דגמי אופניים

שליחת תגובה

מותר לכעוס
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: דגמי אופניים

דגמי אופניים

על ידי פלונית* » 31 מרץ 2009, 09:04

דגמי אופניים

על ידי אילה_א* » 25 נובמבר 2008, 21:29

אופני ריקשה שהופכים לעגלת ילדים ולהפך
איזה מדליק
אתה יודע איפה קונים כאלה ?

דגמי אופניים

על ידי מיכל_ע* » 25 נובמבר 2008, 21:10

בשמת - יש טייסט מיוחד לרכיבה שמרופד באיזור הישיבה ואמור להיות מאד נח.
כריסטופית - לגבי יד שניה תשאלי את סירופ מייפל, אני חושבת שהיא מוכרת זוג דנדש. חוצמיזה נראה לי שלאופק יש מתקפלים, אז בטח הוא מבין בזה.

דגמי אופניים

על ידי כריסטופית_רובין* » 25 נובמבר 2008, 19:47

היי למומחי האופניים:)
אני שוקלת לקנות אופניים מתקפלות-רצוי שיהיו כמה שיותר קלות(וגם רצוי עם מושב נוח), למטרת נסיעה בתוך עיר.

אז אם מישהו כאן מבינה בעניין,אשמח לדעת-אילו דגמים מומלצים,איזה טווח מחירים יש לעניין ,האם יש אופציות ליד שנייה ?(לא גנוב) אני ממש לא מחפשת את הכי יקר ולא מתכוונת,לפחות כרגע לנסוע מרחקים אדירים.
מחפשת את הכי זול של היקרים.:)
תודה@}

דגמי אופניים

על ידי הבוחשת_בסירים* » 25 נובמבר 2008, 19:46

לכל אנשי האופניים באתר: לחנות אופניים בשרון דרושים עובדים(רצוי רוכבים) למשרה חלקית/מלאה פרטים דרך הדף-בית.

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 25 נובמבר 2008, 18:59

בשמת, ניסית במקרה את הטייטס המרופד? אני בדיוק מתכוונת לקנות טייטס מחממים לחורף, מתלבטת בין מרופד ללא מרופד. של איזה חברה יש לך?
קניתי טייטס פשוט מכותנה שהיה בחנות השכונתית, כזה שלא מגיע עד סוף הרגל ונגמר בטיפת תחרה (-:

לא מוכר לי בכלל טייטס מרופד. זה משהו של רוכבי אופניים? שלי סתם טייטס רגיל רגיל. בטח אפשר לקנות בסופר יותר בזול...

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 21 נובמבר 2008, 19:50

נשאר לי רק להשען לאחור ולהנות
חן חן :)
וכל זה בלי ללהג על שלדות, מעבירי הילוכים, קסטות גלג"ש ושאר כדורי שינה.

דגמי אופניים

על ידי מיכל_ע* » 20 נובמבר 2008, 21:43

בקיץ האחרון אפילו השקעתי בטייץ
בשמת, ניסית במקרה את הטייטס המרופד? אני בדיוק מתכוונת לקנות טייטס מחממים לחורף, מתלבטת בין מרופד ללא מרופד. של איזה חברה יש לך?

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 20 נובמבר 2008, 20:46

וכמו המכבס אם אין.
כן, אם אין גרביים, אני מקפלת או משתמשת באטב.
בקיץ האחרון אפילו השקעתי בטייץ בשביל לרכב בנוחיות. איזה הבדל! כמה היה נוח!

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 20 נובמבר 2008, 19:59

אני גם שמאל כי השרוול של שמאל מפיל את המשאבה...

דגמי אופניים

על ידי ניצן_אמ* » 20 נובמבר 2008, 18:08

מכבס, אתה עושה עבודה מצויינת פה, נשאר לי רק להשען לאחור ולהנות.
אבל אם תצטרך עזרה תגיד ;-)

לעניין הקיפולים - אני כמו בשמת אם יש עליי גרביים וכמו המכבס אם אין.
רק רגל ימין, כמובן... אם כבר מגוחך, אז עד הסוף!

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 20 נובמבר 2008, 17:38

אני מקפלת את המכנס הימני סביב הרגל, ומעלה עליו את הגרב, ככה שהגרב מחזיק אותו.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 20 נובמבר 2008, 11:39

אני שמה גומיות על המכנסיים.
יותר מגוחכת ממך, מכבס :-)

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 20 נובמבר 2008, 09:30

דגם חדש לאופניים, שאין להם את השרשרת הרגילה
זה מזכיר לי שתכונה מאוד שימושית באופנים ליוממות היא "מגן שרשרת". חיפוי חלקי או מלא לשרשרת באיזור הפדלים, המונע משולי המכנסים להתפס בשרשרת ולהתכלך בגריז. לי אין כזה ואני נוקט בשיטה המאוד-לא-קולית של לקפל את שולי המכנסים שני קיפולים למעלה למראה מושלם של לבלר בדרך לעבודה מתוך סרט איטלקי ניאוריאלסטי.

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 20 נובמבר 2008, 09:22

פטנט חמוד: אופני ריקשה שהופכים לעגלת ילדים ולהפך. לא בדיוק מנשא ומתאים לילד יחיד, אבל בכל זאת חמוד. מצחיק אותי לחשוב איך יתנהגו ברכבת ישראל, שם לא מאפשרים להעלות אופנים (אלא הם הם מקופלים בתוך תיק) אבל כן מאפשרים עגלות ילדים.
זה מזכיר לי שלפני שבוע ראיתי אמא עם תינוק חייכן בן חצי שנה, יושב בכיף בכסא תינוק קטנטן שמורכב על הכידון ומחזיק את עצמו בידית אחיזה.
http://www.taga.nl/[po]taga long no demo large[/po].wmv

דגמי אופניים

על ידי עודד_המחפש* » 19 נובמבר 2008, 14:45

חברת TREK מוציאה דגם חדש לאופניים, שאין להם את השרשרת הרגילה, אלא משהו כמו באופנועים, רצועת גומי עם שקעים.
ראו פה

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 07 נובמבר 2008, 15:16

לי יש אופני עיר מסוג EVOKE.
הם בסדר, אבל "עגלה" יחסית לאופני ההרים של האיש (TREK) או של הילדה (GT).
ההבדל משמעותי.
האופניים של האיש כאילו נוסעים מעצמם, המאמץ שאני צריכה להשקיע ברכיבה נמוך בהרבה. אני יכולה להרגיש שכל המכלולים שם יותר איכותיים.
כמו כן הם הרבה יותר יציבים, וזה אומר שהם גם טובים יותר במהירויות מאוד נמוכות (אפשר כמעט לרכב במקום כשמחכים לילד או כשרוכבים במאסף אחרי ילד שבולם כל הזמן (-: ).
קניתי אותם כי הייתי צריכה אופני נשים שאפשר לקפוץ מהם הצידה במקרה שהאופניים רוצים ליפול, ולהרכיב עליהם בלי בעיה כיסא לילד. הילד כבר רוכב בעצמו על אופניים מידה 16'', כך שנראה לי שבקרוב כבר לא יהיה צורך להרכיב אותו.

דגמי אופניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 נובמבר 2008, 13:36

בררי בחנויות של סלאלום, אני די בטוחה שראיתי כאלה לפני כחדשיים בחנותם בתל אביב ברחוב החשמונאים.

דגמי אופניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 נובמבר 2008, 09:02

ובהמשך לדיון - אולי מישהו מכיר אופני עיר (יענו ישיבה זקופה) עם ברקס רגל וגם הילוכים (שניים, שלושה לא יותר מדי)?
תודה.

דגמי אופניים

על ידי מיכל_ע* » 07 נובמבר 2008, 01:49

תודה מכבס וזהר. מכבס - נראה לי באמת שהאופניים גדולים עליי. קיבלתי אותן בהשאלה מגבוה אחד. אני מקווה שעוד אגבה.

דגמי אופניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 נובמבר 2008, 22:08

המכבס, אתה מתכוון פשוט למה שמוגדר אופני עיר, שהפכו מאד מאד פופולריים ברחובות העיר הגדולה בחדשים האחרונים. יש כאלה בכל החנויות ברמות מחירים שונות.

