דף 1 מתוך 4

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 00:22
על ידי אנונימי
על כסאות בטיחות באתר של בטרם

"בטרם" www.beterem.org

{מנסה לעזור:
מנסה לעשות קצת סדר ובעיקר לקרוא לכם לשים לב להוראות של כל יצרן ויצרן לגבי מגבלות שונות בצורות השימוש השונות.
אני לא מומחית מקצועית אבל היסטרית מקצועית שעשתה קצת סקר לימוד אינטרנטי.
אני רוצה בעיקר להאיר את עיניכם לנקודות שאנשים נוטים 'לפספס' משום שרוב מוחלט מהילדים שנפגעים בתאונות דרכים, גם אם היו בהתקן ריסון, הרי שהשימוש בו היה שגוי ולקוי וגרם להחמרת הפגיעה.
מזכירה גם שרוב מוחלט של תאונות הדרכים מתרחשות קרוב לבית.

ישנם שלושה סוגים של התקני ריסון לרכב - סלקל, כיסא ובוסטר. לפעמים יש כאלה שעונים ליותר מקטגוריה אחת.

כללי:
  1. חשוב מאוד לקרוא היטב את הוראות היצרן - רצוי בשפת המקור.
  2. חשוב מאוד לשים לב איזו חגורת בטיחות נדרשת לעיגון הכסא ברכב: משולשת כתף-ירכיים (כמו החגורות הקדמיות) או חגורת ירכיים בעלת שתי נקודות עיגון. חשוב במיוחד למי שברשותו רכב ישן שבו החגורה האמצעית היא חגורת ירכיים. לפעמים צריך לתפוס חגורה משולשת בתפס מיוחד על מנת שלא תוכל להימתח בעת בלימה (חגורה 'נתקעת' במקום להימתח רק ממשקל/תנופה מסויימים).
  3. חשוב לשים לב שהחגורות שטוחות ולא מפותלות. חגורה 'מסובבת' - יעילותה נפגמת (נסו לקרוע נייר תוך משיכה שטוחה ושווה לשני צדדים נגדיים ...)
  4. חגורות הבטיחות ברכב מיועדות לגוף באורך 145 ס"מ לפחות. מתחת לגובה זה צריך לשבת על בוסטר על מנת שבעת בלימה חגורת הבטיחות לא תחנוק את הילד. חגורת הבטיחות צריכה לעבור במרכז הכתף ולא על הצוואר או הגרון.
  5. אסור לחגור ילד בחגורה משולשת כאשר החלק העליון מאחורי הגב או מתחת לבית השחי (נזקים לאברים פנימיים).
  6. לעולם לא לשים ילד במושב הקדמי כאשר יש לפניו כרית אויר - בשום התקן ובשום צורה. הכרית מתנפחת בעוצמה שיכולה להרוג!
  7. כל התקן מתאים למישקלים שונים ובמיוחד לשים לב שיש הבדל בין המשקל המקסימלי בהתקנה רגילה והפוכה. לדוגמה: יש כסאות שמיועדים עד ל-18 ק"ג אבל מותרים לשימוש בעיגון כנגד כיוון הנסיעה רק עד 9 ק"ג. כיום, רוב הכסאות מותרים לעיגון הפוך גם עד מישקלים גדולים יותר.
  8. תינוק עד גיל שנה וגם 9 ק"ג חייב לשבת עם הפנים לאחור. עדיף כמה שיותר - לפי מגבלות הכסא.
  9. בוסטרים יכולים להיות מסוגים שונים ולשימושים שונים. חשוב לקרוא את הוראות היצרן.
  10. לעולם אסור לחגור שניים יחד - לא מבוגר וילד ולא שני ילדים. אם נוסעים, למשל במונית, ללא התקן - המבוגר ייחגר ויחזיק את התינוק בשתי ידיים. אם הילד חגור יחד עם המבוגר באותה חגורה, בעת בלימה הילד יימחץ בין המבוגר והחגורה. בצורה דומה גם בין שני ילדים - עדיף לחגור רק אחד מאשר שניים יחד.
סלקל או כיסא לתינוק שיושב 'הפוך'
  1. עד גיל שנה וגם 9 ק"ג חייב התינוק לשבת עם הפנים לאחור. הצוואר שלו לא מפותח דיו לעמוד בטלטלות הבלימה.
  2. אין לחגור סלקל עם הפנים לכיוון הנסיעה.
  3. חגורות הכתפיים צריכות לצאת מתחת לקו הכתפיים.
  4. נדרש לפחות אינץ אחד בין קצה הראש וקצה הסלקל.
  5. חשוב לשים לב לזוית בה התינוק צריך לשבת/לשכב כנגד כיוון הנסיעה. זו זוית שונה מהישיבה הזקופה בנסיעה עם כיוון הנסיעה.
  6. חשוב לשים תמיכה סביב ראשו של התינוק. גם בכסאות שבאים עם 'בייגלה' שכזה מומלץ, במיוחד עבור תינוקות צעירים, לשים עוד תמיכה פנימית כי לרוב הראש 'הולך לאיבוד' גם בתוך התמיכה.
  7. יש סלקלים שבאים עם בסיס שמעוגן לרכב והסלקל 'נינעץ' בתוכו ונישלף בקלות. מאוד נוח אבל כדאי לקנות כזה שניתן לחגור גם ללא הבסיס - חשוב במיוחד כשיש שתי מכוניות כשהורה אחד נוסע עם הרכב ומתעורר צורך לנסוע עם התינוק ברכב אחר (והבסיס ...).
  8. זמן השימוש בסלקל לנשיאת תינוק הוא יחסית קצר (קשה להסתובב עם סלקל ובו תינוק השוקל 10 ק"ג). אפשר לקחת מחברים בהשאלה ולקנות רק כיסא.
כסא 'רגיל'
  1. לרוב מיועד עד 'גיל 4' אבל למעשה המגבלה היא גובה ומשקל. המשקל נקבע ע"י היצרן ויכול להיות שונה בין צורות העיגון השונות. הגובה נמדד כך שקצה משענת הגב של הכיסא צריך להיות לפחות בקו אמצע האוזניים של הילד.
  2. בכסא בטיחות רגיל, חגורות הכתפיים צריכות לצאת מעל לקו הכתפיים וקצה הכיסא אסור לו להיות נמוך מקו האוזניים של הילד.
  3. יש כיסאות שאינם מותרים בעיגון כנגד כיוון הנסיעה והם לרוב יהיו יותר זולים. חשוב לשים לב בעת הקנייה להתאים לצרכים.
  4. חשוב לשים לב לדרישות היצרן לגבי סוג חגורת הבטיחות שנדרשת לעיגון הכסא ברכב - ירכיים או משולשת.
  5. בחלק מהכסאות יש מגיני ריסוק מצידי הראש ובחלק לא.
בוסטר
  1. בוסטרים מתחלקים לסוגים שונים: חלוקה אחת יכולה להיות בין כאלה שמעוגנים לרכב בדומה לכסאות בטיחות רגילים ולהם יש רצועות לחגירת הילד ובין כאלה שמונחים על מושב הרכב והילד נחגר יחד עם הבוסטר. הסוג הראשון כמעט תמיד יהיה עם משענת גב והסוג השני יכול להיות עם או בלי.
  2. בוסטרים עם גב לעיתים מתאימים בתצורה זו רק עד 25 ק"ג וללא משענת הגב עד 36 ק"ג.
  3. בוסטרים שניתנים לעיגון לרכב ובנוסף עם חגורות מובנות לרוב מתאימים כך מ-9 ק"ג ועד 15. בהמשך, עד 25 ק"ג משאירים את משענת הגב וחוגרים את הילד בחגורות של הרכב תוך שימוש בנקודות ההתאמה המיועדות לכך לפי גובה הילד ולבסוף, עד 36 ק"ג, ללא הגב.
  4. בוסטרים עם משענת לרוב מחייבים חגורת בטיחות משולשת ולכן לא תמיד ניתנים לשימוש במושב האמצעי - יכול להיות בעייתי בעיקר במכוניות ישנות.
  5. ברוב הבוסטרים עם משענת הגב ניתן לשנות את גובה משענת הראש וחגורת הבטיחות (לרוב מושחלת דרך חריץ מתאם במשענת). חשוב להקפיד שגובה החגורה יהיה מעט מעל לקו הכתפיים ושהחגורה תעבור במרכז הכתף ולא על הצוואר. אסור שקצה המשענת יהיה נמוך מקו אמצע האוזניים של הילד.
  6. אסור להטות משענת של בוסטר ע"י כרית מאחורי הגב.
שילובים
  • כיום ישנם כיסאות שמתאימים מגיל 0 ועד גיל 8 ויותר. מלידה ועד 45 ק"ג.
לנו יש קוסקו אלפא אומגה שמתאים עד 13 ק"ג בעיגון הפוך ועד 36 ק"ג בעיגון רגיל כאשר בשלב כלשהו צריך לעבור לשימוש בחגירה עם חגורת הבטיחות שמותאמת לגובה הילד ע"י חריצים בצד משענת הגב שמיועדים לכך. ישנו גם קוסקו סמיט עד 45 ק"ג אבל הוא מעט יותר רחב בבסיס ואם יש 3 ילדים זה יהיה צפוף. גם לחברות אחרות יש כסאות משולבים שכאלה.
  • יש עוד המון מידע ברשת והמון אפשרויות - צריך להתאים למטרת השימוש, סוג הרכב ולתכנון המשפחתי.
  • לכל הכסאות שמיובאים לארץ אמור להיות תקן.
  • כדאי לבדוק אם היו 'קריאות להחזרה' של הכסא שאתם רוצים פשוט ע"י חיפוש בגוגל לפי car seat recall. לפעמים יש recall בגלל צבע ריפוד שנוטה לדהות אבל לפעמים זה גם משהו בטיחותי.
  • מומלץ תמיד לכסות את הכיסא בעת החנייה ובמיוחד להיזהר שלא תיגרם לילד כוויה מחלקי המתכת של האבזמים בחגורות הבטיחות.
מקווה שעזרתי למרות שזו טיפה בים.
נסיעה בטוחה


כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 00:22
על ידי ענת_גביש*
מבקשת המלצה לכסא ,מתשעה קילו ומעלה .היינו בסיבוב היום והתרשמנו -מדברי המוכרים - שאין הבדלים משמעותיים מבחינת הבטיחות בין הכסאות .ההבדלים במחיר עצומים -מסביבות מאתיים שקל ועד שמונה מאות .

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 00:48
על ידי זולי*
גם אנחנו שמענו אותו הסבר. מבחינת הבטיחות הם חייבים לעמוד בתקן אז הם דומים.

ההבדל הוא בסוג הבד, רוחב הכסא ונוחותו והאפשרויות לעיגון הכסא למושב.

אנחנו קנינו בסופו של דבר את אחד הדגמים היקרים, לאחר המלצה של מס' חברים. הוא נראה הכי נוח (רחב במיוחד, בד נעים, ולא "פלסטי"). המחשבה היתה שאנחנו נוסעים הרבה. כסא הבטיחות לא חביב עליה במיוחד, אז לפחות שיהיה נוח. הרוחב מבטיח שהוא יתאים לכמה שנים.

את שלנו אפשר לקשור אותו גם בכיוון הנסיעה וגם להיפך. זה היה לנו חשוב.
ויש שניים או שלושה מצבים של שכיבה / ישיבה (מעולם לא השתמשנו בזה).

לא זוכרת את שם היצרן, אבל זה אחד מהידועים (אולי אבנפלו?).
מה שמייחד את הדגם זה בד דמוי זמש. חלקים מהכסא בחום בהיר וחלק כחול כהה (אני חושבת שהצדדים בכחול והגוף בחום).

המחיר לפני כשנה היה 690 ש"ח, לאחר סקר שווקים טלפוני שעשינו (קנינו בחנות בדרום ת"א).

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 00:49
על ידי עוף_החול*
אני יכולה להגיד לך מה אני חיפשתי בכיסא בטיחות.
  • שיהיה מספיק רחב ויאפשר לתינוק בוגר מרחב ישיבה.
  • שיהיה לו גב גבוה כי ילדים גדלים לגובה יותר מאשר לרוחב.
  • שתהיה לו קשירה נוחה ולא משהו שאני אסתבך איתו כל פעם מחדש.
  • שתהיה לו אפשרות שכיבה לשינה נוחה בזמן נסיעה.
  • שיהיה לו תו תקן.
  • שיהיה לו ריפוד נעים מכותנה שלא יגרום להזעה ויהיה ניתן להסרה לצורך כביסה.
  • שתהיה לו אפשרות כיוונון קלה לרצועות. משהו שמצריך לחיצה על כפתור ולא יותר.
  • דפנות בולטות בצידי הראש לשינה נוחה ואם יש כרית זה אפילו יותר טוב.
בסופו של דבר קנינו דגם של cosco. אני לא יודעת אם זו פירמה שנמכרת בישראל. בכל אופן זה כיסא שמיועד לשלושה שלבים. לשלב שבו יושבים נגד כיוון הנסיעה, לשלב שבו יושבים עם כיוון הנסיעה, ובשלב הבא הוא מתפרק והופך לבוסטר (כאן לפי החוק חובה עד גיל 6). המחיר ששילמנו היה 130$.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 10:25
על ידי עירית_ל*
יש שני הבדלים בטיחותיים מורגשים בין כסאות שונים:
  1. אופן הקשירה: כיום מומלצת מבחינת הבטיחות קשירה ברצועות (ולא פגוש או משולש פלסטיק) שלה חמש נקודות אחיזה - כתפיים, בין הרגליים ומשני צידי הירכיים.
  2. יש כסאות עם שכבת קלקר בולמת זעזועים מתחת לריפוד - צריך פשוט להרים קצת את הריפוד ולהסתכל.
יש גם אתרים שונים שמשווים בין ביצועים של כסאות שונים בהתנגשויות. למשל 3Ecnt]זה id[/po]=82391&FOLDER%3C%3Efolder id=18151&bmUID=1031815353185

לרנו יש כסאות שמתאימים לרכבים שלהם שיש להם גם עוגן שמתחבר לרצפת הרכב. שאר הכסאות המשווקים בארץ משווקים בלי העוגן הזה (Thethers and Ancors).
אנחנו לאחר מחשבה קנינו את ה Century SmartMove. הוא יקר מאוד, כ-800 ש"ח.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 12 ספטמבר 2002, 10:38
על ידי עדי_יותם*
ענת, קחי בחשבון שצריך גם תשעה ק"ג וגם גיל שנה, עפ"י המלצות "בטרם" ושאר ארגוני הבטיחות.
נסו לתת לנועם לשבת בכיסאות ולהתרשם איכשהו, גם מהנוחות וגם מהסגירה, וגם אם אפשר לנסות לחבר לרכב, לראות עד כמה זה קל.
את הכיסא שלנו קנינו לפני ארבע שנים בערך, וכל הזמן הם משתנים, אז לא אוכל להמליץ לך...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 ספטמבר 2002, 10:50
על ידי מיץ_פטל*
מסעדה , למיטב הבנתי זה או 9 ק' או גיל שנה. מה שבא קודם.
ענתי,
לי היו חשבות הנקודות שבקי העלתה פה. בחרנו במקסי קוזי.( אז הוא עלה 750 ש"ח)
ואני מאוד מרוצה. עכשיו קננו בוסטר (לעוד חודשיים) גם שלהם.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 ספטמבר 2002, 15:56
על ידי שאול*
ענת שלום,
אנחנו העלנו מספר "דרישות" שהנחו אותנו בבחירת כיסאות בטיחות לרכב.
היו מספר "דרישות" חשובות מאוד כמו תו תקן (חייב), כיסא נוח שיורש העצר ירגיש בנוח בנסיעה (חשוב מאוד)
אנחנו בחרנו בסל-קל פשוט וטוב, כזה שלא מוציאים מהרכב- כי לא היתה לנו כוונה להוציא אותו עם הכיסא...
בכיסא שלב 2 בחרנו בכיסא שניתן לחבר אותו לחגורה 3 נקודות אוטומטית (כיסא קידמי או ספסל אחורי בצד) או גם 2 נקודות קבועה (ספסל אחורי במרכז).

