדפוס.
• יעל תכיר, תקרא ותכתוב את כל אותיות הא-ב העבריות בכתב.
• יעל תבחין בין סוגות סיפור שונות (מעשיה, אגדה, סיפור, שיר, תנ"ך) ותדע להמציא סיפור לסוגה נבחרת. כן תכיר ותבדיל בין מקורות מידע כתובים שונים ותדע לאיזה מהם יש לפנות בהתאם לסוג השאלה (מילון, אנציקלופדיה, מגדיר, אטלס).
דרכי לימוד:
ספרים (סיפורת, תנ"ך, מילון, אנציקלופדיה, מגדירים), מקורות מידע כתובים שאינם ספרים (דואר, עיתונות, מתכונים, הוראות משחק כפי שכתובות על הקופסא), משחקי שולחן (קנויים ובייצור עצמי), משחקים בבית ובחצר, יצירה, מחברת ועיפרון, מחשב, חוברות ודפי עבודה, שירי משחק, אבא ואמא.
חשבון:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
עמידה בתכנית הלימודים בחשבון לכיתה א' עפ"י דרישות משרד החינוך.
דרכי הלימוד:
חוברות לימוד חשבון לכיתה א': "פשוט חשבון" / שרה הוכנר ואיריס בליזובסקי.
אנגלית:
תכנית הלימוד:
• יעל תלמד בהדרגה אוצר מילים באנגלית ותלמד לדבר ולהבין שפה זו. הערכת יכולת ההתקדמות והצבת יעדים תיעשה בהתייעצות עם מורה מומחה במהלך השנה.
דרכי הלימוד:
חוג אנגלית פעם בשבוע, בחירת בוקר קבוע בשבוע בו הבית יתנהל באנגלית תוך דגש על שימוש במילים נבחרות כל פעם (כרגע 5 מילים) והוספת מילים נבחרות חדשות בכל פעם שבה מושגת שליטה בקיים. הבחירה במילים תיעשה לפי צרכי היום-יום. הדגש בהתחלה הוא על שמות בגדים, מזון, צבעים, מספרים ומילות יחס (גדול, קטן, מעל, מתחת וכו').
יהדות, חגי ומועדי ישראל:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
• יעל תכיר את המושג "פרשת השבוע"
• יעל תכיר ותאהב את סיפורי התורה
• יעל תכיר סיפורים תנכיים ותדע לקשרם למקומות המתאימים בארץ ישראל, כשבשנה זו הדגש יהיה באזור הגלבוע (דבורה הנביאה, יעל וסיסרא, המלכים שאול ודוד) והכרמל (אליהו הנביא).
• יעל תכיר את חגי ומועדי ישראל, את המנהגים והטקסטים הקשורים בהם ואת הסיבות ההיסטוריות והדתיות לקיומם.
• יעל תכיר את לוח השנה העברי, תשמח ותתרגש לקראת כל חודש וחג הבאים עלינו לטובה.
דרכי לימוד:
שימוש בתנ"ך, ספרים המספרים את סיפורי התנ"ך, קריאת הפרשה מידי שבוע כפי שהיא במקור (במידה והיא סיפורית מספיק) ועבודה עליה ביצירה ובמשחק, טיולים בארץ תוך לקיחת התנ"ך למקומות הרלוונטים ושימוש בו בהכנה לטיול. עבודה יומית מול לוח השנה – הדגשת ראש חודש בשיחה על מאפייני החודש, בטיול מתאים וביצירה, הכנה לקראת כל חג ביצירה, סיפור, שירים, דפי עבודה וכל הבא ליד.
ידיעת הארץ:
תכנית הלימוד והישגים מצופים:
יעל תכיר ותאהב את ארץ ישראל, תבין את משמעות זכותנו ההיסטורית למדינה יהודית בארץ ישראל, תכיר ותזהה את החי והצומח בה (השנה המטרה להכיר, לזהות ולזכור 10 פרחים ו 5 עצים/שיחים בשמותיהם) ואת מראה בעונות השנה השונות, תלמד את ההיסטוריה שלה (השנה בדגש על היסטוריה תנכ"ית) ותכיר דמויות מפתח בחיי העם היהודי בה.
דרכי לימוד:
טיולים! טיולים בטבע וטיולים עירוניים, טיולים קטנים יום-יומיים בסביבתנו הקרובה וטיולים גדולים, מתוכננים מראש תוך שימוש בספרות, בתנ"ך, במגדירים שונים בהתאם לצורך ובמפה הן במהלך הטיול עצמו והן בהכנתו.
נושאי לימוד נוספים:
• לימוד נושאי טבע מהסביבה הקרובה
• איכות סביבה וקיימות
• אחריות ומעורבות חברתית
• אמנות
• ג'ודו או אמנות לחימה אחרת
• בריאות (תזונה וספורט), היגיינה, סדר וניקיון
• מיומנויות חברתיות
דרכי לימוד:
עבודה ומשחק בבית ובחצר הכוללת גן-ירק, בוסתן עצי פרי ושדות ומטעים חקלאיים, טיולים בסביבה הקרובה (גלבוע, עמק בית שאן, רמות מנשה), משחקים, ספרים, מחשב, יצירה, נפלאות המטבח, ספריית בית-הספר, מעגל החברים הקרוב, מפגשי חינוך ביתי וקבוצת הגיל במושב, חוגים.
- דרכי הערכה:
• בתחום החשבון התבוננות ביעל בזמן עבודה עצמית שלה כדי לוודא הבנה של החומר הנלמד.
• נושאי הלימוד הנוספים הם חלק בלתי נפרד מהיום יום בביתנו והם נעשים כחלק מאורח חיינו (מחזור אשפה, עבודה שגרתית בגן הירק, פעילות גופנית וכו'...) ולכן לא תתקיים בהם הערכה.
לגבי בית הספר, בד"כ כשאדם מבקש עותק ממסמך רשמי הקשור אליו לא מבקשים סיבה. פשוט תגידי שאת מעוניינת בעותק מהאישור מירב הסיכויים שייתנו לך אותו בלי שאלות, ואם ישאלו תגידי שחשוב לך שתהיה לך כל הניירת בבית בצורה מסודרת. לגבי משפחות במחוז שלך, שילחי את לחמך על פני המים כאן באתר. על השאלה לגבי כיתה א', עניתי שילדיי יודעים ומכירים בסמכות הורית ומכבדים אותה מתוך הבנה שיש דברים שמבוגרים מבינים או רואים מתוך ניסיונם אחרת. ילדתי גם מוכנה לחיות על שוקולד וסוכר לבן אם רק יתנו לה וגם פה אבא ואמא בוחרים בשבילה אחרת. מקווה שעזרתי. יצא ארוך לאללה (-:
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
יצא נהדר. מאוד-מאוד מעריכה. תודה לך מלב 

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 5866
- הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
- דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*
רחש המים
בקשר למה כתבת לי 'כל כך נכון'?


-
- הודעות: 206
- הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
- דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
-
- הודעות: 206
- הצטרפות: 08 ינואר 2009, 09:26
- דף אישי: הדף האישי של שירי_ג*
רחש המים
איזה יופי. כבר שנה? 

-
- הודעות: 52
- הצטרפות: 01 מאי 2009, 14:03
- דף אישי: הדף האישי של רחש_המים*
רחש המים
כן. הזמן טס. והחינוך הביתי זו 
