תזונה ללידת תינוק בריא

שליחת תגובה

יש רק אדם אחד, הוא לא אף אחד מאיתנו, והוא קיים בכל אחד מאיתנו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: תזונה ללידת תינוק בריא

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי קריאה_לצילי* » 15 ינואר 2022, 04:30

צילי, אם את מגיעה לאתר הזה מעת לעת, אני אשמח לשמוע את המחשבות שלך על הכנת הגוף להריון באמצעות תזונה. תודה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי יעלי_לה » 19 ינואר 2015, 12:57

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תפילה_לאם » 24 נובמבר 2014, 11:24

אחת העצות כנגד בחילות היא ארוחות קטנות ותכופות. עצה נוספת היא לצאת החוצה כמה שיותר לאורך היום.
ואם את מוצאת משהו מזין שמתחשק לך כמו מיצי פרות או צ'יפס ביתי שהכנת בתנור - שיהיה לך לבריאות! :-)
ובדרך כלל הבחילות חולפות בהמשך.
בשעה טובה! @}

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי הריונית_טריה* » 24 נובמבר 2014, 08:57

תודה לכולכן על הדף המקיף והמאלף והמלא בכל טוב של שנים של השקעה.
אני רוצה להתייעץ אתכן. לשמחתי, אחרי הרבה זמן של נסיונות, וטיפולי פוריות, אני סוף סוף בהריון.
נראה לי שאני עוד ממש לא מעכלת, אבל הגוף שלי לא נותן לי לשכוח.
כל התזונה הבריאה והמאוזנת שאני משתדלת לשמור עליה בשנים האחרונות, פשוט פרחה לה מהחלון.
הבחילות כל כך חזקות, שלא בא לי לאכול שום דבר. ואם כבר בא לי, זה דברים כמו צ'יפס, או מיצי פירות.
כל דבר אחר מגעיל אותי. כל הירקות והשמנים האורגניים הטבעים שלי שאני צורכת תמיד, כל השקדים והאגוזים והטחינה וביצי החופש- היו כלא היו.
ובינתיים, אני בשבוע שישי והספקתי לרדת שני ק"ג, להיות חולה בדלקת בדרכי השתן וחולה בדלקת אוזניים...
מה עושים? ואיך לא תלויים בתוספים כדי להתקיים?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אורי* » 10 אוקטובר 2014, 14:42

נראה לי ש החיוניות שלי חלק שמיני זה דף טוב לדבר על הנושא הזה
או אפילו לפתוח דף חדש בנושא

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מיצי* » 10 אוקטובר 2014, 14:25

איך מתגברים על רגשות האשמה? או איך נמנעים מהם? או איך פשוט מתגברים על הרצון לאיזה כוס קפה?
הרי אי אפשר להיות מושלמים, והרצון לשלמות מביא איתו כל כך הרבה רגשות אשמה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי שולמית* » 08 יולי 2014, 18:51

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 24 מרץ 2014, 18:05

יש בכלל בארץ אפשרות לצריכת דגים אורגניים?
מזמן לא ראיתי כאלה.

האם זה מגן מפני הכספית שבדגים?
כן.

האם יש דרכים אחרות לצרוך סרדינים שלא מקופסאת שימורים?
תבררי בחנות דגים אם יש סרדינים טריים.

האם זה נכון?
נכון. יש רעלים בקופסאות.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מיכל* » 24 מרץ 2014, 14:46

יש בכלל בארץ אפשרות לצריכת דגים אורגניים? האם זה מגן מפני הכספית שבדגים?
האם יש דרכים אחרות לצרוך סרדינים שלא מקופסאת שימורים? אולי בדרך אחרת פחות יגעיל אותי.

בכלל הייתי בהריון קצר שלא התפתח, (מקווה שיהיה שוב בקרוב), היתה לי אז התחושה הלא מבוססת שלא כדאי לאכול אוכל שבא מקופסאת שימורים (היה לי בראש איזו מחלה לא סלמונלה, משהו אחר) האם זה נכון?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 19 מרץ 2014, 21:29

אני מניחה, אם זה איכותי. (איכותי: סיננו רעלים ומתכות כבדות מהדגים, שמן הדגים נשמר בקירור ולא התעפש, היחסים בין EPA ל-DHA נכונים - מקווה שזכרתי את האותיות נכון P-: וכן הלאה).

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מיכל* » 19 מרץ 2014, 19:10

יש לי כמוסות של אומגה 3 לא צמחי...כתוב שעשוי מדגים קטנים, וזה בסדר? זה מספק את הצורך?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 19 מרץ 2014, 18:19

אדייק עוד קצת: אני כותבת במפורש "שמן דגים" גם מפני ששמן דגים הוא פשוט אוכל. וכמוסות נתפסות כתוסף תזונה. וזה לא. מדובר פשוט באוכל. כמו שאפשר לשים גם שמן זית בכמוסות (עוד דבר שכדאי לצרוך בכפות, יום יום, אבל רק כפי שהוא ולא מטוגן/מבושל/מחומם).

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 19 מרץ 2014, 18:18

שמן דגים בכמוסות זה האומגה 3
כן, אבל יש אומגה 3 ממקור צמחי (לא מתמצאת ואישית, לאור מה שקראתי, לא מחזיקה מזה, אבל...). לכן אני כותבת במפורש שמן דגים. בילדותי קיבלנו כף שמן דגים, לא כמוסות... בואי נגיד שבכמוסות יש שיפור גדול בטעם D-:

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מיכל* » 19 מרץ 2014, 15:46

תודה בשמת תודה

האם שמן דגים בכמוסות זה האומגה 3 או שזה משהו אחר? האם זה בנוסף לאומגה 3?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 18 מרץ 2014, 22:21

אך השיב שאפשר להשרות גם במי מלח והִנחה אותי להכניס 2 כפות מלח לקערת מים
יפה.
שיכתבו "סבון או מלח". אני משרה במלח (2 כפות??? 2 כפות???? לא הגזים קצת? גם זה הורס את הירקות. בסך הכל צריך קצת מלח, כדי לגרום לחרקים, אם יש, לגלות את עצמם ולצאת מהעלים. לא צריך הרבה. מאיפה הם לוקחים את ההגזמות האלה? הכל המצאות מטורפות של העידן המודרני.

שורה תחתונה לגבי טונה:

[h=3]

לא לגעת[/h]

סרדינים - דווקא בסדר. אבל מובן שאת לא אמורה להכריח את עצמך לאכול משהו שמגעיל אותך P-:
סלמון - רוב הסלמון שמסתובב היום בשוק הוא במקרה הטוב סלמון בריכות ובמקרה הרע, שלא נדע. גם ממנו כדאי להתרחק ובמיוחד בהריון.
עדיף לקחת שמן דגים בכמוסות מסוג איכותי ולא לגעת בדגים האלה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מיכל* » 18 מרץ 2014, 16:26

קראתי ולא ראיתי שורה תחתונה לגבי טונה.
אני מבינה שסרדינים עדיף על טונה, אבל לא מסוגלת לאכול.
אפילו עכשיו שאני עדיין לא בהריון, לא מסוגלת לחשוב על זה, וכשהייתי בהריון סרדינים פשוט לא עשו לי את זה... הלוואי שהמצב היה שונה, ואולי יהיה, אבל ממש הרגשתי כשהכרחתי את עצמי לאכול סרדינים, שאני עושה לעצמי ולעובר נזק....
אז מה עושים?
האם סלמון (מרמי לוי) נחשב דג "טוב" ??

