על ידי פלוני_אלמונית* » 17 יוני 2015, 08:07
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
ההנחיה ניתנה לכל סוגי הפעילויות.
יונת צודקת כמובן, עובדים שם אנשים, שמלאים ברצון טוב. מעולה לכל מי שמצליח לדבר איתם ולמצוא "סידור".
לצערי, מהיכרות עם משפחה שהבן שלה היה בזמנו בתכנית לפני הסעיף החדש, אני יודעת שהוציאו ילד בחינוך ביתי באמצע השנה מהתכנית, מיד עם פרסום אותו סעיף בלתי מנומק. ולא עזר שכל האנשים שעובדים במקום עצמו ומכירים את הילד, ביקשו לפחות להשאיר אותו עד סוף השנה ולא לעשות לו חוויה ש"זורקים" אותו.
ובאמת רעיון טוב לפנות אל האנשים ולברר איפה עוד הם עובדים. אני אעשה את זה. תודה!
לכל התוהים למה זה חשוב לי - בתכנית הזו יש שילוב של כמה דברים שקוסמים לי. ילדים שרוצים ללמוד, ילדים שיכולים ללמוד, אנשים שרוצים ללמד... זה ממש לא מובן מאליו. בהרבה חוגים חלק מהילדים באים כדי לעשות קטעים, להעביר את הזמן, לשחרר לחץ וכו', לא באמת כדי ללמוד. הילדים שלי לא מבינים למה הילדים האלה באים לחוג אם מה שהם עושים זה להפריע (כשאמרתי את זה בוועדה לחינוך ביתי ראו בזה כמובן סימן לשלילה - הילדים שלך לא מעורים חברתית, הם לא אחד מהחבר'ה, הם לא כמו כולם, הם שונים, לא טוב. אררררגגגגגגגגגג). ואני באמת בן אדם מוכשר, אבל - לא, אני לא יכולה ללמד הכול.
נפשם הרכה לא תיפגע אם לא יהיו בתכנית המחוננים, אבל זה מבאס אותי. זה כמו שיש דברים שהם היו לומדים אילו היו בבי"ס, והם לא. למשל, אני לא יכולה ללמד אותם ערבית כי אני לא יודעת, ולכן הם בינתיים לא לומדים ערבית. זה כמובן אפשרי ללמוד ערבית בחינוך ביתי - אם נמצא כסף ומורה. אבל אם נזכור שבשביל ללמוד שפה שעה בשבוע זה ממש לא מספיק, נבין שזה לא ממש ראלי. אז זה מחיר שאנחנו מוכנים לשלם בשביל כל היתרונות הרבים של חינוך ביתי, אבל זה עדיין חבל לי.
מקווה שיותר ברור.
זה כמו שאני כן שולחת אותם לחוג אמנות במוזאון, כי אני לא אמנית, ושם אמנים מטפחים אותם. באמת מלמדים ומטפחים אותם. זה לא משהו שאני יכולה לתת להם. כל אחד צריך גם להכיר במגבלות שלו.
ומה שחורה לי כאן זה שזו אפליה כל כך בוטה וברורה, וכל כך דווקא וסתם. אתם רואים את משרד החינוך אומר לילדים בבי"ס דמוקרטי שהם לא יכולים ללכת לתכנית כי לא מספיק רע להם בבי"ס? מה זה השטויות האלה? מצד אחד מתהדרים בכמה שחשוב להשקיע במחוננים ושהם העתיד של המדינה, ומצד שני יש ילדים מחוננים שלא מעניינים אותם. הם=אלה שמחליטים במשרד החינוך. אין לי כל טענה אל העובדים עם המחוננים עצמם, ברור לי שהם תמיד שמחים לקבל כל ילד שרק רוצה ומסוגל.
בעצם, יש לי טענה אחת אל העובדים. בתור מחוננת (:-) ) אני יודעת שחלק מהמחוננים מאופיינים ברמות מוסר וצדק גבוהות, כלומר שחשובים להם מאוד ענייני הצדק, מעבר לאדם הרגיל. אז זה מפריע לי. והייתי שמחה לראות אותם עולים על בריקדות ומארגנים את שאר העובדים וההורים והילדים באותו מוסד, ואשכרה מפגינים וסוגרים אותו עד שישנו את הסעיף המיותר הזה. צריך להפגין ולמחות על כל חוסר צדק, גם אם מי שסובל ממנו הם רק כמה עשרות ילדים בארץ ולא עשרות אלפים. אפשר לעשות על זה רעש, הרבה יותר ממה שיכולה משפחה אחת שגם ככה משרד החינוך מאיים עליה.
