על ידי רחלי* » 15 ספטמבר 2009, 09:38
משה.
תודה רבה על ההתייחסות ועל המידע המעשיר ומעניין.
דומיננטיות אמורה להיות אחידה בכל צידיות הגוף, הווה אומר עין יד ורגל ימין מתפקדים כדומיננטי אצל ימני וההיפך אצל שמאלי.
ובמידה ולא כל השלושה מתפקדים כדומיננטיים- האם יש צורך להתערב ולחזק צד אחד?
או שכבר עדיף לחזק את שני הצדדים יחד עד לרמה מקסימאלית - בכל מקרה.
אני מתייחסת בדבריי למקרה ספציפי של אותו ילד בעל רמה מוטורית וקאורדינטיבית נמוכים מאוד לגילו שנראה מבולבל. הוא אינו מבדיל בין ימין לשמאל, מתקשה בהצלבות וללא רגישויות יתר.
בבדיקת גרפו - הנחתי את העפרון במרכז הדף וחיכיתי לראות איזו יד יושיט- כשציירתי ספירלה מימין לשמאל - בחר ביד ימין, כשציירתי משמאל לימין - בחר ביד שמאל.
בשני המקרים איכות הספירלות הייתה בינונית (מימין היתה מעט יותר שליטה), לשאלתי מה יותר קל ועדיף ענה שזה אותו דבר בשתי הידיים.
בשני המצבים כשהגיע לאמצע הדף איכות האחיזה והכתיבה נפגמו, הגוף הצטרף ולבסוף הוא הפסיק שלא בסוף השורה, הספירלות עלו או ירדו אך לעולם לא נמשכו עד לקצה השורה, ייתכן שהוא פיתח יכולת כתיבה בשתי הידיים על מנת לפצות על הקושי בחציית קו אמצע?
האמת זה די מרשים אותי לראות ילד עם יכולות מוטוריות נמוכות מצליח לכתוב בשתי הידיים ונראה שבאמת כדאי לשמר יכולות אלו ולפתח אותן לרמות גבוהות, כפי שהצעת ולצפות כי בסופו של דבר הוא ייבחר את היד שעדיפה לו.
_אני מאמין שבעתיד נושא הצידיות לא יהייה רלוונטי כי כל הילדים יחונכו להשתמש בשתי ידיהם באותה הרמה, שהיא בעצם רמה הרבה יותר גבוהה ממה שדורשים כיום ביד הדומיננטית.
אני מקווה שהמצב הזה יגיע במהרה בימינו, כך נוכל לעזור לילדים להתפתח לבעלי רמה תפקודית ורגשית גבוהה בהרבה ממה שנהוג כיום._ אולי אנחנו המטפלים נצליח להגשים את חזונך...(-:
משה.
תודה רבה על ההתייחסות ועל המידע המעשיר ומעניין.
[u]דומיננטיות אמורה להיות אחידה בכל צידיות הגוף, הווה אומר עין יד ורגל ימין מתפקדים כדומיננטי אצל ימני וההיפך אצל שמאלי.[/u]
ובמידה ולא כל השלושה מתפקדים כדומיננטיים- האם יש צורך להתערב ולחזק צד אחד?
או שכבר עדיף לחזק את שני הצדדים יחד עד לרמה מקסימאלית - בכל מקרה.
אני מתייחסת בדבריי למקרה ספציפי של אותו ילד בעל רמה מוטורית וקאורדינטיבית נמוכים מאוד לגילו שנראה מבולבל. הוא אינו מבדיל בין ימין לשמאל, מתקשה בהצלבות וללא רגישויות יתר.
בבדיקת גרפו - הנחתי את העפרון במרכז הדף וחיכיתי לראות איזו יד יושיט- כשציירתי ספירלה מימין לשמאל - בחר ביד ימין, כשציירתי משמאל לימין - בחר ביד שמאל.
בשני המקרים איכות הספירלות הייתה בינונית (מימין היתה מעט יותר שליטה), לשאלתי מה יותר קל ועדיף ענה שזה אותו דבר בשתי הידיים.
בשני המצבים כשהגיע לאמצע הדף איכות האחיזה והכתיבה נפגמו, הגוף הצטרף ולבסוף הוא הפסיק שלא בסוף השורה, הספירלות עלו או ירדו אך לעולם לא נמשכו עד לקצה השורה, ייתכן שהוא פיתח יכולת כתיבה בשתי הידיים על מנת לפצות על הקושי בחציית קו אמצע?
האמת זה די מרשים אותי לראות ילד עם יכולות מוטוריות נמוכות מצליח לכתוב בשתי הידיים ונראה שבאמת כדאי לשמר יכולות אלו ולפתח אותן לרמות גבוהות, כפי שהצעת ולצפות כי בסופו של דבר הוא ייבחר את היד שעדיפה לו.
_אני מאמין שבעתיד נושא הצידיות לא יהייה רלוונטי כי כל הילדים יחונכו להשתמש בשתי ידיהם באותה הרמה, שהיא בעצם רמה הרבה יותר גבוהה ממה שדורשים כיום ביד הדומיננטית.
אני מקווה שהמצב הזה יגיע במהרה בימינו, כך נוכל לעזור לילדים להתפתח לבעלי רמה תפקודית ורגשית גבוהה בהרבה ממה שנהוג כיום._ [b]אולי אנחנו המטפלים נצליח להגשים את חזונך...[/b](-: