אמרגיה ואנרגיה

שליחת תגובה

קירבה ללא הקרבה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אמרגיה ואנרגיה

אמרגיה ואנרגיה

על ידי לוונדר_סגול* » 19 פברואר 2009, 11:55

אני חושבת על זה תמיד (בלי לדעת שקוראים לזה אמרגיה)
כשאני רוחצת את כלי הפלסטיק ה"חד-פעמיים" לשימוש חוזר
ותוהה אם כל המים שמתבזבזים על הרחצה (הם גם בדר"כ כאלה משוננים ולא מתנקים בקלות)
לא מבזבזים באופן ישיר מים, יותר מהאמרגיה שלהם.
אם הבנתי נכון את המשמעות.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי צל_הימים* » 27 אוקטובר 2008, 22:32

מה שמעניין באמרגיה היא שהיא מאפשרת לתת איזשהו ערך אובייקטיבי כמעט לפסנתר

זו גישה וותיקה בכלכלה, לנסות להעריך את ערכו האמיתי של מוצר, בניגוש למחיר השוק שנתון לתנודות, ספקולציות ומניפולציות. הן מארקס והן הניאו-קלאסיים התעסקו עם זה. אז כאן מובאת לנו גרסה מהתחום של הכלכלה ה אקולוגית של ה{{}}בר-קיימא.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי טלי_מא* » 26 אוקטובר 2008, 20:16

הבנתי!
תודה יונת. :-)

אמרגיה ואנרגיה

על ידי יונת_שרון* » 26 אוקטובר 2008, 18:47

כן, מה שמעניין באמרגיה היא שהיא מאפשרת לתת איזשהו ערך אובייקטיבי כמעט לפסנתר.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי ניצן_אמ* » 26 אוקטובר 2008, 18:01

זו גם היתה המחשבה שלי. קרינת השמש לא "מתבזבזת" במידה שהיא לא הולכת לייצור הפסנתר.
זה כמו להגיד שייצור פקק בודד הוא חסר משמעות באנרגיה של המכונה שמייצרת זיליוני פקקים בשעה. בין כה וכה היא עובדת, זה זניח.
אז נכון שזה זניח, אבל זה לא אפס. IT ADDS UP. זה נכון גם אם המכונה היתה עובדת מסביב לשעון ולא כל הזמן מייצרת פקקים. זה שיש "בזבוז" לא אומר שאין אנרגיה מושקעת בייצור.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי יונת_שרון* » 26 אוקטובר 2008, 17:57

כן, אבל אז החום של הקרניים האלה היה הולך לדברים אחרים ולא לפסנתר. גם בעץ חי יש אמרגיה.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי ח_אלפשה* » 26 אוקטובר 2008, 15:12

איך סופרים אמרגיה? גם בקלוריות, אבל אחרות: כמה מים היה אפשר לחמם בקרני השמש שמהם צמחו העצים שיצרו קרשים לפסנתר, הדגנים שהאכילו את האנשים שבנו את הפסנתר
לא הבנתי מה המשמעות של הנתונים האלו.
הרי קרני השמש היו מחממות בכל מקרה, גם אם לא היו העצים הללו קיימים.
והאנשים שבנו את הפסנתר היו צריכים לאכול (דגנים) גם אם היו מובטלים.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי יונת_שרון* » 26 אוקטובר 2008, 12:55

האמרגיה שיש בפסנתר אומרת כמה עבודה ומשאבים השקיעו בייצורו.
האנרגיה שיש בפסנתר אומרת כמה נוכל לחמם בו את הבית אם נשרוף אותו.

איך סופרים אנרגיה? בקלוריות: כמה ליטרים של מים נוכל לחמם במעלה אם נשרוף את הפסנתר.
איך סופרים אמרגיה? גם בקלוריות, אבל אחרות: כמה מים היה אפשר לחמם בקרני השמש שמהם צמחו העצים שיצרו קרשים לפסנתר, הדגנים שהאכילו את האנשים שבנו את הפסנתר, וכן הלאה.
כמות האנרגיה שיש בפסנתר היא זניחה לעומת כמות האמרגיה שהושקעה בו.

עד כאן מונחים.
עכשיו ברור מה המשמעויות, או להמשיך?

אמרגיה ואנרגיה

על ידי טלי_מא* » 25 אוקטובר 2008, 22:26

לא הבנתי.
יונת!!!

אמרגיה ואנרגיה

על ידי אלה_לי_לה* » 20 יוני 2008, 06:42

החייאה!!

מי ידע לספר עוד על אמרגיה?

אמרגיה ואנרגיה

על ידי ניצן_אמ* » 28 אפריל 2008, 15:32

להחייאה!

אמרגיה ואנרגיה

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 28 ינואר 2008, 11:57

שעת כדור הארץ

ביום חמישי 27.3.08 בשעה 20:00 יכבו התושבים והעסקים בת"א-יפו את האור לשעה כהזדהות עם מהלך עולמי להגברת המודעות להתחממות הגלובלית שעובר כדור הארץ.

