שאלת בורות או חסך בילדות

שליחת תגובה

הציפיות רק לכריות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שאלת בורות או חסך בילדות

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי עורכת_עם_ערכים* » 20 דצמבר 2007, 13:57

אה, כמובן, ב {{}}מדור ספרות וספרים (אינדקסתי) וב-המלצות דפים (הולכת לתייג ולהמליץ :-))

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי עורכת_עם_ערכים* » 10 יוני 2007, 05:00

דף חמוד. שווה לאנדקס אותו איפשהו, אבל... איפה?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי פיטר_פן* » 28 פברואר 2005, 23:05

לפיטר פן אין אחות.
תודה! תמיד אני צריך להוכיח שאין לי אחות. סוף סוף מישהו מאמין לי!

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי נפילה_חופשית* » 28 פברואר 2005, 22:20

There's also swiss family Robinson which is more confusing because they're also stranded on an island

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אם_פי_3* » 24 פברואר 2005, 00:08

טוב, אולי גם הזכרון שלי התחיל משמונים, ותוקן מאוחר יותר... לא יודעת. אולי מכאן הבלבול.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אמא_של_יונת* » 23 פברואר 2005, 23:54

כרמית,
לא, אני לא מתבלבלת.
אמנם כבר סיכמנו שאנחנו תאומות, אבל לא שייכות לאותו דור.
מסתבר שהפרש השנים בינינו היה קטלני לספר הזה, וקוצצו 60 אלף מייל (זה הניכוי הגבוה ביותר שאני מכירה...).
ובנעורי אכן תהיתי מה יש לו לז'ול ורן עם המספר שמונים.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אם_פי_3* » 23 פברואר 2005, 23:10

אמא של - את לא מתבלבלת בין "עשרים אלף מיל מתחת למים", לבין "מסביב לעולם בשמונים יום"? בתור ילדה, לקח לי הרבה זמן לזכור איזה מספר מתאים לאן...

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי כרובית* » 23 פברואר 2005, 21:19

באגם חביב בסקוטלנד אפשר לראות את כל הפרטים (ואפילו יש מוזיאון!) על המפלצת מהלוך...

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי טל_טיבי* » 23 פברואר 2005, 15:28

מה שם הספר על רובין הוד?

רובין הוד.....

ולקוראי אנגלית ישנו האתר המרתק: legends

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי בורה_ועמת_הארץ* » 23 פברואר 2005, 15:17

היי שכחתי לחלוטין מהדף הזה, אך לא מהשאלה שלי:

תשמחו לשמוע שאני באמצע לקרוא את הספר רובינסון קרוזו ומאוד נהנית
(רק אתמול בלילה הוא פגש את ששת) בערך כבר 28 או 26 שנים שהוא שם.

מרתק [-:

מה שם הספר על רובין הוד? זו המשימה הבאה שלי...
שמחה שהעזתי לשאול... למרות שאין לי סנטימנטים מיוחדים לדף הזה, מצידי אפשר למחוק, אבל אני חושבת שזה דף חביב (אפילו שאני פתחתי אותו (-; )...

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי טל_טיבי* » 23 פברואר 2005, 14:18

נראה רגע מה אומר על כך מר אופק.
עכשיו שאת אומרת את זה - גם לי מצלצל משהו כזה.....

או, מצאתי. ציטוט: " בצרפתית נקרא הספר "עשרים אלף ליגות מתחת לים" (ליגה היא מידת מרחק ימית השווה לשלושה מילים בערך)."
  • ולפי החשבון שלימדו אותי בבי"ס ממלכתי - עדיין חסרים לנו 20 אלף מייל? או שנשארנו עם שארית????? (טוב, מכיוון שרוב הזמן חלמתי על מה שקראתי ערב קודם בספרים - אפ-פם לא הייתי ממש טובה בחשבון....)

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אמא_של_יונת* » 23 פברואר 2005, 14:07

שמונים אלף מיל מתחת למים,
אם כך, אולי תגלי לי את הסוד:
איך זה שבתרגומי ילדותי היה מדובר על שמונים אלף מייל, ובתרגומים מאוחרים יותר - על עשרים אלף מייל?
לאן נעלמו עוד ששים אלף מייל?!

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי טל_טיבי* » 23 פברואר 2005, 14:01

לגבי מה מקור הסיפורים - כשהייתי ילדה היתה סדרה של ספרים של אוריאל אופק ז"ל, על "מאיפה הגיעו הסיפורים" או מה" הניע את הסופר לכתוב. ספרים ממש מרתקים.
רגע - אולי יש לי אותם עדיין <טל קשורה קשר רגשי עז לספרי ילדותה>

רגע.... עוד לא..... רגע..... עוד שניה....

