נידה וטבילה
-
- הודעות: 34
- הצטרפות: 04 פברואר 2003, 01:31
נידה וטבילה
בוקר טוב, כינור לשירייך ( אגב, כינוי נפלא בחרת לך), גם לי אין כונה להתווכח איתך, אלא להבהיר מספר דברים.
דברים שאולי לך הכותבת היו ברורים כשכתבת, אך למי שקורא את ההודעה נשמעים אחרת
מודה לך על שהבהרת את נושא הגלות, לי זה באמת היה ברור אבל אולי לא למי שקוראת.
לגבי השאר, גם אני
באתי רק להעמיד כמה דברים על דיוקם.
כשאת כותבת שהוסב הדין על זבה גם על נידה רגילה, זה מעורר שאלה. מדוע?
זבה היא מקרה יוצא מהכלל, כמו שאפשר לקרוא גם בוויקיפדיה:
"בהלכה, זבה היא אשה שמדממת שלושה ימים רצופים בימים בהם לא צפוי וסת. על פי החוק המקראי, אישה זו טמאה בטומאת נידה, אך בניגוד לנידה רגילה שמדאורייתא נטהרת שבעה ימים אחרי תחילת הדימום, הזבה צריכה להמתין עד שיהיו שבעה ימים שלמים ללא דימום ("שבעה נקיים"), ורק אז תוכל להיטהר בטבילה במקווה."
מדוע הוחלט לפתע לקחת מקרה נדיר, כמו זבה, ולהחיל אותו על כול הנידות? בעיניי זה אומר דרשני.
הממ... מומלץ להציץ באיוב פרק א'.
אז זהו, שלא רק הצצתי אלא קראתי את כול הספר הקשה והנפלא הזה, ולמדתי אותו. וכמו שכתבתי, הוא כנראה נכתב לאחר גלות בבל ואכן השטן שם מופיע בתפקידו החדש.
אגב, בלימוד של ספר איוב שמתי לב ששטן ונטש הן אותן אותיות. עבורי זה היה לימוד מאוד משמעותי.
כינור, מאחלת לך שבת שלום ושנה טובה ומבורכת.
דברים שאולי לך הכותבת היו ברורים כשכתבת, אך למי שקורא את ההודעה נשמעים אחרת
מודה לך על שהבהרת את נושא הגלות, לי זה באמת היה ברור אבל אולי לא למי שקוראת.
לגבי השאר, גם אני
באתי רק להעמיד כמה דברים על דיוקם.
כשאת כותבת שהוסב הדין על זבה גם על נידה רגילה, זה מעורר שאלה. מדוע?
זבה היא מקרה יוצא מהכלל, כמו שאפשר לקרוא גם בוויקיפדיה:
"בהלכה, זבה היא אשה שמדממת שלושה ימים רצופים בימים בהם לא צפוי וסת. על פי החוק המקראי, אישה זו טמאה בטומאת נידה, אך בניגוד לנידה רגילה שמדאורייתא נטהרת שבעה ימים אחרי תחילת הדימום, הזבה צריכה להמתין עד שיהיו שבעה ימים שלמים ללא דימום ("שבעה נקיים"), ורק אז תוכל להיטהר בטבילה במקווה."
מדוע הוחלט לפתע לקחת מקרה נדיר, כמו זבה, ולהחיל אותו על כול הנידות? בעיניי זה אומר דרשני.
הממ... מומלץ להציץ באיוב פרק א'.
אז זהו, שלא רק הצצתי אלא קראתי את כול הספר הקשה והנפלא הזה, ולמדתי אותו. וכמו שכתבתי, הוא כנראה נכתב לאחר גלות בבל ואכן השטן שם מופיע בתפקידו החדש.
אגב, בלימוד של ספר איוב שמתי לב ששטן ונטש הן אותן אותיות. עבורי זה היה לימוד מאוד משמעותי.
כינור, מאחלת לך שבת שלום ושנה טובה ומבורכת.
-
- הודעות: 607
- הצטרפות: 10 יוני 2008, 09:08
נידה וטבילה
תודה על התגובה המפורטת.
כשאת כותבת שהוסב הדין על זבה גם על נידה רגילה, זה מעורר שאלה. מדוע?
אני מצטערת, השאלה הזאת גדולה מדי בשבילי כדי להיכנס אליה כאן ועכשיו. ברשותך אני משאירה אותה פתוחה, ולא נותנת כאן מענה אלטרנטיבי לתיאוריה של החוקרת שהזכרת.
שמתי לב ששטן ונטש הן אותן אותיות
כיוון שאני במקרה באה מהתחום, אני רוצה לציין שמבחינת התפיסה המדעית היום אלו לא אותן אותיות. שׁי"ן ושׂי"ן נאלצות לחלוק סימן גרפי אחד מאילוצי מיעוט אותיות בכתב האשורי שהעברית אימצה, אך אלו שני עיצורים שונים בתכלית, ומעולם לא נוצרה ביניהם קרבה. עד כאן מבחינה מדעית, אך שערי פרשנות לא ננעלו, כמובן.
