תשלום על עגלה באוטובוס

שליחת תגובה

לפעמים הדרך לנצח היא להכנע
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: תשלום על עגלה באוטובוס

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי אמא_נמרה* » 16 דצמבר 2011, 14:25

אוי נוסעת, צחקתי וחרדתי חליפות כשקראת. נזכרתי איך העזתי לנסוע באוטובוס בירושלים משכונה לא חרדית (העגלה היחידה באוטובוס שלי) למרכז העיר, עם ילד בן שמונה, ילד בן ארבע וחצי ופעוט בן שנה וחצי. זה היה מסע רציני. והיה לנו מקום לשבת, והיה מקום לעגלה המקופלת, והיו אנשים שעזרו, ועדיין...אין מצב שהייתי עושה זאת שוב. איך מתאימים תחבורה ציבורית לאמהות?

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 16 דצמבר 2011, 09:20

הצאצאים שייאמר לזכותם מגלים בגרות מפתיעה ודאגה הדדית.
דווקא לא מפתיעה... כשאין ברירה אז אין ברירה (לטוב ולרע).

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נוסעת* » 15 דצמבר 2011, 23:01

בכל אופן, ברור שזה טיפשי ומסורבל להתחיל לקפל עגלות בנסיעה של 10 דקות, כשצריך לדאוג לילדים ולתיקים ושאף אחד לא יעוף.

דווקא אם מישהו יעוף נרוויח גם חווית דמו סופרמן :)

האמת שכל מי שעולה לאוטובוס בבני ברק ראוי לה שתיקח ואבן, ואליום ופרוזאק קודם. יחד. נשים שדופות עולות עם 3-4 פעוטות, אלו האחרונים ממושמעים להפליא מתהלכים באוטובוס ברגליים זערוריות ובזוויות עקמומיות באופן שרק כאלו שלמדו לפני יומיים לראות את העולם מגובה חצי מטר מתהלכים, מהר יחסית הם בוחרים להתיישב היכנשהו דווקא בסוף האוטובוס, לגרום התקף לב לכל מי שצופה בהם בדרכם הפתלתלה לשם, והאמא, בדרך כלל האמא מצוידת בעגלה עם רך שנולד לפני שבוע-חודש גג, מבלי לבקש ממישהו להחזיק או לחשוב להעביר למישהו שישלם עבורה, תוקעת את העגלה באמצע האוטובוס, מסדרת איזה קלאצ' פלאצ' בתחתית העגלה כך שלא תזוז עד שתחזור מהמסע לנהג ובחזרה.

בזמן הזה אני כמובן כבר מנשירה שערות במקומות שהשתיקה יפה להם. אם אני קרובה אליה אני אוחזת בידית העגלה בבעתה מתבוננת בדבר המהמם הזה שנח שם בפנים כאילו אין אולקוסים בעולם..

כשהיא חוזרת והאוטובוס נע ומסתובב לו כמה פעמים, היא אוספת אליה את התינוק, מחזיקה אותו בבטן כשכל הראש שמוט קדימה, מקפלת את העגלה ומתיישבת למשך בדיוק שתי תחנות איפה שיש רק מקום, גם הרחק משאר הצאצאים שייאמר לזכותם מגלים בגרות מפתיעה ודאגה הדדית.

אלוהים בטוח נמצא שם כי אחרי כל זה שום דבר אחר לא יכול להסביר איך כל בני המשפחה שורדים את הנסיעה הזו בריאים ושלמים מלבדי שנותרת משתאה על היכולת של האמא שגילה צעיר ממני לרוב בעשור או יותר לתקתק הכל בלי חרדות (מיותרות?), על זה שתמיד אבל תמיד הן האמהות לא מבקשות עזרה ולא מחפשת בעיניים, ולא מסמנות ולא דרוכות ליד מושטת. פשוט מתפעלות הכל ברוגע ובמהירות. מעורר השראה ואימה יחד.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 15 דצמבר 2011, 08:56

אפשר יהיה לעלות עם עגלה פתוחה באוטובוס ולשלם בעבורה באמצעות כרטיסיית נוער בהנחה של 50%
ובמצב החדש - לא כרטיסיית נוער אלא כרטיס מגנטי "רב קו". מה שצריך רשמית זה להוציא לתינוק כרטיס (כן, מגוחך קצת) ואז זה יהיה "כרטיס נוער", והוא ישלם 50%.
מה שאני עושה היום זה לשלם על הפעוט בכרטיס של אחיו הגדול, שגם הוא כרטיס נוער. (סתם כי לרוץ להוציא כרטיס אישי לתינוק כרוך בטרחה ונראה לי מפגר).
למעשה ברוב המקרים הפעוט מוחה ובכלל לא רוצה לשבת בעגלה הפתוחה בזמן הנסיעה, אלא ליד החלון. אז אני נותנת לו, אם האוטובוס לא צפוף מדי (כשמתחיל להתמלא ואין לאנשים איפה לשבת, אני קוראת אותו לסדר). זה אומר שאנחנו תופסים 3 מקומות על כרטיס וחצי ששילמנו... לא ממש קיפוח.