כיום הגדול יושב במרכז הספסל האחורי והקטנטונת בסל-קל בצד הספסל האחורי והאינטרקציה בינהם ניפלאה.
לאחרונה קנינו כיסא גודל 3 "בוסטר" שיכול להתקדם עם הילד. ניתן יהיה להרים את המשענת ומאוחר יותר לפרק את המשענת ולהיאשר עם הבוסטר לישבן בלבד.

ענת ויובל, באופן כללי מה שהנחה אותנו היה שאם יהיה נוח לילדים בנסיעה יהיה גם נוח לנו כי אחרת הם צורחים...
היתרון באפשרות לחבר את הכיסא במרכז הספסל האחורי הוא שהפעוט יושב באיזור הכי מוגן ברכב, יכול לראות את שני ההורים וההורים יכולים להתייחס אליו בתוך כדי נסיעה.

בנוסף לכך, אני רוצה להוסיף שאנחנו לא מאפשרים לילדים לנסוע לא-חגורים אפילו אם יש מחאות רמות...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 ספטמבר 2002, 16:52
על ידי אמא_של_אופק*
שאול, איזה סוג כיסא קניתם לגדול? כל הכסאות שראיתי היו לישיבה בצד ולא באמצא...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 15 ספטמבר 2002, 14:09
על ידי שאול*
אמא של אופק,
הכיסא גודל 1 (סל קל) מטבע הדברים חייב חגורה 3 נקודות ואנו רכשנו את מקסי-קוזי.
הכיסא גודל 2 שרכשנו, מגיל שנה ועד 4 (עם אפשרות לחגורה אוטומטית 3 נקודות או ידנית 2 נקודות במרכז הספסל האחורי) מסוג מקסי פריורי
הכיסא גודל 3 (בוסטר) שמתאים עד לגיל 8 מסוג מקסי רודי (חייב חגורה 3 נקודות).
כל הכיסאות נרכשו בשילב
המחירים הינם בערך: 450 ש"ח גודל 1, 750 ש"ח גודל 2, 500 ש"ח גודל 3.

אני אישית מעדיף להושיב את הזעטוטים בספסל האחורי כדי שיהוו חברה אחד לשני ואמנם הגדול משחק עם הקטנה...ולפאמים גם מעיר אותה מהשינה...או מרגיז אותה... (אין לי כריות אויר מלפנים).

יתרון במקסי קוזי הוא האפשרות לשנות את זוית הכיסא תוך כדי נסיעה (יש ידית מאוד נוחה) ויש בכיסא ווים לתליית החגורות כשמוציאים את הילד (לא קריטי).

בהצלחה!

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 15 ספטמבר 2002, 22:30
על ידי בשמת_א*
מיץ פטל,
9 ק"ג חייב להיות, מפני שלמשקל יש משמעות במקרה של בלימה או תאונה.
וקטן משנה לא מחזיק מספיק טוב את הראש וכדומה.
לכן המסעדה צודקת: שני התנאים חייבים להתקיים.

לכן אני כנראה אעבור מהסל קל (איזי בוב) לכסא של 0-18 ק"ג, מפני ששם יש גמישות גדולה יותר במעבר - בתי הבכורה היתה רק 7.5 ק"ג בגיל שנה, גדולה מדי לסל קל, קטנה מדי למקסי קוזי פריורי. בעיה קשה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 16 ספטמבר 2002, 16:49
על ידי שאול*
בשמת א,
את כותבת שביתך בגיל שנה שוקלת רק 7.5 ק"ג. אם כן היא (למיטב ידיעתי) לא עוברת את מגבלת המשקל של הסל-קל עצמו (יש כאלו שהמגבלה שלהם 9 ק"ג ויש כאלו שהמגבלה שלהם 11 ק"ג.)
מדוע אם כן את מעוניינת להעביר אותה בשלב זה?! היא גבוהה וצנומה?
ואם ביתך מחזיקה את ראשה היטב, דווקא משקל נמוך, לפי הרושם שלי, יושפע פחות מתאונה (אני כותב מתוך התחושה שלי, אני לא מתיימר להיות מומחה לענייני כיסאות בטיחות או הגבלות משקל).
אני אישית העדפתי להעביר את הבן מהסל-קל לכיסא גודל 2 ברגע שהוא עמד בגבולות המינימום של הכיסא מתוך המחשבה שעדיף להיות בגבול התחתון של הכיסא הגדול יותר מאשר בגבול העליון של הכיסא הקטן יותר.
בהצלחה!

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 16 ספטמבר 2002, 22:42
על ידי מיץ_פטל*
ואם היא קטנה משנה ומעל 9 ק'? אז להשאיר? ואם המימדים של הסלקל קטנים עליה?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 16 ספטמבר 2002, 23:36
על ידי עדי_יותם*
עפ"י המלצות בטרם וכו' - כן, בהחלט, להשאיר. הפתרון של בשמת - כיסא מגיל אפס (אבל צריך עדיין בניגוד לכיוון הנסיעה, גם מעל גיל שנה, עד שתעבור 9 ק"ג) נשמע טוב במקרה זה. ואם מסיבות שונות לא בוחרים בו, אז בסלקל - ההיגיון הוא שפגיעות רגליים במקרה של חריגה מהסלקל, תהיינה קלות יותר לטיפול מאשר פגיעות ראש בגלל כיסא לא מתאים וכיוון נסיעה לא מתאים.
ואפרופו כיסאות, היום ממליצים גם להשאיר בבוסטר עד משקל 36 ק"ג (בערך גיל תשע). כן כן. פרטים באתר של בטרם.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 19 ספטמבר 2002, 06:30
על ידי עדי_יותם*
מתברר שאפילו הייתי ליברלית - בטרם ממליצים על בוסטרים עד גיל 10 בערך, לא תשע...
http://www.beterem.org/[po]m betihutclali[/po].html
נסיעה טובה!

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 19 ספטמבר 2002, 15:39
על ידי ענת_גביש*
תודה . עוד שאלה : האם יש "פג תוקף" לכסאות ? (טרם נכנסתי ל"בטרם" ואולי שם התשובה) שמעתי משהו על ארבע שנים מיום התחלת השימוש ? די הגיוני אם לחשוב על הפלסטיק שעומד בחום המכונית . מה דעתכם ? הציעו לנו כסא במצב מצוין , בן כארבע שנים .

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 19 ספטמבר 2002, 20:10
על ידי אביב_חדש*
לפי בטרם 6 שנים מייצור הכסא. אולי 6 שנים מתחילת השימוש? ואם הכסא לא היה באוטו בזמן שהשתמשו בו?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 20 ספטמבר 2002, 19:22
על ידי בשמת_א*
שאול, בתי כבר בת חמש... היתה תשעה קילו רק בגיל שנתיים.
נורא לנסוע הפוך עד גיל כזה.

בטרם אמרו לי שגם הכיסאות 0-18 לא מומלצים באמת מגיל אפס. לשלושה החודשים הראשונים בכל זאת עדיף הסל קל (אפשר לשאול ביד שרה).

