על ידי אילת* » 07 יולי 2005, 17:04
טיפים:
מגרות (מארונות שעוברים אתכם) וניתן להוציא מהארון - לעטוף צמוד עם שקית ניילון (של אשפה) כשהיא שטוחה - להצמיד אותה עם מסקנטייפ למגרה, ולהכין ערמה של המגרות הללו וכך לא יהפכו אותן (וגם אם כן, אז התכולה לא תישפך) וזה חוסך לרוקן, לארוז לפרוק ולמלא אותן מחדש...
לא למלא בקרטון 1 רק ספרים - למיטב הסבלים זה בלתי נסבל, ובוודאי כשמעבירים לבד... כדאי לשלב 1/2 קרטון בגדים והשאר ספרים...
את כל הפריטים השבירים ובעלי החשיבות - ל ה ע ב י ר ל ב ד ! ! !
תמיד לכתוב מחוץ לקרטון מס' קרטון ומה הוא מכיל (אפילו בכללי) ורצוי להכין רשימה של מס' קרטונים ותכולתם. זה עוזר לדעת שכל הקרטונים הגיעו לא חסר... (במיוחד כשמעבירים עם חברות הובלה...) וגם עוזר למצוא משהו ספציפי בערמת קרטונים עלומה...
דבר נוסף שניתן לעשות : לחלק מראש את ארגון הקרטונים כך שלדוגמא קרטונים 1-20 יהיו לבגדים (גם אם לא יהיו 20 קרטונים של בגדים אלא רק 12) ו-קרטונים 21 - 40 זה כלי מטבח (גם אם יהיו פחות..) וכו'...
לתת הערכה מקסימלית של קרטונים לכל חלק בבית, ואז כל 1 מאורגן בקבוצה מספרית מסויימת וניתן לארוז את הבית על חלקיו השונים במקביל. הרי תמיד משאירים קצת כלים ובגדים ואוכל לסוף אז באריזות האחרונות של כלי המטבח (לדוגמא) רואים שהגענו למספר מסויים ואורזים ורושמים את מס' הקרטון בתוך הקבוצה המספרית של כלי המטבח.
לי זה עזר במעבר מורכב - רק צריך להתכונן לעניין ולהיות מסודרים. זה גם מסייע לכמה אנשים לארוז במקביל וכל אחד מתקדם ב"שטח" שלו.
תמיד להשאיר את ארגז הכלים בהישג יד ! גם כשאורזים (וצריך פתאום לפרק ולנתק כל מיני דברים...) ובטח כשפורקים וצריך להרכיב רהיטים או כל דבר אחר - ובלי איזה מברג או כלי אחר אי אפשר להתקדם.
את כל החלקים הקטנים של הארונות (אם זה פינים למדפים, ברגים מיוחדים או כל דבר אחר) כדאי לשים בשקית קטנה (כמו של סנדוויצים) ולהצמיד לחלק גדול של הרהיט או לסגרו ולשים בארגז כלים ולרשום למה זה שייך. לפעמים מאפסנים חלק מהריהוט ורק אחרי תקופה מסויימת מרכיבים ואז לא ברור לאן נעלמו הברגים/ התופסנים וכו'... וזה מונע התרוצצות.
לא קשור לאריזה אלא למעבר - במידה ואחד ה"חשבונות" רשום על שמך ואת/ה עוזב/ת את הדירה/ בית...תמיד לוודא שיעבור להיות רשום על שם הדייר הבא או על בעל הדירה.
חברה שלי גרה בדירה בת"א וסמכה שהדייר שהחליף אותה בדירה יחליף את הרישום של החיוב על שמו (מה שלא קרה, והיא לא הקפידה על כך) ואחרי 6 שנים (!!!! שכבר התחלפו הרבה דיירים בדירה) העיריה תבעה אותה על חוב של כמה אלפי שקלים + הצמדות... משום שהיא רשומה על החיוב והיא לא דאגה להחלפת השם בחיוב הארנונה או המים, ולא ממש התחשבו בהוכחות שהיו לה שהיא גרה במקום אחר ושילמה שם... חבל להסתבך ורצוי להקפיד (ואת/ה אף פעם לא יודע עם מי יש לך עסק בדירות הנ"ל ובטח לא עם מי שמחליף את מי שהחליף אותך ובאותו מקרה הדיירים ניצלו את זה שהרישום נותר על שמה ופשוט לא שילמו - והכל על הגב שלה...).
