שקיות פלסטיק במספרים

שליחת תגובה

נוכחותך חשובה לי מדעתך
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שקיות פלסטיק במספרים

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 מאי 2012, 23:15

ליבשים ופיצוחים אפשר להשתמש בשקיות בד קטנות עם שרוך כיווץ. הכי נוח זה להעזר בהן במקומות שאת ממלאת לעצמך את השקית ואז את גם לא מעכבת אף אחד. אפשר לתפור לבד או לקנות כאלה. בדרך כלל זה נחשב שקיות רב פעמיות לסנדוויצ'ים או משהו כזה. אופציה אחרת היא שקיות נייר.
גבינות במעדניה- אם אלה גבינות קשות שעטופות גם בנייר פרגמנט אפשר לוותר על השקית.
לגבינות רכות ורטובות אפשר להביא כלי קטן מהבית (אני לא עושה את זה אבל יש לי חברה שכן).

זה דורש התארגנות מראש, ושהמוכרים יהיו מסבירי פנים.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מצ'רה* » 17 מאי 2012, 14:29

שלום חברים
שאלה לכל אלה שמצמצמים בקניית שקיות: מה אתם עושים בקניית מוצרים יבשים או רטובים ששוקלים לכם? נגיד, פיצוחים, גבינות במעדניה, יבשים ששוקלים ושמים עלךיהם פתק מחיר וכו?
לירקות אנחנו מביאים שקיות מהבית, אבל להתחיל להעביר שקיות שלפעמים הן טיפה קרועות וכו', לאיש מצד שני של הדלפק - זה נראה לי כבר טרחני ומייגע, פוגע בקצב העבודה שלו ופולשני אפילו.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי עופר_כדורי* » 15 דצמבר 2011, 11:54

יש לי דוד שאחראי על כל גידולי התירס בארץ. חשבתי לתומח לייצר שקיות מהעליםשעוטפים את התירס וכך ליצור שקיות לאסיפת הקקי של הכלבים ברחובות. כך, לאחר השלכתה של השקית לפח היא תהיה מחומר מתכלה ולא מחומר פלסטיק שאינו מתכלה

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אהבת_עולם* » 29 אוקטובר 2010, 15:34

מעתיקה מ-ככר השוק:

אפרופו שקיות פלסטיק,הנה שתי חברות שמספקות אלטרנטיבה נאה ידידותית ויעילה לבית או לעסק רק די כבר עם כל הפלסטיק הזה!
  • http://www.green-pack.co.il/ גרין פק משווקת שקיות בד ויוטה לשימוש רב-פעמי. בניגוד לשקיות הניילון, שאינן מתכלות בטבע ומזיקות לאיכות הסביבה, שקיות הבד והיוטה ידידותיות לסביבה וניתנות לשימוש חוזר

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אהבת_עולם* » 21 אוגוסט 2010, 17:53

הרגע שלפני הוסיפה ב-ככר השוק:

סרטון משעשע נגד שקיות הפלסטיק

('מסעה' המפרך ועתיר המכשולים של שקית פלסטיק מהעיר אל הים הגדול.... :-P)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 אוגוסט 2010, 10:26

ראיתי את זה (אריזה לסנדויץ) בהירוקה. נראה לי חסכוני ונחמד. הבנתי שהמתכלות לא באמת מתכלות ויש תביעה עכשיו נגד סנו וניקול על זה.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אהבת_עולם* » 15 יולי 2010, 02:33

אתר שראיתי הפניה אליו היום, נדמה לי מ-ככר השוק -

אריזה רב פעמית לכריך

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל* » 24 מרץ 2009, 14:59

עכשיו קראתי שבאיקאה כבר לא מחלקים שקיות פלסטיק. מי שרוצה קונה.
<כן ירבו>

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אלטר_אגו* » 31 דצמבר 2008, 12:08

להבנתי, יש הבדל בין "מתפוררות" ל"מתכלות". "מתפוררות" - לחלקים קטנים של ניילון. "מתכלות" - מתפרקות לאטומים או למולקולות יותר קטנות. של מה? האם החומרים האלה לא מזיקים? לא יודעת. שימור החומר - נכון, אבל גם ליבה של תפוח היא חומר וגם עליו חלים חוקי הפיזיקה. האם ליבה של תפוח מתפוררת או מתכלה?
אני לא יודעת ממה השקיות הספציפיות האלה עשויות, אבל לי יש צלחות וכוסות חד-פעמיות שעשויות מקנה סוכר או מתירס.
עדיין לא מעולה ולא תענוג כי יש גם תהליך ייצור... אני חושבת שהכי טוב למצוא דרכים לצרוך פחות מהכל.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_א* » 31 דצמבר 2008, 11:09

לא ממש מתכלות רק הופכות לחלקים קטנים
זוכרים את חוק שימור האנרגיה
הן לא נעלמות הן יותר מתפוררות (שזה עדיף כי אז הן לא יכולות לחנוק חיות למשל
אבל עדיין לא מעולה ולא תענוג

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי שלומ_צ* » 31 דצמבר 2008, 07:59

לשופרסל (מותג הבית שלהם) יש שקיות אשפה מצויינות מתכלות, לניקול שקיות לכריכים ולסנו אם אני לא טועה יש שקיות אשפה ענקיות מתכלות. תענוג

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אמא_נחה* » 08 דצמבר 2008, 12:10

ראיתי בסופר שקיות מזון מתכלות. של ניקול.
הייתכן?????

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי עוד_אין_לי_כינוי* » 08 דצמבר 2008, 11:52

לבעלי הכלבים :אפשר לאסוף את הקקי בעיתון /דואר זבל אם אתם לא רחוקים במיוחד מפח.
ואם הכלבים אוכלים תזונה טבעית שמתאימה לצרכיהם התזונתיים ולא אוכל תעשייתי אז הקקי שלהם קטן ומוצק ואפשר לאסוף אותו אפילו בעזרת עלה מזדמן.
לא נראה לי בעיתי להעביר את הקקי מתחת לשיחים, אבל אם באזור שלכם מסתובבים פקחים תנסו להסביר להם שהקקי יהפוך לקומפוסט ושפיזרתם עלים יבשים או/ו חול .אמה מה -יש מצב שגם אחרי שתשלפו את הספר המופלא "זבל אנושי", הפקח ירשום דו"ח .
זה לא רק הפקח, יש בארץ מגפת תולעת הפארק שהתפשטה מצואה של חיות בספארי והגיעה כבר לכל מקום בארץ דרך צואת הכלבים. הדרך היחידה לצמצם אותה היא לאסוף ולהעלים הפרשות, בעיקר באזורים מרובי כלבים כי גם אם הכלב בעצמו מטופל למניעה הוא יכול להפריש גילגולים של הטפיל בין טיפול לטיפול.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 02 אוקטובר 2008, 19:31

הי טל ,
ממש משמח כל הפיתרונות שמצאת.

אני בדעה וגם מניסיון שקומפוסט זה הפיתרון האולטימטיבי לסבל שכרוך בפינוי האשפה הביתית.
הדבר היחיד שיכול לטפטף הם הרי פירות וירקות /קליפותיהם שנרקבו בתחתית הפח.
אני מפרידה את השאריות שלנו לחומר אורגני שהולך לקומפוסטר המצויין (75 שח' בסיבסוד של מועצה מקומית משגב הגאונית ומיוצר ע"י כתר פלסטיק).
יש לי קערה על השיש ולפיכך אין נזילות.
יש מי שמחזיק דלי עם מכסה ,
יש כאלה שיש להם איזה סיר ישן ומצוקמק עם מכסה .
אין ריח ואין נזילות.

עוד פיתרון : להעיף את כל התבשילים המקולקלים והמוקדחים , הקליפות והכל לתרנגולות.אם אלה הם בעלי החיים שאתם בוחרים לטפח.
או אם לשכנים שלכם יש העדפות כאלה .יודו לכם.

