יהלום מלוטש
יהלום מלוטש
שלום לכולם .
אתמול השתתפתי בכנס מטפלים בנושא : קשב וריכוז .
אחד הרעיונות (בין רבים אחרים )שלקחתי משם היה : כאשר המרצה דימה את הילדים לקויי הלמידה : יהלומים לא" מלוטשים."
את הרעיון שצץ במוחי באותו גירוי ברצוני לשתף ולחלוק אתכם . אם ידבר אליכם מה טוב.....
הורים רבים מכנים את ילדם ," יהלום שלי" . (איזה יהלום , מלוטש , גדול , קטן , סדוק , גולמי )?
נדמה את הילד עם הקשיים ליהלום יקר מציאות ויקר וערך . ...(למרות שאינני אספנית של אבן זו)
שמגיע אלינו במצבו הטבעי .( עם עפר , סלעים , מינראליים , לא מלוטש וכו' .)
תפקידנו ללטש אותו כדי להגיע ליהלום האמיתי .(פוטנציאל)
בתחילה נספר לילד או נבקש ממנו לקרוא על היהלומים . (היכן נמצאים, סוגים. עבודת הליטוש. ערכם וכו')
בטיפול . ניתן לילד אבן חן , זכוכית צבעונית . לבחירתו.(בחנויות של חרוזים ועבודות יד או בחנויות של מיסטיקה. )
נבקש מהילד , שידמה , כי האבן שבחר היא אבן יקרה מאוד.(שינקוב במחיר או שווה ערך).
אך בכדי להגיע אל האבן היקרה עליו להוריד המון שכבות ובזהירות רבה אחרת עלול הוא לפגוע באבן.
יוצרים גוש די גדול מחימר .מוסיפים לו אבנים קטנות. צדפים , נסורת ו, עשבים יבשים וכל מה שנראה לכם.
לתוך הגוש מכניסים את האבן. מחכים שלושה ימים בערך עד שיתייבש ויתקשה.
שואלים את הילד: באילו כלים כדאי להשתמש כדי להגיע לאבן?
מעמידים לרשותו מס' כלים כולל מברשת לניקוי .(התנסות מצויינת במוטוריקה העדינה ותחושות המגע, קורדינציה , גבולות, סבלנות )
נראה לי , שהתהליך שעובר הילד כדי למצוא את האבן צריך להיות מעניין .(עדיין לא ניסיתי בעצמי)
כיצד יתייחס לאבן , לעבודת החיפוש והניקיון וכו'?
לבסוף, כשימצא את ה"יהלום" שלו בשלמותו וינקה אותו .
עליו לבטא מה הרגיש בתהליך החיפוש. למה יכול הוא לדמות את האבן כגוש בתוך החימר ואחריו וכו'......
זו יכולה להיות "אבן המזל" שלו - (אוטוסוגסטיה.)
אני מתכוננת להשתמש באבן חן אמיתית שתיבחר ע"י הילד.(לא דבר יקר) ולהצמיד בתוכה פתק קטן עם תכונותיה ויכולותיה של אבן זו.(מוצמד לכל אבן בקניתה)
בהצלחה לכל מי שינסה.
אתמול השתתפתי בכנס מטפלים בנושא : קשב וריכוז .
אחד הרעיונות (בין רבים אחרים )שלקחתי משם היה : כאשר המרצה דימה את הילדים לקויי הלמידה : יהלומים לא" מלוטשים."
את הרעיון שצץ במוחי באותו גירוי ברצוני לשתף ולחלוק אתכם . אם ידבר אליכם מה טוב.....
הורים רבים מכנים את ילדם ," יהלום שלי" . (איזה יהלום , מלוטש , גדול , קטן , סדוק , גולמי )?
נדמה את הילד עם הקשיים ליהלום יקר מציאות ויקר וערך . ...(למרות שאינני אספנית של אבן זו)
שמגיע אלינו במצבו הטבעי .( עם עפר , סלעים , מינראליים , לא מלוטש וכו' .)