דגמי אופניים

על ידי זהר_הטכנומג* » 06 נובמבר 2008, 21:07

מיכל, אני לפני שנים נהגתי כדרכו של המכבס, קרי התחממות ממאמץ, אבל כשרכבתי באירופה באלפים השתמשתי במעיל מיוחד שמכסה מעל הצוואר, שאינו מחדיר את הקור אבל יחד עם זאת מאפשר שיחרור ופיזור של חום הגוף.

המכבס: אני סקרן לדעת במה אתה עובד.

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 06 נובמבר 2008, 17:53

אני לא מומחה גדול באופנים, פשוט אוהב לרכוב אז אני שם לב לפרטים.
סובלת בחגורת הכתפיים ובגב התחתון
יכול להיות ששלדת האופניים שלך לא מתאימה למימדיך. המושב קרוב מדי לכידון ואת מקמרת את הגב.

ביגוד לרכיבת חורף
אין לי רעיון מיוחד מלבד בגדים קלים ואטומים לרוח. בדרך כלל אני מתחמם ומזיע מהמאמץ, אז אני לא אוהב להתלבש בבגדים חמים.

דגמי אופניים

על ידי מיכל_ע* » 05 נובמבר 2008, 18:08

wow מכבס, איזה הסבר טוב. אני רוכבת על אופני הרים מרחקים גדולים בעיר, ובאמת סובלת בחגורת הכתפיים ובגב התחתון בגלל הרכינה קדימה לכידון. יש אופני סבא עם הילוכים רציניים? אני בירושלים המשופעת, משתמשת בכל ההילוכים העומדים לרשותי, נראה לי 3*9). ובנושא קצת אחר: האם תוכל להמליץ על ביגוד לרכיבת חורף? קר לי...

דגמי אופניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 נובמבר 2008, 17:33

העתקתי מהאופניים:
diamondback
50476 07F00

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 05 נובמבר 2008, 16:20

בבקשה, דיווש נעים. זה באמת מפליא שצריך להתאמץ כדי למצוא אופניים שימושיים באמת, עם כל הפרטים הקטנים (כמו בדוגמאות האופנים למעלה בדף).
בנוסף לסבל, סלסלה, רגלית יציבה (כדי שיהיה אפשר להעמיס את הילד במושב כשהאופניים עומדים), תוספת נחמדה אך לא הכרחית היא מגיני בוץ (כנפיים) לגלגלים. ככה מונעים מרסס המים שנוצר על ידי הגלגלים להרטיב את הרגלים והישבן.

דגמי אופניים

על ידי יונת_שרון* » 05 נובמבר 2008, 16:02

תודה, זה נשמע מושלם.

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 05 נובמבר 2008, 15:58

איך זה שהם לא נפוצים יותר?
למה מכנסים בגזרה נמוכה נפוצים כל כך? כי אנשים קונים את מה שיש ולא את מה שמתאים.

בבקשה תן לי איזה חסרון
הם לא יצטיינו ברכיבת אקסטרים. לא אופטימליים למהירות, מעבר מכשולים, ניצול כח, העברת משקל בין הגלגלים לתמרונים מיוחדים. אופניים סובארו.

יש גם טרנד חדש יחסית באופניים: אופני "קרוזר". הם בעיקר נראים טוב. רכבתי על משהו דומה (אבל רק לזמן קצר) ולא התלהבתי.
185563]+דוגמא לאופני קרוזר יפים ואופנתים DAISY3 L YELLOW[/po]-FADE.jpg

דגמי אופניים

על ידי יונת_שרון* » 05 נובמבר 2008, 09:30

תודה, זה נשמע בדיוק מה שאני צריכה. איך זה שהם לא נפוצים יותר? בבקשה תן לי איזה חסרון כדי שאני ארגיש שאני עושה tradeoff!

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 05 נובמבר 2008, 08:56

גם באופניים יש אופנה. מה שמייצרים (בעיקר) באופנת הקונפקציה העכשווית הם "אופני הרים". זה לא מתאים לכולם, אבל זה שיש ברוב החנויות ושולט בתחום האופניים הזולים, אז זה מה שהרוב קונים.

פעם היו אופני סבא. ישיבה זקופה, גלגלים בקוטר גדול, צמיגים עם מעט חספוס, מעצור רגל (בדיווש לאחור - מה שקראו פעם טורפדו), ללא מהלכים, מסגרת פלדה. הם היו בדגמים עם "רמה" ובלי "רמה" (לנשים). אלה אופניים עמידים מאוד, באמת לכל החיים.
[רמה -המוט האופקי המחבר בין הכידון למושב משלים את צורת השלדה למשולש. זו צורה חזקה מאוד מבחינה מבנית].

אחר כך, הייתה אופנה של דמוי "אופני מרוץ". השראה ממרוצי הכביש לאופניים. זו היתה מתנת בר מצווה נפוצה בשנת השבעים והשמונים. באופני המרוץ, השלדה עשויה צינורות פלדה דקים יותר כדי לחסוך במשקל, הצמידים צרים מאוד כדי להוריד חיכוך עם הכביש, תנוחת הרוכב רכונה לפנים כדי להפחית בהתנגדות האויר (גובה המושב בגובה הכידון) וכדי לחלק את משקל הגוף בין הישבן לזרועות, נוספו הילוכים, ומעצור הרגל האחורי הוחלף במעצור יד (כי אי אפשר מעצור רגל בשילוב עם הילוכים).

התחנה הבאה באבולוציה הבאה היתה "אופני הרים". מישהו רצה להנות מאופנים מהירים עם הילוכים גם בדרכים משובשות. צינורות השלדה עובו כי המאמצים בשטח רבים יותר. החלו להשתמש באלומיניום במקום בפלדה כדי לחסוך במשקל, נוספו בולמי זעזועים, מעצורים חזקים יותר, ההילוכים הותאמו לייצר כוח במקום מהירות, הצמיגים עובו וחוספסו כדי להתמודד עם תוואי מחוספס ורך. בקיצור - ג'יפ.

אבל, לרכיבה יומיומית עירונית או שבילי כורכר, הכי מתאימים אופני סבא - עם עזרים מודרנים (הילוכים ושלדה קלה מאלומיניום):
גובה כידון גבוה מגובה המושב (כאשר המושב כבר הותאם לגובה הרוכב). הכידון קרוב יותר למושב. שני אלה מנחים ישיבה זקופה עם יכולת להתבונן באופן נוח הרחק קדימה.
למרכיבים ילדים, נוח יותר בלי רמה.
צמיגים - לא עבים מדי (כדי לא לסבול מחיכוך מיותר על הכביש) ולא דקים מדי ( כדי לשכך את חספוס הדרך).
בולם קדמי - מרכך את מהמורות הרכיבה בלי לבזבז יותר מדי אנרגית דיווש (כאשר מדוושים, הבולמים מתכווצים ומתרחבים, כך שחלק מהאנרגיה הולכת לקפיצים במקום לגלגל).

אופני סבא. אני לא יודע אם זה מושג מוכר. אולי קוראים לזה עכשיו "אופניים עירוניים", אבל עכשיו את יודעת איך הם נראים ומרגישים.

דגמי אופניים

על ידי יונת_שרון* » 04 נובמבר 2008, 16:49

תודה ילדת טבע ואלמונית!
מאיזה סוג האופניים שלכן?
ולמה יש סתירה בין אופני סבא לשטח וכבישים?

דגמי אופניים

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 נובמבר 2008, 15:57

אופני הסבא יצאו מהאופנה אבל עכשיו ראיתי שהן חוזרות. הן מיועדות יותר לדרך עירונית.
לי יש "אופני סבא" מתוחכמים. הן אופני נשים והכסא רחב ומרופד, לא צריך לקפץ מעל הרמה כדי לעלות ולרדת (חשוב כשיש ילד בכסא מאחור או על הגב ביאמו.)
הן עם בולמים ומהלכים טובים וכל מה שצריך. הייתי נוסעת איתן עד לפני כמה חודשים עם בן שנתיים בכסא לקיבוץ הסמוך - כחצי שעה נסיעה שחלק ממנה בדרכי עפר. עלו כ-1600 ש"ח ואני מודה על כל שניה שקניתי אותן. היו לי גם פשוטות לפני והיה לי הרבה יותר קשה בעליות והרבה יותר כואב בדרכי העפר.

