פול גראהם חושב אחרת הוא טוען שבכל חברה יש אופנות מוסריות. ושבכל חברה מי שלא עוקב אחר צווי האופנות האלה נחשב ל"לא מוסרי" בדיוק כמו שמי שלא עוקב אחרי צווי אופנות הלבוש נחשב לא-אופנתי. ומה שהכי רע זה שהאנשים בחברה אינם רואים את הצווים הללו כאופנות חולפות, אלא כדברים ברורים מאליהם או אסורים מאליהם. למעשה, כולם מחשיבים את עצמם כאנשים עם ראש פתוח (הכרתם פעם מישהו שלא החשיב את עצמו כזה?) -- עד הקווים האדומים שהם מציירים, כמובן. עד שמתקילים אותם בדברים שאסור לומר.
בהסתכלות אחורה מאד קל לגלות דברים שאסור היה לומר. לדוגמא, בתקופתו של גלילאו אסור היה לומר שכדור הארץ מסתובב מסביב לשמש. בימי הביניים אסור היה לכפור באלוהים. לפני ארבעים שנה אסור היה לדבר על קומוניזם בארצות הברית, ועד מלחמת לבנון אסור היה לדבר על סרבנות בצה"ל. אבל מה אסור לומר בתקופתנו אנו, בחברה בה אנו חיים? פול גראהם מציע כמה דרכים לגלות את הדברים הללו.
ב-באופן טבעי (העלון, והקהילה) אנחנו רגילים לדבר על דברים שאסור לומר במיינסטרים. לפעמים הקול של באופן טבעי מחלחל לשיח הכללי -- ואז אנחנו מַפְרים את השיח הזה ותורמים לו. בו בזמן כל אחד מאתנו הוא גם חלק מהמיינסטרים -- החברה הישראלית שמגדירה חלקים ניכרים מאישיותנו. אילו אופנות מוסריות הן חלק מהמסגרות הללו? אילו צווים אנחנו מקיימים בלי להבחין שהם חלק מאופנה חולפת? מה אסור לנו לומר?
יש כאן באתר מספר דפים שעוסקים בנושאים כאלה, בלי להגיד את זה במפורש. זה עולה בדיונים, כשיקולים שלא נאמרים, כסיבה לשלילת המתנגדים, וכזעקות השבר של אורחים לרגע שלא מכירים על בוריין את האופנות המוסריות שלנו. ואלה הם הדפים (הרגישו חופשיים להוסיף):
- אמא שאוהבת יותר -- יש אמהות שלא אוהבות את הילדים שלהן.
- בטיחות בלי גבולות -- שמירה על ילדים עלולה להזיק לבטיחותם.
- מילת תינוקות -- ברית מילה היא הטלת מום פולחנית ומיותרת.
- חיסונים מבחירה (אבל הלגיטימיות של זה הולכת ועולה) -- זה לא אחראי לחסן רק בגלל שהממסד הרפואי אומר.
- להיות אמא זה לסבול (מרוב סבל שינינו לו את השם ל-להיות אמא זה גם לסבול)
- נסיעה בטוחה עם ילדים -- בטיחות הילדים היא לא מעל לכל.
- תסמונת הכשל החינוכי הנרכש -- מרבית ההתעללות הרגשית מתרחשת בתחום הנחשב כנורמטיבי ומקובל, דהיינו חינוך ילדים, בכל משפחה רגילה.