על ידי צפריר_שפרון* » 06 מרץ 2003, 23:24
חשוב ביותר לראות "תמונה משותפת" של איך אתם חיים כזוג הורים לילד - בנפרד. יצירת תמונה משותפת היא אחד הכלים החשובים ביותר בכל תהליך זוגי, קרבה ופרידה.
יש להבין כי אין זה עניין של התאמה זוגית אלא דווקא של רצון משותף לזוגיות, רצון שאיננו משותף כעת. שהרי בתחילת היחסים יש להניח שהיה רצון משותף של שני הצדדים להתאים את עצמם - האחד והאחת - לחיות בזוג, והיכן שהוא בדרך, רצון זה התחלף בחוסר רצון או בחוסר עניין בזוגיות הזו. תהליך זה טבעי והוא נובע מאליו אצל זוגות רבים לעתים בשנים הראשונות לנישואים ולעתים מאוחר יותר. פתרון הפרידה לגיטמי בהחלט, אלא שיש להבין כי העבודה העצמית של כל אחד מבני הזוג, הכרוכה בכך איננה פחותה מהעבודה הנדרשת לשם הזוגיות עצמה.
כאן, במבט מהצד, אשר איננו יכול להיות מדויק לחלוטין, לכאורה נראה כי הרצון המשותף הוא להיפרד. אבל, לשם פרידה שכזו יהיה זה יעיל והכרחי (אם לא לטובתכם ההורים, הרי שלטובת הילד), "לנקות" את השטח מכל משקעי העבר, להפיג כעסים בהבנות וליצור זוגיות ממוקדת להורות משותפת.
שכן, אינכם יכולים להיפרד מתפקיד זה של הורות משותפת. כאן אין עניין של התאמה להורות משותפת, המכנה המשותף הוא עצם העניין ולמענו עליכם למצוא את הדרך להורות משותפת, מתפקיד זה אי אפשר "להתגרש". אין למי לשלוח את "מכתב ההתפטרות" מתפקיד ההורה. אין מי שיקבל מכתב כזה, לא בן/בת הזוג, לא הילד.
לעניין עיתוי הפרידה הפיזית, הניתוק ממגורים משותפים. במידה והשאיפה היא "להקטין נזקים" בעבור הילד, יהיה העיתוי נבחן לא בגילו של הילד אלא ביכולת להיפרד בלב שלם ולא בלב חצוי. לפיכך עליכם "לעשות עבודה" בינכם ולברר באמת מהם הגורמים לפרידה - ללא פחד ומורא (ממה יש לפחד אחרי שכבר "הפסדתם" את הזוגיות הזו) של כל אחד ואחת מהצדדים אל מול הצד השני.
תהליך שכזה אשר עשוי להיות מלווה בסערת רגשות גלויה ומוחצנת, וגם אם נעשה "על מי מנוחות", חשוב ביותר בעבור הילד. שכן אז נוכח הילד בעת הבשלת תהליך הפרידה ובעצם נוכחותו הרי הוא חלק (פסיבי אמנם אך קיים) מהתהליך. בהיותו "רק" חלק מהתהליך לא יקח על כתפיו את האחריות ליחסים בין הוריו מחד, ומאידך ידע את המתרחש.
אז, הנזקים בעבורו יהיו מינוריים והוא אף יצא נשכר במובנים רבים הן מהתהליך עצמו והן מתוצאותיו.
חשוב ביותר לראות "תמונה משותפת" של איך אתם חיים כזוג הורים לילד - בנפרד. יצירת תמונה משותפת היא אחד הכלים החשובים ביותר בכל תהליך זוגי, קרבה ופרידה.
יש להבין כי אין זה עניין של התאמה זוגית אלא דווקא של רצון משותף לזוגיות, רצון שאיננו משותף כעת. שהרי בתחילת היחסים יש להניח שהיה רצון משותף של שני הצדדים להתאים את עצמם - האחד והאחת - לחיות בזוג, והיכן שהוא בדרך, רצון זה התחלף בחוסר רצון או בחוסר עניין בזוגיות הזו. תהליך זה טבעי והוא נובע מאליו אצל זוגות רבים לעתים בשנים הראשונות לנישואים ולעתים מאוחר יותר. פתרון הפרידה לגיטמי בהחלט, אלא שיש להבין כי העבודה העצמית של כל אחד מבני הזוג, הכרוכה בכך איננה פחותה מהעבודה הנדרשת לשם הזוגיות עצמה.
כאן, במבט מהצד, אשר איננו יכול להיות מדויק לחלוטין, לכאורה נראה כי הרצון המשותף הוא להיפרד. אבל, לשם פרידה שכזו יהיה זה יעיל והכרחי (אם לא לטובתכם ההורים, הרי שלטובת הילד), "לנקות" את השטח מכל משקעי העבר, להפיג כעסים בהבנות וליצור זוגיות ממוקדת להורות משותפת.
שכן, אינכם יכולים להיפרד מתפקיד זה של הורות משותפת. כאן אין עניין של התאמה להורות משותפת, המכנה המשותף הוא עצם העניין ולמענו עליכם למצוא את הדרך להורות משותפת, מתפקיד זה אי אפשר "להתגרש". אין למי לשלוח את "מכתב ההתפטרות" מתפקיד ההורה. אין מי שיקבל מכתב כזה, לא בן/בת הזוג, לא הילד.
לעניין עיתוי הפרידה הפיזית, הניתוק ממגורים משותפים. במידה והשאיפה היא "להקטין נזקים" בעבור הילד, יהיה העיתוי נבחן לא בגילו של הילד אלא ביכולת להיפרד בלב שלם ולא בלב חצוי. לפיכך עליכם "לעשות עבודה" בינכם ולברר באמת מהם הגורמים לפרידה - ללא פחד ומורא (ממה יש לפחד אחרי שכבר "הפסדתם" את הזוגיות הזו) של כל אחד ואחת מהצדדים אל מול הצד השני.
תהליך שכזה אשר עשוי להיות מלווה בסערת רגשות גלויה ומוחצנת, וגם אם נעשה "על מי מנוחות", חשוב ביותר בעבור הילד. שכן אז נוכח הילד בעת הבשלת תהליך הפרידה ובעצם נוכחותו הרי הוא חלק (פסיבי אמנם אך קיים) מהתהליך. בהיותו "רק" חלק מהתהליך לא יקח על כתפיו את האחריות ליחסים בין הוריו מחד, ומאידך [b]ידע[/b] את המתרחש.
אז, הנזקים בעבורו יהיו מינוריים והוא אף יצא נשכר במובנים רבים הן מהתהליך עצמו והן מתוצאותיו.