ענת, אכן חמש שש שנים מהייצור (אם קשה לדעת, אז נגיד מקניית הכסא חדש).
לא משנה אם הכסא היה באוטו או בשימוש או לא - פשוט אורך החיים של הפלסטיק, שכעבור מספר שנים מהייצור לא יעמוד יותר במקרה של תאונה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 07 יוני 2003, 11:58
על ידי עידית*
אולי אני אקבל פה איזו עצה לגבי תינוקת בת 9 חודשים שמתקשה לשבת באוטו לנסיעות מעבר ל5-10 דקות...היא מתחילה לבכות ולצרוח וניסיתי הכל מוסיקה, משחקים שירה הצחקות שתייה אוכל עד שאני מתייאשת ולוקחת אותה אליי לאחור היא נצמדת אליי מפסיקה כמובן לבכות ואני על סף דמעות. באמת.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 07 יוני 2003, 14:21
על ידי בשמת_א*
עידית, אני יושבת לידו (שלי באותו גיל) על הגבהה שסידרתי לי מכריות, קשורה, והוא בכסא נגד כיוון הנסיעה, קשור, ואני מיניקה ושרה לו באוזן בעדינות. חלק מהזמן - עוזר...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 08 יוני 2003, 11:13
על ידי עידית*
נשמע מדליק ומצחיק... אצלנו זה לא כל כך אפשרי... הסל קל נקשר הפוך מלפנים אני יושבת מאחור עם בני שגם קשור בכיסא.
אני זוכרת קטעים דומים עם יואב וזה עבר היום הוא משוחח עם חבריו הדימיוניים או שר. אני מקווה שזה יעבור גם עם הדר.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 08 יוני 2003, 16:41
על ידי עדי_יותם*
עידית - כיסא הנוסע הקדמי הרבה פחות בטוח מאשר המושב האחורי, בפרט הכיסא המרכזי במושב האחורי. ולנסוע בלי כיסא וחגורה עוד הרבה פחות בטוח - ועל זה נאמר "עדיף שהיא תבכה מאשר שאת תבכי". סליחה על ההתערבות. מתישהו הרי היא תצטרך לעבור למושב האחורי - למה לא עכשיו?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 09 יוני 2003, 10:29
על ידי עידית*
את הסל קל שלה אי אפשר לקשור מאחור ואכן זו אפשרות טובה. אלך לקנות עוד כיסא למכונית. תודה על ההתערבות.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 09 יוני 2003, 11:05
על ידי אביב_חדש*
מסעדה - סלקל מאחור בלתי אפשרי במכונית כמו שלנו. עדיין הכסא של ליבי נקשר עם הפנים לאחור, ואין לנו רצועות אלכסוניות במושב האמצעי מאחור. הסידור אצלנו: ליבי מקדימה, הילדים בצדדים ואני באמצע. זה הרע במיעוטו. האופציה השניה לקנות רכב גדול יותר עדיין יקרה לנו.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 09 יוני 2003, 13:11
על ידי עדי_יותם*
אולי לא קשרתי נכון את הילדים שלי בזמנו? למה צריך רצועות אלכסוניות? את הרצועה הפשוטה מעבירים בשני החריצים, מעל מותני הילד פחות או יותר, וגמרנו. אפשר גם לקשור את הסלקל הפוך בכיסאות שבצדדים. אולי מי שזה רלוונטי לה תבדוק באתר של בטרם, או משהו?
אגב, טיפ להידוק הכיסאות (הם אמורים לזוז משהו כמו לא יותר משני ס"מ לכל כיוון) להישען עליהם עם הברך ולהדק את הרצועה למקסימום. חסרון: שברתי פעם חתיכה מהקלקר ככה, מרוב התלהבות (-;

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 09 יוני 2003, 19:09
על ידי בשמת_א*
מסעדה, זה תלוי בסל קל. ובאוטו.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 09 יוני 2003, 22:58
על ידי עדי_יותם*
בשמת, תסבירי לי לאט כדי שאני אבין (לא דחוף. חכי שגם יד ימין תתפנה (-; ). לא לכל סלקל יש שני חריצים משני צדיו, בחלק העליון? לא כמעט בכל אוטו יש רצועה באמצע, אלכסונית או לא אלכסונית?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 10 יוני 2003, 00:36
על ידי אביב_חדש*
מסעודה - רק במכוניות החדשות יותר (שלנו משנת 1987) יש רצועות אמצע אלכסוניות ובטניות. במכוניות הישנות יש רצועות אלכסוניות (שיושבות מהכתף לכיוון המותן הנגדית ואז חזרה למותן השניה לרוחב הבטן) רק בצדדים. באמצע יש רק רצועת בטן. כזו שעוברת לרוחב הבטן.
זה פחות בטוח, לא?
לנו יש כבר כסא בטיחות כמה זמן ואין לנו אפשרות לחבר אותו מאחור באמצע מהסיבה הזו.

לגבי הקשירה של הסלקל - את הרצועה הבטנית מעבירים בחריצים שמעל מותני הילד ואת הרצועה האלכסונית מעבירים לאחור לתוך החריץ שבגב הסלקל.
לפחות אלו ההוראות שהיו אצלנו בסלקל.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 10 יוני 2003, 11:10
על ידי עדי_יותם*
_באמצע יש רק רצועת בטן. כזו שעוברת לרוחב הבטן.
זה פחות בטוח, לא?_
לא יודעת. זה בדיוק מה שאנחנו עשינו. מי שזה רלוונטי לו, שיבדוק...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 10 יוני 2003, 11:57
על ידי בשמת_א*
על הרצועות ענתה שגית.
לנו היה סלקל אירופי, שדורש רצועות ארוכות, ועיגון משולש. לכן בפיאט אונו שלנו אפשר היה לקשור אותו רק מלפנים, וכשבחרנו את המשפחתית ה"חדשה" בזמנו, בחרנו אותה במיוחד לפי השאלה אם אפשר לקשור שם את הסלקל מאחור, כדי שאוכל לשבת לידו ולהיניק. בכל זאת, אי אפשר היה לקשור אותו באמצע, כי יש שני כסאות בטיחות מאחור, ולא הלך זה לצד זה.
עכשיו יש לנו כסא אמריקאי, שדורש רק שתי נקודות, כי הרצועה לא נכרכת מאחורי הסלקל. לכן אותו אפשר לקשור בכל מקום, וגם באמצע, כי לגדולה יש עכשיו בוסטר וכבר כן אפשר להצמיד אותם.
בקיצור: שיקולי רוחב הכסא, אורך הרצועות, מספר נקודות העיגון. לא פשוט.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 15:16
על ידי תבשיל_קדרה*
מישהו שמע על התקנה החדשה,
שאסור להושים במושב הקדמי ילד בכסא-תינוק (אלא רק אם הוא עם בוסטר), בכיוון הנסיעה?
ז"א - אם מושיבים ילד בן שנתיים, בכסא-בטיחות מלפנים - הוא חייב להיות הפוך.
קראתי על זה בפורום הורים אחד, אין לי מושג כמה זה נכון.

זה אומר שאם ארצה לשבת ליד התינוקת - או שנשב מאחור, ומלפנים ישב ילד בלי מקום לרגליים, או שהיא תשב אתי מלפנים. אם אני אוותר על לשבת ליד התינוקת, היא גם לא תקבל תשומת לב מאמא, וגם תהיה חשופה (אליבא דאמהות אחרות לתאומים, שמענין אם עדיין מחזיקות באותה דעה) להתעללויות (בכוונה או מתוך חוסר-רגישות-ילדי) מצד אחיה הגדולים.

