דיון על מעורבות ההורים בטיפול

שליחת תגובה

בין השורות כתובות המילים
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: דיון על מעורבות ההורים בטיפול

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי משה_אלבאום* » 15 יולי 2009, 18:08

מבחינה פסיכולוגית נכון שהורה לא יהייה נוכח בטיפול של מתבגר.
מבחינת העבודה בשיטה, ניראה לי שזהו פיספוס של הזדמנות גדולה. אני מעדיף לעבוד קצת פחות בכיוון של הפסיכולוגיה כפי שהיא מגדירה את עבודתה שהרי אני (אנחנו) לא פסיכולוגים וקצת יותר להשתמש בלחץ הניתן להשתמש בו על מנת לעזור להורה להשתנות תוך כדי העבודה על שינויי הנער/ה.
לדעתי שונויי התנהגות גישות ודפוסי ההורים מהווים את המפתח לשינויי המתבג/ילד.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי חלי* » 15 יולי 2009, 14:39

לפומיקי, אני מסכימה איתך, שלא כל מטופל בגיל בוגר ירצה את נוכחות של הוריו בטיפול.
היה לי טיפול עם נערה בת 16, שרצתה להיות לבד ללא ליווי הורה. הסכמתי בבקשתה אך היא ידעה שארצה במהלך הטיפולים גם להפגש עם הוריה לבדם.
בפגישות אלו, ישב מולי הורה שלא ידע לפרגן וכל הזמן לא מרוצה. ביקשתי שיתן דוגמאות, מה הדברים שמפריעים לו. הטענות היו פשוטות בעיניי אך משמעויות בעיניו. מצאנו יחד פתרונות אשר התאימו גם לבתו. שאלתי את ההורה , האם הוא יודע מה זה לפרגן? תשובתו הייתה שכן, אך קשה לו עם זה, מפני שאף פעם לא פרגנו לו. הסברתי להורה החשיבות בכך להתקדמות בטיפול. בכל פעם שהנערה קיבלה ציון טוב במבחן (הנערה היא זאת שהייתה מעדכנת אותי), הייתי מטלפנת להורה ומדריכה אותו מה לעשות, מה להגיד....ממש ללמד מהיסוד דבר שהיה אמור להיות פשוט, אך לו קשה.
הנערה הייתה מופתעת מהשינוי של ההורה ובמקביל גם התנהגותה כלפיו השתנתה. הטיפול הסתיים די מהר ועד היום אני יוצרת מדי פעם קשר עם המשפחה.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי משה_אלבאום* » 14 יולי 2009, 22:43

אורנה פרידמן כיום אני עובד עם רוב הנערים נערות עם אחד ההורים בחדר. מסתבר שלא רק שזה ניתן אלה מצליח לקדם את הטיפול כפי שזה עובד עם ילדים בגילאים צעירים.
נכון שכאן איני ניכנס לעומקים רגשיים כבישראל, איני עושה עיסויים, איני עוסק בתנועה אל הרגש, איני מנסה לפתוח זיכרונות מודחקים.
למרות זאת, מסתבר שנושא הסליחה בין הנערים/אות וההורים ובין ההורים לילדיהם הוא נושא שלא צריך לפתוח אותם רק דרך הגוף, אלה ניתן לעבוד עליהם ישירות. כמו כן נושא הכבוד, הקבלה, התקשורת הם נושאים המשנים דרכי חיים ביתוך המשפחה באופן מיידי לכשמישתנים.
אני אוהב להשקיע בכך, ואני מרגיש שכיום אני עובד במיטבי. הרבה יותר טוב מהזמן בו עבדתי עם הנערים/ות לבד כי הם בגיל ההתבגרות.

נראה לי כחשוב ביותר להצליח לתקן את התקשורת ביניהם ברמה המיידית.
ההבעה של האם/אב ברגע נתון, טון הדיבור, שפת הגוף, הרמה הנסתרת בתוך האמירות השונות, הכבוד המזוייף של הורה למאמץ של ילדו, הזילזול החבוי במקומות שונים ועוד.
כל אלו הם כלי עבודה מיידיים ברגע שתופסים אותם ולא ניתן לתפסם ללא נוכחות ההורה בחדר הטיפול. איני מכון לוותר על כלי עבודה חשובים כל כך.