יש

!
יו איזה אושר - אחד מהם אצלי - : מרובינסון ועד לובנגולו"
ספרית 'מפרש' - ספריה למנויי תרבות, בהוצאת מסדה.
אוריאל אופק כותב בהקדמה: "קשה היה לי לתאר כי הסופר מצא עצמו פתאום יושב ליד שולחנו ובודה סיפור מליבו. רציתי לדעת אם רובינזון קרוזו היה אדם אמיתי, ואם מרק טווין הכיר את תום סוייר, ואם נחום גוטמן ביקר באמת בארץ לובנגולו מלך זולו".
ומכיוון שבאנציקלופדיות בהן חיפש מצא רק מידע על הסופר - נולד, למד, נפטר וכו', משנעשה לאיש, התחיל לחפש אחר הסיפורים האלה, וכתב ספרים (נדמה לי 3 - בכל-אופן - זה מה שהיה לנו, אם אני זוכרת נכון). הספר שנמצא כעת בידי, כריכתו כתומה ואדומה, ומספר את סיפורם של הספרים: דון-קישוט, רובינזון קרוזו, גוליבר, אוהל הדוד תום, עליסה, שמונים אלף מיל מתחת למים, תום סוייר, היידי, פינוקיו, אי המטמון, פיטר-פאן, נילס הולגרסן, מוטל בן-פייסי החזן, דוק' דוליטל, ואחרון - בארץ לובנגולו מלך זולו.
מומלץ בכל גיל. ספר פשוט נפלא!
<ובהתרגשות שאוחזת בה כעת, טל הולכת להכין קקאו-חם-עם-קרום-כמו-של-סבתא-שרה, לשכב על הבטן, לנופף רגליים באוויר, ולקרוא את ה כל. ביי>

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 23 פברואר 2005, 13:43

אני בשוק מהסקפטיות שלכן

עוד באירופה היינו סקפטיים... :-D

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אני* » 23 פברואר 2005, 13:16

היתה אשתו. הוא רצח אותה בהתקף של קנאה, כידוע.
כמובן, כמובן. אני דיברתי על תחילת המחזה.... ;-)

והנה הם: אותלו ודזדמונה
תמונה

טוב, לא דף למחיקה.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אילה_א* » 23 פברואר 2005, 13:00

אני בשוק מהסקפטיות שלכן

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 23 פברואר 2005, 01:33

_רובין הוד זה סיפור אמיתי לגמרי וכל מי שהיה בחלק הזה של אנגליה ביערות שרווד יכול לראות שם את כל הפרטים
ויש גם מוזיאון רובין הוד_
אין שום עדות היסטורית שתאשר את אמיתותו של סיפור רובין הוד. אגב, אזור קורנוול מלא "הוכחות" מסוג זה לגבי קיומו של המלך ארתור (עוד אגדה חביבה).

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אמא_של_יונת* » 23 פברואר 2005, 00:57

_רובין הוד זה סיפור אמיתי לגמרי וכל מי שהיה בחלק הזה של אנגליה ביערות שרווד יכול לראות שם את כל הפרטים
ויש גם מוזיאון רובין הוד_
זאת לא הוכחה.
בנורווגיה רואים טרולים בכל פינה, ובאוירה האפלה שם גם קל להאמין בהם. אז מה?

דזדמונה היא אשתו של אותלו (המחזה של שייקספיר).
היתה אשתו. הוא רצח אותה בהתקף של קנאה, כידוע.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי ש_מים_וארץ* » 22 פברואר 2005, 23:20

חבל למחוק!
דף חמוד, לא ראיתי אותו אף פעם וגם נורא מזדהה עם הכותרת.
תשאירו,
אולי יהיה לי אומץ להעלות אליו שאלות בוּרוּת נוספות.
גם לילדים שיזדמנו לפה הוא בטח יועיל.

יונת, כרגיל מבריקה, במחשבה להביא שתי תמונות (נהדרות) כדי להמחיש את ההבדל.
המחשה ויזואלית מוצלחת תמיד יכולה להיות נקודת זינוק מצויינת למי שהתעכב ומבקש להחלץ מבורות וחסכים.

<שמים במקרה כבר ידעה משהו על רובין ורובינזון>

תשאירו
@}

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אני* » 22 פברואר 2005, 22:56

דזדמונה היא אחותו של פיטר פן, לא? לפיטר פן אין אחות.
דזדמונה היא אשתו של אותלו (המחזה של שייקספיר).