כסא לילד - יש לנו על האופניים כסאות שונים, לי ולבעלי, כסא אחד נמצא קרוב מדי למושב של הרוכב וזה לא נח וגם לא מאפשר לבישת תיק, בכסא השני יש מין מוט שהילד יכול להחזיק בו. בכסא ללא המוט לילד פחות נח והוא מחזיק לפעמים במושב שלי שזה קצת מפחיד בגלל שלל הקפיצים מתחתיו.

בכל מקרה הולכים לחנות גדולה ומנסים לרכוב על כמה שיותר אופניים, צריך לשים לב מה נח לך מבחינת הגובה של המושב, המרחק מהכידון, גובה הכידון, איך הידיים מונחות ביחס לגוף ואחת לשניה.

תיקונים- לומדים לעשות לבד חלק מהדברים, צריך מספר מצומצם של כלים, משאבה ופנימיות להחלפה, ונדמה לי שיש לנו גם שמן למהלכים ולשרשרת? אני לא עושה כלום אבל בעלי למד די מהר לתחזק את האופניים שלנו, נראה לי שזה תופס לגבי רב הסוגים הסטנדרטיים, אלא אם את מחפשת אופניים טבעונאיות שמתקפלות לגודל מקדמיה אורגנית- באלה אין לי מושג.
סל- מאוד נח וניתן להרכבה על כל אופניים.

ויש גם קסדות,
רכיבה נעימה

דגמי אופניים

על ידי ילדת_טבע* » 04 נובמבר 2008, 15:22

כרגע הם נפוצים פחות, נחשבים כהתמחות ולכן גם יקרים יותר.
קניתי כאלו בדיוק לפני ארבע או חמש שנים והם היו ממש זולים. שלי הם ללא הילוכים כלל אבל אותה חברה גם מיצרת כאלו עם מעט הילוכים בסיסיים וגם הם זולים מאוד. אכן לשימוש עירוני/קיבוצי בלבד, לא שטח, לא כבישים מסובכים, שבילים ומדרכות בעיקר.

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 04 נובמבר 2008, 14:13

נסיון:
my]+תמונה לאופני יומיום/סבא/סבתא טובים files[/po]/Trek/Navigator%202.jpg
ארחיב בהמשך היום

דגמי אופניים

על ידי יונת_שרון* » 04 נובמבר 2008, 11:18

תודה!

באופני הסבא של העבר, ניתן היה לשבת באופן זקוף יותר (הכידון היה גבוה יותר) והם מתאימים יותר לרכיבה יומיומית.
אופני סבא? אם אני אגיד "אופני סבא" יבינו אותי? למה הם יצאו מהאופנה -- יש להם חסרונות?

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 04 נובמבר 2008, 10:05

מידות.
חשוב שהאופניים יתאימו למידות הרוכב. זאת, על מנת שיהיה אפשר לעצור ולהתחיל נסיעה בבטחה וכדי שכוח שרירי הרגלים ינוצל באופן יעיל (גובה המושב צריך להיות כזה שהרגל כמעט פשוטה לחלוטין בנקודה הנמוכה ביותר של הפדל). בדרך כלל, לאופניים יש שתי מידות קוטר גלגל. 24 אינץ' (ילדים) ו 26 אינץ' (נוער ומבוגרים). באופנים שאינם מותג, יש מידה אחידה לשלדה והיא מתאימה לרוב הרוכבים. באופני מותג יש מידות גם לשלדה.

נראה לי שלרוכבים המרכיבים ילד על האופנים חשוב שפעולת העליה לאופנים ותחילת תנועה או עצירה תהיה קלות. כלומר, שיהיה אפשר להוריד רגל בבטחון לכביש בעת העצירה, ולעלות על המושב בלי צורך להניף רגלים בלולינות כדי לעלות עליו. יש אופנים עם "רמה" נמוכה ואולי הם מתאימים יותר לעניין הזה.

בעיני, עדיפין אופנים מאיכות טובה לא משומשים מדי מיד שניה (יש כאלה שמשמשים קולבי בגדים ואוספי אבק) על פני אופנים חדשים מאיכות נמוכה.

בכל מקרה, תמיד מומלץ לבקש "סיבוב" ארוך מחברים ולהתרשם מההבדל באיכות ובנוחות הרכיבה. אני לא יודע מה נסיון הרכיבה שלכם, אבל בטוח שאחרי כמה חודשים של שימוש אתם תדעו בדיוק מה מתאים לכם ומה אתם אוהבים.

דגמי אופניים

על ידי ה_מכבס* » 04 נובמבר 2008, 09:34

שלום לכל המבינים באופניים, תוכלו להמליץ לי?
ראשית, איפה תחנו את האופניים? אם במקום שקיים בו חשש גנבה או ללא הגנה מגשם ומשמש לא כדאי לקנות אופניים יקרים.
(בנושא הגנבה, אפשר לנסות להתמודד עם מנעול ושרשרת חוליות בעובי 10-12 מ"מ מפלדה מחוסמת המיועדת לאופנוע - בערך 250 ש"ח. היא כבדה ומסורבלת ולא כל כך נעים להסתובב איתה, אך אפשרי).

לכם מתאימים אופני הרים "זנב קשיח" - כלומר בולם זעזועים קדמי וללא בולם זעזועים אחורי. אלה אופנים פשוטים ואמינים יותר מבחינה מכנית, זולים יותר ומתאימים לרכיבה נוחה בשבילים ומהמורות קלות.

אופנים מאיכות בינונית-נמוכה, לא מותג, עולים בטווח 500 עד 700 ש"ח לזוג. אופנים מותג מאיכות טובה עולים כ 1500-1800 ש"ח.

מה ההבדל ביניהם? איכות היצור, העמידות והתפעול של המכלולים. מערכת ההילוכים, המיסבים, מנופי הבלמים ודוושות (מתכת ולא פלסטיק), חישוקי הגלגלים - כולם עמידים וטובים יותר. במערכת ההילוכים זה מתבטא במעבר הילוכים חלק ואי יציאה מכיוון לאורך זמן. בבלמים זה מתבטא בבלימה חזקה ויעילה. בחישוקים (זה נקרא "חישוק כפול", כמלומר עובי הדופן כפול)- הגלגלים לא יתעקמו בקלות ממהמורות. במיסבי הגלגלים, ציר הדוושות ובגלגלי השיניים זה יתבטא בדיווש מאומץ פחות.

מנסיוני - אם מדובר בשימוש קבוע (אני מספר פעמים בשבוע) - אופניים מאיכות טובה שווים את המחיר.

מושבים - אופנים באיכות טובה מגיעים בדר"כ עם מושב נוח, אבל אם יש דרישות מיוחדות (אני יודע שבעניין האנטומיה הנשית לא כל מושב נוח), בכל אופניים אפשר להחליף מושב בלי בעיה.
סבל, מושב לילדים, נגררים, תיקים - אלה אביזרים שקונים בנפרד ואפשר להתקין כמעט על כל זוג אופניים. אביזרים כאלה (תיקים, נגררים) לא כל כך זולים בישראל.

עניין אחרון. בעשרים השנים האחרונות נפוצות בישראל בעיקר האופניים מסוג "אופני הרים". הישיבה עליהם כפופה מעט קדימה. בגלל שהם נפוצים הם גם יותר זולים. באופני הסבא של העבר, ניתן היה לשבת באופן זקוף יותר (הכידון היה גבוה יותר) והם מתאימים יותר לרכיבה יומיומית. כרגע הם נפוצים פחות, נחשבים כהתמחות ולכן גם יקרים יותר.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 04 נובמבר 2008, 08:57

אנחנו קנינו בחנות אופניים 2 זוגות משומשים. בהפרש זמן (לא מההתחלה ידענו שדרושים לנו שניים).
בחנות ההיא יש כל הזמן כמה זוגות משומשים כך שיכולנו לנסות ולראות מה מרגיש נח.
אני חושבת שזה עדיף מדיג מודעות בלוחות יד שניה כי יש אפשרות להשוות. מה גם שבחנות הם משפצים קצת את האופניים לפני המכירה כך שמצבם טוב.

