מה ליקטנו אתמול

שליחת תגובה

ככל שהתקשורת בין בני האדם משתכללת, כך התקשורת הפנימית נפגמת, וככל שהמרחקים קטנים, הדרך מאבדת משמעות.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מה ליקטנו אתמול

מה ליקטנו אתמול

על ידי שרון_שנמצאת_בסין_ומתה_להגיע_ומיד_לצאת_לקטיף* » 11 אפריל 2016, 04:05

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איזה יופי של עמוד!!!
לאין נעלמו כל הכותבים?

מה ליקטנו אתמול

על ידי מצ'רה* » 15 ינואר 2015, 08:21

סכין
שקיות או סלים להפריד את מה שמלקטים לסוגים
כפפות גינון לסרפדים...

מה ליקטנו אתמול

על ידי לקט_זאת_בעצמך* » 14 ינואר 2015, 20:30

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכל הלקטים!!
אשמח אם תוכלו להגיד לי האם יש לכם אמצעים שעוזרים לכם בליקוט? כמו מספריים, סכין וכו'??
אני רוצה להתחיל ללקט ואני תוהה אם יש אמצעים שיעזרו לי בדרך..

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 24 אפריל 2008, 13:38

++ליקוטים חדשים להוסיף לדף מה ליקטנו היום!++

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 04 אפריל 2008, 17:17

נראה שהתשובות לגבי איך נראית חסת המצפן נמצאות כאן

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 04 אפריל 2008, 17:04

העלים הראשונים של חסת המצפן נראים כמו שתילי חסה, כשעולה עמוד התפרחת העלים משתנים.
אז כנראה שצדקתי, אחרי הכל.

מה ליקטנו אתמול

על ידי שימי_רף* » 03 אפריל 2008, 22:27

העלים הראשונים של חסת המצפן נראים כמו שתילי חסה, כשעולה עמוד התפרחת העלים משתנים.

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 03 אפריל 2008, 00:35

יונת, נראה לי שאת צודקת (הסתכלתי באתר של הגדרת הצמחים, ואין שם עלים כאלה לחסת המצפן). כלומר, ידעתי שככה נראית חסת המצפן, אבל חשבתי שהיא מתחילה כמו מה שבתמונה (כמו שהעלים של העולש לא דומים לעמוד הפריחה של העולש). כנראה שזה איזה צמח אחר ממשפחת המורכבים.
אולי חלוקית הנחל תצלם לנו שוב את הצמח כשיהיו פרחים, ואז יהיה קל יותר לדעת.

מה ליקטנו אתמול

על ידי יונת_שרון* » 02 אפריל 2008, 13:42

לא יודעת מה זה, אבל זו לא חסת המצפן.

זו חסת המצפן:
http://www.wildflowers.co.il/images/merged/192-l.jpg?Lactuca%20serriola]חסת[/img] המצפן

מה ליקטנו אתמול

על ידי אלמונית* » 01 אפריל 2008, 18:17

גדילן, חוביזה וסירפד. יחד עם חצי מלון הפך לרסק ירוק, שעליו פזרתי צימוקים אורגניים וכוסמת מונבטת. תודה לכל הכותבים, שמבהירים ומחזקים.

מה ליקטנו אתמול

על ידי חלוקית_נחל* » 27 מרץ 2008, 08:43

זה לא מר.
זה בטעם דשא, עם עלים מעקצצים...

נראה לי שנכבד בזה את התרנגלות של השכנה :-)

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 27 מרץ 2008, 08:38

יש לזה המון גירסאות שאני לא יודע להבדיל ביניהן במראה (אבל שימי כן ובקלות).
לחלק יש טעם נהדר, וחלק מרות למדי. עד כמה שהבנתי כולן אכילות (חסות הבר), אבל כנראה שצריך לטעום ולבדוק.

מה ליקטנו אתמול

על ידי חלוקית_נחל* » 27 מרץ 2008, 08:33

תודה.
זו חסת בר?
אפשר לאכול אותה כמו חסה רגילה?

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 27 מרץ 2008, 08:26

חסת המצפן.

מה ליקטנו אתמול

על ידי חלוקית_נחל* » 27 מרץ 2008, 07:20

מה זה?
+

הגינה התמלאה בכאלה, מזכיר בטעם קצת חסה...
תודה
@}

מה ליקטנו אתמול

על ידי לוטם_מרווני* » 27 מרץ 2008, 06:43

מה עם לערוך דפים של מידע-ליקוטים,לפי איזורים בארץ? נניח-דף לתל-אביבים,דף לירושלמים,לצפוניים,וכד'?...
עדיין מדובר באותם צמחים בכל הארץ. אבל אפשר לסגור ב "+" דיונים שונים. לי נראה נכון לפצל לעונות.
מה ליקטנו היום באביב
מה ליקטנו היום חורף
וכו'.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 27 מרץ 2008, 00:05

טלי, בעיקרון סבבה
אבל אני לא מרגיש שהמידע פה מחולק כלכך לאיזורים
נניח, פיקוס השדרה זה תל אביבי, אבל יש אותו בכל הערים באיזור המרכז.
חוביזה וכו' יש בכל הארץ...

