נסיעה באופניים עם פעוט

שליחת תגובה

האדם מתחלף - הדעה לא
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נסיעה באופניים עם פעוט

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי הולך_על_2* » 03 מאי 2010, 15:59

במהלך חיפושי אחר אלטרנטיבה לרכב, אופניים המשלבות עגלה לפעוט ותינוק נתקלתי במידע הבא. לעיונכם:
  1. הסבר לשילוב כסא תינוק בעגלה נגררת.
  2. אופנים עם עגלה מקדימה:
"זיגו":
http://myzigo.com/
בריטניה TRIOBIKE:
http://www.triobike.co.uk/default.asp?clicked=381
  1. בלוג על סוגי האופניים עם עגלה:
http://carrierbike.com/

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי צ'ילי_ושמן_זית* » 11 אוקטובר 2009, 11:28

ראיתי השבוע אבא מרכיב את ביתו בת אולי 7-8 שעמדה על ה"רמפה" וחיבקה את צווארו תוך שהוא מתמרן בצומת הסואנת של בן ציון - קינג ג'ורג' בת"א באדום. מה אתן אומרות על זה? ואפילו נשכח שהיה אדום?
יש פה דף אחר שמדבר על כסאות בטיחות ברכב בכזו חומרה....
למרות שאופניים הוא כלי נחמד וידידותי, לא ממונע, לא מזהם ואיטי יחסית, אני מוותרת עליו ברחובות הסואנים של ת"א כשהתינוק איתי.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 25 נובמבר 2008, 07:46

הכל תלוי בתנאי השטח לדעתי. אני עם ביתי נסעתי בדרכי עפר ומהמורות באופניים כאלו של פעם ללא בולמי זעזועים בכלל, עם סבל בילט-אין וללא הילוכים (זוכרת אופניים כאלו?) היה מצויין, כשהיו מהמורות השתדלתי לא לקחת את הדרך האקסטרים או אפילו לעבור רגלית. הכל כמובן כשאת לא מדברת על מסעות אקסטרים אלא רק טיולי טבע רגועים ונעימים.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי יעל* » 24 נובמבר 2008, 14:12

מה דעתכן על טיולים בשטח עם פעוט בכיסא אחורי? אני מתכוונת לשבילים שאינם כביש ויש לפעמים מהמורות/אבנים.
יש לנו שני זוגות אופני שטח לא רעות. אלא שיש להם בולמי זעזועים כאלה והתברר שאי אפשר להרכיב עליהם את הכיסא.
אז מה שעשינו בינתיים זהו החלפה זמנית עם השכן לאופניים מתאימות לכיסא והם פחות טובות וגם די מקרטעות.
מה שחשבנו לעשות בהמשך זה להחליף את האופניים למשהו טוב שאפשר להרכיב עליו כיסא ולהוסיף מתחת לכיסא סבל.
חשבנו שזה יהיה יותר יציב ככה בנסיעות עם קפיצות.
אבל עכשיו קראתי כאן שאין בארץ סבל מתאים בכלל למשקלים כאלה.
בקיצור, אשמח לשמוע אם מישהו ניסה בכלל לעשות טיולים כאלה ומה ההמלצה?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 24 נובמבר 2008, 08:58

הקטנה לא מוכנה לשבת בעגלה אבל במילא יש עבורה כיסא (כשהיא נרדמת אני משכיבה אותה בכרכרה).
הגדולות יכולות לצאת מהחגורות הן לא עושות את זה. נחגרות רק בחגורה האופקית.
כשיושבות שם גדולה וקטנה אז... מסתדרות.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 24 נובמבר 2008, 05:51

גם לנו יש רוקט חדש שהתקבל בשמחה מעורבת... חיפושית מאוד שמחה לשבת בו אך במבי הקטן לא מוכן לשמוע על כך... הוא מפחד אפילו כשזה בתוך הבית בלי הגלגלים והוא חופשי להכנס ולצאת כרצונו... כולי תקווה שזה יעבור לו בהמשך כי זה באמת ימבה כסף וחבל. בינתיים אפילו נסיעת מבחן לא ביצענו.
עוגיה, איך אתם מסתדרים עם החגירה? הגדולות לא יוצאות מהחגורות בשניה? איכשהו זה נראה לי כל כך לא משהו לסמוך עליו... קצת דרדל'ה לא? גם העובדה שאם אחד קל יותר מהשני גורמת לקל לשבת באלכסון כשהוא נשפך על השני לא נראת לי שיא הנוחיות... מקווה שזה היה שווה את זה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי תמרי* » 03 ספטמבר 2008, 23:50

גם אצל שילב הגנבים, ואצל כריתי החמודים כמובן

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי פלונית* » 03 ספטמבר 2008, 23:27

אולי תנסי לשים לו כרית צוואר כזו כמו ששמים להם שהם נרדמים באוטו. למילגה יש כזו בצורה של כל מיני חיות ונדמה לי שגם באיקאה

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי שרונית* » 03 ספטמבר 2008, 21:27

שלום לכולן וכולם,
יש לי דילמה עם הפעוט שלי (בן 11 חודשים) והרכבתו באופניים לגן.
חוץ מהפעם הראשונה שנסענו ביחד באופניים, הוא תמיד נרדם תוך כמה דקות בכסא האחורי שלו.
הוא חגור ועם קסדה אבל כשהוא נרדם הצוואר שלו מתעקם ונראה לי שלא נוח לו.
ניסיתי לשים את הראש שלו על פאוץ' שאני לובשת על המותניים, עזר חלקית, הוא פחות עקום אבל כמה שאסע לאט, יש מהמורות בדרך וזה מסורבל לשמור על הראש שלו עם יד אחת ולנהוג (וגם לא בטיחותי).
פתרון אחר שאילתרתי היה בדרך לבריכה, שמתי מגבת קטנה מקופלת על הדופן של הכסא (איפה שהוא מניח את היד שלו) וזה גם עזר, כי הראש שלו צנח על המגבת והוא ישן עד שהגענו.
אבל אני מחפשת פתרון שהוא יוכל להרדם בנוחות ואני להמשיך לנסוע בלי לחשוש להתפתחותו.
חשבתי לבקש מתופר/ת לתפור איזו כרית שאוכל ללבוש כמו פאוץ'.
יש עוד רעיונות? דעות? ביקורות?
פתוחה לשמוע.
:-)

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 23 יולי 2008, 07:33

יש לי ריפוד כזה.
זה לא עזר.
אני צריכה כסא מעולה (-:

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אילה_א* » 23 יולי 2008, 01:01

הוא מסיליקון
הכיסוי שהזכרת פה
עוד אופציה זה פשוט כסא מעולה כמו שיש לי
וכלום לא כואב

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי תמרוש_רוש » 23 יולי 2008, 00:31

בשמת, פה יש למכירה מעין ריפוד כסא שאפשר להלביש על הכסא, והוא די עבה (כמה סנטימטרים טובים) וגומיי ורך למדי. ניסית?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 22 יולי 2008, 19:37

את מודעת לזה שזה במקור מיועד בשביל איברים שאין לנו, כן
מה איכפת לי... גם לנו יש איברים עדינים שנמעכים בכסא הרגיל. (-:

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ניצן_אמ* » 22 יולי 2008, 19:03

את מודעת לזה שזה במקור מיועד בשביל איברים שאין לנו, כן? :-)
אבל אני גורסת שאם זה עובד זה עובד.
בעקרון כוונון נכון של הכסא אמור לעזור מאד (כלפי מעלה מדי - כואב, כלפי מטה מדי - גולשים במורד...) אבל אין תחליף לכסא טוב ולהתרגלות.. :-S

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 22 יולי 2008, 18:51

אם אתן רוצות לכבס פה מילים. כי לי אישית ה תחת ממש לא כואב
אני רוצה ברצינות להחליף לכסא אופניים שיש בו חריץ באמצע הכסא. ככה חלק ממך באוויר, לא נמעך.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ניצן_אמ* » 22 יולי 2008, 18:37

אם הגדולה שלך מספיק גדולה, את יכולה להשתמש בזה:
תמונה
ככה היא תורמת מעט להתקדמות ולא רק מוסיפה משקל.. :-)

לנו יש נגרר על שני גלגלים ליחיד שאנחנו משתמשים בו אם צריך לסחוב דברים (נגיד כשיוצאים לפיקניק או לקניות) אם אין לי תיק, אני פשוט שמה אותה ביאמו או בארגו ויוצאת. יש פה שבילים מצויינים ובטוחים מסביב לכל מרכזי הערים ואני ממש לא חוששת.

עם שניים אפשר נגרר זוגי, או אחד בנגרר ואחד על הגב, או אחד בנגרר ואחד בכסא. (פה הכוונה לריקשה)
עם שלושה... נגרר כמו בתמונה, אחד על הגב ואחד בכסא נשמע לי הכי קומפקטי (אבל רצוי להיות עם אופניים נמוכים כדי להיות מאד יציבים) אפשר גם נגרר זוגי וקטן על הגב או בכסא כמו שאמרת.
אה, וחסרון משמעותי לנשיאה על הגב זה שזה יותר כואב בתחת. (אם אתן רוצות לכבס פה מילים. כי לי אישית ה תחת ממש לא כואב...)

לנו יש burley]BURLEY SOLO solo bicycle trailer[/po].htm שגם יודע להפוך לעגלה אם רוצים (לא רוצים :-)) היום המחיר הקטלוגי הוא כ450$. אבל W0QQ]אפשר להשיג הרבה יותר בזול nkwZburleyQ20soloQQ armrsZ1QQ fromZQQ mdoZQQ sopZ2[/po].
זה לא מתקרב אפילו ל4500ש"ח (נשמע לי מחיר הזוי)

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 22 יולי 2008, 18:02

מה שיש לי זה נגרר על שני גלגלים.
אני לא מוצאת יתרון להולנדי. הוא יקר מאוד ונראה לי שההיגוי איתו קצת בעייתי.
אם רוצים להסתובב עם 4 ילדים אז זה פתרון טוב אבל 3 אפשר עם נגרר וכיסא.
זה כבד, 3 ילדים, ויש כאן עליות. אבל רב העליות צליחות (יש כאלה שגם בלי אף ילדה אני עושה על הילוך 1-1 במאמץ גדול).
היתרון של נגרר זה שאפשר לפרק אותו ולהישאר עם אופניים ליחיד. הנגרר שלי גם יכול לתפקד כעגלה לשני ילדים (אני הסרתי ממנו את הרכיבים המאפשרים זאת כי אין לי כוונה להשתמש בזה).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 22 יולי 2008, 17:15

ה עוגיה, זה שלח אותי ישירות בפלאש בק לירקן בילדותי שהיה עושה משלוחים עם סידור אופניים כזה בדיוק (והאלטזעכען היה נוסע עם רכב ריקשה כזה של פעם).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי רחל_ברמן* » 22 יולי 2008, 16:38

גם בברלין די הכל ישר, לא?

בקשר ליד שנייה - נכון שכבר יש, אבל מעט, ולכן המחירים עדיין גבוהים למדי. חוצמיזה שכרגע זה עדיין הרבה מאד אופניים גנובים...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי נסיכת_השום* » 22 יולי 2008, 16:18

רחל, בברלין אפשר למצוא כבר כאלו ביד שנייה. אני גם די בטוחה שבאיביי.
הבעייתיות באופניים האלו, בניגוד למעין ריקשה שנגררת מאחור, זה שהעץ המסיבי מוסיף הרבה למשקל. אולי אבל בהולנד זה פחות בעייתי, כי הכל ישר...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי רחל_ברמן* » 22 יולי 2008, 15:27

זה החדש שלכם? (כלומר, אח שלו? p-: )

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 22 יולי 2008, 15:17

יש משומש ב4500 ש
כאן

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי רחל_ברמן* » 22 יולי 2008, 14:37

הנה מה שאני רוצה: http://www.bakfiets.nl/eng/
יש להם מודל ארוך וקצר. בגלל שיש רק שני גלגלים כמו באופניים רגילים, אפשר לנווט איתם בקלות והם עוברים בדלתות סטנדרטיות. מצד שני, הם מאד יציבים ובטוחים. משווקים אותם כאן במפורש כתחליף למכונית משפחתית, בעיקר בעיר היכן שקשה למצוא חנייה והרחובות צרים. מה שכן, הם נורא יקרים, אבל הם מאד באופנה עכשיו ואני מקווה שעוד כמה שנים מועטות יגדלו הילדים של אלו שקונים אותם עכשיו ויהיה אפשר לקנות אותם יד שניה במחיר סביר.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי with_passion* » 22 יולי 2008, 11:17