לגבי כיוונים - אני לא יודעת. מניחה שזה משהו שבני תמותה יכולים לעשות אחרי הצטיידות במפתח יעודי או שניים. טרם יצא לי לכוון משהו (יש איש אופניים בקיבות שלכם? הוא בטח יוכל לספר לכם על ענייני התחזוקה השוטפת. אם יש הבדל בין הדגמים השונים בענין זה).

עמידות וכושר סחיבה - אני חושבת שכל אופניים שהם לא אופני מירוץ דקיקים יעמדו בעומס המדובר.
אופניים יכולים להגיע עם קפיץ מלפנים ו/או מאחור. המשמעות היא בריכוך אבל זה גם משפיע על האפשרויות חהתקין מיני סבלים וכיסאות נשיאה (למשל - קפיץ אחורי מחייב התקנת כיסא תינוק מסויים, יקר יותר).

לגבי המושב - כשקנינו את הזוג הראשון הכסא היה רגיל שברגילים. קיללתי כמה ימים ורציתי להחליף אותו (לא משנה כמה יעלה, העיקר שלא ישבר לי ככה התחת)
אבל אחרי שבועים בערך שכחתי מזה.
אם אחרי שבועיים עוד תרצי - תוכלי להחליף את הכיסא לבדו.
אל תבחרי אופניים לפי הכיסא.

הילוכים - אם פני השטח לא שטוחים לגמרי - אני מוצאת שהם מאוד שימושיים.
קצת המעטתי בחשיבותם כשמדדתי את האופניים הראשונים אבל היום אני יודעת שאני משתמשת בהם כל הזמן ולכן כדאי שיהיו טובים ונוחים לתפעול (הזוג השני, למשל, הוא בעל הילוכים מחברה טובה אבל תפעול קשה יותר. לכן אלה האופניים של אבא :-) ).

שילדת אלומיניום - מיקרת את האופניים ומפחיתה את משקלם.
כמה זה מועיל? לא יודעת. אצלנו שני הזוגות הם מאלומיניום.

בקיצור - לא תקבלי פה שם (הפלצנים יגידו שברמת המחירים האמורה במילא מדובר ב"אופני מדבקה". כמה מעליב). נסי ותגלי מה מתאים לך.

דגמי אופניים

על ידי יונת_שרון* » 04 נובמבר 2008, 06:55

שלום לכל המבינים באופניים, תוכלו להמליץ לי? אני מחפשת אופניים לבני המשפחה הגדלים: שני אופניים למבוגרים ואחד לנוער. הדרישות (שאני יודעת עליהן) כדלקמן:
  • הדרישה העיקרית היא שיהיו עמידים לאורך שנים ולא נצטרך לתקן ולכוונן אותם כל הזמן. ושאם יהיו תיקונים אז נוכל לעשות אותם בעצמנו בלי להזדקק לציוד מיוחד ונדיר.
  • בנוסף, צריך שיהיה אפשר לנסוע בהם בדרכים... לא רשמיות. אם כי אין צורך שיתאימו למסלולי שטח נועזים ממש.
  • האופניים למבוגרים צריכות להיות מסוגלות לשאת משא סביר: קניות, ילד, תיק בינוני. כלומר: צריך להיות סבל, ואפשרות להרכיב כסא לילד, ואולי גם סל מלפנים.
  • המושבים צריכים להיות מיועדים לישיבה נוחה ולא לפידול מהיר של תחרויות. (ובאחד הזוגות להתאים לישבן של אשה אחרי ארבע לידות...)
אז מה כדאי לי לחפש?

דגמי אופניים

על ידי טרה_רוסה* » 05 אוקטובר 2008, 11:57

אנחנו מצאנו היום אופניים לבת שנתיים שלנו! מישהו זרק אותם למחסן יד שניה. צריך רק להחליף צמיגים. איזה כיף.

דגמי אופניים

על ידי ריש_גלית* » 05 אוקטובר 2008, 01:59

ורישג, אולי אני ארצה לבוא לשכן שלך להביט מקרוב ולתשאל.
תפסיקי לחפש תירוצים ובואי אלי כבר!

דגמי אופניים

על ידי מיצי_החתולה* » 03 אוקטובר 2008, 21:22

עוגיה, תודה על הסיכום הממצה!

ורישג, אולי אני ארצה לבוא לשכן שלך להביט מקרוב ולתשאל.

<מיצי שוקלת לחזור לחינוך ביתי רק כי האיסוף של הילדים מהגנים מתיש אותה כל כך>.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 03 אוקטובר 2008, 18:25

אם יש בעית רגישות -פעלי ברגישות.
כתבי במקום מתאים מה את מתכוונת לעשות ותני הזדמנות לאנשים להגיב.
בהצלחה :-)

דגמי אופניים

על ידי ריש_גלית* » 03 אוקטובר 2008, 16:31

אני מחויבת עכשיו למשימת עריכה אחרת.
אני יודעת, דפי הטבעונאות, אבל לדעתי בדפי האופניים יש אותה רגישות בדיוק, לא? לכן אני פונה דווקא אלייך (-:

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 03 אוקטובר 2008, 16:28

ריש, אני מחויבת עכשיו למשימת עריכה אחרת. אם נראה לך שיש פה עבודה - את מוזמנת לבצע. לטובת כולם.

דגמי אופניים

על ידי ריש_גלית* » 03 אוקטובר 2008, 16:10

אח, לשכנים שלנו יש כזה ואנחנו מוריקים מקנאה. אם כי עד כה ראיתי אותם בעיקר מסיעים אותו בלי אופניים. גם לזה הוא נוח מאוד.
ה עוגיה, אם את כבר כאן, מה בעניין עריכת שלל דפי האופניים למיניהם?
למשל, לא הייתי נכנסת דווקא לדף הזה כדי לקרוא על עגלה/נגרר לאופניים, אלמלא ראיתי את שמך והסתקרנתי. יש הרבה דפי אופניים, ובהם כפילויות, דפים ריקים, תמונות גדולות במקום קישורים וכו'.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 03 אוקטובר 2008, 10:36

הנה החוויה שלנו מהנגרר הזה

ראשית - המחיר. כל הזמן משתנה אבל בקצת מאמץ אפשר למצוא ב150-170$ כולל משלוח בתוך ארה"ב. יש דגמים יותר זולים אבל בחרנו את זה לפי המלצות.
מי שבוחר דגם לשים לב לגודל הגלגלים ואופיים (נדמה לי שראיתי כאלה עם גלגלים קשיחים. נראה לא טוב). שלנו מנופחים בגודל 20" וזה מעולה.

השלב הבא - למצוא מישהו שיביא. שינוע לארץ
הכי טוב - משפחה. כי זה כבד (13 קילו) ואדם בודד שלוקח איתו יותר מאשר מברשת שיניים ישלם משקל יתר.
מידות המוצר הארוז מצויינות באתרי הקניה אבל רק בשביל שיהיה מושג - מדובר בקרטון גדול (משהו כמו 80 על 80) ודי שטוח (סביב 20 ס"מ).

הנגרר שלנו יכול לשמש גם כעגלת תאומים. אני בחרתי להסיר את הידית ואת הגלגל הקטן שעל היצול המאפשרים זאת כי משמש רק כנגרר אבל יש כאלה שימצאו זאת שימושי. הפירוק והחיבור לאופניים לוקחים שניות.
מי שחשב לשנע בטיסה בתור עגלה בשימוש שיקח בחשבון שלא מתקפל כמו עגלת תינוקות אלא מתפרק לכמה חלקים. אם זה לא הבגז' שלכם עדיף לא.

שימוש
תענוג.
יש מקום לשתי ילדות. לא מרווח ואני לא רואה איך שני ילדים שהשוקלים 25 קילו כ"א (זאת מגבלת המשקל לפי היצרן) נכנסים שם.
להערכתי - מתאים עד גיל 5-6. אח"כ זה כבר בדוחק.
יש תא מטען מאחור ויצא לי כבר לקחת עגלה מלאה ילדות ומאחור הרבה ציוד (קניות וכד'). הכל נכנס.

קושי בסחיבה
הישוב שלנו בנוי על צלע הר כך שיש הרבה עליות.
זה לא קל וכמובן שמוסיף רמת קושי התוספת סבירה.
יש שיפועים בלתי אפשריים (כאלה שבלי עגלה עושים אותם בקושי בהילוך נמוך) אבל הם מעטים.