בכל אופן, ברור שזה טיפשי ומסורבל להתחיל לקפל עגלות בנסיעה של 10 דקות, כשצריך לדאוג לילדים ולתיקים ושאף אחד לא יעוף.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 21 אוגוסט 2011, 16:07

מאיה, כל הכבוד... לא הרבה, אבל בכל זאת!!
:))

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי מאיה_יצקן* » 02 אוגוסט 2011, 19:02

לכולם, כנראה שמאבק קטן וממוקד ללא הרבה פרסום בכל זאת עובד כי מה1/8 אפשר יהיה לעלות עם עגלה פתוחה באוטובוס ולשלם בעבורה באמצעות כרטיסיית נוער בהנחה של 50% עבור נסיעות עד מחיר של 9.8 ש"ח ולא נצטרך להסתכן ולקפל את העגלה. תודה על התמיכה מאיה

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי שולי* » 27 יולי 2011, 15:21

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4100873,00.html
כתבה על השינויים במחירי הנסיעה באוטובוס לעגלות פתוחות.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי לוטם_מרווני* » 27 יולי 2011, 14:53

|Y| אז העצומה עבדה?

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נאוה* » 27 יולי 2011, 14:08

שמעתי עכשו בגלצ
מהשבוע הבא התשלום יהיה 50% עד מחיר נסיעה של 9 שח, בערך

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 13 יולי 2011, 12:19

אמא, יש כבר עצומה, ויש גם לינק כאן בדף-
http://www.atzuma.co.il/agalabeotobus

מאיה יצקן יזמה אותה, אני לא חושבת שצריך עוד אחת- אבל צריך דף בפייסובק, כי שם יש עכשיו כמות מאסיבית של גולשים כל יום, כל שעה, וחבל להפסיד-זה כוח עצום!!!
פלונית, למה? יש ארצות שעשירות, ויש להם רכבים, יש ארצות שהתחבורה שם על הפנים (אוטובוסים מלפני 50 שנה עדין נוסעים בכבישים, וכו') יש ארצות (כמו יפן? או סין?) שהרכבות שם זה נסיעה של 3 שעות לעבודה, ואין אפשרות אחרת.... (ז"א שעם אוטו- הוא לא יגיע, כבר יצטרך לחזור...)
מסקרן אותי, למה את חושבת שצריך לבדוק את זה? את חושבת שזה יכול למנף את העצומה?

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלונית* » 13 יולי 2011, 03:17

כדאי לבדוק את המידיניות בחו"ל+ כמה עולה נסיעה, ביחס למשכורת ממוצעת שם...

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי אנונימי » 13 יולי 2011, 02:51

http://www.atzuma.co.il/pensia62

פפריקה למעלה יש אפשרות ליצירת עצומה
(בנתיים לא מזיק גם אם תחתמו על העצומה הזאת - אם אתן מזדהות איתה כמובן)

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 13 יולי 2011, 02:04

http://www.facebook.com/groups/147339865340601
איך עושים כזה??
מישהו יודע?
פלוני- זאת הסיבה שאנחנו מנסים להזיז משהו!! :) אם יש הצעות, או שתרצה/י לחתום על העצומה, הלינק מצורף כמה הודעות לפני כן, נשמח לקבל עזרה הצעות, וכו'... :)

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 יולי 2011, 16:38

תשלום עבור עגלה, נקבע מלפני 60 שנה, כשהעגלות היו ענקיות. אז גם היו מכשירי רדיו ענקיים, והיה צריך לשלם גם על רדיו, וגם על מזוודות גדולות - אבל לא בנסיעות בינעירוניות. בינתיים הטרנזיסטור כבר הגחיך את התשלום על רדיו, עד שהוא בוטל. (אבל בתקופה הראשונה של הטרנזיסטור עדיין נהגים דרשו תשלום!)
עכשיו כשהעגלות מתקפלות וקטנות, היגיע הזמן לפנות לשר התחבורה ולדרוש שישנה את התקנה. (אחרי שהוא יתפנה מהבלגן שהוא עושה בתחבורה הציבורית)

