על ידי אל_דנטה* » 05 יוני 2004, 16:06
אמממ.... הסמית'ס היו אחת הלהקות החשובות ביותר בחיי בגיל ההתבגרות. (מוסיקה הצילה את חיי אז ועדיין ממלאת את חיי הפרטיים בתוכן, אבל יום יבוא וארחיב על כך פה או שם או לא בכלל...) מוריסי נתן לי לגיטימציה להיות שונה (שוב, הרבה אחרים גם), להנות משירה ולא להתבייש מול חבורה של ערסים עם הגדרות מוזרות לגבריות (אני עדיין זוכר איך בסביבות גיל 12 השמעתי לאבא שלי את how soon is now ואמרתי לו שאני לא מבין איך אפשר לשנוא מישהו בעקבות העדפה מינית שונה ונחרדתי מתגובתו ההומופובית), לחשוב על איך הורים וחברה דופקים את הילדים שלהם, לחשוב על צמחונות ועוד'.
בעבורי משהו התקלקל כבר ב strangeways here we come. הרגישות הפכה התבכינות לשם התבכינות, למניירה, לפוזה יותר מאי פעם.
מוריסי, כשהפסיק לעבוד עם ג'וני מאר, איבד עוד יותר רגישות. מהמוסיקה שלו עד לטקסטים שלו. ואלוהים אדירים, אותו אחד צעיר שרקד עם גלדיולות בכיס האחורי של מכנסיו הפך לרוקיסט ממוצע בעיני והכי גרוע, נראה כמו דודו טופז
(ולא אזכיר את העניין הלא ברור שהיה לו עם שרירים והימין האנגלי)
לפני יומיים הלכתי להופעה של להקה נחמדה בשם to rococo rot פה במינכן, כשנכנסתי לאולם הקטן באיחור היתה הופעת חימום. לא להקה. אלא 3 גברים בגיל העמידה, יושבים על כסאות בר ומדברים על מוסיקה. שלושתם מבקרי מוסיקה בגרמניה והם הקליטו את עצמם לתוכנית רדיו של אחד מהם. השיחה היתה בגרמנית והרבה לא הבנתי אבל הנשמה שלי יצאה. שמות שהוזכרו bonnie prince billy, fairground convention, cocorosie, tom waits, nick drake, damon and naomi, matching mole, autechre ועוד ועוד.
נזכרתי בלילות שקוטנר היה מעביר במוזיאון ת"א ומקרין קליפים שלא היה שום מקום אחר שהקרין אותם. בערבים שהאוזן השלישית היו מארגנים כשהחנות נפתחה.
והנה יושבים פה אנשים פחות או יותר בגיל של קוטנר ומעודכנים בכל פיפס בעולם המוסיקה העכשווית ויש להם היתרון של לראות הרבה אופנות חולפות וידע עצום. חשבתי, מה עם קוטנר? מה קרה לו? מי זה גידי אביבי? למה אף פעם הוא כותב על דברים מענינים באמת? מה קרה לתחושת השליחות? לגלות, לחשוף אנשים לצלילם לא מוכרים? איך זה שאין כמעט תוכניות רדיו טובות באמת בארץ, שלא מתייחסות למוסיקה כאל אופנה )טכנו, אמביינט, ציל אאוט( אלא כאל מסורת אחת ארוכה? מה יש לשרון מולדבי? למה הוא עוד הפעם כותב כאילו שום דבר לא קורה או קרה בעולם המוסיקה אחרי הרולינג סטונס?
אני עדיין קורא את מדורי המוסיקה בארץ, כמו את החדשות, רק כדי להתעצבן מזה שהקהל מקבל שוב ושוב את אותה אופציה מנוונת ולא יודע על כל כך הרבה תקליטים נהדרים שיוצאים כל יום בעולם.
אם נסחפתי, הרגישו חופשי להעביר את זה לדף הבית שלי
אמממ.... הסמית'ס היו אחת הלהקות החשובות ביותר בחיי בגיל ההתבגרות. (מוסיקה הצילה את חיי אז ועדיין ממלאת את חיי הפרטיים בתוכן, אבל יום יבוא וארחיב על כך פה או שם או לא בכלל...) מוריסי נתן לי לגיטימציה להיות שונה (שוב, הרבה אחרים גם), להנות משירה ולא להתבייש מול חבורה של ערסים עם הגדרות מוזרות לגבריות (אני עדיין זוכר איך בסביבות גיל 12 השמעתי לאבא שלי את how soon is now ואמרתי לו שאני לא מבין איך אפשר לשנוא מישהו בעקבות העדפה מינית שונה ונחרדתי מתגובתו ההומופובית), לחשוב על איך הורים וחברה דופקים את הילדים שלהם, לחשוב על צמחונות ועוד'.
בעבורי משהו התקלקל כבר ב strangeways here we come. הרגישות הפכה התבכינות לשם התבכינות, למניירה, לפוזה יותר מאי פעם.
מוריסי, כשהפסיק לעבוד עם ג'וני מאר, איבד עוד יותר רגישות. מהמוסיקה שלו עד לטקסטים שלו. ואלוהים אדירים, אותו אחד צעיר שרקד עם גלדיולות בכיס האחורי של מכנסיו הפך לרוקיסט ממוצע בעיני והכי גרוע, נראה כמו דודו טופז :-(
(ולא אזכיר את העניין הלא ברור שהיה לו עם שרירים והימין האנגלי)
[hr]
לפני יומיים הלכתי להופעה של להקה נחמדה בשם to rococo rot פה במינכן, כשנכנסתי לאולם הקטן באיחור היתה הופעת חימום. לא להקה. אלא 3 גברים בגיל העמידה, יושבים על כסאות בר ומדברים על מוסיקה. שלושתם מבקרי מוסיקה בגרמניה והם הקליטו את עצמם לתוכנית רדיו של אחד מהם. השיחה היתה בגרמנית והרבה לא הבנתי אבל הנשמה שלי יצאה. שמות שהוזכרו bonnie prince billy, fairground convention, cocorosie, tom waits, nick drake, damon and naomi, matching mole, autechre ועוד ועוד.
נזכרתי בלילות שקוטנר היה מעביר במוזיאון ת"א ומקרין קליפים שלא היה שום מקום אחר שהקרין אותם. בערבים שהאוזן השלישית היו מארגנים כשהחנות נפתחה.
והנה יושבים פה אנשים פחות או יותר בגיל של קוטנר ומעודכנים בכל פיפס בעולם המוסיקה העכשווית ויש להם היתרון של לראות הרבה אופנות חולפות וידע עצום. חשבתי, מה עם קוטנר? מה קרה לו? מי זה גידי אביבי? למה אף פעם הוא כותב על דברים מענינים באמת? מה קרה לתחושת השליחות? לגלות, לחשוף אנשים לצלילם לא מוכרים? איך זה שאין כמעט תוכניות רדיו טובות באמת בארץ, שלא מתייחסות למוסיקה כאל אופנה )טכנו, אמביינט, ציל אאוט( אלא כאל מסורת אחת ארוכה? מה יש לשרון מולדבי? למה הוא עוד הפעם כותב כאילו שום דבר לא קורה או קרה בעולם המוסיקה אחרי הרולינג סטונס?
אני עדיין קורא את מדורי המוסיקה בארץ, כמו את החדשות, רק כדי להתעצבן מזה שהקהל מקבל שוב ושוב את אותה אופציה מנוונת ולא יודע על כל כך הרבה תקליטים נהדרים שיוצאים כל יום בעולם.
אם נסחפתי, הרגישו חופשי להעביר את זה לדף הבית שלי :-)