נראה לי כחושב ביותר לזכור ולהבין שעבור ילדים מתחת לגיל ההתבגרות, כשהורה אינו משנה את זווית התייחסותו, הילד לא יכול להשתנות לאורך זמן. לרוב מספר חודשים קטן לאחר הטיפול קשייו יחזרו להיות כפי שהיו או שיצמחו קשיים חדשים ואחרים.
זוהי עוד סיבה בגללה המטפל חייב לוודא שההורים משתנים. לדעתי פעם בחודש או כל כמה שבועות, אינו מספיק על מנת לוודא שההורים אכן משנים את יחסם. כמו כן נראה לי ששיחה לאחר או ליפני הפגישה אינה מאפשרת לראות באמת את היחס של ההורה ברגע קריטי או בזמן נתון. בשיחות שלא בנוכחות קושי של הילד, ההורה יכול להציג את מה שנוח לו.

שני פיקוב אני מתנצל אם מה שנכתב נקרא כלוחמני, כוחני או מאומץ, אין הכוונה לכך. הדיון מגיע לפעמים לטונים קצת גבוהים כי ישנה בעיה אמיתית. כל אחד כמוך המוסיף ומבהיר מנקודת ראותו וניסיונו, עוזר לכולנו להתבגר ולהתגבר על קשיים.

השיתוף שלך ושל אחרים בחוויה האנרגטית, ההסבר שניתן ושיכולים לעבוד אנרגטית ולאבחן אנרגטית, מוסיף לכל אחד מאיתנו וגורם לאמונה המתגברת (כל כך לאט) שזה אפשרי.

למרות היכולת שלי, גם אני צריך לקרא מאחרים על חוויותיהם ויכולותיהם. קשה מאוד להישאר לבד כשלא מצליחים וגם כשמצליחים.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אנונימי » 14 יולי 2009, 21:42

מאז הסדנא אצל משה אוריאל בנושא מעורבות הורים בטיפול, המטופלים שלי עשו קפיצת מדרגה משמעותית, כל אחד בדרכו.
אין ספק שעבודה בצוות היא אחד המפתחות להצלחת הטיפול. היום אני מבינה יותר את החשיבות של שיתוף הורים (משפחה) בטיפול.
ומפחדת פחות.

אני משלבת עבודה אנרגטית כמעט בכל מפגש, וטיפול אנרגטי משפחתי בין המפגשים. אני מחפשת את הדרך המתאימה לי לשלב תוכן חשוב זה, אני לא מרגישה יחידת סגולה וגם לא חושבת שרק ככזו אוכל להיות מטפלת אנרגטית. אני מתרגלת המון ותמיד זוכרת שגם כאשר סיימתי את לימודי השיטה חיפשתי את הדרך שלי בעבודה הגופנית, גם אז תרגלי המון... והיום אני מרגישה שזה ניכר בחיים שלי וטיפולים שלי.

קשה לי לכתוב כאן
השיחה על הנושא האנרגטי קצת תוקפנית ופחות מאפשרת
אצלי בגוף יוצרת יותר כיווץ מהרפיה
לא מעוררת אצלי יצירתיות וחדווה לכתיבה.

מקווה שתקבלו את דברי כפי שהם, ותנסו לרווח את המילים ולאפשר לעוד אנשים להכנס.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אנונימי » 14 יולי 2009, 15:27

משה, אינני חושבת שדעתך שונה.
אני מסכימה איתך.
לדעתי, לנו כמטפלים ניתן " המנדט " לעשות כל שיידרש על מנת לעזור לילד בגבולות היכולת וההכשרה שלנו.
אבל בהסתייגות קטנה- כיצד תפיסתך תסביר את הטיפול בילד, נער שעוד לא מלאו לו 18, ומבחינה חוקית הוא עדיין באחריות ההורים.
אני מניחה, שרוב הטיפולים בגלאיים הללו ( הבוגרים יותר 13/14-18)ההורים אינם נוכחים בטיפול עצמו אבל עדיין הם חלק ממנו והחלק ממנו בא לידי ביטוי בתקשורת מסויימת עם ההורים....

