או, בדיוק דף שמתאים לי.
היסטוריה מקוצרת:
אמא חובבת חינוך ביתי, אבא שאיננו פוסל כלל.
תכלס, כשהגיע רגע הבחירה הראשונית, חינוך ביתי לא התאים לנו משום בחינה.
והיה לנו בי"ס טוב, קרוב לבית.
אמרתי: ננסה ונראה.
ניסינו... וראינו:
הילד פרח.
אהב את בית הספר.
הלך בשמחה.
בא הביתה במצב רוח טוב.
ככה, כמה שנים טובות.
לאט לאט המוטיבציה ירדה.
התחילו לבצבץ ניואנסים אחרים
ולאחרונה, עכשיו הוא בכתה ה', אני שומעת ממנו באופן עקבי:
נמאס לי מבית הספר. כל יום כל יום אותו דבר. חוזר על עצמו.
לא יכול כבר.
וזה לא עוזר להיות הכי חכם בכתה!
כשראיתי שאפילו לתת לו יומיים-חופש-בחירה ברבעון זה לא מספיק, הגעתי להחלטה. כלומר, לאפשרות הזאת הגעתי עוד קודם, ועכשיו שלפתי אותה מהאריזה.
אמרתי לו: לבית הספר אתה תמשיך ללכת (עדייין המשפחה לא בקונסטלציה של לעבור לחנ"ב, וגם אין לי מוטיבציה אמיתי לזה), אבל יום אחד בשבוע אני מוכנה לתת לך כיום בחירה. תחליט, כל פעם, אם אתה רוצה ללכת לביה"ס בו או לא.
הוא אמר: נראה לי שלהישאר יום אחד בבית פעם בשבועיים זה יהיה טוב.
אמרתי לו: אני מוכנה להיות גמישה בנושא הזה, להחליט כל שבוע מחדש.
והוא הסכים.
נכנס אבא שלו ואמר: הכל טוב ויפה, אבל אני רוצה שביום הזה שאתה בבית - שלא רק תהיה על המחשב ותקרא ספרים. אני רוצה שתלמד משהו. משהו לבחירתך.
או תיצור, זרקתי מהצד. גם פרויקט יצירה הולך.
התחיל לזרוק רעיונות, הכי רחב שאפשר, ואז הבחור קפץ ואמר: אני רוצה להכין מצגת על ראשית החיים.
והתלהב מזה תוך שניות. עף למחשב, התחיל לתכנן מצגת, אמר שזה יהיה
חייב להיות מצחיק, היה פשוט מבסוט. בשניות. ובימי הלימודים הבאים - בתחילת השבוע היה יום אחד שלא רצה ללכת, וזה באמת כי הוא הלך לישון קצת מאוחר מדי בלילה, אמרתי לו : אין ויכוח, תחזיק מעמד, זה רק ארבעה ימים. והוא קם והלך, ובכל הימים הבאים לא נרשמו שום תלונות ופרצופים.
כל זה היה לפני שבועיים. מאז הוא נשאר בבית שני ימי שישי ברציפות, התקדם עם המצגת, כמובן הכניס המון בדיחות וכמה רובוטים, והוא רוצה להציג אותה עוד מעט בקבוצת הביולוגיה שיש לו בכיתה.
(אוף, באמת צריכה להזכיר לו שיגמור אותה בזמן... אני צריכה להיות מאופסת על מתי זה מתרחש. יש להם גם תצוגת מדע בביה"ס בקרוב והוא שלח לי הזמנה בדואר

אבל לא הכנסתי את זה עדיין ליומן

)
אבל עוד לא דיברתי על זה מילה עם בית הספר.
רציתי לכתוב למורה שלו אימייל, ואחר כך שיניתי את דעתי (אימייל זה ארוך ומעיק, היה לוקח לי שעה שלמה.. לחשוב על זה מילה)
ביום שישי שעבר כמעט-זכרתי להתקשר למורה שלו בזמן, מיד אחרי סיום הלימודים, אבל בסוף פספסתי והתקשרתי מאוחר מדי.
השארתי לו הודעה בתא הקולי. בלי פרטים, רק שאנחנו צריכים לדבר ושיחזיר לי צלצול.
היום היה חופש, אבל הוא אמור להשמוע אותה מחר.