הערה: לפעמים הרשויות לא מוכנות להחליף את שם בעל החיוב למישהו שנכנס לדירה לתקופה של פחות משנה (ויש חוזים קצרים או דיירים שמחליפים חוזה מאמצע...) ואז רצוי להעביר את החשבון על בעל הדירה לתקופה הקצרה.
דבר נוסף: לתכנן את האריזה !
כדאי להתחיל לארוז מראש יותר זמן ממה שנדמה לנו ואז הסיכוי שנתקע בלי זמן או קרטונים נמוך יותר. רצוי מאוד לנצל את ההזדמנות למיין ולעבור על החפצים השונים - וגם לזה דרוש זמן. בלחץ סתם דוחפים את תכולת הבית לתוך ארגזים ונשארים עם כל הציוד המיותר...
כדאי לתכנן מראש אילו חפצים צריכים להשאר בחוץ לצורך המשך חיים תקין עד למעבר והכח חשוב - גם לימים הראשונים אחרי המעבר !
כנ"ל בחפצים שמשאירים בחוץ עד לרגע האחרון - מוצרי בסיס הכרחיים... שיהיו ב"שלוף" גם כשאנחנו מגיעים לדירה החדשה.
כדאי להצטייד בכמות גדולה של קרטונים ומסקנטייפ (יותר ממה שנדמה שצריך, ותמיד יוכל להיות לזה שימוש גם בהמשך...) וטושים עבים כהים לרישום על הקרטונים.
אחרי המעבר - אם עברתם לבית גדול ויש לכם מקום, אפשר לשמור את הקרטונים (אחרי שמשטחים אותם) ולהשתמש בהם למעבר הבא או להציע אותם לחברים שעוברים בקרוב (חיפוש קרטונים טובים בכמות גדולה זו משימה לא קלה).
טיפ אחרון : כל ציוד שאתם מחליטים להפטר ממנו, במיונים השונים, נסו לתרום או לבדוק אם יכול לשרת או לשמש משהו אחר.
בגדים, צעצועים, כלים, ספרים - כל דבר. שיהיה בהצלחה.
טיפים:
מגרות (מארונות שעוברים אתכם) וניתן להוציא מהארון - לעטוף צמוד עם שקית ניילון (של אשפה) כשהיא שטוחה - להצמיד אותה עם מסקנטייפ למגרה, ולהכין ערמה של המגרות הללו וכך לא יהפכו אותן (וגם אם כן, אז התכולה לא תישפך) וזה חוסך לרוקן, לארוז לפרוק ולמלא אותן מחדש...
לא למלא בקרטון 1 רק ספרים - למיטב הסבלים זה בלתי נסבל, ובוודאי כשמעבירים לבד... כדאי לשלב 1/2 קרטון בגדים והשאר ספרים...
את כל הפריטים השבירים ובעלי החשיבות - ל ה ע ב י ר ל ב ד ! ! !
תמיד לכתוב מחוץ לקרטון מס' קרטון ומה הוא מכיל (אפילו בכללי) ורצוי להכין רשימה של מס' קרטונים ותכולתם. זה עוזר לדעת שכל הקרטונים הגיעו לא חסר... (במיוחד כשמעבירים עם חברות הובלה...) וגם עוזר למצוא משהו ספציפי בערמת קרטונים עלומה...
דבר נוסף שניתן לעשות : לחלק מראש את ארגון הקרטונים כך שלדוגמא קרטונים 1-20 יהיו לבגדים (גם אם לא יהיו 20 קרטונים של בגדים אלא רק 12) ו-קרטונים 21 - 40 זה כלי מטבח (גם אם יהיו פחות..) וכו'...
לתת הערכה מקסימלית של קרטונים לכל חלק בבית, ואז כל 1 מאורגן בקבוצה מספרית מסויימת וניתן לארוז את הבית על חלקיו השונים במקביל. הרי תמיד משאירים קצת כלים ובגדים ואוכל לסוף אז באריזות האחרונות של כלי המטבח (לדוגמא) רואים שהגענו למספר מסויים ואורזים ורושמים את מס' הקרטון בתוך הקבוצה המספרית של כלי המטבח.
