על ידי משה_אלבאום* » 08 יוני 2007, 07:51
ל שחרחורת נראה שתפקודה ותפקידה מחוברים ולא ניתנים להפרדה. תפקודה ותפקידה פעילים ביחד ובו זמנית ברגע שהופכים את היכולת לאינטליגנציה.
מצד שני, ההגדרה של שרי נכונה, אך כוללנית ולא ממוקדת מספיק ב איך. הדגש מבחינתי הוא על ה איך ועל רמת המודעות והשליטה בה. לכל אחד מאיתנו יש בפוטנציאל אינטליגנציה אנרגטית , מעצם העובדה שנולדנו.
אינטליגנציה = יכולת מולדת שהפכנו אותה למודעת ומופעלת ברמה רצונית, נכון ובמדויק
כשמדובר באינטליגנציה, הרי שמדובר בנושא שעבדנו עבור הידע שבו. צריך להבדיל הבדלה ברורה וחד משמעית בין פוטנציאל (מולד) ליכולת הפעלה מודעת (אינטליגנציה). כפי שכישרון מולד לתנועה אינו הופך לאינטליגנציה גופנית, לפני שלמדנו להשתמש בו בצורה מדויקת ומודעת, לאחר מאמצים רבים, וכפי שלדעת לחשוב צריך להתאמן רבות בנושא (הרוב מתרגלים זאת באופן ספונטאני) עד להפעלת היכולת ברמה מספקת, כך צריך לעבוד על מנת ללמוד להפעיל את האינטליגנציה האנרגטית ככלי עבודה מודע ורצוני.
המודעות של האינטליגנציה האנרגטית חמקנית מאוד לפעמים. מכיוון שהיא חסרת גבולות. לכן היא יכולה להפחיד במידת האחריות שהיא מטילה עלינו. מסיבה זו אנחנו שמחים לרוב להשאירה חמקנית ומודחקת.
ללא מודעות ושליטה באינטליגנציה הזו, היא נשארת בתחום האינטואיציה.
האינטואיציה מהווה חלק מאוד קטן ולא כל כך משמעותי באינטליגנציה האנרגטית. להכיר את הדרך בה פועלת האינטואיציה לכלי עבודה מודע ורצוני, העומד לרשותנו, זה הופך את הנושא לאינטליגנציה. הידע איך לשלוט ביכולות התקשורתיות אנרגטיות שאלוהים נתן לנו, הוא הנושא.
אינטליגנציה אנרגטית משמשת בעיקר לתקשורת עם העולם. לכן ובגלל זה אנחנו מעדיפים לרוב שלא להשתמש בה.
היכולות המוענקות לנו על ידי האינטליגנציה האנרגטית, מהוות עבורי את הבסיס ליכולתו של המטפל לדעת והפעיל נכון את המטופל.
הצורך של המטפל או המורה, לדעת איפה נמצא המטופל או התלמיד בתהליך האישי, מתי יגיע התהליך הבא, באיזה עוצמה הוא יגיע, מתי צריך לדעת לעצור את המטופל מלהיכנס לתהליך, מתי אסור לגעת במה שאמור לצאת, מתי המטופל אומר שהוא עושה אבל אינו עושה בכלל, מתי הוא חושב שהוא עושה, אך עושה משהו אחר. כל הנושאים הללו ורבים אחרים, הינם חלק מה ידע שהאינטליגנציה האנרגטית יכולה לספק.
לרוב המתחיל מוצא עצמו במצב בו הוא חש את משב הידע, אך מייד אומר לעצמו "לא יכול להיות" . שכחנו כבר איך להקשיב לידע שבתוכנו.
בגלל שההיזכרות יכולה להעביר אותנו בגורמים בגללם סגרנו את הידע (הדחקות) הרי שלא כל כך קל לנו להיפתח מחדש אליו.
בבקשה לא לחשוב שהחושים מהווים את האינטליגנציה האנרגטית (כפי ששמעתי לאחרונה) החושים הם החושים ותפקידם חשוב ביותר. חלק מהידע של האינטליגנציה האנרגטית אכן מגיע מההקשבה לחושים. אך הידע המגיע מהחושים, אינו ההקשבה לידע והפענוח שלו.
את ההקשבה והפענוח עושים באמצעות המודעות הפנימית של האינטליגנציה האנרגטית.