תתחדש רוקט על המשפחה החדשה!
תמונות תמונות

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 22 יולי 2008, 10:44

שמחה לבשר על הצטרפותו של חבר חדש למשפחה. קוראים לו רוקט.
עכשיו אני יכולה להסתובב במושבה עם 3 בנות ומטען - עם זוג אופניים אחד.
אין לתאר את השיפור באיכות החיים.
הילדות מתות על זה (מצטרפות אלי לכל נסיעה אפשרית). אני מתה על זה.
אושר גדול.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 29 מאי 2008, 01:08

הנה כמה במחיר מוגזם
http://www.2-trek.com/[po]pl products[/po]3183.htm

ובעפולה אכן יש ב1600 ש' אבל הדגם לא ממש ברור...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי טליה_טקאוקה* » 29 מאי 2008, 01:07

אני ראיתי בקבוץ של ההורים משהו שנראה לי כמו בלינק השני-אם את רוצה אני יכולה לבקש מההורים שלי לברר לך איפה זה נקנה וכמה עלה. @}

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 28 מאי 2008, 15:32

יש את זה http://www.fridman.co.il/site/detail/de ... [po]detail id[/po]=878394
שלא ברור אם מיובא או מיוצר כאן ומה הרוחב שלו.
הוא שוקל יותר ונושא פחות מזה שאני רוצה...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 28 מאי 2008, 15:26

יש את זה http://www.marmelada.co.il/item.asp?id=423
דגם לא ברור

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 28 מאי 2008, 15:24

טוב. רגע לפני שקנינו את הנגרר לאופניים (שבוער לי כבר שיהיה לי. ממש בוער) בדקנו את אפשרויות המשלוח,
ראינו שבדואר ארה"ב יעלה לנו 150$ (שזה קצת יותר ממחיר הנגרר+משלוח בתוך ארה"ב)
אבל
יש מגבלת מידות לחבילות והחבילה עוברת את הגבול בכמה אינצ'ים.

אז עכשיו אני מחפשת או לקנות בארץ (עוד לא ברור לי איזה דגמים יש בארץ, מחכה לתשובה מחנות אחת בעפולה שאמרה שיש לה ב1600 ש') או אם יש למישהו רעיון איך להביא מארה"ב את החבילה.
מי ראה בארץ? איזה דגם? בכמה?
מי מכיר מישהו שמגיע בקרוב מארה"ב ומוכן לסחוב איתו חבילה של 13 קילו תמורת 150$ טבין ומזומנין?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי יפעת* » 05 מאי 2008, 08:58

יש אפשרות לחבר כסא אחורי לילד שמשולב בו תיק?
או כל פתרון אחר לכסא וגם תיק לאחסון דברים?
התיקים למוט ה"רמה" מאוד יקרים. יש פתרון טוב יותר?
הבנתי שלנסוע עם פעוט מאחור ותיק גב לא בטיחותי ביותר.
זה מתוך קריאה בכל מיני פורומים.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 09 דצמבר 2007, 07:07

אה, וגם, בזמנו, בדקתי את כל הסיפור עם הסבל כי מכירה אישית מישהי שנשבר לה, והתינוק נפל ונגמר די רע.
והסבל למשקלים גבוהים (כזה שהבאנו מהולנד) הוא כזה שיושב על הציר של הגלגל ולא רק מחובר מהצד לשלד.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 09 דצמבר 2007, 07:03

תודה על כל העצות בכל ערוצי התקשורת {@ אבל כאמור, הסתדרנו בסוף. הבאנו מהולנד סבל שלוקח גם אותי. בהמשך, גנבו לנו את האפניים (עם הסבל והכסא המורכב עליהם) וקנינו כסא משולב בסבל וכאמור אנחנו חושבים שזה פתרון טוב יותר.
כיום הילד רוכב בעצמו על אפניו והגורם המערכב בטרקים הוא אני, ולא הוא :-]

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 08 דצמבר 2007, 17:24

יש סבלים. אבל הם לא מיועדים ליותר מ9 ק"ג
שמעתי את התיאוריה הזאת מכמה חנויות אופניים. אני לא יודעת לפי מה הם קובעים את זה.
כל מה שאת מספרת נשמע כמו מה שהם אומרים, כולל ה"בתנאי שתתחייבו לקחת" וכל זה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ניצן_אמ* » 08 דצמבר 2007, 16:38

לנו יש כזה:
http://www.healthchecksystems.com/images/[po]burley solo[/po].jpg
ויאמו.
בד"כ ביאמו, וכשיש סחיבות אז ב-Burley. אבל עכשיו קר מדי :-(
יש יד שניה ב eBay
מאידך, פה לצאת על אופניים לא מרגיש כמו רולטה רוסית...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 08 דצמבר 2007, 16:11

נשואי הזכיר לי שהיו כאלה הסכימו להזמין לנו עד 18 ק"ג, בתנאי שנתחייב לקחת גם אם לא מתאים. ומכיוון ש18 ק"ג זה גם לא משהו, אבל גבולי, לא לקחנו את הסיכון.
טוב, בסופו של דבר היו לנו את שתי האופציות. ובמחשבה לאחור, זה שלא מרכיבים על הסבל, אלא על מתקן שמגיע כחלק מהכסא עדיף, כי אז הילד מקבל פחות "מכות" בגב(מטלטולי הדרך).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 08 דצמבר 2007, 15:33

נזכרתי שהיו חנויות בודדות שהמוכרים טענו שמתאים ליותר מ9 ק"ג (נדמה לי 13) אבל זה לא היה כתוב עליהם, והם נראו בדיוק כמו אלו של ה9 מהמקומות האחרים. ובכל מקרה, מכיוון שגם המשקל שהם הציעו (שוב, נדמה לי שזה היה 13) לא מספיק, אז זה לא רלוונטי.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 08 דצמבר 2007, 14:02

אולי לא שאלת בחנות אופניים רצינית, שבה מישהו שמבין?
נראה לך שהייתי כותבת משהו כזה בלי לשאול בחנות אפניים רצינית?
חרשתי את כל אזור החשמונאים-דרך פ"ת ת"א ה-משולש של האפניים בארץ - אין.
אינטרנט - אין.
חנויות המקצוענים בבן שמן ובאלון הגליל - אין.
אחי חבר באגודות רוכבי אפניים מקצועיים וחיפש בשבילי בכל פורומים הקיימים - אין.
שאלתי בעצמי בפרומים של קהילות רוכבים באינטרנט - אין.
וכולם גם אמרו לי שלא ניתן להשיג בארץ. גם כשביקשתי להזמין (בחנות אפניים רצינית) אמרו לי שאין בארץ והם לא יזמינו לי בלבד כי זה צריך להיות מותאם חאפניים עצמם, והם לא יקחו את הסיכון שמה שיזמינו במיוחד בשבילי לא יתאים.