זה עדיין לא מבטל את ההעובדה בין הורה שנוכח פיזי בטיפול לבין הורה שאינו נוכח בטיפול כל עוד...
שבטיפולים שההורים לוקחים בהם חלק אין ספק שמקדמים את הטיפול \ את שיפור היכולות וההתקדמות של הילד!

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי טליה* » 14 יולי 2009, 14:29

טליה (14.07.2009 14:23):
"אנשים אולי חושבים שזה מצריך פעולות ענק, תרגולים ומאמצים שלא מהעולם הזה, נו, אולי אפשר להתחיל בלאבד את הפחד לכתוב פה את מה שחושבים?"

לאוריאל .
גם אני חושבת כמוך ומזדהה עם דעתך והרגשתך. אנשים "שפוחדים" להביע את דעתם גם בשם בדוי .
מצד אחד "מבאסים " את אלה שכותבים ולפעמים מצפים לתגובות ודעות נוספות .
מצד שני , מדובר במטפלים שאמורים לעמוד מול הורים . לטפל ,להדריך ולייעץ, אם לא ישדרו ידע, ביטחון , אמפטיה , הקשבה ועוצמה פנימית בעת הצורך . יכולת להביע את דעתם והרגשתם שלפעמים מנוגדת לדעת ההורים .נחישות רבה וצורך לשנות מצבים שונים בסביבה ובמשפחה .
יגלו במהירות רבה את חוסר האמון והערכה שמשדרים להם המטופל והוריו.
ממטפל טוב לא מצופה להיות "נחמד וחביב " . מצפים למקצועיות שתניב פירות בהקדם . תוספת של חביבות, סימפטיה ונחמדות במינון נכון יכולות לעזור ולשפר אך לא יהוו תחליף
למה שבאמת נחוץ לטיפול .

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי משה_אלבאום* » 14 יולי 2009, 13:55

מסתבר שבנושא עבודה עם הורים, יש לי דיעה קצת שונה.

מבחינתי כל פגישה עם ילד בה אנו מצפים "שהילד ישתפר בנושא כלשהו" מנושאי העבודה (ואני מקווה שאנו מצפים בכל פגישה לשינוי), חשוב ביותר שההורה יהייה נוכח על מנת להראות לו את השינוי ברגע התהוותו. ככל שההורה יראה יבין ויפנים את השינוי של הילד, כך יוכל לעקל את השינוי ולהירגע בפנימיותו בהתאם.
ככל שההורה ירגע בנושא קשיי הילד, כך רמת המתח שלו תשתחרר והילד יוכל להרגיש לא מבוקר כל הזמן.

חשוב ביותר להבין שילד שההורה שלו מרגיש שהוא לא כל כך בסדר בתחום כלשהו, (למידה, ריכוז, התנהגות ועוד) הילד מודע לאורך כל שעות הימממה שמשהו לא תקין בו ושההורה אינו מקבל את המצב ולכן הילד מרגיש שההורה אינו מקבל אותו. לא כל כך חשוב כמה ההורה ישתדל להסביר לילד שהוא מקבל אותו "רק צריך לעזור לך במשהו קטן" והכל יהייה בסדר. רוב הילדים גם אם מראים שמקבלים את זה, בפנימיותם אינם מקבלים את זה בכלל.

ילד המרגיש לא מקובל גם אם זה ברמה התת הכרתית בלבד, יתקשה יותר לתפקד, השינוי שלו יקח זמן ארוך הרבה יותר, (אולי המטפל מעוניין בכך מבחינה כלכלית). איני רואה סיבה כלשהי בגללה אנו נרצה או נאפשר שהילד יחוש כך.