תפקידנו ללטש אותו כדי להגיע ליהלום האמיתי .(פוטנציאל)
בתחילה נספר לילד או נבקש ממנו לקרוא על היהלומים . (היכן נמצאים, סוגים. עבודת הליטוש. ערכם וכו')
בטיפול . ניתן לילד אבן חן , זכוכית צבעונית . לבחירתו.(בחנויות של חרוזים ועבודות יד או בחנויות של מיסטיקה. )
נבקש מהילד , שידמה , כי האבן שבחר היא אבן יקרה מאוד.(שינקוב במחיר או שווה ערך).
אך בכדי להגיע אל האבן היקרה עליו להוריד המון שכבות ובזהירות רבה אחרת עלול הוא לפגוע באבן.
יוצרים גוש די גדול מחימר .מוסיפים לו אבנים קטנות. צדפים , נסורת ו, עשבים יבשים וכל מה שנראה לכם.
לתוך הגוש מכניסים את האבן. מחכים שלושה ימים בערך עד שיתייבש ויתקשה.
שואלים את הילד: באילו כלים כדאי להשתמש כדי להגיע לאבן?
מעמידים לרשותו מס' כלים כולל מברשת לניקוי .(התנסות מצויינת במוטוריקה העדינה ותחושות המגע, קורדינציה , גבולות, סבלנות )
נראה לי , שהתהליך שעובר הילד כדי למצוא את האבן צריך להיות מעניין .(עדיין לא ניסיתי בעצמי)
כיצד יתייחס לאבן , לעבודת החיפוש והניקיון וכו'?
לבסוף, כשימצא את ה"יהלום" שלו בשלמותו וינקה אותו .
עליו לבטא מה הרגיש בתהליך החיפוש. למה יכול הוא לדמות את האבן כגוש בתוך החימר ואחריו וכו'......
זו יכולה להיות "אבן המזל" שלו - (אוטוסוגסטיה.)
אני מתכוננת להשתמש באבן חן אמיתית שתיבחר ע"י הילד.(לא דבר יקר) ולהצמיד בתוכה פתק קטן עם תכונותיה ויכולותיה של אבן זו.(מוצמד לכל אבן בקניתה)
בהצלחה לכל מי שינסה.

יהלום מלוטש
טליה,רעיון מקסים!
תודה על השיתוף
תודה על השיתוף

יהלום מלוטש
לטליה.
נהנתי מהרעיון . כל כך יצירתי .
יש לי מטופל שנראה לי שהרעיון עם האבן יכול להמריץ אותו.
תודה רבה.
נהנתי מהרעיון . כל כך יצירתי .
יש לי מטופל שנראה לי שהרעיון עם האבן יכול להמריץ אותו.
תודה רבה.
יהלום מלוטש
לטליה.
כל הכבוד על הרעיון השיתוף והנתינה שלך .
מעניין איך את מצליחה לשלב בשיטה דבר כל כך יצירתי ומהנה.
רציתי לשאול אותך כמה זמן את מקדישהלפעילות הזאת ?
אשמח לקבל עוד רעיונות.
תודה.IYI
כל הכבוד על הרעיון השיתוף והנתינה שלך .
מעניין איך את מצליחה לשלב בשיטה דבר כל כך יצירתי ומהנה.
רציתי לשאול אותך כמה זמן את מקדישהלפעילות הזאת ?
אשמח לקבל עוד רעיונות.
תודה.IYI
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
יהלום מלוטש
טליה תודה, היום השתמשתי עם היהלום עם ילד בן 7, זה עזר לו להבין יותר. שוב תודה.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
יהלום מלוטש
מה שעשיתי היה להסביר לו את הדימוי של היהלום המלוטש לאומת הלא מלוטש, והדרך שאנחנו עושים כאמצעי לליטוש היהלום. מסתבר שהילד חובב אבנים, יהלומים וקריסטלים. הוא קיבל את ההסבר יפה מאוד, ואולי גם עזר לו לפתח יותר סבלנות על מנת לנצליח לסיים את הפגישות הבאות גם.