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תפילה_לאם » 31 יולי 2013, 21:59

_אנחנו משרים במי סבון ל3 דקות
את אוכלת ירקות שהושרו במי סבון???? אופס. חביבתי. זה רעל._

<מגיבה עכשיו לדיון מאוגוסט 2007.>

דיברתי היום בטלפון עם הרב משה ברנס‎ מ"חסלט - עלי קטיף" 0505392011.
על האריזות של עשבי התיבול, של עלי התרד ועוד כתוב להשרות במשך שלוש דקות במי סבון, לשטוף היטב ולאכול.
הרב לא הבין מדוע חשוב לי לוותר על ההשריה בסבון, אך השיב שאפשר להשרות גם במי מלח והִנחה אותי להכניס 2 כפות מלח לקערת מים.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלונצי* » 25 יולי 2013, 22:28

איזה גבינות בארץ כדאי לאכול?
אני מבינה שדוקא גבינות שמנות על פי הדף הזה? איזה סוגים אם כן?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי ללו* » 29 מאי 2013, 20:31

_מחקר אמריקאי שנערך בשנת 2004 בקרב נשים שחלו בסרטן שד, מצא שהגורם הסביבתי המשותף לרבות מהן היה זיהום בשכונה שבה גידלו אותן הוריהן, יותר מאשר אזור המגורים שלהן בעת ביצוע המחקר. כלומר, ההשפעה הסביבתית בעת שהיו ילדות משמעותית יותר מהחשיפה כמבוגרות בקביעת הסיכויים לפרוץ המחלה.

ממצאים דומים אותרו גם לגבי גברים – ריכוז חומרי הדברה בדמה של האם בזמן הלידה נמצא במחקר שבדי כמנבא טוב יותר לסרטן האשכים בגיל 30 אצל הילד שלה, מאשר ריכוז החומר בדמו בעת גילוי הסרטן_

utm]פוסט source[/po]=newsletter&utm medium=email&utm campaign=may29 2013 מטעם קופת חולים כללית, שיכול להתאים גם לעוד כמה דפים באתר.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי שני_מ* » 24 פברואר 2013, 12:10

אני לא סופרת בקילוגרמים או במספר פריטים. אני מוציאה שלוש פעמים מהשקית את כל כמות התרד שיד יכולה לתפוס בשביל כוס מיץ תרד נקי אחת. הכוסות בבית שלי לא קטנות.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 22 פברואר 2013, 23:15

אפשר ואף רצוי לנהל אורח חיים גם בהריון שמבוסס על ירקות ופירות ודגנים מלאים.
לא כולם.
לפני ובמהלך ההריון אני אכלתי כמויות יפות ביותר של פירות וירקות, הרבה מהם טריים, וכמה שנים קודם כבר עברתי לדגנים מלאים. ואכלתי המון טחינה גם. תרד לא, אבל כן בדגש על דברים צמחיים אחרים שמכילים ברזל. ובהריון זה לא היה מספיק. הייתי חייבת בשר אדום, וגם תוסף ברזל.

למי שמאמין בדיאטה על פי סוג דם, יש אנשים שזקוקים לבשר יותר מאנשים אחרים, וסוג הדם שלי שייך ל"בשריים". אני מתקשה לקנות את התיאוריה הספציפית, אבל אני בהחלט מאמינה שאנשים עם מפרט גנטי מסוים יזדקקו לבשר יותר מאנשים אחרים, ויהיה להם קשה יותר למצוא לו תחליפים.
ואני כזאת - אם כי רק במצבים תובעניים מבחינה פיזיולוגית. רוב הזמן אני יכולה לחיות בכיף עם כמויות ממש קנטות של בשר (או בכלל לא), אבל כשזה מגיע לטיול טרקים, הריון והנקה - בשר, בשר, בשר, בשר, בשר. כאן ועכשיו.


הסרטן בגיל 50-90 שמופעי אחרי שנים של האבסה בחלבונים מן החי שיוצרים את כל הבעיות שיש כמעט בעולם המערבי.
פששששש, נובה, סחטיין על ההחלטיות!
את כל הבעיות בעולם המערבי?
חליק.
יש מצב שצריכת בשר תעשייתי היא הבעייתית (תנאי המחייה, התזונה והתוספים של החיות), ולא הבשר עצמו.
יש הרבה טיעונים בעניין, ראי בעד ונגד צמחונות.
ובכלל, יש הרבה יוצרי-בעיות-בריאותיות בעולם הזה, שלדעתי יכולים לעקוף את הבשר בסיבוב. זיהום סביבתי לא נחשב? מחסור אבסורדי-כמעט בפעילות גופנית לא נחשב? תרבות עבודה מטורפת לא נחשב? פירות וירקות שיש כביכול בשפע אבל הם מדולדלים תזונתית עקב עיבוד וקטיף מוקדם לא נחשב?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי נובה* » 22 פברואר 2013, 01:24

שני מ. כמה אני שמחה על מה שכתבת.
כל מי שיקרא את הספר המדהים שנקרא "מחקר סין" יבין שכל העניין עם הברזל והקישור שלו לבשר הוא טעות היסטורית.
אפשר ואף רצוי לנהל אורח חיים גם בהריון שמבוסס על ירקות ופירות ודגנים מלאים. ככה נוכל גם לחסוך את הסרטן בגיל 50-90 שמופעי אחרי שנים של האבסה בחלבונים מן החי שיוצרים את כל הבעיות שיש כמעט בעולם המערבי.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלונית* » 21 פברואר 2013, 12:17

דברי בכמויות. כמה תרד את מכניסה לתוך כמות שייק יומית? 2 קילו?! זה בערך אינסוף תרד.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי שני_מ* » 21 פברואר 2013, 11:59

מיץ תרד הוא פשוט מיץ שמכינים מתרד. הסיבה לשתות תרד ולא לאכול היא שאנשים כמוני ששונאים תרד ולא אוהבים לאכול טונות של ירקות מדי יום (אני חושבת שאשה בוגרת בלי עודף משקל צריכה לאכול בסביבות ה2.5 קילו ירקות ביום, בהריון כ - 3 ק"ג) יכולים לקבל את מנת הירק היומית שלהם בתור מיץ ולא בתור אוכל. אני מכינה במכונת שייקים (אסור בשום פנים ואפן להוסיף חלב כי אז הברזל בתרד לא יתעכל). את שמה בשייקר את מנת התרד היומית שלך, סוגרת מכסה, לוחצת על כפתור והמכונה כבר עושה ממנו מיץ. בקשר לטעם כמו כל דבר שמוגדר "בריא" צריך להתרגל לזה. רוב הנשים והאנשים שטעמו מיץ תרד נקי נעו בתגובותיהם בין "מעניין" מנומס לבין "אני רוצה להקיא". יש כאלה שאוהבים את זה כמו בעלי שממש משוגע על זה למרות שהוא בכלל לא בקטע של מזון בריאותי וגונב לי בכל הזדמנות אפשרית את המיץ. אם רוצים להפוך את המיץ למשהו בין נסבל לטעים לרוב האנשים(תלוי בחוש הטעם שלך) אפשר להוסיף לו גזר, תפוחים ופירות יער מתוקים לפי הטעם. לאנשים "קשים" אני שמה שליש תרד ושני שליש פירות יער ותפוחי פינק ליידי. לא מוסיפה סוכר. אפשר להוסיף קרח ואז יוצא קצת דומה לשייק פירות על בסיס מים. מה שכן, עדיף להימנע מצריכת מוצרי חלב שעה לפני ואחרי על מנת שהברזל יוכל להיספג, ואת התרד והגזר במידה ותבחרי להוסיף עדיף לקנות אורגני כי אלה הירקות שנוטים לרסס בהכי הרבה חומרי הדברה. לי בכל אפן זה קצת הורס את הפואנטה של המיץ הבריא. שותים כמו כל מיץ או שייק רגיל, אפשר להתפנק ולשתות גם עם קש :) לרוויה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי יעל_ש* » 20 פברואר 2013, 19:05

צמחונות ומיצי תרד.
מה זה מיצי תרד? איך מכינים? באיזה מכשיר? איך שותים? טעים?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי שני_מ* » 20 פברואר 2013, 16:39