מעבר לזבל אורגני ,אין שום דבר שממש מלכלך את הפח אשפה ומצריך שקית מסוג חדפעמי או רב פעמי,מסוג של תוצרת בית או תעשיתי.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי טל_מרקוביץ* » 30 ספטמבר 2008, 22:29

רציתי לשתף רבים בפיתרון שמצאתי.
אחרי שעברתי לחלוטין לשימוש בשקיות הירוקות מאל-בד או בתיק גדול לכל קניותי, הטרידו אותי הניילונים בהם אני אורזת ירקות. אז תפרתי לי 15 שקיות בגודל דומה מבד בלתי ארוג(כזה המשמש למפות חד פעמיות), ובזה אני אורזת ירקות ופירות בסופר. עכשיו נותרה לי רק בעיית שקיות הזבל....
אז ככה:
ביקשתי מהקוסמטיקאית שאצלה אני מטופלת, לשמור עבורי את הבד הבלתי ארוג אותו היא זורקת לפח אחרי כל מטופלת. זה באורך של מיטת טיפולים, ויש לה כאלה 20 ביום בערך. זה לא מגיע ממיטת רופא, היא רק עושה טיפולי פנים והרחקת שיער אז במקרה הגרוע ביותר עשויות להמצא עליו כמה שערות.
אני מקפלת כל יריעה כזאת לשניים ,תופרת את הבד בשני צידיו, מרפדת בשני דפי עיתון בתחתית ויש לי שקית לזבל לתפארת. אפילו יותר חזקה מניילון, ודולפת רק לעיתים רחוקות, אז אני פשוט מורידה זבל עם הפח, ולא "על הדרך" לעבודה וכד'.
גם עשיתי שימוש חוזר בפסולת, גם השתמשתי בחומר מתמחזר וגם נמנעתי מהניילונים אוייבי הפלנטה. :-)
[email protected]

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ה_עוגיה* » 14 יולי 2008, 16:25

אבל לא יפתור לגמרי את הבעיה כי שאריות אוכל מבושל לא נכנסות
למה?
(אצלנו נכנס הכל. מבושל, חי, קקי, תרנגולת מתה. יוצא קומפוסט משו משו)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי עפרה_עדין* » 14 יולי 2008, 16:06

http://www.sviva.gov.il/Enviroment/Stat ... po]plastic bags shmuel neeman 1[/po].pdf

זהו קישור למחקר מעניין שקראתי היום. נעשה עבור משרד לאיכות הסביבה בנושא צמצום השימוש בשקיות ניילון בקרב הצבור.

הבנתי מהמחקר הנ"ל שמחזור שקיות ניילון הוא בעייתי כיוון שצריך להפריד אותן מין האשפה שבתוכן ולמיינן לפי סוג הניילון.
עדיף אם כן, להשתמש בפלסטיק קשיח שאותו קל למחזר והוא אינו גורם נזק סביבתי אסתטי (שהוא הנזק העיקרי לפי המחקר).

המחזור אגב, צורך כמויות אנרגיה עצומות. הנקיון של קופסאות פלסטיק וכלים רב פעמיים גם הוא צורך כמויות מים נכבדות.
אישית אני אורזת לילדים כבר הרבה שנים בקופסאות פלסטיק קשיח (שנקנו במיוחד) ללא שקיות, משתמשת בתיקי קניות רב פעמיים ולא סוגרת בשקיות גופיה. מעבר לזה- אני מרגישה שעוד לא הגעתי לנהלים ידידותיים לסביבה בנוגע לזבל בגלל שבכל פעם מחדש אני מגלה חוסר טעם במעשי ומפסיקה (כמו הפרדת זבל, השלכת זבל ללא שקיות ניילון, פיקניק בכלים רב פעמיים).

בפעם האחרונה שניסיתי לזרוק אשפה גולמית ללא שקיות ניילון לפח האשפה, נכנעתי אחרי שבוע לצחנה האיומה ולכמויות היתושים בכל פעם שפתחתי את הפח. מהרתי לשטוף את הפח הענקי בכמויות אדירות של מים....הבנתי שזו לא הדרך!
אבל מהי כן? דרך אגב- שקיות אשפה הן מטרד חמור יותר משקיות אוכל, ע"פ המחקר. ניסיתי שקיות אשפה מתכלות אבל הבנתי שהן צריכות להיות מופרדות מכל השאר כדי להתכלות.
יתכן שפח קומפוסט יקל על העניין, אבל לא יפתור לגמרי את הבעיה כי שאריות אוכל מבושל לא נכנסות.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי בשמת_א* » 14 יולי 2008, 11:07

כל הכבוד להם!

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי רוזמרין* » 14 יולי 2008, 10:55

_פלסטיק קשיח אפשר למחזר.
ניילון דק לא. הוא בכמויות הרבה יותר גדולות, והנזק שלו מיידי וענק._
בשמת, בישובי המועצה האזורית משגב בגליל יש מיחזור גם של שקיות ניילון.
אני לא יודעת לאן מעבירים את זה ואיפה יש עוד פחי מיחזור בארץ אבל אני אוספת את שקיות הניילון הקרועות והמלוכלכות וזורקת שם. אולי מישהו מאלה שגרים שם יכול לברר מה, מי ולמה.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי בשמת_א* » 14 יולי 2008, 09:35

פלסטיק קשיח אפשר למחזר.
ניילון דק לא. הוא בכמויות הרבה יותר גדולות, והנזק שלו מיידי וענק.

כמו כן, שאלה שניה, שהיא כן רלבנטית:
האם שקיות הניילון הדק שאת משתמשת בהן לסנדוויצ'ים הן שקיות חדשות, שאת מוציאה מגליל או מקופסה שקנית?
או שאת ממחזרת את השקית שקנית בה לחם, את שקית הפיתות וכן הלאה?
האם קופסאות הפלסטיק הקשיח שאת משתמשת בהן נקנות שוב ושוב במיוחד, או שהגיעו אלייך הביתה כאריזה של איזה מוצר שקנית מזמן, ואת ממחזרת שתיים מהן לצורך סנדוויצ'ים?
זו לא שאלה שולית.
זו שאלה שבמהות המיחזור:
הכלל הראשון הוא, להעדיף את מה שיש לך ממילא בבית, תוצר לוואי של משהו אחר, ולהשתמש בו, כדי להמנע מכל שימוש במוצר חדש. בכל מוצר חדש. תמיד תמיד עדיף להשתמש במשהו משומש, ובוודאי במשך שנים רבות, מאשר לקנות משהו חדש.
לכן, עוד לפני השאלה אם קופסת פלסטיק או שקית ניילון - עומדת השאלה האם את מתכוונת להשתמש במוצר חד פעמי מתכלה (שקית שתולשים מגליל, וכל כמה שבועות קונים גליל חדש), או במוצר רב פעמי לא מתכלה?
תמיד ובכל מצב עדיף מוצר רב פעמי.
זה תמיד אקולוגי יותר.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי עפרה_עדין* » 14 יולי 2008, 08:51

אז הנקודה שאני מעלה פה היא שאלה לטווח הארוך ולא לטווח הקצר:
מה מתכלה יותר מהר: מליארדים של שקיות ניילון או מליונים של קופסאות פלסטיק קשיח.

יש לי כבר ממילא בבית, במיוחד כאלה שהגיעו עם אוכל בתוכן

בשמת- אם מתחילים לחשוב על כל המאגרים שקיימים גם מזה וגם מזה: הרי שאי אפשר להפסיק להתלבט. מכל חומר פלסטי, קיים כבר שפע אדיר, שגם אם נפסיק היום, כולנו , לצרוך אותו עדיין הוא כבר קיים בבתים, במחסנים ובחנויות.

אני חושבת שאני הולכת להעמיק קצת ולחקור בעניין הזה כי לא ברור לי מה יצרוך יותר אנרגיה מהטבע בסופו של דבר:
פלסטיק קשיח או ניילון דק.

