no one

no_one*
הודעות: 5
הצטרפות: 20 אוקטובר 2005, 23:27
דף אישי: הדף האישי של no_one*

no one

שליחה על ידי no_one* »

שלום
דואר אלקטרוני the go od@yahoo.com
דף בית אישי

הדעות שלי לגבי העולם הושפעו בעיקר מספרים שקראתי ואנשים שפגשתי.
הדברים בהם אני מתעניין: פילוסופיה וסימבוליזם.

לפני כעשרת אלפים שנה ישב בן האדם בגן עדן, אך השקט והשלווה שעממו אותו וכדי להכניס עניין לחייו הוא אכל מעץ הדעת. אך כידוע עץ הדעת הוא מזון לאלים, ההשפעה על האדם הייתה כמו מנת LSD. שקוע בטרופו שכח האדם את תפקידו ביקום והגה מתוך מוחו ההוזה תפקיד חדש: כדור הארץ נוצר עבור האדם כדי שהוא ישלוט בו. האדם גנב מהאלוהים את ערכת הכלים הקרויה ידע ובנה בעזרתה מכניזם וקרא לו קדמה או "חברה מתקדמת". המכניזם אמור היה לסייע לאדם בהגשמת ייעודו לשלוט על הטבע, אך המכשיר לא תיפקד כראוי והטבע סרב לסור למרותו של האדם. כדי להתגבר על העיכוב הזמני בתוכניותיו, החל האדם לבצע שינויים במכניזם. ככל שהאדם ביצע יותר שינויים והשתמש בכלים יותר מורכבים מתיבת הכלים, הגיב הטבע בהתנגדות יותר עזה דבר שדרש שינויים גדולים יותר ומהירים יותר.
ובכן חברים עוד רגע חצות ואתם יודעים מה קורא בחצות (לפי המיתולוגיה שלנו - בראשית ב יז). יש רק רגע אחד בלבד לצאת מהטריפ ולעצור את הטרוף. הרעיון כי רק תיקון קטן נוסף במכניזם הקדמה יפתור את הבעיה הוא מטורף כמכניזם עצמו. האם שאלתם את עצמכם מי המציא את המושג "אי אפשר לעצור את הקדמה"? הביטו רגע במי שיושב ליד ההגה האם הוא נראה לכם שפוי?

ובכן לא חידשתי דבר (רק ערכתי במקצת רעיונות שהועלו לפני למשל ע"י דניאל קווין) וזה חלק מהטרוף, אם הכל כל כך ידוע וברור למה נשארנו אדישים?

אם רוצים לעצור את הטרוף יש רק עוד רגע אחד לפעול.

מבוא להרכבת פזל

יש דברים שהידיעה שלהם אינה מספקת ויש צורך בחוויה וגילוי אישי כדי להגיע להבנה מלאה. קריאת ספר על מדיטציה לא יביא איש להארה. האמרה "אין חכם כבעל ניסיון" מובנת בצורה הטובה ביותר רק אחרי ניסיון. אוכל לומר רק שברור כי הבעיה היא בחברה שלנו כלומר בדרך בה אנו חיים את חיינו. אנו מחפשים את התשובה לשאלה איך לחיות נכון, בצורה שתהיה טובה לנו וטובה לסיבה?


אפשר להגיד שהדרך להגיע להבנה היא כמו הרכבת פזל. כל חלק בפזל הוא שבריר מידע. ככל שחלק מסוים מתאים למספר רב יותר של חלקים אחרים אנו מקבלים ביטחון יותר גדול שהמידע אמיתי ונימצא במקום הנכון (מובן בהקשר נכון). כאשר שני חלקים שכנים אינם מתאימים זה לזה, לפחות אחד מהם חייב להיות חלק מזויף (מידע לא נכון) או לא במקום הנכון (לא מובן כהלכה).

שלבים בהרכבת הפזל:
· בחירת הפזל אותו אנו רוצים להרכיב.
· מציאת החלקים של הפזל – למשל בתוך ספרים.
· מיון החלקים – אלו חלקים אמיתיים ואלו מזויפים.
· מציאת המקום של כל חלק.