לדוגמא1: כשמקשיבים באופן מודע למישהו הנמצא רחוק, כשהחושים אינם יכולים להעביר את אותה האינפורמציה, הרי שהידע הזה אינו קשור בכלל למערכת החושים. עם זאת הוא עדיין קיים ומציאותי לא פחות ממה שנקלט בחושים (כפי שקורה כשמפעילים את האינטואיציה).
דוגמא 2: כשמטופל יושב לפנינו ומתרגל את תהליך הסליחה, ההקשבה עם האינטליגנציה האנרגטית למה שהוא עושה, אמורה לגרום למודעות ברורה אצל המטפל של מה שעובר על המטופל.
האם הוא מתרגל, האם המבוגר או הילד הפנימי הוא המתרגל את התהליך ובאיזה גיל, מה עוצמת התגובה הרגשית שהתהליך מייצר, האם נכון להמשיך או חייבים לעצור, מה עוצמת ההתנגדויות של החומות שבנה המטופל לאורך השנים, האם הדמות שהמטופל עסוק בסליחה אליו היא הדמות שאכן נכון לסלוח לו בשלב הזה של הטיפול או מישהו אחר, מה התגובה הגופנית הנגרמת בזמן התהליך ואיך היא משפיעה ועוד.
ניתן להרחיב את רמת הידע של המטפל באמצעות האינטליגנציה האנרגטית, בצורה ובדרך שיאפשרו לעבוד ברמת דיוק גדולה. כך קל יותר לכוון ולמקד את המטופל.
דוגמא 3: שמטפל/מורה מתרגל מטופל/תלמיד, איך הוא יודע מה רמת המאמץ המותר למתרגל? איך הוא יודע מה התהליך שמתחיל לפני שהמתרגל בעצמו יודע (על מנת לדעת לכוון נכון)? איך הוא רואה את החלקים הגופניים המפעילים מתח ו/או לחץ שפוגעים בגוף? איך הוא יודע ורואה את כמות התרגולים שהמתרגל תרגל בביתו לאורך השבוע?
דוגמא 4: איך מטפל (במידה והטיפול דורש זאת) יכנס בזמן הטיפול לחלום טורדני או לסיוט של מטופל, על מנת לאפשר למטופל להמשיך את החלום ולסיימו בדרך שתאפשר לו להבין לעומק מצד אחד, ולהצליח להירדם בלילות מצד שני. היכולת להביא את המטופל לחלום מחדש את החלום בערנות הקליניקה, ולהיכנס לתוכו על מנת להדריכו בו, שייכת לאינטליגנציה האנרגטית (תקשורת אנרגטית מודעת בין בני אדם). ישנם שבטים ומשפחות החולקים בזמן השינה את אותו החלום.
נכון שמה שכתוב כאן נראה לחלק מאיתנו כמשימה בלתי אפשרית, אך אלו חלק מהתפוקות של האינטליגנציה האנרגטית, בתנאי שמתרגלים אותה עד לרמה שהיא הופכת למודעת וחלק מהמודעות התפקודית היומיומית.
על מנת להפוך את האינטליגנציה האנרגטית למודעת ברמה הזו, צריך לעקוב אחר הוראות תרגול השיטה, כי היא בנויה על מנת לאפשר למתרגל הסטודנט (לא המטופל בקליניקה) להתפתח למודעות הזו. התהליך והעקרונות של הלמידה בדרך ה גוף-רגש- חשיבה-אנרגיה באינטגרציה תרגולית ביניהן, יכולים להוביל את המתרגל לפתח את המודעות הנכונה.
אני, שלפני שלשים שנה לא הייתי מודע לדבר מכל מה שנכתב כאן, מהווה דוגמא די טובה למה שניתן להגיע אליו בתרגול ממוקד ומדורג. בואו נלך אל התינוקות על מנת ללמוד מהם איך להפעיל נכון את האינטליגנציה האנרגטית. כך לפחות אני עשיתי ועושה כל הזמן ובכל הזדמנות.
כמובן שנושא חישת האנרגיה, מדיטציות, תנועה אנרגטית, עבודה נכונה בשיאטסו או אקופונקטורה, הילינג למינהו ועוד שיטות רבות אחרות, אמורות להפעיל את האינטליגנציה האנרגטית ברמות שונות.