בכל מקרה זה לא יגמר טוב...

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי בשמת_א* » 14 יולי 2008, 00:07

שאלתי אותם אם זה יהיה בסדר לארוז את החפצים בשמיכות ישנות ואת השמיכות לחזק עם חבל
עדיף. מגן יותר טוב. ככה עשו המובילים תמיד, וחלקם נוהגים כך עד היום.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 13 יולי 2008, 22:46

עוד מעט אנחנו עוברים דירה .
המובילים שהיו פה ונתנו הצעת מחיר הזכירו לי את הנילון הנצמד שבו נהוג לארוז את הרהיטים והטלויזיה וכ'
שאלתי אותם אם זה יהיה בסדר לארוז את החפצים בשמיכות ישנות ואת השמיכות לחזק עם חבל .
הסברתי להם שיש בעיה אקולוגית עם שימוש בנילון (לא שהם ממש ירדו לסוף דעתי ..אני נוהגת לומר שגם הנינים שלנו יראו את הנילונים האלה באדמה ובמים ,אולי אני צריכה לומר שזה ירעיל להם את האדמה ואת המים?)
מצד שני אולי הפיתרון עם הנילון הוא פשוט יותר בטיחותי ?
למישהו יש ניסיון?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי בשמת_א* » 13 יולי 2008, 18:09

אני אורזת כריכים בקופסאות פלסטיק קשיח.
יש לי כבר ממילא בבית, במיוחד כאלה שהגיעו עם אוכל בתוכן (לא קניתי קופסא, החלבה היתה ארוזה בה למשל), אז עדיף אחת כזאת שמשתמשים בה שנים שוב ושוב, מאשר כל יום שקית חדשה, שזה על כל ילד אולי 6 בשבוע? 2 ילדים 12 בשבוע? וואו...

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי רוזמרין* » 12 יולי 2008, 23:57

עפרה, גם שקיות ניילון וגם פלסטיק למינהו אפשר לשים במיכלים המיועדים למחזור פלסטיק. קופ' פלסטיק קשיחות יכולות להיות שימושיות שנים. שקית דקיקה היא חד-פעמית.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי עפרה_עדין* » 12 יולי 2008, 23:33

אני שואלת את עצמי לפעמים מה יותר גרוע:
לדוגמא: מבחינת יכולת ההתכלות בטבע-
שקיות פלסטיק דקיקות לאריזת כריכים מידי יום או קופסאות מזון מפלסטיק קשיח ועמיד, שמתי שהוא תגענה אל פח האשפה (לא נראה לי שבני יוריש אותן לילדיו וכן הלאה...).
השקיות בעיתיות יותר לבע"ח שבולעים אותן- זה ברור , אבל מה גבי השאריתיות בטבע? יש כל כך הרבה פלסטיק עמיד (גם שקיות פלסטיק עמידות שאמורות לשמש כתיק רב פעמי ואנשים יחוייבו לקנותן ולכן לקנות מהן מעט) והוא מגיע לערמות הזבל ואולי לא מתכלה כלל או רק אחרי מאות שנים.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ירח_לבן* » 12 יולי 2008, 22:17

אוקיי, ראיתי את הדיון בדף אחר...
תתעלמו מהשאלה (לא יודעת למחוק)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ירח_לבן* » 12 יולי 2008, 22:01

גם לי שאלה:
במה אתם זורקים את הזבל? (אנחנו לא מייצרים קומפוסט וגם לא נייצר בעתיד הקרוב, אז זה אומר - כל הזבל)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי בשמת_א* » 12 יולי 2008, 13:11

בטיולי שטח, כשכמות המים מצומצמת, איך כדאי להתרחץ?
סליחה על השאלה, אבל למה להתרחץ בכלל בטיולי שטח? ועוד כשכמות המים מצומצמת?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלונית_אלמונית* » 12 יולי 2008, 00:04

שאלה,
בטיולי שטח, כשכמות המים מצומצמת, איך כדאי להתרחץ? האם המגבונים, אינם טובים לשם כך או שיש דרך אחרת?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי סוסת_פרא* » 03 ינואר 2008, 01:12

השינוי הזה נורא משמח אותי !

מצד שני, למרות שאני לא לוקחת שקיות פלסטיק בחנויות, עדיין אני מוצפת שקיות סביבי שההורים שלי לוקחים (זה בינתיים לא ממש מעניין אותם).
כך שאני כן משתמשת בשקיות האלה, שממילא קיימות, לכל מיני צרכים.

מתחילה לדאוג שפתאום לא יהיו בכלל שקיות... :-P

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי סוסת_פרא* » 03 ינואר 2008, 01:09

בנוסף לקישור שהביא אורי יורמן, מצרפת כמה קישורים שהופיעו באותה כתבה:
סוסת פרא / ה מערוך

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אורי_יורמן* » 02 ינואר 2008, 19:12

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי סוסת_פרא* » 31 דצמבר 2007, 22:34

הקישור שאף חצוף הביאה זה בקשה לחתימה על עצומה למיסוי על שקיות פלסטיק בחנויות.

נדמה לי ששמעתי היום בחדשות שהתקבלה הצעת החוק לאסור חלוקה של שקיות פלסטיק.
האמנם?
ימות המשיח הגיעו?
זה סופי?

אם כן, אז - |יש|

האם זה אומר שכבר לא צריך לחתום על העצומה?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אף_חצוף* » 31 דצמבר 2007, 11:59

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ה_מערוך* » 04 דצמבר 2007, 08:23

מצאתי ב-NRG ]כתבה: הקלות הבלתי נסבלת של שקית הפלסטיק

כותרת הכתבה:

"כרגיל, בעולם כבר הבינו את מה שבישראל עוד מתקשים להפנים: שקיות פלסטיק זה אסון. כשהעולם מחוקק, בישראל הסחבת חוגגת"

<סוסת פרא / ה מערוך>

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ה_מערוך* » 20 נובמבר 2007, 21:15

כתבתי זאת גם ב-דף השקיות הגדול -
(מיכל אמא של ליאור כתבה ב-ככר השוק ממה שקיבלה במייל):

למי שמוטרד מאיסוף אינסופי של שקיות ניילון:
בשורות טובות- מחזור שקיות הפלסטיק!

מעכשיו ניתן לאסוף אצל איריס בן צבי במשק 1 בכפר יהושע את השקיות בחזרה למחזור !!

השקיות יועברו לחברה המספקת למשק את השקיות לאריזת הירקות.
חברה זו מעבירה את השקיות המשומשות למפעל, המשתמש בהן כחומר גלם.
המפעל קולט את השקיות שבהן משתמשים במשק, וכן שקיות ניילון רגילות המשמשות בסופרמרקטים וניתן להעביר להם גם ניילון נצמד.

ניתן למחזר את סוגי הניילון השונים לפי הפירוט:
ניילון נצמד, ניילון מרשרש, ניילון רך.

לא דבקים לא צלופן ולא מיכלים מפלסטיק שונה.
כמו כן לא לשים שקיות רטובות בבקשה(שקית לחלב נפסלות)
ולאסוף השקיות בצורה מסודרת.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי הילה_ב* » 23 ספטמבר 2007, 01:14

אני קניתי ב2 שקלים מטאטא קטן ומברשת שנכנסת לתוכו אז את יכולה להתעלם מהמטאטא ולהעמיס את החרא הקטן על היעה בעזרת דואר מהבנק או איזושהי פרסומת שדחפו לך לדאר וגם על היעה לשים חתיכת דואר. את החרא עם שני דברי הדואר לשים בסל וחסל!