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 12 יולי 2011, 00:36

לגבי בטיחות העגלה, לא יודעת על אמהות אחרות-
יש כאן אוטובוסים נמוכים, שיש מצד שמאל שלהם 3 כסאות בודדים- אני בד"כ יושבת (או מבקשת אם מוכנים לפנות לי) בקדמי, שלפני יש 2 מושבים לכיוון ההפוך לנסיעה, הילדים יושבים שם, והעגלה צמודה אליי- מורידה ברקסים- וכמובן מחזיקה את העגלה צמוד צמוד אליי, ובטח שלא מורידה ממנה את היד! וגם, הגלגלים הקדמיים שלה צמודים לבסיס שעליו מולבש המושב ההפוך.
זה לא מפריע במעבר, כי זה צמוד לצד האוטובוס, זה לא חוסם כסאות אחרים (כשהיא מקופלת, כן), ואם אני חייבת לעמוד, (כי האוטובוס מפוצץ) אני בשום אופן לא אקפל את העגלה- נראה אותו מכריח אותי- אין לי איפה לשבת- אז להחזיק תינוק על הידיים???!!!

אין כאן סיבובים כמו בחיפה או ירושלים, רוב הסיבובים הם ברמזורים רגילים (90 מעלות) ולא טיול ברחובות שכולם בנויים כסיבוב אחד ארוך, אז זה משהו אחר...

זה הרבה יותר בטיחותי לילד- שיושב קשור כולו, כולל רצועות כתפיים, מאשר מוחזק ביד שלי- יד אחת, בזמן שאני צריכה להרגיע אותו, שאי אפשר עכשיו לרדת ממנו ולהתחיל לטייל, בו בזמן שאני צריכה להחזיק עגלה שעם כל תנועה של האוטובוס זזה- כי היא לא מאובטחת בשום דבר, והברקסים לא תופסים בכלל במצב הזה, כולל תיק או כו' שעל הרצפה, כי אי אפשר לשים על העגלה כלום...
ובאמת- איך זה הופך בטיחותי אם שילמתי 5.30? :~\

וסליחה, מצטערת- מה הקשר למנשא?
זה לא העניין כאן בכלל... ואני אישית, אל תפגעו (אני תומכת בכל מאודי במנשא, על כל חשיבותו ויתרונותיו!!!) לא מתכוונת לענות יותר להצעות או דיונים בנושא הזה בדף הזה, למרות שיש לי הרבה סיפורים חמודים ומעניינים ומצחיקים בנושא.... (תוכלו לחפש את השם שלי בדפים על מנשאים, אם תרצו!)
לדעתי, זה לא שייך לכאן, ותודה על הנסיון לעזור מזווית אחרת! אני מעריכה! :))
פלונית, תודה על ההצעה, יש אימייל לכתוב לגל"צ? או פקס? אני לא מקשיבה לרדיו (למי יש זמן כאן בבית, תראו באיזה שעה אני כאן, עכשיו) ולא יודעת בדיוק מה פרטים :) תודה!!

נאוה- זה טיפשי לסגור עגלה כשמדובר בנסיעה קצרה. ולא מעשי כשהתינוק/פעוט ישן בעגלה.
א.- !!!!
ב.- וגם לא אנושי.
אז אולי כמו שבירושלים יש לכם בכלל תמחור שונה לנסיעה עירונית (למה??) שיהיו תקנות שונות קצת... זה הכל :))
מאיה, הלוואי הייתי יכולה לבוא- אני מציעה שתפרסמי בכיכר השוק, כאן באתר! זה יכול לעזור, אולי בפייסבוק (אולי את יודעת איך לפתוח דף של "לייק" במקום של הצעת חברות?)
זה בשבילי לפחות 2 אוטובוסים, ותארי לעצמך איזה טיול זה יהיה בשבילנו...

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נאוה* » 11 יולי 2011, 13:49

איך מאובטחות עגלות נכים? זה עדיין כמו שאני זוכרת, שהנכה פשוט צריך להחזיק בעמוד, כמו מישהו שנוסע בעמידה? וכך גם אמור הורה "לאבטח" עגלה פתוחה עם תינוק?
באוטובוסים החדשים במקום של כיסא הגלגלים יש חגורה בה אפשר לסגור עגלה פתוחה או אפילו סגורה וככה להשאיר עגלה עומדת (סגורה) ואז עגלה סגורה כן חוסכת מקום.

בכל מקרה זה טיפשי לסגור עגלה כשמדובר בנסיעה קצרה. ולא מעשי כשהתינוק/פעוט ישן בעגלה.

