על ידי אנונימי » 17 אפריל 2008, 01:43
== דפוס 174 --
Trellised Walk ==
_מתוך הספר "A Pattern Language" Amazon:0195019199 מאת כריסטופר אלכסנדר. תרגום: יונת שרון
...נניח שהגדרת את המקומות העיקריים בגן -- חדר חוץ (163), מקום אצל העץ (171), חממה (175), עצי פרי (170). היכן שצריך להדגיש במיוחד שביל -- שבילים ויעדים (120) -- או, חשוב יותר, היכן שצריך לסמן את הגבול בין שני חלקים בגן בלי לבנות קיר, יש צורך בשביל מקורה בסבכה שיתחום את השטח. מעל הכל, שבילים מקורים עוזרים ליצור חוץ חיובי (106) בגן או בפארק; שביל כזה יכול אולי לעזור ביצירת כניסה דרך מעברים (112).
לשבילים מקורים בסבכת צמחים יש חן מיוחד. הם כל כך ייחודיים, כל כך שונים מדרכים אחרות לעצב שביל, שהם כמעט ארכיטיפיים.
בדפוס
צורת שביל (121) הסברנו ששבילים צריכים להיות בעלי צורה מוגדרת ממש כמו חדרים. בדפוס
חוץ חיובי (106) הסברנו את הצורך בשטחים גדולים יותר בחוץ שהם בעלי צורה מוגדרת חיובית. שביל מקורה עונה על שתי הדרישות האלה בעת ובעונה אחת. הוא מאפשר ליישם את שני הדפוסים האלה ביחד בצורה פשוטה ואלגנטית. אבל מאחר שהוא משלב ביניהם באופן כל כך מהותי, החלטנו להתייחס אליו כדפוס בפני עצמו.
ננסה להגדיר היכן מתאים ליצור מבנה לקירוי מעל שביל.
- השתמשו בקירוי כדי להדגיש את השביל, או כדי לסמן קטע מתוכו כחלק מיוחד על מנת להפוך אותו למקום נחמד ומזמין במיוחד לפסוע בו.
- מאחר שהשביל המקורה תוחם את האזורים שמצדדיו, השתמשו בו כדי ליצור מעין קיר המגדיר אזורים בחוץ. למשל, שביל מקורה יכול ליצור חדר חוץ גדול אם הוא מקיף את הגן באופן מלא או חלקי.
קירוי השביל נותן צורה לשטח בחוץ
לכן:
כאשר יש צורך לתת לשביל הגנה מיוחדת, או פרטיות, בנו סבכה מעל השביל ושתלו צמחים מטפסים שיכסו אותה. השתמשו בסבכה כדי לעצב את האזורים שמשני צדי השביל.
התייחסו לעמודים התומכים בסבכה כמוקדים בפני עצמם ליצירת מקומות -- מושבים, צלחות להאכלת ציפורים -- מקום אצל העמוד (226). בנו את השביל מאבנים המונחות על האדמה -- מדרכה עם חריצים (247). השתמשו בצמחים מטפסים על סבכה צפופה כדי ליצור את האיכות המיוחדת של אור רך ומעומעם מתחת לסבכה -- אור מעורפל (238), צמחים מטפסים (246)...
== דפוס 174 -- [url=http://www.ahartman.com/apl/patterns/apl174.htm]Trellised Walk[/url] ==
[sup]_[b]מתוך הספר "A Pattern Language" Amazon:0195019199 מאת [po]כריסטופר אלכסנדר[/po].[/b] תרגום: [po]יונת שרון [/po][/sup]
[img]http://www.beofen-tv.co.il/books/apl/174photo.jpg[/img]
[sub]...נניח שהגדרת את המקומות העיקריים בגן -- [po]חדר חוץ[/po] (163), [po]מקום אצל העץ[/po] (171), חממה (175), [po]עצי פרי[/po] (170). היכן שצריך להדגיש במיוחד שביל -- [po]שבילים ויעדים[/po] (120) -- או, חשוב יותר, היכן שצריך לסמן את הגבול בין שני חלקים בגן בלי לבנות קיר, יש צורך בשביל מקורה בסבכה שיתחום את השטח. מעל הכל, שבילים מקורים עוזרים ליצור [po]חוץ חיובי[/po] (106) בגן או בפארק; שביל כזה יכול אולי לעזור ביצירת [po]כניסה דרך מעברים[/po] (112).[/sub]
[hr]
[h=4] לשבילים מקורים בסבכת צמחים יש חן מיוחד. הם כל כך ייחודיים, כל כך שונים מדרכים אחרות לעצב שביל, שהם כמעט ארכיטיפיים. [/h]
בדפוס [po]צורת שביל[/po] (121) הסברנו ששבילים צריכים להיות בעלי צורה מוגדרת ממש כמו חדרים. בדפוס [po]חוץ חיובי[/po] (106) הסברנו את הצורך בשטחים גדולים יותר בחוץ שהם בעלי צורה מוגדרת חיובית. שביל מקורה עונה על שתי הדרישות האלה בעת ובעונה אחת. הוא מאפשר ליישם את שני הדפוסים האלה ביחד בצורה פשוטה ואלגנטית. אבל מאחר שהוא משלב ביניהם באופן כל כך מהותי, החלטנו להתייחס אליו כדפוס בפני עצמו.
ננסה להגדיר היכן מתאים ליצור מבנה לקירוי מעל שביל.
[list=1]
[*] השתמשו בקירוי כדי להדגיש את השביל, או כדי לסמן קטע מתוכו כחלק מיוחד על מנת להפוך אותו למקום נחמד ומזמין במיוחד לפסוע בו.
[/list]
[list=1]
[*] מאחר שהשביל המקורה תוחם את האזורים שמצדדיו, השתמשו בו כדי ליצור מעין קיר המגדיר אזורים בחוץ. למשל, שביל מקורה יכול ליצור חדר חוץ גדול אם הוא מקיף את הגן באופן מלא או חלקי.
[/list]
[img]http://www.beofen-tv.co.il/books/apl/174photo2.1.jpg[/img] [img]http://www.beofen-tv.co.il/books/apl/174photo2.2.jpg[/img]
[sup]קירוי השביל נותן צורה לשטח בחוץ[/sup]
לכן:
[h=4] כאשר יש צורך לתת לשביל הגנה מיוחדת, או פרטיות, בנו סבכה מעל השביל ושתלו צמחים מטפסים שיכסו אותה. השתמשו בסבכה כדי לעצב את האזורים שמשני צדי השביל. [/h]
[img]http://www.beofen-tv.co.il/books/apl/174diagram.gif[/img]
[hr]
[sub]התייחסו לעמודים התומכים בסבכה כמוקדים בפני עצמם ליצירת מקומות -- מושבים, צלחות להאכלת ציפורים -- [po]מקום אצל העמוד[/po] (226). בנו את השביל מאבנים המונחות על האדמה -- [po]מדרכה עם חריצים[/po] (247). השתמשו בצמחים מטפסים על סבכה צפופה כדי ליצור את האיכות המיוחדת של אור רך ומעומעם מתחת לסבכה -- [po]אור מעורפל[/po] (238), [po]צמחים מטפסים[/po] (246)...[/sub]