רוצה לשתף בסיפור מצחיק... אני בהריון חודש תשיעי, לא לוקחת תוספי ויטמינים חוץ מחמוציות מדי פעם, צמחונית ש"נוזלת" לטבעונות (בלי דגים,כמעט לחלוטין בלי ביצים- חוטאת בבצק עם ביצים פעם ב.., עם חלב לצערי לא הצלחתי להפסיק) בתחילת ההריון תפסו אותי כמה נשים מודאגות במשפחה עם דאגה כנה לעובר ("מה יהיה? את צריכה לאכול בקר וכבד אחרת לא יהיה לך ברזל... תצטרכי לקבל עירויי דם לא תוכלי ללדת....בלה בלה...). כמובן שהמשכתי בתזונתי הנוכחית (המון אגוזים, קמחים מלאים בלבד, אוכל אורגני, ירקות חיים בלבד עם קליפות ולא בסלט). שלשום היתה לי בדיקה לפני לידה במחלקה ללידה טבעית בהדסה. האחות החמודה הסתכלה על הבדיקות שלי ואמרה בהשתאות "לא כל יום אני רואה מישהי עם המוגלובין כל כך גבוה, איך את עושה את זה"? עניתי : צמחונות ומיצי תרד כמובן. פתאום היא קפצה לאחור והרצינה ואז שתקה ולא אמרה יותר כלום. מצחיק אותי כל פעם מחדש לראות תגובות של אנשים לנושא הצמחונות בהריון ובכלל. ההיסטריה שמסביב וכל בדיקות הדם הלא נחוצות שעושים רק לאנשים שנמנעים מאכילת בשר. אין שום רע, ולהיפך בלהעביר הריון צמחוני או טבעוני. וכל מי שרוצה וחוששת אשמח לתמוך ולעזור :)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 31 אוקטובר 2012, 09:37

הו, עוד לא הגבתי על זה.
תודה רבה על כל התמיכה!
בינתיים כבר מתפוגג לו השליש הראשון, על הרגישות המיוחדת שלו (נשאר ממנה משהו, אבל בקטנה), ועל הקריטיוּת של התזונה בו (נשאר ממנה משהו, אבל בקטנה). הפרדוקס הזה שלעולם לא ייפתר...
השבוע נשנשתי חתיכת עוף קטנה מהצלחת של הבעל. חודשים לא אכלתי שום סוג של בשר.
אז שוב תודה על האוזן הקשבת והמילים החמות, והכי חשוב - שיהיה לך במזל טוב, בשמחה ובקלות @} מקווה שבאמת יעבור לך בפשטות, ושה"תופעות" ידלגו עלייך (-:

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 24 אוקטובר 2012, 10:30

מעוברת, זה מקסים!
כל הכבוד על המודעות והניסיונות.

[לחם לבן של אנג'ל] מכניס אותי למין מצב זלילתי כזה, שאחרי כמה חודשים בלעדיו הוא ממש מוזר לי, ואני מרגישה שזה לא מרוב שהוא טעים לי, אלא איזו השפעה לא ברורה שלו עליי, שאני פשוט חייבת לחסל עוד פרוסה ועוד פרוסה
איזה מעולה! תחקקי את ההרגשה הזאת בגופך ובזכרונך, ותחזרי אליה מדי פעם. זו תובנה פיזית ענקית, והשלב הראשון והחשוב ביותר ליציאה מתבניות אכילה בעלות אופי התמכרותי.
נפלא.

כן, יש משהו בלאכול ארוחת בוקר חמה ורכה. מאוד קולע לצרכים מסוימים. נפלא שעלית על זה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 24 אוקטובר 2012, 09:34

ושכחתי: עכשיו כשיש לי תבשיל חם לגרון המכווץ של הבוקר, הקפה כבר בכלל לא קורץ, וחזרתי לפעם בשבוע.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 24 אוקטובר 2012, 09:25

עדכונים:
כמה ימים אחרי שכתבתי עברתי ללחם ביתי לבן, וגיליתי שגם ממנו אני נגעלת. עברתי ללחם אנג'ל, וגיליתי שאני כבר לא מסוגלת לחזור אליו (הוא מכניס אותי למין מצב זלילתי כזה, שאחרי כמה חודשים בלעדיו הוא ממש מוזר לי, ואני מרגישה שזה לא מרוב שהוא טעים לי, אלא איזו השפעה לא ברורה שלו עליי, שאני פשוט חייבת לחסל עוד פרוסה ועוד פרוסה). גיליתי שארוחת בוקר היא הארוחה הבעייתית העיקרית שלי, ובארוחות האחרות יש לי מה לאכול. רק בבוקר אני אבודה בלי הלחם. לפני שבוע מצאתי תחליף: עכשיו אני אוכלת כל בוקר... נזיד גריסים. טעים לי מאוד, מחמם אותי ומשביע. הלחם לא חסר לי.
אה, וחוץ מזה חזרתי לכרוע.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אישה_במסע* » 06 אוקטובר 2012, 10:34

אני לא מקצוענית, אבל למיטב ידיעתי אם בדקו את העז וראו שהיא בריאה, אז לא לפסטר זה טוב.

ברור שחמאה כזו, ולא משנה אם היא מפוסטרת או לא, עדיפה על חמאה שקונים בסופר.

אומנם הדבר האידיאלי היה חמאה לא מפוסטרת של עיזים אורגאניות, אבל למיטב ידיעתי זה לא קיים בישראל, כך שמה שמציעים שם זה הקרוב ביותר שאפשר להגיע, כל עוד את לא מתכוונת לגדל את העז שלך בעצמך :)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי יעלפו_מהמושב* » 05 אוקטובר 2012, 21:58

יש חוות עזים ממש חמודה בכפר נטר
Www.mydear.co.il
קנינו מהם לא מעט כשגרנו ליד והיינו שם לפני חצי שנה כשלזאטוט היו אפטות בפה.

מה דעתן של מקצועניות הדף על חמאה כזו? חמאת עזים טרייה אך מפוסטרת?
ועל מוצרי עזים בכלל? ואם נניח אפשר לבקש שלא יפסטרו- מומלץ או יותר מסוכן ממועיל?

אם יש לכן תובנות- השמיעו קול

(ולא, אני לא בהריון, אבל בעתיד בטח אהיה)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אוקטובר 2012, 12:12

אהה... תודה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 05 אוקטובר 2012, 12:05

_הן לא שמעו על הנקת טנדם?
באמת תמיד תהיתי אם הדבר הזה טבעי לנו.._
אנחנו לא עיזים.
גם לא חתולים.
תקופת ההנקה שלהם קצרה מאוד.
לעומת זאת, בקרב קופי העל, הפרימאטים, שאצלם כל צאצא יונק שנים, יש ויש הנקת צמד.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אוקטובר 2012, 10:29

אין גבינות וחלב בזמן ההריון של העזים
הן לא שמעו על הנקת טנדם?
באמת תמיד תהיתי אם הדבר הזה טבעי לנו...

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 05 אוקטובר 2012, 07:33

דברים דומים כתב כאן מעדות אישית חקלאי אורגני:
מזון אורגני (2010-02-14T20:55:59)

אני במקרה מכירה אותו אישית, ויודעת בוודאות שהוא לא מתחזה או משת"פ של אף אחד.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 05 אוקטובר 2012, 01:11

אני מניחה שכל פעם יש סקר אחר שמוצא משהו אחר...
(תוהה אם הסקר האחרון למעשה מומן ע"י מגה... )

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 05 אוקטובר 2012, 00:41

למיטב ידיעתי בסקר שנעשה גילו שדווקא בשוק הכי מרוסס
וואלה!
נו, לפחות לא אצטרך לאכול את הלב על חוסר ההשקעה שלי, שאינני נוסעת השוקה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 05 אוקטובר 2012, 00:06

גמילה ביתית ממתוקים.
אוי, כמובן שקראתי. הדפים מהמשפחה הזאת (גם שנת החיוניות למשל ) מתסכלים אותי כרגע.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 04 אוקטובר 2012, 23:42

אוי, כמובן שזאת אני. לא שמתי לב שהתאפס לי ה"מאת:".