יש סבלים. אבל הם לא מיועדים ליותר מ9 ק"ג.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 08 דצמבר 2007, 10:35

שימו לב שקשה מאד להשיג בארץ סבלים לאופניים שמיועדים ליותר מ9 ק"ג. אני לא מצאתי.
מוזר. לנו יש. אולי לא שאלת בחנות אופניים רצינית, שבה מישהו שמבין?


הקישורים לא נפתחים
בעסה. היה לי חשד כזה, כשלא ראיתי תמונה. אני מנסה לפתור את הבעיה, מקווה שהתמונות יעלו בקרוב.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 08 דצמבר 2007, 09:11

בשמת, הקישורים לא נפתחים (לי).

ולגבי ההתלבטות בכסא האחורי (על סבל, או חלק מסבל). שימו לב שקשה מאד להשיג בארץ סבלים לאופניים שמיועדים ליותר מ9 ק"ג. אני לא מצאתי.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 08 דצמבר 2007, 00:31

תראו איזה אופניים מגניבים הראו לי:

455db113]זה דגם שבו הילד רוכב, אבל ההיגוי אצל האב 99f6[/po]/bc/ofanayim/P4080103.jpg?bfmvcWHBIMeWXvTe

455db113]פה שני הילדים רוכבים 99f6[/po]/bc/ofanayim/PB170007.jpg?bfmvcWHB4Wdrws0j

455db113]ועוד אחת 99f6[/po]/bc/ofanayim/PB170009.jpg?bfmvcWHBlZKhfCE_

אלה אופניים "custom made". האבא בתמונות הוא מי שבונה אותן, ויש לו עוד דגמים. בעיקרון, הוא מתאים את האופניים לרצון המזמין - אלה שני זוגות שעשה לעצמו. למי שמעוניין, שמו זהר, והטלפון שלו 0544248696.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 02 נובמבר 2007, 10:13

גם אני חשבתי על זה פעם כעל פתרון, אפשר אחד מאחור ואחד מקסימה, רק צריך לדאוג שזה מאחור לא יהיה מהסוג שעלול לקפוץ באמצע נסיעה (כמו הילדה שלי למשל...) ושהמעברים שעוברים בהם לא יהיו צריך. איכשהו לי גם נראה, או שאולי זה פסיכולוגי, שהכלי הזה הוא כבד למדי וזה מקשה על נסיעה עם עליות. אבל בשבילי מושב או משהו כזה שטוח זה נראה סבבה לאללה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי יפעת_הירשפלד* » 02 נובמבר 2007, 00:22

מה דעתכן על זה בתור פתרון? חשבתי לשלב עם מושב קדמי ..

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 20 אוקטובר 2007, 01:25

בשמת, תל אביב זה קטסטרופה, גם להולכי רגל.
על הכביש עומס מכוניות ועל המדרכה עומס מכוניות-פחים-תחנות-עמודים-אופנועים.
אני מתכוונת לעשות שימוש בריקשה פה בישוב ורק בכבישים צדדיים (יש רק ראשי אחד אז זה לא מסובך להימנע ממנו).
לגבי הקפיצות - מדובר בדבר יציב מאוד. כמו שכתבתי במקום אחר - זה שהראה לי את הריקשה שלו הדגים איך הוא הופך את האופניים (משליך על הרצפה) והריקשה עומדת יציבה. החיבור לא נוקשה, יש בו אפשרות תנועה לכל הכיוונים.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 19 אוקטובר 2007, 20:57

ה עוגיה, תודה רבה על הלינק, אחרי הלינקים האחרים זה עושה את כל העניין הרבה יותר ריאלי (שם רצו מינימום 300$ שזה איך לאמר מופרך מבחינתי...), זוכרת שלפני איזה חמש שנים ראיתי אחד כזה בחנות צעצועים בחדרה במחיר 1000 ש"ח, אחר כך ראיתי בברן כזה בפועל עם ילדון מאחור וזה נראה מעולה, בימים ההם חשבתי על האופציה להסיע בתוך זה כלובי חתולים לוטרינר... יכול להיות שבשבוע הבא אישי היקר יסע לארה"ב ואנחנו נבדוק לקנות כזה במחירים ההגיוניים יותר...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 19 אוקטובר 2007, 20:51

איזה מדליק!
אני תוהה כמה זה מסורבל.
למשל, אצלנו אנחנו נוסעות על מדרכות (בתי ואני, הקטן בכיסא מאחורי), ולא הייתי יכולה להסתדר פה עם ריקשה כזאת בתל אביב. הרבה פעמים יוצא שאפילו הוא בכיסא קצת מפחיד אותי, כי אני משתחלת בכל מיני מקומות שאני קצת מפחדת עליו ואומרת לו להכניס ידיים - פה ושם ענפים סוררים מכים לי בראש ולו בצידי הגוף, צריך לעבור ברווח צר שבין החלק האחורי של תחנת אוטובוס לבין שיחים קוצניים, ומייד אחרי תחנת האוטובוס יש ספסל שצריך למהר ולסטות ממנו שמאלה, או בין עמוד לבין עץ, וכדומה... שלא לדבר על הקפיצות שזה יקפוץ כל פעם שעולים/יורדים מדרכה כדי לחצות כביש.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 19 אוקטובר 2007, 15:48

טוב, כבר החלטתי שאקח אותה על האופניים רק מגיל שנה ועד אז בסלקל (אני עוד צריכה להעיף שוב מבט על הריקשה שאני מתכוונת לקנות ולראות אם הרוחב הפנימי שלה מאפשר). אז בעצם אני צריכה כיסא שמתאים מגיל שנה וזה כבר יותר פשוט.

אם רכשת/תרכשי את הריקשה בארץ ואם כן אז איפה יש?

נתקלתי בארץ בריקשה שמיבאת חברת במ-בי (של מנשא המותן). לא הצלחתי לקבל מהם פרטים לגבי הדגם (אפשר ללכת לראות את הריקשה בדיאדה, כך אמרו) אבל המחיר הוא 1500 (לפני מע"מ שזו כבר חוצפה. מה הם מציגים מחירים ללא מע"מ?) ומצאתי את הדגם שאני רוצה ב150 דולרים אמריקאים אז נראה לי שנלך על יבוא אישי...
איזה דגם? כתבתי עליו איפושהו... רגע נחפש... הנה

זה ריאלי בתור עגלה לשניים. לפחות מהתבוננות (אני לא יודעת לגבי עבירות בדלתות סטנדרתיות). יש גלגלים גדולים וידית חיזה נוחה.
אבל רק מגיל ישיבה, כי זה בישיבה.