מה ליקטנו אתמול

על ידי טלי_ופיצקה* » 26 מרץ 2008, 22:51

מה עם לערוך דפים של מידע-ליקוטים,לפי איזורים בארץ? נניח-דף לתל-אביבים,דף לירושלמים,לצפוניים,וכד'?...
<טלי הירושלמית רוצה יותר אינפורמציה מועילה!>

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 25 מרץ 2008, 12:38

אכפת לכם שאני אעביר לדף ליקוט פטריות את הדיון בנושא?

מה ליקטנו אתמול

על ידי טלי_מא* » 25 מרץ 2008, 08:48

פרחים של כליל החורש{{}}, שום משולש וכובע הנזיר, לסלט

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 23 מרץ 2008, 18:58

וכמובן, איך שכחתי! פירות של "פיקוס השדרה" שהבשילו מוקדם
לפי איך שהעצים בתל אביב נראים, העונה תתחיל בשבוע-שבועיים הקרובים!

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 23 מרץ 2008, 17:56

גדילן, גזר בר, עשב ירוק שאני לא מזהה (אבל טעים) - וגם:
פפאיה בשלה מהריצפה, מתחת לעץ בגינה (למעשה מחוץ לגינה, ממש ברחוב) של איזה משפחה שנראה מוזנח לאללה.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 23 מרץ 2008, 11:59

שלשום (שישי) עשיתי מעשה אמיץ למדי. לא יודע אם חכם או טפשי
(תמי בטח תגיד שאכלתי המון כספית) -

היינו בחוף הים בתל אביב
הכנסתי את היד למים - לקחת חתיכה של אצה, ניגבתי אותה בחולצה (להוציא את המים המלוחים) ואכלתי
היה לי טעים ומלוח, בטח גם מזין
מקווה שלא רעיל מדי... |-)

מה ליקטנו אתמול

על ידי ילדת_טבע* » 12 מרץ 2008, 18:25

מישהו קצר לחלוטין את כל הליקוטייה שהיתה שם
זה עומד תהרחש בכל השטחים הפורים שנמצאים בתוך הערים. פובית נחשים קוראים לזה... אני ממש חוששת בכל פעם שאנחנו הולכות ללקט בדרך מפה לשם חובזות לרסק שכשנגיע לא יהיה שם כבר כלום או יותר עצוב מזה, הכל יהיה מרוסס וצהוב...

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 11 מרץ 2008, 19:14

היום הייתי בשטח טבעי (יחסית) ליד לטרון
אספתי לשקית גזר בר ועלים של ברקן

חדשות ליקוט
בתל אביב ברחוב בילו מישהו קצר לחלוטין את כל הליקוטייה שהיתה שם.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 11 מרץ 2008, 19:04

אני פנויה בימים ב' עד ד'.
אני פנוי בסופ"שים

מה ליקטנו אתמול

על ידי מיכל_ע* » 11 מרץ 2008, 13:39

אורי אורני ושלול - יאללה, אם נמהר נרוויח גם פריחה. אני פנויה בימים ב' עד ד'. בשבוע שעבר הייתי ברמת אבישור והיה ירוק ופורח, אבל לא חייבים להרחיק עד שם.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אמא_של_יונת* » 11 מרץ 2008, 01:06

יש כמה פרחים עם עלי כותרת צהובים שנראים לי דומים לחרצית
ברור, רק שלנרקיס יש כתר צהוב במרכז ומסביבו עלים לבנים...
נרקיס
סביון
חרצית
Macro]שן הארי dandelion Fcb981[/po].JPG שאינני מכירה.
יש עוד רבים אחרים דומים ובאמת קל להתבלבל: כתמה, מרור הגינה, צפורני חתול, ניסנית ונוספים.

מה ליקטנו אתמול

על ידי שלולית* » 11 מרץ 2008, 00:53

אפשר גם אולי לארגן מתישהו טיול לקטים lite
אפשר לבוא שוב? :-)
אני ממשיכה לקטוף במתחם הביתי ולהחכים מהאתר אבל... מתחשק לי עוד טיול!
ובאזור לטרון אפשר באמת לארגן מסלול נאה. או אפילו לעלות טיפה לאזור שער הגיא ותחילת ההרים אם בעמק החום כבר מצהיב את הירוקים

מה ליקטנו אתמול

על ידי שימי_רף* » 10 מרץ 2008, 21:21

קישור למגדיר לצמחי ישראל ברשת. קל לשימוש והמון תמונות
http://flora.huji.ac.il/browse.asp?action=identify
"חרצית" עם עלי "כף אווז" נקרא "כנפון זהוב" או ורבזינה זהובה בספרים הישנים

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 10 מרץ 2008, 19:07

ילדת טבע, תודה על המידע.
בכל מקרה מה שאני אומר, זה שיש כמה פרחים עם עלי כותרת צהובים שנראים לי דומים לחרצית
אבל העלים הירוקים שלהם שונים לחלוטין זה מזה.
אחד מהם נראה מאוד דומה לאחד הזנים של כף האווז, אבל הוא ממש לא טעים.

