ארגז כלים

שליחת תגובה

הנתינה הגדולה ביותר האפשרית, היא ההסכמה לקבל.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ארגז כלים

ארגז כלים

על ידי משה_אלבאום* » 27 אוגוסט 2009, 03:11

רשימה כזו תתפרסם בקרוב מאוד. אנא אהיי בקשר עם הפרסומים שלי בעתיד הקרוב.

ארגז כלים

על ידי מרים* » 24 אוגוסט 2009, 14:46

יונתי, שמחתי לראות אותך כותבת כאן. אני עצמי "אירגנתי" לעצמי רשימה של בעיות (לקויות) הכי שכיחות ולידן רשמתי את כל הטכניקות המתאימות לטיפול באותה לקות. עשיתי את זה כמין מבחן בשבילי וכארגז כלים. אבל הדבר הכי חשוב מעבר לכל טכניקה (לדעתי) זאת ההקשבה. הקשבה מרוכזת למטופל שולפת לך את הטכניקה כמעט באופן אוטומטי (מה גם שלדעתי כמעט כל טכניקה, יכולה לתת מענה למרבית הלקויות שאנחנו נתקלים בהן).

ארגז כלים

על ידי יונה* » 22 אוגוסט 2009, 08:28

שלום-
מאז השתלמות הקיץ עם משה אני נכנסת כל יום לאתר, קוראת, לומדת, מתעדכנת. לא ידעתי על קיומו קודם לכן. היום נכנסתי לנושא "ארגז כלים" ואחרי שקראתי בו חשבתי שמואוד נחוץ, והיה מועיל, אם היתה לנו רשימה, כן, כמו רשימת מכולת של "קושיים" והטכניקה הטיפולית המתאימה להם. דרישה בעייתית? לקראת מבחן הסיכום בלימודים עשינו לעצמנו מין טבלה כזו. אבל כעת, כשאני יודעת שמשה כאן , כאלו בהמשך הדף,
מגיב , מקשיב, מדריך, מסביר, אולי תבוא "רשימה" כזו ממך משה?

ארגז כלים

על ידי משה_אלבאום* » 14 ינואר 2008, 18:04

ה M ייכת ל Multiple כשהכוונה היא לריבוי האינטליגנציות הקיים לאדם. כל אחת מארבע האינטליגנציות מחולקת לתת קבוצות רבות. השילוב התפקודי המודע ביניהן הוא בעצם השיטה.
ה C.Q שייך לקורדינציה הגפנית בלבד. חשוב ביותר אבל לא מספיק להגדרה ולבדיקת התפקודים של האדם.

ארגז כלים

על ידי מבקשת_לדעת* » 14 ינואר 2008, 17:20

שלום לך משה ....
יש לי שאלה( וסליחה על הבורות) ,
מהו ההבדל בין C.Q לM.C.Q ? אני יודעת שזהו שילוב /תיאום בין איטליגנציות שונות אך אשמח אם תוכל לתת לי מידע קצת יותר מפורט בנושא וגם דוג' מחיי היומיום .
תודה מראש...

ארגז כלים

על ידי נטע* » 20 מאי 2007, 20:59

שלום לכם,
אני מרימה את הכפפה, ואשמח להדריך ולעזור למי שרוצה לקבל, לקחת, לבדוק ולהנות מהידע שלי ומנסיוני.
054-5288171
נטע

ארגז כלים

על ידי נטע* » 19 מאי 2007, 20:34

אני רוצה לצרף את קולי לחשיבות ההדרכה.
כל מטפל זקוק וצריך הדרכה מסודרת וקבועה. זה חלק ממחויבות העבודה שלנו כמטפלים, לעצמנו ולמטופלים שלנו. איכות הטיפול תעלה ואיתה ההצלחה וההנאה מהעבודה. לא חשוב הוותק והנסיון, ובודאי בתחילת הדרך.
היכולת של המדריך להתבונן מהצד, להאיר את עינינו, לתת דרך הסתכלות שונה, לשמש לנו אוזן קשבת (לפעמים רק השיתוף שלנו בקול עם המדריך יעשה את עבודת ההדרכה), לשמש למטפל מקום לשתף, לפרוק (קושי, תסכול,זכרון אישי שעלה בטיפול וכו') ומישהו לשמוח איתו בהצלחה.
בהצלחה למי שבתחילת דרכם, יש לנו מקצוע נהדר, בואו נהנה ממנו.
נטע

