על ידי משה_אלבאום* » 05 יוני 2006, 18:27
מטפל בקשיי למידה ותפקוד
למודי תעודה
מורה הקורס:
משה אלבאום
קורס המטפלים בשיטת
Elbaum Intelligence Integration.
שיטת הטיפול מתמקדת בגוף. ההנחה הבסיסית היא שהתשתיות ללמידה ולעשייה נמצאות במערכות הגוף. כשמערכות גופניות אינן תקינות, או אינן בשלות מספיק, יגרמו קשיים שונים בביצוע מטלות לימודיות, בתפקוד יומיומי, ביכולת ריכוז, בשליטה בעוצמת ביטויי הרגש וביכולת יצירה חופשית.
שיטת הטיפול עוסקת באימון גופני ובשכלול התשתיות הגופניות ע"י: תנועה לאיזון הגוף, תרגילי קואורדינציה, תרגילי כוח רצון, עיסוי ומגע אל הרגש, מדיטציות ועבודה אנרגטית.
מערכות הגוף עליהן מתאמנים, ואותן משכללים:
- מוטוריקה גסה (מערכת ההצלבה, הפרדת תנועה, קואורדינציה, גמישות, חיזוק, יציבה ועוד).
- מוטוריקה עדינה (הפרדת תנועה בין הידיים, הפרדת תנועה בין האצבעות, יכולת גרפו מוטורית ועוד)
- מערכת שרירי גלגל העין (כבסיס לקריאה ולהתמצאות במרחב)
- איזון מערכת החושים
- עבודה אנרגטית
- אינטגרציה בין המערכות השונות
השיטה מחלקת את יכולות האדם לארבע אינטליגנציות:
- אינטליגנציה גופנית – כל הנושאים הקשורים למוטוריקה והפעלת הגוף.
- אינטליגנציה רגשית – כל הנושאים הקשורים לחישה, ביטוי או חסימה של רגשות.
- אינטליגנציה חשיבתית – כל הנושאים הקשורים לחשיבה: זיכרון, הבנה, ניתוח, יצירה ועוד.
- אינטליגנציה אנרגטית – יכולת החוויה וההקשבה למה שמעבר.
בשיטת הטיפול עובדים על האינטגרציה בין תפקודי האינטליגנציות. זאת משום שכל פעולה אנושית כוללת בתוכה אינטגרציה בין האינטליגנציות.
לדוגמא: פעולת הכתיבה
במהלך פעולת הכתיבה נדרשת האינטגרציה באופן הבא: הפעלה מוטורית של כף היד והאצבעות, שילוב של קשר מוח-עין-יד פעיל, הפעלת חשיבה, יציבה תוך ישיבה על הכיסא והיכולת להפעיל את הנשימה הרצופה והמודעת (שמירה על רמת חמצן המספקת לצורכי ריכוז החשיבה).
בזמן הלימודים בכיתה, נוסף על כל אלה נדרשת יכולת הקשבה (וויסות מערך החושים) כך שיכולת הריכוז החשיבתי לא תוסח.
בקורס מטפלים הסטודנט יחווה על עצמו את הטכניקות הטיפוליות ויוכל לנסות ולתקן את הקשיים התפקודיים הקיימים בגופו. ההתנסות האישית מהווה תשתית להבנת הקשיים אצל המטופלים שיגיעו אליו לכשיעבוד בקליניקה הפרטית.
ההנחה הבסיסית היא, שלכל אדם קיימים קשיים היכולים להפריע בתפקודו היומיומי, גם אם הוא רגיל אליהם ואינו מגדרם כבר כקשיים.
הקורס חוויתי מאד, ומאפשר התפתחות אישית ומפגש עם חומרים פנימיים אישיים של כל משתתף.
נושאי הטיפול בשיטה
קשיי למידה
קשיי קריאה, קשיי כתיבה, קשיים בחשבון, קושי להעתיק מהלוח, קושי לרכז את החשיבה לאורך זמן.
קשיי התנהגות
קושי לווסת את התגובה הרגשית (התפרצויות לא מבוקרות), קושי לבטא את הרגשות בחופשיות, קושי לשבת ללא תנועתיות ייתר (היפראקטיביות) דימוי וביטחון עצמי ירוד ועוד.
קשיי תפקוד
קושי בהתארגנות, קושי בנהיגה, היתקלות בחפצים, בעיות זיכרון וריכוז, קושי לעבור ממצב למצב בקלות, קושי להירדם / להתעורר משינה ועוד.
הקורס מועבר בקבוצות קטנות של עד עשרים סטודנטים.
שנה א' 8 חודשים – 28 ליולי 2006 מרץ 2007 - 416 שעות אקדמיות
שנה ב' 8 חודשים - אפריל 2007 נובמבר 2007 – 416 שעות אקדמיות
ימי לימודים: יום ג' 9.00 – 16.00 יום ו' 9.00 - 12.00
קבלה לקרוס מותנית בראיון קבלה עם משה אלבאום
ליצירת קשר
משה אלבאום
[email protected]
04-6337544
[b]מטפל בקשיי למידה ותפקוד[/b]
למודי תעודה
מורה הקורס: [b]משה אלבאום[/b]
קורס המטפלים בשיטת [b]Elbaum Intelligence Integration[/b].
