על ידי שלווה_ב* » 27 אוגוסט 2005, 20:20
ולגבי התמונה, נוסף לאסוציאציות שלכם חשבתי שאולי העץ הוא עץ החיים, ושני הנהרות משני צידיו (הכחול והזהוב) הם שניים מ-4 הנהרות שסביב גן עדן (לפי בראשית). ויש בתמונה איחוד של ניגודים ברורים: יום ולילה, אור וחושך, שמש וירח, אש ומים, וכו'. ולגבי העץ, שימו לב שהוא נראה כמו הרכבה של שני עצים, וזה נראה קצת כמו אישה ואיש מחובקים (החלק הנשי הוא הקרוב אלינו יותר, עם הגב אלינו, שכאילו יוצא מתוך חור בתוך העץ הגדול יותר). ובהתבוננות נוספת: אולי זו אימא (העץ העבה מאחורה) ובת או בן (החלק הצר יותר, היוצא החור שנראה מאוד דומה ל...) ואז זה נראה כמו לידה של העץ הצר יותר מתוך העץ העבה יותר ושניהם מחובקים. מבחינה פמיניסטית לא נוח לי שהחלק הצר והקטן יותר הוא האישה, אז מהבחינה הזו נראה לי עדיף לראות זאת כאימא וכבן או כבת. אבל מבחינת כל הקונספט של איחוד הניגודים, דווקא מתאים שהם יהיו אישה וגבר. ואם הצייר התכוון לסמליות נוצרית, אז הגביע אולי מסמל את "הגביע הקדוש" (שאותו חיפש גם ארתור לב הארי).
מכל מקום, תמונה מעניינת ומלאת סמלים (ויש בה גם כמה דברים מאיימים ולא נעימים)
ולגבי התמונה, נוסף לאסוציאציות שלכם חשבתי שאולי העץ הוא עץ החיים, ושני הנהרות משני צידיו (הכחול והזהוב) הם שניים מ-4 הנהרות שסביב גן עדן (לפי בראשית). ויש בתמונה איחוד של ניגודים ברורים: יום ולילה, אור וחושך, שמש וירח, אש ומים, וכו'. ולגבי העץ, שימו לב שהוא נראה כמו הרכבה של שני עצים, וזה נראה קצת כמו אישה ואיש מחובקים (החלק הנשי הוא הקרוב אלינו יותר, עם הגב אלינו, שכאילו יוצא מתוך חור בתוך העץ הגדול יותר). ובהתבוננות נוספת: אולי זו אימא (העץ העבה מאחורה) ובת או בן (החלק הצר יותר, היוצא החור שנראה מאוד דומה ל...) ואז זה נראה כמו לידה של העץ הצר יותר מתוך העץ העבה יותר ושניהם מחובקים. מבחינה פמיניסטית לא נוח לי שהחלק הצר והקטן יותר הוא האישה, אז מהבחינה הזו נראה לי עדיף לראות זאת כאימא וכבן או כבת. אבל מבחינת כל הקונספט של איחוד הניגודים, דווקא מתאים שהם יהיו אישה וגבר. ואם הצייר התכוון לסמליות נוצרית, אז הגביע אולי מסמל את "הגביע הקדוש" (שאותו חיפש גם ארתור לב הארי).
מכל מקום, תמונה מעניינת ומלאת סמלים (ויש בה גם כמה דברים מאיימים ולא נעימים)