במהלך תהליך הרכבת הפזל חשוב לזכור לא לפתח תלות Attachment לחלקים. ככל שהפזל גדל התמונה מתבהרת וניתן להבחין ביתר קלות בחלקים הלא מתאימים. אם מפתחים תלות בחלק מסוים ומאמינים בכל הלב כי החלק אמיתי ונמצא במקום הנכון, לא יהיה להשלים את הפזל. (כיום יש אנשים המוכנים להרוג או להיהרג בגלל התלות הזו – דברנו על טרוף לא ?). כמו כן חשוב להרחיב את תחום חיפוש הספרים ככל הניתן. צמצום תחום ההתעניינות מקטין את הסיכוי למצוא את חלקי הפזל.

בדף זה ננסה ביחד לתת כלים לבניית שני סוגים של פזלים הקשורים בניהם.
  1. מה בדיוק בהתנהגות האדם גרם לדברים להיות כמו שהם היום?
  2. איך היה על האדם להתנהג כדי שהדברים לא היו מגיעים להיות כמו שהם היום?
שיתוף מידע בין אנשים (שספר הוא רק אחד הדרכים) יכל להיות כלי עזר טוב מאד בהרכבת הפזל. בעזרתכם אני מקווה לבנות רשימת ספרים או קישורים למידע אשר יהיו רלוונטיים לפזלים שלנו. כל קישור הוא למעשה קצה חוט המוביל לקישורים נוספים (למשל ספרים שנכתבו על ידי אותו סופר או שמוזכרים בספר).

אשמח לקבל קישורים חדשים ותגובות על קישורים קיימים.

רשימת קישורים
  • Daniel Quinn
www.ishmael.com/index1.cfm
  • Robert Pirsig
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values
  • Alan Watts
www.alanwatts.com/flash/madness2.swf
  • Lao Tzu
Tao Te Ching הדאו דֶה צ'ינְג
תרגומים נוספים
  • ...


מציאת המסלול הנכון

לפני כעשרת אלפים שנה יצא האדם את גן העדן רכוב על המכניזם החדש שבנה (הקדמה). הדרך בה נסע לא הייתה סלולה אלא נפרצה תוך כדי הנסיעה, כך שלא ניתן היה לדעת בודאות לאן תוליך הדרך. במהלך אותה נסיעה מטורפת הופיעו מספר אנשים אשר טענו כי הדרך שנבחרה היא דרך שגויה ואף הציעו דרכים חלופיות. אך הנהגים, שהיו שיכורי כוח, לא רצו שאיש יפריע להם בנהיגתם ולכן שכנעו את הנוסעים (אנשי החברה המתקדמת) להשתיק את אותם אנשים. כיום כאשר רוב בני האדם רואים את קצה הדרך ואת התהום שאליה היא מובילה נשאלת השאלה, מה נעשה עכשיו?

להלן האפשרויות:
  • להמשיך לנסוע, להשתדל ליהנות מהנסיעה כמה שניתן ולסיים בבום גדול. תשובה זו תינתן ע"י אלו השקועים בתרדמת החזקה ביותר אשר בצורה אירונית חלקם יושבים ליד ההגה.
  • למצוא נתיב נסיעה חדש. אולם זה מה שעשינו עד עכשיו.
  • לחזור לגן עדן. זהו מקום שהיה קיים בעבר הרחוק וללא ספק נהרס בעקבות פעילות האדם. גם אם לא היה נהרס הוא התאים לחברה אנושית אחרת בעלת תפיסת עולם אחרת ומספרים אחרים. למעשה הגיע שלב שגם להם הוא לא התאים ולכן הם עזבו אותו.
  • לעצור ולחשוב. אולי אם נבחן את הדרך שנעשתה לאור הניסיון שנצבר יהיה אפשר להבחין בין פניות מוצלחות שנבחרו לבין הפניות שהובילו לקצה המצוק. אולי אפשר גם לבחון מחדש את הדברים של אותם אנשים אשר הושתקו במהלך הנסיעה ולנסות להבין למה בעצם הם התכוונו.
  • ...

הצעות ורעיונות מעשיים לשיפור חיי היום יום ולהתקרבות לדרך טובה יותר

לפני שנתחיל בהעלאת רעיונות או נתינת כיוון למציאת הרעיונות אולי כדאי להסביר את הקשר שבין חלק זה לבין הדף הכללי שהציג דרך לניסיון זיהוי בעיה מסוימת והפיתרון שלה.

