המלכה קטרינה

שליחת תגובה

הכלי יכול להכיל ולשמור את תוכנו, ובכל זאת מתחדש מרגע לרגע, במיוחד באביב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: המלכה קטרינה

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 10 יוני 2009, 15:03

בנושא הטיפול של קטרינה וילדים האחרים שאני עובד איתם.

איני מבצע מלבד הטכניקות הבסיסיות של השיטה המפתחות את הרישות הנוירולוגי, שום דבר.

איני משחק עם המטופלים בכדור או במשחקים אחרים, איני מנסה להקל עליהם בגלל שקשה להם לבצע את התרגול, איני משנה את התרגולים בגלל שקשה מלבד פירוק התרגול לגורמים בסיסיים.

כל מה שאני עושה הוא:
מדיטציית אפור.
מוטוריקה גסה, ארבע קפיצות והשילובים בין האינטליגנציות בזמן הקפיצות.
גדילה, התרגיל הסטנדרטי של הגדילה ותיקון היציבה במידת הצורך תוך כדי לימוד הגדילה (עד ל20% מהילדים בלבד) .
כוח רצון, שלשת התרגולים הבסיסיים (רק לכשצריך, עד 20% מהילדים במקרה הטוב)
מוטוריקה עדינה, כל מה שצריך עד שיכולים לתרגל את שתי הידיים בהפרדת מקצבים (כולל עפעוף ונשימה)
מוטוריקה של העיניים
גראפו מוטוריקה עד לרמה של תרגול שתי הידיים בתרגולים שונים בו זמנית.
לימוד ההורים איך לתקשר נכון עם ילדיהם.
למספר נערים וחלק מכל ההורים, לימדתי את תהליך הסליחה והעברתי אותם את כל התהליך.

בתרגולים המוטוריים הילד חוזר בכל מפגש על הטכניקות השונות (מהפגישה הראשונה). ברגע שהילד מסוגל לבצע מדוייק והפנים את הטכניקה, הוא לא צריך עוד לתרגל אותה.

כמובן שבמיקרים מיוחדים (חשובים מאוד אך מעטים (עד כ 10% מהמטופלים), חייבים להפעיל חלקים אחרים של השיטה, עיסוי, עיסוי אל הרגש, תנועה שנה א' ב', חישת אנרגיה, פרופלור, מדיטציית שורשים מדיטציית מוח, מדיטציית רחם, ושאר הטכניקות. חייבים לזכור שאת כל שלל ארגז הכלים חייבים לדעת על בוריו, אך השימוש בו הוא רק על פי המצב המדוייק של המטופל הנקבע באבחון.
רוב הזמן המטופלים שלי עובדים על הבסיס בלבד וזה נותן את המיטב עבור רוב המטופלים.

כיום איני עובד עם מבוגרים (בגלל החוקים בארה"ב). עבור מבוגרים לפעמים חייבים להתחיל מהכנה שיכולה לקחת זמן, כי המבוגרים למרות רצונם הרב, לומדי ומתפתחים לאת בגלל העקבות הרגשיות. ההכנה יכולה לכלול את כל הטכניקות הכתובות תחת מקרים מיוחדים, בעיקר כל מה שקשור אל הרגש. במקביל צריך לעבוד על הטכניקות הבסיסיות.

כמובן שיכולתי לשעשע את עצמי בכל הטכניקות הרבות ובמשחקים שונים המתפתחים עם כל טיפול. יכולתי לגרום לעצמי שיהייה לי הרבה יותר כף לטפל ולהינות מהזמן עם המטופל, אך איני בטוח שזהו הצורך של המטופל, אלה הצורך שלי שיהייה לי מעניין.
אמנם זהו צורך חשוב, אך לא בשביל זה ההורים משלמים.

ולמה היה לי צורך לחזור ולהדגיש את כל מה שאמור להיות ברור מאליו לכל המטפלים בשיטה?

השבוע נפגשתי עם מנהלת של עמותה מאוד מיוחדת הקיימת בישראל, היא ספרה לי שהיא מעוניינת לפגוש אותי, למרות שחלק נכבד מבעלי המקצוע העובדים איתה לא מוכנים לשמוע יותר על שיטת אלבאום, כי השיטה לדבריהם מאוד לא יעילה. זאת לאחר שלאחרונה (שנתיים) ניסו אותה עם מספר מטפלים ולא היו תוצאות טובות וכמו כן לא הצליחו להבין על מה עובדים בשיטה. לאחר שקראה את הכתבה האחרונה, החליטה להגיע אלי על מנת לנסות להבין בעצם מה אנחנו עושים. לאחר שהבינה את הפשטות וההיגיון של השיטה, היא מעוניינת לשלב את העבודה שלנו בתוכם.

לתשומת ליבם של כל מי שאוהב להוסיף טכניקות לטיפול ומשחקים שאין להם ולא כלום לצורך ההתפתחותי של המטופל או לשיטה.

אנא זיכרו, הרוב המוחלט של המטופלים בשיטה (80-90%) אמור לסיים את הטיפולים (סיבות הפנייה) עד לשישה חודשים מיום ההתחלה. זהו כוחה המרכזי של השיטה.
במידה ואינכם רואים את הסיום המתקרב של הטיפול תוך ארבע חודשים, יכול להיות שהטיפול לא בדרך הנכונה.

הכוונה ביכולת הטיפולית המהירה של השיטה היא לרשימה הבאה של קשיים:

ADD- ADHD - דיסלקסיה (כל הפרעות הקריאה והבנת הנקרא), דיסגרפיה (כל הפרעות הכתיבה והציור) דיסקלקוליה (רוב ההפרעות בלימוד החשבון, חלקם הפרעה גנטית הנתנת להבחנה בכף הידי ), רגישויות ייתר, קושי בתפיסה המרחבית, כבדות תנועה (קלמזיות), התפרצויות רגשיוות לא מבוקרות (עד לרמה של התקפי היסטריה), קושי מוטורי, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון ועוד.