ובכלל, זה מעלה שאלה מוסרית:
את מי עדיף להושיב מלפנים, במקום המסוכן - את אמא, את התינוקת, או את אחד התאומים (או שניהם, כדי לא להפלות ביניהם...)? (-;

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 16:00
על ידי איתי_שרון*
הסיבה, אם אני לא טועה, היא שבמכוניות חדשות יש כרית אויר, שבמקרה של תאונה חו"ח עלולה להרוג את הילד. נדמה לי שאין בעיה עם מכוניות ישנות, אבל כדאי לברר...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 17:09
על ידי אביב_חדש*
לי המליצו (ארגון בטרם) לשים כבר עכשיו את ליבי מאחור באמצע (אין לנו כרית אויר מקדימה) נגד כיוון הנסיעה והאחים משני הצדדים.
צריך לוודא רק שהכסא מתאים לקשירה רק עם חגורת אגן.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 17:35
על ידי עדי_יותם*
קישורים לבטרם:
http://www.beterem.org/Pages/categories ... lobalId=27
http://www.beterem.org/Pages/faq.asp
מבחינה מוסרית - אני שמה את הילד הקטן יותר במושב האמצעי מאחור, את הגדולה יותר בכיסא האחורי הימני, הורים מקדימה. במקרה של שלושה ילדים - הייתי הולכת לפי גיל/משקל: הקטן ביותר באמצע, האמצעי בכיסא אחורי ימני, הגדול בכיסא ימני שמאלי (מאחורי הנהג). ומקווה לטוב. (-:

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 18:47
על ידי תבשיל_קדרה*
כריות אוויר - ניתן לנתק עם סוויצ' (בעזרת המפתח), מתוך האוטו.

ומה אם אמא רוצה לשבת עם התינוקת (כשאבא נוהג?)
מה ההנחה (לצורך השיקול המוסרי) - שהכי קטן-הכי פגיע? זה נכון (רפואית)?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 19:01
על ידי עדי_יותם*
גילה, להזכירך, אני חסידה של המשפט "עדיף שהיא תבכה מאשר שאני אבכה." אבל אם התינוקת במצוקה ואפשר לעצור, הייתי עוצרת, מניקה אותה, מרגיעה ו-מחזירה לכיסא. ראי זאת כזמן איכות של ההורים מקדימה ושל האחים מאחורה (-;
ייתכן גם שנוכחות האחים דווקא תעזור ותשמח אותה, ותקל עליה את הנסיעה.
אם זה נכון רפואית - הגיונית, נראה לי שכן. לא?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 19:58
על ידי ה_עוגיה*
גילה, ניתוק כרית אויר זה לא דבר כזה פשוט ויומיומי.
אני יודעת שבארה"ב מוסך צריך הרשאה מיוחדת בשביל לעשות את זה. והם לא מנתקים כלכך בקלות
(יש שם חוקים נוקשים מאוד בקשר להושבת תינוקות מלפנים)
אם היה לי סוויץ' כזה באוטו לא הייתי יכולה אפפעם להיות בטוחה שבאמת הוא עובד.
יש דברים שאפשר לראות בעין, יש דברים שאפשר לבדוק (ABS למשל. מפעילים אותו כל הזמן)
אבל כרית אויר שמשתמשים בה פעם פעמיים בחיים של רכב, אם בכלל - לכי תדעי אם היא באמת מנותקת.

לגבי סידורי הישיבה של 3 ילדים - קטונתי.
אם שלושתם עדיין צריכים כסאות בטיחות, זה לא מחייב מעבר למיני-ואן?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 20:57
על ידי תבשיל_קדרה*
ניתוק כרית אויר זה לא דבר כזה פשוט ויומיומי.
באוטו שבא עם סוויצ' יעודי בתוכו - זה כן. (פיאט. אני יודעת שבמולטיפלה שאנחנו קונים (6 מקומות - עונה על שאלתך הבאה), וגם בעוד דגם ששכרנו מתישהו).
אני מאמינה שדברים שאמורים לעבוד - עובדים.
(לבדוק האם כרית אוויר עובדת מזכיר את ההוא שבדק את כל הגפרורים בקופסה).

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 21 יולי 2003, 22:08
על ידי א.ילת*
גילה- את צריכה לפרט איזה אוטו יש לכם....
מדובר ברכב עם שלושה מקומות מלפנים, מה שמשנה את התמונה.
ובכל מקרה- בינתיים- למה שהתינוקת לא תשב מלפנים, הפוך?
(תתחדשו!)

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 22 יולי 2003, 00:01
על ידי אם_פי_3*
האמהות לתאומים +1 שחשבו על נושא ההצקות (-; הושיבו מחוסר ברירה את שלושת הילדים מאחור, כשהתינוק באמצע.
אז אמנם הילדים שלי יותר גדולים משלך, אבל בסך הכל זה בסדר. היו מספר אירועים בעייתיים, אבל הסברנו להם שלא כדאי "להציק" לו כי אם הוא בוכה באוטו אין לנו כל כך איך להרגיע אותו. אירועים מסכנים קיבלו תגובה חריפה (כשהם שמו עליו דברים, למשל), ואנחנו שמים לב למעשיהם באופן שוטף (מראה נוספת שמכוונת אליהם, מלבד המראה שמכוונת החוצה). מצד שני, לפעמים הם עוזרים להרגיע אותו (מחזירים מוצץ) ואני מתארת לעצמי שתוך זמן קצר גם ישעשעו אותו (גם ללא כוונה).
לגבי למי מותר לשבת איפה - מתוך אתר משטרת ישראל
וגם bitichut]כאן badrachim[/po]/xx02 badrahim bitich.asp - חלק מהניסוחים לא ברורים, חלק לא ממש תואמים את גישת "בטרם" - אבל זה מה שהמשטרה מכירה...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 22 יולי 2003, 07:11
על ידי תבשיל_קדרה*
אין זכר לתקנה ש-מלפנים, רק עם הגב לכיוון הנסיעה, גם פעוט (שנה-4).
מה שקראתי הוא שכך תודרכו מתנדבי משא"ז. אולי זו תקנה חדשה, שלא עודכנה באתר?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 22 יולי 2003, 07:56
על ידי עירית_ל*
מלפנים, רק עם הגב לכיוון הנסיעה - בהוראות של שני כסאות הבטיחות שלנו מצויין שאם אין יותר מקום לרגליים צריך להפוך את הכסא לכיוון הנסיעה, ויש לנו כסאות שהם עד 18 ק"ג ונראים כמו כורסאות. את יונתן העברנו לכיוון הנסיעה בגיל שנה וחצי בדיוק מהסיבה הזו.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 22 יולי 2003, 08:55
על ידי אביב_חדש*
גם ברכב של ההורים שלי יש ניתוק כרית אוויר וכשנוסעים עם ליבי שם, מנתקים. (רנו קליאו).