אורני ו- מיכל ע
האיזור שם מאוד קוסם לי. אשמח להתארגן מתישהו.
אפשר גם אולי לארגן מתישהו טיול לקטים lite, כזה שכן נביא קצת פירות מהבית, אבל נלקט הרבה ירוקים וצנוברים (ואולי גם חרובים, וכל הפתעה אחרת שנפגוש).

מה ליקטנו אתמול

על ידי ילדת_טבע* » 10 מרץ 2008, 18:05

_סביון, נרקיס, שן הארי וחרצית - בין הפרחים שלהם אני לא יודע להבדיל. בין העלים - אני יודע לזהות רק את החרצית.
אחד מהם, שאני לא יודע את שמו, הוא בעל עלים דומים לכף האווז, אבל לא טעימים._
אוי אורי... נרקיס? הרי הוא אפילו לא קרוב בצורתו... (זוכר את הסיפור על הנרקיס מלך הביצה מפרפר חמד? יש לו כתר במרכז ועלים מסביב כמו של בצל או שום).
סביונים הם קטנים וחרציות הן גדולות, בכלל עכשיו בדיוק הסביונים מסיימים והחרציות עדיין בשיאן והן הרבה יותר שיחיות. לגבי שן הארי זה פרח עם שכבות רבות של עלי כותרת אבל אני חוששת שהוא מתכוון לצמח אחר שאפילו אני לא מכירה אם כי שולט פה ביד רמה, הוא לא אכיל לא הפרח ולא העלים. זה לא כף אווז.

מה ליקטנו אתמול

על ידי מיכל_ע* » 10 מרץ 2008, 14:19

אורני ואורי, אשמח להצטרף לליקוט באיזור הזה

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורני* » 10 מרץ 2008, 11:36

אפשר לארגן את הליקוט הבא באיזור לטרון,בעצם כל עמק איילון מקסים לליקוט-וביער בן שמן יש עצי תאנים-עוד כמה חודשים....

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורני* » 10 מרץ 2008, 11:34

סטודנטית בבאר שבע וההורים ליד יער בן שמן, מודיעין-וכל האיזורים האלו הם איזורי הליקוט שלי.....

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 05 מרץ 2008, 18:59

_יכול להיות שלכף אווז יש פרחים צהובים?
ויכול להיות שעליהם משתנים לעלים משולשים אך מחודדים מאד בקצוות?
נראה לי יותר שגדל עליהם זן אחר או בכלל צמח אחר...._
סביון, נרקיס, שן הארי וחרצית - בין הפרחים שלהם אני לא יודע להבדיל. בין העלים - אני יודע לזהות רק את החרצית.
אחד מהם, שאני לא יודע את שמו, הוא בעל עלים דומים לכף האווז, אבל לא טעימים.
(האמת שאולי זה לא אחד מהם, אלא בכלל צמח חמישי, אבל בכל מקרה יש צמח עם פרחים צהובים ועלים דומים לכף האווז, שאינם טעימים)

לגבי ליקוטים - אני מלקט באופן יומיומי בתל אביב
לא מזמן היה טיול על הירקון.
איפה את?

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורני* » 05 מרץ 2008, 18:40

יכול להיות שלכף אווז יש פרחים צהובים?
ויכול להיות שעליהם משתנים לעלים משולשים אך מחודדים מאד בקצוות?
נראה לי יותר שגדל עליהם זן אחר או בכלל צמח אחר....
ושאלה חשובה במיוחד-לגבי להקשיב לחושים שלנו בנושאי ליקוט- בזמן האחרון אני מלקטת הרבה לבדי ועל פי חוש הטעם, ובדיקה של כמות קטנה, אני מרגישה אם כדאי לי לאכול יותר.....ועד כה זה הצליח יופי....אבל הייתי רוצה ללמוד ממי שמכיר, אולי באמת כדאי שאצטרף לאחד מטיולי הליקוטים שלכם כדי להכיר...אבל הייתי שמחה אם היה אפשר לעשות את זה באיזור המרכז והדרום של הארץ.....כי בעיקר באיזורים אלו אני מלקטת....
תמונות בקרוב של כמה מהליקוטים המעניינים...

מה ליקטנו אתמול

על ידי ילדת_טבע* » 04 מרץ 2008, 23:07

צפיתי בהמון המון ילקוט רועים בדיוק עכשיו וגם קלנדולה בשיאה. שואפת לצאת מתישהו לליקוט מאסיבי של השניים ליבוש ושימוש.
בדיוק העונה למעוניינים.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 02 מרץ 2008, 20:00

פידג'ט,
האם זה היה טעים? יכול להיות שטעית בזיהוי.. (במקרים שאני טועה בזיהוי, תחושת הטעם עוזרת לי מייד)

האמת לפי התיאור שלך זה נשמע כאילו אכלת מרקולית ולא כוכבית (היתה לי פעם תחושה דומה עם מרקולית)

בהחלט צר לי לשמוע

מה ליקטנו אתמול

על ידי פידג'ט* » 02 מרץ 2008, 16:24

אני לא יודעת אם לכתוב כאן - נראה לי הכי מתאים :
קטפתי היום בפעם הראשונה קצת כוכבית, טעמתי ו...
אחרי כמה דקות הרגשתי צריבה חזקה ולא נעימה בלשון. כמה שניות אח"כ התנפחה לי השפה התחתונה, ואח"כ גם צרב לי הגרון :-(
????????
זה קרה לי גם פעם עם צמח דמויי לבנדר, שרק נגעתי בו והתנפחה לי היד. בשתי הפעמים התסמינים נעלמו אחרי 5 שעות בערך.
אני חייבת להגיד שאני קצת חוששת להמשיך (תיכננתי לקטוף חוביזה מחר).