שנה טובה ומתוקה גם לך @}
כשאת כותבת שהוסב הדין על זבה גם על נידה רגילה, זה מעורר שאלה. מדוע?
אני מצטערת, השאלה הזאת גדולה מדי בשבילי כדי להיכנס אליה כאן ועכשיו. ברשותך אני משאירה אותה פתוחה, ולא נותנת כאן מענה אלטרנטיבי לתיאוריה של החוקרת שהזכרת.
שמתי לב ששטן ונטש הן אותן אותיות
כיוון שאני במקרה באה מהתחום, אני רוצה לציין שמבחינת התפיסה המדעית היום אלו לא אותן אותיות. שׁי"ן ושׂי"ן נאלצות לחלוק סימן גרפי אחד מאילוצי מיעוט אותיות בכתב האשורי שהעברית אימצה, אך אלו שני עיצורים שונים בתכלית, ומעולם לא נוצרה ביניהם קרבה. עד כאן מבחינה מדעית, אך שערי פרשנות לא ננעלו, כמובן.
שנה טובה ומתוקה גם לך @}
-
- הודעות: 34
- הצטרפות: 04 פברואר 2003, 01:31
נידה וטבילה
ברשותך אני משאירה אותה פתוחה, ולא נותנת כאן מענה אלטרנטיבי לתיאוריה של החוקרת שהזכרת.
רשותי נתונה, כמובן
אני רוצה לציין שמבחינת התפיסה המדעית היום אלו לא אותן אותיות. שׁי"ן ושׂי"ן נאלצות לחלוק סימן גרפי אחד מאילוצי מיעוט אותיות בכתב האשורי שהעברית אימצה, אך אלו שני עיצורים שונים בתכלית, ומעולם לא נוצרה ביניהם קרבה.
תודה, הארת את עיניי. ידעתי שאנו כותבים בכתב אשורי אך לא ששני אלו עיצורים שונים, מעניין.
ועדיין, מכיוון ש אך שערי פרשנות לא ננעלו, כמובן._ אני בוחרת לדבוק בפרשנותי. שטן עבורי הוא כול הזדמנות שאני מרגישה נטושה, נטושה מעצמי, מקירבה לבורא, אבל זה כבר לא לדף הזה.
אגב, הכתב האשורי, שמות החודשים ועוד (כמו למשל ההחמרה בדיני הנידה, לדעתי) כול זה לא עברי -יהודי אלא השפעות זרות. זה לא גורע מאהבתי והערכתי ליהדות, להיפך.
הספר של עילם גינדין מראה גם כמה כרוכות שתי התרבויות, האיראנית והיהודית, בקשרים עזים, גם לשונית.
אפילו המילה דת היא פרסית.
שנה טובה ומתוקה גם לך
תודה @}
רשותי נתונה, כמובן
אני רוצה לציין שמבחינת התפיסה המדעית היום אלו לא אותן אותיות. שׁי"ן ושׂי"ן נאלצות לחלוק סימן גרפי אחד מאילוצי מיעוט אותיות בכתב האשורי שהעברית אימצה, אך אלו שני עיצורים שונים בתכלית, ומעולם לא נוצרה ביניהם קרבה.
תודה, הארת את עיניי. ידעתי שאנו כותבים בכתב אשורי אך לא ששני אלו עיצורים שונים, מעניין.
ועדיין, מכיוון ש אך שערי פרשנות לא ננעלו, כמובן._ אני בוחרת לדבוק בפרשנותי. שטן עבורי הוא כול הזדמנות שאני מרגישה נטושה, נטושה מעצמי, מקירבה לבורא, אבל זה כבר לא לדף הזה.
אגב, הכתב האשורי, שמות החודשים ועוד (כמו למשל ההחמרה בדיני הנידה, לדעתי) כול זה לא עברי -יהודי אלא השפעות זרות. זה לא גורע מאהבתי והערכתי ליהדות, להיפך.
הספר של עילם גינדין מראה גם כמה כרוכות שתי התרבויות, האיראנית והיהודית, בקשרים עזים, גם לשונית.
אפילו המילה דת היא פרסית.
שנה טובה ומתוקה גם לך
תודה @}
נידה וטבילה
כשאת כותבת שהוסב הדין על זבה גם על נידה רגילה, זה מעורר שאלה. מדוע?
ממליצה לקרוא את הספר של ד"ר דניאל רוזנק "להחזיר טהרה ליושנה". עוסק בדיוק בשאלה הזו ומציע כיוונים (לא הלכות).
בכל מקרה, ככל שנלמד יותר את הנושא ונהפוך מומחיות בו, יחד עם אנשים אמיצים כרוזנק ועוד רבנים אחרים שלא כותבים באופן פומבי אבל פוסקים, כשטורחים לשאול אותם, באופן מותאם ונכון.