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 22 יולי 2003, 09:33
על ידי עדי_יותם*
בחלק מהדגמים החדשים, יש אפשרות ניתוק ידנית פשוטה - אבל אז צריך לזכור כל פעם לחבר ולנתק. בדגמים הישנים יותר - רק מוסך מורשה יכול לנתק כרית אוויר, ואז היא מנותקת באופן קבוע (וצריך שוב מוסך בשביל לחבר).
התקשרתי אתמול ל-AIG לברר מה קורה עם כיסא בטיחות במקרה של תאונה. חייבים לבטח אותו בנפרד אם רוצים לקבל החזר במקרה תאונה (כמו רדיו). לכיסא שעולה 600 שקל, התעריף הוא 25 שקל.
זה רלוונטי רק במקרה של גניבה, טוטאל לוס או תאונה שגורמת לנזק נראה לעין לכיסא. בכל מקרה יש השתתפות עצמית של 1,300 שקל בערך.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 06 ספטמבר 2003, 19:57
על ידי אביב_חדש*
לקראת יום הולדת שנה של הקטנה, רכשנו כסא בטיחות חדש. אצלנו היה צריך לעמוד בקריטריונים:
  • נקשר במרכז הספסל האחורי (מכיוון שכל אחד מהאחים בצדדים) ולכן צריך להיות כסא עם תקן אמריקאי ולא אירופאי (לפי "בטרם") שנקשר ברצועת אגן בלבד.
  • כמה שיותר זול, יותר טוב.
הכסא מתוצרת Safety Baby, נקנה ב"רב-קט", 279 ש"ח, ניתן להסיר את הריפוד, שעשוי מכותנה, את הכרית הסרנו מכיוון שהוא מקטין את המקום באופן משמעותי וכנראה מתאים לתינוקות מגיל 0 (הכסא מתאים למשקל 0-18).
מתיחת הרצועות במשיכת רצועה מרכזית אחת, קשירת התינוק בחמש נקודות (כתפיים, מותניים מפשעה), שחרור הרצועות בלחיצה על כפתור.
מה שחסר זה ריפוד לרצועות. נוריד מהכסא הישן.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 06 ספטמבר 2003, 22:01
על ידי מאמא_מאוהבת*
שאלה לי- קנינו סל-קל evenflo discovery באפריל שנה שעברה. חדש. לא הסתכלנו על שנת ייצור (לא היינו מודעים שצריך לבדוק את זה).
אחרי שקנינו כיסא, התחלתי לחפש את שנת הייצור של הסל-קל - על הכיסא מוטבע 1997. זו שנת ייצור, נכון?
וזה אומר שאי אפשר יותר להשתמש בו, נכון?
למרות שהתשמשנו בו שנה וטיפה...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 נובמבר 2003, 01:24
על ידי ה_עוגיה*
כסא המורכב עם הפנים בכיוון הנסיעה - החל מגיל שנה ו9 קילו (2 התנאים יחד).
זה מה שאני שומעת כל הזמן.
האם מדובר בחוק? בהמלצה? יש הסבר לעניין?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 נובמבר 2003, 07:29
על ידי עוף_החול*
אמא מאוהבת
אני מבינה את זה אחרת.
להבנתי מומלץ לא להשתמש בכיסא בטיחות יותר מ4 שנים בגלל השחיקה וההחלשות של הרצועות.
לא נראה לי שמשנה מתי הכיסא יוצא, מה שחשב הוא זמן השימוש.
אני הייתי ממשיכה להשתמש ללא חשש.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 נובמבר 2003, 08:17
על ידי ה_עוגיה*
בקי, מאוהבת, למיטב ידיעתי התאריך הקובע הוא תאריך היצור.
ר"ל - כסא ששכב 5 שנים בבוידעם לא ראוי לשימוש כמו כיסא שהיה בשימוש 5 שנים.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 נובמבר 2003, 13:25
על ידי מאמא_מאוהבת*
בקי, גם אני זוכרת את הכלל כמו העוגיה - מה שמשנה הוא תאריך הייצור.
לאחר מספר שיחות עם יבואן (ד"ר בייבי) - לא הצלחתי לקבל מהם תשובה חד משמעית (התרשמתי שיושבת שם חבורת חובבנים שאין להם מושג על המוצר שהם מייבאים). אני מנסה למצוא זמן לכתוב מייל לאיוונפלו בארה"ב - אולי משם תבוא ישועה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 נובמבר 2003, 23:32
על ידי עדי_יותם*
עוגיה, אאל"ט, החוק אומר משהו על "התקן ריסון המותאם לגילו של הילד". גילו, לא משקלו. ובפועל, כנראה שהחוק לא עושה עם זה שום דבר (פעמיים ביום יוצא לי עשן מהאוזניים לראות את השוטר ששלחו לעמוד ליד הגן של הקטנצ'יק ולכוון את היוצאים/נכנסים לסימטה, שמתעלם מכל הילדים הלא חגורים, לעתים אפילו נטולי כיסאות כלל). הפיזיקה, עם זאת, לא מתעלמת מן הנתונים, ולכן ההמלצות הן שני התנאים גם יחד. למעשה, גם לנו המבוגרים עדיף לנסוע נגד כיוון הנסיעה, אבל בגיל ובמשקל רכים יותר, הנושא הזה קריטי. משהו עם זה ששרירי הצוואר לא יעמדו במכה. פרטים נוספים אני מניחה שתוכלי למצוא באתר בטרם.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 09:24
על ידי אביטל*
אנחנו מתלבטים בקניית כסא בטיחות/סל קל לתינוקת הצפויה להגיע (ינואר)
אני יודעת שסל קל זה בד"כ מה שקונים לתינוקות ולאחר מכן עוברים לכסאות הבטיחות האחרים.

יש ל evenflo דגם שנקרא מדליון שמיועד עד למשקל של 18 ק"ג
ויש לו תמיכה מובנית לראש של תינוק

הנה לינק למפרט שלו באחד מאתרי המכירות הפומביות
http://www.p1000.co.il/[po]hot sale product[/po].asp?g id=1362755

האם מישהו יכול לחוות דעה מנסיונו לגבי השימוש בכסא כזה מבגיל אפס ?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 10:49
על ידי מאמא_מאוהבת*
אביטל,
מגיל 0 - לא, מגיל שנה וקצת - אנחנו מאוד מרוצים. נועה הייתה מרוצה בעיקר, להערכתנו, בגלל שינוי כיוון הנסיעה.
בדיעבד, אם היינו צריכים לקנות סלקל, היינו הולכים על הכסא הזה כבר מהלידה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 10:58
על ידי עוף_החול*
לנו יש את הכיסא הזה כבר שלוש שנים ואנחנו מאד מרוצים.
הוא מיועד לn.b ועד לגיל 8.
עכשיו אנחנו כבר משתמשים בו כבוסטר. הוא עמיד ואיכותי.
עברנו איתו תאונת דרכים ונבו יצא ללא כל פגיעה. (ואז החלפנו לו רצועות)

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ref=[po]sr 1 11[/po]/102-7800961-2882569?v=glance&s=baby

ראיתי לאחרונה פירסום של הכיסא הזה בישראל.
מומלץ מאד.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 14:08
על ידי אביטל*
מה בעצם היתרונות של סל קל לעומת כסא מקובע לרכב ?