תנועה ותמרונים
העגלה יציבה מאוד. אפשר לרדת איתה ממדרכות (לעלות קצת יותר קשה). משתמש אחר העיד שהיציבות מותנית בזה שתהיה מלאה כי כבר התהפכה להם עגלה ריקה.
העגלה מתחברת לאופניים בחיבור הכולל קפיץ ושומרת על יציבות גם כשהאופניים לא עומדים (נופלים, למשל).
רוורסים עם העגלה מאתגרים משהו. מי שעשה "רוורס עם כרכרה" יבין, מי שלא - ינסה ויצליח.

שורה תחתונה: מומלץ למי שמעוניין להסיע באזור שטוח עד הררי מתון 2-3 ילדים או ילד אחד ומטען.
מומלץ לקנות בחו"ל ולהביא איכשהו לארץ כי כאן המחיר מטורף והמחבר מצומצם.
מי שרוצה לנסות בעצמו שיבוא לכאן (יבנאל).

דגמי אופניים

על ידי פשוט_אלון* » 17 יוני 2008, 16:16

שלום לכולם,
אני מחפש אופניים מתקפלות שאפשר לנסוע איתם מרחקים בסביבה עירונית, תקציב 1000-1500ש"ח,
יש מי שיכול להמליץ על דגם ואיפה לקנות ? תודה.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 16 יוני 2008, 23:19

אין מכ"ס, רק מע"מ. אבל זה עדיין לעבור שם ולמלא טפסים ולשלם כספים ולהתעכב בכניסה לארץ. אם זה יהיה מורכב ופתוח ובשימוש אז גם זה לא...

דגמי אופניים

על ידי with_passion* » 16 יוני 2008, 19:28

אין על זה מכס ככל שידוע לי - אם את מצליחה לשלוח את זה עם תייר\אזרח זר - אז בדרך כלל הם יכולים להעביר דברים גם בלי שמנג'סים להם על מע"מ.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 16 יוני 2008, 18:42

תקני אותם עם התוספת של עגלת תינוק ואז אפשר להעביר אותם במטוס כעגלת תינוק.. בדרך כלל לא עולה ולא נחשב כמזוודה נוספת.

ממממ.... ולא לשלם מכס... (הנגרר שאני רוצה הוא גם עגלת תאומים). רעיון מעולללה.

דגמי אופניים

על ידי with_passion* » 16 יוני 2008, 16:56

הטריילרים לא כבדים במיוחד והם מתקפלים - תקני אותם עם התוספת של עגלת תינוק ואז אפשר להעביר אותם במטוס כעגלת תינוק.. בדרך כלל לא עולה ולא נחשב כמזוודה נוספת.
גם אופניים של 12-13 קילו זה לא סוף העולם.
אבל כן - לדעתי כדאי להשקיע בחברויות עם אנשים מחו"ל - ולעשות להם טובות.. כמו לשלוח למי שמעריך זאת זיתי שמש, חרובים קפריסאים עסיסיים, אפילו שקית ענקית של אבוקדו קשה.. או לשים להם פתק בכותל.. אפשר גם לפרסם הודעה בככר השוק - ולהציע למי שמגיע מחו"ל (ולא חסר) - נגיד ארוח אצלכם..

אם לא ברור לך איזה מודל זה ביד שנייה בארץ - תתקשרי ותבררי ואז תעשי על זה גוגל ותמצאי הכל. בגדול כדאי שההילוכים ירדו נמוך - או אם יש לך גישה לטיפוס אופניים רציני (לא כמוני) - הוא יכול להקטין לך את ההילוך הקדמי (את הגלגל שיניים הגדול הקדמי) וככה להוריד את כל ההילוכים לנמוך יותר.

עוד דבר שנחמד לזכור הוא שברוב העולם מסתדרים בשימוש יומיומי עם אופניים כבדות ללא הילוכים.. וכל מודל של דאהון יהיה יותר טוב מזה. אבל מכיוון שאנחנו, המערביים, מפונקים.. כדאי כיסא נוח, הילוכים נמוכים..
עוד דבר זה חלקים נלווים - אם זה מתקפלים זה לא תמיד סטנדרטי - ולמשל אם את רוצה סבלים - אז לוודא שאפשר או שזה בא עם סבל.
לפיקולו רק 3 הילוכים פנימיים - שזה מספיק טוב בשביל נסיעות לא ארוכות על שטח מישורי בעיקרו - בעיקר אם את עם ילדים ועגלה..

במיוחד אם את מתכוונת להפוך את האופניים לרכב שני - אני ממליץ דווקא לא לחסוך בעניין הנוחות - ממש ללכת עד הסוף.. וממליץ לזכור את עלות רכב - ויותר מזה - העלויות השוטפות שבאות אחריו - באופניים אין את כל זה - כך שאם את מצליחה לרכוש אופניים נוחות מספיק לשימוש במקום רכב - כל שקל "חוזר" בתקופה קצרה מאד.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 16 יוני 2008, 14:58

השימוש המיועד הוא כפרי-עירוני. בעיקר פה בישוב (כבישים לא כלכך מעולים וקצת טיפוסים על מהדרכות). פה ושם רכיבה בדרכי עפר. מעת לעת - שימושים הדורשים קיפול.
לא קיפול תכוף אבל רצוי שלא יהיה מסובך וממושך לקפל כי זה יבאס אותנו.

לגבי הילוכים - באופניים שלי יש 21 הילוכים ואני עושה שימוש בכולם, כל הזמן. אבל יש לי תחושה שיש שם כמה חפיפות ואפשר היה לצמצם את המערכת לפחות הילוכים.

אני מניחה שהעובדה שלמתקפלים יש גלגלים יותר קטנים גורמת לרכיבה עליהם להיות קצת יותר מאומצת. מניחה נכון?
כי האופניים אמורים לשמש כרכב שני בשיגרה (יש כבר זוג אחד רגיל).

הצצתי על המפרט של הדגם שהמלצת ומתוך הסינית לא הצלחתי לראות מה טוב שם אבל אני מאמינה לך. מאיפה המידע על כושר הנשיאה והגודל המקופל? אשכרה הלכת וקראת את כל המפרט המלא באתר החברה?!

אם נחזור לפסים מעשיים, אני לא רואה אותנו מוציאים סכומים כאלה. יד שניה בארץ - זה הכיוון. איך אני מבדילה בין הדגמים המשומשים? מה מהם מומלץ? (שואלת אותך בתור אחד שכבר שינן את החומר).

זה בעייתי לבקש מאנשים להביא את זה מחו"ל. מדובר במוצרים גדולים וכבדים. מאמץ לא קטן.

דגמי אופניים

על ידי with_passion* » 16 יוני 2008, 14:19

טוב עכשיו שאת לבד בחושך..
קודם כל באופן גורף המחירים בחו"ל זולים יותר - ויש הרבה יותר היצע. בהחלט יש הבדלים בין אופני הדאהון. לכן את צריכה לחשוב לאיזה צורך את רוצה את האופניים המתקפלים.. האם לנסיעה למכולת, לנסיעה שטוחה בעיר (עם שילוב בתחבורה ציבורית), או למסעות לsiwa..
הסטרידה הם אחלא אופניים לנסיעה משולבת תחבורה ציבורית בעיר - אבל ממש לא לנסיעות ארוכות או עליות..
רוב האופניים המתקפלים הם לנסיעה עירונית - כאשר כאן יש דגמים עם יותר הילוכים ויכולת נשיאה גבוהה יותר.
מבין הדגמים של דאהון בארץ - הMU P8 לוקח בגדול. אני התלבטתי אם לקנות אותו כי הוא מתקפל קטן יותר מהאופניים שלי - אבל יש פחות הילוכים שאינם נמוכים מספיק ויכולת נשיאה קטנה יותר. המחיר בארץ הוא 3100 - בארה"ב 530 דולר. הבדל משמעותי.
אם את מתכוונת לסחוב הרבה ובעליות - כדאי מאד לשקול לקנות מנוע חשמלי של BIONX - שיכול לעשות את כל ההבדל בין שימוש יומיומי לשימוש פעם בחודש או פחות.
יש חברות על הרשת שמוכרות דאהון עם ביונקס ביחד:
אם יש לך 3000 דולר.. אז Dahon]JV BionX[/po].htm מוכרים את הMU SL הקל ביחד עם המנוע והבטריה הכי טובים של ביונקס.. אבל תזהרי להשאיר אותם לבד בחושך..
גרר...
הזאב.