מה שהכנסתי לטיפולים הוא שיטה של סיום כל טכניקה שגמר להפנים ולשלוט בה כטכניקה שהוא "בוגר בה" ולא צריך יותר לתרגל. המשימה של להגיע לכמה שיותר טכניקות שהוא בוגר בהן, מאוד ממריצה את הילדים, ואת הג'ינג'י הזה במיוחד. כל סיום של טכניקה, הביא מתנה מיוחדת שהוא בחר. למרות היותו בעל פתיל קצר במיחד בתחילת הטיפול, אני מסוגל כיום לעבוד על מיקוד הראייה לאורך כארבעים דקות (הוא בן 6) מבלי שהוא יפסיק את התרגול אלה בהפסקות שאני מאשר. הבגרות שהגיע אליה לאחר תיקון המוטוריקה הגסה, מדהימה ממש במהירותה במיוחד בילד הזה, שתפקד מבחינה רגשית כבן שנתיים שלש מקסימום.
מה שהכנסתי לטיפולים הוא שיטה של סיום כל טכניקה שגמר להפנים ולשלוט בה כטכניקה שהוא "בוגר בה" ולא צריך יותר לתרגל. המשימה של להגיע לכמה שיותר טכניקות שהוא בוגר בהן, מאוד ממריצה את הילדים, ואת הג'ינג'י הזה במיוחד. כל סיום של טכניקה, הביא מתנה מיוחדת שהוא בחר. למרות היותו בעל פתיל קצר במיחד בתחילת הטיפול, אני מסוגל כיום לעבוד על מיקוד הראייה לאורך כארבעים דקות (הוא בן 6) מבלי שהוא יפסיק את התרגול אלה בהפסקות שאני מאשר. הבגרות שהגיע אליה לאחר תיקון המוטוריקה הגסה, מדהימה ממש במהירותה במיוחד בילד הזה, שתפקד מבחינה רגשית כבן שנתיים שלש מקסימום.
יהלום מלוטש
לטליה
נהנתי לקרוא על רעיון היהלום.נראהלי שאני עומדת לישם אותו .
גם בעבר אהבתי לקרוא על הטיפים היצירתיים שכתבת שמאוד חסרים לי ולתלמידים אחרים.
האם את מאגנת סדנאות למטפלים ? אם כן אשמח מאוד להצטרף .
כתבי לי את מס' הטל' שאוכל להתקשר .
נהנתי לקרוא על רעיון היהלום.נראהלי שאני עומדת לישם אותו .
גם בעבר אהבתי לקרוא על הטיפים היצירתיים שכתבת שמאוד חסרים לי ולתלמידים אחרים.
האם את מאגנת סדנאות למטפלים ? אם כן אשמח מאוד להצטרף .
כתבי לי את מס' הטל' שאוכל להתקשר .