כאשר נוסעי רכב רואים שמולם יש מצוק, ולחרדתם הם מגלים שהנהג מסומם, דרך הפעולה הטובה ביותר היא לעצור ולא לנסות לגמול את הנהג.

כלומר רעיונות מעשיים לשיפור חיי היום יום יכולים להיות שימושיים וטובים אך לא בהיכרך לפתור את הבעיה המדוברת. הדבר תלוי מאוד כמה רחוקה התהום.
התרבות שלנו מלמדת אותנו שמה שחשוב זה המטרה הסופית, "תן לנו עכשיו ראיונות שנוכל מייד ליישם וישפרו את חיינו". לכן חשוב לנו שהתשובה למשמעות החיים היקום וכל השאר תהיה תהליך מתוכנן השואף למטרה מסוימת.

But we don’t see that as something brought by our education into our everyday conduct. We’ve got a system of schooling that gives a completely different impression. It’s all graded and what we do is we put the child into the corridor of this grade system with a kind of “come on kitty kitty”…and you go to kindergarten and that is a great thing because when you finish that you’ll get into first grade, and then first grade leads to second grade and so on and then you get out of grade school. You go to high school, and it’s revving up the “thing” is coming, and then your going to go to college, and then you get into graduate school, and when you are through with graduate school you go out to join the world!
Then you get into some racket where you are selling insurance and they’ve got that quota to make, and you’re going to make that, and all the time the thing is coming, this great thing, the success your working for! Then when you wake up one day about 40 years old you say “I’ve arrived, I’m there!” And you don’t feel very different from what you always felt and there is a slight let down because you feel there’s a hoax, and there was a hoax, a dreadful hoax. They made you miss everything by expectation.
Look at the people who live to retire, put those savings away, and then when they’re 65 they don’t have any energy left, they are more or less impotent and they go rot in a senior citizens community. Because we have simply cheated ourselves the whole way down the line.
We thought of life by analogy with a journey, with a pilgrimage which had a serious purpose at the end and the goal was to get to that end, success or whatever it is, or maybe heaven after your dead. But we missed the point the whole way along, it was a musical thing and you were simply supposed to sing or to dance while the music was being played. – Alan Watts

אם שמתם לב כבר נתנו הצעות ורעיונות מעשיים לשיפור חיי היום יום ולהתקרבות לדרך טובה יותר וזה למעשה מה שנעשה מתחילת הדף ומבלי שזו תהיה המטרה הספציפית.


אז מדוע כן להעלות רעיונות מעשיים לשיפור חיי היום
  1. אם החיים הם כמו ריקוד אז אולי כדאי ללמוד לרקוד למרות שבסוף יכבו את האור ויסגרו את המועדון.
  2. פשוט כי נראה שיש לזה יותר איכות quality מלא להעלות רעיונות מעשיים (רוברט מ. פירסיג).
  3. ... (מישהו מתנדב להמשיך?)
רשימת קישורים
  • Robert Pirsig
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry into Values
  • Alan Watts
The Tao of Philosophy
  • Lao Tzu
Tao Te Ching הדאו דֶה צ'ינְג
  • ג'ין לידלוף
עקרון הרצף
אורנ_ה*
הודעות: 45
הצטרפות: 07 אוגוסט 2005, 23:55

no one

שליחה על ידי אורנ_ה* »

הי no one

אני בדיוק קוראת את ישמעאל,
לאחר ששמעתי עליו כאן .

עדיין לא סיימתי אותו,אבל אני ממש לקראת הסוף,ולא נראה לי שהוא מציע פתרון כלשהו.

אם רוצים לעצור את הטרוף יש רק עוד רגע אחד לפעול.

מה אתה מציע?
יש רעיונות?
alan_watts*
הודעות: 1
הצטרפות: 23 אוקטובר 2005, 09:43

no one

שליחה על ידי alan_watts* »

no_one*
הודעות: 5
הצטרפות: 20 אוקטובר 2005, 23:27
דף אישי: הדף האישי של no_one*

no one

שליחה על ידי no_one* »

שלום אורנ ה
  • כתשובה לשאלתך הוספתי את המבוא להרכבת הפזל.
  • בספר "ישמעאל" DQ מציג את הסיבה לבעיה ומפתח את הנושא בצורה מורחבת יותר בספרו – "סיפורו של B".
את הדבר הקרוב ביותר לתכנית פעולה ניתן למצוא ב http://www.ishmael.com/Origins/[po]Beyond Civilization[/po]/

