על ידי תמרוש_רוש » 23 נובמבר 2012, 05:11
אני סובבת בתחושה שבתי רואה בטיפול הזה מאין "האשמה" או מסר שהיא זקוקה לשיפור או תיקון. ומכאן ההתנגדות שלה לטיפול ובעיקר לתירגול בבית. אני בכלל לא רואה את זה ככה. כוונתי היתה לעזור לה בנושאים שאני רואה שהרגישות מפריעה לה: אינטראקציות בין אישיות, שינה ועוד כמה דברים. אני מרגישה שאני לא מצליחה להסביר לה טוב מספיק מדוע אנו הולכים לריפוי בעיסוק.
לא פשוט.
המדריכה הראשונה שלי בהכשרה אמרה לי (בהקשר של ילדים, אבל נכון אוניברסלית, מן הסתם) שלכל טיפול יש מחיר.
לא רק בכסף, אלא בזמן, השקעה, אנרגיה, והדברים העדינים יותר כמו ההשפעה על תפיסת הילד את עצמו ואת מה שמצפים ממנו.
והסוד הגדול הוא להצליח לשקלל את המחיר עם התועלת, ולוודא שהטיפול באמת נותן לילד יותר מאשר "לוקח" ממנו, ואם זה לא כך - להפסיק טיפול, לשנות מטרות, לשנות כל דבר אחר שיביא לתוצאה רצויה יותר.
כמרפאה אני יכולה להגיד לך שהיו ילדם שטיפלתי בהם וחבל שטיפלתי... למרות הכוונות הטובות והמאמץ שלי, לדעתי המחיר עלה על התועלת.
לפעמים מאוד קשה לעצור ולעשות את החשיבה הזאת.
והדברים האלה כל כך עדינים...
כוונתי היתה לעזור לה בנושאים שאני רואה שהרגישות מפריעה לה: אינטראקציות בין אישיות, שינה ועוד כמה דברים.
האם זה (בערך, בכללי) מה שאמרת לה לפני שהתחלתן ללכת? כי אם כן, יכול להיות שהיא קיבלה מה שאמרה לה, אבל לא רואה את החיבור בין הכוונות (שלך) לבין מה שקורה לה בשטח עם המרפאה הזאת.
ואם לא הצלחת לדבר על זה אתה עדיין באופן ברור, אז עכשיו הזמן

וגם: לנסות לקבל ממנה פידבק האם מה שנראה לך שמפריע לה באמת מפריע לה, ועד כמה. אני באמת באמת מאמינה שילדים מעל גיל 6 צריכים לקחת חלק בתהליך קביעת המטרות הטיפולייות של עצמם. רק שבאופן אישי, אני יכולה להגיד לך שיש לי מה ללמוד בעניין, איך לעשות את זה... זה לא הנושא הכי מדובר בתחום, להתרשמותי, וכל מרפאה עושה את זה בדרכה, אינטואיטיבית, מי פחות ומי יותר...
סה"כ היא עובדת "מדוייק" בצביעה ובציור פרטים קטנים.
את מתכוונת שכשהא צובעת ומציירת הכתף שלה יציבה יחסית והאצבעות הן אלה שזזות ועושות את רוב העבודה?
זה סימן מעולה.
מסתבר שכמעט כל הילדים מתחילים לכתוב מלמטה. מדוע אם כך, החליטו שהדרך ה"נכונה" , היא הפוכה מהדרך ה"טבעית"?
כי למידה זה דבר אחד, ועשייה היא דבר אחר.
ההתחלה מלמטה היא כיוון שכשאת מציירת צורה שעדיין לא מוכרת לך, יותר קל להתחיל מלמטה, מהבסיס. יותר קל לתכנן את הצורה כך.
אבל כשכותבים הרבה מספרים ואותיות בשטף, הכתיבה מלמעלה למטה קלה יותר לשרירים, קולחת יותר וחוסכת מאמץ וזמן.