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי שקדים_ירוקים* » 23 ספטמבר 2007, 00:33

יש לי בעיה,
אני מ-א-ו-ד רוצה לצמצם שימוש בשקיות הפלסטיק, בגלל כל הסיבות שנכתבו כאן.
הענין הוא, שאנחנו משתמשים בשקיות מהסופר בכדי לאסוף אחרי הכלבה בטיולים היומיים (סדר גודל של 2-3 שקיות ביום). לפחות אנחנו "ממחזרים" ולא סתם זורקים לפח, אבל זה לא מספיק.
האם למישהו יש רעיון איך לאסוף אחריה בשיטה אקולוגית יותר שגם תהיה מספיק אסטטית בשבילי (עד כמה שאפשר)?
אם כן, אוכל להשתמש בשקיות הרב פעמיות ולהפסיק לקחת כל כך הרבה שקיות בקניה בסופר.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 ספטמבר 2007, 23:22

אני רכשתי כזה תיק -"השקית הטובה" וזה באמת נוח ויעיל קניתי עם תא קירור תנסו הם שולחים הביתה.
זה חוסך את כל שקיות הפלסטיק אני קניתי שתיים כי ניתן להתקין שתיים בעגלה לקניות גדולות.
נהדר ומומלץ תנסו!

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי לי_אורה* » 22 ספטמבר 2007, 20:39

השקית הטובה - ממש רעיון!

ועכשיו צריך שגם אלו שעוסקים במשלוחה ישלחו את המצרכים בשקית הטובה!

ובאחד מימי השישי התפרסמה במוסף שישבת של הארץ כתבה מאוד מאוד חשובה:
מנוילנים

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מתה_מורפוזה* » 22 ספטמבר 2007, 20:18

פתרון לשקיות פלסטיק לסוּפר או לשוק (המידע הופיע ב-ככר השוק):

השקית הטובה - הסבר.
השקית הטובה - דגמים (עם קירור, עם תאים, כתיק גב וכו').
וסרטון שהופיע בערוץ 10

כמובן שנשמח אם מי שהתנסה בזה ישתף ביתרונות והחסרונות, ועד כמה זה באמת פתרון מוצלח.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 16 אוגוסט 2007, 03:55

מתנה מעצבנת :עשויה כמובן מפלסטיק : קולר של 2.8 ליטר של מיסטר איס שקיבלנו באלונית .נכון , מעידה קלה של אוכל לא ממש מזין , אבל גם 'מזכרת 'מעצבנת לעינין ועוד עשויה מפלסטיק?!
אני לא רציתי לקחת את זה בכלל , בן זוגי וילדיי השתוללו משמחה.נו מה אפשר לעשות..
פשוט מאוד לומר לא!
בכלל אני חושדת שברוב המקרים , המתנות האלה הן לא רק פירסומת שמתלבשת עליך (מי חשב על מיסטר איס קודם),הן גם דרך לגרום לנו לצרוך , לבזבז ,להכביד וכל זה במסווה של משהו שניתן במתנה והנורמה שעל מתנות לא אומרים לא /לא בודקים פועלת את פעולתה. אבל לא כאן , לא במקרה הזה חברים , זה לא סבתא שלכם , זה האח הגדול , זה בעלי השררה והממון שיש להם תוכנית מדויקת איך להמשיך להיות כאלה.


שאלה לגבי קופסאות שימורים : עשויות ממתכת , האם לא כדאי להוסיף אותן לקומפוסט?
אני מצפה שהן יחלידו ולא ממש יתקמפסטו לגמרי ,אחרי שנה ,זמן המנוחה המתאים לערמת קומפוסט עם זבל אנושי , אני אקח את הקומפוסט לעצים ואפזר אותו ואת הקופסאות אשיב לנמנם.אולי מוטב להעשיר את האדמה בברזל והפחיות האלה במילא זמינות ואין שום מיחזור מסודר של מתכת עבורן.למישהו יש ניסיון עם אדמה שספגה חלודה , שיש לו תובנות או הערות בעינין. אני מודעת גם לאפשרות שזה עלול להיות ממש מסוכן ולהרעיל את הקרקע .

ובעצם למה שלא נוכל להחזיר קוספאת שימורים של רסק עגבניות לחנות , הרי מחזירים פחיות של קולה ?


ובעינין המגבונים :
לפני לא הרבה זמן הייתי קונה חבילות של חמישיות , עכשיו ירדה הצריכה לגמרי.שמתי לב שיש לי במחסן והם יושבים שם כאבן שאין לה טוסיקים,
והכל למה , כי מיכלולה המצוינת צינה באוזני שמגבונים זה בדיוק כמו שקיות /טיטולים .זה לא מתקמפסט , ואסור שזה יגיע לקומפוסט.

מים זורמים עדיפים פי כמה על מגבונים לתינוק קטן !
למעשה אני יכולה לחוות פה ממש מניסיוני כאמא, שניגבתי עם מגבונים וגרמתי לתינוק לכוויה ושפשוף רציני בעכוז ,טיפלנו ואיווררנו וזה עבר ברוך השם .
אחרי זה למדתי שאין שום תחליף לשטיפה קצרה בברז וניגוב במגבת/חיתול פלנל ,שטוב שיהיה בתיק גם.
ושאם זה לא משהו שמקובל לעשות במקום שאליו התכוונתי ללכת , אז במילא יצוצו עוד הרבה קשיים להמצא במקום ההוא עם תינוק .

היום יש לי שקית קטנה עם כמה מהם בתיק , אבל גם עליה אפשר לותר כי הרבה יותר ידידותי לסביבה זה קצת צמר גפן עם מים.
מים תמיד אני לוקחת בבקבוק לכל יציאה ,גם למגרש שעשועים במרחק שתי דקות הליכה .צמר גפן זה דבר קל וזול ,נייר טואלט ואולי כדאי להשלים את ערכת ה'בכל מקרה שמישהו פה יצטרך קקי ', בפיסות נייר פירסומת שבמילא שווים לת.., כדי לאסוף הכל ולהשליך .

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 21 יוני 2007, 21:41

בשבוע שעבר ביקרתי, לראשונה, במפעל הירושלמי הקטן שמייצר את שקדיה (וגם שומשומעוז, למי שמכיר, ועוד מגוון של מוצרי אגוזים וזרעים).
הם מוכנים למכור שקדיה בצנצנות זכוכית של 400 גרם, במקום בקופסאות הפלסטיק הרגילות. התנאי הוא כמות של 6 יחידות לפחות, וכמובן התראה מראש.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אורי_יורמן* » 21 יוני 2007, 00:00

אילה, לגבי טחינה, ירון מאמארה ישמח לקבל חזרה צנצנות ריקות והוא משלם עליהם שקל פקדון.
שאלתי אותו אם אני יכול לבוא אליו הביתה עם דלי והוא אמר שלא צריכה להיות בעיה, ואפילו ציין כמה זה יעלה לי לקילו.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 20 יוני 2007, 23:10

@}בשוק רמלה ממש מפרגנים על הבאת שקיות מהבית .
@}בחנות טבע בניר צבי שמחים לקבל קרטוני ביצים וגם הביצים האורגניות זולות יחסית .(בטח כי התרנגולות מטילות הרבה הודות לקצב המוסיקה הלטינית שמשמיעים להן שם כל הזמן)

עוד מחשבה : להביא לקצב קופסאות שימלא בהן את הנתחים שקונים אצלו .נכון , אין פה הרבה בשרנים , אבל באמת שמציקה לי המחשבה על המוני המגשיות קלקר ונילון בתחום הזה .אותו כנל לחמוצים ומעדנים ממעדניות.

לקנות טחינה בדלי ענקי של 18 ל' ולהחזיר ילצרן נקי למילוי חוזר (מחר אני אתקשר לכמה יצרנים ונראה מה יעלה )

להביא נספקים (שזה הקופסאות פלסטיק השקופות לפירות )ולסדר בהם את הירקות . אחת ההתנגדיות שיש לי משקיות בד היא שלא בא לי לכבס אותן .אני גם עצלנית איומה וגם לא רוצה לבזבז מים.ואני יודעת שבמוקדם או במאוחר יהיו לי במקרר אי אלו מלפפונים שנרקבו .אם זה קורה בנספק אז רק שטיפונת קצרה תחזיר את הנספק לחזור ולתפקד .
ברור שתפקידן של שקיות הבד במחזמר הזה יהיה לעטוף את הנספק עד למקומו במקרר,או ארגז חזק שבו הכל יהיה מסודר .