ל [b]שחרחורת[/b] נראה שתפקודה ותפקידה מחוברים ולא ניתנים להפרדה. תפקודה ותפקידה פעילים ביחד ובו זמנית ברגע שהופכים את היכולת לאינטליגנציה.
מצד שני, ההגדרה של [b]שרי[/b] נכונה, אך כוללנית ולא ממוקדת מספיק ב איך. הדגש מבחינתי הוא על ה איך ועל רמת המודעות והשליטה בה. לכל אחד מאיתנו יש בפוטנציאל אינטליגנציה אנרגטית , מעצם העובדה שנולדנו.
[b]אינטליגנציה = יכולת מולדת שהפכנו אותה למודעת ומופעלת ברמה רצונית, נכון ובמדויק[/b]
כשמדובר באינטליגנציה, הרי שמדובר בנושא שעבדנו עבור הידע שבו. צריך להבדיל הבדלה ברורה וחד משמעית בין פוטנציאל (מולד) ליכולת הפעלה מודעת (אינטליגנציה). כפי שכישרון מולד לתנועה אינו הופך לאינטליגנציה גופנית, לפני שלמדנו להשתמש בו בצורה מדויקת ומודעת, לאחר מאמצים רבים, וכפי שלדעת לחשוב צריך להתאמן רבות בנושא (הרוב מתרגלים זאת באופן ספונטאני) עד להפעלת היכולת ברמה מספקת, כך צריך לעבוד על מנת ללמוד להפעיל את האינטליגנציה האנרגטית ככלי עבודה מודע ורצוני.
המודעות של האינטליגנציה האנרגטית חמקנית מאוד לפעמים. מכיוון שהיא חסרת גבולות. לכן היא יכולה להפחיד במידת האחריות שהיא מטילה עלינו. מסיבה זו אנחנו שמחים לרוב להשאירה חמקנית ומודחקת.
ללא מודעות ושליטה באינטליגנציה הזו, היא נשארת בתחום האינטואיציה.
האינטואיציה מהווה חלק מאוד קטן ולא כל כך משמעותי באינטליגנציה האנרגטית. להכיר את הדרך בה פועלת האינטואיציה לכלי עבודה מודע ורצוני, העומד לרשותנו, זה הופך את הנושא לאינטליגנציה. הידע [b]איך לשלוט ביכולות התקשורתיות אנרגטיות[/b] שאלוהים נתן לנו, הוא הנושא.
אינטליגנציה אנרגטית משמשת בעיקר לתקשורת עם העולם. לכן ובגלל זה אנחנו מעדיפים לרוב שלא להשתמש בה.
היכולות המוענקות לנו על ידי האינטליגנציה האנרגטית, מהוות עבורי את הבסיס ליכולתו של המטפל לדעת והפעיל נכון את המטופל.
הצורך של המטפל או המורה, לדעת איפה נמצא המטופל או התלמיד בתהליך האישי, מתי יגיע התהליך הבא, באיזה עוצמה הוא יגיע, מתי צריך לדעת לעצור את המטופל מלהיכנס לתהליך, מתי אסור לגעת במה שאמור לצאת, מתי המטופל אומר שהוא עושה אבל אינו עושה בכלל, מתי הוא חושב שהוא עושה, אך עושה משהו אחר. כל הנושאים הללו ורבים אחרים, הינם חלק מה [b]ידע[/b] שהאינטליגנציה האנרגטית יכולה לספק.
לרוב המתחיל מוצא עצמו במצב בו הוא חש את משב הידע, אך מייד אומר לעצמו "לא יכול להיות" . שכחנו כבר איך להקשיב לידע שבתוכנו.
בגלל שההיזכרות יכולה להעביר אותנו בגורמים בגללם סגרנו את הידע (הדחקות) הרי שלא כל כך קל לנו להיפתח מחדש אליו.
בבקשה לא לחשוב שהחושים מהווים את האינטליגנציה האנרגטית (כפי ששמעתי לאחרונה) החושים הם החושים ותפקידם חשוב ביותר. חלק מהידע של האינטליגנציה האנרגטית אכן מגיע מההקשבה לחושים. אך הידע המגיע מהחושים, אינו [b]ההקשבה[/b] לידע [b]והפענוח[/b] שלו.
את ההקשבה והפענוח עושים באמצעות המודעות הפנימית של האינטליגנציה האנרגטית.