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 אוקטובר 2012, 23:39

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חברה,
התעניינתי מאוד בדוגמה לתהליך שעברת.
גם אצלי מתרחש תהליך של מעבר לתזונה בריאה יותר מזה שנים אחדות. אני לא זוכרת אם נפרדתי קודם מהמרגרינה או מאבקת המרק, שני מוצרי חובה במטבח של אמא שלי. בהמשך עברתי להשתמש בעיקר בקמח מלא וחבריו.
אני לא יודעת אם אתקדם הרבה מעבר לנקודה הזאת מסיבות שונות, שהזכרתי כאן לפחות בחלקן, ולכן היה לי חשוב לברר אם הצעדים שעשיתי - ומצריכים ממני התכווננות, השקעה ועוד - יש בהם תועלת של ממש.
וכמו שכבר נכתב לי בלי שום ספק.
:-)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 אוקטובר 2012, 22:35

בעיקרון, מקומות כמו השוק, שמקבלים סחורה טרייה יום יום לפי מה שהבשיל אצל החקלאי, יהיו אצלם ירקות פחות מרוססים מאשר בסופר שצריך לקבל את המכסה שלו ולפעמים קוטפים כשחומרי הריסוס עדיין מאוד גבוהים.
למיטב ידיעתי בסקר שנעשה גילו שדווקא בשוק הכי מרוסס, כנראה כי אין שם פיקוח בכלל. בסופרים הכי נקי מבחינת ריסוסים, בסקר שקראתי מגה היה הכי נקי. אגב, התקנים גם יותר מחמירים לגידול רגיל לעומת אורגני והריסוסים האורגנים לפעמים גרועים באותה מידה ואותם אפשר לשווק אחרי 3 ימים ולא 10...
בקיצור, קשה לומר מה עדיף באופן כללי בלי לבדוק לגופו של עניין. האיכות משתנה בין גידולים, מגדלים, עונות ונקודות מכירה. הייתי מתמקדת במרכיבי המזון ולאו דווקא במקור שלהם וגם בודקת את התגובה האישית שלך ולא מחפשת נוסחאות.
בהצלחה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 04 אוקטובר 2012, 15:02

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי חברת_קואופרטיב* » 04 אוקטובר 2012, 09:57

פשוט?
צודקת, זה לא פשוט...
אבל בהמשך לשיחה הזו חשבתי על כך שאצלי המעבר לתזונה בריאה, מזינה, אורגנית ובכלל כל העיסוק שלי במזון הוא מאד תהליכי ודינמי. כלומר תהליכים שהחלו לפני חמש-שש-שבע שנים הביאו אותי היום לקנות בקואופרטיב ולהשקיע משאבים באפשרויות צריכת המזון שלי כמו גם לבחור את המזון בקפדנות גדולה. למשל, לפני כעשר שנים, מתוך רצון לאכול בריא ומזין יותר, עברתי לאכול דגני בוקר עם חלב פרה בבוקר במקום הקפה והעוגה המסורתיים של הוריי, אחרי כמה שנים, מתוך אותו מניע, עברתי לאכול גרנולה עם יוגורט שהפך אחרי כמה שנים ליוגורט עזים, אחרי כמה זמן עברתי לגרנולה מזיקה פחות (ללא שומנים, ללא סוכר וכו') ואחר כך לגרנולה אורגנית ורק היום, באמת כעשור אחרי אני מכינה לבד גרנולה שתואמת בדיוק את מה שמתאים לי היום מבחינת ההקפדה שלי על המזון (כיום אני קולה את שבולת השועל מעט מאד, שמה רק מעט חמאת עזים ומוסיפה המון זרעים ופירות יבשים אורגנים - עם דגש על כאלה שמכילים ברזל כי זה מה שאני זקוקה לו.) יש לי עוד המון דוגמאות כאלה אולי אפילו הרבה יותר "רדיקליות" לשינויים איטיים כאלה שעברתי עד כדי שקשה לזהות את נקודת ההתחלה אי שם לפני עשור.
זאת אומרת, לדעתי, שברור שעדיף שתתחילי כמו שתיארת עם המוצרים הקיימים בסופר - כי המצב דינמי מאד, את משתנה, הטעם שלך ושל המשפחה משתנה, המצב הכלכלי משתנה, אופן השקעת המשאבים המשפחתיים משתנה לאט לאט ואת מתאימה את עצמך לרצונות ולחשקים שלך ולתנאים הקיימים. את יכולה לראות גם בדפי התזונה באתר (כמו שנת החיוניות למשל) שהשינויים שנעשים בהצלחה הם לרוב תהליכיים, גם אם לפעמים יש החלטה על שבוע ללא מזון מסויים או שבוע של מזון אחר, המחשבה שבתוכה צומחים הנסיונות האלה היא ארוכת טווח ולדעתי זו הסיבה שהיא נושאת פירות בסופו של דבר (בניגוד כמובן ל"ממחר אני לא אוכלת יותר... עד קץ הדורות").

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 04 אוקטובר 2012, 01:50

בהצלחה עם הקואופרטיב
אה, כן, עוד שנייה...

בטבע קסטל
לא מכירה.
יש "עדן טבע מרקט" ביהוד, אבל הבנתי שהמוצרים הטבעיים שם לא זולים, וחוץ מזה, לא רואה את עצמי נוסעת לשם בתדירות גבוהה.

מבינה לליבך, גם אני מתלבטת בשאלות שמעסיקות אותך.
תודה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 04 אוקטובר 2012, 01:47

למען האמת אני לא שמעתי על קואופרטיב בלוד, צריך להתחיל לברר בחנויות הטבע ולשאול אנשים בסביבתך שמעוניינים או כבר אוכלים אורגני.
המממ... אין פה חנויות טבע... ולא נראה לי שיש מי יודע מה קהל מבין מכריי בעיר, שירצה להתמסר לקניות אורגניות.

ומי יודע אולי תוכלי פשוט להקים אחד כזה בלוד?
פשוט? :-)

לגבי הירקות, מן הסתם הם עונתיים כי מדובר בחקלאות אורגנית - זה חלק מהאורגניות... כנ"ל זה שאין גבינות וחלב בזמן ההריון של העזים
מתקשה לדמיין את עצמי מנהלת משק בית בצורה כזאת. בייחוד עם חבורת הילדים הבררנים שגדלה לי מתחת לאף בלי להתכוון והבעל שמתבאס קשות מהפיתות המלאות.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 04 אוקטובר 2012, 01:44

אני מכורה (לשעבר) לסוכר לבן
אז זהו ש... אני מכורה בהווה. גם סוכר חום הולך...
וכשאני אופה עוגה מקמח מלא (וזה מה שאני עושה כבר כמה שנים), אין לי שום בעיה לאכול אותה הכמות כמו שהייתי אוכלת מעוגת קמח לבן. אבל זה כנראה כי אני מתעלמת ממנגנון השובע, וזה כבר לגמרי חורג מנושא הדף.

וכמובן, לתת עדיפות למוצרים שפער במחירים שלהם לא כזה גדול.
היום בסופר התפלאתי לראות שהאריזה של שיבולת השועל האורגנית זולה בכמה שקלים מאריזה במשקל זהה של שיבולת שועל לא אורגנית, אבל רק על הלא-אורגנית היה כתוב "מלאה". כבר לא ידעתי מה עדיף!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 04 אוקטובר 2012, 01:40

וואו, חברות! תודה רבה על כל ההתייחסות!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מישי* » 03 אוקטובר 2012, 16:13

אין יאוש, בהצלחה עם הקואופרטיב ובינתיים הצעה נוספת: אני קונה טחינה אורגנית של ליב בטבע קסטל, עולה זול יותר מטחינה רגילה בסופר ( לא יודעת אם יש לידך סניף, אבל אולי סניף של חנות טבע אחרת).
יש שם גם מבצעים של ביצים אורגניות הרבה פעמים ובכלל הרבה מבצעים ליבשים למיניהם, שמן זית, קמחים וכו'.
יש לי כרטיס מועדון אז זה יוצא אפילו זול יותר.
דווקא ירקות אני לא קונה שם כי זה יקר משמעותית מהסופר.
מבינה לליבך, גם אני מתלבטת בשאלות שמעסיקות אותך.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי חברת_קואופרטיב* » 03 אוקטובר 2012, 14:55

זה רעיון מעניין. איך בודקים קיומו של קואופרטיב כזה במקום מגוריי? (לוד)

למען האמת אני לא שמעתי על קואופרטיב בלוד, צריך להתחיל לברר בחנויות הטבע ולשאול אנשים בסביבתך שמעוניינים או כבר אוכלים אורגני. אני בי-ם ויודעת שיש כאן יותר משלושה קואופרטיבים פעילים (אחד מהם אגב, לא אורגני).