מה ליקטנו אתמול

על ידי שולי_האורגנית* » 02 מרץ 2008, 12:55

האם אפשר לאכול נזמית לופתת ומה טעים בה העלים או הפרחים?

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 11 פברואר 2008, 10:18

בכיף
בעיקרון נראה לי שהייתי שם ואני זוכר שיש שם המון מלוח...

מה ליקטנו אתמול

על ידי ריש_גלית* » 10 פברואר 2008, 21:35

איפה הגן הזה שאת מדברת עליו?
בקצה השני של העיר מבחינתך. אם אתה רוצה ליהנות לֵך לךָ (או דווש) על הטיילת לכיוון צפון עד שתעבור את המרינה ומה שהיה בריכת גורדון ותגיע שוב לקטע טיילת שצמוד למים. מימינך יתנשא צוק כורכר - זה החלק הדרומי של גן העצמאות. המשך קצת עד שתראה שביל הולכי רגל/אופניים שעולה בתלילות - עלה בו ותגיע למרגלות מלון הילטון. בגבך למלון יש לך נוף נפלא של הים. אם תפנה דרומה תגיע לחלק הדרומי של הגן, שבו בית הקברות המדובר. אם תפנה צפונה ותעבור את הילטון תגיע לחלק הצפוני, שהוא הרבה יותר פרוע (אם כי הוא לא "טבעי" - זהו גן בתכנונו של אדריכל נוף, שקיבל הוראה ליצור גן עם צמחייה ארץ ישראלית אופיינית. ואכן יש שם אלת המסטיק, שיחי מלוח, אשלים ועוד).
ואם אתה כבר שם תרים טלפון ותבוא אלינו, זה ממש קרוב.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 10 פברואר 2008, 20:42

ריש גלית, איפה הגן הזה שאת מדברת עליו?

שלולית, אתקשר אליך היום או מחר

מה ליקטנו אתמול

על ידי שלולית* » 10 פברואר 2008, 19:11

שלום לכל המלקטים :-)
לאחרונה הכנתי קציצות חוביזה מפרי הגינה, ואף לעסתי כמה עלי סרפד בתענוג.
אני רוצה להרחיב את הליקוט אבל חוץ מעוד מס' מועט של פרחי מאכל - לא מכירה כלום, ולא מכירה מי שמכיר.
לאט לאט אני מתכוונת להתחיל לקרוא את כל המדור ולהחכים.
בינתיים, אם יש מישהו שמלקט באזור ת"א באיזה בוקר, נניח בהר נפוליאון או גדות הירקון, אני אשמח להצטרףכדי להכיר את עשבי החורף
אפשר למצוא אותי ב-707783 4 054
המון תודה,
שלי

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 09 פברואר 2008, 10:38

אולי חומעה או סלק בר?
ראי תמונה של חומעה במעלה הדף, נשמע לי ממש כמו זה לפי התיאור שלך
שאלה מנחה - האם היה טעים-חמצמץ ? (אם כן זה בהחלט לכיוון של חומעה)

מה ליקטנו אתמול

על ידי ריש_גלית* » 09 פברואר 2008, 02:17

אה, וקטפתי היום גם איזה שני עלים די בשרניים ועסיסיים מאוד שגדלים קרוב לקרקע, ירוקים מאוד, גדולים למדי (בערך עשרה ס"מ אורך על חמישה רוחב). מעולם לא פגשתי בהם קודם. הבעיה שהם לגמרי בטווח השתנה ועוד כל מיני דברים (בכל זאת, גן העצמאות, ממלכת הגברים הצמאים לקשר). לא העזתי לאכול ממש, רק טעמתי, וחבל, כי היה טעים. נשמע מוכר למישהו?