אגב פלסטיקים , הפעם הראשונה שהיה לי ריב עם חמותי המתוקה היה בגלל ההתנגדות שלי שהיא תקנה לילדים צעצועי פלסטיק זולים שנשברים להם כבר בדרך הביתה מהביקור אצלה .הילדים בוכים שנשבר הצעצוע ולי חבל שהוא לא יתקמפסט גם לא כשהילדים יהיו בגילה .
הויכוח נגמר בהצהרה שמאוד מצאה חן בעיני ולא נראית לי שבכלל תפגע במשהו : "אז טוב אני לא אקנה להם שום דבר " .
זה בסדר , כי היא סבתא כזו חמה ואוהבת , הם רק רוצים שתשחק איתם ושתקשיב להם ,וזו המתנה הכי יפה והכי ידידותית לסביבה .

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אורי_יורמן* » 20 יוני 2007, 22:01

תגידו, יש באתר הזה אפשרות לסמן דף בתור דף חובה ?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי גילית_ט* » 19 יוני 2007, 23:11

_מצאתי שברשת למיחזור בקבוקים יש סלסלה למיחזור שקיות,
בחו"ל יש סופרים שמשלמים על כל שקית שקונים, וזה מדהים איך פתאום אנשים מגיעים עם שקיות משומשות לסופר
מה עם ישראל אפשר להעביר חוק בנושא?_

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אורי_יורמן* » 19 יוני 2007, 22:42

ניצן_ אמ, קבלי ח"ח

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי ניצן_אמ* » 19 יוני 2007, 19:26

אפשר.

בעקבות הדף הזה (וכמה שיחות עם דליתוש:-)) הפסקנו את השימוש בשקיות פלסטיק (כמעט) כליל.
מפתיע כמה זה פשוט.
יש לי שקיות בד שתפרתי וכמה קרטונים טובים (מהסוג הנמוך והרחב) שיושבים קבוע באוטו. בכל פעם שאני בסופר, אני שולפת קרטון (או שניים, או יותר, לפי גודל הקניות) ושמה ישר בעגלה. פירות וירקות ישר לקרטון בלי שקיות ביניים. בקופה אני אוספת הכל לתוך שקיות הבד וכשהקרטון מתרוקן מן הירקות ממלאת אותו בשקיות הבד. et voila.

בחנויות אחרות אני מגיעה עם תיק בד ריק בתוך תיק הגב שלי ואוספת לתוכו מה שנקנה ומסרבת לפלסטיק.
האתגר היחיד בעניין הזה הוא להיות עקבי עם הסרבנות, לזכור להגיד "לא!" בזמן (כבר קרה לי שסירבתי אחרי שמוכרת זריזה כבר "ניפחה" את השקית, וכשהבינה שאני לא רוצה, זרקה את השקיות לפח!!!!)
ולא לשכוח את שקיות הבד בבית (כי אז התיק הקטן שלי לא תמיד עומד בעומס, וגם נהיה לי מסובך לסחוב את הפריטים הפזורים על הכסא הקדמי.)


אה. ולהפסיק לעשות קניות :-)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי חגית_ל* » 19 יוני 2007, 07:07

ואני משתמשת בעגלה כזאת, כמו של "קשישים" :-) .

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי דפ_נע* » 19 יוני 2007, 00:13

אני קניתי ב IKEA שקיות פלסטיק יפות גדולות ונוחות

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 18 יוני 2007, 23:33

דווקא ממשיכים לייצר אותם. אצלנו בשוק בירושלים, לדוגמא, מוצאים אותם בחנויות כלי בית.
הבעיה איתם היא שכשהם מלאים בכלטוב וכבדים (HEAVY, לא LIVERS), הידית שלהם לא נוחה לאחיזה.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי תמי* » 18 יוני 2007, 22:40

חלמתי על סלי פלסטיק כאלה שהיו פעם לכל סבא ואבא לשוק ולסופר (כאלה בצורת רשת משובצת גמישים עם שתי ידיות) בעלי ניסה את מזלו בחנות כזאת שיושבים בה שני זקנים שדוחקים אחורה את כל מה שלא קנו מהם ב30 השנה האחרונות (מכירים כאלה חנויות?) בהתחלה הם אמרו שאין להם. אבל אחרי שבוע כשהוא עבר ליד המוכרת קראה לו ואמרה שהיא חיפשה במחסן ומצאה כמה סלים כאלה. אז יש לנו עכשיו באוטו 3 סלים שנכנסים זה לזה, בסופר אפשר פשוט להניח אותם בתוך העגלה ולשים הכל בתכם זה נוח להפליא ולא נקרע. למה הפסיקו לייצר אותם?
אגב הם נוחים מאוד גם לפיקניק.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי נועה_בר* » 12 יוני 2007, 17:45

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי באופן_לייט* » 22 ינואר 2007, 13:43

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אף_חצוף* » 13 דצמבר 2006, 09:41

כל מיני פתרונות רב פעמיים
http://www.reusablebags.com/

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי שיבולת* » 29 נובמבר 2006, 20:32

זה ממש אבסורד - לשלם עבור שימוש בשקיות פחות אקולוגיות
איפה האבסורד?
זה בדיוק אותו פתרון כמו
הפתרון להפחתת שקיות של קניות זה רק מיסוי של שקיות
או שלא הבנתי אותך?
הרעיון הוא שמה שמשלמים עליו נצרך פחות.
בדנמרק שוקלים את האשפה שיוצאת מכל בית, אם עברת על המכסה שלך, אתה משלם קנס!

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי שרה_ק* » 29 נובמבר 2006, 07:11

לדעתי צריך סלי קניות רב פעמיים ומיכלים רב פעמיים ושקיות בד רב פעמיות וחסל!

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי נילי_קו* » 28 נובמבר 2006, 09:40

אה, ופתאום ראיתי שקצת מעליי ישנו קישור לכתבה שמסבירה מדוע הצעת החוק למעבר לשקיות נייר איננה טובה ("חכמי חלם היו מתהפכים בקברם"). כדאי לקרוא.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי נילי_קו* » 28 נובמבר 2006, 08:49

דף חשוב.
צר לי לאכזב את חובבי שקיות הנייר. שקיות נייר הן לא יותר אקולוגיות משקיות פלסטיק! יש חנויות טבע, אגב, שמחזיקות שקיות נייר, אבל יש לשלם עליהן. זה ממש אבסורד - לשלם עבור שימוש בשקיות פחות אקולוגיות.
הפתרון להפחתת שקיות של קניות זה רק מיסוי של שקיות, כמו שיש כמעט בכל מדינות אירופה. השקיות עולות כסף - משתמשים בהן שוב ושוב או עוברים לשקיות בד או סלים קשיחים.

לפני שנים טיילתי באירלנד, מדינה מתקדמת מאד סביבתית. בפעם הראשונה שערכתי קניות הבנתי שעליי לשלם עבור שקית פלסטיק גדולה ואיכותית, ומאז השתמשתי בה בכל פעם כשערכתי קניות, והיא אפילו חזרה איתי לארץ, ושמורה למזכרת עד היום במצב מעולה. זה הכיוון אליו צריך לחתור...

