אנשים פשוטים
-
- הודעות: 9
- הצטרפות: 14 ספטמבר 2010, 10:09
- דף אישי: הדף האישי של אנשים_פשוטים*
אנשים פשוטים
אנחנו זוג עם שני ילדים,אחד גדול והשני בן 13 כמעט.גרים בראש פינה .מאמינים ומחפשים חינוך טוב יותר ונימשכים לחינוך האנתרופוסופי.אנחנו חושבים שהמיגרעת של החינוך הביתי היא שאין לרבים מיסגרת מתוכננת ללימודים או למעשים.בקשר למעשים,לעשייה,זה בעיננו חשוב מאוד,וקשה להגיע לעשייה ללא תיכנון מראש.חשוב שילדים ילמדו לעבוד בכל דבר: נגרות,חקלאות,מסגרות,כדרות ובכל דבר מעשי אחר.כי אחרת ילדים חופשיים הופכים קצת לרחפנים.נכון,צריך אמצעים ותיכנון כדי להגיע להרבה לימוד של עשייה אבל כדאי להשקיע.
שמתי לב לתןפעה שמתקבצים אנשים מהחינוך הביתי יחדיו ולומדים משהו או מבלים במישחקים במקום מיד להתפנות ללימוד דברים מעשיים מתחום העבודה,כפי שתארתי לעיל. יש לזה ברכה גדולה לילדים.ולא שיעבוד - אם מישהו פתאום חושב ככה. זהו החופש.להפעיל את הגפיים מתוך ידיעה איך.
שמתי לב לתןפעה שמתקבצים אנשים מהחינוך הביתי יחדיו ולומדים משהו או מבלים במישחקים במקום מיד להתפנות ללימוד דברים מעשיים מתחום העבודה,כפי שתארתי לעיל. יש לזה ברכה גדולה לילדים.ולא שיעבוד - אם מישהו פתאום חושב ככה. זהו החופש.להפעיל את הגפיים מתוך ידיעה איך.
-
- הודעות: 9
- הצטרפות: 14 ספטמבר 2010, 10:09
- דף אישי: הדף האישי של אנשים_פשוטים*
אנשים פשוטים
ראו החלפת דירות אנשים פשוטים
אנשים פשוטים
מסכימה מאד שעשייה וייצור הם הדברים הכי חשובים! זה למעשה הדבר שהכי מעסיק אותי בחינוך הביתי. לא איך לשפר את יכולת הקריאה שלהם. ולא איך לתת להם עוד קצת העשרה בהיסטוריה. אלא איך להפוך אותם לאנשים פעילים ותורמים ועושים, כבר מעכשיו. (אני לא אומרת שהשאר לא חשוב, אבל זה בעיניי ה-כ-י חשוב)
בנוסף, גיל 13 הוא בעיניי הגיל שבאופן טבעי (היסטורית) הילד כבר הופך מבחינות רבות למבוגר, ויכול למלא את רוב העבודות והמטלות.
בנוסף, גיל 13 הוא בעיניי הגיל שבאופן טבעי (היסטורית) הילד כבר הופך מבחינות רבות למבוגר, ויכול למלא את רוב העבודות והמטלות.
אנשים פשוטים
בקשר למה שכתבה "ביתית" - בכל זאת יש לדייק :לא התכוונתי שעשייה וייצור הם הדברים הכי חשובים בחיים.שני הדברים חשובים: גם עשייה וגם לימוד.אין מה לזלזל בלימודים.מה שהתכוונתי לאמר הוא : שיש לאדם גפיים ש"מבינות" .לכן אומרים את המונח: "תבונת כפיים" .עד גיל 9 או עשר אפשר להתרכז בהרבה עשייה ואת השכל להעשיר יותר על ידי דיבור רהוט ,נכון,לא סותר את עצמו, ליד הילדים. על ידי סוג דיבור כזה ,אבל לא באופן מלאכותי ומעושה, אלא שההורה עצמו מעשיר את השפה של עצמו ליד הילד - ובכן, על ידי דיבור נכון כזה השכל של הילד מתפתח מאיילוו.נוצרים במוחו הקשרים הלוגיים הנידרשים בלי התערבות של לימוד ישיר.כמובן שעד הגיל הזה אפשר ללמד הרבה דברים באופן של משלים,סיפורים וכיוצא בזה.
בגיל שאחרי זה אפשר כבר ללמד באופן ישיר ,אפילו אינטלקטואלי, ובתנאי שראשית : הוא יוצא מהלב.כלאמר המלמד מתעניין בנושא אותו הוא מלמד וככל האפשר ללמד בצורה שאפשר יהיה להשתמש גם בגפיים יחד עם הראש. למשל, אם מלמדים את האות פ' ,לדוגמא, מראים,מציירים, בעזרת תנועת היד באויר את האות והילד יכול לחזור אחר התנועה,או לבצע אותה יחד עם המלמד.זאת דוגמא טובה ללימוד האותיות המופשטות באופן לא מופשט.