המלכה קטרינה

על ידי טליה* » 10 יוני 2009, 12:09

הטיפול ותוצאותיו מרתקים.
נושא לסרט מרגש ...

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 09 יוני 2009, 21:18

עדכון לגבי הנסיכה (מלכה לשעבר) קטרינה

בחודשייים האחרונים היא גדלה כחמישה ס"מ. דבר מאוד חריג לילדים במצבה.
אמא מתארת ילדה הנעה בחופשיות במהירות ובמרץ בבית ומחוץ לבית. לפני כן נתקלה בכל דבר, גררה רגליים, נעה לאת מאוד ובכבדות רבה.
במסגרת בית הספר היא סיימה את לימודים ברמה טובה, ושנה הבאה היא מסוגלת להיכנס לגן ילדים מיוחד, עם ילדים בני 5-6-7 עם קשיי תפקוד שונים, אך לא מפגרים (הישג גדול בפני עצמו, אף לא מקום אחד היה מוכן לקבל אותה)
היא החלה לנסוע על אופנים עם גלגלי עזר, כבר יכולה לנסוע ללא מעצורים מעל למאה וחמישי מטר (לא יכלה לנסוע בכלל כי לא היה לה כוח ברגליה על מנת להניע את הפדלים)
החלה לצייר צורות ברורות ובקלות, בעבר הלא רחוק יכלה רק לצייר כתמי צבע די גדולים בלבד.
הקמיצה והזרת בשתי ידיה שלא יכלו להתכופף בגלל הניוון של המחלה, מתכופפים כמעת ועד הסוף.

מבחינה טכנית היא יכולה לבצע את הדברים הבאים:
מניעה את עיניה לצדדים ומעלה מצה ללא צורך בעזרה כלשהי.
מסוגלת להנית את כל האצבעות ברצף הנכון, בכל יד בניפרד ובשתי הידיים בו זמנית.
מסוגלת לקפוץ תוך כדי החלפת מיקום הידים בקלות, למרות שאני חייב עדיין לאחוז בשתי ידיה על מנת שלא תאבד את שיווי המשקל.
מסוגלת לבצע עשר כפיפות ברכיים שלמות ללא עזרה (לא יכלה לכפוף ברכיים בכלל)
מסוגלת להעלות לישיבה משכיבה כשאני מחזיק את כפות ידיה אך איני עוזר לה לקום בכלל. בעבר לא יכלה להרים עצמה בכלל.
אתמול בפעם הראשונה נשארה בעמידת המוצא של שכיבות שמיכה בספירה איטית עד עשר. לא יכלה להחזיק אפילו ספירה אחת.
היא מתחילה להיות מסוגלת להניע את לשונה כלפי מעל ולכן היא מובנת הרבה יותר בדיבורה.

עדיין כשמתעייפת היא נוטה להירדם (בעבר הייתה נרדמת כל הזמן כעת פעם בפיגישה אם ביכלל).

צריך לזכור שהיא מתרגלת ארבע חודשים בלבד ושבטנה נפוחה ביותר מהקילה בבטנה בגודל של אגרוף של אדם מבוגר וחור להזנה מעל לקיבה לשעות חירום. כמו כן אינה רואה כמעת בעינה השמאלית ומפרקיה אמורים להיות מנוונים עקב המצב הגנטי שלה.
אמא טוענת שבבדיקה החצי שנתית שהיא אמורה לעבור בעוד מספר שבועות על ידי מומחה עולמי לילדים במצבה, המומחית לא תכיר את הילדה.

המלכה קטרינה

על ידי אנונימי » 09 מאי 2009, 10:30

איזה מרגש לקרוא!

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 08 מאי 2009, 14:21

בנושא הילדים שאני עובד איתם ללא מערכת חיסונית בעקבות טיפולים כימוטראפים. מסתבר שהתנודתיות של מצבם מאוד מעניינת.

הילד שהיה חולה בסרטן הדם, הוא שנתיים לאחר הכימו. כשמתבוננים בו בזמן תרגול נראה בבירור שמשהו עדיין עוצר את מוחו מלפעול במלא העוצמה. ניתן להבחין שהוא משתדל, אך ישנו מחסום המונע ממנו לבצע ו/או להבין. כנראה שהחומרים הכימיים נשארים בתוך המערכת המון זמן ולא מפסיקים להפריע להתפתחות הטבעית. כל זאת למרות שהילד החמוד הזה מתקדם יפה מאוד. החשק שלו לתרגל קטן מאוד, הוא לא רואה את הרגע להפסיק את הפגישה. ברגע שאני אומר שסיימנו, הוא מסתלק במהירות מהחדר שלי כאילו ולהיות בתרגולים זה עונש כבד מאוד עבורו.

בפגישה עצמה הוא חמוד מאוד ומשתף פעולה, אך ניתן לראות שהוא נלחם בתוכו מאוד קשה על חייו או על רצונו לתפקד. כיום כבר לא נשקפת לו כנראה סכנה, אך כנראה שהמודעות הפנימית של הגוף יודעת שחומרים קשים נמצאים בו.