ששת הוא העוזר של דון קישוט, וסנשו פנשו הוא של רובינזון קרוזו... ההפך כמובן. למה לבלבל אזרחים תמימים?

דף למחיקה ?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי דזדמונה* » 22 פברואר 2005, 22:40

לא, טינקרבל היא הפיה שלו...

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי כרובית* » 22 פברואר 2005, 22:14

דזדמונה היא אחותו של פיטר פן, לא?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי דזדמונה* » 22 פברואר 2005, 20:25

ששת הוא העוזר של דון קישוט, וסנשו פנשו הוא של רובינזון קרוזו...
ומי היא דזדמונה?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי סיגל_ב* » 22 פברואר 2005, 18:42

לא כדאי לחבר עם שאלות מחפשות תשובות ?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אילה_א* » 22 פברואר 2005, 18:40

רובין הוד זה סיפור אמיתי לגמרי וכל מי שהיה בחלק הזה של אנגליה ביערות שרווד יכול לראות שם את כל הפרטים
ויש גם מוזאון רובין הוד

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי יונת_שרון* » 22 פברואר 2005, 18:08

דף למחיקה ?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אמא_של_יונת* » 21 ינואר 2005, 15:45

רובינזון קרוזו מבוסס על מקרה אמיתי. ימאי שספינתו נטרפה (אם אינני טועה), הגיע לאי בודד והצליח להתקיים שם לבדו 4 שנים. הפרטים שבספר הם פרי דמיונו של הסופר.
לגבי רובין הוד - לא ברור.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי מיכל_שץ* » 21 ינואר 2005, 12:13

לא "נוער"?
לא, רק שאין לי מושג האם תורגם אי פעם.
גם ספר הג'ונגל זה ספרות למבוגרים. מלא ביקורת חברתית ופוליטית. (כולם)

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אם_פי_3* » 21 ינואר 2005, 08:17

בתמונות זה באמת נראה אותו אחד...

ובשביל שיתאים גם ל"רוח האתר" - אפשר לשאול האם למדת בבית הספר? בבית ספר "רגיל"?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי ענת_גביש* » 21 ינואר 2005, 01:23

לא כדאי לחבר עם שאלות מחפשות תשובות ? (אחלה תמונות)

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי יונת_שרון* » 21 ינואר 2005, 00:07

רובין הוד:
http://www.herra.ro/Pictures/[po]Pic Editura[/po]/Henry%20Gilbert%20-%20Robin%20Hood.jpg

רובינזון קרוזו:
http://www.galway.net/galwayguide/news/2002/11/[po]nuig robinson crusoe[/po]/robinson crusoe.jpg

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי רובינזון_קרוזו* » 20 ינואר 2005, 23:54

קראו לי?
הנה באתי ודאי שאני אמיתי!!!!

ספיישל לשעה הקרובה - אפשר לראיין אותי על כל נושא שתרצו

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי תבשיל_קדרה* » 20 ינואר 2005, 23:51

יש גם ספרים למבוגרים.
לא "נוער"?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי מיכל_שץ* » 20 ינואר 2005, 23:13

בגיל 30 כדאי שאברר את זה.
תתחילי מספרי הילדים בספריה - קצר ולעניין. יש גם ספרים למבוגרים (עלילתי). יש גם סרטים.
וחוץ מזה האם אלה דמויות אמיתיות היסטוריות או דמויות מומצאות מסיפורים...
יש על זה ויכוח

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי בורה_ועמת_הארץ* » 20 ינואר 2005, 22:14

רגע רגע רגע

מה היה על האי הבודד? כנראה אני לא מכירה את הסיפור הזה של רובינזון קרוזו.

וחוץ מזה האם אלה דמויות אמיתיות היסטוריות או דמויות מומצאות מסיפורים...

(קצת מתביישת בבורות המתגלה פה, בגיל 30 כדאי שאברר את זה)

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי תבשיל_קדרה* » 20 ינואר 2005, 22:12

קרוזו - על אי בודד. רובין הוד - צדק חברתי.

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי בורה_ועמת_הארץ* » 20 ינואר 2005, 22:09

מה ההבדל בין רובינזון קרוזו לרובין הוד?
מי היה זה שגנב מהעשירים וחילק לעניים?
ומה השני עשה?

שאלת בורות או חסך בילדות

על ידי אנונימי » 20 ינואר 2005, 22:09

  • בבקשה לא למחוק את הדף
  • בטח שלא, זה דף מומלץ!

חזרה למעלה