על ידי טליה* » 11 נובמבר 2007, 16:53
כוח הרצון, הוא נושא שצריך לדעתי לתרגל בחיים מחוץ לחדר הטיפולים_
אחד הנושאים שריתקו אותי , הן כמטפלת, מאבחנת, גננת .אם ולא פחות הדרך בה התמודדתי מול אתגרים וקשיים רבים בחיי.
טליה נווו יש כבר תוצאות?? כמה שנים??)
שאלה שמעלה בי חיוכים וסיפוק רב . כאשר אני לוקחת את עצמי כמודל לבדיקה.(אשתדל להיות אובייקטיבית עד כמה שניתן)
למזלי, הפוטנציאל המולד שלי מאפשר לי לממש רצונות וצרכים.
לא תמיד הבנתי מאין הכוחות שהניעו אותי ללחום ,להתמודד ולהתמיד.(עד היום) מול קשיים, להיות נחושה על מנת להגיע למטרות בחיים.
רק לאחר הידע שרכשתי תוך כדי למידה. קבלתי "אישור"למה שנראה לי טבעי ומובן מאליו.
בנוסף לכך. אינני יכולה להתעלם מהשפעת החינוך הסביבתי (של הורי)שקבלתי ועליו אני מודה יום יום.
חינוך לערכים. כדי להשיג "מותרות" , היה עלינו הילדים להשקיע מאמץ רב.ההשקעה הייתה כרוכה במחוייבות
שלי (גם של אחיי)ליטול חלק בתפקוד השוטף בבית. לגלות אחריות ועצמאות בנושאים שונים ולהשקיע בלמודים.
"רק"אז. איפשרו לי הורי לממש את תחביבי.(כמו, נגינה על אקורדיאון. חוג לציור, פיסול ושחיה)ללא תרגילי כוח רצון הגעתי להשגים נאים,( למרות קשיי הקואורדינציה הרבים שהיו לי, קשיים כלכליים וקשיים נוספים ). דבר נוסף , שעזר לי מאוד הוא: המודעות והיכולת להתחבר לפוטנציאל המולד שלי.ידעתי מה אני רוצה ומה אני אוהבת.
לגבי טיפולים.,מתוך נסיוני למדתי.שישנם רבים שעל מנת לבצע משימות ולהתמודד מול קשיים, יש להם צורך בדחף רגשי ו/או אנרגטי לעשייה.(רואים זאת בכף היד).ברגע שהם מצליחים להתחבר אליהם. יצליחו לעשות שינוי.
לדוגמא: ילד שלא אהב את מורתו מסיבות שונות.או, לא רצה ללמוד בשל מעמדו הנמוך בכתה. כאשר עשה שינוי
ועבר לכתה אחרת - חברים חדשים. חל שינוי משמעותי בהרגשתו והשגיו.
ילד .נהנתן. עם צורך הישגי גבוה, אינטלגנט. עצל , אינו אוהב להשקיע בלמודים ,למרות שהתאום הין המיספרות הן לא הסיבה העיקרית לקשייו.ברגע שהוא מקבל"שכר" להשקעתו יפגין את יכולותיו האמיתיים.
פינוק יתר - גורם לחבלה אדירה ביכולת ההתמודדות לאורך החיים.לצערי הרב, אני נתקלת בתופעה זו לעיתים קרובות.
ילד שכזה חי בהרגשה שלא כדאי להתאמץ. תמיד יהיה מישהו שיעשה למענו ובשבילו.
ילדים ללא גבולות- מתקשים לתפקד במסגרת מלחיצה.
ילדים עם רגישויות יתר. - הקושי הרב שלהם להתמודד עם סביבה שאינה מתאימה להם ללא טיפול ברגישות היתר
לא תניב תוצאות גם עם תרגילי כוח רצון רבים.
אסור לשכוח שישנם אנשים בעליי כפות ידיים ארוכות ומלאות, בעליי אצבעות חרוטיות מאוד מהבסיס, בעלי קו רגש עמוק וצינורי, שיתקשו לעמוד בתסכול הרבה מעבר לאנשים האחרים_
לסיכום. ברור לי מעל לכל ספק. ע"י איבחון ניתן לראות מהם הסיבות לקשיים שונים.
בין אם אלו קשיים מולדים, מוטוריים. רגשיים , חושיים וכו'.
תרגילי כוח הרצון חשובים מאוד לכל אחד ואחד. יחד עם זאת חשוב ביותר לראות תמונה כוללת ומפורטת של הקשיים
והאדם העומד מולינו.
להשקיע מחשבה רבה ולהתאים טיפול נכון בהתאם לכל הנתונים שהתקבלו.