מה ליקטנו אתמול

על ידי ריש_גלית* » 09 פברואר 2008, 02:10

טוב, עד כמה שראיתי אף אחד/ת לא כותבת על עלי צמח המלוח - ההוא מהשיר, "וריח המלוח על המים"... אז אני מוכרחה להמליץ: בשני חלקי גן העצמאות (הגן שהוקם בחלקו על בית קברות מוסלמי, ובאמצעו הוקם ומתנוסס לתפארת מלון הילטון) יש שיחי מלוח לאורך השבילים היורדים אל הים וגם בתוך הגן, בעיקר בחלק הצפוני. מאז שטעמנו אותם אני והילדים התמכרנו. אני מלמדת את הילדה לקטוף עלים כמה שיותר גבוהים - בשביל הניקיון (פחות סיכויים שמישהו השתין עליהם) - וכמה שיותר חדשים, כלומר בקצה הענף - בשביל הטעם. עוד לא ניסיתי ב רסק ירוק, אנחנו פשוט קוטפים ואוכלים על המקום. מעניין לציין שיש המון טעמים שונים, כמעט לכל שיח הטעם שלו, לכן גם אם אתם מנסים ולא טעים לכם הראשון אולי כדאי להמשיך לשיח הבא.
ולאמיצים - שדה פרא ענקי (יחסית לתל אביב) של כל מיני עשבים יש בתוך מה שנשאר מבית הקברות, קטע מגודר בחומה לא גבוהה בחלק הדרומי של הגן. נדמה לי שראיתי שם אפילו גדילן. מודה שעוד לא הסתדר לי לעבור את החומה ולקפוץ פנימה, עם הילדים זה לא בא בחשבון.

מה ליקטנו אתמול

על ידי ילדת_טבע* » 30 ינואר 2008, 20:05

מאז איסוף החובזות האחרון שלנו (לפני שבוע) יש לנו צבא של שבלולים שמטפסים על קירות המטבח... :-)

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 30 ינואר 2008, 19:02

היום במקרה הלכתי ברגל על רחוב בילו בתל אביב, ומצאתי שדה חוביזות ענק ופורה במיוחד. מומלץ לכל תושבות מרכז העיר (שמתי לב שיש פה כמה)
מדובר במגרש הריק ברחוב בילו 4 (ליד פינת בילו ושינקין)

מה ליקטנו אתמול

על ידי עפרה_שחר* » 29 ינואר 2008, 18:45

טיולון בקר במושב הניב פקאנים שטעימים כמותם טרם טעמתי, עלי חובזות וחרדל וכמובן טונה תפוזים- כי אני גרה בפרדס. לא מרוססים. מי מפתה אותי לברטר שווה? אני מקלפת, פולחת ואוכלת בלי סכין בטקס שלם: ממרקים את תפוח הזהב (איזה שם אליפות) שינצנץ וחורצים בקליפה עם הציפורן שיריחו, אז מרימים על רקע השמים ונהנים מהשילוב של כתום ותכלת, מקלפים בהשתדלות לקליפה אחת ספירלית בלי לקרוע באמצע (המומחים יכולים. תתאמנו. גם נחמן מאומן) ופולחים. פותחים פלח באמצעו ומסתכלים על הבקבוקונים איך הם מתאימים את עצמם לאחרים- השמנים והנמוכים בירכתיים והצנומים במרכז. לא לריב לכולם יש מקום. איזה יופי- 10 חודשים בשנה מיץ טרי ארוז.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורני* » 28 ינואר 2008, 18:13

לגבי התמונות האחרונות של אור השמש -
קטפתי היום בבוקר את העלים של תמונה מספר 4-הם נורא יפים לדעתי, בצומת חטיבה שבע,לטרון, וכשטעמתי ממנו מעט- הוא היה טעים, קצת חמצמץ, אז-אכלתי לארוחת צהריים -2 עלים מזה בסלט, עם עלי חוביזה, חסה ערבית וכף האווז, פלפל אדום ואבוקדו מדהים, וברסק ירוק- עלי חוביזה, פטרוזיליה, עלה אחד של תמונה מס' 4, 2 בננות ו5 תמרים- אכלנו את הכל אני וחבר שלי, היה טעים ומשביע...
עד עכשיו אני מרגישה נהדר-זה לא רעיל....וזה אכיל....
העלים האלו רכים, ונעימים בפה, למרות שחששתי להשתמש בכלל של הטעם והתחושה, זה הסתדר יופי...

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 28 ינואר 2008, 00:21

מורינגה, זה נדמה לי או שהתבלבלת קצת עם המספרים? (קראת 4 לשני דברים שונים)

מה ליקטנו אתמול

על ידי שירי_בן_דב* » 27 ינואר 2008, 16:32

צתרה ורודה , טעים שיגעון ברטבים
פסיפלורות , לימונים וקנה סוכר, שהתפשטו מחוץ לחצרות של בעליהם
שלשום- עלי חוביזה בחצר שלנו. להלן רוטב מדהים לפסטה:
מטגנים הרבה בצל, מוסיפים לו שום כתוש, אחר כך רסק עגבניות, מים פלפל לבן, מלח, קצת פלפל אדום חריף למי שאוהב, צתרה ורודה שקטפנו בהר ליד הבית בעין הוד, הרבה עלי זעתר טרי קצת כתוש, חופן רציני של עלי חוביזה חתוכים גס, מבשלים הכל כמה דרות על אש קטנה.
יאממי !!!