אני זוכרת שקראתי פה ושם, שכשמזמינים ירקות אורגניים, מקבלים משלוח של מה שיש באותו הזמן.
קואופרטיב לא קונה רק ירקות, מטרתו היא התאגדות של אנשים על מנת לקנות ישירות מהיצרנים (או היבואנים בחלק מהמקרים) ובכך לצמצם את עלויות התיווך, כך ניתן לקנות גם שמן זית וטחינה (במחיר זול מהמחיר של שמן זית לא אורגני וטחינה אורגנית מלאה זולה מטחינה דומה לא אורגנית בסופר), סבונים, אגוזים, קטניות, דגנים, קמחיים, פירות יבשים ועוד לפי חיבת חברי הקואופרטיב כמובן. אגב, לגבי הירקות, מן הסתם הם עונתיים כי מדובר בחקלאות אורגנית - זה חלק מהאורגניות... כנ"ל זה שאין גבינות וחלב בזמן ההריון של העזים - אם הן אינן מטופלות בהורמונים... כלומר, יש השלכות (טבעיות לגמרי) של אי שימוש ברעלים בתהליך גידול/הפקת המזון.
אולי זה קצת נשמע מוגזם לכתוב זאת כאן, אבל אם את ממש מתעניינת אני בטוחה שרבים מהקואופרטיבים בערים אחרות ישמחו להציג לך את דרך פעולתם, ומי יודע אולי תוכלי פשוט להקים אחד כזה בלוד? (-:

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 03 אוקטובר 2012, 12:08

אין ייאוש, לא תצטרכי לחפש רחוק כדי למצוא אנשים שבשבילם זה לא שווה את הטרחה....

בשבילי, יש הבדל של שמים וארץ בין דייסת שיבולת שועל מלאה, עם צימוקים ובננות (ואז לא צריך סוכר :-)), לבין לחם לבן עם ממרח דל או ספגטי מקמח לבן. כנ"ל ההבדל בין עוגיית-חומרי-שימור מהסופר לעוגיות שאני אופה משילוב של קמח מלא, קמח חומוס ורבע מכמות הסוכר של המתכון המקורי.
למה הבדל? כי תחושת השובע שונה, הכמות שאני צריכה לאכול כדי להגיע לשובע שונה, תחושת הרעב אחר כך שונה (קמח לבן לא באמת משביע אותי, רק ממלא, ועושה לי חשק לממתקים), תחושת הסיפוק הפיזי שונה... הכל שונה.
אבל אני מכורה (לשעבר) לסוכר לבן, אז אולי אני רגישה לשוני הזה יותר מאנשים אחרים.

ובאשר לאורגני, תשמעי, גם אני לא קונה הכל אורגני. אני בוחרת.
בעיקרון, עדיף לי להשקיע במוצרים אורגניים טריים (ירקות...) על פני מוצרים אורגניים ארוזים. לא יודעת למה, זו הבחירה שלי. או לבחור מוצרים שבהם יש לי תחושה שהאורגניות באמת משפיעה על הטעם או על חוויית האכילה. וכמובן, לתת עדיפות למוצרים שפער במחירים שלהם לא כזה גדול. למשל צימוקים, ההבדל בטעם ובתחושה תהומי.
מי אמר שצריך לדבוק באידיאל עד הסוף המר? החיים מלאים פשרות ופישורים ונקודות אמצע...

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 03 אוקטובר 2012, 09:07

יופי!
ורק... האם התשובה שלך מתייחסת לשתי השאלות? (א' שווה את הטרחה; ב' אפשר לסמוך על הכיתוב)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 03 אוקטובר 2012, 02:48

_דייסה משיבולת שועל מלאה לא אורגנית וממתיקה בסוכר דמררה לא אורגני או מכינה כדורי תמרים מתמרים מגולענים דחוסים, טחינה גולמית מלאה ושברי אגוזי מלך (כל הנ"ל לא אורגני) או מגישה לילדים קוסקוס מלא עם שמן זית או אופה עוגה ביתית מקמח מלא או אוכלת סלט מירקות סופר רגילים או... או... או...
האם כל זה שווה את הטרחה ואת המחיר? ובכלל האם אפשר לסמוך על מה שכתוב על האריזה ולהאמין שהמוצר אכן "מלא"? (הדף טחינה חיה עורר בי תהיות...) או שהאיכות של המנות המתוארות טובה רק במקצת מ לחם לבן, קורנפלקס, מנה חמה וערגליות ?_
בלי שום ספק עדיף.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 02 אוקטובר 2012, 23:22

נראה לי שאנשים כאן לא נבהלים בקלות!

בינתיים מחכה בסבלנות לתשובות. אם אראה שהן לא מגיעות - אצטט את עצמי.
לילה טוב!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 02 אוקטובר 2012, 20:23

אני חושבת שצריך להפריש בלי ברכה, ולא ברור לי מה זה אומר: עם הנוסח או בלעדיו. את מבינה למה זה מבאס אותי?
כשאני מפרישה בלי ברכה, אני כן פועלת לפי כל שאר כללי הטקס. רק לא מברכת. נראה לי שכך נכון.
וכן, מבינה מאוד למה זה מבאס. זה לא עושה טוב על הנשמה לעשות דברים בלי להבין עד הסוף מה הקטע.

בוא'נה, אני מקווה שהשרשור הדוסי שפתחנו כאן לא הבהיל את בשמת ותמרוש מלחזור לכאן ולהתייחס לשאלת השאלות שלך על האורגני. אם את חוששת שזה הלך לאיבוד באמצע, אולי שוב תצטטי.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 02 אוקטובר 2012, 00:06

אחר-כך רציתי להמשיך לכתוב, אבל לא רציתי לגרור הלאה
:-)

_עשבי תיבול
את בטוחה שהם בכלל צריכים הפרשת תו"מ? הייתי מוסיפה את זה לרשימת השאלות._
נדמה לי שזה ברשימה. אני חושבת שצריך להפריש בלי ברכה, ולא ברור לי מה זה אומר: עם הנוסח או בלעדיו. את מבינה למה זה מבאס אותי?...

עצה שקיבלתי לקיץ הבא
בעז"ה אנסה!

רק שיהיה ברור.
כן, זה היה ברור...
מקווה שהשלב הזה יחלוף במהרה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 22:47

סוגרת עוד כמה קצוות:

_ומעוברת, אני שמחה שאת כבר לא מעוברת עצובה
כן, התחלתי לכתוב כאן ברגע של מרה-שחורה. אחר-כך רציתי להמשיך לכתוב, אבל לא רציתי לגרור הלאה את אותה מרה-שחורה.

עשבי תיבול
את בטוחה שהם בכלל צריכים הפרשת תו"מ? הייתי מוסיפה את זה לרשימת השאלות.

השרב היה מוגזם בשבילן
עצה שקיבלתי לקיץ הבא: לזרוע אותן בשלב יותר מוקדם. אם הן מספיקות להשתרש היטב לפני השרב, הסיכוי שלהן לשרוד גדל.

הכי קרוב שאני מצליחה להגיע זה מרק עוף.
רק שיהיה ברור: מרק עוץ בלי העוף{{}}.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 22:14

רוטב של בקר
לא יכולה לדמיין את עצמי אפילו מריחה את זה... משתדלת לא להתקרב ולא להסתכל כשהאיש אוכל /-:
אבל תודה.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 22:10

כל מיני קטעים של זמן חניטת הפרות, שלפיו אני צריכה להחליט אם לומר בנוסח ההפרשה "מעשר עני" או "מעשר שני" וכאלה
אה, את זה אני לא מכירה כי יש לי רק ירקות.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 22:08

ומעוברת, אני שמחה שאת כבר לא מעוברת עצובה.

