שלום לכולם .
אתמול השתתפתי בכנס מטפלים בנושא : קשב וריכוז .
אחד הרעיונות (בין רבים אחרים )שלקחתי משם היה : כאשר המרצה דימה את הילדים לקויי הלמידה : יהלומים לא" מלוטשים."
את הרעיון שצץ במוחי באותו גירוי ברצוני לשתף ולחלוק אתכם . אם ידבר אליכם מה טוב.....
הורים רבים מכנים את ילדם ," יהלום שלי" . (איזה יהלום , מלוטש , גדול , קטן , סדוק , גולמי )?
נדמה את הילד עם הקשיים ליהלום יקר מציאות ויקר וערך . ...(למרות שאינני אספנית של אבן זו)
שמגיע אלינו במצבו הטבעי .( עם עפר , סלעים , מינראליים , לא מלוטש וכו' .)
תפקידנו ללטש אותו כדי להגיע ליהלום האמיתי .(פוטנציאל)
בתחילה נספר לילד או נבקש ממנו לקרוא על היהלומים . (היכן נמצאים, סוגים. עבודת הליטוש. ערכם וכו')
בטיפול . ניתן לילד אבן חן , זכוכית צבעונית . לבחירתו.(בחנויות של חרוזים ועבודות יד או בחנויות של מיסטיקה. )
נבקש מהילד , שידמה , כי האבן שבחר היא אבן יקרה מאוד.(שינקוב במחיר או שווה ערך).
אך בכדי להגיע אל האבן היקרה עליו להוריד המון שכבות ובזהירות רבה אחרת עלול הוא לפגוע באבן.
יוצרים גוש די גדול מחימר .מוסיפים לו אבנים קטנות. צדפים , נסורת ו, עשבים יבשים וכל מה שנראה לכם.
לתוך הגוש מכניסים את האבן. מחכים שלושה ימים בערך עד שיתייבש ויתקשה.
שואלים את הילד: באילו כלים כדאי להשתמש כדי להגיע לאבן?
מעמידים לרשותו מס' כלים כולל מברשת לניקוי .(התנסות מצויינת במוטוריקה העדינה ותחושות המגע, קורדינציה , גבולות, סבלנות )
נראה לי , שהתהליך שעובר הילד כדי למצוא את האבן צריך להיות מעניין .(עדיין לא ניסיתי בעצמי)
כיצד יתייחס לאבן , לעבודת החיפוש והניקיון וכו'?
לבסוף, כשימצא את ה"יהלום" שלו בשלמותו וינקה אותו .
עליו לבטא מה הרגיש בתהליך החיפוש. למה יכול הוא לדמות את האבן כגוש בתוך החימר ואחריו וכו'......
זו יכולה להיות "אבן המזל" שלו - (אוטוסוגסטיה.)
אני מתכוננת להשתמש באבן חן אמיתית שתיבחר ע"י הילד.(לא דבר יקר) ולהצמיד בתוכה פתק קטן עם תכונותיה ויכולותיה של אבן זו.(מוצמד לכל אבן בקניתה)
בהצלחה לכל מי שינסה.

שלום לכולם .
אתמול השתתפתי בכנס מטפלים בנושא : קשב וריכוז .
אחד הרעיונות (בין רבים אחרים )שלקחתי משם היה : כאשר המרצה דימה את הילדים לקויי הלמידה : יהלומים לא" מלוטשים."
את הרעיון שצץ במוחי באותו גירוי ברצוני לשתף ולחלוק אתכם . אם ידבר אליכם מה טוב.....
הורים רבים מכנים את ילדם ," יהלום שלי" . (איזה יהלום , מלוטש , גדול , קטן , סדוק , גולמי )?
נדמה את הילד עם הקשיים ליהלום יקר מציאות ויקר וערך . ...(למרות שאינני אספנית של אבן זו)
שמגיע אלינו במצבו הטבעי .( עם עפר , סלעים , מינראליים , לא מלוטש וכו' .)
תפקידנו ללטש אותו כדי להגיע ליהלום האמיתי .(פוטנציאל)
בתחילה נספר לילד או נבקש ממנו לקרוא על היהלומים . (היכן נמצאים, סוגים. עבודת הליטוש. ערכם וכו')
בטיפול . ניתן לילד אבן חן , זכוכית צבעונית . לבחירתו.(בחנויות של חרוזים ועבודות יד או בחנויות של מיסטיקה. )
נבקש מהילד , שידמה , כי האבן שבחר היא אבן יקרה מאוד.(שינקוב במחיר או שווה ערך).
אך בכדי להגיע אל האבן היקרה עליו להוריד המון שכבות ובזהירות רבה אחרת עלול הוא לפגוע באבן.
יוצרים גוש די גדול מחימר .מוסיפים לו אבנים קטנות. צדפים , נסורת ו, עשבים יבשים וכל מה שנראה לכם.
לתוך הגוש מכניסים את האבן. מחכים שלושה ימים בערך עד שיתייבש ויתקשה.
שואלים את הילד: באילו כלים כדאי להשתמש כדי להגיע לאבן?
מעמידים לרשותו מס' כלים כולל מברשת לניקוי .(התנסות מצויינת במוטוריקה העדינה ותחושות המגע, קורדינציה , גבולות, סבלנות )
נראה לי , שהתהליך שעובר הילד כדי למצוא את האבן צריך להיות מעניין .(עדיין לא ניסיתי בעצמי)
כיצד יתייחס לאבן , לעבודת החיפוש והניקיון וכו'?
לבסוף, כשימצא את ה"יהלום" שלו בשלמותו וינקה אותו .
עליו לבטא מה הרגיש בתהליך החיפוש. למה יכול הוא לדמות את האבן כגוש בתוך החימר ואחריו וכו'......
זו יכולה להיות "אבן המזל" שלו - (אוטוסוגסטיה.)
אני מתכוננת להשתמש באבן חן אמיתית שתיבחר ע"י הילד.(לא דבר יקר) ולהצמיד בתוכה פתק קטן עם תכונותיה ויכולותיה של אבן זו.(מוצמד לכל אבן בקניתה)
בהצלחה לכל מי שינסה. (())