כוח הרצון, הוא נושא שצריך לדעתי לתרגל בחיים מחוץ לחדר הטיפולים_
אחד הנושאים שריתקו אותי , הן כמטפלת, מאבחנת, גננת .אם ולא פחות הדרך בה התמודדתי מול אתגרים וקשיים רבים בחיי.
[u]טליה נווו יש כבר תוצאות?? כמה שנים??)[/u]
שאלה שמעלה בי חיוכים וסיפוק רב . כאשר אני לוקחת את עצמי כמודל לבדיקה.(אשתדל להיות אובייקטיבית עד כמה שניתן)
למזלי, הפוטנציאל המולד שלי מאפשר לי לממש רצונות וצרכים.
לא תמיד הבנתי מאין הכוחות שהניעו אותי ללחום ,להתמודד ולהתמיד.(עד היום) מול קשיים, להיות נחושה על מנת להגיע למטרות בחיים.
רק לאחר הידע שרכשתי תוך כדי למידה. קבלתי "אישור"למה שנראה לי טבעי ומובן מאליו.
בנוסף לכך. אינני יכולה להתעלם מהשפעת החינוך הסביבתי (של הורי)שקבלתי ועליו אני מודה יום יום.
[b]חינוך לערכים[/b]. כדי להשיג "מותרות" , היה עלינו הילדים להשקיע מאמץ רב.ההשקעה הייתה כרוכה במחוייבות
שלי (גם של אחיי)ליטול חלק בתפקוד השוטף בבית. לגלות אחריות ועצמאות בנושאים שונים ולהשקיע בלמודים.
"רק"אז. איפשרו לי הורי לממש את תחביבי.(כמו, נגינה על אקורדיאון. חוג לציור, פיסול ושחיה)ללא תרגילי כוח רצון הגעתי להשגים נאים,( למרות קשיי הקואורדינציה הרבים שהיו לי, קשיים כלכליים וקשיים נוספים ). דבר נוסף , שעזר לי מאוד הוא: המודעות והיכולת להתחבר לפוטנציאל המולד שלי.ידעתי מה אני רוצה ומה אני אוהבת.
לגבי טיפולים.,מתוך נסיוני למדתי.שישנם רבים שעל מנת לבצע משימות ולהתמודד מול קשיים, יש להם צורך בדחף רגשי ו/או אנרגטי לעשייה.(רואים זאת בכף היד).ברגע שהם מצליחים להתחבר אליהם. יצליחו לעשות שינוי.
לדוגמא:[b] ילד שלא אהב את מורתו מסיבות שונות.או, לא רצה ללמוד בשל מעמדו הנמוך בכתה.[/b] כאשר עשה שינוי
ועבר לכתה אחרת - חברים חדשים. חל שינוי משמעותי בהרגשתו והשגיו.
[b] ילד .נהנתן. עם צורך הישגי גבוה, אינטלגנט[/b]. עצל , אינו אוהב להשקיע בלמודים ,למרות שהתאום הין המיספרות הן לא הסיבה העיקרית לקשייו.ברגע שהוא מקבל"שכר" להשקעתו יפגין את יכולותיו האמיתיים.
[b]פינוק יתר[/b] - גורם לחבלה אדירה ביכולת ההתמודדות לאורך החיים.לצערי הרב, אני נתקלת בתופעה זו לעיתים קרובות.
ילד שכזה חי בהרגשה שלא כדאי להתאמץ. תמיד יהיה מישהו שיעשה למענו ובשבילו.
[b]ילדים ללא גבולות[/b]- מתקשים לתפקד במסגרת מלחיצה.
[b]ילדים עם רגישויות יתר[/b]. - הקושי הרב שלהם להתמודד עם סביבה שאינה מתאימה להם ללא טיפול ברגישות היתר
לא תניב תוצאות גם עם תרגילי כוח רצון רבים.
אסור לשכוח שישנם אנשים בעליי כפות ידיים ארוכות ומלאות, בעליי אצבעות חרוטיות מאוד מהבסיס, בעלי קו רגש עמוק וצינורי, שיתקשו לעמוד בתסכול הרבה מעבר לאנשים האחרים_
לסיכום. ברור לי מעל לכל ספק. ע"י איבחון ניתן לראות מהם הסיבות לקשיים שונים.
בין אם אלו קשיים מולדים, מוטוריים. רגשיים , חושיים וכו'.
תרגילי כוח הרצון חשובים מאוד לכל אחד ואחד. יחד עם זאת חשוב ביותר לראות תמונה כוללת ומפורטת של הקשיים
והאדם העומד מולינו.
להשקיע מחשבה רבה ולהתאים טיפול נכון בהתאם לכל הנתונים שהתקבלו.