קריאה נעימה :-)
אורנ_ה*
הודעות: 45
הצטרפות: 07 אוגוסט 2005, 23:55

no one

שליחה על ידי אורנ_ה* »

no one

ראשית סתם שתדע.....בזמן האחרון הנחתי חלק מאוד משמעותי לי בפאזל של חיי,
מבלי להכנס לפרטים,אני מכנה אותו: להיות אף אחד.
בהתחלה זו התגבשה כהרגשה ורק אחר כך נתתי לה את הכינוי: אף אחד.
ולפתע אני רואה כמו אישור למחשבותי את הניק שבחרת לך.
ואז אני פותחת את הדף,והנה אתה מדבר על ישמעאל...שבדיוק אני קוראת,וכבר כתבתי מחברת שלמה עם הערות והארות לעצמי.
מאוד אוהבת את רעיון הפאזל,וכפי שראית כבר עושה בו שימוש.(-:
יש דבר אחד שאליו אני לא ממש מתחברת...

איך היה על האדם להתנהג כדי שהדברים לא היו מגיעים להיות כמו שהם היום?
אני לא בטוחה שזו הדרך שתראה לנו איך כן צריך להתנהג היום.
זה כמו תזונה,אכלתי לא נכון כל חיי,מה שהביא אותי למצב בו אני נמצאת היום.
עכשיו כשאני רוצה לשפר את תזונתי אני לוקחת בחשבון גם את מצבי העכשוי (שגרמתי לעצמי) ומכאן אני משפרת.
מה יעזור לי לחשוב איך היה עלי לאכול כל השנים?
כלומר,הנזק כבר נעשה,מה שנותן לי נק' מוצא אחרת לגמרי,מנקודת המוצא שהיתה לי לפני שהנזק נעשה..

לכן אני חושבת שהתבוננות והבנה של סעיף 1
מה בדיוק בהתנהגות האדם גרם לדברים להיות כמו שהם היום?
ובהבנה מה המצב העכשווי,זאת נק' המוצא שאני מחפשת .

מה דעתך?
טנא_טאו*
הודעות: 163
הצטרפות: 26 אוקטובר 2005, 13:33
דף אישי: הדף האישי של טנא_טאו*

no one

שליחה על ידי טנא_טאו* »

שלום אני ממש מזדהה עם הדברים
רציתי להוסיף, שאולי גם כדי יהיה לחפש את השינוי הזה בתוכנו ולא רק בתוך הספרים.
האמת הטבעית נמצאת בתוך כל אדם ורק כאשר אתה מוציא אותה מתוכך היא יכולה להפוך להיות מתאוריה למעשה. זה נכון שאפשר ללמוד המון מידע, שמצוי בספרים, אבל הידע שמצוי בכל אחד ושעולה מתוך חיפוש אמיתי וחקר פנימי, והשיתוף המעשי בינינו, הוא שיכול להוציא אותנו מן הבוץ שנקלענו לתוכו.
no_one*
הודעות: 5
הצטרפות: 20 אוקטובר 2005, 23:27
דף אישי: הדף האישי של no_one*

no one

שליחה על ידי no_one* »

ל אורנ ה שלום

הוספתי את "מציאת המסלול הנכון" כדי לנסות להסביר מדוע בחינת "איך היה על האדם להתנהג כדי שהדברים לא היו מגיעים להיות כמו שהם היום"_ כן יכל להיות _"הדרך שתראה לנו איך כן צריך להתנהג היום." הדברים שאנו עושים או חושבים היום מושפעים ממה שקרה בעבר. העבר מהווה את הבסיס להווה. לא כדאי לסלול דרך חדשה תוך התעלמות מכל הדרכים הצדדיות בהן בחרנו לא ללכת, אולי אחת מהן תביא אותנו למחוז חפצנו או לפחות תקרב אותנו אל היעד?