לדוגמא1: כשמקשיבים באופן מודע למישהו הנמצא רחוק, כשהחושים אינם יכולים להעביר את אותה האינפורמציה, הרי שהידע הזה אינו קשור בכלל למערכת החושים. עם זאת הוא עדיין קיים ומציאותי לא פחות ממה שנקלט בחושים (כפי שקורה כשמפעילים את האינטואיציה).
דוגמא 2: כשמטופל יושב לפנינו ומתרגל את תהליך הסליחה, ההקשבה עם האינטליגנציה האנרגטית למה שהוא עושה, אמורה לגרום למודעות ברורה אצל המטפל של מה שעובר על המטופל.
האם הוא מתרגל, האם המבוגר או הילד הפנימי הוא המתרגל את התהליך ובאיזה גיל, מה עוצמת התגובה הרגשית שהתהליך מייצר, האם נכון להמשיך או חייבים לעצור, מה עוצמת ההתנגדויות של החומות שבנה המטופל לאורך השנים, האם הדמות שהמטופל עסוק בסליחה אליו היא הדמות שאכן נכון לסלוח לו בשלב הזה של הטיפול או מישהו אחר, מה התגובה הגופנית הנגרמת בזמן התהליך ואיך היא משפיעה ועוד.
ניתן להרחיב את רמת הידע של המטפל באמצעות האינטליגנציה האנרגטית, בצורה ובדרך שיאפשרו לעבוד ברמת דיוק גדולה. כך קל יותר לכוון ולמקד את המטופל.
דוגמא 3: שמטפל/מורה מתרגל מטופל/תלמיד, איך הוא [b]יודע[/b] מה רמת המאמץ המותר למתרגל? איך הוא [b]יודע[/b] מה התהליך שמתחיל לפני שהמתרגל בעצמו יודע (על מנת לדעת לכוון נכון)? איך הוא [b]רואה[/b] את החלקים הגופניים המפעילים מתח ו/או לחץ שפוגעים בגוף? איך הוא [b]יודע ורואה[/b] את כמות התרגולים שהמתרגל תרגל בביתו לאורך השבוע?
דוגמא 4: איך מטפל (במידה והטיפול דורש זאת) יכנס בזמן הטיפול לחלום טורדני או לסיוט של מטופל, על מנת לאפשר למטופל להמשיך את החלום ולסיימו בדרך שתאפשר לו להבין לעומק מצד אחד, ולהצליח להירדם בלילות מצד שני. היכולת להביא את המטופל לחלום מחדש את החלום בערנות הקליניקה, ולהיכנס לתוכו על מנת להדריכו בו, שייכת לאינטליגנציה האנרגטית (תקשורת אנרגטית מודעת בין בני אדם). ישנם שבטים ומשפחות החולקים בזמן השינה את אותו החלום.
נכון שמה שכתוב כאן נראה לחלק מאיתנו כמשימה בלתי אפשרית, אך אלו חלק מהתפוקות של האינטליגנציה האנרגטית, בתנאי שמתרגלים אותה עד לרמה שהיא הופכת למודעת וחלק מהמודעות התפקודית היומיומית.
על מנת להפוך את האינטליגנציה האנרגטית למודעת ברמה הזו, צריך לעקוב אחר הוראות תרגול השיטה, כי היא בנויה על מנת לאפשר למתרגל הסטודנט (לא המטופל בקליניקה) להתפתח למודעות הזו. התהליך והעקרונות של הלמידה בדרך ה גוף-רגש- חשיבה-אנרגיה באינטגרציה תרגולית ביניהן, יכולים להוביל את המתרגל לפתח את המודעות הנכונה.
אני, שלפני שלשים שנה לא הייתי מודע לדבר מכל מה שנכתב כאן, מהווה דוגמא די טובה למה שניתן להגיע אליו בתרגול ממוקד ומדורג. בואו נלך אל התינוקות על מנת ללמוד מהם איך להפעיל נכון את האינטליגנציה האנרגטית. כך לפחות אני עשיתי ועושה כל הזמן ובכל הזדמנות.
כמובן שנושא חישת האנרגיה, מדיטציות, תנועה אנרגטית, עבודה נכונה בשיאטסו או אקופונקטורה, הילינג למינהו ועוד שיטות רבות אחרות, אמורות להפעיל את האינטליגנציה האנרגטית ברמות שונות.