[u]אני סובבת בתחושה שבתי רואה בטיפול הזה מאין "האשמה" או מסר שהיא זקוקה לשיפור או תיקון. ומכאן ההתנגדות שלה לטיפול ובעיקר לתירגול בבית. אני בכלל לא רואה את זה ככה. כוונתי היתה לעזור לה בנושאים שאני רואה שהרגישות מפריעה לה: אינטראקציות בין אישיות, שינה ועוד כמה דברים. אני מרגישה שאני לא מצליחה להסביר לה טוב מספיק מדוע אנו הולכים לריפוי בעיסוק.[/u]
לא פשוט.
המדריכה הראשונה שלי בהכשרה אמרה לי (בהקשר של ילדים, אבל נכון אוניברסלית, מן הסתם) שלכל טיפול יש מחיר.
לא רק בכסף, אלא בזמן, השקעה, אנרגיה, והדברים העדינים יותר כמו ההשפעה על תפיסת הילד את עצמו ואת מה שמצפים ממנו.
והסוד הגדול הוא להצליח לשקלל את המחיר עם התועלת, ולוודא שהטיפול באמת נותן לילד יותר מאשר "לוקח" ממנו, ואם זה לא כך - להפסיק טיפול, לשנות מטרות, לשנות כל דבר אחר שיביא לתוצאה רצויה יותר.
כמרפאה אני יכולה להגיד לך שהיו ילדם שטיפלתי בהם וחבל שטיפלתי... למרות הכוונות הטובות והמאמץ שלי, לדעתי המחיר עלה על התועלת.
לפעמים מאוד קשה לעצור ולעשות את החשיבה הזאת.
והדברים האלה כל כך עדינים...
[u]כוונתי היתה לעזור לה בנושאים שאני רואה שהרגישות מפריעה לה: אינטראקציות בין אישיות, שינה ועוד כמה דברים.[/u]
האם זה (בערך, בכללי) מה שאמרת לה לפני שהתחלתן ללכת? כי אם כן, יכול להיות שהיא קיבלה מה שאמרה לה, אבל לא רואה את החיבור בין הכוונות (שלך) לבין מה שקורה לה בשטח עם המרפאה הזאת.
ואם לא הצלחת לדבר על זה אתה עדיין באופן ברור, אז עכשיו הזמן :-)
וגם: לנסות לקבל ממנה פידבק האם מה שנראה לך שמפריע לה באמת מפריע לה, ועד כמה. אני באמת באמת מאמינה שילדים מעל גיל 6 צריכים לקחת חלק בתהליך קביעת המטרות הטיפולייות של עצמם. רק שבאופן אישי, אני יכולה להגיד לך שיש לי מה ללמוד בעניין, איך לעשות את זה... זה לא הנושא הכי מדובר בתחום, להתרשמותי, וכל מרפאה עושה את זה בדרכה, אינטואיטיבית, מי פחות ומי יותר...
[u]סה"כ היא עובדת "מדוייק" בצביעה ובציור פרטים קטנים.[/u]
את מתכוונת שכשהא צובעת ומציירת הכתף שלה יציבה יחסית והאצבעות הן אלה שזזות ועושות את רוב העבודה?
זה סימן מעולה.
[hr]
[u]מסתבר שכמעט כל הילדים מתחילים לכתוב מלמטה. מדוע אם כך, החליטו שהדרך ה"נכונה" , היא הפוכה מהדרך ה"טבעית"?[/u]
כי למידה זה דבר אחד, ועשייה היא דבר אחר.
ההתחלה מלמטה היא כיוון שכשאת מציירת צורה שעדיין לא מוכרת לך, יותר קל להתחיל מלמטה, מהבסיס. יותר קל לתכנן את הצורה כך.
אבל כשכותבים הרבה מספרים ואותיות בשטף, הכתיבה מלמעלה למטה קלה יותר לשרירים, קולחת יותר וחוסכת מאמץ וזמן.