יומיים לאחר מכן (שבת 29.3) יצטרפו לפחות 10 ערים נוספות כגון שיקגו, קופנהגן, טורונטו, מלבורן, מנילה ועוד.

אמרגיה ואנרגיה

על ידי אלה_לי_לה* » 19 ינואר 2008, 16:17

להחייאה

מי יספר עוד?

אמרגיה ואנרגיה

על ידי יונת_שרון* » 19 ינואר 2008, 00:13

גדול האזרח דרור. בכלל שכחתי מהדף הזה.
למרבה השמחה, הוא הקים ויקי לנושאי אקולוגיה(הנה למשל הערך אמרגיה -- http://ecowiki.org.il. מומלץ!

(ואני מסכימה שזה דף למחיקה או דף להחייאה :-))

אמרגיה ואנרגיה

על ידי ה_מערוך* » 16 ינואר 2008, 21:50

או להעביר לדף אחר...

אמרגיה ואנרגיה

על ידי א* » 13 ינואר 2008, 23:01

דף למחיקה ? או דף להחייאה ?

אמרגיה ואנרגיה

על ידי עודד_המחפש* » 09 נובמבר 2006, 18:01

ראו גם משבר הנפט ואנחנו (בנושא שיא תפוקת הנפט)

אמרגיה ואנרגיה

על ידי האזרח_דרור* » 08 נובמבר 2006, 23:37

לא זה לא טעות כתיב.
אמרגיה Emergy, זה מושג שהגה האקולוג האמריקאי האווארד אודום - זו סך כל האנרגיה הזמינה מצורה מסויימת, שבה השתמשו באופן ישיר או עקיף בעבודה של הכנת מוצר או שרות.

אמרגיה סולארית היא סוג נפוץ של צורת אמרגיה, ומשתמשים בה לעיתים קרובות. זו היא סך כל האנרגיה הסולארית שבעקיפין או במישרין איפשרה את הכנתו או יצירתו של דבר מה.

קלוריות אנרגיה ממקודות שונים אינן זהות בתרומה שלהן לעבודה מועילה. אודום טוען כי נדרש כ 1000 קילו-קלוריות של אור שמש כדי ליצור קילו-קלוריות של חומר אורגני, כ-40,000 קילו-קלוריות של אור שמש כדי לקבל קילו-קלוריות של פחם, 170,000 קילו-קלוריות סולאריות לקבלת קילו קלוריות של חשמל, ו10 מיליון קילו קלוריות ומעלה כדי לתמוך בשרות אנושי בן קילו-קלוריות.

המושג של אמרגיה יכול להזכיר את המושג של טביעת רגל אקולוגית. זה מושג חיוני לכל מי שרוצה לדבר ברצינות על קיימות, על כלכלה ועל אנרגיה. לדוגמה בדיונים על שיא תפוקת הנפט, בדרך כלל מתעלמים ממשוג ה "ארוי" -או החזר אנרגיה להשקעת אנרגיה - שהוא "קרוב משפחה" של מונח האמרגיה. הארוי של הנפט הולך ויורד, וזה, יותר מכל דבר אחר יגרום לכך שהמחיר שלו יתייקר וילך החל מנקודה מסויימת בעתיד (שכנראה שהיא לא כזאת רחוקה). כמובן שספקולציות אנושיות יכולות להחריף את הבעיה הזאת - לדוגמה מלחמות נפט.

לפי חלק מהמדידות, הארוי של לוחות סולאריים, הינו פחות מאחד. יש אנשים שמטילים ספק גם ביעילות האנרגטית של ביו דיזל (ומובן שבקנה מידה רחב יש לו בעיות רבות כמו התחרות בין דלק למכוניות לבין מזון לבני אדם). וגם לגבי אנרגיה גרעינית יש שאלות האם הארוי שלה הוא שלילי (או קטן מאחד, תלוי איך מחשבים) - בכל מקרה הכוונה שהיא זוללת יותר אנרגיה מה שהיא מפיקה. גם פצלי שמן הם לא הכיוון - אפקט החממה מצד אחד, זיהום מים מצד שני, וארוי קטן או קרוב לאחד.

ככל שהעידן של האנרגיה הזולה והמתרחבת בהיקפה מתקרב על קיצו, נצטרך להכיר בחשיבות הגדלה וההולכת של האמרגיה. לפי דעת אודום ואחרים, אמרגיה זה הבסיס האמיתי לערך. מה שמצריך הרבה אמרגיה הוא מתוחכם ו\או מחירו הכלכלי גבוהה. בחברה האנושית יש לחצים חברתיים והבדלים שגורמים לכך שמחיר השוק לא שווה למחיר האמרגטי. אך ככל שיעבור הזמן, נראה שתהיה התקרבות בין שני הדברים .

חזרה למעלה