על ידי משה_אלבאום* » 17 מאי 2007, 01:08
לאחרונה, נתקלתי בעובדה שסטאז'רים ומטפלים מתחילים (עד שנתיים לפחות מהתחלתם) אינם יודעים מה ההבדל בין החומר המלומד בקורס על מנת להפכם למטפלים, לבין הנושאים השייכים לחדר הטיפולים. מסתבר שחושבים שמה שמלומד במסלול ההכשרה, זוהי הגישה והטכניקות האמורות להופיע בחדר הטיפולים. בגלל זה מנחיתים על המטופל גישות וטכניקות רבות מדי, שאינן שייכות לצורך של המטופל הספציפי.
חשוב לזכור שסטודנט לומד כלים רבים מאוד, המיועדים לספק לו ארגז כלים משוכלל ביותר. אין זה אומר שבטיפול המטפל צריך להשתמש בכל ארגז הכלים על מנת לענות לצרכי המטופל.
למה הדבר דומה, דומה למכונאי שצריך להחליף פלג במכונית, ובמקום לקחת את מפתח הפלגים הוא לוקח את כל ארגז הכלים וזורק אותו על המנוע בתקווה שהפלג יתחלף מעצמו.
כל נושא טיפולי, דורש התייחסות מקצועית מדויקת, המצריכה שימוש בכלים הנכונים לאותה בעיה. אין שום סיבה להשתמש ברוטינה תפקודית המשתמשת בכל הכלים, בניסיון להפוך את המטופל לאדם בעל כישורים בכל תחומי הלמידה בהם למד הסטודנט. המצב לרוב נגרם בגלל שהמטפל אינו מודע למיקוד הטכניקות בשיטה, לקושי ספציפי.
חשוב ביותר לזכור שעל מנת להפוך אדם למטפל, חייבים להעלות את רמתו בכל אחת מארבע האינטליגנציות. זאת בכדי שיפתח את הרגישות, הידע וההבנה שתאפשר לו לטפל בנושאים רבים ומגוונים. המסלול אותו עובר המטפל, אינו קרוב ו/או דומה למסלול אותו אמור לעבור המטופל.
אנא חשבו על כך, ונסו להבין מה נדרש לכל אחד מנושאי הטיפול, ובבקשה אל תפילו על המטופל את כל ארגז הכלים.
לאחרונה, נתקלתי בעובדה שסטאז'רים ומטפלים מתחילים (עד שנתיים לפחות מהתחלתם) אינם יודעים מה ההבדל בין החומר המלומד בקורס על מנת להפכם למטפלים, לבין הנושאים השייכים לחדר הטיפולים. מסתבר שחושבים שמה שמלומד במסלול ההכשרה, זוהי הגישה והטכניקות האמורות להופיע בחדר הטיפולים. בגלל זה מנחיתים על המטופל גישות וטכניקות רבות מדי, שאינן שייכות לצורך של המטופל הספציפי.
חשוב לזכור שסטודנט לומד כלים רבים מאוד, המיועדים לספק לו ארגז כלים משוכלל ביותר. אין זה אומר שבטיפול המטפל צריך להשתמש בכל ארגז הכלים על מנת לענות לצרכי המטופל.
למה הדבר דומה, דומה למכונאי שצריך להחליף פלג במכונית, ובמקום לקחת את מפתח הפלגים הוא לוקח את כל ארגז הכלים וזורק אותו על המנוע בתקווה שהפלג יתחלף מעצמו.
כל נושא טיפולי, דורש התייחסות מקצועית מדויקת, המצריכה שימוש בכלים הנכונים לאותה בעיה. אין שום סיבה להשתמש ברוטינה תפקודית המשתמשת בכל הכלים, בניסיון להפוך את המטופל לאדם בעל כישורים בכל תחומי הלמידה בהם למד הסטודנט. המצב לרוב נגרם בגלל שהמטפל אינו מודע למיקוד הטכניקות בשיטה, לקושי ספציפי.
חשוב ביותר לזכור שעל מנת להפוך אדם למטפל, חייבים להעלות את רמתו בכל אחת מארבע האינטליגנציות. זאת בכדי שיפתח את הרגישות, הידע וההבנה שתאפשר לו לטפל בנושאים רבים ומגוונים. המסלול אותו עובר המטפל, אינו קרוב ו/או דומה למסלול אותו אמור לעבור המטופל.
אנא חשבו על כך, ונסו להבין מה נדרש לכל אחד מנושאי הטיפול, ובבקשה אל תפילו על המטופל את כל ארגז הכלים.