המלכה קטרינה מצד שני, מכיוון שהשתלת מח העצמות הייתה לפני מעל חמש שנים, והכימו הסתיימה לפני יותר משנתיים והיא בוגרת ממנו בשנה, והאופי שלהם שונה ביותר, היא מתמודדת עם קשייה הגופניים והמנטאליים הרבה יותר טוב, ולכן מתקדמת יחסית הרבה יותר מהר. הקושי איתה הוא שהמצב הגנטי אינו מאפשר התפתחות זורמת וקלה. כל מה שהיא עושה היא עושה במאמץ עצום אך עם רצון מברזל ואינה נכנעת לדבר. היא המדחף לעבודתה לאומת הבן שהוא מתחמק מכל מה שניתן להתחמק.

הוא יפיפה, נעים הליכות חלק בדיבורו, מניפולאטיבי ביותר ושובה לב. קטרינה, גמדה, עקומה ומעוותת גופנית, מכוערת למראה, מלאה שיער בכל הגוף. עין אחת לא רואה, והשנייה צריה משקפיים, בקיצור, יש לה את כל הסיבות לשנא את חייה, אבל היא נלחמת כאריה. מה שיפה לראות הוא שכל שבוע פניה משתחררים במקצת והיא הופכת ליפה ונעימה יותר ויותר. גופה עדיין מתקשה מאוד להתיישר ואולי לא ייתיישר לעולם.

מה שמשותף לעבודתם וקשייהם הוא שהתקלות בתרגול הגורם לקושי מובילה מייד למצב של הירדמות. התגובה הגופנית שלהם למאמץ העצום שהם צריכים להשקיע על מנת לבנות את הרישות הנוירולוגי כנראה כל כך קשה עליהם, שלאחר מספר תרגולים מייד סוגרים את עינייהם בהירדמות ספונטאנית. ניתן לראות בבירור איך המודעות מתרחקת, העיניים מתכהות ורצונם להירדם גדול. איני מאפשר להם, אך הערנות שלי למצב גדולה ובכל פעם שהעמימות בעיניהם מתלחילה, אני מייד מפסיק.

כיום נטייתם להירדמות מתרחקת לאת לאת, אך בכל פעם שאני דוחף אותם להתמודד קצת יותר, והם מצליחים לעבור את הרף הקודם ההירדמות חוזרת.

צריך גם לקחת בחשבון שקטרינה עברה טיפול כימוטראפי סטנדרטי (כך הוסבר לי) והילד עבר טיפול כל כך אינטנסיבי וחזק, שאפילו מבוגרים לא מקבלים טיפולים כל כך קשים. האם תיארה שהילד קיבל טיפול חריג בעוצמתו אפילו עבור מבוגרים.
מה הפלא שזה מחק את כל יכולת התפקוד המוטורי שלו. כיום התפקוד המוטורי הגיע למצב בו אוכל להתחיל ללמד אותו את מערכת ההצלבה ולא רק את הנעת הרגליים בקפיצות.
כף הרגל השמאלית התחזקה והתיישרה כמעת לחלוטין ומסוגלת לעמוד בעומסים של קפיצות כולל קפיצות צפרדע. בהתחלה (לפני מספר חודשים מועט) לא יכול היה אפילו לקפוץ במקום. מייד היה נופל.

הוא כבר מניע את כל אצבעות הידיים ברצפים הנכונים ומסוגל אפילו לתרגל כל יד בתרגול ובקצב שונה בו זמנית, שזוהיא בעצם גולת הכותרת של הפרדת ההמיספירות במוח. יכול להניע את עיניו כמעת לגמרי. עדיין מתעייף מאוד בהפעלתן, למרות שהיכולות כבר קיימות.
ישנה סבירות גדולה שבשנה הבאה ילכו שניהם לביתי ספר רגילים.

איזה כיף וזכות לעבוד איתם

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 01 מאי 2009, 06:52

דבר נוסף וחשוב ביותר, רמת הנוגדנים וההמוגלובין ברמה עלו לרמה נורמאלית, פעם ראשונה מזה מספר שנים.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 01 מאי 2009, 00:24

המלכה קטרינה כיום היא לא מוכנה שאקרה לה מלכה אלה נסיכה.

אני המום בכל פגישה מחדש בגלל המהירות הרבה בה היא מתקדמת.

אתמול היא הצליחה מיוזמתה להניע את עיניה לצדדים ומעלה מטה ללא מעצורים בדרך. התיישבה כמו גדולה ומיוזמתה הראתה לי איך היא מתרגלת. היא מאוד גאה בשיפורים שלה.

אימה סיפרה שקטרינה מזכירה לה בכל פעם בה שוכחים לתרגל, מיוזמתה אינה מוכנה לוותר על אף אימון במשך שלשת האימונים היומיומיים.

מבחינה טכנית היא מתחזקת בכל התחומים, מלבד חיזוק של שרירי הלשון מעבר למה שהשיגה בשבוע הראשון.

המשך יבוא.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 13 אפריל 2009, 18:15

ל עמק השאלות (שם יפה)

כשישנו קושי בלשון חייבים לתרגל את מה שהילד אינו יכול לבצע עם לשונו.

הילד צריך להיות מסוגל לבצע תנועה בלשונו לכל הכיוונים. מעלה, מטה ולצדדים. בתוך הפה ומחוצה לו. להניע את הלשון במעגלים גדולים מחוץ לפה(נגיעה של הלשון בעור החיצוני של השפתיים, כשלשון שלופה עד כמה שניתן) ומחוץ לשיניים כשהשפתיים סגורות.

להיות מסוגל להגיע עם השלון לכיוון האף, כשאשר לפחות סנטימטר אחד של הלשון נוגע צמוד חזק לשפה העליונה. ילדים המתקשים בדיבור, לרוב מתקשים ביותר בכל התנועות כלפי מעלה של הלשון.

להיות מסוגל לדחוף חזק את השיניים כשהשיניים סגורות (לא בכוח) לכל הכיוונים. בעיקר לצדדים ולפנים(תרגילי כוח ללשון) .