אפשר גם,כשעוברים לכתיבת האותיות על הנייר,לכתוב כל אות ולהפוך אותה לציור ממשי.למשל ד' ,של כתב היד (כדאי להתחיל עם כתב היד ולא עם אותיות הדפוס הנוקשות) ,אפשר להפוך אותה לדג,כלאמר להמשיך ולצייר אותה כדג.וכך,באופן תת-הכרתי,הילד מבין שהאותיות נוצרו מכתב ציורים קדום.כי המילה דג מתחיל ב ד' שפעם ציירו אותה באמת כדג.אפשר להמציא באופן חופשי לכל אות שלומדים ציור מתאים של עצם המתחיל באותה אות.
מכל זה מובן שכל מה שהתכוונתי להגיד הוא שיש שלבים בחיי הילד.בגיל הרך יותר עושים ומדברים רהוט,בגיל מבוגר יותר משתדלים שהלימוד האינטלקטואלי יהיה כמה שיותר בתנועה.
אבל בשום פנים ואופן לא התכוונתי שיש לוותר על הלימוד לטובת עשייה בלבד.
בגיל שאחרי זה אפשר כבר ללמד באופן ישיר ,אפילו אינטלקטואלי, ובתנאי שראשית : הוא יוצא מהלב.כלאמר המלמד מתעניין בנושא אותו הוא מלמד וככל האפשר ללמד בצורה שאפשר יהיה להשתמש גם בגפיים יחד עם הראש. למשל, אם מלמדים את האות פ' ,לדוגמא, מראים,מציירים, בעזרת תנועת היד באויר את האות והילד יכול לחזור אחר התנועה,או לבצע אותה יחד עם המלמד.זאת דוגמא טובה ללימוד האותיות המופשטות באופן לא מופשט.
אפשר גם,כשעוברים לכתיבת האותיות על הנייר,לכתוב כל אות ולהפוך אותה לציור ממשי.למשל ד' ,של כתב היד (כדאי להתחיל עם כתב היד ולא עם אותיות הדפוס הנוקשות) ,אפשר להפוך אותה לדג,כלאמר להמשיך ולצייר אותה כדג.וכך,באופן תת-הכרתי,הילד מבין שהאותיות נוצרו מכתב ציורים קדום.כי המילה דג מתחיל ב ד' שפעם ציירו אותה באמת כדג.אפשר להמציא באופן חופשי לכל אות שלומדים ציור מתאים של עצם המתחיל באותה אות.
מכל זה מובן שכל מה שהתכוונתי להגיד הוא שיש שלבים בחיי הילד.בגיל הרך יותר עושים ומדברים רהוט,בגיל מבוגר יותר משתדלים שהלימוד האינטלקטואלי יהיה כמה שיותר בתנועה.
אבל בשום פנים ואופן לא התכוונתי שיש לוותר על הלימוד לטובת עשייה בלבד.
-
- הודעות: 230
- הצטרפות: 27 יולי 2010, 15:17
- דף אישי: הדף האישי של רותם_סנדק*
אנשים פשוטים
לגבי החלפת בתים, אנחנו מתגוררים ברמת גן, דירה מתוקה ונעימה. 10 דקות מת"א, ברחוב שקט מאוד.
בבית יש שני חדרי שינה וסלון, וכמובן שמטבח. יש גם חנייה.
אני במקור מעמיעד ויש לי הרבה משפחה בצפון, כך שאשמח מאוד אם לפרקים נוכל להחליף את הבתים, במידה ויתאים.
תודה ושבוע טוב.
בבית יש שני חדרי שינה וסלון, וכמובן שמטבח. יש גם חנייה.
אני במקור מעמיעד ויש לי הרבה משפחה בצפון, כך שאשמח מאוד אם לפרקים נוכל להחליף את הבתים, במידה ויתאים.
תודה ושבוע טוב.
-
- הודעות: 468
- הצטרפות: 25 יולי 2007, 13:03
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_דניאל*
אנשים פשוטים
אנחנו מחיפה... יש על מה לדבר
-
- הודעות: 468
- הצטרפות: 25 יולי 2007, 13:03
- דף אישי: הדף האישי של אמא_של_דניאל*
אנשים פשוטים
אנחנו כבר לא בחיפה........
-
- הודעות: 139
- הצטרפות: 03 אוקטובר 2008, 23:30
- דף אישי: הדף האישי של רוני_ושו''ת*
אנשים פשוטים
שלחתי לכם מייל, האם קיבלתם?
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
אנשים פשוטים
יש את בי''ס מיתר בבית אורן, יכול לענות על 'דמוקרטי'
ובי''ס ניסויי בחיפה (אני חושבת רק מתיכון) עם חינוך קצת שונה.. לא מכירה ממש רק שמעתי
ובי''ס ניסויי בחיפה (אני חושבת רק מתיכון) עם חינוך קצת שונה.. לא מכירה ממש רק שמעתי