[sup]+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+[/sup]
ההנחיה ניתנה לכל סוגי הפעילויות.
יונת צודקת כמובן, עובדים שם אנשים, שמלאים ברצון טוב. מעולה לכל מי שמצליח לדבר איתם ולמצוא "סידור".
לצערי, מהיכרות עם משפחה שהבן שלה היה בזמנו בתכנית לפני הסעיף החדש, אני יודעת שהוציאו ילד בחינוך ביתי באמצע השנה מהתכנית, מיד עם פרסום אותו סעיף בלתי מנומק. ולא עזר שכל האנשים שעובדים במקום עצמו ומכירים את הילד, ביקשו לפחות להשאיר אותו עד סוף השנה ולא לעשות לו חוויה ש"זורקים" אותו.
ובאמת רעיון טוב לפנות אל האנשים ולברר איפה עוד הם עובדים. אני אעשה את זה. תודה!
לכל התוהים למה זה חשוב לי - בתכנית הזו יש שילוב של כמה דברים שקוסמים לי. ילדים שרוצים ללמוד, ילדים שיכולים ללמוד, אנשים שרוצים ללמד... זה ממש לא מובן מאליו. בהרבה חוגים חלק מהילדים באים כדי לעשות קטעים, להעביר את הזמן, לשחרר לחץ וכו', לא באמת כדי ללמוד. הילדים שלי לא מבינים למה הילדים האלה באים לחוג אם מה שהם עושים זה להפריע (כשאמרתי את זה בוועדה לחינוך ביתי ראו בזה כמובן סימן לשלילה - הילדים שלך לא מעורים חברתית, הם לא אחד מהחבר'ה, הם לא כמו כולם, הם שונים, לא טוב. אררררגגגגגגגגגג). ואני באמת בן אדם מוכשר, אבל - לא, אני לא יכולה ללמד הכול.
נפשם הרכה לא תיפגע אם לא יהיו בתכנית המחוננים, אבל זה מבאס אותי. זה כמו שיש דברים שהם היו לומדים אילו היו בבי"ס, והם לא. למשל, אני לא יכולה ללמד אותם ערבית כי אני לא יודעת, ולכן הם בינתיים לא לומדים ערבית. זה כמובן אפשרי ללמוד ערבית בחינוך ביתי - אם נמצא כסף ומורה. אבל אם נזכור שבשביל ללמוד שפה שעה בשבוע זה ממש לא מספיק, נבין שזה לא ממש ראלי. אז זה מחיר שאנחנו מוכנים לשלם בשביל כל היתרונות הרבים של חינוך ביתי, אבל זה עדיין חבל לי.
מקווה שיותר ברור.
זה כמו שאני כן שולחת אותם לחוג אמנות במוזאון, כי אני לא אמנית, ושם אמנים מטפחים אותם. באמת מלמדים ומטפחים אותם. זה לא משהו שאני יכולה לתת להם. כל אחד צריך גם להכיר במגבלות שלו.
ומה שחורה לי כאן זה שזו אפליה כל כך בוטה וברורה, וכל כך דווקא וסתם. אתם רואים את משרד החינוך אומר לילדים בבי"ס דמוקרטי שהם לא יכולים ללכת לתכנית כי לא מספיק רע להם בבי"ס? מה זה השטויות האלה? מצד אחד מתהדרים בכמה שחשוב להשקיע במחוננים ושהם העתיד של המדינה, ומצד שני יש ילדים מחוננים שלא מעניינים אותם. הם=אלה שמחליטים במשרד החינוך. אין לי כל טענה אל העובדים עם המחוננים עצמם, ברור לי שהם תמיד שמחים לקבל כל ילד שרק רוצה ומסוגל.
בעצם, יש לי טענה אחת אל העובדים. בתור מחוננת (:-) ) אני יודעת שחלק מהמחוננים מאופיינים ברמות מוסר וצדק גבוהות, כלומר שחשובים להם מאוד ענייני הצדק, מעבר לאדם הרגיל. אז זה מפריע לי. והייתי שמחה לראות אותם עולים על בריקדות ומארגנים את שאר העובדים וההורים והילדים באותו מוסד, ואשכרה מפגינים וסוגרים אותו עד שישנו את הסעיף המיותר הזה. צריך להפגין ולמחות על כל חוסר צדק, גם אם מי שסובל ממנו הם רק כמה עשרות ילדים בארץ ולא עשרות אלפים. אפשר לעשות על זה רעש, הרבה יותר ממה שיכולה משפחה אחת שגם ככה משרד החינוך מאיים עליה.