על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 26 מאי 2012, 16:42
הצעה : ללטף את החתול/להאכיל אותו/להרים או וכ'- רק בנוכחותך והנחיתך. כלומר, הילד לא מתעסק עם החתול כשאת לא שם.הוא יכול לקרוא לך אם הוא רוצה ללטף,או שנראה לו משהו שצריך לעשות עם החתול.אתם יכולים לקבוע שעות מראש, כמו 'חוג חתול'.
אצלנו , שמתי לב שהילדים מציקים לבע"ח בעיקר אם הם מנסים להרים אותם. אומנם הם לא מציקים באופן כללי לחיות, אבל העינין הספציפי הזה גרם אצלהם ללחץ .לכן קבעתי כלל שמרימים רק בעזרתי.
למעשה , הנחתי את הבע"ח בחיקם כשהם ישבו על הארץ(כדי שכשבע"ח ירצה לקפוץ , הוא לא יפול מגובה רב).
גם עם ילדים אחרים, נראה לי רצוי שתהיי צמודה אליו ותתווכי בינו ובין ילדים אחרים.
אני מניחה שכל מה שהוא רצה מהילדים ההם בבריכה זה לשחק איתם . יתכן שהוא ביקש להשיג את תשומת ליבם .
במקרה שכזה , אם את נמצאת איתו ואת שמה לב שהוא כבר כמה דקות רק מסתכל עליהם ,אבל לא יכול לפנות אילהם במילים, את מציעה לו , בוא נציג את עצמנו, או עוזרת לו לעשות הכרות קצרה ומציעה לשחק ביחד במשחק מים שכולם אוהבים.
בקיצור, אני חושבת שבהרבה מקרים ילדים זקוקים למודל חיקוי ועזרה בעינין החברתי.
חלקנו לא נולדנו עם כישורים חברתיים מאוד מפותחים .רובנו נחשף לסיטואציות חברתיות לא פשוטות (הילדים בברכה באים בחבורות ,או אחים ואחיות שמשחקים איתם,בבריכה יש רעש ובלאגן וגם אם הילד שלך דיבר אולי בכלל לא שמעו אותו).
כן אני מאמינה שככל שתעבדי על זה ותקדישי לזה יותר מזמנך ומשתומת ליבך זה ישתפר.גם עם הולכי הארבע וגם הולכי השתים.
הצעה : ללטף את החתול/להאכיל אותו/להרים או וכ'- רק בנוכחותך והנחיתך. כלומר, הילד לא מתעסק עם החתול כשאת לא שם.הוא יכול לקרוא לך אם הוא רוצה ללטף,או שנראה לו משהו שצריך לעשות עם החתול.אתם יכולים לקבוע שעות מראש, כמו 'חוג חתול'.
אצלנו , שמתי לב שהילדים מציקים לבע"ח בעיקר אם הם מנסים להרים אותם. אומנם הם לא מציקים באופן כללי לחיות, אבל העינין הספציפי הזה גרם אצלהם ללחץ .לכן קבעתי כלל שמרימים רק בעזרתי.
למעשה , הנחתי את הבע"ח בחיקם כשהם ישבו על הארץ(כדי שכשבע"ח ירצה לקפוץ , הוא לא יפול מגובה רב).
גם עם ילדים אחרים, נראה לי רצוי שתהיי צמודה אליו ותתווכי בינו ובין ילדים אחרים.
אני מניחה שכל מה שהוא רצה מהילדים ההם בבריכה זה לשחק איתם . יתכן שהוא ביקש להשיג את תשומת ליבם .
במקרה שכזה , אם את נמצאת איתו ואת שמה לב שהוא כבר כמה דקות רק מסתכל עליהם ,אבל לא יכול לפנות אילהם במילים, את מציעה לו , בוא נציג את עצמנו, או עוזרת לו לעשות הכרות קצרה ומציעה לשחק ביחד במשחק מים שכולם אוהבים.
בקיצור, אני חושבת שבהרבה מקרים ילדים זקוקים למודל חיקוי ועזרה בעינין החברתי.
חלקנו לא נולדנו עם כישורים חברתיים מאוד מפותחים .רובנו נחשף לסיטואציות חברתיות לא פשוטות (הילדים בברכה באים בחבורות ,או אחים ואחיות שמשחקים איתם,בבריכה יש רעש ובלאגן וגם אם הילד שלך דיבר אולי בכלל לא שמעו אותו).
כן אני מאמינה שככל שתעבדי על זה ותקדישי לזה יותר מזמנך ומשתומת ליבך זה ישתפר.גם עם הולכי הארבע וגם הולכי השתים.