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 27 נובמבר 2006, 10:20

היום ארזתי לו את הסנדויץ' בקופסא
... תני לו לעצב בעצמו את הקופסא (להדביק עליה מדבקות וכולי). הוא עוד יהפוך למודל לחיקוי :-)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אף_חצוף* » 27 נובמבר 2006, 09:05

אגב, היום ארזתי לו את הסנדויץ' בקופסא. היא לא חזרה הביתה...
גם לי זה קרה כמה פעמים, והיא חזרה ביום למחרת. אם השם שלו מופיע על זה, זה אמור לחזור.
לגננת אצלנו יש מנהג מוזר, היא מחזירה לי את הסנדויץ' אם טלי לא גמרה אותו, ואיכשהו הוא תמיד נכנס לשקית אחרת (גם בימים שהיא מביאה שקית), ואז אני מוצאת את עצמי עם עוד שקית שלא רציתי. היא שמה את זה בתוך שקית, בתוך הקופסא.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 26 נובמבר 2006, 21:54

סחתיין על היצירתיות!
חלק מהעניין הוא, כאמור, שאני לא רוצה להבדיל אותו כל-כך הרבה מהסביבה (המטורפת!)...
במתינות, ברגישות! הוא גם ככה מרגיש שונה ומקופח על כך שאני לא מפטמת אותו בממתקים ובאוכל זבל, על כך שאין לנו טלוויזיה, וכו'...
מצד שני, כמו שכתבתי, הוא כן מבין דברים - למשל בקשר לבעייתיות של פלסטיק. אז כן יש שיתוף פעולה ברמה כלשהי. אבל הקטע של "להיות שונה" מאוד משפיע בגיל הזה.

אגב, היום ארזתי לו את הסנדויץ' בקופסא. היא לא חזרה הביתה...

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 נובמבר 2006, 09:43

באמת? לא ידעתי.
אם את מחפשת משהו שאינו חד פעמי, אולי מחצלת גלגול של סושי?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 25 נובמבר 2006, 23:41

גם זה זבל של זבל, לא?
(בד"כ אני עוטפת לו בנייר פרגמנט. הבנתי פה באתר שכל הניירות האלה, מעבר להיותם חד פעמיים, מכילים חומרים רעילים).
לבקש ממנו להחזיר הביתה את הנייר נראה לי לא מתאים, זה יביך אותו מול הגננות והילדים האחרים.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 25 נובמבר 2006, 21:49

איך לארוז לו מחר את הפיתה המגולגלת
עטופה בנייר אפייה?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלוני_אלמונית* » 25 נובמבר 2006, 20:33

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 22 נובמבר 2006, 22:55

והרי הודעה משמחת:
ילדי הקט קיבל היום לראשונה את ארוחת הבוקר שלו בקופסה (פלסטיק, פחעעעעע...) במקום בשקית. הוא דווקא משתף פעולה עם זה, אני טוחנת לו את הראש עם העניין של בעיית הזבל ויש תוצאות.
תודה לממליצות!

<אהמממ, איך לארוז לו מחר את הפיתה המגולגלת (דרוזית דקה, מחיטה מלאה, למתעניינות) (ובתוכה: לבנה תוצרת שנינו, שמן זית וזעתר). הגילגולה הזאת ארוכה ועדינה...>

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 22 נובמבר 2006, 20:51

כן, זה קטע שבחנויות הטבע הרבה פעמים אין מודעות והשקעה, הן מצד הבעלים הן מצד הלקוחות, לעניינים שכאלה.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מודי_תאני* » 22 נובמבר 2006, 17:58

הלכתי לחנות האורגנית שלנו עם מלאי שקיות מהבית ולהפתעתי גיליתי שיש שם מלא שקיות נייר
בניצת הדובדבן שמים לי תמיד את המוצרים בשקית פלסטיק, וכשאני מבקש לא, מתווכחים איתי.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי יעל* » 22 נובמבר 2006, 17:48

בינתיים מנסה למצוא פיתרון לשקיות לפח הקטן שבכיור שבתוכו אנו שמים שקית קטנה , יש למישהו רעיון?
אפשר לנסות להסתדר בלי הפח הקטן הזה...... את הפסולת האורגנית להפריד, ואת הפסולת שמיועדת לפח האשפה (והרבה דברים אפשר למחזר...) ישירות לפח הגדול.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי נהר_זורם_ביניהם* » 22 נובמבר 2006, 15:14

אתמול קראתי את הדף וכבר התחלתי ליישם.
הלכתי לחנות האורגנית שלנו עם מלאי שקיות מהבית ולהפתעתי גיליתי שיש שם מלא שקיות נייר, לשים בהן את כל הירקות והפירות.
כניראה שהן תמיד היו שם רק שאני אף פעם לא חיפשתי P-:
את שקיות הנייר שמרתי בבית לשימוש חוזר לסנדוויצ'ים וכו' ובקרוב אנסה להתארגן גם על שקיות בד.
בקיצור נכנסנו לדרך חדשה וזה ממש כיף.
בינתיים מנסה למצוא פיתרון לשקיות לפח הקטן שבכיור שבתוכו אנו שמים שקית קטנה , יש למישהו רעיון?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיץ_פטל* » 22 נובמבר 2006, 09:41

לגדול נתפרו שני שקיות בד לסנדוויצי'ם. את הפרי והירקות החתוכים אני שמה בקופסאות.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 21 נובמבר 2006, 22:06

טוב , אז בטח שאם יקנסו זה לא סימפטי , לא חשבתי על אפשרות כזו בכלל , כי נראה לי שהעיר הזו היא כמו שיקגו.ניסית פעם את 106?

ממה שקראתי בספר 'זבל אנושי ' הבנתי שערמת הקומפוסט מושכת אליה את החייס (גוקים , מכרסמים , וכ' ). בגלל שאנחנו מונעים מהם את הבית גידול והמזון שלהם שם הם באים לחפש אותו בבתים.
זה לא נוח להם להתרוצץ לנו בין הרגלים.הם צריכים לגייס המון אומץ וחוצפה. ובס"הכ חיות הם גם כן נשמות עדינות וחפצות שלווה.

בחור אחד בנס ציונה שעושה זבל אנושי סיפר שבבית לא היו להם ג'וקים בקיץ . שזה ממש יוצא דופן לגבי בית צמוד קרקע. כל החבר'ה הלכו לערמה שלו ועשו את עבודתם .
היה לי חשוב לשאול אותו על עכברים , הוא אמר שהוא לא ראה . כשביקרתי אצלו היה לי ברור שהוא לא יראה שום עכבר. כל האדמה בחצר מחופה, יש זרדים יבשים מסביב כל עץ , קליפות פקאן , צמחים וכל מני מתקנים שהוא בונה. אין לו סיכוי לראות את העכבר ולעכבר אין מה לחפש בבית הנקי בפנים.

אפילו אני שאני עכברו -פובית מוצהרת ,מתחילה לחשוב שלו הייתי פוגשת מי מהיצורים הללו , הייתי אולי קצת נבהלת , אבל אחרי ההלם של הפגישה , הייתי מראה לו את הכיוון הנכון : לשם לערמה עם הכל טוב.
אולי עד היום הבעיה שלי שנבהלתי כי אני הרגשתי כמו מארחת גרועה , שבא אורח ואני לא יודעת איפה לשכן אותו.וזה לא מסוג האורחים שהייתי מכינה לו תה ועוגה.

גם שלמה אילן כתב ב'גן הפורה 'על כך שיש מכרסם בשם חדף , הוא דומה לעכבר , ועובדה זו עולה לו לא אחת בחיו.והוא בעל תועלת מרובה בהשמדת חרקים , זחלים , חלזונות ואפילו גורי עכברים.

אני חושבת שכל הקריאה הזו על אקולוגיה חשפה בעיני את התמונה השלמה. כשהמעגלים שלנו שבורים ואנחנו לא מחוברים אל האדמה ולא עושים את החלק שלנו בשרשרת , עטות עלינו הצרות בלי סוף.
בשבילי זו פשוט תרפיה.

הערמה כפי שזה נראה לי היא בעיקר כדי לצמצם את הנפח של שקית הזבל שלנו. לא איכפת לי מאיכות הקומפוסט . בכלל אני מאמינה באסכולה של המקמפסטים הלא בררנים והעצלנים=נותנים לערמה לעבוד לבד עם מה שזורקים בה .
יש בלי סוף כללים והנחיות לקומפוסט , אני חושבת שהכלל שלי הוא לכסות כמה שיותר בעלים כדי שלא יהיה לא נעים מהשכנים.