_איך הולך לך עם בשר?
רע מאוד._
אולי רוטב של בקר (עם קצת פרורי בשר שנשרו אליו) מעורב באורז, בפירה, במשהו? ספוג בפרוסת לחם?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 22:04

_אבל אני קצת מתבאסת מהקטע של הפרשת תו"מ
למה? זה הכי כיף! אצלנו ממש מתכנסים כולם לטקס_
למה? כי לא מספיק ברור לי מה אני אמורה לעשות. יש לי איזו רשימה של שאלות בפתק על המקרר. אולי אנסה לברר עם גיסי הרב בביקורנו אצלם ביום חמישי. כל מיני קטעים של זמן חניטת הפרות, שלפיו אני צריכה להחליט אם לומר בנוסח ההפרשה "מעשר עני" או "מעשר שני" וכאלה.
תאכלי ירקות בחוץ
לא הייתי מודעת לזה! תודה!
אבל תכל'ס חוץ מבננות אין כאן שום דבר שממש אפשר לאכול אותו ישר מהקטיף. לימון, עשבי תיבול...

_העגבניות שזרעתי צמחו, אבל לא הניבו אף פרי
גם אצלנו, וגם אצל החקלאים הגדולים_
צרת רבים. ניחמת אותי.
{@
העלים קיבלו צבע חולני, שהזכיר לי את הקימחון שמתואר ב בלוג גינת ירק אורגנית

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:50

חוזרת ומנסה לדייק את שאלתי המקורית (וסליחה אם חופרת מדי):
אם אני מבשלת דייסה משיבולת שועל מלאה לא אורגנית וממתיקה בסוכר דמררה לא אורגני או מכינה כדורי תמרים מתמרים מגולענים דחוסים, טחינה גולמית מלאה ושברי אגוזי מלך (כל הנ"ל לא אורגני) או מגישה לילדים קוסקוס מלא עם שמן זית או אופה עוגה ביתית מקמח מלא או אוכלת סלט מירקות סופר רגילים או... או... או...
האם כל זה שווה את הטרחה ואת המחיר? ובכלל האם אפשר לסמוך על מה שכתוב על האריזה ולהאמין שהמוצר אכן "מלא"? (הדף טחינה חיה עורר בי תהיות...) או שהאיכות של המנות המתוארות טובה רק במקצת מ לחם לבן, קורנפלקס, מנה חמה וערגליות ?

ומצטטת שוב:
_הנה ציטוט מבשמת מ-18.3.2004:הערך התזונתי של מזון שישב על מדף בסופרמרקט או שהוא תעשייתי ולכן בכלל "ישן" הוא אפסי. או כמעט אפסי
ומ-10.3.2004: הידע, שיש הבדלים גדולים באיכות המזון, בכמות הויטמינים. כלומר, זה לא נכון שב"חמאה" (כל חמאה) יש כך וכך ויטמין A. אין בה כלום אם היא חמאה לא אורגנית מפוסטרת מעובדת ובמקור מפרות שלא קיבלו ירק חי במרעה..._

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 21:46

אבל אני קצת מתבאסת מהקטע של הפרשת תו"מ
למה? זה הכי כיף! אצלנו ממש מתכנסים כולם לטקס :-)
אבל אם לא בא לך על זה - תאכלי ירקות בחוץ. אם את לא מכניסה הביתה אין לך בעיה...
העגבניות שזרעתי צמחו, אבל לא הניבו אף פרי.
גם אצלנו, וגם אצל החקלאים הגדולים. בקושי היו השנה עגבניות בסופר. השרב היה מוגזם בשבילן.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:43

במקום.
וואלה. שוב תודה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:42

אפשר גם לשתול.
יש לנו אי אילו גידולים בחצר, וזה נחמד, אבל אני קצת מתבאסת מהקטע של הפרשת תו"מ. זאת גם סיבה נוספת לכך שלא בא לי כל כך על השוק...
וגם... העגבניות שזרעתי צמחו, אבל לא הניבו אף פרי. אז יש לנו לימונים (עוד מעט יהיו ראויים לשימוש), גם התפוז הסיני נתן פרי יפה ויבשיל בעז"ה, בננות (אני לא אוהבת, אבל בעלי נהנה) וכמה עשבי תיבול. אי אפשר לבנות על זה בתור התזונה האורגנית של משק הבית...

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 21:41

במקום
גם מקומות כמו השוק.
היה כתוב
גם מקומות כמו השוק.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:38

תודה, מעוברת!
מעניין במה שגיתי.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:37

אולי את יכולה לבדוק צריכת מוצרים אורגניים באמצעות קואופרטיב אורגני, אם את גרה במקום שפועל בו אחד כזה. זה יוצא לרוב ממש יותר זול, לעיתים גם יותר נוח כי יש מי שיעזור לך, וגם יש את היתרונות של צריכה נעימה יותר והיכרות עם אנשים שיש לך משהו במשותף איתם..
זה רעיון מעניין. איך בודקים קיומו של קואופרטיב כזה במקום מגוריי? (לוד)

אני זוכרת שקראתי פה ושם, שכשמזמינים ירקות אורגניים, מקבלים משלוח של מה שיש באותו הזמן.
אני אוהבת לבחור את הירקות בעצמי (שהחציל יהיה קל, שלמלון יהיה ריח טוב, שהאבוקדות תהיינה חלקן רכות וחלקן קשות לצריכה לאורך השבוע וכן הלאה), אבל גם אם נניח שארגז אורגני יכיל את הירקות במצבם האידאלי והמזמין ביותר, יהיה לי קשה להתרגל לכך, ש"השבוע יש יבול קולרבי", בזמן שאני הייתי רוצה לקבל עגבניות ומלפפונים.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 21:37

אין ייאוש{{}}, ערכתי לך טיפ-טיפונת את ההודעה, רק כדי להציל איזה ציטוט שבור @}

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 01 אוקטובר 2012, 21:33

איך הולך לך עם בשר?
רע מאוד. הכי קרוב שאני מצליחה להגיע זה מרק עוף.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:33

עכשיו זה: כדאי לבדוק לפני שמחליטים שהאורגני יקר מדי...
אני מתייחסת לא רק לירקות ולפרות, אלא גם למוצרים שעל המדף: קוסקוס, שיבולת שועל, טחינה, פסטה, קמח, סוכר (חום), ביצים ועוד.
כאן בוודאות המוצרים המלאים יקרים יותר מהלבנים, ובכל זאת אני קונה בדרך כלל אותם, אבל לעלות מדרגה אל מחירי המוצרים האורגניים - זה כרגע יותר מדי עבורי.

וחוץ מזה, לא סתם כתבתי: מסיבות לוגיסטיות וכלכליות
על אף שכרגע אני עובדת מעט מאוד, אין לי זמן בכלל! (גשש בלש בפעולה לוחש, שהרבה זמן מתנקז אל האתר הזה... ובכל זאת...)
כך שמעבר לסוגיה הכלכלית להוסיף לנסיעה לסופר ולקנייה המרוכזת הנוחה שם גם __מקומות כמו השוק מצריך לוגסיטקה רבה מבחינתי, ואני שואלת את עצמי לאן נוטה כף המאזניים.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 01 אוקטובר 2012, 21:26

מועדים לשמחה!

תודה על ההתייחסות!
את בשמת ואת החברה קראתי עוד לפני החג, אבל לא היה לי זמן להגיב באריכות.

אז קודם כל, ולמה את צריכה שהעובר שלך יספוג את כל זה?
רגע, אני עדיין לא בהריון. אמנם נראה שבעלי השתכנע סוף סוף, אבל טרם קיבלתי תשובה מהשותף השלישי...
חשוב לי לדעת לקראת ההריון שיהיה בעז"ה, אבל גם הרבה יותר מכך: עבור התזונה שלי בכלל ועבור התזונה של בני ביתי.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אישה_במסע* » 30 ספטמבר 2012, 18:21

אפשר גם לשתול. אני רוב הזמן בבסיס, שזה לא המקום האידיאלי לגינה, אז שתלתי קצת שום ובצל, ובסופי השבוע אני יוצאת ללקט עלי שום. ועוד מעט חורף וכבר היה יורה ויהיו סרפדים וחוביזה ואגוזי פקאן ועוד כל מיני צמחים שמלקטים ולא קונים.