השינוי, כמו הרבה שינויים אחרים, יבוא מאתנו. כמו שהיום הרבה אשכנזים אורתודוקסים אוכלים קטניות בפסח, וד"ל.
ממליצה לקרוא את הספר של ד"ר דניאל רוזנק "להחזיר טהרה ליושנה". עוסק בדיוק בשאלה הזו ומציע כיוונים (לא הלכות).
בכל מקרה, ככל שנלמד יותר את הנושא ונהפוך מומחיות בו, יחד עם אנשים אמיצים כרוזנק ועוד רבנים אחרים שלא כותבים באופן פומבי אבל פוסקים, כשטורחים לשאול אותם, באופן מותאם ונכון.
השינוי, כמו הרבה שינויים אחרים, יבוא מאתנו. כמו שהיום הרבה אשכנזים אורתודוקסים אוכלים קטניות בפסח, וד"ל.
-
- הודעות: 607
- הצטרפות: 10 יוני 2008, 09:08
נידה וטבילה
אגב, הכתב האשורי, שמות החודשים ועוד ... כול זה לא עברי -יהודי אלא השפעות זרות.
נכון.
אפילו המילה דת היא פרסית.
שוב נכון (-:
יש לי אפילו אנקדוטות קטנות על ההערות האלה, אבל די, התרחקנו לגמרי מנושא הדף. אם תרצי לשמוע - מוזמנת לדף שלי.
נכון.
אפילו המילה דת היא פרסית.
שוב נכון (-:
יש לי אפילו אנקדוטות קטנות על ההערות האלה, אבל די, התרחקנו לגמרי מנושא הדף. אם תרצי לשמוע - מוזמנת לדף שלי.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
נידה וטבילה
לטובלת, קיבלתי את דברייך, ותודה.
שנה טובה גם לך.
העניין הוא איננו הבחירה בדרך האורתודוכסית. גישה סגורה בעיני, היא כאשר לא עולה על הדעת שיש אפשרות שמישהו אחר רואה דברים באופן אחר.
שבת שלום.
שנה טובה גם לך.
העניין הוא איננו הבחירה בדרך האורתודוכסית. גישה סגורה בעיני, היא כאשר לא עולה על הדעת שיש אפשרות שמישהו אחר רואה דברים באופן אחר.
שבת שלום.
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
נידה וטבילה
יש מקווה בקיבוץ חנתון ליד צומת המוביל. המקום יתאים למי שמעוניינים בטבילה במקווה המנוהל על פי גישה רוחנית מסורתית ליברלית. מקווה שיוויוני, אפשר לבחור לטבול לבד או בנוכחות מלווה.
page]מקווה בקיבוץ חנתון id[/po]=63
page]מקווה בקיבוץ חנתון id[/po]=63
נידה וטבילה
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
חבל על החוויות המבוזבזות. מגיע לנו באמת הטוב ביותר ויש הרבה כאלה. לא טוב לך במקווה מסויים? נסי אחר. יש ברוך השם הרבה והרי בסופו של דבר זה עניין של יחסי אנוש, כמו בכל אינטראקציה רגישה. בהצלחה והרגשת התעלות לכולם!!
חבל על החוויות המבוזבזות. מגיע לנו באמת הטוב ביותר ויש הרבה כאלה. לא טוב לך במקווה מסויים? נסי אחר. יש ברוך השם הרבה והרי בסופו של דבר זה עניין של יחסי אנוש, כמו בכל אינטראקציה רגישה. בהצלחה והרגשת התעלות לכולם!!
נידה וטבילה
+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+
ואני, אגב, הייתי הולכת על החוויה האמיתית האורתודוכסית. אם טובלים, אז עד הסוף...
ואני, אגב, הייתי הולכת על החוויה האמיתית האורתודוכסית. אם טובלים, אז עד הסוף...
-
- הודעות: 34
- הצטרפות: 04 פברואר 2003, 01:31
נידה וטבילה
מרד הטובלות - טור על אימותינו שבחרו במסורת משלהן.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4342679,00.html
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4342679,00.html
-
- הודעות: 43441
- הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
- דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*
נידה וטבילה
למי שיש לה ביוץ מוקדם יש פתרונות הרבה יותר פשוטים מכדורים. חבל באמת שלא יודעים על זה.
מי שצריכה הכי פשוט להרים טלפון ל'מכון פועה' (נחמדים וכיף לדבר איתם. עם המון נסיון בכלל בתחום הפריון ונותנים גם פתרונות לכל סוגי הבעיות בפריון) 02-6515050
המלצה בחום!!
מי שצריכה הכי פשוט להרים טלפון ל'מכון פועה' (נחמדים וכיף לדבר איתם. עם המון נסיון בכלל בתחום הפריון ונותנים גם פתרונות לכל סוגי הבעיות בפריון) 02-6515050
המלצה בחום!!