להיות מסוגל לדחוף עם הלשון חזק מאוד כלפי החך העליון, בדיוק במרכז החך. (בנקודה הגבוהה ביותר כלפי הקודקוד).

להיות מסוגל להרחיק את הלשון כלפי חוץ בקו ישר, בכל הכוח, כשהלשון אינה יורדת או עולה מקו האופקי הישר (בשכיבה כלפי מעלה).

במידה והילד אינו יכול להניע את הלשון כלפי מעלה, (לרוב זוהי הבעיה העיקרית) ואין לו כוח לדחוף את הלשון כלפי חוץ חזק, מומלץ לשים בתוך הפה כפית פלסטיק קטנה על הלשון, ולבקש מהילד לדחוף כלפי חוץ. מחזיק הכפית צריך להתנגד ללשון ולהחזיקה בתוך הפה, על מנת לגרום לילד לדחוף בכוח, עד כמה שיהלד מסוגל.

מכיוון ששרירי הלשון משפיעים חזק מאוד על שרירי העורף, חשוב שבזמן התרגול היציבה של העורף בישיבה או בשכיבה תהייה נכונה.

את רמת הדרישה בכל אחד מהתרגילים שהילד מתקשה בהם, צריך להעלות לאת. שריר הלשון יכול לכאוב ולהיתפס, ככל שריר אחר.

חשוב שהילד יתרגל מספר רב של פעמים ביום, לפרקי זמן קצרים, שאינם עולים על דקה.

באמצעות התרגילים הללו, ילדים רבים שיחררו ושכללו את יכולת הדיבור שלהם עד לרמת דיבור מובן ורגיל. זה קרה גם לאחר שנתיים שלוש של ריפוי בדיבור שלא שינה את המצב.

המלכה קטרינה

על ידי אנונימי » 13 אפריל 2009, 12:59

שאלה בנוגע לילדה המכונה "המלכה קטרינה" ;
אילו תרגילים יש בשיטה הנוגעים ללשון (חוץ מתרגולי המוטוריקה העדינה)? אילו תרגילים היא מבצעת על מנת לשפר את תפקוד הלשון (ומתוך כך את ההיגוי, אכילה וכיוצ"ב אני מניחה) ?

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 12 אפריל 2009, 12:26

לצערי הרב, היא לא מוכנה שאצלם. מכיוון שהיא ניראית קצת מעוותת, (כיום פניה מתחילות להשתחרר ולהיראות טוב יותר), אולי אוכל לצלמה בהמשך.
גופה עדיין קטן מאוד ומעוות. בטן גדולה ונפוחה ביותר, עם הרניה (קילה) ענקית ובולטת בטבור , בגודל של כדור טניס. כתפיה משוכות לאחור כך שגבה קשתי ביותר לאחור, על מנת ליצור שיווי משקל בעקבות הבטן הנפוחה. מול הקיבה ישנה השתלה המאפשרת במידת הצורך להאכילה ישירות לקיבה. היא שעירה מאוד יחסית בזרועותיה ובגבה.
למרות כל זאת, היא ניראית שובת לב, מתפקדת בעוצמה ונחישות, שולטת בסובבים אותה ביד רמה ואינטליגנטית ביותר.

את רוב הפגישות הטיפוליות האחרות שאני מקיים, אני מצלם. יש לי כיום מאגר עצום של איבחונים ופגישות לאחר מכן. חומר מעולה להבנה לעומק של האפשרויות השונות.

המלכה קטרינה

על ידי טליה* » 12 אפריל 2009, 07:10

"המשך לילדה "המלכה קטרינה"
למשה.
מאוד מרגש ומרתק לקרוא על "המלכה קטרינה ".
נראה לי שכדאי להסריט זאת . עשוי להיות סרט תעודי.
מחכה להמשך....

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 10 אפריל 2009, 16:02

המשך לילדה "המלכה קטרינה"

אתמול היא הצליחה לרוץ עם ברכיים מורמות גבוה, כשלש פעמים ברציפות מצד אחד של החדר לצידו השיני. היה לה קשה, אך היא לא ויתרה. הצליחה להניע את עיניה לשני הצדדים וגם למעלה למטה ללא מעצורים, עשר פעמים לכל כיוון (הלוך חזור = 1). לא התעייפה ולא התלוננה.
החלה לקפוץ בהצלבה, אך עדיין במאמץ אדיר.
הדיבור שלה כמעת חופשי, אך עדיין אינה יכולה להרים את הלשון כלפי מעלה. אני מקווה שבקרוב נצליח גם בזה.

החשוב מכל, ישנם סימנים להתחלת גדילה מואצת. מסתבר שכל הילדים המתחילים לתקן את התקשורת בין ההמיספירות, מתחילים גדילה מואצת. ניראה לי שזה נושא ששווה לחקור אותו לעומק. זה קרה לי עם כל המטופלים הנמוכים.

קטרינה הפסיקה ליצרוך שינת צהריים על מנת להמשיך ולתפקד עד לערב. זה סימן נהדר לחיסכון העצום באנרגיה בעקבות הצלחת התפעול של גופה ברמה קלה הרבה יותר.

אתמול הצליחה לתרגל 45 דקות ברציפות, לעומת ההתחלה לפני חודש וחצי חודשיים לערך שהייתה יכולה להתרכז בין דקה לשלש דקות מקסימום. לאחר מספר תנועות הייתה נרדמת. כמובן שניסתה בדרך להסית את הנושאים השונים לכיוונים שהיא רוצה, וגם רצתה הפסקות, אך לא וויתרתי והיא לא ניכנסה למצב רוח קשה שחייב הפסקת הפגישה כבעבר המאוד קרוב.

