האם אפשר להבין אחרת את ההלכה בנושא הזה?
אני כן

נולדתי וגדלתי לתוך משפחה חילונית למהדרין, המסע היהודי שלי הוא עצמאי מיסודו ובכל מהלכו, אני לא מייצגת שום דבר ואף אחד מלבדי...
בהקשר למילה, אני זוכרת שגם כשהבנתי שמתבצע שם חיתוך איבר מין של תינוק, זה לא הבהיל אותי או גרם לי לחלחלה או חרדה 'מי יודע מה'.
תחושותי השתנו כאשר העמקתי יותר במהלך המילה וגיליתי להפתעתי חלק שלא ידעתי שקיים- חלק הפריעה. היה לי 'ברור' שמדובר במשיכת העורלה וחיתוכה וזהו. החלק של הפריעה מוטט אותי נפשית, לא הייתי מוכנה,
זכרתי שזה לא ככה! מאיפה זה בא?
חקרתי בדקדקנות וגיליתי שיש עדויות לכך שאופן החיתוך אכן שונה מתישהו קצת לפני חורבן בית שני. עד אז זה היה כמו
שזכרתי בלי פריעה.
אני אוהבת לחשוב על זה כאילו הנפש שלי לא ביקרה כאן מאז, בגלל זה "זכרתי" שהמנהג שונה מכפי שהוא היום והזדעזתי לגלות את השינוי המשמעותי שנעשה בו. כי קודם, באמת, לא היה לי קושי גדול או דילמה.
הניתוח שלי של הדברים הוא כזה- המצווה המקורית היתה ללא פריעה, בשביל אלוהים זה מספיק. אלא שלפני שהיהודים יצאו לגלות היה 'צורך' להפוך את הסימן היהודי לבלתי הפיך. באופן החיתוך הקודם, היה ניתן 'למשוך את העורלה' ולהסתיר את המילה מ
אנשים . בגלות מדובר על סכנת התבוללות מהירה.
המנהג שונה ונוספה הלכה "מל ולא פרע, כאילו לא מל". הסימן היה חייב להיות בלתי הפיך לכל תקופת הגלות בכל הגלויות. אני באמת מאמינה שאופן החיתוך הזה שמר על היהדות כדת אחת במשך אלפי שנות הגלות. נכון להיום, אני מאמינה שההגנה הרוחנית שסיפקה הפריעה, מיותרת. אני גם מאמינה שביטוי סמלי לחיתוך, יהווה עבורי חותם עוצמתי לאורח חיי יותר מכל צלקת גופנית שהיא.
בימי מדינת ישראל, לתחושתי, השעה בשלה לשלב ההתפתחותי הבא של המצווה - טקסי ברית מילה עם טיפות יין במקום דם ותפילת שהחיינו בכל גדול @}
אבל היה עוד עניין מעניין- לשון התנ"ך. בשום מקום בתנ"ך לא מצויינת עורלת איבר המין. מצויינות עורלת הלב ועורלת האוזן. פרשנות מקסימה שקראתי היא שהטקס נועד להסרת עורלת האוזן והלב ולקרבם לקול ולנוכחות אלוהית בחיינו. אני מאמינה שלו אלוהים היה מעוניין שהמצווה תמולא רק בדרך אחת, היא היתה מצווה ברורה ולא נתונה לפרשנויות וכן היא לא היתה משתנה אפילו פעם אחת. זה נכון לעוד כמה מצוות. אני מאמינה שהאופן בו הן ממולאות ראוי שישתנה בעיני אלוהים, שלי.
להבנתי, אם אורח חייך הוא כזה שמציית להלכות כפי שהן היום, אכן ברור שמילה כוללת פריעה... אני מקווה שזה ישתנה הלכתית עוד בימי חיי