האם החגורות בריקשה מאפשרות קשירת סלקל? מניחה שלא. אבל נשפצר...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי Manty_T* » 19 אוקטובר 2007, 14:47

אני התחלתי להושיב את ילדי מגיל שנה פחות או יותר מקדימה. עד אז במנשא גב.
אגב, לגבי המושב האחורי, אצלי הוא יושב על הסבל והיתרון שלו הוא שניתן להופכו (ע"י העברת הריפוד לצד השני. ברור לי לחלוטין שאני לא ברורה) ולהופכו לסל.
מאחר ואצלי האופניים הם הרכב היחידי, אני משתמשת בהם גם לקניות. מאד שימושי!

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 19 אוקטובר 2007, 10:22

על מה מורכב הכיסא? למה הוא מחובר?
יש שתי אפשרויות:
  1. להוסיף סבל, ועליו לשים את הכסא. זה מה שאני עשיתי, משתי סיבות: א. כי על סבל, הכיסא יותר יציב ויכול לשאת משקל כבד יותר, וב. כי אני רוצה סבל גם אחרי שלא יהיה יותר כיסא.
  2. להתקין את הכסא על מין מתקן ברזל כזה שמתחבר ישירות לאופניים. זה חוסך סבל, אבל לדעתי פחות בטיחותי ופחות יציב.
לכל צורת התקן יש כיסא משלה - כלומר, מוכר האופניים מוכר לך את הכסא שמתאים להתקן שבחרת (עם סבל או בלי סבל).


האם יש כיסא שמתאים מגיל ראשית ישיבה ועד... נאמר... גיל5?
אני לא בטוחה. ראשית ישיבה - זה כמה חודשים. יש הבדל בגודל בין תינוק קטן בן כמה חודשים לילד בן חמש. גם ביציבות. ולכן - לא בטוח שאותו הכסא יתאים. מה שכן, זה מאוד תלוי בילד. צריך ללכת עם הילד/ה לחנות אופניים ולבדוק.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 19 אוקטובר 2007, 06:08

אוף... כתבתי ל ה עוגיה כמה שאלות די רציניות והכל נעלם פתאום רק כי נכנסתי לחפש אייקון של פרח... אני אנסה לשחזר למרות המוח ההריוני שלי...
קודם כל סיפרתי שאצלנו הקטנה היתה בכסא מקדימה מגיל 9 חודשים, בגלל שהיתה לה יציבות והחזקת גוף יוצאת דופן אז הרשתי לעצמי ואכן זה הסתבר כבחירה נבונה. היא מאוד אהבה את האופניים וכועסת עלי שנאלצתי להפסיק ליסוע איתה בגלל ההריון (חם לי מדי ועכשיו גם אין מקום לבטן עם הכסא הקדמי).
רציתי לשאול אותך אם רכשת/תרכשי את הריקשה בארץ ואם כן אז איפה יש?
גם רציתי לשאול אותך אם זה ריאלי בתור עגלה לשניים ומאיזה גיל זה מתאים כעגלה? האם זה יתאים לגיל חצי שנה?
לגבי חיבור של סלקל, האם את יודעת שהחגורות מתאימות לסל קל? ואם כבר אז אם יש מקום לשניים עם סל קל?
אוף, זה היה הרבה יותר נחמד לפני שזה נעלם לי... {@ הנה הפרח שמחק את הכל...
תודה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 19 אוקטובר 2007, 01:05

חיפשתי קצת ומצאתי את זה (ויש שם עוד, היכנסו ותראו). כנראה שהפיתרון יהיה לשים את הקטנה עם סלקל בריקשה ועל האופניים להושיב מאחור את אחת הגדולות.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ה_עוגיה* » 19 אוקטובר 2007, 00:40

שאלות לבעלי מושב אחורי לפעוט:
  1. על מה מורכב הכיסא? למה הוא מחובר? (כי יש אופניים יד שניה ששמתי עליהם עין אבל הם מאלה שאין להם סבל)
  2. האם יש כיסא שמתאים מגיל ראשית ישיבה ועד... נאמר... גיל5? אני בעניין של כיסא עם משענת ארוכה מספיק בשביל הגנה על הראש של הקטנה (לכשתשב) אבל ברור לי שככל שכיסא עוטף יותר - הוא חונק ומגביל כשהילד גדל.

רב תודות.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי גילית_ט* » 25 ספטמבר 2007, 21:00

על שלנו כתוב עד 15 ק"ג יש לקנייה ב 50 ש"ח וב 130 ש"ח

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי קרן_קיימת* » 25 ספטמבר 2007, 17:51

מישהו יודע עד לאיזה משקל מתאים הכסא הקדמי שמורכב על האופניים?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 פברואר 2007, 10:05

אני רוכבת בתל אביב ויצא לי ליפול כמה וכמה פעמים עם פעוט או ילד בכסא
קדמי או אחורי. הילד מעולם לא נפגע, למעט בהלה קלה בחלק מהמקרים.
אני דווקא נחבלתי.
צידי הכסא מגנים על הילד ולכן חשוב עד מאד שיהיה חגור נכון בכסא, גם ברגליים, וחבוש קסדה.
אני לא מעיזה לנסות לרכב עם תינוק במנשא וגם אין לי מושג איך מצליחים לשמור
על איזון סביר של האופניים עם יותר מילד אחד, גם ככה זה מסורבל ומקשה על
פניות ועצירות פתאום.
הכסא הקדמי אפשרי רק עד גודל מסוים של הפעוט. הוא לא אמור לשאת מעבר
למשקל מסוים ובכל אופן כשגובה הפעוט חבוש הקסדה מגיע לחזה או לסנטר של המבוגר
המרכיב זה כבר מאד לא נוח עד בלתי אפשרי. זה היה השלב בו עברנו לכסא אחורי.