ובירושלים יש בעיה נוספת, יש יותר עגלות משהאוטובוס יכול להכיל.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי סמדר_נ* » 11 יולי 2011, 12:35

וכל זה תוך כדי נסיעה
הייתי מתחילה מכאן. למה זה צריך להיות תוך כדי נסיעה?? הנהג לא יכול לחכות?
שוב, כאן לא יעלה על דעת נהג להתחיל לנסוע בטרם יוודא שכולם יושבים בבטחה. קל וחומר ילדים.
אם זה לא בטיחותי היה צריך לאסור להכניס עגלה פתוחה ולא משנה עם תשלום או בלי תשלום
אני מסכימה לגמרי. דיברתי על המצב במקום שאני גרה בו עכשיו, לא המצב בארץ.
אגב, איך מאובטחות עגלות נכים? זה עדיין כמו שאני זוכרת, שהנכה פשוט צריך להחזיק בעמוד, כמו מישהו שנוסע בעמידה? וכך גם אמור הורה "לאבטח" עגלה פתוחה עם תינוק?
כי אם כן, אז בלי שום קשר לתקנת תשלום מטופשת כזו או אחרת, נסיעה באוטובוס עם תינוק בעגלה נראית לי רעיון גרוע מאד. גם נסיעה באוטובוס בכסא גלגלים -- אבל לנכים יש פחות ברירות.
ולפני שקופצים עלי -- אז כן, אני יודעת מה זה להסתובב עם מנשא בקיץ הישראלי ולחכות לאוטובוס. זה לא להיט, נכון (זה כן לוהט). אבל הייתי בכל זאת חוששת להשאיר תינוק בעגלה בזמן נסיעה.
כן, ילדים זה לא נוח במיוחד.
ובעיקר שזה תופס מקום
וזו באמת הנמקה מטופשת ומקוממת. גם אנשים ששוקלים 180 קילו תופסים מקום. ואני לפי ההיגיון הזה בכלל הייתי אמורה לשלם רק חצי כרטיס.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי מאיה_יצקן* » 11 יולי 2011, 11:38

גם משרד התחבורה טוענים שהסיבה לתשלום היא יעני בטיחותית ובעיקר שזה תופס מקום
אני אומרת קודם כל שהרבה פחות בטיחותי לקפל את העגלה, להחזיק את התינוק, להושיב את הילדים האחרים וכל זה תוך כדי נסיעה
ודבר שני איך זה פתאום הופך לבטיחותי כשמשלמים. אם זה לא בטיחותי היה צריך לאסור להכניס עגלה פתוחה ולא משנה עם תשלום או בלי תשלום
לגבי המקום פעם העגלות היו מתקפלות כמו מטריה ובאמת תופסות פחות מקום ופעם באוטובוסים לא היה משטח מיוחד בדרך כלל מול הדלת האחורית שבו ניתן להשאיר עגלה פתוחה אבל היום עגלה פתוחה וסגורה תופסות את אותו המקום ובדרך כלל עומדים עם העגלה במשטח המיועד לעגלות ולכסאות גלגלים
אני מאד מקווה שיהיה שינוי בנושא לטובת כולנו

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי סמדר_נ* » 11 יולי 2011, 03:42

שאלת תם: זה בטיחותי? המעצורים של העגלה די בהם למנוע אותה מלהתגלגל בזמן, נגיד, בלימת פתע?
יתכן שהבעיה היא מבנה האוטובוסים. בעיר בה אני גרה (בארה"ב) מספר המושבים באוטובוס הוא כמחצית ממספר המושבים באוטובוס בארץ. לכן יש המוווון מקום במעברים, ושום מטען חורג אינו אמור להפריע לאיש. האוטובוס בנוי תחת ההנחה שאנשים יישאו מטענים כאלה. לכן, מלבד במצבי מלאות קיצוניים, הנסיעה באוטובוס נוחה מאד ונגישה לכולם. יש פלטפורמה שיורדת לגובה המדרכה כדי לסייע לעגלות נכים לעלות, והנהג בכבודו ובעצמו קם ממושבו ומאבטח את כסא הגלגלים למקומו. אפשר גם להגיע לאוטובוס עם אופניים -- יש מתקן מיוחד לנשיאתם, בצידו הקדמי החיצוני של האוטובוס.