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 26 ינואר 2008, 12:25

דוקא 4 היה נראה לי ראוי לטעימה (בטח כמו החרדל, אם אני מזהה אותו נכון)

מה ליקטנו אתמול

על ידי אור_השמש* » 26 ינואר 2008, 10:37

עוד לא ענית לי אם טעמת את כל העלים
אכלנו את 1 ו- 2 היה מאוד טעים. (אתמול שוב עשינו ארוחת עשבים מ- 1 וחוביזה, היום ננסה את העולש בתוך מאפה).
לגבי 5, טעמתי ויש לזה טעם לא ברור, לא מר מדי ולא חמצמץ, אולי באמת דומה לתרד. אני עדיין בבירור מה זה, ברגע שאדע אודיע!

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 25 ינואר 2008, 12:11

איזה כיף, מצאתי מקום חדש בדרום תל אביב ללקט בו. מקום נהדר, נראה ממש כמו חלקת טבע לא נגועה (יחסית לתל אביב) והיא אפילו מאוד גדולה.
ועוד במרחק הליכה לא ארוך מהבית שלי, ומספיק רחוק גם מהכביש וגם מהתחנה המרכזית החדשה.

בדרך פגשתי שם שני עובדים זרים (איש ואישה נשואים) שמלקטים עלי חרצית. מסתבר שרק את זה הם מכירים. הראתי לה את החוביזה והגדילן.

אור השמש - עוד לא ענית לי אם טעמת את כל העלים

מה ליקטנו אתמול

על ידי אור_השמש* » 23 ינואר 2008, 15:41

תודה על התגובות למרות שאני עדיין בסימן שאלה לגבי הכל (חוץ מהחרדל, בו הייתי די בטוחה, גם הטעם חרדלי).
ליקטתי הכל בחצר ביתי שבגליל המערבי, חצר שלדעתי מצמיחה אוצרות בלומים אך לדעת אחרים מלאה עשבייה...
אשמח להמשך זיהוי לפני שאתחיל להכין מהם מטעמים :-9

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 23 ינואר 2008, 14:43

עוגיה - לגבי 5, את בטוחה שזה סלק בר? אני ממש לא בטוח.

אור השמש - האם טעמת מהעלים? שואל בעיקר לגבי מספר 5. אפשר גם ממש טעימה קטנה על קצה הלשון (אם לא טעים - יורקים).
לגבי צמח מס' 1, אני מזהה אותו בתור משהו שאני רואה בכל מקום בתל אביב, אבל גם אותי מעניין איך קוראים לו.

נראה לי שגם 4 זה חרדל, אבל אני לא בטוח. יש הרבה עלים דומים מהסוג הזה, אני בד"כ פשוט טועם לראות אם טעים לי.
גם אם הוא כן טעים, הוא בטח קצת חריף (לא הייתי מצליח לאכול כמות כזאת כמו שקטפת).

איפה את גרה? איפה קטפת את כל אלה?

מה ליקטנו אתמול

על ידי ה_עוגיה* » 23 ינואר 2008, 13:59

ידעתי. ידעתי שכתבתי על סלק בר

מה ליקטנו אתמול

על ידי ה_עוגיה* » 23 ינואר 2008, 12:41

1 אני לא מצליחה לראות
2 נראה כמו חרדל
3 סלק (שרש, הרגיל, הגינתי)
4 לא מזהה
5 סלק בר. מה שהשכנה כינתה פקיעלה כי מזה מכינים את הפקיעלה

מה ליקטנו אתמול

על ידי אור_השמש* » 23 ינואר 2008, 12:17

זקוקה לסיוע בזיהוי עד שאהיה מספיק בטוחה בעצמי. התמונות בוודאי גם יעזרו לאחרים:

1 - עולש?
+

2 - חרדל?
+

3 - מה זה?
+

4 - וזה?
+

5 - ואחרון לזיהוי
+

תודה!

מה ליקטנו אתמול

על ידי אלירן_דה_מאיו* » 01 ינואר 2008, 22:24

אשמח לשתף את כולכם בספרון אשר הוצאתי לאור לאחרונה-
המציג בתוכו צמחי-בר ראויים למאכל בישראל.

לצפייה בעמוד הספרון, אתם מוזמנים להכנס דרך הקישור הבא:
http://tinyurl.com/23l9bf

מה ליקטנו אתמול

על ידי לוטם_מרווני* » 25 דצמבר 2007, 20:12

גינתנו נמצאת בצפון מזרח הארץ.

מה ליקטנו אתמול

על ידי חלוקית_נחל* » 25 דצמבר 2007, 19:50

שאלה למלקטים,

מאחורי ביתי מצוי שטח אדמה עזוב, עם בור ספיגה. האם כדאי ללקט בקרבת בורות ספיגה? האם זה משפיע על הצמחייה? לאיזה טווח זה משפיע וכו'

תודה @}

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 25 דצמבר 2007, 19:28

ומי שרוצה כוכבית- מוזמן לגינתנו המכוכבת.
באיזה איזור של הארץ?

