על ידי פלונית_כלשהי* » 25 דצמבר 2011, 14:31
אני חושבת שרוב הציבור רוצה מערכת הרבה יותר רגישה, לא משנה איך קוראים לעקרונות.
לי נראה, שרוב הציבור רוצה מערכת ששומרת על הילדים יותר שעות ביום, וכל השאר זה קוסמטיקה.
אני חושבת שיש הרבה ילדים שהמערכת הקונווציונלית לא מתאימה להם. לא בגלל שהיא כך או אחרת, אלא כי היא מערכת מסוג מאד מסויים, שדורש הרבה ישיבה, והרבה עבודות כתיבתיות וציוריות, וזה פשוט לא מתאים לכולם.
בגנים יש אפשרות בחירה: אני מכירה ילדים שסבלו בנתרופוסופי ופורחים בדמוקרטי, וכאלו שהולכים לאיבוד אם אין להם סדר יום מובנה. למה שזה לא יהיה ככה גם בבתי הספר? צריך לאפשר לאנשים לבחור איך לחנך את ילדיהם, ואם הם רוצים לשלוח למסגרת, צריכה להיות להם אפשרות שתואמת את השקפותיהם וערכיהם. זה גם נכון יותר למערכת, שמגבים אותה בבית, ולא שאומרים לילדים "נכון, המורה מטומטמת אבל אין ברירה".
אז הפתרון שאת נותנת הוא לשפר את הקיים, אבל למה לעשות את זה דדווקא ככה? אפשר להחליט שגם אנתרופוסופי ודמוקרטי הם חינוך ממלכתי, ולראות שהם מלמדים חשבון ואנגלית ואוריינות, ולתת לכל אחד ללמוד את זה בדרכו, ולאפשר לאנשים בחירה, ולהרחיב את איזורי הרישום, כמו שהיה פעם בתיכונים. וכן, זה היה טוב, כי מהרגע שהתלמידים שלא רצו ללמוד הלכו לבתי ספר מקיפים כדי ללמוד מקצוע, אז אלו שכן רצו ללמוד יכלו סוף סוף לעשות את זה בלי שיפריעו להם יותר מדי. כולם יצאו נשכרים.
גם ככה התוצאה חשובה יותר מהדרך (אחרת כנראה במערכת החינוך הרגילה היו מקדישים יותר תשומת לב לדרך) אז מה זה משנה לעזאזל? יש לי תחושה שזה רק כדי לשמר את המנגנון של משרד החינוך, שהוא כבר מזמן גולם שקם על יוצרו.
[u]אני חושבת שרוב הציבור רוצה מערכת הרבה יותר רגישה, לא משנה איך קוראים לעקרונות.[/u]
לי נראה, שרוב הציבור רוצה מערכת ששומרת על הילדים יותר שעות ביום, וכל השאר זה קוסמטיקה.
אני חושבת שיש הרבה ילדים שהמערכת הקונווציונלית לא מתאימה להם. לא בגלל שהיא כך או אחרת, אלא כי היא מערכת מסוג מאד מסויים, שדורש הרבה ישיבה, והרבה עבודות כתיבתיות וציוריות, וזה פשוט לא מתאים לכולם.
בגנים יש אפשרות בחירה: אני מכירה ילדים שסבלו בנתרופוסופי ופורחים בדמוקרטי, וכאלו שהולכים לאיבוד אם אין להם סדר יום מובנה. למה שזה לא יהיה ככה גם בבתי הספר? צריך לאפשר לאנשים לבחור איך לחנך את ילדיהם, ואם הם רוצים לשלוח למסגרת, צריכה להיות להם אפשרות שתואמת את השקפותיהם וערכיהם. זה גם נכון יותר למערכת, שמגבים אותה בבית, ולא שאומרים לילדים "נכון, המורה מטומטמת אבל אין ברירה".
אז הפתרון שאת נותנת הוא לשפר את הקיים, אבל למה לעשות את זה דדווקא ככה? אפשר להחליט שגם אנתרופוסופי ודמוקרטי הם חינוך ממלכתי, ולראות שהם מלמדים חשבון ואנגלית ואוריינות, ולתת לכל אחד ללמוד את זה בדרכו, ולאפשר לאנשים בחירה, ולהרחיב את איזורי הרישום, כמו שהיה פעם בתיכונים. וכן, זה היה טוב, כי מהרגע שהתלמידים שלא רצו ללמוד הלכו לבתי ספר מקיפים כדי ללמוד מקצוע, אז אלו שכן רצו ללמוד יכלו סוף סוף לעשות את זה בלי שיפריעו להם יותר מדי. כולם יצאו נשכרים.
גם ככה התוצאה חשובה יותר מהדרך (אחרת כנראה במערכת החינוך הרגילה היו מקדישים יותר תשומת לב לדרך) אז מה זה משנה לעזאזל? יש לי תחושה שזה רק כדי לשמר את המנגנון של משרד החינוך, שהוא כבר מזמן גולם שקם על יוצרו.