אבל הצד השני של העניין הוא שאזרחי ארה"ב לא מתים על תחבורה ציבורית, ולא ברור שנעשה די לעודד את השימוש בה. היא אולי נעימה, אבל יקרה, זמינותה מוגבלת והרבה פעמים היא גם מאד לא יעילה -- לא יעילה עד כדי כך שהחסכון הכספי בחיים ללא רכב הוא זניח עד לא קיים, והירידה באיכות החיים לעומת זאת מורגשת מאד. לכן, אוטובוס הוא לא בדיוק הבחירה התחבורתית המועדפת על משפחות, בטח לא עם תינוק.
כך שאני לא יודעת אם הסיבה שלא יצא לי לראות עגלות תינוק פתוחות באוטובוסים היא שזה אסור, או פשוט כי לא כל כך רואים תינוקות באוטובוסים. כשראיתי תינוקות באוטובוסים הם היו על הידיים או במנשא, ולא שמתי לב אם יש עגלה מקופלת או לא. רק שהמדגם הזה הוא כל כך קטן, שאני לא יודעת אם אפשר להסיק ממנו משהו.
אבל יש לי חשד, לאור ההקפדה על אבטוח כסאות הגלגלים במנגנון מיוחד שקיים באוטובוס, שיש בכל זאת עניין בטיחותי עם עגלה פתוחה, עם תינוק בפנים (גם קניות נישאות בידיים או בעגלות "טרולי" שאפשר להשכיב, או להעמיד בצורה יציבה. לא בעגלות פתוחות ארבע-גלגליות). אולי אברר.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי מאיה_יצקן* » 10 יולי 2011, 23:08

שלום לכולכן
אני יוזמת העצומה על עגלה פתוחה באוטובוס
http://www.atzuma.co.il/agalabeotobus
מצלטמת בנושא כתבה בערוץ 10 שתשודר במסגרת החדשות במוצ"ש
אבל הכי חשוב ביום חמישי בשעה 17:00 יש הפגנה מול משרד התחבורהבתל אביב רחוב המלאכה 8
אשמח שכולן יבואו ושתעניינו עוד הורים להגיע
אולי ביחד נצליח להשפיע

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2011, 22:54

פרח הלימון, הקטן שלי בן שנתיים ומשהו (-:
יש לעגלה יתרונות, יש לה גם חסרונות.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלונית* » 10 יולי 2011, 22:48

לכתוב לגלי צה"ל לתוכנית יהיה בסדר בימים שני עד חמישי בין 15:00 ל 16:00

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פרח_הלימון* » 10 יולי 2011, 22:46

_בקול חלוש אני מעזה להביע דעה נגד הכיוון הכללית של הדף:
אותי התקנות האלה עודדו להרבות שימוש במנשא, ובדיעבד אני שמחה על זה._ בגיל שנה וחצי,כשאת חוזרת עמוסה בקניות מהשוק,בחום,עגלה זה הצלה!

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פרח_הלימון* » 10 יולי 2011, 22:40

_אחת הנסיעות היותר "נחמדות" היתה לשתי תחנות בלבד, כשאני עם שלושת ילדיי שיחיו, אחרי יום קשה ומפרך (סיפור אחר!) וחם, אחרי המתנה של חצי שעה בתחנת אוטובוס בלי צל של צל בסביבה, ואחרי קניות, והעגלה עמוסה שקיות קניות, כמו גם התיק שלי, והתינוק עצמו (בחורצ'יק חסון בן שנה, ב"ה...)
הנהג התעקש לעצור בצד, שאפרוק את כל השקיות, ואקפל את העגלה (שאגב צריך 2 ידיים ורגל אחת למשימה הנלבבת). וכמובן, שאפילו לא הספקתי להתיישב עם תינוק בידיים ומלא שקיות שצריך לשמור שלא יתפזרו-
האוטובוס הגיע כמובן לתחנה... בא לי לבכות !!!!!!!!! לצערי קרה לי דבר דומה,אבל עם ילד אחד.. ופשוט צווחתי על הנהג מרוב תסכול

אז כמובן, שהייתי צריכה לפתוח שוב את העגלה (למבטיהם הנזעמים של הנהג, ונוסעים שנעצו את מבטיהם אל הנהג...) להעמיס את התינוק, התיק והשקיות
ולרדת מהאוטובוס...._

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי טול_טול* » 10 יולי 2011, 22:18

חיפשתי את המאמר הזה, אבל לא זכרתי אם הוא מYNET או הארץ.
הטוקבקים מזעזעים.

אני לא אמא, אבל מזדעזעת כל פעם כשאני רואה את היחס לאמהות באוטובוס.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי ורד* » 10 יולי 2011, 20:15

חברים יקרים, לצערנו רק לוביסטים יכולים לעשות את העבודה הזו, והלוביסטים של התחבורה הציבורית יושבים כבר טוב טוב בכנסת....
אולי שווה לפנות לח"כים חרדים, שהאוכלוסיה שלהם משתמשת רבות בעגלות ובאוטובוסים.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי ע_ע_ע* » 10 יולי 2011, 15:06

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 10 יולי 2011, 14:44

נתחיל מהסוף-
נאוה תודה תודה תודה על העצומה!! מפרסמת בכיכר ובפייסבוק :)
לוטם ופלונית
אני לא יכולה עם מנשא. יש לי בעיות ברצפת האגן, ומאז אחרי הלידה האחרונה אני לבד עם שלושתם- שזה אומר קניות עם שלושתם, ביטוח לאומי עם שלושתם, בנק עם שלושתם...
אז כשהקטן היה יותר קטן, הוא היה במנשא, והשני היה בעגלה עם הקניות, והייתי הוכת (40 דק' לכל כיוון) כי לא היה לי כסף לאוטובוס.
עכשיו, 2 הגדולים הולכים, והקטן בעגלה, עם הקניות, ואני לא יכולה ללכת את זה- אני פשוט ממוטטת! אז אני לא יכולה מנשא.
ואני חייבת לציין-
את שלושתם (כ"א עד גיל שונה) נשאתי במנשא, לצערי את האחרון, לא מספיק- בגלל מגבלות פיזיות (גב, רצפת האגן) ולא כל אחת יכולה לעמוד בזה...
גם לא כל אחת רוצה.
אז מה, בגלל שיש לי עגלה, אני חייבת או ללכת ברגל, או לשלם על מונית, או לקנות אוטו?
לא יכול להיות שאין התחשבות בנושא!
אני לא מחפשת פתרונות לזה שצריך לשלם על עגלה,
אני רוצה לבטל את המצב הזה.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נאוה* » 10 יולי 2011, 13:57

אבל עם המנשא אפשר לשאת ילד עד גיל שנה וחצי בערך. ואנחנו חייבים לסוע איתו באוטובוס כמה פעמים ביום. היאמו שלנו אכן עדיין משמש את בעלי, אבל אני כבר לא יכולה, הוא כבד.
הוא אומנם יכול ללכת, אבל מה אני אמורה לעשות כשהוא נרדם, יש לי נסיעה בלפחות שני אוטובוסים לכל כיוון, בנוסף זמני המתנה ונסיעה שמגיעים למשהו כמו שעה.


והקישרור לעצומה

http://www.atzuma.co.il/agalabeotobus/0/7

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי לוטם_מרווני* » 10 יולי 2011, 12:18

נראה לי שמנשא יפתור לך את הבעיה. התינוק במנשא, הקניות בעגלת קניות והופה- את הופכת לנוסעת עם עגלת שוק ואיש לא ימנע ממך לנסוע כך.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2011, 12:09

בקול חלוש אני מעזה להביע דעה נגד הכיוון הכללית של הדף:
אותי התקנות האלה עודדו להרבות שימוש במנשא, ובדיעבד אני שמחה על זה.
כיוון שהחלופה הזאת קיימת, אני חושבת שנכון מצד אגד ודן לא לעודד שימוש בעגלות באוטובוסים. לא יהיה הוגן לאסור על זה לגמרי, וגם לי יש מצבים של אין ברירה - אבל לתת את זה בחינם יעודד הרבה יותר עגלות באוטובוס משיש היום, וזו בעיה. גם ככה האוטובוסים (לפחות בירושלים) צפופים מדי. אני מסכימה שקיפול העגלה לא באמת מועיל לצפיפות, אבל כמו שהתקנה הזאת נתנה לי דחיפה לחכיוון המנשא, ככה היא ודאי נתנה לעוד הרבה אימהות. לא בכל מצב זה אפשרי, אבל עדיין נראה לי שהמצב באוטובוסים היה נראה הרבה יותר גרוע אם היה עידוד כזה לעגלות - ביטול תשלום לגמרי.
באגד (לפחות בירושלים) כן משלמים על עגלה בכרטיסיית נוער, וזה באמת מופרך גם בעיניי לשלם עליה כמו על מבוגר.
טדליק סיפרה באחד הדפים על תשלום באוטובוס על כלי נגינה שונים, אז אני יודעת שעגלות תינוקות הן לא המטען החורג היחיד שחייב בתשלום.
לגבי עגלות קניות - שאלה טובה. אולי נכון לחייב גם אותן בתשלום, אבל אולי לא כי להן אין חלופה טובה כמו מנשא. (תינוק במנשא תופס הרבה פחות מקום מתינוק בעגלה, לעומת זאת קניות בתיק גב לא תופסות הרבה פחות מקום מקניות בעגלת קניות).