חשוב לזכור שהילד נמצא עם המטפל 50 דקות בשבוע ועם עצמו ומשפחתו 24 שעות ביממה.

מסיבה זו, אני רואה לעצמי חובה ראשונית לעזור לילד בכך שאנסה לשנות את דעתו ותפיסתו של ההורה כלפיו, כל הזמן.

מנסיוני מצאתי שלא כל כך חשוב מה ההורה מרגיש כלפי הילד, כל זמן שהילד מתקשה קיימת חרדה וחשש ו/או דאגה כלשהי אצל ההורה. הרגשות הללו חשופים לחלוטין לתחושותיו של הילד. החרדה החשש ו/או הדאגה של ההורה גורמים לילד להרגיש שהוא אינו מספיק טוב עבור הוריו, גם עם ההורים אומרים כל הזמן שאוהבים ומקבלים אותו.

בכל טיפול שהצלחתי להראות להורים את השינוי של ילדם ברגע השינוי, גם אם מדובר בהתחזקות קטנה ביותר, שינוי קטן של זוויות העיניים, שינוי קטן ביכולת האצבעות והיכולת הגרפית, שינוי ביכולת החושית ו/או שינוי בכל נושא אחר, חלה מייד התקדמות ענקית לאחר מכן.
מהרגע שהילד מבין שחשוב לי כמטפל להראות להורה את השינוי וחשוב לי ליגרום להורה לשנות את התייחסותו אל הילד בעקבות השינוי, הילד מקבל זריקת מרץ המשנה את כל התייחסותו לנושא התקדמותו בטיפול ובחים בכלל.

מסיבה זו חשוב עבורי שההורים יהייו נוכחים בכל הפגישות הטיפוליות. קורה ולפעמים אני מוותר להם אך אלו באמת רק לפעמים.

אני מעריך שהסיבה המרכזית שהטיפולים שלי מסתיימים מהר יחסית קשורה קשר ישיר לנוכחותם של ההורים בחדר הטיפול ולעובדה שאני מראה להם את השינוי ברגע שהוא חל ושמח מאוד עם הילד על כך. אני חוגג ממש כל ניצחון של הילד על קשייו ומשתדל לגרום להורים לשמוח את שמחתו של הילד.

הורים משתנים = ילדים נרגעים מהר

נא לזכור שלגדל הורים טובים זוהי המשימה הקשה והמתסכלת ביותר של הילד

אני רואה לעצמי חובה לעזור עד כמה שאני יכול בנושא.

ילד לעולם לא יהייה יותר מ50% מבעייתו, ההורים והמשפחה הם ה 50% הנותרים

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אנונימי » 14 יולי 2009, 10:41

נורית, שלום לך :-)
אני רוצה להתייחס לדיון כאן בנושא פגישות עם הורים.

אני חושבת שפגישות הורים זה עניין של שיקול דעת של המטפל בעיקר.
כלומר, פגישות הורים זה בא לשרת כמה דברים:
  1. העברת מידע וקבלת מידע.
  2. תיאום ציפיות { לראות אילו מטרות הושגו ואילו לא (אלו שלא הושגו -למה?) ובמידת הצורך קביעת מטרות חדשות. }
  3. הדרכות הורים - (והדרכות הורים לא נקבעות ללא בסיס כלשהו)
ישנם, עוד סיבות אך הן הרלוונטיות כרגע.

לדעתי, עם כל מטופל התקשורת עם ההורים שונה.
דהיינו, אין נוסחה אחידה לכולם.
ישנם הורים שזקוקים ללווי צמוד במהלך הטיפול בילדם וישנם שלא.
לפעמים, קיום פגישות אינטנסיבי עם ההורים עלול להכביד עליהם ולהעמיס מעבר למה שנצרך, ייתכן, והפגישה אינה משיגה את המטרה.
אני חושבת- שקודם כל צריך להיות ברור למטפל מה מטרת הפגישה!
במידה, וקיום פגישות נועדו רק כדי לשמור על קשר כלומר, להתעדכן ולדווח -משהו כאן מתפספס....