יהלום מלוטש
בס"ד
לטלי'ה
הרעיון של הדימוי של היהלום מדהים
הוא מזכיר לי דימוי שהשתמשתי לפניי שמונה שנים בטיפול
והדימוי שעזר לי הוא דימוי של מלך
המטופל היה בן 14 ילד מתוק מדבש רגיש ונבון אשר
סיבות הפניה היתה התקפות זעם בבית ספר ובעיות משמעת בבית
בפגישה הראשונה הבנתי שלמעשה הילד "מיואש מן החיים" אף אחד לא מבין אותו לא בבית ספר לא בבית ולטיפול הוא בא כי הכריחו אותו
אני לא זוכר הרבה מהאבחון רק אני זוכר שהילד היה בעל רגישות יתר (הי'ה לזה כינוי מקצועי ) והנחיות הראשונות היו
לעבוד על קרקוע תנועה וכח רצון
ההתחלנו לעבוד ובקשתי ממנו באחת הפגישות הראשונות שיכין עשרה דברים שהוא רוצה ועשרה דברים שהוא אוהב
לפגישה הבאה הוא רק הוא הביא רק את הרשימה עם הדברים שהוא רוצה ו היו בה רק חמישה פריטים והדבר שהוא הכי רוצה ש... ההורים שלו יקנו מדיח כלים
הילד היה הבן השני במשפחה עם ששה ילדים אשר נדרש לעזור בבית הרבה מעל ועבר ליכולתו והדבר שהוא הכי שונא הוא לשטוף כלים
עלה על דעתי שצריך לשנות היחס אליו בבית מן הקצה אל הקצה
הוא מגיע בדרך כלל הוא היה מגיע עם האבא אמרתי לאבא שמעכשו יש לשנות את היחס אליו האבא לא הבין על מה מדובר
אבל הוא ידבר עם האמא
האמא התקשרה אליי היא דוקא הבינה אבל אמרה שאין הרבה מה לעשות אז אמרתי לה שבמקרה כזה חבל על הכסף שלהם ואני לא רואה טעם להמשיך את הטיפול
טוב היא אמרה שהיא צריכה לחשוב
היא חזרה אליי אחריי יומיים והיא אמרה שהיא מוכנה לנסות
אמרתי לה שמהיום מתחיסים אל הבן כמו מלך מוציאים אותו "מסידור עבודה" בבית ובקשתי ממנה שני דברים שלא יגידו
לו אלא פשוט יפסיקו לבקש ממנו וגם לא יקניטו על כך
קשה מאוד להאמין איזה שינוי נעשה
קודם כל לגביי הטיפול הילד התחיל לבוא נלהב לפגישות ותירגל בבית בחריצות
האבא התחיל להיות מעורב ושואל שאלות לגביי הטיפול ומוצא זמן לתרגל עם הילד בבית
ובבית חל שינוי והיתה ירידה משמעותית במתח
זכינו לעבוד ביחד במשך 20 פגישות ולמרות שהם היו מאוד מרוצים ורצו להמשיך הטיפול נפסק לקראת סוף השנה
בגלל עומס מבחנים
לפניי כמה שנים אני הולך ברחוב פתאום ניגש אליי בחור לא זיהיתי אותו אבל הוא כולו נרגש ונפעם מן הפגישה כאשר למרות שהוא לא דיבר הרבה
כולו אמר תודה
לטלי'ה
הרעיון של הדימוי של היהלום מדהים
הוא מזכיר לי דימוי שהשתמשתי לפניי שמונה שנים בטיפול
והדימוי שעזר לי הוא דימוי של מלך
המטופל היה בן 14 ילד מתוק מדבש רגיש ונבון אשר
סיבות הפניה היתה התקפות זעם בבית ספר ובעיות משמעת בבית
בפגישה הראשונה הבנתי שלמעשה הילד "מיואש מן החיים" אף אחד לא מבין אותו לא בבית ספר לא בבית ולטיפול הוא בא כי הכריחו אותו
אני לא זוכר הרבה מהאבחון רק אני זוכר שהילד היה בעל רגישות יתר (הי'ה לזה כינוי מקצועי ) והנחיות הראשונות היו
לעבוד על קרקוע תנועה וכח רצון
ההתחלנו לעבוד ובקשתי ממנו באחת הפגישות הראשונות שיכין עשרה דברים שהוא רוצה ועשרה דברים שהוא אוהב
לפגישה הבאה הוא רק הוא הביא רק את הרשימה עם הדברים שהוא רוצה ו היו בה רק חמישה פריטים והדבר שהוא הכי רוצה ש... ההורים שלו יקנו מדיח כלים