תמונות של חומעה ורודה יש כאן . אני חושבת שזה המין הנפוץ בין מיני החומעה.
אני כמעט בטוח שלא לזה היא התכוונה כשאמרה חומעה. היא בטח התכוונה לצמח שנקרא "חומעה יפה". במעלה הדף יש תמונה של זה (באיזו הודעה מ2006)

מה ליקטנו אתמול

על ידי במבי_ק* » 25 דצמבר 2007, 16:03

תודה, אמא של יונת. אני לא מצליחה לדמיין איך נראים העלים, אז אני פשוט אחכה בסבלנות לביקור הבא אצל אחי, שמגדל אותם בחצר (ומכין מהם מעדנים)

מה ליקטנו אתמול

על ידי אמא_של_יונת* » 25 דצמבר 2007, 15:05

במבי,
לשון הפר גדל בר. יש כמה מינים. כאן יש תמונות של לשון הפר המצויה, וכאן תמונות של פואה מצויה (פואה,לא פועה).
תמונות של חומעה ורודה יש כאן . אני חושבת שזה המין הנפוץ בין מיני החומעה.

מה ליקטנו אתמול

על ידי לוטם_מרווני* » 25 דצמבר 2007, 14:51

היום מצאתי גם פועה. כמה שזה טעים!
אגב, מצאתי עלה דוקרני מעט, שהיה לי נורא טעים. טעם אגוזי כזה. אחרי 4-5 עלים זה נהיה לי מר על גבול החריף. אני לא יודעת מה זה אבל כל הדשא שלנו מלא בזה. ומי שרוצה כוכבית- מוזמן לגינתנו המכוכבת.

מה ליקטנו אתמול

על ידי במבי_ק* » 25 דצמבר 2007, 14:26

_חומעה זה לשון הפר/ה ?
לא._

יופי, נרגעתי. זה היה נראה לי לא פייר שכל הדברים הטעימיםםם לא בריאים. לשון הפר גדל בר? יש אולי תמונה שמישהו יכול להעלות?

מה ליקטנו אתמול

על ידי מורינגה_רותמית* » 25 דצמבר 2007, 14:14

חומעה זה לשון הפר/ה ?
לא.
לשון הפר: עלים מחוספסים על גבול הדוקרני. ירוק כהה. פרחים כחולים ויפים.
חומעה: שושנת עלים חלקים וירוקים, לפעמים מנוקדים באדמדם. טעם חמצמץ.
בעיות עם חומעה: מייק כתב כאן בזמנו (אולי לא בדף הזה - באחד מדפי הלקטים) להזהר עם העלים החמצמצים למיניהם ולא להגזים בכמות, בגלל חומצה אוקסאלית שיש בהם ושעלולה לעשות בעיות בדרכי השתן.
אני מכירה את זה גם ממקור אחר.
אפפם לא שמעתי על חומעה שומדבר שקשור להנקה.

מה ליקטנו אתמול

על ידי במבי_ק* » 25 דצמבר 2007, 14:00

יש לנו הרבה חומעה בחצר. חומעה זה לשון הפר/ה ?

מה ליקטנו אתמול

על ידי ה_עוגיה* » 25 דצמבר 2007, 12:58

יש לנו הרבה חומעה בחצר.
אחרי שהכנתי פעם אחת מרק הלכנו לבדוק את זהותו המלאה של הצמח, לא ממש הגענו למין המסוים אבל כן גילינו שחומעה לא טובה לחלב (לא מיבשת, מקלקלת!).
לא צריך להאמין לכל מה שכתוב באינטרטנט אבל בתור התחלה הנחתי לחומעה.
האם מישהו שמע משהו כזה? יש סזבה לחשוש?
(עלים כלכך יפים. מזמינים גלגול...)

מה ליקטנו אתמול

על ידי במבי_ק* » 25 דצמבר 2007, 12:28

מישהו מכיר לשון הפרה? אח שלי הכין מהעלים ממולאים מדהימים! (כמו עלי גפן).

מה ליקטנו אתמול

על ידי מורינגה_רותמית* » 25 דצמבר 2007, 09:08

כוכבית זה העשב שהילדים שלי הכי אוהבים לאכול. כשאני מלקטת בדרך הביתה כדי לעשות סלט - הרוב או הכל נגנב ממני עוד בדרך.
בינתיים רובן עוד קטנות מאד.

מה ליקטנו אתמול

על ידי ה_עוגיה* » 25 דצמבר 2007, 01:31

תודה

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 24 דצמבר 2007, 23:00

מה ליקטנו אתמול

על ידי ה_עוגיה* » 24 דצמבר 2007, 17:54

אפשר בבקשה תמונה של הכוכבית המדוברת?

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 24 דצמבר 2007, 16:34

ביקרתי היום בגינת פלורנטין ולהפתעתי גיליתי שצמחו שם לאחרונה המון עשבי בר אכילים, ושחברי הגינה הנחמדים לא עישבו אותם
יש שם עכשיו סירפד, כוכבית (קטנטן), חוביזה, גדילן, חרדל ועוד.

ממליץ בחום לעבור שם!