ולגבי טריילרים.. גם כאן - בחו"ל הרבה יותר כדאי. גם מתקפלים וגם טריילרים אפשר להוסיף לחבר או קרוב שטס לעיתים ללא תוספת מחיר.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 16 יוני 2008, 13:12

טוב, אני אמשיך לדבר עם עצמי ולשבת פה בחושך.

אופניים מתקפלים. איך בוחרים? לdahon יש הרבה דגמים, לעיר, לכפר... מה אני צריכה? העירוניות יודעות להסתדר עם כבישים שבורים?
שלדת אלומיניום, זה ברור. הילוכים, כשיש 6 זה אומר שהם בהפרשים גדולים?
הנה dahon piccolo למכירה. לא ברור אם עוד אקטואליה. 1300 ש'. זה טוב זה?
הנה פירוט דגמי דאהון הנמכרים בארץ. לי הם נראים כולם אותו הדבר...
כאן יש דעה שסטרידה עדיפים (ומודעת מכירה של dahon d7 עם תיק ב1400 ש' (מלפני שבוע).
כאן יש דהון למכירה, ב750 ש' (מודעה מלפני 3 חודשים)
הנה פירוט דגמי דהון באתר החברה.
ולקינוח - article]טריילרים בארץ list[/po].aspx?C2003=12735&BSP=12273&BSS110=12735 , כמובן - ללא ציון דגם ומחיר.

מישהו רוצה לחוות דעה?

דגמי אופניים

על ידי אילה_א* » 16 יוני 2008, 00:34

_בגללזה כעסתי על אורי שהוא סיפר שהוא הלך לחנות של האופניים הגנובות
וקצת מפריע לי שאת כותבת כזה דבר_
התנצלות
קראתי עכשיו ומי שכתב אתזה זה פשוט אלון
ולא אורי
אני מתנצלת

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 16 יוני 2008, 00:15

אופק? יש לך מידע לתרום?

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 15 יוני 2008, 02:54

חושבים על רכישת זוג נוסף למשפחה והפעם על הכוונת אופניים מתקפלים.
אני מבינה שיש מתקפלים ויש מתקפלים (בילדותנו רב האופניים היו מתקפלים באמצע, לא?)
יש עניין של גודל אחרי קיפול ומהירות/קלות קיפול. מה עוד הפרמטרים?
בכל מקרה, מצאתי את זה ביד2 וזה נראה כמו האופניים שאופק מציג בתחילת עמוד זה.
שווה, לא? (אם כי 6 הילוכים זה מעט מדי בשביל האזור שלנו...)

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 12 מאי 2008, 02:17

אופניים מתקפלים (של ראלי) ב500 ש' עכשיו ביד2 (תחת "אופניים מיוחדים").

דגמי אופניים

על ידי פלונית* » 06 מאי 2008, 19:32

חביירים:
אופניים משומשים, חדשים.... וכו'.. (לא משומשות, חדשות וכו'....).

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 06 מאי 2008, 19:11

לינק? לינק?
אופניים שהם discontinued כבר שנתיים, אז אני לא מוצא ממש אתר באינטרנט שמוכר אותם (עם תמונה וזה) חוץ מכמה אתרים קיקיוניים, וכמובן מודעות יד שניה.
יש גם כמה ביקורות (מחמיאות, אגב) על האופניים באתר הרים . ביקורות עוד ביקורות עוד ביקורות

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 06 מאי 2008, 00:32

לינק? לינק?

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 06 מאי 2008, 00:27

תתחדש :-)

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 05 מאי 2008, 22:55

אדווח מחר בתקווה שזה ייצא לפועל :-)
רכשתי במיטב כספי, והאופניים מדהימות. איזו חווית רכיבה. לא מרגיש בכלל דברים כמו עלייה על מדרכה. מגיע למהירויות מדהימות בלי להתאמץ. לראשונה, למשל, נסעתי בכביש במהירות של התנועה (של המכוניות) ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, בעליה מתונה

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 05 מאי 2008, 00:08

כבר כמה ימים שאני משקיע רבות בקריאת מאמרים וחיפוש מודעות יד שניה לגבי אופניים.
כאמור, המטרה שלי היא אופניים שאפשר לנסוע איתם מרחקים רבים בלי לסבול מבעיות אורטופדיות.

שמח לבשר שלפני 4 שעות בערך מצאתי את האופניים שכנראה אקנה (99%).
Merida Kalahari 590 , אופני הרים זנב קשיח (בולם זעזועים קדמי, בלי אחורי).
יד שניה (נראות ממש כמו חדש) 1400 ש"ח.
אדווח מחר בתקווה שזה ייצא לפועל :-)

דגמי אופניים

על ידי שלולית* » 04 מאי 2008, 11:44

נראה לי שגנבו הערב את האופניים של חברה שלי ממש פה מתוך הבניין.
האופניים שלי הגיעו ממחסן יד שניה בסמטה ע"י הפארק הלאומי בר"ג.
לא זוכרת את שמו אבל מצאתי אותו בדפי זהב, בטח תמצא גם אתה.
אני מצאתי שם bmx פשוטות שמתאימות לי בדיוק, 200 ש"ח כולל צמיג חדש.
היו אז גם אופני הילוכים בפחות, אבל אני רציתי עם מעצור רגל.

דגמי אופניים

על ידי ריש_גלית* » 04 מאי 2008, 10:39

אני סומכת על מוכר האופניים שלנו, ונקנה משומשות
נשמע לי הכי טוב, אם את באמת סומכת עליו (בתל אביב אין שום מוכר אופניים שאני סומכת עליו, לצערי. אבל אולי זה דפקט שלי).
אני הכי אוהבת אופניים משומשים, ובפעמיים האחרונות קניתי חדשים וזה לא מוכיח את עצמו. כמובן, לא הוצאתי עליהם 1,200 ש"ח, אולי לכן... את הזוג החדש הראשון קניתי לבן זוגי מתנה לפני כמה שנים וגנבו לו בהזדמנות הראשונה שהשאיר למטה, ואת השני קנינו לפני כשנה לכל המשפחה (כלומר עם כיסא מאחור לגדולה ואפשרות לכיסא מקדימה לקטן) והם... נו... לא משהו בכלל. ואנחנו עדיין מעלים אותם בכל פעם הביתה מחשש גניבות, והם לא בדיוק הכי קלים בעולם.

אני מודה שיש לי דרישות ילדותיות במיוחד מאופניים: שיהיו עם ברקס רגל. שפירושו בלי הילוכים. שפירושו בכל מקרה אופניים די פושטים. אם כי אני בטוחה שבהולנד אפשר למצוא כאלה ואפילו משומשים שיהיו נפלאים.

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 03 מאי 2008, 18:17

כן, אבל אני ממש לא מבינה בזה.
מצד שני, אולי אדבוק בתוכניתי המקורית: אני סומכת על מוכר האופניים שלנו, ונקנה משומשות. באמת אין לי להוציא 1200 ש"ח על אופניים. האופניים של בעלי עלו יותר, אבל הן היו מתנה מהוריו... (-:

דגמי אופניים

על ידי מונו_נוקי* » 03 מאי 2008, 18:05

אני עם אורי. באותו סכום שאת רוצה להוציא אפשר לקנות משומשות הרבה יותר טובות.

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 03 מאי 2008, 17:52

לקנות חדש שישרוד כמה שנים

לדעתי אין קשר בין חדש_ לבין _שישרוד כמה שנים.
אבל כמובן כן חשוב לקנות אופניים במצב טוב.
מהנסיון הקצר שלי (האופניים שלי וכמה אופניים של מכריי, וזוגתי ביניהם), למדתי שלפעמים דוקא אופניים חדשות הן במצב זוועה - למשל הרכבה חובבנית של החלקים השונים, ובחירת חלקים זולים באופן שעין בלתי מזויינת כמו שלי לא מבחינה.
לעומת זאת אופניים משומשות אבל במצב מצויין, מצביעות בהכרח על כך שהאופניים עמידות. אם הן שרדו 3 שנים אצל אחד שרוכב עליהן כל יום, למה שדוקא הבת שלך תביא לשחיקת האופניים?