המשך יבוא.

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 01 אפריל 2009, 14:07

משה. זה מאוד עוזר לי לדעת שאפשר לעבוד עם האם עם מדיטציית האפור. מעולה. אמשיך לשתף אחרי הפגישה איתה. תודה רבה

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 01 אפריל 2009, 11:44

א.א לדעתי לא נכון להיפגש ליד הילדים, גם אם זה בבית ההורים, ילדים חייבים להיות עסוקים בחדר אחר שלא ניתן לשמוע ממנו מה נאמר.

ממה שכתבת, עלה נושא מאוד חשוב.

סביר להניח שמה שיש לילד זה הקושי של האם לגעת והתקשורת הלקויה בין הוריו. ילד כזה יכול לסבול מרגישות למגע ברמה גבוהה, וגם מקושי שלא נוגעים בו מספיק ונכון.

כל המחקרים מראים שמחסור במגע יכול להוביל להתפתחות של מופרעויות תפקודיות שונות.

סביר להניח שמה שנחוץ כאן יותר מכל הוא ללמד את האם מדיטציית אפור, ולאחר מכן את הילד. כמו כן חשוב ביותר לנסות לעבוד עם האם על רגשות האשמה שהיא בוודאי סובלת מהם. גם רגשות אלו מגבירים מאוד את מצוקת הילד.

הסכנה בכך היא שברגע שהאם תתחיל לסבול מגע, הצורך שלה במגע יכול להתעורר. איני יודע איך זה ישפיע על הקשר הזוגי. מאוד תלוי במה שתצליחי להעביר לאב ולשנות אצלו למרות האופי שלו. מומלץ לבדוק האם האב מוכן לקבל ידע מנשים. במידה ולא, חייבים למצא מטפל גבר, שיעשה את העבודה עם האב.
רמת האמון שלו, מראה על מצוקות קשות בילדות. ללא שתהפכו אותו לאופטימי יותר, קשה מאוד יהייה לעבוד עם המשפחה הזו.

מצב הורי כזה יכול להוביל את הילד גם לאוטיזם. חשוב שיבינו את זה.

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 01 אפריל 2009, 07:14

עלי להוסיף שהפגישה עם אשת החינוך אמורה להתבצע אצל האם בבית בזמן שהילדים נמצאים. אני הייתי רוצה לקבוע מקום נטרלי עם המטפלת כדי לשוחח עימה. מהו הדבר הנכון לעשות?

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 01 אפריל 2009, 06:24

פומיקי שלום. הגדרתי לה את תפקידי הסברתי לי כי איבחנתי מס' רגישויות והסברתי לה את הטכניקות בהם אטפל צד בצד עם האם. הטיפול כרוך במגע והסברתי לאם שאלמד אותה איך לגעת בבנה והסברתי לה שאין יכולה אני לקחת את תפקידה כאם אני רק המתווכת. צפייתה היתה שאעשה הכול והיא לא תהיה נוכחת. אסור לי לשכוח שיש אם בתמונה ולא עלי לקחת תפקיד כזה, לאחר שהבהרתי לה מהו תפקידי ומדוע חשוב שתהיה נוכחת, הבינה זו אולם אמרה שקשה לה. גם האם זקוקה לטיפול שכן הוזנחה על ידי אמה בילדותה והקשר הראשוני נפגע, האם גם כן אינה סובלת מגע מכול סוג שהוא לכן נשואה לאדם שאינו נוגע בה. מערכת יחסים קשה. האם מאמינה שלילד אין בעיה.
משה-לפי התרשמותי ניתן לעזור לילד. אני מאמינה בו ואני מאמינה שבעקבות העבודה איתו יחד מצבו ישתנה לטובה והא יוכל ליצור קשר עם אחרים בסביביתו. לפי תחושותי הילד מאוד רגיש לאנשים ומי שלא מוצא חן בעניו הוא מתעלם לחלוטין. אני מאמינה ביצירת קשר יתי קודם כול, אם יאמין בי ויסמוך עלי זה יאפשר לו לסמוך על אחרים. כול זה גם תלוי בהורים. האב לא מוכן בשום פנים ואופן לשתף פעותה, כולם בעניו שרלטנים כולם בעיניו גנבים לא פשוט לעבוד איתו. אולם אני בדעה שלי ומאמינה בדרך ולא מתיאשת מלהסביר. החשש שלי שהילד לא יפגע, אני מאוד רגישה לילדים שכן בעברי לא סמכתי.
אני עובדת בצוות ולמדתי בדרך לא קלה להתמודד לוותר מבלי לאבד את מקומי, אין ספק שזו התמודדות מסוג אחר לשבת עם אנשי מקצוע, אין לי נסיון רב בכך אך אני מוכנה לקפוץ אל המים ולהתנסות גם בזה. אשתף אתכם כשזה יקרה.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 01 אפריל 2009, 00:48

בנוסף, חייבים לזכור שלהיות הורה לילד חריג, שוחק ביותר את הכוחות הגופניים והנפשיים. השעות בהן הילד בטיפול, הן כנראה גם המנוחה של האם. חשוב ביותר לאפשר לה לנוח הרבה ולהיטען, כחלק מתהליך התמיכה במשפחה והאפשרות להבראה אפשרית של הילד.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 01 אפריל 2009, 00:39

א.א בנוסף לשאלתה של אורנה פרידמן :
חשוב מאוד לזכור שברגע שילד אובחן כ PDD וסובל מהתנתקויות אל תוך עצמו, הפחד של ההורים הוא אקוטי. אין ספק שבמצב הזה ההורים מרגישים חובה לעשות כל שביכולתם. עד שלא ירגעו או עד שלא ירגישו שאחד המטפלים יכול להרגיע אותם או להשקיט במקצת את החששות, הם לא יוכלו שלא לעשות כל מה שהם מבינים כנכון.