מה ליקטנו אתמול

על ידי מורינגה_רותמית* » 23 דצמבר 2007, 12:41

Follw up של לקטים:
בחנוכה היינו באזור עם המון אורני גלעין, והבנזוג אסף שקית מלאה איצטרובלים רטובים ומלאי צנוברים.
מכיוון שהם עוד היו סגורים וקשה היה להוציא מהם את הצנוברים, עזבנו אותם קצת שיתיבשו.
בסופ"ש האחרון התחלתי לשלוף את הצנוברים (האיצטרובלים נפתחו קצת בינתיים. עדיין זו היתה הרבה עבודה.) וגיליתי ש- רבים מהצנוברים סדוקים לאורך כמו (פיסטוק די סגור, נניח) ולא צריך לפצח אותם - פשוט מפצלים בין החצאים!
חלק מהם גם התחילו לנבוט. אלה פחות טעימים, יש להם טעם של שרף אורנים.
והשאר - רטובים טריים, מקרינים אוירה של טרום נביטה, ונורא טעימים (טעם אחר בכלל מצנוברים יבשים, גם הלא-קלויים)

מה ליקטנו אתמול

על ידי טרה_רוסה* » 20 דצמבר 2007, 12:03

אתמול ליקטתי עלי פטל לתה שמחזק את הרחם
אם ליקטת עלים של פטל קדוש, אז זה לא אותו פטל. תשאלי את ליאת טאוב.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 13 דצמבר 2007, 19:38

אני גם רוצה קצת כוכבית! :-)

היום מצאתי בכניסה לבסיס שני גבעולים צעירים של מלוכיה! מוזר, זה לא אמור להיות צמח קייצי?
העלה הכי נייטרלי שאני מכיר... בטח אפשר לסחוט מיצים שלו...

מה ליקטנו אתמול

על ידי לוטם_מרווני* » 13 דצמבר 2007, 16:50

שכחתי- מרחבים של כוכבית. תענוג!

מה ליקטנו אתמול

על ידי לוטם_מרווני* » 13 דצמבר 2007, 16:48

נבטים של נזמית לופתת להפתעתי- ערבים לחיך. עלים של מקור החסידה הגדול- מרים מאוד. עלי תרד הבר טעימים כמו עלי תרד טריים מהערוגה. עלי חובזה, אורוגולה ופטרוזיליה מהערוגות. הכל נטחן ביחד לכדי רסק ירוק רענן לערבית.

מה ליקטנו אתמול

על ידי ילדת_טבע* » 13 דצמבר 2007, 15:21

אתמול בסוף ליקטנו החיפושית ואני את הפיג'ויות המיוחלות. הקטנה זללה את כולן כבר בטיול בשדה, אני לא כל כך אוהבת פיג'ויות אבל מבחינתה זה היה האושר המושלם.
בטיול מצאנו כל מני נבטים, נתתי לה לטעום חרציות-שאני מאוד אוהבת. היא אכלה שני נבטים ואמרה שזה "נורא איכסה", הפעם היא גם לא רצתה לאכול מהנבטים של הברקן אבל לעומת זאת אמרה לי "אמא אני הכי אוהבת את זה!" וקטפה נבט רענן של חובזה, השנה היא עדיין לא אכלה חובזות כי בשדה שאנחנו בדרך כלל הולכות לטייל בו הן עדיין לא יצאו בכלל, זה מאוד הפתיע אותי לגלות שהיא עדיין זוכרת מהחורף שעבר את אותן החובזות שהיא ליקטה איתי. עדיין מדהים אותי שבסרפדים היא יודעת לא לגעת. אח האינסטנקטים...
היום לעומת זאת ליקטו אותנו לחנות יד שניה ושם היא ליקטה חיות חווה בגיל שלי++ וקלטת של דמבו הפיל...
כמו שהיא אומרת "כייף חיים!"

מה ליקטנו אתמול

על ידי יעלפו_מהמושב* » 13 דצמבר 2007, 13:57

אופק- כל הגינה שלי מלאה בלוף (ככל הנראה, על פי זיהוי התמונה שלך). החלטתי לטעום. והטעם? של עלה. לא מר במיוחד, לא חמוץ, אחרי שבולעים יש רגע קל של טעם לוואי.

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 12 דצמבר 2007, 20:36

איך אוכלים קנה סוכר? פשוט לועסים לאט לאט ובזהירות?

מה ליקטנו אתמול

על ידי שירי_בן_דב* » 12 דצמבר 2007, 15:26

אתמול ליקטתי עלי פטל לתה שמחזק את הרחם (אני בהריון) ועכשיו הם מתייבשים להם בשמש. הבוקר כבר שתיתי תה מהעלים עוד לפנמי ה=שהם התייבשו, הוספתי לישון ודבש. חוץ מזה, ללי ואני ליקטנו קנה סוכר אתמול וזללנו מלוא הפה. יאמממי!

מה ליקטנו אתמול

על ידי דינ_ור* » 11 דצמבר 2007, 20:01

אני אוהבת ללקט,זה מגניב,בעיקר כשרעבים,אבל.....רסק ירוק זה לא נשמע לי טעים במיוחד.ועוד על הבוקר?
כנראה שאצטרך לטעום כדי לדעת...שיהיה לבריאות!

מה ליקטנו אתמול

על ידי אורי_יורמן* » 11 דצמבר 2007, 11:12

החנות נמצאת ברחוב שבזי פינת רחוב אחווה, בשכונת נווה צדק בתל אביב

חזרה למעלה