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 03 מאי 2008, 17:51

רצוי לקנות חדש שישרוד כמה שנים. אני רוצה לשמוע מה דעתכם?
יש משומשים שהם חדשים בגיל ובשימוש. "משומשים" כי עברו יד (שלא היתה פעילה במיוחד).
קניתי אתמול אופניים יד שנייה בחנות אופניים בעפולה. חוץ מקצת חלודה פה ושם הן מנצנצות ונוסעות מעולה (ישר עברתי עליהן עם ספרי זהב. פיות הבית חושבות שזה קסום, אני חושבת שזה מכוער ומשומש למראה. כולם מרוצים)

אה כן

יש לי אופניים!!!

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 03 מאי 2008, 17:37

אפשר למצוא משומשות במצב טוב
כן, אני יודעת. איפה שקנינו את האופניים שלי ושל האיש, ואת המשומשות של הילדה. השאלה שלי לא היתה "איפה" אלא "האם". זה לנוכח הדעה של חברתי (הבאופנית) שטענה שדווקא אופניים ודווקא לגיל הזה ובגודל הזה, רצוי לקנות חדש שישרוד כמה שנים. אני רוצה לשמוע מה דעתכם?

דגמי אופניים

על ידי מונו_נוקי* » 03 מאי 2008, 17:17

אפשר למצוא משומשות במצב טוב. את יכולה לקפוץ למתקן האופניים הותיק בהדר יוסף ("אבשלום" :-) )
מה שאני הכי אוהבת אצלו שאפילו בגילו הוא מסתובב רק על אופניים:-) ולא על הכי חדשות ונוצצות בלשון המעטה:-)

דגמי אופניים

על ידי טליה_טקאוקה* » 03 מאי 2008, 13:58

אולי שווה להשקיע באופניים עם מנעול שמחובר לאופניים (לא שרשרת או מנעול שקונים בנפרד). האופניים שלי למשל (וזה הסטנדרט של כל האופניים כאן) אי אפשר להזיז אותם בלי המפתח ולא נראה לי שבכלל אפשר לגנוב...(אלא אם גונבים לי את המפתח). למרות שלא שמעתי על אף אחד שגנבו לו כאן אופניים.
אולי אפשר לחפש משהו כזה אפילו באינטרנט. אם אכן הסיכוי לגניבה גדול נראה לי שווה להשקיע דוקא בכיוון של המנעול. תחפשי באינטרנט או תשאלי בחנות אופניים. בהצלחה@}

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 03 מאי 2008, 12:08

את האופניים של האיש שלי ניסו לגנוב, כשהיה בכנס בחו"ל. שברו לו את שני המנעולים. כנראה שהגנב הופתע על ידי מישהו מהבניין, כי הוא בסוף לא לקח אותן. שבר ברקס קדמי, פוצץ מנעול אחד בקלות. הגנב כנראה גם פרץ בשביל זה את המנעול של המחסן.
זה המחסן של השכנים, שסגור בסורגים ויש דלת סורגים עם מנעול, ככה שאפשר לראות מבחוץ את האופניים שקשורות בפנים. לפעמים גם איזה שכן שוכח לנעול את דלת הכניסה למחסן מתוך חדר המדרגות, אז אולי לא היה צורך לפרוץ.
אולי הגנב ויתר גם כי תפס שאין כסא לאופניים? אנחנו לוקחים את הכסאות איתנו הביתה.

עכשיו אני מתלבטת לגבי הילדה. יש לה אופני 18" משומשות. הן כבר קטנות עליה. היא בעצם צריכה גודל 22 אבל אין. גודל 24 טוב עם הילוכים עולה 1200 ש"ח, יותר ממה שעלו האופניים שלי... ואני דואגת, שאולי ירצו לגנוב גם אותן. לכן רציתי משומשות, שיהיה פחות אטרקטיבי לגנב, וגם פחות כסף אם יגנבו. (אגב, לחברה שלי גנבו בת"א אופניים שנראו לגמרי פושטיות. לא הכל עוזר נגד גנבים)
אבל אמרה לי חברה שדווקא לילדה היא רוצה לקנות אופניים איכותיות בגודל כזה (24), כי היא תרכב איתן כמה שנים וחבל להשקיע באופניים שאולי לא יחזיקו, או שידרשו תיקונים רבים (בסוף אתה משקיע בתיקונים יותר ממה שהיית מוציא על ההפרש בין אופניים זולים ליקרים?).

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 01 מאי 2008, 23:38

כתבתי נראה לי כי אני לא בטוח שגנבו.
אולי מחר היא תיזכר שהיא השאירה אותן אצל חברה או משהו.. אבל 90% שגנבו.

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 01 מאי 2008, 23:38

נראה לי שגנבו הערב את האופניים של חברה שלי ממש פה מתוך הבניין.
המנעול שלה היה ממש מעאפן. לזכותי יאמר שאת שלי לא גנבו, למרות שהאופניים שלי יותר איכותיות, אבל הן בהחלט הרבה יותר מכוערות (השתדלתי באמת... בוץ, לכלוך, שמן מכונות, מה לא...) וגם המנעול שלי כנראה טוב. לפחות הכי טוב שהצלחתי לבנות.

דגמי אופניים

על ידי פשוט_אלון* » 01 מאי 2008, 22:16

אשמח לשמוע הצעות כיצד להפוך את האופניים שלי לבלתי אטרקטיביות לגנבים
תדביק עליהם איזולירבנדים, תשפריץ עליהם ספריים, קרע חתיכה מהכיסא, שבור חתיכה ושפשף את הדוושות, שים זמזם שבור, חבר אליהם ארגז רקוב מהשוק עם שקית סופר קרועה.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 01 מאי 2008, 18:48

כשאני קניתי אופניים (במרמורק, לפני שנים...) המוכר המליץ לי לקנות ספריי צבע ולעטר אותן בעיטורים לא חינניים.
זה עבד נהדר ("נטשתי" אותן קשורות לאיזה מעקה כמה חודשים עד שהן נעלמו עם המעקה כולו).

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 01 מאי 2008, 18:17

יצא לי כבר לעשות כמה נסיעות ארוכות עם האופניים. גם 30 ק"מ וגם מעל 50
אני מתכנן בעתיד לעשות נסיעות מאוד ארוכות, ממש לטייל בארץ עם האופניים.

מכיוון שזה לא בריא, אורטופדית, לרכב כאלה מרחקים אדירים עם אופניים של 300 ש"ח (בלי בולם זעזועים קדמי סביר, למשל), החלטתי שהגיע הזמן להשתדרג לאופניים רציניות.
אחרי התלבטויות וקריאה רבה ברשת, הבנתי שמה שאני צריך זה מה שמכונה בתחום "אופני כניסה" (entry level bikes), שאפשר להשיג יד שניה גם בקצת פחות מ1500 ש"ח. הסבר על המונח - מדובר כמובן באופני כניסה עבור חובבים רציניים של התחום, לא אופניים בשביל לנסוע למכולת.

כרגע אני מתלבט בין מספר דגמים, כאשר הבולט ביניהם הוא Trek 4300.
XC]ביקורת באתר MTBR Hardtail[/po]/product 125488.shtml
mountain]באתר החברה TREK hardtail[/po]/4 series/4300/

מכיוון שמדובר במוצר יקר בכל זאת, אז קניתי לו שרשרת רצינית (אם כי נראה לי שגנב מקצועי בהחלט יוכל להתגבר על השרשרת הזאת). בנוסף אני מתכוון למלא את כל האופניים בסטיקרים (בעיקר של אנונימוס אבל אשמח לעוד הצעות), ועליהם שיכבה יפה של אבק ובוץ. העיקר שייראו לא אטרקטיביים לגנבים. אולי אפילו קצת קישקושים בצבע ורוד על טוש permanent.