ברור שהעובדה שהוא יוצא מהרכב וניתן לשאת בו את התינוק הוא יתרון.
אבל מקריאה בפורומים אחרים אני מבינה שאחרי כמה שבועות כל העסק נעשה פשוט כבד מדי - גם משקל התינוק וגם משקל הסל קל ביחד.
כלומר, נראה שזה ייתרון למשך זמן קצר מאוד.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 14:58
על ידי ה_עוגיה*
אני חושבת שהסלקל לא מיועד להיות אמצעי נשיאה לתינוק. ז"א - לא להתבסס עליו ככזה כי המשקל העצמי שלו גבוה והנשיאה שלו מאוד לא נוחה (נתקע ברגלים, נישא ביד אחד, מעקם את כל הגוף)
אבל לפעמים זה נחד שאפשר לשלוף אותו.
אתמול למשל עברתי בדרך בחנות ל5 דק' לקנות משהו. הנסיכה נרדמה באוטו. להעיר אותה בשביל להעביר למנשא/טיולון? בשביל 5 דק'? ואחכ לזכות בצרחות כל הדרך הביתה?
הוצאתי אותה (9 ח', 7 קילו ומשהו) עם הסלקל, דידיתי לחנות, קניתי, חזרתי והיא המשיכה לישון.
נחמד.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 נובמבר 2003, 19:40
על ידי בשמת_א*
לי יש מדליון.
נכון שהוא אמור לשמש מגיל 0, אבל למעשה לא מומלץ לקחת בו תינוקות מאוד קטנים. בשלושה ארבעה החודשים הראשונים בכל זאת מומלץ סל קל, שמגן עליהם יותר ואמור להיות בזוית יותר טובה.
הבעיה עם המדליון, שנגד כיוון הנסיעה, גם כשהוא הכי שוכב, מושב המכונית גורם לכסא "להתיישר" מדי, והתינוק יותר מדי "יושב" ופחות "מעורסל". וגם, זה גדול. אבל זה כבר תלוי בתינוק.
בכל מקרה, בהתייעצות עם "בטרם" אמרו לי שהם מאוד לא ממליצים על המדליון או כל אחד אחר של 0-18 לחודשים הראשונים.
וגם ראיתי שזה לא טוב.
אפשר לשאול סל קל או לקנות משומש בשביל 3-4 חודשים ואז לעבור.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 נובמבר 2003, 00:24
על ידי מאמא_מאוהבת*
בשמת, זה לא תלוי בגודל של האוטו - ההתרוממות של הכיסא?
כלומר, אם הרכב מספיק גדול (או שמרכיבים את הכיסא מאחורה) אז הוא לא יתרומם?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 07 נובמבר 2003, 19:44
על ידי חגית_ל*
ז"א שאם אנחנו משתמשים בסלקל מלפני 6 שנים אבוי לנו?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 08 נובמבר 2003, 00:43
על ידי יונת_שרון*
לפחות כך אומרים היצרנים, ויש להם גם אינטרס שזה יהיה נכון...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 08 נובמבר 2003, 11:29
על ידי עדי_יותם*
זה גם מה שאומרים "בטרם" ושאר ארגונים העוסקים בבטיחות, ללא כל אינטרס.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 10 נובמבר 2003, 18:35
על ידי מאוד_בטיחותית*
הסיבה שמומלץ לא להשתמש בכסאות בני 5-6 שנים ויותר (תלוי בתקן: אמריקאי / אירופאי) היא בעיקר עייפות החומר בשל הטמפ' הגבוהה ברכב ובכלל.
מעבר לכך, הדרישות והתקנים משתכללים והנדסת האנוש משתפרת כל הזמן גם כן.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 פברואר 2004, 17:54
על ידי יוחננית*
אנחנו מתלבטים לגבי כסא בטיחות לאוטו לתינוק עד 9 ק"ג. יש עם 3 רצועות - 2 מעל הכתפיים כלפי מטה ואחד מלמטה, או 5 רצועות - 2 נוספות מסביב למותן. ה- 5 רצועות כנראה יותר בטיחותי, אבל הוא מאוד מגביל - 2 הרצועות הנוספות לא נמצאות בקצה הכסא אלא יותר באמצע כך שהן מגבילות את רוחב התינוק. כלומר, אם יש תינוק שמנמן הוא יאלץ לשבת על מקום היציאה של הרצועות מתוך הכסא (וואו, כמה שזה מסובך לתאר את זה במילים), וזה עלול להיות לו מאוד לא נוח, וגם ככה הבנו מכאן שתינוקות רבים לא אוהבים לנסוע ברכב.
מה אתם ממליצים? מה קניתם? במה השתמשתם?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 פברואר 2004, 19:57
על ידי תבשיל_קדרה*
5 נקודות.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 פברואר 2004, 08:55
על ידי רועי_שרון*
3 רצועות.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 פברואר 2004, 11:24
על ידי אביב_חדש*
אאל"ט, 5 נק' ו 3 רצועות זה אותו הדבר. לנו יש 3 רצועות.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 פברואר 2004, 11:54
על ידי מ_י_כ_ל*
אביב חדש צודקת.
5 נק' = 3 רצועות: שתיים המתחילות מעל הכתףומסתיימות במתניים (בערך..) , שמתחברות לאחת קצרה בין הרגלים.
3 נק' = 2 רצועות - אחת ארוכה מכתף לכתף (כשהאבזם מושחל באמצעה), המתחברת לרצועה קצרה בין הרגלים.
אני חושבת שהטרמינולוגיה המקובלת היא זו העוסקת במספר נקודות העיגון.
גם אנחנו 5 נק'. טרם שמעתי על טענה שכיסאות אלה פחות נוחים. הם בטוח יותר בטוחים....

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 פברואר 2004, 12:58
על ידי טרה_רוסה*
לי יש גם וגם - קיבלנו בהשאלה.
אם התינוקת ישנה ואני רוצה להוציא אותה מהכסא עם ה-5 נקודות בלי שתתעורר, זה קשה כי צריך ממש לקפל את הידיים שלה כדי להוציא אותה מהלולאות של הרצועה. ולכן גם נראה לי שאם חו"ח קורה משהו, אי אפשר להוציא אותה במהירות מהכיסא (אבל הוא המועדף עלי כי הוא יותר בטיחותי גם מבחינת חוזק השלד שלו).

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 פברואר 2004, 15:56
על ידי שחר_קליין*
כסאות בטיחות לא בטוחים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2869775,00.html

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 02 אפריל 2004, 12:45
על ידי אביטל*
אני רוצה להשאיר את הסלקל שלנו באותו במקום להסחב עם הילדה בתוכו מהבית לאוטו.
במה אפשר לכסות אותו כדי שלא יתחמם ?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 03 אפריל 2004, 09:50
על ידי אביב_חדש*
אביטל - כל שמיכה או צלון יספיקו. אפשר גם להפוך אותו עם הריפוד כלפי מטה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 23 מאי 2004, 05:09
על ידי ירוק_עד*
בננו אהב לנסוע ב4- החודשים הראשונים,ופתאום חל שינוי בחודש האחרון.
הוא בוכה בנסיעה בכי שקט ואז מתגבר עד בכי תמרורים.
אנחנו מנסים הכל,משחקים,שירים,פרצופים,מוצץ ואין מוצא הוא בוכה.
גם נסיעות קצרות וגם ארוכות.
יש הצעות להפסקת הבכי או הרגעה........

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 יוני 2004, 11:43
על ידי חגורה_תמיד*
מומלץ היה להשתמש במילה "חגורת אגן" ולא "חגורת בטן" משום שזה בדיוק מה שהיא לא!
סתם לידע כללי...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 יוני 2004, 11:51
על ידי מאוד_בטיחותית*
כאשר רוצים לרכוש מושב בטיחות לרכב חשוב להתקין אותו ברכב קודם. ממש לקחת את המושב מהתצוגה של החנות ולראות שבסיס המושב לא זז ימינה או שמאלה יותר מ-2.5 ס"מ לאחר עיגון נכון. חשוב (מנסיון עגום) לודא כי שמנו את הקליפס הנועל (אדום או H מברזל) שמגיע עם המושב משום שלפעמים כמו במושב של רנולוקס משילב הכל טוב ויפה עד שמנסים לשים את הקליפס הנועל. אצלי הוא פשוט לא נסגר על החגורה (יתכן שהחגורה עבה מדי). אחרי ששאלתי ב'בטרם' ובאלי"ן אמרו לי שזו בעיה נפוצה עם הדגם הזה. מיותר לציין שאף אחד לא אמר כלום בחנות של שילב. מאידך, לא מנעו ממני להתקין ברכב...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 04 יוני 2004, 18:46
על ידי עדי_יותם*
איך נפטרתם מכיסאות בטיחות ישנים? סוף סוף פירקתי את הכיסא שלנו, אבל אני לא רוצה סתם לזרוק אותו לזבל, ושמישהו ישים ילד בכיסא שפג תוקפו.
לא בטוח שאני יכולה לשבור אותו אם אני אקפוץ עליו (-; רעיונות?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 05 יוני 2004, 01:58
על ידי יונת_שרון*
אנחנו הבאנו אחד לחצר של הגן (כשעוד היו כאן גנים).

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 06 יוני 2004, 21:03
על ידי בשמת_א*
גם אנחנו הבאנו את הישן לחצר של הגן של הבכורה - הורדנו את הריפוד וה"מושכות" והילדים נורא נהנו לשחק בו.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 06 יוני 2004, 21:11
על ידי זור*
לא בטוח שאני יכולה לשבור אותו אם אני אקפוץ עליו רעיונות?

אני מוכן לקפוץ

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 07 יולי 2004, 16:09
על ידי סיג_סיג*
הבן שלי בן שמונה חודשים ושוקל כ-11 ק"ג (כל הזמן יונק :-D ), והסל-קל קטן וזקן לו מדי. חבל לנו לקנות כסא חדש רק ל-4 חודשים. מה לעשות?