אני מכסה את הערמה בעלים וזה לא משהו חריג בנוף של הפינה שבחרתי , כי כמו שצינתי היא לא יפה גם ככה .אני מחכה שמשהו מהשכנים ישאל ואז נראה מה יהיו התגובות.

מיכל ג' ,
בדיוק כשהורדתי את השאריות לקומפוסט חשבתי על השיטה המצוינת הזו עם העיתון. יש לי שכנה קשישה שאכן מורידה את האשפה שלה עם דלי. היא גם צריכה להעלות את זה בחזרה הביתה . בניגוד לרוב האנשים שלוקחים את הזבל בדרך ליציאה מהבית , עוברים בפח , השלך וחסל.
לי זכור מהילדות את הריח הנורא של הפח ואיך שניסיתי להתגבר עליו עם אקונומיקה ושיפשוף.לא נראה לי שבמטבח יהיה משהו עם ריח כל כך לא נעים.אני מקווה שלא יהיו לנו כאלה ריחות.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_ג* » 21 נובמבר 2006, 13:54

קצת נוסטלגיה:
האם יש כאן שזוכרים איך אספו את האשפה הביתית פעם? ואני מדברת על שנות השישים. אצל הורי היו מרפדים את פח האשפה בנירות עיתון. זה ממש מתקשר לתאריכים שרשומים בתחילת הדף לגבי הסטורית השימוש בפלסטיק. אני תוהה אם זה הגיוני/אפשרי לעשות את זה גם היום?

היה גם הרבה פחות זבל: משקה קל, חלב ומוצריו היו באריזות זכוכית והיו ממחזרים אותם. גבינה חתכו וארזו בנייר, וכך גם את הלחם ואת רוב המוצרים. בכלל היה מעט מאוד אם בכלל אוכל מוכן, החל מחומוס וכלה בשניצלים ועוגות. מישהו יודע אם היתה בכלל גבינה לבנה בסגנון של היום, רכה קרמית כזאת, שמתבקש לארוז אותה בפלסטיק?

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אמא_של_שפן* » 21 נובמבר 2006, 13:12

עכשיו למדתי שכדי להתעסק עם כל עינין הקקי הזה, ההתעסקות עם הפסולת למיניה , צריך לגייס את כל האמפטיה והעדינות.
אני מצטערת שהתרגזתי, אבל הנושא רגיש אצלי. הייתי רוצה לתת לשפן להתרוצץ ולחקור בלי לנשוף בעורפו כל הזמן (מה גם שזה מנוגד מאד לסוג האמא שאני רוצה להיות), אבל מה לעשות שגם באזורים שמגודרים במיוחד לקטנטנים (ותבורך העיריה על הרעיון שהלואי שלא היה בו צורך) יש כל מיני מרעין בישין שנמצאים שם רק בגלל שלאנשים ממש ממש לא אכפת.
וכל פעם שחווית הגילוי והסקרנות שלו נקטעת כי צריך מייד לשטוף ידיים עם סבון, זה גם לא כיף וגם לא חינוכי. הורס את כל הסקרנות הטבעית המדהימה שלו.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אף_חצוף* » 21 נובמבר 2006, 12:34

הקופסות הכי טובות שמצאתי הן אריזות של חלבה
כן, אבל בשביל זה צריך לקנות חלבה, שזה משהו שאני אף פעם לא קונה. ;-)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מודי_תאני* » 21 נובמבר 2006, 11:02

יש לי קופסאות מלבניות, שאליהן אני מצליחה לרוב להכניס סנדויץ'
הקופסות הכי טובות שמצאתי הן אריזות של חלבה. בדיוק בגודל של סנדויץ'.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אנונימי » 21 נובמבר 2006, 09:03

אילה,
הרעיון ליצירת קומפוסט בבנין משותף, הוא יוזמה נפלאה בעיני.
אשמח לשמוע אם יש כאלה שכבר ניסו והצליחו.
נראה לי שדרושה עבודת הכנה משמעותית, של השכנים. להגביר מודעות, להסביר את המשמעויות (ג'וקים? עכברים? קרקע שתקבל דישון איכותי חינם בהמשך, משך זמן נדרש, מה כן שמים ומה לא, עזרה בפיקוח מפני פרחחים-מזיקים וכו').

אבל משהו כתבת, קפץ לי לעין:
אם אתם עוברים תוך כחודשיים, מי יטפל בערימת הקומפוסט שתשאירי שם? הרי לוקח לזה חצי שנה להפוך לדשן.
ניחוש פרוע שלי: העיריה תאסוף אותו במקרה הטוב.
במקרה הפחות טוב - היא תברר מי השליך את הפסולת ככה וגם תטרח לקנוס אותו.
ז"א אותך.
ז"א את בן זוגך...
ואז - אני לא מקנאה בך :-)

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 20 נובמבר 2006, 22:35

סליחה , ממש לא התכוונתי להציע הצעות מתנשאות .
בעינין הזה של הקקי של הכלבים , אני גם שואלת את עצמי איפה הפקחים האלה כשצריך אותם.
לתת לכלב לחרבן ליד מקום שילדים משחקים בו , או בשביל , זו בעיני , חוצפה וחוסר אחריות .

עכשיו למדתי שכדי להתעסק עם כל עינין הקקי הזה, ההתעסקות עם הפסולת למיניה , צריך לגייס את כל האמפטיה והעדינות.
כולנו התחנכנו בחברה המערבית הסטרילית.
לא יכולים לחשוב על פסולת כעל משאב , אלא רק כעל דבר שיש להרחיקו.
כן , להרחיק מיד!-ספריי שפועל תוך כמה שניות זה מצויין גם אם זה מסוכן לנשימה שלנו,משאית זבל שמתאחרת זו קטסטרופה, כי הרחוב מסריח , כי הזבל האורגני לא מופרד מהזבל הכללי ולא מטופל בערמת קומפוסט.
להרחיק לתמיד-להטמין את הזבל במטמנות ובעצם לקבור אותו עד שיחלחל למי התהום.
לחטא - לשפוך חומרים שלא טובים לצמיחת אורגניזמים (כולל הומוספיאנס...)

הרבה אני חושבת על שינויים פנימיים שלי והתרחקות מהשיטות שגדלתי עליהן.השינויים האלה לא פשוטים,כי ההרגל הוא הרגל ולחשוב כל הזמן על השינוי זה מכביד.
לי זה נראה גם מאוד מכביד להמשיך עם הגישה המערבית , המקובלת והסטרילית. אני רואה בה קטסטרופה שחייבים להתחיל למנוע.
למנוע , אבל גם להיות סבלנית ומתחשבת. הרי מה הקטסטרופה הכי איומה ,אם לא זה ,שהפכנו למנוכרים אחד לשני.

בכלל עם כל העינין של הקומפוסט הזה , הבנתי שזה מעורר אצל אנשים את 'המיטב'.
הלכתי לדבר עם השכנה . היא נחמדה , סיפרה לי שיש לה אסטמה ושהיא רגישה לריחות , ושהיא עשתה הדברה בבית ושהיה לה התקף קשה ולא , היא לא תהיה מסוגלת לישון בשקט עם המחשבה על ג'וקים מתחת לבית שלה.
אבל היא היתה מוכנה לקרוא על קומפוסט באינטרנט . היא אדם טוב לב שמאכילה חתולים ודואגת לגורים .

לא מתחת לבנין , נו טוב.לקחתי את האוצרות שלי אל מתחת להרדופים , ליד הפחי אשפה הציבוריים ,איך לא חשבתי על זה קודם ?!
במילא אנחנו מפזרים שם את האוכל לחתולים וזה קרוב לפחים כך שלא יגביר את הסירחון , חיפושיות ונמלים יש שם כבר במילא.חברה אמרה שהרדופים זה צמח מאוס בעיניה וטוב היה גם בעיני אם היה שם עץ מנגו יפה , למשל . אולי .