באותו הקשר, אשמח לשמוע הצעות כיצד להפוך את האופניים שלי לבלתי אטרקטיביות לגנבים

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 26 אפריל 2008, 18:11

בגללזה כעסתי על אורי שהוא סיפר שהוא הלך לחנות של האופניים הגנובות
וקצת מפריע לי שאת כותבת כזה דבר

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 26 אפריל 2008, 18:10

_בתל אביב גונבים לכל אחד שיש לו אופניים זוג אחד בממוצע פעם ברבעון כלומר בערך בין שלושה לארבעה זוגות בשנה
וכמובן שאת כל האופניים האלה לוקחים הגנבים (נרקומנים) לחנות שקונה אותם מהם במחיר של מנת סם או חצי מנת סם או שתי מנות סם וכו (להערכתי מדובר ב150 ש"ח)
אורי סיפר איפה שהוא שהזמינו אותו לחנות שבה מוכרים את כל האופניים הגנובות_
לא זכור לי על כזה דבר

אני כן סיפרתי על זה שמישהו, שמבין בנושא, סיפר לי קצת על גנבי אופניים מקצועיים שקיימים בתל אביב, שגונבים רק אופניים ממש יקרות (2000-3000 ש"ח), ומוכרים אותן בסביבות ה- 200 ש"ח לאנשים (או חנויות לא זוכר) שמוכרים אותן יד שניה
לא סיפרו לי על מישהו ספציפי או חנות ספציפי, אלא רק על הקונספט. והסיפור סופר לי מתוך ידע אישי, לא מתוך איזה ניחוש של מישהו.
ואגב, אותם אנשים הם לא ממש נרקומנים. גם לא מליונרים, וכן שייכים ל- "עולם הפשע", אבל לא נרקומנים.

דגמי אופניים

על ידי אורי_יורמן* » 26 אפריל 2008, 18:06

טוב נו אם התמונה תעניין מישהו הוא יפתח את הלינק
פתחתי, ואיזה יופי!
אגב, בדיוק לא מזמן המלצתי למישהי בחנות יד שניה לקנות כאלה

דגמי אופניים

על ידי טליה_טקאוקה* » 25 אפריל 2008, 14:47

האופניים שלי אומנם יקרות אבל ממש לא מיוחדות ולא מושכות תשומת לב...כאן הם נקראות "אופני אמא" ממש לא דאווין...(-:יש מנעול אבל כשאני חונה לזמן קצר אני משאירה את המפתח בפנים. (האופניים לא זזות בלי המפתח). ביפן יחסית לא גונבים...גם את הבית אני בדרך כלל לא נועלת אבל גם בארץ (פרדס חנה) לא נעלתי. אף פעם לא גנבו לי כלום ולא מרגישה צורך לנעול. (אבל גם לא גרתי בתל אביב...)
האופניים יקרות בגלל הבטריה. תראי במעלה הדף את הקישור לאופניים של מנטי-שלי מאד דומות.
מבחינתי זו קנייה ממש משתלמת כי באופניים הישנות שהיו לי הייתי ממש סובלת בנסיעה (כבד מדי בלי עזרת הבטריה לסחוב שני ילדים פלוס ציוד או קניות) ועכשיו זה ממש כייף. בשנה הזו שיש לי את האופניים גיליתי המון מקומות חדשים שאפשר לרכב אליהם באופניים כמו פארקים, גני שעשועים נחמדים, נחלים ופיסות טבע אחרות שאי אפשר להגיע אליהם ברכבת או אוטובוס אך באופניים אפשר. (כאמור אין לנו אוטו.) יש לי מפה של האיזור שלנו ואני פשוט מסתובבת ומגלה מקומות חדשים וזה ממש כייף...אנשים שגרים כאן מעל 30 שנה לא מכירים...ואני חייבת להגיד תודה לאופק (תודה!!@}) שבזכות הקריאה כאן באתר
נפתחה לי המחשבה על לטייל באיזור (להבדיל מלנסוע ברכבות למקומות יותר רחוקים ממני מה שעשיתי בהתחלה). לגלות מה יש כאן מתחת לאף במקום רחוק. זה גם אקולוגי וגם פשוט מעצים וכייף. עוזר לי להסתכל פנימה במקום החוצה. הכל קשור...
תודה@}

דגמי אופניים

על ידי אילה_א* » 25 אפריל 2008, 13:15

מה זאת החנות של האופניים הגנובות?
בתל אביב גונבים לכל אחד שיש לו אופניים זוג אחד בממוצע פעם ברבעון כלומר בערך בין שלושה לארבעה זוגות בשנה
וכמובן שאת כל האופניים האלה לוקחים הגנבים (נרקומנים) לחנות שקונה אותם מהם במחיר של מנת סם או חצי מנת סם או שתי מנות סם וכו (להערכתי מדובר ב150 ש"ח)
אורי סיפר איפה שהוא שהזמינו אותו לחנות שבה מוכרים את כל האופניים הגנובות
והרי ברור שצריך למסור את האנשים האלה למשטרה כי למרות הזלזול מדובר פה בעבריני רכוש מהסוג המעצבן
זהו
לגבי
אם את משתמשת בהם כל יום!! לא כל יום אבל בערך יום כן יום לא ובחישוב שלי זה יחסוך לי הרבה כסף שהיה הולך על תחבורה ציבורית וגם המון הליכות קצרות שמזיקות לי מבחינה בריאותית (כי ישלי דלקת בעקבי הרגליים)
אלף דולר לאופניים ? ואת משאירה אותן קשורות ככה סתם במקומות ? מעניין אם גם בטוקיו יש מכת גניבות אופניים
אני מכירה מטורפים שקונים אופניים באלפי שקלים (אני קוראת להם אופני דאווין) אבל אז הם לא באמת יכולים לבוא איתם למקומות כי בתנאי הביטוח שלהם כתוב שאסור להם לקשור אותם בחוץ
(פעם עבדתי עם צלם שהיה בא עם האופניים לעבודה בחמש וחצי בבוקר רוכב 20 קילומטר אבל ביום שצילמנו 3 קילומטר מהבית שלו הוא נסע בהסעה כי לא היה לו איפה להשאיר אותן וככתוב אסור לו לקשור אותן בחוץ אותו יום היה היום היחיד שאני כן באתי עם שלי )
זהו

דגמי אופניים

על ידי טליה_טקאוקה* » 24 אפריל 2008, 15:19

תתחדשי אילה!!
600 שח זה לא הרבה לאופניים אם את משתמשת בהם כל יום!!
האופניים שלי עלו קרוב ל-1000 דולר ואין לנו רכב ככה שזה כלי התחבורה העיקרי שלי כבר שנה וזה ממש שווה את ההשקעה הכספית לדעתי.
אין יום שאני לא מודה עליהם.
נוסעת עליהם עם שני ילדים ותיק וקניות.
לסידורים ולטיולים כמעט כל יום.
לפני שהגענו לכאן (טוקיו) לא רכבתי על אופניים 22 שנה.. (מגיל 13...) ולא האמנתי שאי פעם אצליח להתרגל לרכב ועוד עם שני ילדים ותיק....אבל כאן יש מדרכות מיוחדות לאופניים וזה מאד נוח ואני כל כך נהנת מזה....
אחד הדברים היחידים שאני לא מתגעגעת אליהם בארץ זה חוסר התנאים לאופניים.

דגמי אופניים

על ידי ה_עוגיה* » 24 אפריל 2008, 01:10

בגללזה כעסתי על אורי שהוא סיפר שהוא הלך לחנות של האופניים הגנובות

מה זאת החנות של האופניים הגנובות?

דגמי אופניים

על ידי אילה_א* » 23 אפריל 2008, 23:54

איזה פירגון נעים
הרגשתי ממש פארשית לקנות יד ראשונה אבל אתם מפרגנים גורמים לי לחשוב שזה בסדר הן יהיו לי להמון זמן

דגמי אופניים

על ידי אילה_א* » 23 אפריל 2008, 23:53

אה לא העזתי לקחת כאלה אופניים כי יש לי מפתח למחסן של הבניין מהכניסה גנבו לי 5 זוגות ומושב אחד
בגללזה כעסתי על אורי שהוא סיפר שהוא הלך לחנות של האופניים הגנובות
שום מנעול לא היה עוצר אותם

דגמי אופניים

על ידי בשמת_א* » 23 אפריל 2008, 23:22

תתחדשי אילה! איזה חמודות! מציעה לך להוסיף עוד מנעול מהסוג הנוקשה (תפתחי חשבון חיסכון) כי חדר המדרגות שלכם פתוח, ואלה לא אופניים שאפשר בקלות להעלות במדרגות לתוך הדירה...

חזרה למעלה