עכשיו, משכבר נקבעה פגישת הורים יש לעמוד על חשיבותה!
היא אינה מתקיימת סתם.
אורנה פרידמן

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי טליה* » 13 יולי 2009, 15:47

לנורית .
המפגשים שאני מקיימת עם הורים אחת ל.....
לעיתים אחרי המפגש החמישי , ישנם הורים שמגיעים אחת לשבועיים ואחרים אחת לחודשיים .
הורים המגיעים אלי להדרכה כיון שהם זקוקים לה . אינם יודעים כיצד לנהוג עם ילדם . כיצד להציב לו גבולות. כיצד להבדיל בין פינוק שלעיתים הרסני ואהבה.
כיצד לחזק את בטחונו של הילד. זמן איכות איתו, הקשבה, כבוד ועוד...
אני מאמינה ששיחה עם הורים צריכה להתקיים לא על חשבון הטיפול האישי בילד .
המפגש עם ההורים הוא ב.ד.כ בתשלום ככגובה עלות הטיפול ונמשך שעה . בנוסף על כך אני מתכתבת עם ההורים בדוא"ל.
ישנם הורים שמתקשים לשלם עבור ייעוץ וטיפול . במקרים אלה המפגש ביני לבין ההורים מתקיים ע"ח הטיפול בילד.
ישנם מקרים בודדים של חד הורים בהם אינני גובה תשלום עבור מפגשים אלה .(בעיקר עם הורים גרושים ) החשיבות לזמן אותם לפגישה משותפת עם כל הקשיים הכרוכים בכך חשובה בעיני יותר מכל תשלום. לגבי הוצאות הטיפול וכל הכרוך והמתלווה לו , בפגישה עם הורים מיד לאחר האיבחון אני מציגה בפניהם את החובות והאחריות שתהיה מוטלת עליהם בתקופת הטיפול.הקשיים השונים.
חשיבות השקעתם בטיפול לטווח קצר וארוך. (טיפול פסיכולגי יקר בהרבה יותר)
הורים שרואים תוצאות מוכנים להשקיע . כמובן שלא כולם ....אלה הטיפולים שאינם מצליחים ונופלים ...

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי נורית* » 13 יולי 2009, 13:39

לטליה:
כתבת:
גם אני כדעתך חושבת שיש צורך לזמן שיחה עם הורים לתאום ציפיות .
אני עושה זאת באופן קבוע אחת ל-5 מפגשים .בהם אני מזמינה את ההורים לפגישה אישית (ללא הילד)
בפגישה זו , אנו משוחחים על התקדמות הילד .קשיים הנלווים לטיפול ...

אני רוצה לשאול איך את עושה את זה: האם ע"ח זמן הטיפול כלומר כל טיפול חמישי הוא מפגש עם ההורים ללא הילד?
או שפעם בחודש את פוגשת בערב את ההורים?
האם זה בתשלום?
אני פשוט שואלת את עצמי אם זה לא קשה להורים (בביבסיטר וכו). אני נוהגת לעשות זאת
לעיתים רחוקות יותר ותמיד זה בעייתי בגלל בייביסיטר וכו...

תודה על השיתוף שלך! אני לומדת ממך הרבה!

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אוריאל* » 11 יולי 2009, 18:33

גם הניסיון שלי מלמד שהפניה והבקשה מההורים לעירוב אחים ואחיות בפרט, ובני משפחה וחברים בכלל, נענית בשמחה ותורמת המון לטיפול.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי משה_אלבאום* » 11 יולי 2009, 16:43

מהנסיון שלי, ככל שההורה מעורב יותר בחדר הטיפולים, הטיפול מצליח יותר, מהר יותר ובמדוייק יותר.
כיום איני מפחד להכניס לחדר הטיפולים גם אחים ואחיות, את שני ההורים ובכלל, כל מי שמשפיע על חיי הילד, כגון שילוב המרפאים השונים והנחייתם, פגישה כשרופא המשפחה או רופא מומחה נוכח, כשהפסיכולוג נוכח, מנהל בית הספר או מורה ועוד.