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 07 יולי 2004, 16:19
על ידי ה_עוגיה*
למה כסא ל4 חודשים?
יש כסאות בטיחות שמתאימים מ3 קילו ועד 18 ק"ג ואפשר להרכיב אותם עם כיוון הנסיעה או נגדה.
קנו לכם כזה, השתמשו בו בינתיים נגד כיוון הנסיעה וכשיגיע לגיל המתאים (שנה?) תוכלו להפוך את הכסא ולהמשיך איתו.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 13 יולי 2004, 23:47
על ידי עדי_יותם*
הוצא מדף עדי יותם:

_מדוע צריך להחליף כסא בטיחות לפעוטות כל 5-6 שנים? את יודעת אם באמת הם פחות בטוחים באופן כל כך משמעותי, או שמא מדובר פה בנסיון מוצלח (קונספירציה...) לגרום לאנשים דאגנים לבזבז סתם כסף?
איך יודעים מה האמת במקרה הזה?_

תראי, אני לא פיזיקאית ולא מהנדסת חומרים. אבל אני כן סומכת על "בטרם" וארגוני בטיחות אחרים - במקרה זה, שנשמע לי הגיוני מאוד. מהו כיסא בטיחות? סה"כ פלסטיק וקלקר. כמה זמן מחזיקים רהיטי גינה מפלסטיק? לא נראה לך הגיוני שכיסא שמבלה כמה שנים בקפיצות ברחבי הארץ, במכוניות חמות לוהטות, ייעשה חלש עם הזמן?
ואגב, השעון מתחיל לתקתק לא מרגע שהתקנת את הכיסא ברכב, אלא מיום ייצורו. יכולות בשקט לעבור שנה-שנתיים מן הייצור ועד שתקני אותו (ע"ע מבצעים מפתים במחירים זולים). יש להפוך את הכיסא - מאחור מוטבע או מודבק עליו תאריך הייצור. נכון שליצרנים יש אינטרס שנחליף כיסאות לעתים קרובות, אבל גם יש להם אינטרס להגן על עצמם מפני תביעות.

_

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 13 יולי 2004, 23:58
על ידי טרה_רוסה*
רוצה להמליץ על כיסא.
קנינו (בבייבי שיק) כסא של קוסקו לכל שלוש השלבים. הוא מאוד נוח! התינוקת מאוד אוהבת אותו. וכך גם תינוקת של חברים שקנו אחרינו ועוד פעוטה שהתיישבה בו.
יש בו הרבה חלקים שמתפרקים ומתכווננים כך שהוא ממשקל 0 עד גיל 9.
בדקנו הרבה כיסאות, וזה היחיד שהיה נראה לנו מבחינת קלות שינוי הרצועות, עמידות, וכדומה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 00:08
על ידי ב_דרך*
מחיר?...

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 00:20
על ידי טרה_רוסה*
850 ש"ח (קצת יקר, נכון, אבל שווה! ובשילב זה המחירים)

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 04:04
על ידי אנונימי
מסעדה,
האם מתשובתך ניתן להבין שתריך רק להודות ליצרנים על זה שהם נותנים 5 שנים ולא דורשים שנחליף כל שנתיים? או בנוסח שונה, האם יתכן שהסאות מספיק בטוחים גם לאחר 7 שנים נניח?

חוץ מזה,
אשמח להמלצות ספציפיות לכסאות למעל 9 ק"ג (שמתאימים החל מגיל כמעט-חצי-שנה).

איך נפטרתם מכיסאות בטיחות ישנים?
נראה לי שמספיק יהיה לגזור את התושבת בה נועלים את רצועות הבטיחות, וגם את הרצועות. (כי קשה לי לחשוב איך אפשר יהיה לנצל שוב כסא משומש ללא התושבת שלו וללא הרצועות. כשהלכנו לחדש את הכסא המשומש שקיבלנו בזמנו, נוצר בי הרושם שזה בלתי אפשרי לגמרי.)

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 10:58
על ידי עדי_יותם*
האם מתשובתך ניתן להבין שתריך רק להודות ליצרנים על זה שהם נותנים 5 שנים ולא דורשים שנחליף כל שנתיים? או בנוסח שונה, האם יתכן שהסאות מספיק בטוחים גם לאחר 7 שנים נניח?

ליאתי, אני ממש לא יכולה לענות על השאלות האלה. אלה ההמלצות של "בטרם", אותי זה מספק...

נראה לי שמספיק יהיה לגזור את התושבת בה נועלים את רצועות הבטיחות, וגם את הרצועות.
יש דגמים שבהם ניתן פשוט לקנות סט חדש של רצועות+תושבת. יש דגמים שבהם התושבת תפורה לכיסא (נדמה לי, לא בטוחה), ואת אלה כנראה אי אפשר להחליף בבית. כבר יצא לי לקנות (בטויס אר אס. בשילב - קיבלנו חינם, במסגרת השירות המעולה שלהם) סט/אבזם חדשים, לסלקל ולכיסא, בהתאמה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 11:37
על ידי מיכל_שץ*
_מדוע צריך להחליף כסא בטיחות לפעוטות כל 5-6 שנים? את יודעת אם באמת הם פחות בטוחים באופן כל כך משמעותי, או שמא מדובר פה בנסיון מוצלח (קונספירציה...) לגרום לאנשים דאגנים לבזבז סתם כסף?
איך יודעים מה האמת במקרה הזה?_
2 הגרוש שלי...
חלק מהעניין הוא חוזק הרצועות, בפיסיקה יש דבר כזה שנקרא "עייפות החומר".
ולכן כסא ישן הוא פחות בטוח.
מעולם לא בדקתי אם החלפת הרצועות יכולה להאריך את אורך חיי הכסא (אני מתארת לי שאפשר לבדוק מול היצרן של הכסא).
שימו לב גם לעובדה שבמכוניות ישנות, מעל גיל מסויים יש להחליף את חגורות הבטיחות (לא זוכרת פרטים, זה נבדק בטסט).
ולכן חשוב מאוד להשליך כיסא בטיחות שעבר תאונת דרכים. הוא אינו בטוח יותר! וכן לשאול כשקונים / מקבלים כסא יד-שניה אם הוא עבר תאונה. אפילו תאונה קלה.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 17:54
על ידי אמא_אינקובטור*
אשמח להמלצות ספציפיות לכסאות למעל 9 ק"ג (שמתאימים החל מגיל כמעט-חצי-שנה).

לא יודעת אם יש בארץ: העוללית נוסעת ב-Cosco Alpha Omega. כסא נפלא, מרווח שיתאים לה עד שכבר לא תצטרך בוסטר - בקצב הגדילה הנוכחי שלה זה יקרה לקראת גיל 15.
בעיה: קשירת הרצועות מעצבנת, מין פאזל שצריך להתאים ורק אז לנעוץ באבזם. אבל מתרגלים מהר. עוד בעיה: ההתקנה קצת מעצבנת, שוב - כשמתרגלים העניין פשוט.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 14 יולי 2004, 18:04
על ידי טרה_רוסה*
העוללית נוסעת ב-Cosco Alpha Omega.

זה בדיוק הכסא שהמלצתי. קנינו אותו בבייבי שיק (אבל כדאי לברר בטלפון אם יש, כי שבוע קודם שהיינו לא היה).
לגבי הפאזל - בכל הכיסאות זה כך. לפחות הרצועות לא מסתובבות, אלא נשארות שטוחות.
לגבי ההתקנה - אנחנו פשוט משאירים באוטו, ולא מוציאים ומכניסים כל פעם. אם משתמשים בשתי מכוניות - זו בעיה. ההתקנה היא הדבר הכי חשוב. לא זוכרת אם קראתי את זה בדף הזה או במקום אחר, אבל היסא לא ממש קובע מבחינת הבטיחות, אלא אופן הקשירה שלו באוטו - כלומר, אם ההורה קשר את הכיסא נכון.

כסאות בטיחות לרכב

נשלח: 15 יולי 2004, 00:13
על ידי אנונימי
תודה על ההמלצה.

< הבעיה עם בייבי שיק, זה שכדי לברר איתם משהו, צריך לבוא פיזית, כי הם לא עונים לטלפון :-( >