מסכימה עם ילדת טבע - רכיבה עם ילדים זה אכן כיף גדול לכל הנוגעים בדבר. בעצם גם סתם רכיבה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי ילדת_טבע* » 26 פברואר 2007, 13:53

הו! לא ידעתי שיש דף כזה!
אני כל כך אוהבת לרכוב על אופניים! אי שם בהריון פתאום הרגשתי שהריאות שלי לא סוחבות את העליות (כעיקרון רואים את העליות רק כשאת על אופניים...) ונאלצתי להפסיק לרכוב. כשהקטנה נולדה חיכיתי וחיכיתי כי לא הרגשתי בטוחה מספיק ליסוע איתה במנשא ללא קסדה מה גם שאנחנו גרים במקום שהולכים הרגל הולכים כמו שהם נוסעים וזה לא משהו... איך שהיא התישבה יציב מספיק עם מספיק שעות יציבות הלכתי וקניתי כסא קדמי והיא בחרה לעצמה קסדה כחולה עם דגים והתחלנו לרכוב לנו יחד. להיט! טיולים שלפני כן ממש לא התאימו לנו בגלל שהיא סרבה לשבת בעגלה ולא תמיד מתאים לי לסחוב מרחקים עם ילדה על הידיים במנשא (באוגוסט זה מאוד חם למי שטרם עברו לה גלי החום של ההריון). מה שכן יומיים/שלושה אחרי שהתחלנו לכרוב שני מטר מהבית התרסקנו לנו שתינו על שפת המדרכה כי כיוונתי את הכידון לא טוב. אני יצאתי עם סימנים כחולים ושרירים תפוסים בטירוף כי נדרכתי כולי וכיוונתי את הנפילה, מאחר וראיתי שלמנוע אותה לא אצליח, ככה שהיא תנחת די לאט על הארץ ושכל מה שיגע ברצפה יהיה הכסא והקסדה-עבד יופי, היא יצאה קצת מבוהלת אבל לא יותר מדי, מיד חזרנו לרכוב.
לפני חודשיים ומשהו בערך, בעוד אנחנו אוספות שבלולים בגינה היא ביקשה שארים אותה ואעזור לה להגיע לשבלול רחוק, תנועה אחת לא נכונה ושמעתי קול עמום מכיוון הברך שלי, אחר כך לא ממש יכולתי לקפל אותה או לישר אותה לחלוטין, ללכת-בצליעה איומה. חיממתי, קיררתי, מרחתי, עיסיתי, חיכיתי, חיכיתי... לא עבר. לפעמים זה הרגיש שזה הופך לגרוע יותר. נבצר ממני לרכוב. בסוף מצאתי לי את החוג יוגה שאני מתאמנת בו כיום, אחרי אימון אחד כבר הרגשתי שיפור ניכר, כעבור שלושה שבועות כבר שכחתי שכאבה לי הברך בכלל אבל לא חזרתי עדיין לרכוב כי חששתי להעמיס עליה ואז לפני שבוע וחצי עשיתי זאת שוב. אח! אין כמו לרכוב על אופניים! בכל נסיעה אני לוקחת גם מנשא (יאמו) אבל לא יצא אף פעם שהייתי צריכה להשתמש בו באמצע נסיעה. היא מתה על הקסדה ומבקשת לפעמים לחבוש אותה בבית או בחצר וכשלא יכולתי לרכוב דרשה לשבת על הכסא ולעשות כאילו (האאאן!).
כדאי לשים לב למי שזה בכלל אומר לו משהו, למנשאים שיש להם תו תקן ובטיחות-זה לא תקף ברכיבה על אופניים והם גם מציינים זאת על המנשא עצמו. הריקשה המדוברת היא ללא תו תקן ישראלי בכלל. לא ברור לי למה אבל אני לא הייתי משתמשת בכזה בארץ אף על פי שכשראיתי כזה בשוויץ זה נראה לי כייף אדיר בעיקר כי אין פה כל נוכחות לנהג אופניים ועל אחת כמה וכמה לנגרר שלו-פחד אלוהים בקיצור.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 26 פברואר 2007, 13:10

אין בקריות כמעט שבילים לאופניים
תסעי על המדרכות. זה מה שעושים בתל אביב.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_חדשה* » 26 פברואר 2007, 11:44

נסענו עכשיו כשעתיים.

א. אני ממש לא בכושר, השרירים ממש הרגישו כואבים, וזה נראה לי אימון די טוב.

ב. באמת בכבישים זה היה מעט מפחיד...

ג. אין בקריות כמעט שבילים לאופניים, לא יודעת למה כתוב פה שיש.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי בשמת_א* » 26 פברואר 2007, 08:38

אני רוכבת עם בן הארבע וחצי בכסא מאחור (כסא קדמי יפיל אותנו, כי המשקל יטה הכל לכידון. גם עם תיק בסלסלה על הכידון זה קשה), ובת התשע וחצי רוכבת על אופניה לידי.
לא רוכבת בכבישים בכלל.
אנחנו רוכבות בשבילים (בשכונה שלנו יש הרבה גנים, וקיצורי הדרך הם דרך גנים) ועל המדרכות.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_חדשה* » 26 פברואר 2007, 07:43

איזה יופי! , כבר מתה לנסוע אבל המבול נמשך ונמשך... :-(

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי מא_צ'י* » 26 פברואר 2007, 00:51

אתם מקסימים!
את רוצה להישאר אלמונית או שאני יכולה לערוך לך שם את השם שגם ידעו למי שייכים הקטנטנים הנפלאים האלה...?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 פברואר 2007, 00:42

עוד תמונה
עם ארגו, ללא קסדות. הקטנה בת שישה חודשים. לא בטיחותי בעליל, אך עובד אצלנו מצויין במקום מכונית :-)
http://farm1.static.flickr.com/70/[po]204615827 f4e87ed250 o[/po].jpg

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 25 פברואר 2007, 21:09

שמתי אותה במנשא והמשכנו ברגל עם האופניים ביד.
מא,
יש לך מנשא גב? זה עובד מצוין בגיל הזה עם מנשא ילקוט, כלומר נסיעה תוך כדי נשיאה.
(ולדעתי זה גם יותר בטוח).

אמא חדשה,
תנסי להתאמן במקומות שהם לא מלאים במכוניות נוסעות, כמו מגרשי חנייה גדולים.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי גילית_ט* » 25 פברואר 2007, 20:49

לנו יש כיסא קידמי שממש נוח או שאנחנו רובים שהוא במנשא גב
הוא מת על זה ולרוב אחרי סיבוב לא ארוך הוא נרדם

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_חדשה* » 25 פברואר 2007, 18:50

תודה למי שתיקן את הדף...