נכון שחשוב ליצור אווירה אינטימית עם המטופל, אך חשוב יותר למצא את הדרך הנכנה לעזור למטופל במקומות בהם הוא צריך יותר מכל. הצורך של המטופל יכול להכתיב שהוא צריך בתוך חדר האימונים את האנשים האחרים בו זמנית על מנת ללמוד את מה שניתן וצריך.
לא תמיד קל למצא מה הנקודה שתשנה את התמונה מהר ובמדויק יותר, אך תמיד חשוב לנסות ולמצא את הנקודה הזו. איני מוציא מחשבון אף לא גורם אחד שקשור לילד ואני תמיד שמח להכניסם לחדר האימונים שלי על מנת להצליח למקד את הצרכים של הילד ביחד עם אנשי המקצוע או חברי המשפחה האחרים.

על מנת לעבוד בדרך הזו, חשוב ביותר שהמטפל (מאמן) לא יפחד לחדש, לפתוח את מחשבתו, להיפתח בעצמו לדרכי חשיבה שונים, שלא נחשוב שרק אנחנו יודעים מה נכון, שלא נפחד מביקורת או התמודדות עם אנשי מקצוע אחרים ובכלל, שרק טובת המטופל תהייה תמיד לנגד עינינו.

ככל שנרחיב את המעגל לכשצריך, כך נמלא את צורכי המטופל ביסודיות גדולה יותר.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אוריאל* » 11 יולי 2009, 11:46

למען הדיוק צריך לומר שאני לא מזמין את ההורים לשיחות, חוץ מפעם אחת בדרך כלל,
מדברים בטלפון או במייל ואין לי זמנים קבועים, יש הורים שאיתם אני בקשר לפני ואחרי כל טיפול ויש
כאלה שאיתם אני בקשר פעם בחודש, הכל לפי הצורך.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי טליה* » 11 יולי 2009, 10:33

למשה .
גם אני כדעתך חושבת שיש צורך לזמן שיחה עם הורים לתאום ציפיות .
אני עושה זאת באופן קבוע אחת ל-5 מפגשים .בהם אני מזמינה את ההורים לפגישה אישית (ללא הילד)
בפגישה זו , אנו משוחחים על התקדמות הילד .קשיים הנלווים לטיפול . דילמות שונות בין רצוי ומצוי , קונפליקטים בין אחים ,, הורים . קשיים בביה"ס או בגן, שאלות ,
לפעמים אני מכינה את ההורים לקראת מצב אותו אני צופה מראש שעלול "להתפרץ" בזמן הטיפול .( איך עליהם להגיב) כמו: הילד שיש בו צורך לייצר מצבי לחץ , או הילד שמוותר לעצמו בקלות . וכו'.
כמו כן , אני מחזקת את ההורים , מחמיאה להם על ההשקעה בילד , הוויתורים השונים שהם עושים וכו'.
יש לכך משמעות רבה בטיפול . שהרי גם ההורים עצמם "מטופלים ". גם הם זקוקים למשוב על מאמציהם .חשוב שירגישו שיש "תמורה " והתייחסות להשקעתם.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אוריאל* » 10 יולי 2009, 19:56

הי טליה,
סיפור מצויין למטפלים,
אחד הקשיים הגדולים של מטפלים רבים זה לשאול את המטופל או את ההורים את השאלות הפשוטות
באופן ישיר, האם מרוצים מאופן הטיפול ,מקצב ההתקדמות, מההתייחסות, האם רוצים להעיר או להאיר,

רצוי לא לחכות לשיחת הורים רשמית אחרי 10 / 15 טיפולים, זו טעות קשה, האמונה שהעניינים יסתדרו איכשהו, ההתעלמות מקשיים והרצון להמנע משיחות לא נעימות גורמים לקשיים רבים בהמשך,
המקרה הגרוע הוא שההורים פונים אלינו, זה כמעט תמיד מאוחר מדי והטיפול בדרך הבטוחה לסיומו בטרם עת.
רצוי שלמטפל תהיה גישה של צלילה מרצון לתוך הקושי, להעלות את הקושי ביוזמתנו לפני שזה הופך למאוחר מדי.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי טליה* » 10 יולי 2009, 17:42

מקום למחשבה .