האם את מרגישה נוח בעבודת צוות?

איך את מרגישה לגבי האפשרויות שלך לקדם את הילד, האם את חושבת שתוכלי לשפר את מצבו? האם את מאמינה ביכולתך לשנות את מה שצריך? האם לדעתך ניתן לשנות? האם את מרגישה שיש ברשותך ידע מספיק על מנת לעשות את מה שצריך?

במידה והתשובה היא כן!!! הרי שאת צריכה להשקיע בהרגעת ההורים.
במידה והתשובה היא לא, את צריכה לעשות כל מה שניתן על מנת להביאך למצב בו תוכלי לענות על השאלות בכן!!!.
לאחר מכן תוכלי להרגיע את המצב.

במצב בו ההורים נמצאים, הקושי העיקרי הוא לדעת מה נכון ומה ייתן תוצאות. ברגע שאת תוכלי לשקף את התוצאות, הם יוכלו להירגע. אל תשכחי שהם מחפשים במה להיתלות. תנסי להיות זאת שהם יוכלו להיתלות בה.

נשמח להמשיך לעזור במידת האפשר.

המלכה קטרינה

על ידי אנונימי » 31 מרץ 2009, 23:24

רק ככה לומדים ומתנסים...
:-)

א.א- השאלה שעולה בי (ואת לא חייבת לענות על דפי הפורום אם אינך רוצה)...מהי הגדרת התפקיד שלך והאם האם מודעת לתפקידך?
ניכר, שאת מרגישה שהיא מצפה ממך ליותר מדי ומאצילה עלייך חלק נכבד מהאחריות....

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 31 מרץ 2009, 23:06

שמחה על התגובות. היה לי חשש שמא הילד יתבלבל ממגוון גדול של מטפלים. קלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק, אני והמטפלת מתחום החינוך. נראה לי מעמיס. עלי לציין שאני נמצאת גם בגן אחת לשבוע למשך שעתיים (יש לו אח תאום) וכן לבקשתה של האם שאהיה גם בשעות הערב מס' פעמים בשבוע .לי היה נראה יותר מדי ואמרתי לי שנראה לי שמספיקה כרגע פעם אחת בגן ועוד פעם אצלה בביתה בערב. צפייתה היתה שאטפל בהם כמה שיותר. ואני תוהה מה היא מחפשת בדיוק.
אין לי ספק כאשר יש מס' אנשי מקצוע ישנה תרומה גדולה. אך אני חושבת שהכול תלוי מתי, באיזה גיל ומהו המינון הנכון.
אני קוראת את התגובות ולומדת מכך. תודה

המלכה קטרינה

על ידי אנונימי » 31 מרץ 2009, 20:58

משה, אני מסכימה איתך לגבי ההורים לפעמים ההורה לא יודע כיצד לעזור לילדיו בקשיים שהם מעבר ליום יום כגון- לקויות למידה, רגשיות ועוד...
זה "מעבר" להבנתו השכלית והפנימית (רגשית, אנרגטית...) ולכן, הורה שמודע לכך שלילדו ישנו קושי מסויים, מבחינתו היכולת שלו לעזור זה לפנות לאנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם.
ושהם יענו על הצורך של הילד ויעזרו לו.
והורה שחשוב לו ורוצה לעזור לילד יעשה הכל בכדי לסייע לו.
כמו למשל- ישלב כל מיני אנשי מקצוע שיענו על צורכי הילד.

נכון- שלפעמים יותר מדי אנשי מקצוע ודמויות מעורבות לא בהכרח תורמות למטופל.
החסרון שיכול להיות כל אחד מעביר מסר אחר ,נוקט בגישה טיפולית שונה, נוצר עומס על המטופל ועוד...
כאן "גם" תפקדינו המקצועי לכוון את ההורים ולתת חוות דעת מקצועית .

לדוג' - לי היה לא מזמן מקרה טיפולי.
של נער שהיה מוצף בזמן נתון בהמון קשיים שהתפרצו: פזיולוגיים, רגשיים, חברתיים ועוד.
ולהורים היה כל כך קשה להתמודד עימםוכתוצאה מכך
ההורים פעלו באופן אינסקטיבי ועשו הכל בכדי לעזור לילדם, הלכו לכל גורם אפשרי.
עד ש... אני זמנתי את ההורים לשיחה ועשיתי סטופ - שניה לעצור לנשום ולבחון את המהלכים שאתם ההורים נוקטים בהם.
האם הם לטובת הילד, מה חשיבותם -עד כמה הם תורמים ומועילים לו כרגע?
מה קורה לילד בתוך כל התהליך הזה? מה המסר שהוא מקבל... ועוד
בעקבות השיחה הזו ההורים יצאו עם תובנות מלווים בתחושת הקלה, סדר ,תמיכה וההערכה.

א.א - בהצלחה רבה!
לעיתים, שיש עוד אנשי מקצוע בתמונה זה תורם מאוד.
אני תומכת בגישה הרב מערכתית.
וגם אנחנו צריכים לדעת לפעמים מהם גבולות שלנו עד כמה אנחנו יכולים לעזור לפתור בעיה כלשהי
צריך לזכור שבשטח יש אנשים שיודעים לעשות זאת טוב מאיתנו ולאו דווקא כי הם טובים מאיתנו אלא משום שיש להם את ההכשרה(ידע,מומחיות...) לכך.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 31 מרץ 2009, 20:18

א.א אל תפחדי לעבוד עם אנשי מקצוע נוספים. אנחנו יכולים לתת פאן אחד של העבודה והם משלימים את הפן הקוגניטיבי אקדמי. השילוב חשוב מאוד ומקדם את הילד מהר יותר. חשוב שהמורה הנוסף, ידע לא ללחוץ לפני שהמערכות של הילד מוכנות.