לי זה עזר במעבר מורכב - רק צריך להתכונן לעניין ולהיות מסודרים. זה גם מסייע לכמה אנשים לארוז במקביל וכל אחד מתקדם ב"שטח" שלו.
תמיד להשאיר את ארגז הכלים בהישג יד ! גם כשאורזים (וצריך פתאום לפרק ולנתק כל מיני דברים...) ובטח כשפורקים וצריך להרכיב רהיטים או כל דבר אחר - ובלי איזה מברג או כלי אחר אי אפשר להתקדם.
את כל החלקים הקטנים של הארונות (אם זה פינים למדפים, ברגים מיוחדים או כל דבר אחר) כדאי לשים בשקית קטנה (כמו של סנדוויצים) ולהצמיד לחלק גדול של הרהיט או לסגרו ולשים בארגז כלים ולרשום למה זה שייך. לפעמים מאפסנים חלק מהריהוט ורק אחרי תקופה מסויימת מרכיבים ואז לא ברור לאן נעלמו הברגים/ התופסנים וכו'... וזה מונע התרוצצות.
לא קשור לאריזה אלא למעבר - במידה ואחד ה"חשבונות" רשום על שמך ואת/ה עוזב/ת את הדירה/ בית...תמיד לוודא שיעבור להיות רשום על שם הדייר הבא או על בעל הדירה.
חברה שלי גרה בדירה בת"א וסמכה שהדייר שהחליף אותה בדירה יחליף את הרישום של החיוב על שמו (מה שלא קרה, והיא לא הקפידה על כך) ואחרי 6 שנים (!!!! שכבר התחלפו הרבה דיירים בדירה) העיריה תבעה אותה על חוב של כמה אלפי שקלים + הצמדות... משום שהיא רשומה על החיוב והיא לא דאגה להחלפת השם בחיוב הארנונה או המים, ולא ממש התחשבו בהוכחות שהיו לה שהיא גרה במקום אחר ושילמה שם... חבל להסתבך ורצוי להקפיד (ואת/ה אף פעם לא יודע עם מי יש לך עסק בדירות הנ"ל ובטח לא עם מי שמחליף את מי שהחליף אותך ובאותו מקרה הדיירים ניצלו את זה שהרישום נותר על שמה ופשוט לא שילמו - והכל על הגב שלה...).
הערה: לפעמים הרשויות לא מוכנות להחליף את שם בעל החיוב למישהו שנכנס לדירה לתקופה של פחות משנה (ויש חוזים קצרים או דיירים שמחליפים חוזה מאמצע...) ואז רצוי להעביר את החשבון על בעל הדירה לתקופה הקצרה.
דבר נוסף: לתכנן את האריזה !
כדאי להתחיל לארוז מראש יותר זמן ממה שנדמה לנו ואז הסיכוי שנתקע בלי זמן או קרטונים נמוך יותר. רצוי מאוד לנצל את ההזדמנות למיין ולעבור על החפצים השונים - וגם לזה דרוש זמן. בלחץ סתם דוחפים את תכולת הבית לתוך ארגזים ונשארים עם כל הציוד המיותר...
כדאי לתכנן מראש אילו חפצים צריכים להשאר בחוץ לצורך המשך חיים תקין עד למעבר והכח חשוב - גם לימים הראשונים אחרי המעבר !
כנ"ל בחפצים שמשאירים בחוץ עד לרגע האחרון - מוצרי בסיס הכרחיים... שיהיו ב"שלוף" גם כשאנחנו מגיעים לדירה החדשה.
כדאי להצטייד בכמות גדולה של קרטונים ומסקנטייפ (יותר ממה שנדמה שצריך, ותמיד יוכל להיות לזה שימוש גם בהמשך...) וטושים עבים כהים לרישום על הקרטונים.
אחרי המעבר - אם עברתם לבית גדול ויש לכם מקום, אפשר לשמור את הקרטונים (אחרי שמשטחים אותם) ולהשתמש בהם למעבר הבא או להציע אותם לחברים שעוברים בקרוב (חיפוש קרטונים טובים בכמות גדולה זו משימה לא קלה).
טיפ אחרון : כל ציוד שאתם מחליטים להפטר ממנו, במיונים השונים, נסו לתרום או לבדוק אם יכול לשרת או לשמש משהו אחר.
בגדים, צעצועים, כלים, ספרים - כל דבר. שיהיה בהצלחה.