שיטת הטיפול מתמקדת בגוף. ההנחה הבסיסית היא שהתשתיות ללמידה ולעשייה נמצאות במערכות הגוף. כשמערכות גופניות אינן תקינות, או אינן בשלות מספיק, יגרמו קשיים שונים בביצוע מטלות לימודיות, בתפקוד יומיומי, ביכולת ריכוז, בשליטה בעוצמת ביטויי הרגש וביכולת יצירה חופשית.
שיטת הטיפול עוסקת באימון גופני ובשכלול התשתיות הגופניות ע"י: תנועה לאיזון הגוף, תרגילי קואורדינציה, תרגילי כוח רצון, עיסוי ומגע אל הרגש, מדיטציות ועבודה אנרגטית.
מערכות הגוף עליהן מתאמנים, ואותן משכללים:
[list=1]
[*] מוטוריקה גסה (מערכת ההצלבה, הפרדת תנועה, קואורדינציה, גמישות, חיזוק, יציבה ועוד).
[*] מוטוריקה עדינה (הפרדת תנועה בין הידיים, הפרדת תנועה בין האצבעות, יכולת גרפו מוטורית ועוד)
[*] מערכת שרירי גלגל העין (כבסיס לקריאה ולהתמצאות במרחב)
[*] איזון מערכת החושים
[*] עבודה אנרגטית
[*] אינטגרציה בין המערכות השונות
[/list]
השיטה מחלקת את יכולות האדם לארבע אינטליגנציות:
[list=1]
[*] אינטליגנציה גופנית – כל הנושאים הקשורים למוטוריקה והפעלת הגוף.
[*] אינטליגנציה רגשית – כל הנושאים הקשורים לחישה, ביטוי או חסימה של רגשות.
[*] אינטליגנציה חשיבתית – כל הנושאים הקשורים לחשיבה: זיכרון, הבנה, ניתוח, יצירה ועוד.
[*] אינטליגנציה אנרגטית – יכולת החוויה וההקשבה למה שמעבר.
[/list]
בשיטת הטיפול עובדים על האינטגרציה בין תפקודי האינטליגנציות. זאת משום שכל פעולה אנושית כוללת בתוכה אינטגרציה בין האינטליגנציות.
לדוגמא: פעולת הכתיבה
במהלך פעולת הכתיבה נדרשת האינטגרציה באופן הבא: הפעלה מוטורית של כף היד והאצבעות, שילוב של קשר מוח-עין-יד פעיל, הפעלת חשיבה, יציבה תוך ישיבה על הכיסא והיכולת להפעיל את הנשימה הרצופה והמודעת (שמירה על רמת חמצן המספקת לצורכי ריכוז החשיבה).
בזמן הלימודים בכיתה, נוסף על כל אלה נדרשת יכולת הקשבה (וויסות מערך החושים) כך שיכולת הריכוז החשיבתי לא תוסח.
בקורס מטפלים הסטודנט יחווה על עצמו את הטכניקות הטיפוליות ויוכל לנסות ולתקן את הקשיים התפקודיים הקיימים בגופו. ההתנסות האישית מהווה תשתית להבנת הקשיים אצל המטופלים שיגיעו אליו לכשיעבוד בקליניקה הפרטית.
ההנחה הבסיסית היא, שלכל אדם קיימים קשיים היכולים להפריע בתפקודו היומיומי, גם אם הוא רגיל אליהם ואינו מגדרם כבר כקשיים.
הקורס חוויתי מאד, ומאפשר התפתחות אישית ומפגש עם חומרים פנימיים אישיים של כל משתתף.
[b]נושאי הטיפול בשיטה[/b]
[b]קשיי למידה[/b]
קשיי קריאה, קשיי כתיבה, קשיים בחשבון, קושי להעתיק מהלוח, קושי לרכז את החשיבה לאורך זמן.
[b]קשיי התנהגות[/b]
קושי לווסת את התגובה הרגשית (התפרצויות לא מבוקרות), קושי לבטא את הרגשות בחופשיות, קושי לשבת ללא תנועתיות ייתר (היפראקטיביות) דימוי וביטחון עצמי ירוד ועוד.
[b]קשיי תפקוד[/b]
קושי בהתארגנות, קושי בנהיגה, היתקלות בחפצים, בעיות זיכרון וריכוז, קושי לעבור ממצב למצב בקלות, קושי להירדם / להתעורר משינה ועוד.
הקורס מועבר בקבוצות קטנות של עד עשרים סטודנטים.
שנה א' 8 חודשים – 28 ליולי 2006 מרץ 2007 - 416 שעות אקדמיות
שנה ב' 8 חודשים - אפריל 2007 נובמבר 2007 – 416 שעות אקדמיות
ימי לימודים: יום ג' 9.00 – 16.00 יום ו' 9.00 - 12.00
[b]קבלה לקרוס מותנית בראיון קבלה עם משה אלבאום[/b]
ליצירת קשר
משה אלבאום
[email protected]04-6337544