למירי
בתוספת לתשובתו המפורטת והמעמיקה של משה ,(מלבד הידע והניסיון הרב מאוד מורגשת האיכפתיות האין סופית שלו) רציתי להציע לך :
- לבקש מהאם לקבל מהמורה תוכנית שבועית לגבי החומר והנושאים הנלמדים בכתה.
האם תסביר לילד בכל יום בסבלנות וברוגע , מה ילמד למחרת בשיעורים השונים ומה יהיה עליו לעשות בכתה.(מבחינת מטלות) ניתן לרשום לו סימנים מזהים.כמו: לגזור, להקיף. להדביק וכו'.
המטרה היא: להקל על הילד את הרגשתו הכבדה והמאיימת איתה עליו להתמודד יום יום.הילד יבוא לכתה עם ידע בסיסי ,הבנה ובטחון לנושא מוכר. ידע= ביטחון .יאפשר לו להיות פעיל ורגוע יותר בכתה.
כמו כן, עליך , ליידע את המורה בקשייו של הילד ולבקש ממנה להסביר לילד הוראה אחר הוראה. לוודא שהבין וזכר אחת ובהמשך את השאר.
מבחינה טיפולית בקליניקה - מלבד מה שנכתב . הייתי מוסיפה תרגולים וסטיבולריים למיניהם.
תרגולים ברצף . במוטוריקה הגסה , העדינה. גרפו וכו'.
כמו כן- ביצוע פעולות שונות ברצף . כמו: לך לשולחן הכתיבה . קח משם עפרון . חדד אותו במחדד שעל השולחן,
וצייר צורות ספיראלות על הדף .(לדוגמא.)( ההוראות חייבות להיות קצרות, ברורות ,מובנות ונגישות)
או, ביצוע פעולות שונות מ- 0- 5 .במספר-= 0 מקשיבים להוראות. הניחי על הרצפה קלפים ממוספרים . במספר 1 עליו לעמוד על רגל אחת. מס' 2 = לקפוץ על 2 רגליים שתי קפיצות.
מס' 3= להקפיץ כדור 3 פעמים. מס'4
להפיל 4 חיילים בכדור. מס' 5
5 גלגולי ראש.
עליך לבקש מהילד לחזור על ההוראות ולוודא שזכר. במידה ושכח איזו הוראה חיזרי עליה ברמזים.
לאחר מכן, הוציאי את הספרות. השאירי רק את האביזרים. אפשרי לילד לבצע זאת שוב ללא המספרים ברצף הנכון.
בפעם הבאה. שני את מיקומם של האביזרים ושימי לב האם הילד זכר את ההוראות לפי סדר.
נראה לי ששווה לבדוק את הזיכרון החזותי שלו. במידה והוא דומיננטי יותר השתמשי בו ככלי מרכזי .באמצעותו
תשפרי את הזיכרון השמיעתי.
בנוסף. להבנה והפנמת התפיסה המרחבית אין להסתפק במודעות ימין, שמאל , לפנים ואחור מכל הכוונים.
יש צורך בפרמטרים נוספים כמו: לתוך/ מחוץ. סביב , בין, מעל , מתחת ,לפני, מאחורי באלכסון לכל הכוונים.
(שכחתי משהו?)תרגלי איתו את כל הפרמטרים מכל הכוונים עם כל אברי הגוף.כולל המוטוריקה העדינה ותרגולים
גראפומוטריים.כמו: על גבי לוח מחיק . באמצעות טוש עליו לצייר מסלול בהוראתך.פנה ימינה. ישר. שמאלה
להסתובב במקום. באלכסון שמאלה וכו'.(הילדים מאוד אוהבים זאת) בנוסף, ארגני מסלול מפוליגל בצורת כבישים. עליו יהיה להסיע מכונית לכל הכוונים בהוראתך.פעם באמצעות יד ימין ופעם בשמאל ..
חשוב ביותר לתרגל איתו פעילויות לאירגון הגוף במנחים שונים. כמו: שכיבה על הגב. בטן. צידי הגוף וכו'.
בתוספת הוראות: שכב על הגב. קרב רגל ימין למרפק שמאל ולהיפך ותנשום. המשיכי בהוראות מורכבות יותר.
בהמשך. עליו יהיה לשכב על הבטן ולבצע הוראות דומות . (הרבה יותר קשה)
יש כמובן טיפים רבים נוספים , אך אסתפק בינתיים באלה.
בהצלחה