דרך אגב
אני ממליץ לך לקרוא או להאזין ל The Tao of Philosophy - Alan Watts במיוחד ל Myth of Myself :-)
no_one*
הודעות: 5
הצטרפות: 20 אוקטובר 2005, 23:27
דף אישי: הדף האישי של no_one*

no one

שליחה על ידי no_one* »

ל טנא טאו שלום

אני בהחלט מסכים עם מה שכתבתה
"האמת הטבעית נמצאת בתוך כל אדם ורק כאשר אתה מוציא אותה מתוכך היא יכולה להפוך להיות מתיאוריה למעשה."_ נכון האמת הטבעית נמצאת בכל אדם חיה או כל חלק אחר של הטבע. וכמו שנכתב בתחילת המבוא להרכבת הפזל: _"יש דברים שהידיעה שלהם אינה מספקת ויש צורך בחוויה וגילוי אישי כדי להגיע להבנה מלאה." כמו כן, קריאה בלבד לא מספיקה יש צורך בהבנה, נדיר שחווית הקורא תהיה זהה לחוויה שהכותב רצה להעביר. כנראה זו הסיבה שסוקרטס לא השאיר אחריו ספרים ותלמידו אפלטון כתב את חיבוריו בצורת דיאלוגים.

בעיקבות השם שבחרת אני מוסיף לרשימה את הדאו דֶה צ'ינְגTao Te Ching שנכתב ע"י לאו טסו Lao Tzu , ספר היסוד של הדאואיזם, "הדאו שתוכל להגדירו איננו הדאו האמיתי". http://www.clas.ufl.edu/users/gthursby/ ... tan3.htm#1

ניתן למצוא תרגומים נוספים ב: http://www.clas.ufl.edu/users/gthursby/ ... c-list.htm
טנא_טאו*
הודעות: 163
הצטרפות: 26 אוקטובר 2005, 13:33
דף אישי: הדף האישי של טנא_טאו*

no one

שליחה על ידי טנא_טאו* »

שלום no one
זה נפלא שאתה מסכים אם הדברים וזה נפלא שאתה ממליץ כאן על הטאו טה צ'ינג כי הספר המופלא הזה בנוסף לחוכמה הטבעית המצויה בו בשפע, פותח חלון קטן לאהבת הטבע ללא תנאים ולהבנת המחזוריות המופלאה שבו.

רציתי להוסיף בעצמי עוד ספר שנראה לי מעניין הספר נקרא "טוטם וטאבו" של פרויד (מיודענו).
ספר ייחודי שמנסה לחשוף את הקשר הישיר בין התפיסות הפרמיטביות והשביטיות לבין הנפש האנושית. מתוך הספר מוסבר כיצד בעצם החברה המודרנית הדחיקה בצורה שיטתית את הרגשות הקדומים הללו ובכך יצרה למעשה תהום בין הנפש הטבעית וחיי היום יום. ומתהום זו לפי דבריו עולות מעלה רגשות והדחקות אשר פוגעות בחיינו ובתפקוד החיובי שלנו באופן רציף ואף גורמות לקונפליקטים פנימיים ולמחלות נפשיות.

ורק לסיום רציתי אולי לאלו המתענינים כאן ננסה יחדיו להעלות כל מיני הצעות ורעיונות מעשיים לשיפור חיי היום יום ולהתקרבות לדרך טובה יותר. מה דעתך?
בשם_איריס_יוטבת*
הודעות: 1
הצטרפות: 06 נובמבר 2005, 20:50

no one

שליחה על ידי בשם_איריס_יוטבת* »

ניתן להתחיל בספר של ג'ין לידלוף - עקרון הרצף (אשר רבים באתר זה מכירים)
ולמי שלא מכיר:
"ספר מרגש שמסביר איך לגדל ילדים מאושרים באופן טבעי, מבלי ,להקריב, את עצמנו,
ומציע תובנות מהפכניות הניתנות ליישום בחיי היומיום. חובה לכל מי שיש לו נגיעה לגידול ילדים."
איריס יוטבת - "דרך אם" - המרכז ללדה טבעית, תל אביב.
no_one*
הודעות: 5
הצטרפות: 20 אוקטובר 2005, 23:27
דף אישי: הדף האישי של no_one*

no one

שליחה על ידי no_one* »

ל טנא טאו? שלום

בתגובה להערתך הוספתי את הצעות ורעיונות מעשיים לשיפור חיי היום יום ולהתקרבות לדרך טובה יותר
מה דעתך?
עורכת*
הודעות: 241
הצטרפות: 24 אוגוסט 2005, 21:38

no one

שליחה על ידי עורכת* »

שליחת תגובה

חזור אל “דפים אישיים”