במילא עינינו נשואות לבית אחר ואנחנו רוצים לעבור תוך חודשיים מפה.
זו הסיבה שבן זוגי לא מבין למה אני לא יכולה להמשיך עם השיטה של ה'קנה והשלך' עוד קצת. למה אני מאתגרת אותו כל כך.
אני מקווה שהמשבר הזה בחיי הנישואים שלנו ירגע.

הניסיון שלי עם הירקן לא הצליח , כי עשיתי את ההזמנה עם הבן שלו , הוא גם שלח לי 3 ק'ג תפוחי אדמה במקום 1.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אמא_של_שפן* » 20 נובמבר 2006, 14:01

אני עם קומ"ג'. מה גם שבד"כ זה הצאצא הסקרן שלי שחוזר עם מלא החופן זיהומים ביולוגים : "תראה, איאה! חום!".
פשוט לא. לא בצד ולא ליד ולא כלום. תשטפי ותמחזרי את שקית הנילון (או תרימי את עם היד ותשתמשי אחר כך בסבון.). אבל אל תסכני (במודע!!) את בריאות הילדים.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2006, 11:43

יש שיחים שליד המתקני שעשועים-לא שם!
או-או, טעית - זה תמיד-תמיד בדיוק שם. שם הם עושים. ואחרי שאחד עשה, זה יהיה המקום הקבוע שלו, ואחריו כולם יעשו באותו המקום, כי הם נמשכים לריח. אז יצא במקרה שזה ליד הנדנדות. בעלי הכלבים כמובן בטוחים שמה שחסר לאתר ההוא זה קצת ביולוגיה מפרה .

(שכחתי... סבון! איך לא חשבתי על זה? |אוף| )

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 20 נובמבר 2006, 11:40

_אני כן מסבירה לקטניי לא להרים כל דבר מהארץ , אבל במקרה שכן נגעו והרימו , אני מנסה לנשום .
אני לא חושבת שקקי זה הדבר הנורא ביותר.מרגיעון : יש מגבונים בשלוף וגם יש סבון קטן ארוז בשקית ומים בבירזיה_
אני מנסה לא לנשום, אילה. הריח נורא.
במקרה שכן נגעו והרימו, אני מאחלת בלבי שבעלי הכלב ייתקלו באלף פקחים - כל אחד עם תלוש על קנס של 300 שקל.
את העצות המתנשאות שלך על מים וסבון אני מבטיחה לתייק. היי, מי יודע, אולי פעם ממש נשתמש בהמצאה החדשה הזו.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אף_חצוף* » 20 נובמבר 2006, 09:53

ומוצא את עצמו בשקית-אוכל קטנה בצוותא עם המלפפון.
בדיוק כתבתי על זה בעצמי לפני איזה חודש, פה למעלה בדף.
עוד לא מצאתי פתרון אולטימטיבי (אולי אני צריכה לחפש סוכנת טאפרוור?), אבל יש לי קופסאות מלבניות, שאליהן אני מצליחה לרוב להכניס סנדויץ' חתוך לחצאים, וחתיכות מלפפון/פלפל/עגבניה חתוכות. הפרי עדיין נכנס לפעמים לשקית נפרדת, אבל לא תמיד.
תשחקי קצת עם קופסאות בגדלים שונים, תוודאי שקל לפתוח אותן, תכתבי בגדול את השם שלו כמובן, ובסוף תמצאי פתרון. אפשר להסתדר גם בלי שקיות.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי פלונית* » 20 נובמבר 2006, 07:54

כן מכירה את הקופסאות של טאפרוור, לסנדביצ'ים. לא צריך שקית נוספת. הקופסא בדיוק בגודל המתאים, והיא אטומה, ומומלצת בחום. יש קופסאות פלסטיק גם לא של טאפרוור שמתאימות בגודל לסנדויץ. קניתי פעם חבילה של 5 בהומסנטר ב 25 ש"ח בערך, וגם בקופסאות פלסטיק שטוחות פשוטות אפשר לשים וזה נשמר מצוין.
גם פירות אני אורזת בקופסאות פלסטיק קטנות. ממש אפשר להסתדר בלי שקיות ניילון.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אנונימי » 20 נובמבר 2006, 07:40

בטח יש גם פשוט וזול יותר, אבל אנילא מכירה.
כן מכירה את הקופסאות של טאפרוור, לסנדביצ'ים. לא צריך שקית נוספת. הקופסא בדיוק בגודל המתאים, והיא אטומה, ומומלצת בחום.
אם מישהי רוצה לנסות - לא אכפת לי להשאיל לכמה ימים. אני בקרית אונו.
(ואני לא מוכרת או משווקת או סוכנת של טאפרוור :-) )

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי מיכל_בר* » 20 נובמבר 2006, 00:10

איך מבאס אותי הארוחת-בוקר שאני אורזת לנסיך לגן כל בוקר. הסנדביץ' נעטף בנייר פארגמנט (למען תישמר הטריות), ומוצא את עצמו בשקית-אוכל קטנה בצוותא עם המלפפון.
זה קורה אחרי שנים שלא השתמשתי בשקיות-אוכל (או בשקיות קנויות כלשהן).
אני לא רוצה לשים לו בשקית נייר, או בשקית ממוחזרת (של פסטה למשל, כמו שאני עושה לי), כי גם ככה הוא מרגיש שונה בגלל המוזרויות של אמא שלו.

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 18 נובמבר 2006, 23:27

החדשות הלא משמחות : אין לי רוח גבית ! בן זוגי לא רוצה שאני אעלה אל השכנה שמכהנת בתור ועד וגם לא לזו שגרה בקומה ראשונה . חשבתי להסביר לה קודם כל כדי שלא תבהל או תתעצבן כי הערמה הולכת להיות מתחת לחלון שלה. ברור שזה לא יסריח , כי הגננים של הבנין גוזמים המון גזם ודשא וזה יכול יופי לכסות הכל.
אולי מחר , ברור שאם יש לך 28 משפחות יש להתחיל בדיבורים. הדיבורים עם השכן הכי קרוב אלי היו מתישים , לא הובעה שום הסכמה .
נראה מה יהיה.
צריך לשמור על אופטימיות .


קומה ג' , בטח , את מה זה צודקת !
יש שיחים שליד המתקני שעשועים-לא שם! ויש שיחים באיי תנועה ויש עצים ששתולים במשבצות קטנות של חצי מטר במדרכה - כל כך מסכנים העצים האלה , רוצים מהם צל ויופי לעיר , אבל לא מזינים אותם בשום דבר, במקרה הטוב מספקים להם קצת מים בקיץ, הם גדלים בחול דל ומהודק, בלי שום ביולוגיה מפרה.
אני כן מסבירה לקטניי לא להרים כל דבר מהארץ , אבל במקרה שכן נגעו והרימו , אני מנסה לנשום .
אני לא חושבת שקקי זה הדבר הנורא ביותר.מרגיעון : יש מגבונים בשלוף וגם יש סבון קטן ארוז בשקית ומים בבירזיה.

חשוב ללמד את הילד לא להושיט את הידים מתחת לאבנים , למשל , בגלל סכנת עקרבים וכ'

שקיות פלסטיק במספרים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 18 נובמבר 2006, 16:21

אם באזור שלכם מסתובבים פקחים תנסו להסביר להם שהקקי יהפוך לקומפוסט ושפיזרתם עלים יבשים או/ו חול
אילה יקרה, את זה צריך להסביר לא לפקחים, אלא לפעוטות וילדים שמתרוצצים באזור ולרוע מזלם דורכים על הקומפוסט-לעתיד, הרבה לפני שהוא מתקמפסט.

חזרה למעלה