הילד היה הבן השני במשפחה עם ששה ילדים אשר נדרש לעזור בבית הרבה מעל ועבר ליכולתו והדבר שהוא הכי שונא הוא לשטוף כלים
עלה על דעתי שצריך לשנות היחס אליו בבית מן הקצה אל הקצה
הוא מגיע בדרך כלל הוא היה מגיע עם האבא אמרתי לאבא שמעכשו יש לשנות את היחס אליו האבא לא הבין על מה מדובר
אבל הוא ידבר עם האמא
האמא התקשרה אליי היא דוקא הבינה אבל אמרה שאין הרבה מה לעשות אז אמרתי לה שבמקרה כזה חבל על הכסף שלהם ואני לא רואה טעם להמשיך את הטיפול
טוב היא אמרה שהיא צריכה לחשוב
היא חזרה אליי אחריי יומיים והיא אמרה שהיא מוכנה לנסות
אמרתי לה שמהיום מתחיסים אל הבן כמו מלך מוציאים אותו "מסידור עבודה" בבית ובקשתי ממנה שני דברים שלא יגידו
לו אלא פשוט יפסיקו לבקש ממנו וגם לא יקניטו על כך
קשה מאוד להאמין איזה שינוי נעשה
קודם כל לגביי הטיפול הילד התחיל לבוא נלהב לפגישות ותירגל בבית בחריצות
האבא התחיל להיות מעורב ושואל שאלות לגביי הטיפול ומוצא זמן לתרגל עם הילד בבית
ובבית חל שינוי והיתה ירידה משמעותית במתח
זכינו לעבוד ביחד במשך 20 פגישות ולמרות שהם היו מאוד מרוצים ורצו להמשיך הטיפול נפסק לקראת סוף השנה
בגלל עומס מבחנים
לפניי כמה שנים אני הולך ברחוב פתאום ניגש אליי בחור לא זיהיתי אותו אבל הוא כולו נרגש ונפעם מן הפגישה כאשר למרות שהוא לא דיבר הרבה
כולו אמר תודה
יהלום מלוטש
לשושי .
מידי פעם אני מקיימת מס' פגישות למטפלים בשיטה או בהדרכה פרטנית . מס' הטל' : 0522348500
לנועה'לה
"רציתי לשאול אותך כמה זמן את מקדישהלפעילות הזאת ?_"
רק אתמול התחלתי בהתנסות זו . הילד היה מאוד מרותק . כל הפעילות מתבצעת בשלבים .
כדי שיהיה "מתח" מסויים " גרוי. סקרנות . הבנת תהליך שאינו מסתיים צ'יק צ'ק. דחיית סיפוקים ועוד...
הקדשתי לכל פעילות כ- 10 דקות מתוך שעת טיפול .
למשה.
מה שהכנסתי לטיפולים הוא שיטה של סיום כל טכניקה שגמר להפנים ולשלוט בה כטכניקה שהוא "בוגר בה"
אהבתי את השימוש במילים. שמחתי שגם הילד נהנה.
למנחם.
עשית עבודה נפלאה . את ההרגשה "להיות מלך" יזכור הילד כל החיים . וכמובן את מי שבזכותו הרגיש כך....
מידי פעם אני מקיימת מס' פגישות למטפלים בשיטה או בהדרכה פרטנית . מס' הטל' : 0522348500
לנועה'לה
"רציתי לשאול אותך כמה זמן את מקדישהלפעילות הזאת ?_"
רק אתמול התחלתי בהתנסות זו . הילד היה מאוד מרותק . כל הפעילות מתבצעת בשלבים .
כדי שיהיה "מתח" מסויים " גרוי. סקרנות . הבנת תהליך שאינו מסתיים צ'יק צ'ק. דחיית סיפוקים ועוד...
הקדשתי לכל פעילות כ- 10 דקות מתוך שעת טיפול .
למשה.
מה שהכנסתי לטיפולים הוא שיטה של סיום כל טכניקה שגמר להפנים ולשלוט בה כטכניקה שהוא "בוגר בה"
אהבתי את השימוש במילים. שמחתי שגם הילד נהנה.
למנחם.
עשית עבודה נפלאה . את ההרגשה "להיות מלך" יזכור הילד כל החיים . וכמובן את מי שבזכותו הרגיש כך....
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
יהלום מלוטש
טליה כידע, לך אני לא בדיוק האדם שיוכל להתעסק ביצירה עם ילד שלשה ימים עד לחפירת היהלום. לכן התאמתי את הנושא אליי. נראה כחשוב שהילד יצליח להבין את הנושא.