וגם ראיתי תמרים ברחובות. במובן המילולי ביותר. הם אומנם כנראה מזוהמים מהמכוניות הנוסעות, אבל כנראה לא ריססו אותם. ליקטתי שנה שעברה, היה טעים. עכשיו חלק כבר נופלים מהעץ אבל רובם לא הבשילו. נראה לי אני אחכה עוד שבוע :)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי חברה_בקואופרטיב* » 30 ספטמבר 2012, 16:16

אין ייאוש,
אולי את יכולה לבדוק צריכת מוצרים אורגניים באמצעות קואופרטיב אורגני, אם את גרה במקום שפועל בו אחד כזה. זה יוצא לרוב ממש יותר זול, לעיתים גם יותר נוח כי יש מי שיעזור לך, וגם יש את היתרונות של צריכה נעימה יותר והיכרות עם אנשים שיש לך משהו במשותף איתם..

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 30 ספטמבר 2012, 14:33

מסיבות לוגיסטיות וכלכליות
אצלנו הירקות האורגניים זולים יותר מהמרוססים בשופרסל השכונתי. כדאי לבדוק לפני שמחליטים שהאורגני יקר מדי...

תשווי מבצעים, תבדקי אפשרויות. תבדקי גם את השוק המקומי או הירקן השכונתי. בעיקרון, מקומות כמו השוק, שמקבלים סחורה טרייה יום יום לפי מה שהבשיל אצל החקלאי, יהיו אצלם ירקות פחות מרוססים מאשר בסופר שצריך לקבל את המכסה שלו ולפעמים קוטפים כשחומרי הריסוס עדיין מאוד גבוהים.
עלים ירוקים (חסה, פטרוזיליה וכו') - חשוב לצרוך אורגני כי שם חומרי ההדברה נמצאים בד"כ בכמויות הרבה מעל המותר, ולמה את צריכה שהעובר שלך יספוג את כל זה?
כדאי לזכור שחומרי ההדברה מחקים אסטרוגנים ואנחנו ממש לא היינו רוצים עודף אסטרוגן היסטרי לאף עובר, זכר או נקבה.

כדאי להשקיע בביצים אורגניות ואם אפשר ביצי חופש אורגניות. אם יש לך מישהו שיש לו גישה ללול עם תרנגולות חופש, עוד יותר טוב.

מסכימה עם תמרוש רוש לגבי הקריטריונים.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 30 ספטמבר 2012, 08:03

תמרוש רוש , תודה!
התשובה שלך הגיונית.
לא קראתי עכשיו את כל הדף, אבל עברתי עליו מתישהו לא מזמן, והתרשמתי שאם נקי מחומרי הדברה אגרסיביים, לא כל כך מתאפשר_ וכנראה שגם הטריות הולכת לאיבוד (לעיבוד) בדרך, אז אמנם המזון שלי פחות גרוע מ _לחם לבן, קורנפלקס, מנה חמה וערגליות , אבל לא מי-יודע-מה תורם לגופי.

הנה ציטוט מבשמת מ-18.3.2004:הערך התזונתי של מזון שישב על מדף בסופרמרקט או שהוא תעשייתי ולכן בכלל "ישן" הוא אפסי. או כמעט אפסי.
ומ-10.3.2004: הידע, שיש הבדלים גדולים באיכות המזון, בכמות הויטמינים. כלומר, זה לא נכון שב"חמאה" (כל חמאה) יש כך וכך ויטמין A. אין בה כלום אם היא חמאה לא אורגנית מפוסטרת מעובדת ובמקור מפרות שלא קיבלו ירק חי במרעה...

זה די מתסכל לחשוב שכדי לצרוך אוכל ראוי ומועיל צריך לטרוח טרחה אדירה!

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 30 ספטמבר 2012, 04:21

או שכיוון שהתוצרת אינה אורגנית, יוצא שכרי בהפסדי?
לא בשמת, אבל מרשה לעצמי לחשוב בקול רם:

האם יש תועלת משמעותית מִצריכה של....?
השאלה, מה תעשי אם לא תצרכי את כל אלה? תאכלי לחם לבן, קורנפלקס, מנה חמה וערגליות?
אם כך - ברור שתצמח לך תועלת משמעותית מצריכה של מזונות טריים יחסית, בלתי מעובדים יחסית, ומזינים ביסודם!

העקרונות שמנחים אותי בתזונה בהקשר הזה הם:
טרי במידת האפשר
מלא במידת האפשר
גולמי (raw) במידת האפשר
נקי במידת האפשר
וכמובן - טעים.

עכשיו, נניח ש"נקי", כלומר נקי מחומרי הדברה אגרסיביים, לא כל כך מתאפשר לך. האם זה כבר מבטל את המעלות של כל שאר הפרמטרים? ברור שלא.
וחוץ מזה, אם אמנם לא מתאפשר לך "נקי" מחומרי הדברה - עדיין את יכולה לשים לב ולצרוך מזונות נקיים מחומרים משמרים, מצבעי מאכל, מתוספי טעם וריח מיותרים... וגם זה, מבחינת ההקלה על הגוף, מהווה הבדל.
ובעיני, הבדל ששווה לטרוח עליו.

אז כמה (ביצים) כדאי?
מעוברת, אני הייתי מפרגנת לעצמי ביצה-שתיים ביום בכיף, ובתכלס אוכלת לפי החשק. כלומר אם הרגשתי שמספיק לי ביצים, ברור שלא הייתי דוחפת בכוח.
איך הולך לך עם בשר?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי אין_ייאוש* » 29 ספטמבר 2012, 21:10

בשמת,

אם את כבר כאן...
רציתי לשאול בקשר לתזונה (גם בהריון וגם בכלל):
אם כרגע לא מתאפשר לי לקנות ירקות אורגניים ומוצרים אורגניים בכלל (מסיבות לוגיסטיות וכלכליות) - האם יש תועלת משמעותית מִצריכה של אגוזים וחבריהם, של חסות ושאר עלים, של פרות וירקות, של טחינה גולמית מלאה ("הנסיך"), של קמח מלא ("שופרסל" - שהוא בכלל דק מאוד ומעלה בי תמיד תהייה אם אכן הוא מלא ככתוב), של עוף, דג ובשר, של ביצים, של גבינות, של יוגורט כבשים וכו'? או שכיוון שהתוצרת אינה אורגנית, יוצא שכרי בהפסדי?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 29 ספטמבר 2012, 19:12

אז כמה כדאי?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 28 ספטמבר 2012, 19:42

זו כמות טובה?
מעט מאוד, לא?

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת* » 27 ספטמבר 2012, 20:46

תודה מקרב לב לכל המגיבות, וסליחה על ההיעלמות הקלה ליום כיפור ונספחיו :-)
בשמת, תודה רבה על ההכוונה. מאמצת את כל מה שישׂים בשבילי. לגבי ביצים - אני אוכלת לרוב פעמיים בשבוע, בין ביצה אחת לשתיים בכל פעם (תלוי כמה הילדים משאירים). זו כמות טובה?

פלונית,
זה נשמע שאת כועסת על עצמך
אני דווקא לא. מעניין למה זה נשמע ככה גם לאחרות. אני מאוכזבת, כי שינויים שהיו לי טובים ולא קשים מדי (מה יותר מה פחות) לפני ההריון, ובניתי עליהם גם כבונוס בריאותי להריון, פתאום לא מחזיקים.

תמרוש,
ותמיד נשאר משהו מהלמידה הקודמת
מעודד, תודה. אני גם שומרת על זיק של אופטימיות, שאולי היכולת הזאת כן תחזור אליי בהמשך ההריון.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 25 ספטמבר 2012, 03:24

_ואם לא אז מה? עדיין פיתחת כושר גופני לכריעה, וגם אם לא תיישמי אותה כמעט בכלל, הכושר הזה יעמוד לך בזמן הלידה
באמת? בלי תרגול?_
כן. תשמעי, לגוף יש זכרון. נכון שבלי תרגול יכולות יורדות, אבל הן יורדות בהדרגה, ותמיד נשאר משהו מהלמידה הקודמת. קל יותר לחזור לשם אחרי שלמדת, גם אם באמצע איבדת קצת כושר.