אל תצפי מהורים להיות סופרמנים. הם בסך הכל בני אדם רגילים, המנסים לעשות את המיטב עבור ילדיהם. כשהם לא יודעים, הם מעדיפים שאחרים יבצעו עבורם. זה לא רע בכלל.

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 31 מרץ 2009, 19:58

מעניין מה שאתה כותב לגבי אי יצירת הקשר מצד המטפלים.נדמה שהם חוששים שיש עוד ידע אותו הם לא מכירים. נתקלתי במצב דומה כאשר ראיתי באבחון של המרפאה בעיסוק שאבחנה את הילד עליו סיפרתי והיא כתבה כי הילד סובל מרגישויות אך היא לא פרטה אותם ואף לא כתבה או המליצה על טיפול.כאשר שאלתי את האם על איזה רגישויות דברה ענתה האם שהיא לא פרטה וכן לא כתבה על דרך טיפול. אני נתקלת באנשים מתחום הרפואה שמדברים על "ילד בעל רגישויות " אך לא יודעים להסביר זאת.
עוד רוצה להוסיף. לגבי האם של הילד המקסים בו אני מטפלת- דיברתי עם האם וקבעתי איתה פגישה בביתה והיא אמרה שלקחה עבורו עוד מטפלת- מורה שעוסקת בחינוך מיוחד והיא תעבוד איתו על תכנים לימודיים ואת- כך אמרה לי- תעבדי איתו על הרגש. לרגע שתקתי ואמרתי לה שעלי לפגוש את המטפלת הנוספת כדי שאדע על מה היא עובדת איתו ובשיתוף פעולה נעבוד יחד. אחרי שניתקתי חשבתי לעצמי למה אני צריכה את כאב הראש הזה? כבר הסברתי לה את השיטה ואת כול המכלול ומה היא מציגה והסברתי לה את החיבור של הגוף עם הרגש, נראה שהאם בוחרת באמת לא לקחת אחריות. ואני שואלת את עצמי למה אני נכנסת? האם זה נכון לעבוד כך עם עוד מטפלת? האם הילד יוצא מבולבל ועמוס מכול הדמויות האלה?

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 31 מרץ 2009, 13:42

מצאתי שילדים המתקשים מאוד, הם אלו המוכנים להשקיע יותר מאחרים. לאורך השנים פגשתי מספר ילדים כאלו, הנכונות שלהם מדהימה. נכון גם שחייבים לקחת בחשבון איזה הורים ישנם, וכמה הם מוכנים להשקיע ולהאמין בילדים.

הילד האחר בן החמש שסיפרתי עליו לפני זמן לא רב, מתקדם כל כך הרבה, שהרופאים לא מאמינים בכלל שילדים עם קשיים כל כך קשים (הילד שהיה חולה בסרטן הדם הקשה עליו דיווחתי כאן) שעברו תקופות כל כך מדכאות, יכולים להשתנות במהירות רבה כל כך.

מעניין ששני הילדים האלו מטופלים על ידיי אותם הצוותים, ריפוי בעיסוק בדיבור באומנויות ופיסיוטראפיה ועדיין לא פנו אלי על מנת לבדוק מה הם אמורים לעשות על מנת לקדם את הילדים מהר יותר. זאת למרות שהם מודרכים על ידי ההורים לתרגל את מה שאני מבקש מהם לתרגל, והם אכן עושים זאת. ללא כוונה הפכתי למדריך של המטפלים השונים, ללא שהם יוצרים איתי קשר. נראה מה יהייה.

המלכה קטרינה

על ידי א.א.* » 31 מרץ 2009, 07:23

משה. מדהים לקרוא על עבודתך עם הילדה בת ה6- המלכה קטרינה. הכוח שיש בה להצליח , להתמודד הוא עצום וזה מעורר התפעלות ואהבה עצומה אליה. ואהבתך לטיפול ומסירותך מעידה על הצלחה זו.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 31 מרץ 2009, 01:02

דיווח נוסף על המלכה קטרינה (כך אני קורא לילדה המופלאה בת השש).

היום היא הצליחה בפעם הראשונה להניע את עיניה לכל הכיוונים ברצף. אמנם תנועה תנועה עם הפסקות, אך ברצף.
מיוזמתה החלה לקפוץ איך שנכנסה לחדר, להראות לי איך היא מתקדמת בניתורים במקום. הרגליים מתחילות להתחזק מספיק על מנת שתצליח בקרוב מאוד לקפוץ תוך כדי החלפת מיקום הרגליים.
הצליחה לרוץ עם ברכיים מורמות לאורך כמה צעדים. זה הישג גדול במיוחד עבורה. כשהגיע לא הצליחה להרים את כפות הרגליים מהרצפה כשהלכה. מדובר במספר שבועות קצר ביותר.

ישנו שיפור נוסף ביכולת להניע את האצבעות בידה הימנית. הקמיצה מתחילה להתרכך ולאבד מהנוקשות הקשורה למחלתה. אצבעות שמאל באותו הקושי כבהתחלה.

ההתנגדויות לתרגל כמעת ונעלמו, גם כשקשה לה ואינה מצליחה. היא מצטרפת ברצון לכל בקשה שלי.