בתכלס, אני כבר החלטתי, ואני סגורה על עצמי. אני בכלל לא רוצה לבוא לשם בגישה של "מה דעתכם" או "האם זה בסדר ש...". אני רוצה להגיד: תשמעו, בית ספר במשרה מלאה לא עובד לו מכמה סיבות. זה לא רק העניין הלימודי. זה כמה דברים, חלקם לא תלויים בכם. אני מאוד מעריכה את בית הספר הזה, הוא היה סופר-מרוצה פה במשך ארבע שנים, אבל עכשיו הצרכים השתנו, ואני רוצה לאפשר לו חופש פעולה ומרחב ללמידה עצמאית.
בסידור הזה, של
חינוך ביתי חלקי, אני האדמיניסטרטורית שמלווה את הילד בבית, דואגת שהוא יאכל ולא יתמחשב יותר ממספר מסוים של שעות, והאבא הוא היועץ החינוכי. הוא זה שמתקיל את הילד עם "האם המידע אמין? מאיפה לקחת אותו? אני רוצה שתמצא עוד מקור מידע, האתר של ה- BBC לבדו לא מספיק" וכאלה.
עכשיו, אם יש לך קושי ספציפי עם זה, תגיד לי ונעבוד ביחד כדי שהסידור הזה יוכל לעבוד.
זו הגישה שלי.
אבל אולי אני מפילה את זה עליהם? אולי גישה יותר פתוחה, דיונית, תהיה נכונה יותר?
לא יודעת...
גם לא השארתי לעצמי יותר מדי זמן לתכנןו והכנה וכזה. חשבתי, החלטתי שזו אופציה, וכשהגיע הרגע הבשל להציע - טראח, הצעתי ויישמתי על המקום, ממש באותו יום.
מקווה שזה לא ידפוק אותי בהמשך. אבל אני מרגישה כל כך בטוחה, פנימיצ, כזאת וודאות... בולדוזר
משאירה פה תזכורת לעצמי: ליצור קשר עם נעמה, אמא מקומית ותיקה בחינוך ביתי, שעברה דרך כל הקומבינציות, כולל חינוך ביתי חלקי עם שילוב בי"ס. אם אני זוכרת נכון, ילדה אחת שלה רצתה בי"ס חלקי. בי"ס אחד לא ידעו איך לאכול את זה, בי"ס שני הסכימו בלי בעיה.
אשמח לתמיכה

או, בדיוק דף שמתאים לי.
היסטוריה מקוצרת:
אמא חובבת חינוך ביתי, אבא שאיננו פוסל כלל.
תכלס, כשהגיע רגע הבחירה הראשונית, חינוך ביתי לא התאים לנו משום בחינה.
והיה לנו בי"ס טוב, קרוב לבית.
אמרתי: ננסה ונראה.
ניסינו... וראינו:
הילד פרח.
אהב את בית הספר.
הלך בשמחה.
בא הביתה במצב רוח טוב.
ככה, כמה שנים טובות.
לאט לאט המוטיבציה ירדה.
התחילו לבצבץ ניואנסים אחרים
ולאחרונה, עכשיו הוא בכתה ה', אני שומעת ממנו באופן עקבי:
נמאס לי מבית הספר. כל יום כל יום אותו דבר. חוזר על עצמו.
לא יכול כבר.
וזה לא עוזר להיות הכי חכם בכתה!
כשראיתי שאפילו לתת לו יומיים-חופש-בחירה ברבעון זה לא מספיק, הגעתי להחלטה. כלומר, לאפשרות הזאת הגעתי עוד קודם, ועכשיו שלפתי אותה מהאריזה.
אמרתי לו: לבית הספר אתה תמשיך ללכת (עדייין המשפחה לא בקונסטלציה של לעבור לחנ"ב, וגם אין לי מוטיבציה אמיתי לזה), אבל יום אחד בשבוע אני מוכנה לתת לך כיום בחירה. תחליט, כל פעם, אם אתה רוצה ללכת לביה"ס בו או לא.
הוא אמר: נראה לי שלהישאר יום אחד בבית פעם בשבועיים זה יהיה טוב.
אמרתי לו: אני מוכנה להיות גמישה בנושא הזה, להחליט כל שבוע מחדש.
והוא הסכים.
נכנס אבא שלו ואמר: הכל טוב ויפה, אבל אני רוצה שביום הזה שאתה בבית - שלא רק תהיה על המחשב ותקרא ספרים. אני רוצה שתלמד משהו. משהו לבחירתך.
או תיצור, זרקתי מהצד. גם פרויקט יצירה הולך.