ארגז כלים

על ידי משה_אלבאום* » 17 מאי 2007, 11:36

תמר שמחתי על ההוספה שלך, כנראה שהגיע הזמן לנסות ולעשות סדר במה שקורה בשטח.
אשמח לקבל כל פנייה להדרכה, ביאורים, עזרה ובכלל.

ארגז כלים

על ידי תמר* » 17 מאי 2007, 11:27

אנא חשבו על כך, ונסו להבין מה נדרש לכל אחד מנושאי הטיפול, ובבקשה אל תפילו על המטופל את כל ארגז הכלים.
ואני רוצה להוסיף ולחדד,
אתם לא לבד, גם אם יש תחושה של "זרקו אותי למים ואני לא ממש יודע לשחות" - מעבר לניסיון להבין מה נדרש, תתייעצו, תשאלו, תתעקשו לקבל הדרכה שוטפת - יש מספיק אנשים שישמחו לעזור, למקד, להאיר קו מנחה, לעשות סדר בעבודה ובטכניקות - לא לחכות עם זה, לעשות זאת מייד כשמתחילים טיפול. כל טיפול.
<בחלונית מופיעה ההודעה "כולנו משפחה אחת", מה יש להוסיף..>

תודה משה, גם אני נתקלת בתופעה הזו.

ארגז כלים

על ידי משה_אלבאום* » 17 מאי 2007, 01:08

לאחרונה, נתקלתי בעובדה שסטאז'רים ומטפלים מתחילים (עד שנתיים לפחות מהתחלתם) אינם יודעים מה ההבדל בין החומר המלומד בקורס על מנת להפכם למטפלים, לבין הנושאים השייכים לחדר הטיפולים. מסתבר שחושבים שמה שמלומד במסלול ההכשרה, זוהי הגישה והטכניקות האמורות להופיע בחדר הטיפולים. בגלל זה מנחיתים על המטופל גישות וטכניקות רבות מדי, שאינן שייכות לצורך של המטופל הספציפי.
חשוב לזכור שסטודנט לומד כלים רבים מאוד, המיועדים לספק לו ארגז כלים משוכלל ביותר. אין זה אומר שבטיפול המטפל צריך להשתמש בכל ארגז הכלים על מנת לענות לצרכי המטופל.
למה הדבר דומה, דומה למכונאי שצריך להחליף פלג במכונית, ובמקום לקחת את מפתח הפלגים הוא לוקח את כל ארגז הכלים וזורק אותו על המנוע בתקווה שהפלג יתחלף מעצמו.
כל נושא טיפולי, דורש התייחסות מקצועית מדויקת, המצריכה שימוש בכלים הנכונים לאותה בעיה. אין שום סיבה להשתמש ברוטינה תפקודית המשתמשת בכל הכלים, בניסיון להפוך את המטופל לאדם בעל כישורים בכל תחומי הלמידה בהם למד הסטודנט. המצב לרוב נגרם בגלל שהמטפל אינו מודע למיקוד הטכניקות בשיטה, לקושי ספציפי.
חשוב ביותר לזכור שעל מנת להפוך אדם למטפל, חייבים להעלות את רמתו בכל אחת מארבע האינטליגנציות. זאת בכדי שיפתח את הרגישות, הידע וההבנה שתאפשר לו לטפל בנושאים רבים ומגוונים. המסלול אותו עובר המטפל, אינו קרוב ו/או דומה למסלול אותו אמור לעבור המטופל.
אנא חשבו על כך, ונסו להבין מה נדרש לכל אחד מנושאי הטיפול, ובבקשה אל תפילו על המטופל את כל ארגז הכלים.

חזרה למעלה