הגנן

לפני זמן קצר שבתי מנסיעה לארה"ב. במלון קטן בפלורידה בו שהינו, התקיימה באחד הערבים הרצאה של אדם בשם ד"ר פרד בּרוֹדֶר בהקשר של ספר שכתב בשם "האם החיים שלך זקוקים לתרופה משלשלת?" הספר עוסק במתן מרשמים לחיים טובים יותר.
השם המסקרן של הספר משך אותי ללכת בערב ולהקשיב להרצאתו הקצרה ומההרצאה נשתמר בי הסיפור הקטן והחמוד הבא:
בחור צעיר נכנס לחנות שכונתית ושואל את בעל החנות אם הוא יכול להשתמש בטלפון. בעל החנות מהנהן בהסכמה והוא שומע, בעל כורחו, את שיחתו של הבחור הצעיר.
הבחור מתקשר למישהו ושואל אותו אם הוא זקוק לגנן. מעברו השני של הקו כנראה שהתשובה הייתה שיש להם גנן ושהם אינם זקוקים לגנן כרגע. הצעיר ממשיך ומקשה:
"האם הגנן שלכם מקצועי דיו לטעמכם?"
כנראה שהוא מקבל תשובה שהם מרוצים מהגנן שלהם כי בעל החנות שומע את הבחור הצעיר ממשיך 'ומנדנד' להם: "האם תהיו מוכנים לשקול להחליף אותו בעתיד?"
כנראה שהוא קבל תשובה שלילית. הוא הודה להם בנימוס וסיים את השיחה.
בעל החנות, נכמרו רחמיו על הצעיר ועל ניסיונותיו העקשניים שלא עלו בהצלחה. הוא פנה אליו ואמר לו: "תראה בחור צעיר, לא יכולתי להימנע מלהקשיב לשיחה. צר לי על התשובה השלילית שקבלת, אבל שמע לאדם מבוגר ממך. אתה נשמע לי מאד אמביציוזי והיה בטוח שיגיעו ימים טובים ותהיה לך הרבה עבודה."
הבחור הביט בו ואמר בחיוך: "תודה על הדאגה, אבל אני דווקא מאד מרוצה מהשיחה. אני הוא הגנן של המשפחה שאיתם דיברתי רק הרגע. זו הדרך שלי לוודא שאני עושה מלאכתי נאמנה....."
(מתוך הרצאה ששמעתי של ד"ר פרד ברוֹדֶר)

ד"ר ברודר עצר לרגע, נתן לחיוכים להירגע ולסיפור לשקוע ואז סיכם:
"כדאי מידי פעם לכולנו לשאול את הקרובים אלינו - האם אני בסדר? או - איך אני נוהג אתך?"
"שאלו," הוא מציע "את בן הזוג, שאלו את הילדים, שאלו את ההורים, שאלו את חבריכם.....
ואחרי ששאלתם, הקשיבו לתגובה. אל תתגוננו, אל תיעלבו...פשוט הקשיבו, הפנימו ואז עשו עם מה ששמעתם כרצונכם.

דיון על מעורבות ההורים בטיפול

על ידי אנונימי » 10 יולי 2009, 17:42

זהו דיון בעקבות סדנא שערך משה בארץ.
דיון נוסף שנערך בעקבות אותה הסדנא - בעקבות הסדנא בקיבוץ הזורע דיון בנושא אבחון אנרגטי

בנושאי הדף ראו גם: מדור התמודדות עם הורים | מדור ילדים ונוער

חזרה למעלה