התחיל לזרוק רעיונות, הכי רחב שאפשר, ואז הבחור קפץ ואמר: אני רוצה להכין מצגת על ראשית החיים.
והתלהב מזה תוך שניות. עף למחשב, התחיל לתכנן מצגת, אמר שזה יהיה [b]חייב[/b] להיות מצחיק, היה פשוט מבסוט. בשניות. ובימי הלימודים הבאים - בתחילת השבוע היה יום אחד שלא רצה ללכת, וזה באמת כי הוא הלך לישון קצת מאוחר מדי בלילה, אמרתי לו : אין ויכוח, תחזיק מעמד, זה רק ארבעה ימים. והוא קם והלך, ובכל הימים הבאים לא נרשמו שום תלונות ופרצופים.
כל זה היה לפני שבועיים. מאז הוא נשאר בבית שני ימי שישי ברציפות, התקדם עם המצגת, כמובן הכניס המון בדיחות וכמה רובוטים, והוא רוצה להציג אותה עוד מעט בקבוצת הביולוגיה שיש לו בכיתה.
(אוף, באמת צריכה להזכיר לו שיגמור אותה בזמן... אני צריכה להיות מאופסת על מתי זה מתרחש. יש להם גם תצוגת מדע בביה"ס בקרוב והוא שלח לי הזמנה בדואר ;-) אבל לא הכנסתי את זה עדיין ליומן :-( :-()
אבל עוד לא דיברתי על זה מילה עם בית הספר.
רציתי לכתוב למורה שלו אימייל, ואחר כך שיניתי את דעתי (אימייל זה ארוך ומעיק, היה לוקח לי שעה שלמה.. לחשוב על זה מילה)
ביום שישי שעבר כמעט-זכרתי להתקשר למורה שלו בזמן, מיד אחרי סיום הלימודים, אבל בסוף פספסתי והתקשרתי מאוחר מדי.
השארתי לו הודעה בתא הקולי. בלי פרטים, רק שאנחנו צריכים לדבר ושיחזיר לי צלצול.
היום היה חופש, אבל הוא אמור להשמוע אותה מחר.
בתכלס, אני כבר החלטתי, ואני סגורה על עצמי. אני בכלל לא רוצה לבוא לשם בגישה של "מה דעתכם" או "האם זה בסדר ש...". אני רוצה להגיד: תשמעו, בית ספר במשרה מלאה לא עובד לו מכמה סיבות. זה לא רק העניין הלימודי. זה כמה דברים, חלקם לא תלויים בכם. אני מאוד מעריכה את בית הספר הזה, הוא היה סופר-מרוצה פה במשך ארבע שנים, אבל עכשיו הצרכים השתנו, ואני רוצה לאפשר לו חופש פעולה ומרחב ללמידה עצמאית.
בסידור הזה, של [po]חינוך ביתי חלקי[/po], אני האדמיניסטרטורית שמלווה את הילד בבית, דואגת שהוא יאכל ולא יתמחשב יותר ממספר מסוים של שעות, והאבא הוא היועץ החינוכי. הוא זה שמתקיל את הילד עם "האם המידע אמין? מאיפה לקחת אותו? אני רוצה שתמצא עוד מקור מידע, האתר של ה- BBC לבדו לא מספיק" וכאלה.
עכשיו, אם יש לך קושי ספציפי עם זה, תגיד לי ונעבוד ביחד כדי שהסידור הזה יוכל לעבוד.
זו הגישה שלי.
אבל אולי אני מפילה את זה עליהם? אולי גישה יותר פתוחה, דיונית, תהיה נכונה יותר?
לא יודעת...
גם לא השארתי לעצמי יותר מדי זמן לתכנןו והכנה וכזה. חשבתי, החלטתי שזו אופציה, וכשהגיע הרגע הבשל להציע - טראח, הצעתי ויישמתי על המקום, ממש באותו יום.
מקווה שזה לא ידפוק אותי בהמשך. אבל אני מרגישה כל כך בטוחה, פנימיצ, כזאת וודאות... בולדוזר ;-)
משאירה פה תזכורת לעצמי: ליצור קשר עם נעמה, אמא מקומית ותיקה בחינוך ביתי, שעברה דרך כל הקומבינציות, כולל חינוך ביתי חלקי עם שילוב בי"ס. אם אני זוכרת נכון, ילדה אחת שלה רצתה בי"ס חלקי. בי"ס אחד לא ידעו איך לאכול את זה, בי"ס שני הסכימו בלי בעיה.
אשמח לתמיכה (())