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 10 יולי 2011, 11:02

אם, לפי הגיל הם כבר חייבים בתשלום.
לא קשור לגיל-
אני עם 3 ילדים מתחת גיל 5 (עוד מעט הגדול בן 5, בע"ה- ואז חייב בתשלום, גם אם זה רק שנינו נוסעים)
אני צריכה לשלם על כרטיס נוער (יש לי כרטיסיה), ועליי, ועל העגלה-
הכרטיסיה לא האישיו כאן, למרות שזה ממש לא הוגן, כמה ילדים כבר יכולים להיות למישהו מתחת לגיל 5...?
אני לא מחפשת עצות, אנשים :)) (באמת שמחייכת,לא כועסת!)
אני רוצה שנעשה שינוי- זה לא הוגן!!
פשוט לא הוגן שאני צריכה עם תינוק ביד לפרוק עגלה משקיות קניות...
נוסעת יקרה,
אולי את לא ברחובות...
את צריכה לראות איך נראה אוטובוס ממוצע-
לפחות (ובתחילת האוטובוס) 3 עגלות קניות- שרוחבן בערך חצי מטר, וכמובן שהן בולטות אל המעבר, ואז אני לא יכולה לעבור...
באמצע האוטובוס (לפני בדלת האחורית) יש לפחות מישהו אחד עם איזה 8-10 שקיות עמוסות קניות, וזה, תאמיני לי- תופס גם תופס את המעבר, או מושב נוסף.
למה הם לא משלמים?
ולמה אני צריכה ביד אחת (אם אני כבר יושבת) להחזיק תינוק מתפתל, הוא כבר אוהב לטייל-עצמאי, וביד שניה להאבק בשקיות קניות שלא יתפזרו לכל עבר עם כל תנועה של האוטובוס, בנוסף לעגלה מקופלת (כביכול, כי יש גבול כמה אני יכולה לעשות ביד אחת) שעם כל גז-ברקס של האוטובוס נתקעת לילדים שלי ברגליים?
למה זה צריך להיות ככה?
למה הוא לא יכול לשבת לידי על העגלה, מרוצה מהחיים, וגם אני- וכל השקיות על העגלה?
ראית פעם איך עגלה של פג מתקפלת? זה לא טיולון, ותאמיני לי, הרבה פחות מקום נדרש כדי שתשאר נושאת תינוק+אקססוריז...
נאוה-
מה שעוד מעצבן זה- שהם דורשים באמת תשלום של מבוגר- לא מוכנים לקבל מכרטיסית נוער!! התשלום על עגלה הוא תשלום כמו של נוסע מבוגר!
(יש גם כרטיסיות לבוגרים, כדאי לך לקנות, יש איזה 15% פחות על כל נסיעה... תבדקי)
_פלוני/ת יש לי רשיון, אין לי כסף לאוטו וכל הדרוש לאחזקתו... :)
אנשים- תפיצו את העניין במייל, לחברות/ים שלכם, אולי מישהו יודע איך לפתוח דף בפייסבוק, שייתן להם בראש!
תפיצו, שעוד ועוד אנשים יכנסו לעניין הזה, וישתתפו במחאה. יש הרבה אנשים (בעיקר נשים) שנוסעים באוטובוס עם עגלה, או אנשים שמבינים לליבנו!
תפיצו!! :)
יום טוב :)

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נאוה* » 10 יולי 2011, 10:39

היתה לא מזמן עצומה בנושא.
אם אמצע אותה אני אביא קישור גם לכאן.

מצטרפת למאבק.
ואנחנו נוסעים באוטובוסים כל היום, לפחות היו מוכנים לקבל תשלום בכרטיסיית נוער ולא שבכל נסיעה אני אצטרך גם להתארגן על כסף קטן.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פלוני_אלמונית* » 10 יולי 2011, 09:21

הי - את צודקת לחלוטין במאבקך.
אבל עד שתצליחי במאבק- אני מציעה לך, לקנות כרטיסיית נוער לילדים, אלו השניים שמתלווים לקטנצ'יק בעגלה.
אם, לפי הגיל הם כבר חייבים בתשלום.
נדמה, כי אוטובוס אמור להיות משהו עממי, אלא שאגד, אולי גם דן, תפסו איזה ריגשי בדרך... ולא מסתפקים בהגדרה הסימפטית הזאת.
הכל ישתנה, כשייפסק המונופול, ויקומו לנסוע עוד חברות תעבורה ציבורית. אולי עד אז נעשה כבר כולנו רישיון נהיגה...

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי אנונימי » 10 יולי 2011, 04:16

נוסעת, עלה בדעתך כי במשרד התחבורה מעודדים את האמהות להשתמש במנשא? (-;
עכשיו ברצינות, אלו תקנות הוראות של משרד התחבורה. למעשה במדינה מתוקנת לא אמור ים לשלם על ילדים בתחבורה הציבורית. (עם עגלה או בלי) כנ"ל אם את עולה עם שני ילדים את אמורה לשלם כרטיס אחד. גם זה אבסורד אבל כאמור במדינה מתוקנת .... ואנו מדינה בתיקון.
העצומה צריכה להיות כלפי משרד התחבורה, משרד שביזבז מליוני שקלים על קמפיינים אדיוטיים בשל הרפורמה בגוש דן.... ועוד מליונים להציב דיילים בתחנות האוטובוס שיסבירו לנוסעים על הרפורמה...
אך דיילים אלו ידעו להסביר פחות מנוסע ממוצע שטרח לברר מעט על הקוים החדשים שצריך... )-:
דף פיסבוק יכל להיות רעיון טוב... לדעתי שידבר על תשלום ילדים באוטובוס...עם עגלה שניים או יותר .... (גם לי אין מושג איך בדיוק פוחים דף כזה.)
והמרגיעון שיצא : "כשהדעת נחה, עולה נחת רוח - מה יניח את דעתך?" (-:

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי נוסעת* » 10 יולי 2011, 02:20

פפריקה רוב העגלות תופסות מקום רב והגיוני לשלם מחיר של נוסע בודד עבור זה. שקיות קניות וכדומה לא משתווים ברובם לעגלה ממוצעת.

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 10 יולי 2011, 01:37

לוטם, לא, לא היה עליי מספיק כסף כדי לשלם, וגם- אני לא חושבת שזה הוגן ואנושי לדרוש תשלום על זה....
ומכאן המחאה.
אני עוד איכשהו גיברת חזקה... אבל מה קורה אם מישהי נגיד בסוף הריון, עם ילד קטן על העגלה, ויום מהביל, וקניות, בנוסף לתיק שלה, ותיק התינוק...?
אז גם, היא צריכה לפרוק הכל, או לשלם?
כל העניין זה מה שכתבתי למעלה... ואני רוצה לעשות איזה שינוי, לא לשלם. :)

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי לוטם_מרווני* » 10 יולי 2011, 01:21

הצעת לנהג לשלם כרטיס נוסע על העגלה ולהעלות אותה as is?

תשלום על עגלה באוטובוס

על ידי פפריקה_הונגרית* » 10 יולי 2011, 00:56

זהו דף מחאה
שלום לכל הבאים!
הדף נפתח עקב תסכול (שאני רואה שהוא אכן לא רק פרטי שלי...) שהולך וגובר עם כל נסיעה באוטובוס!
בעיקר בעקבות העובדות הבאות:
א- ברכבת ישראל אין דרישה לשלם על עגלה
ב- עגלה מקופלת תופסת אותו מקום, ולעיתים אף יותר
ג- אנשים נושאי תיקי ענק, או עגלות קניות או שקיות רבות ומרובות אינם נדרשים לשלם

אשמח מאוד לרעיונות, או אפילו יישומם-
@ היה לי רעיון לפתוח דף פייסבוק, אין לי מושג איך לעשות את זה כדף חברתי , שצריך לעשות לייק, ולא דף רגיל לבקש חברות, ואני לא ממש יודעת מה לכתוב, ואיך להשתמש בו (כ דף מחאה)
@ יש איזה אתר שכל פעם אני מקבלת ממנו עצומות לחתימה, האם מישהו יודע איך להכין עצומה כזאת, כמה היא באמת יכולה לפעול, ולאן צריך לשלוח אותה? וגם איך... ואם יש עוד פרטים, כמובן, אשמח שתשתפו...
@ אם יש עו"ד שיכולים להגיש איזה משהו (תביעה? בקשה לביטול? בקשה לשינוי הוראת משרד ממשלתי? לא יודעת איך יקראו לזה) ורוצים לפעול בנושא, אשמח לשמוע רעיונות
@ אולי מישהו- דוד שלו הוא שר משרד התחבורה או משהו, והוא יכול להביא לו איזו מתנה גדולה בשם כולנו ולהתחנף שיפעל לשינוי המצב...?

אחת הנסיעות היותר "נחמדות" היתה לשתי תחנות בלבד, כשאני עם שלושת ילדיי שיחיו, אחרי יום קשה ומפרך (סיפור אחר!) וחם, אחרי המתנה של חצי שעה בתחנת אוטובוס בלי צל של צל בסביבה, ואחרי קניות, והעגלה עמוסה שקיות קניות, כמו גם התיק שלי, והתינוק עצמו (בחורצ'יק חסון בן שנה, ב"ה...)
הנהג התעקש לעצור בצד, שאפרוק את כל השקיות, ואקפל את העגלה (שאגב צריך 2 ידיים ורגל אחת למשימה הנלבבת). וכמובן, שאפילו לא הספקתי להתיישב עם תינוק בידיים ומלא שקיות שצריך לשמור שלא יתפזרו-
האוטובוס הגיע כמובן לתחנה...
אז כמובן, שהייתי צריכה לפתוח שוב את העגלה (למבטיהם הנזעמים של הנהג, ונוסעים שנעצו את מבטיהם אל הנהג...) להעמיס את התינוק, התיק והשקיות
ולרדת מהאוטובוס....

חזרה למעלה