גם לנו יש את הסיפור עם הקסדה, אני מאמינה שזה עניין של הרגל... מחר אצא להתאמן.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי יעלי_לה » 25 פברואר 2007, 16:49

אנחנו נוסעים הרבה, עדיין בכיסא קדמי. זה עניין של ביטחון שלך כרוכבת. אם אין לך הרבה ניסיון ברכיבה עירונית, אולי תתאמני קודם בלעדיו.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי מא_צ'י* » 25 פברואר 2007, 15:34

שלנו בת 11 חודשים ואתמול גמרנו לצבוע לי את האופניים ולהתקין לה כיסא.
רציתי לנסוע איתה לעבודה הבוקר על האופניים אבל היא סרבה לקסדה.
מכיוון שזה מושב ואנחנו נוסעות על כביש (ולא מדרכה) זה נראה לי חשוב.
הרכבתי לה את הקסדה בחוץ, מול הפרות.
אבל גם אז זה החזיק רק מחצית מהדרך עד שהחידוש עבר והקסדה עפה.
שמתי אותה במנשא והמשכנו ברגל עם האופניים ביד.

אצלנו יש הרבה אמא\אבא מרכיבים ילדים על האופניים...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_חדשה* » 25 פברואר 2007, 15:27

בן שנה וחצי,
אולי לא לעצות אלא יותר חוות דעת, האם זה בטוח? פרקטי? בכבישים?
אני גרה בקריות וממש לא יצא לי לראות שום אמא\אבא מרכיבים ילדים על האופניים...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 25 פברואר 2007, 11:23

בן כמה הפעוט?
לאילו עצות את זקוקה?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_חדשה* » 25 פברואר 2007, 10:34

מאוד רוצה חוות דעת, קניתי אופני נשים + מושב אחורי לפעוט לנסיעה בעיר, מצד שני אני מאוד חוששת למקרה של תאונה... אשמח לעצות...

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אם_פי_3* » 22 מאי 2006, 09:23

למי שנסע עם עגלה, זה לא מתהפך בפניות כשהאופנים נוטות בזוית ?
לא. היא מחוברת לאופניים במוט עם ציר, וכך, כמו שליאת כתבה, אפילו כשהאופניים נופלות (קרה לי, במצב עמידה על הרגלית) העגלה לא מתהפכת.

קר-שינדו - בגלל זה אני יותר אוהבת כיסא קדמי.

עודד - למעט התינוק במנשא, זו תמונה די נפוצה אצלנו בקיבוץ. הורים לתאומים ( * ) נוסעים ככה, וגם הורים לשני פעוטות.
( * ) - לי אישית זה נראה פתרון לא מוצלח לתאומים, בגילאים שאי אפשר לסמוך על אחד שיחכה לידי בזמן שהשני כבר על האופניים (ואני לא יכולה לעזוב אותם). ובכלל, כאמור, אני לא אוהבת את הכיסא האחורי. לתאומים, עגלה נגררת היא פתרון נפלא. (העגלה שלנו, שקיבלנו מתנה-יד-שניה, כבר עברה הלאה, ולא נראה לי ששרדה. אחרת הייתי שמחה להעביר).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אנונימי » 22 מאי 2006, 08:17

למי שנסע עם עגלה, זה לא מתהפך בפניות כשהאופנים נוטות בזוית ?
לא יודעת אם זה ככה בכל העגלות, אבל בעגלה שאני מכירה - לא מתהפך.
יש מין קפיץ כזה איפהשהו, שגם כשהאופנים מוטלים לקרקע, העגלה נשארת במצבה הרגיל.
והעגלה הזו היתה גם מאד נוחה בתור עגלה בלי אופנים..

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי עודד_המחפש* » 22 מאי 2006, 06:49

ראיתי את התמונה הזו, ומיד חשבתי שאני מוכרח לשים אותה פה. התמונה צולמה בהולנד:
http://images.nana.co.il/upload/52006/I ... 996760.JPG

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי מומין_אבא* » 05 מאי 2006, 10:13

למי שנסע עם עגלה, זה לא מתהפך בפניות כשהאופנים נוטות בזוית ?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי קר_שינדו* » 24 אפריל 2006, 01:20

טוב ... אז לאחר שנה וחצי של נסיעה במנשא קנינו כסא אחורי לגורה. בחנות התלבטתי האם לרכוש את הכסא ולהרכיבו לבד בבית, או לשלם מעט עבור התקנה. לבסוף ביקשתי שיתקינו לי את הכסא, למען בטיחותה של הגורה. מכיוון שהיה סבל על האופניים, בחרתי בכסא מתאים. המוכר ניסה, ללא הצלחה, להתאים את הכסא לסבל. לבסוף, לאחר שהרס את הכסא :-), הכריז שהכסא לא מתאים. שמחתי שלא ניסיתי לבצע זאת בבית. הצעתי לו להתקין כסא ללא סבל (נוח יותר כי ניתן לשולפו בלחיצת כפתור). הפעם זה הצליח. בדר"כ כלל אני אוהב להתקין/לתקן דברים לבד, אבל במקרה הזה אני ממליץ לכולם לא לוותר על ההתקנה בחנות, גם במחיר של כמה עשרות שקלים.

הגורה התלהבה מהכסא החדש. אני קצת פחות מכיוון שאני לא רואה אותה במהלך הנסיעה וקשה מאוד לשוחח בדרך. בנוסף לכך, למרות שלכסא יש חגורת בטיחות, אני מרגיש פחות בטוח מאשר קודם, כאשר נשאתי את הגורה.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 10 אפריל 2006, 10:43

בעיר - לא יודעת אם הייתי מעזה
נוסעים רק על המדרכות. בעיקר בשדרות על שבילי אופניים.

תינוק שכבר אפשר לקחת במנשא גב, אפשר גם להושיב בכסא אופניים.
יש גם מנשאי גב לקטנטנים.
למרות שאני נסעתי עם בתי רק מגיל שנה.

וזה גם נראה לי בכל זאת יותר בטיחותי
דווקא אפרופו שינוי מרכז הכובד - ילד במנשא גב לא משפיע בעוד שילד בכסא כן.
לדעתי דווקא יותר בטיחותי במנשא גב. במקרה של נפילה - הילד צמוד אליי, הגוף שלי מגן עליו בחלקו הקדמי, וזה בעיניי הרבה יתר מוצלח מילד חשוף כמעט לגמרי בכסא מרוחק ממני.