נראה לי ששווה לחקור את הורדת המתח ועליית רמת התפקוד, המפנה כמות אנרגיה עצומה לתפקודי היומיום, להבראה, לגדילה, כבסיס לשינוי המצב הבריאותי של ילדים כאלה. אם מישהו מכיר חוקר שיהייה מוכן להרים את הכפפה, אשמח לשתף איתו פעולה.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 31 מרץ 2009, 01:02

דיווח נוסף על המלכה קטרינה (כך אני קורא לילדה המופלאה בת השש).

היום היא הצליחה בפעם הראשונה להניע את עיניה לכל הכיוונים ברצף. אמנם תנועה תנועה עם הפסקות, אך ברצף.
מיוזמתה החלה לקפוץ איך שנכנסה לחדר, להראות לי איך היא מתקדמת בניתורים במקום. הרגליים מתחילות להתחזק מספיק על מנת שתצליח בקרוב מאוד לקפוץ תוך כדי החלפת מיקום הרגליים.
הצליחה לרוץ עם ברכיים מורמות לאורך כמה צעדים. זה הישג גדול במיוחד עבורה. כשהגיע לא הצליחה להרים את כפות הרגליים מהרצפה כשהלכה. מדובר במספר שבועות קצר ביותר.

ישנו שיפור נוסף ביכולת להניע את האצבעות בידה הימנית. הקמיצה מתחילה להתרכך ולאבד מהנוקשות הקשורה למחלתה. אצבעות שמאל באותו הקושי כבהתחלה.

ההתנגדויות לתרגל כמעת ונעלמו, גם כשקשה לה ואינה מצליחה. היא מצטרפת ברצון לכל בקשה שלי.

נראה לי ששווה לחקור את הורדת המתח ועליית רמת התפקוד, המפנה כמות אנרגיה עצומה לתפקודי היומיום, להבראה, לגדילה, כבסיס לשינוי המצב הבריאותי של ילדים כאלה. אם מישהו מכיר חוקר שיהייה מוכן להרים את הכפפה, אשמח לשתף איתו פעולה.

המלכה קטרינה

על ידי טליה* » 29 מרץ 2009, 09:44

מקרה מרגש מאוד.
אני מאחלת לכם הצלחה ושיפור בהמשך.

המלכה קטרינה

על ידי משה_אלבאום* » 27 מרץ 2009, 23:43

התחלתי לעבוד עם ילדה בת 6 בגובה של ילדה בת שלוש שאינה מפותחת מספיק. בעיה גנטית הגורמת לה לקשיים רבים. רוב הילדים במחלתה (כרומוזום פגום) מתים בין הגילאים6-11 . היא הגיע ללא שום תפקודים מוטוריים בסיסיים, אינה יכולה להתנתק מהרצפה, אינה יכולה לרוץ, אינה יכולה לדבר ברור כי לשונה אינה נעה כלפי מעלה בכלל, מתקשה ביותר לקרא או לכתוב, אינה יכולה להניע את האצבעות כמעת בכלל עקב מחלתה, הקמיצה והזרת בשתי הידיים נוקשות, העיניים אינן נעות בכלל. עין שמא כמעת עיוורת.
האינטליגנציה שלה רגילה לגילה, אבל לא מצליחים למצא לה בית ספר עקב המצב הגופני.

אני עובד איתה מזה שלשה שבועות.
היום היא הצליחה בפעם הראשונה לכופף את הברכיים ולקפוץ מספיק חזק על מנת להתנתק מהרצפה. לאחר כעשר דקות של תרגולים היא הצליחה בפעם הראשונה להניע את הרגלים בהצלבה. עדיין רחוק ביותר מיכולת לקפוץ ולהחליף את מיקום הרגליים ברצף או בכוונה, אך ההתקדמות כל כך ענקית עבורה, שכמעת ועשינו כאן חגיגה.
היא הצליחה ההיום להניע את הקמיצה והזרת באופן עצמאי בפעם הראשונה. גם כאן חגגנו.
בפעם הראשונה שהצליחה להניע את העיניים לצד שמאל בקלות. לצד ימין עדיין אינה יכולה בכלל.

רוב הזמן היא מנסה לקבוע מה היא תעשה. מכיוון שהיא באמת במצב קשה, וכולם מרחמים עליה, היא רגילה שאף לא אחד דורש ממנה להתאמץ. בשבוע שעבר הינחתי את האם להנחות את כל המטפלים ואנשי הבית, לא לוותר לה יותר. אמנם לא כולם הצליחו, ולא כל הזמן, אך חל שיפור עצום ביכולת של הילדה לאמן את עצמה.

מסתבר שאם מצפים מאדם שלא יתאמץ כי קשה לו, הוא לומד שאין טעם לנסות, ובורח למה שקל לו.
מהרגע שהיא הבינה שמתחילים לדרוש ממנה, היא החלה לדרוש מעצמה, והתנגדויותיה ירדו פלאים. עדיין צריך להשקיע עבודה רבה מאוד על מנת שתעשה, אך היא מתקדמת כל כך יפה, שאני מאוד אופטימי לגביה.
ההורים מאושרים מהשינויים, הילדה שמחה להגיע. היום היא הכריזה שהיא רוצה להגיע כל יום במקום פעמים בשבוע. המשמעות של זה ברורה. היא החלה להבין את הקשר בין התרגול לשיפורים בחייה.

האם סיפרה שהליכתה מהירה ויציבה יותר, הביטחון העצמי גדל והערנות גדלה. היום בפעם האשונה מזה שנים שהילדה לא הייתה חייבת לישון צהריים אלה הגיע אלי לאחר יום פעילות עמוס ערנית מאוד.

תענוג אמיתי.

המלכה קטרינה

על ידי אנונימי » 27 מרץ 2009, 23:43


חזרה למעלה