על ידי טליה* » 30 מאי 2009, 13:49
.
למשה,
כוח הרצון הוא מולד .אך נראה לי שיש רמות כוח שונות מולדות (מבחינת הפוטנציאל.) ישנם ילדים /מבוגרים שזקוקים לדחף רגשי , אנרגטי לעשייה כדי שיבצעו מטלות שונות .,
מתוך ניסיוני נפגשתי במקרים רבים של ילדים/הורים בעלי פרמטר זה .
כמו: ילד יכין את שעוריו במהירות עם השקעה רבה כאשר הוא אוהב את מורתו. לעומת מצב בו הוא , מסרב להכין שעורים כשאינו אוהב את המורה .
דוגמא נוספת , הנכונות לארח ולהשקיע באנשים שאיננו "מסמפטים" ( במצב מחייב) דורשת אנרגיה עצומה בהכנות השונות לעומת הנכונות להשקיע באנשים שאנו אוהבים .
במקרים כגון אלה , נדרשת מעבר לתרגילי הכוח בשיטה , מודעות רבה באמצעות החשיבה וההבנה.
לגבי ילדים שמרגישים שהמורה/גננת אינה אוהבת אותם , או שאינה מתייחסת לצרכיהם ורגשותיהם , דוחה אותם וכו'.(לא חסרות כאלה) אני פונה אליהן , מסבירה להם על קשיי הילד וכיצד הוא חווה ומרגיש אותן ומבקשת לשנות את המצב .(אני משתמשת בכלים רבים להמחיש להן זאת . כמו: דמיינו שישנה מצלמה שמצלמת אתכן בכתה מבחוץ ובתוך המוח . כך הילד קולט אתכן . או , דמיינו שמדובר בילדכם. כיצד הייתן רוצות שיתנהגו כלפיו ועודדדדדדד.) מהרגע שהמורה/גננת משנה את יחסה לילד , רמת המוטיבציה/הרצון של הילד עולה בצורה משמעותית.
כשמדובר במערך רגשי נמוך שכתוצאה ממנו כוח הרצון נמוך . יש צורך לטפל בסיבה .(מעבר לתרגילי הכוח )
פעמים , וויתור, פינוק ייתר הוא גורם משמעותי בכוח רצון נמוך.גם במקרים אלה חייבים לשנות את דפוסי ההתנהגות של ההורים.
לסיכום . כדי לממש את כוח הרצון המולד ולחזקו , צריך לדעת מה הגורמים שהחלישו אותו ולטפל בהם.
מטפל שכוח הרצון שלו נמוך , לא יוכל לעזור למטופל עם קושי זה .
אני מאמינה שמטופל מרגיש את הנכונות לעזור ולהשקיע בו בכל הגילאים מעבר לשעת הטיפול . באהבה כלפיו ,באנרגיה, בהתמדה ובכוח לשנות את סביבתו .
זה הכוח /אנרגיה שמתחבר לכוח הרצון המולד שלו .(לפי הבנתי).
למשה.
הסיפור עם הילד מסקרן ומעניין מאוד .
"מה שהדאיג אותי יותר מכל זה השקט הנפשי והכוונה הממוקדת ברוע שלו. הכל בקור רוח מופלא"
"העיניים שלו מזכירות לי את קור הרוח והנוקשות שבעיניהם של פושעים מסוכנים רגע לפני הטרף הבא."..
האם יתכן שתינוק נולד עם אופי /פוטניציאל לפשע ורוע לב ??
מחכה להמשך הדיווח......
.
למשה,
כוח הרצון הוא מולד .אך נראה לי שיש רמות כוח שונות מולדות (מבחינת הפוטנציאל.) ישנם ילדים /מבוגרים שזקוקים לדחף רגשי , אנרגטי לעשייה כדי שיבצעו מטלות שונות .,
מתוך ניסיוני נפגשתי במקרים רבים של ילדים/הורים בעלי פרמטר זה .
כמו: ילד יכין את שעוריו במהירות עם השקעה רבה כאשר הוא אוהב את מורתו. לעומת מצב בו הוא , מסרב להכין שעורים כשאינו אוהב את המורה .
דוגמא נוספת , הנכונות לארח ולהשקיע באנשים שאיננו "מסמפטים" ( במצב מחייב) דורשת אנרגיה עצומה בהכנות השונות לעומת הנכונות להשקיע באנשים שאנו אוהבים .
במקרים כגון אלה , נדרשת מעבר לתרגילי הכוח בשיטה , מודעות רבה באמצעות החשיבה וההבנה.
לגבי ילדים שמרגישים שהמורה/גננת אינה אוהבת אותם , או שאינה מתייחסת לצרכיהם ורגשותיהם , דוחה אותם וכו'.(לא חסרות כאלה) אני פונה אליהן , מסבירה להם על קשיי הילד וכיצד הוא חווה ומרגיש אותן ומבקשת לשנות את המצב .(אני משתמשת בכלים רבים להמחיש להן זאת . כמו: דמיינו שישנה מצלמה שמצלמת אתכן בכתה מבחוץ ובתוך המוח . כך הילד קולט אתכן . או , דמיינו שמדובר בילדכם. כיצד הייתן רוצות שיתנהגו כלפיו ועודדדדדדד.) מהרגע שהמורה/גננת משנה את יחסה לילד , רמת המוטיבציה/הרצון של הילד עולה בצורה משמעותית.
כשמדובר במערך רגשי נמוך שכתוצאה ממנו כוח הרצון נמוך . יש צורך לטפל בסיבה .(מעבר לתרגילי הכוח )
פעמים , וויתור, פינוק ייתר הוא גורם משמעותי בכוח רצון נמוך.גם במקרים אלה חייבים לשנות את דפוסי ההתנהגות של ההורים.
לסיכום . כדי לממש את כוח הרצון המולד ולחזקו , צריך לדעת מה הגורמים שהחלישו אותו ולטפל בהם.
מטפל שכוח הרצון שלו נמוך , לא יוכל לעזור למטופל עם קושי זה .
אני מאמינה שמטופל מרגיש את הנכונות לעזור ולהשקיע בו בכל הגילאים מעבר לשעת הטיפול . באהבה כלפיו ,באנרגיה, בהתמדה ובכוח לשנות את סביבתו .
זה הכוח /אנרגיה שמתחבר לכוח הרצון המולד שלו .(לפי הבנתי).
למשה.
הסיפור עם הילד מסקרן ומעניין מאוד .
"[u]מה שהדאיג אותי יותר מכל זה השקט הנפשי והכוונה הממוקדת ברוע שלו. הכל בקור רוח מופלא[/u]"
"העיניים שלו מזכירות לי את קור הרוח והנוקשות שבעיניהם של פושעים מסוכנים רגע לפני הטרף הבא."..
האם יתכן שתינוק נולד עם אופי /פוטניציאל לפשע ורוע לב ??
מחכה להמשך הדיווח......