_את מנסה לכרוע בשירותים?
זאת היתה הכריעה העיקרית שלי לפני ההריון... כגרע מסוגלת רק לשים רגליים על שרפרף נמוך. לא יודעת אם יש בזה תועלת._
זה נפלא ומצוין! ועדיין יוצר הבדל יחסית לישיבה רגילה. כל דבר שמרים את הברכיים שלך אל מעל לקו האגן בזמן השירותים הוא מעולה (בהקשר של רצפת האגן, שווה להגביה כך את הרגליים גם לפיפי).

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי תמרוש_רוש » 25 ספטמבר 2012, 03:19

לדעתי, כל כך הרבה לחם אומר שאין מספיק שומן וחלבונים בתזונה שלך.
|Y|
שומן זה כל כך חשוב!
וגם, ברור מתיאורי הילדות שלך מאיפה זה בא (())(())(())(())(())(())(())(())

את הרי עושה כמיטב יכולתך! תגידי לעצמך כמה את חמודה!
כל מילה בסלע

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי ב_שאיפה* » 25 ספטמבר 2012, 01:46

_אף
פעם אל תכעסי על עצמך! את הרי עושה כמיטב יכולתך! תגידי לעצמך כמה את חמודה!_
עצה מצוינת בכלל לחיים |*|

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 ספטמבר 2012, 00:58

מקווה ומאחלת שבקרוב תהיי מעוברת שמחה
ומוצאת את עצמי חושבת, ביני לביני, שאולי מה שעושה אותך עצובה (ולדאוג שהוא יפסיק להכנס לגוף, או לטפל בו בכל דרך אחרת) חשוב יותר מהתזונה ה״נכונה״.
(זה נשמע שאת כועסת על עצמך. אף
פעם אל תכעסי על עצמך! את הרי עושה כמיטב יכולתך! תגידי לעצמך כמה את חמודה!)

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי בשמת_א* » 24 ספטמבר 2012, 22:37

(-:
קודם כל, כל מלה של תמרוש רוש {@
ולאחרונה קניתי קמח מנופה אורגני של אדמה, מה אני אגיד, כל כך מנופה שהיה ממש כמו קמח לבן. אבל זה לא. זה קמח אורגני טחון עדין ומנופה מאוד.
בקיצור, תנסי לבדוק כל מיני "קמח מנופה" שאת מוצאת. גם קמח כוסמין אורגני יכול להיות מאוד עדין.
ותנסי להוסיף שומנים. לדעתי, כל כך הרבה לחם אומר שאין מספיק שומן וחלבונים בתזונה שלך. מה עם ביצים? (רצוי ביצי חופש אורגניות) מה עם שמן זית? שמן קוקוס? אבוקדו? שקדים ואגוזים? טחינה? שקדיה? חמאה? סרדינים?
(לא טונה)
החודשים הראשונים הם זמן מאוד רגיש. יכול להיות שחלק מהמזונות האלה מגעילים אותך (אני בהריון יכולתי לסבול רק שכבה מאוד דקה ומדוייקת של חמאה על לחם מאוד מסוים שהיה חייב להיות "יבש" במידה מדוייקת, אחרת הגעיל אותי...). אבל אם לא, תנסי להוסיף שומנים על הלחם. לטבול אותו בשמן זית וזעתר למשל. זה מועיל לך ולעובר.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת_עצובה* » 24 ספטמבר 2012, 21:43

_בתקופת ההריון אנחנו חוזרות אחורה למטעמים שמתקשרים אצלנו עם נחמה וטיפול הוריים.
ולכן אם בילדותנו התרגלנו לאכול ..., יש סיכוי חזק שלזה דווקא נחזור בזמן ההריון, ולא משנה מה אובייקטיבית זה עושה לגוף שלנו._
התובנה הזאת ממש קולעת בול. המון זיכרונות ילדות שלי קשורים בלחם. אני זוכרת את עצמי מגיעה לחדר האוכל בחמש וחצי בבוקר ורואה איך המשאית של הלחם פורקת את כל הכיכרות, ואני זוכרת איך עשינו ניסיונות עם המכונה שפורסת את הלחם, והעברנו את הכיכר לאורך שייווצרו פרוסות ארוכות-ארוכות, או בדרכים אחרות פרוסות אלכסוניות ועוד שטויות כאלה (כמבוגרת אני נחרדת מעצם העובדה שהייתה לנו כילדים קטנים גישה למכשיר החשמלי הסכיני הזה). אני זוכרת איך העברתי לאחי הקטן ולחבריו "סדנת לחם וגבינה", כשאני בעצמי עוד הייתי פספוסה, אני זוכרת את הניחוח המיוחד של הלחם השונה שהיו מביאים לנו בימי שישי...
אח, לחם...

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת_עצובה* » 24 ספטמבר 2012, 10:59

עם רוב המאכלים בעולם קשה לי כרגע, לחם היה אמור להיות היוצא דופן שמשאיר אותי בחיים
אוי, רגע, זה נשמע גרוע מהמצב האמיתי, אז אבהיר שזה תיאור חלקי בלבד. אני אוהבת מאוד ירקות, ואוכלת מהם לא מעט בכל הזדמנות. אבל אי אפשר לחיות רק על ירקות, וכיוון שעם רוב המאכלים קשה לי כרגע, נכנס כאן למשוואה הלחם. אבל גם מרק הרבה פעמים בא לי טוב, וכשיתקרר אהיה גם מסוגלת לאכול אותו לא רק בארוחת ערב.

תזונה ללידת תינוק בריא

על ידי מעוברת_עצובה* » 24 ספטמבר 2012, 10:46

נכון שתמיד יש מנגד את אלה שפתאום נתקפות דחף עז לאוכל טרי ועשיר
האמת היא שמההריונות הקודמים, שבהם הייתי הרבה פחות מודעת והרבה פחות ייחסתי חשיבות לשאלות תזונה, זכור לי דחף טוב שכזה שנחת עליי מהשמים (אם כי אני לא בטוחה אם כבר בשלב הזה, סביר שלא), ואפילו אפשר לומר במידה מסוימת שהדחף הזה הוא שהוביל אותי לתהליך של שינוי תזונתי גם אחרי ההריון. אז כן, די בניתי על דחף כזה וזו חלק מהאכזבה...
אולי כדאי לך לחפש לחם מלא טוב במקומות אחרים, למשל במאפיית תושייה?
תודה, אבל אין מצב. לא מבחינת החור שאני גרה בו, ובמיוחד לא מבחינה כלכלית. כשקנינו את האופה-לחם ליווינו את זה בחישוב עלויות מפורט ובמסקנה שזה יוצא חסכוני לעומת כמויות הלחם אנג'ל (המסובסד, כידוע) שאני קונה.
אולי זה סימן להפסיק עם לחם בכלל לתקופה כלשהי ולראות איך זה הולך? ואולי עדיף לעזוב את החזית הזאת ולהתרכז במזונות אחרים, עשירים ומזינים?
עם רוב המאכלים בעולם קשה לי כרגע, לחם היה אמור להיות היוצא דופן שמשאיר אותי בחיים... כך היה בהריונות הקודמים.
ואם לא אז מה? עדיין פיתחת כושר גופני לכריעה, וגם אם לא תיישמי אותה כמעט בכלל, הכושר הזה יעמוד לך בזמן הלידה
באמת? בלי תרגול?
את מנסה לכרוע בשירותים?
זאת היתה הכריעה העיקרית שלי לפני ההריון... כגרע מסוגלת רק לשים רגליים על שרפרף נמוך. לא יודעת אם יש בזה תועלת.
_בתקופת ההריון אנחנו חוזרות אחורה למטעמים שמתקשרים אצלנו עם נחמה וטיפול הוריים.
ולכן אם בילדותנו התרגלנו לאכול ... , יש סיכוי חזק שלזה דווקא נחזור בזמן ההריון, ולא משנה מה אובייקטיבית זה עושה לגוף שלנו.

זה מין מנגנון כזה... ולדעתי, גם כשהוא לא פועל לטובתנו, צריך לכבד ולההבין אותו (ולאהוב אותו! כמו שאת אוהבת ילד שמחפש נחמה) לפני שמנסים לשנות._
וואו! וואו!
תודה על כיוון החשיבה הזה. פוקח עיניים.

חזרה למעלה