בכל אופן, יש על זה דיון בתחילת הדף. :-)

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אם_פי_3* » 10 אפריל 2006, 10:17

תינוק שכבר אפשר לקחת במנשא גב, אפשר גם להושיב בכסא אופניים. לפחות הבן שלי, העדיף את זה, וזה גם נראה לי בכל זאת יותר בטיחותי.
הבעיה היא עם הקטנטנים.
אני נסעתי ונשאתי - אבל בסביבה קיבוצית ידידותית לאופניים. בעיר - לא יודעת אם הייתי מעזה (האמת - גם לרכב על אופניים בלי ילד בעיר, זה די מפחיד. עשיתי את זה תקופה קצרה מאד).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 10 אפריל 2006, 09:06

קודם כל, תינוק משנה את האיזון ומעלה את מרכז הכובד, ככה שהאופניים פחות יציבים. אם מדובר במנשא קדמי או צדי, אז זה גם עלול להפריע לידיים.
הרעיון הוא לנסוע במנשא גב (כך אני נהגתי בימיי בתל אביב), אז מרכז הכובד נשאר אותו דבר והידיים פנויות כרגיל.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי יונת_שרון* » 10 אפריל 2006, 00:38

קודם כל, תינוק משנה את האיזון ומעלה את מרכז הכובד, ככה שהאופניים פחות יציבים. אם מדובר במנשא קדמי או צדי, אז זה גם עלול להפריע לידיים. דבר שני, תחשבו מה קורה אם נופלים מאיזושהי סיבה... בקיצור, נראה לי שתינוק על אופניים זה בטיחותי רק בסביבה מאוד בטוחה (על אדמה רכה או דשא, בלי מכוניות מסביב). אחרת נראה לי שעדיף ללכת ברגל.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 04 אפריל 2006, 13:06

ניתן אולי לטעון שתינוק במנשא - הגם שהוא על אביו הרוכב על אופניים - שתינוק זה אינו "רוכב" על האופניים.
שוב, השאלה היא מה זה רוכב. האם זה אומר למשל קשר ישיר בין הרוכב לאופניים (כמו ישיבה על הרמה למשל, או על הסבל) כך שתינוק במנשא על אביו, הוא למעשה רוכב על אביו הרוכב על אופניו.

לא יודעת, סתם אני מתפלפלת, אולי את צודקת. :-)

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אם_פי_3* » 04 אפריל 2006, 12:21

ולא ירכב אדם על אופניים נהוגים בידי אחר
איך תגדירי כך שלא יכלול תינוק במנשא? (בנוסח הזה)

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 04 אפריל 2006, 11:04

מילולית - על פי החוק אסור לרכב עם תינוק במנשא.
אני לא בטוחה.
תלוי איך מגדירים את הפועל להרכיב.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אם_פי_3* » 04 אפריל 2006, 10:04

נראה לי שהמחוקק לא העלה על דעתו קיום של מנשא, והחוק בא לומר שאין לרכב עם ילד על הידיים (וראיתי גם כאלו שעושים את זה - מסוכן מאד לדעתי, אפילו בסביבה ידידותית לאופניים).
מילולית - על פי החוק אסור לרכב עם תינוק במנשא.

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי קר_שינדו* » 04 אפריל 2006, 01:50

בעקבות קריאת הדף הזה אני רוכב על אופניים עם גורה מקסימה הנישאת עלי. זה נוח מאוד וכיף לשנינו. אף פעם לא חשבתי שעלי לבדוק האם זה חוקי.

היום גיליתי שעל פי תקנת התעבורה בנושא הרכבה על אופניים, תקנה 124:
124 (א) - הרוכב על אופניים לא ירכיב אדם, אלא אם הם עשויים לרכיבתם של אנשים במספר הרוכבים עליהם, ולא ירכב אדם על אופניים נהוגים בידי אחר, אלא אם הם עשויים כאמור.
124 (ב) - על אף האמור בתקנת משנה (א) , מותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו 8 שנים על אופניים המצויידים במושב נפרד, המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם.
124 (ג) - מי שטרם מלאו לו 14 שנים, לא ירכיב אדם אחר על אופניים.

מה דעתכם על כך ? האם קיים היתר לשאת את הפעוט במנשא ?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי זקוקה_לעצתכם_תלת_אופן* » 16 נובמבר 2005, 23:29

כדי לנסוע בבטיחות רבה יותר עם תינוקי, וגם לעשות קניות...
חשבתי לקנות תלת אופן, כפי שנראה בקישור.
אפשר להרכיב משהו מיוחד עבור התינוק לפני הנוהג, כך שאפשר לנהוג ולראות אותו.
מתאים לי, כי אני גרה בפארק, ולא עוברת ליד כבישים בדרך לסופר.
בדרך זו אני עושה ספורט ומטיילת עם הילד...

http://www.wallashops.co.il/[po]shopmind portal heb[/po]/auctionProd.asp?auction id=1720221

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אם_פי_3* » 11 אוגוסט 2005, 23:03

רק עכשיו גיליתי את הדף.
עם הבכורים - היתה לנו ריקשה (שנקרא על ידנו סמייטרילר) לתאומים, ונסענו איתם הרבה מאד, עד שעברו לאופניים משלהם (אם כי יש לציין שאנחנו קיבוצניקים כך שמדובר על נסיעה בסביבה ידידותית לאופניים, ולא בעיר).
עם הצעיר - נסעתי לא מעט כשהוא במנשא, במגוון תנוחות. מגיל מסוים הוא העדיף את הכיסא - שבו הוא עדיין משתמש (בן שנתיים ודבע, אח"כ וחצי, כדבריו).
לא חששתי מנפילות, גם כשהיה במנשא (כאמור, סביבה ידידותית, ונסיון רכיבה רב), אבל כןגם נזהרתי יותר מהרגיל, ולא לקחתי למשל כביסה על האופניים, מתוך מודעות לכך ששיווי המשקל שונה עם תינוק במנשא (בכיסא אין בעיה כזו).

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 26 מאי 2005, 00:35

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי אמא_לשלושה* » 25 מאי 2005, 23:51

אפרסקים אפשר להפנות אותו לדף השאלות והתשובות של שרון ג היא רופאת ילדים. אני פשוט לא יודעת לעשות קישורים

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי סיגל_ב* » 25 מאי 2005, 23:12

אולי כדאי להתייעץ עם אורטופד שיראה את הישיבה של הפעוט ואת הזקיפה ואז להחליט?

נסיעה באופניים עם פעוט

על ידי רני* » 23 מאי 2005, 17:47

האם יש סיבה לא ליסוע עם פעוט בן 10 חודשים עם מושב לאופניים בשל בעיות שיכולות להיווצר לו בגב?

חזרה למעלה