שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

שליחת תגובה

אפשר להזמין הזדמנויות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שני* » 13 נובמבר 2019, 15:59

שלום,איזו מאכלים /תוספות מעלים משקל לבת שנה בהוראת רופא,תודה ויום טווב ושקט.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי בשמת_א* » 11 נובמבר 2019, 16:35

כמה שטעים... (תתחילי משילוב שטעים לך)...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שני* » 11 נובמבר 2019, 15:08

תודה ,לגבי שאלתי לגבי כמות שקדיה ביום לתוך פרות טחונים?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי תמרוש_רוש » 11 נובמבר 2019, 01:39

לי נראה שאין בעיה עם הסיבים, אבל הייתי מהססת כי חלבה היא בדרך כלל מתוקה מאוד - מתוקה מדי.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שני* » 10 נובמבר 2019, 18:57

שלום,האם מותר לתת לתנוקת בת שנה טעימות של חלבה אורגנית משומשום מלא?בגלל הסיבים.תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שני* » 08 נובמבר 2019, 21:12

שלום רב,חדשה כאן, ברצוני לשאול כמה כפיות ביום מותר לתת שקדיה לתנוקת בת שנה (בתוך מנת פרות טחונים)?משקל נמוך והמליצו על אוכל שמן,מה מומלץ מבחינת מאכלים? תודה ,שני

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי גוונים* » 30 אפריל 2017, 22:05

הדבר היחיד שכן הועיל מעט זה שמן זית והרבה, לא עזר בהבאת הקקי כן עזר (מעט) בריכוכו..
ואצל הבכורה אכילת תפוזים זה כמעט בודאות קקי שתי דקות אחר כך, אז שווה לנסות גם את זה.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי גוונים* » 30 אפריל 2017, 22:03

כאן עצירות אצל תינוקות
דליה, למיטב הבנתי התדירות היא רק אחד הפרמטרים. יותר חשוב אם כואב לו והוא מתאמץ בזמן שעושה קקי. אם לא, לא בטוח שיש בכלל בעיה.
אנחנו גם עם בעיית עצירות שהתחילה ברגע שהגדלתי את כמות המוצקים. לנו השינויים התזונתיים לא ממש עזרו והתחלנו בירור רפואי (אבל הקטנה כבר בת שנה וחודשיים, במשך כמה חודשים טובים ניסיתי להשפיע על זה באמצעות תזונה) אבל אם את מזהה משהו ספציפי שמגביר את העצירות אולי כדאי להימנע רק ממנו עד שיתאזנו הדברים.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי תפילה_לאם » 30 אפריל 2017, 07:22

שלום דליה,

אני לא זוכרת איפה נמצא דיון דומה שהתנהל לא ממש מזמן.
בינתיים מציעה להמשיך אבל במנות קטנות; אולי לוותר על הבננה; לראות איך הוא מגיב לעגבנייה מגוררת עם שמן זית.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דליה* » 29 אפריל 2017, 11:15

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

ורד שלום,
בני בן 7 חודשים,לפני חודש התחלתי לתת לו טעימות של מוצקים ירקות מבושלים-קישוא בטטה דלעת ופירות -תפוח אגס ובננה, ביום שהוא לקח את הבננה התחילו עצירויות, מאז כבר חודש הוא עושה פעם בשלושה ימים קקי ועכשיו גם פעם בארבע ימים.
היו ימים שהפסקתי לתת לו מוצקים כי חשבתי שזו הסיבה לעצירות אבל זה לא הועיל למצב ולא באה יציאה.
הלכתי לרופאה והיא המליצה להמשיך לתת לו מוצקים.
מה את ממליצה? אני רואה שהוא כבר מתחיל לסבול מהעצירויות האלו.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי תמרוש_רוש » 25 פברואר 2013, 03:01

ראיתי למעלה שגם טחינה בעיתית, מעניין אותי למה?
כי שומשום נחשב אלרגני למדי, אז דוחים את החשיפה אליו.

יש בעיה עם דבש שעבר אפיה?
אני נוטה לחשוב שלא. לא מכירה הרבה חיידקים פתוגניים ששורדים חום של יותר מ- 100 מעלות.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אמא_של_ניר* » 23 פברואר 2013, 13:47

שלום
אני יודעת שאסור לתת דבש עד גיל שנה (נדמה לי) בגלל חיידק שיכול להיות בו.
השאלה אם יש בעיה עם דבש שעבר אפיה, למשל מעט דבש בבצק של פוקצ'ה?

חוץ מזה, ראיתי למעלה שגם טחינה בעיתית, מעניין אותי למה? (טחינה זה הדבר הראשון שהפיצקית התחילה לאכות....)

תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מאי 2012, 13:51

יש איזה ענין עם קליפות שקדים לא מושרות שמכילות משהו שהוא לא בריא. לא זוכרת מה. ולכן צריך להשרות את השקדים 8 שעות.
אישית קראתי דעות לכאן ולכאן והחלטתי להאמין למה שקל- ואני לא משרה ואוכלת עם הקליפה.
אבל אם זה חשוב לך אולי תרצי לבדוק.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 01 מאי 2012, 10:45

לדעתי האישית - נדמה לי שקליפות שלמות עלולות לשאת סכנת חנק. אבל אין שום בעיה עם קליפות טחונות. אם כי עדיף לערבב לה את זה במשהו עסיסי יותר, שלא "יידבק בגרון" - מחית פרי למשל.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אפריל 2012, 06:15

שלום
אני מעוניינת לשלב במזון המוצק של בתי בת החצי שנה, שקדיה.
אני חיה בקליפורניה וכל מה שמצאתי כאן אלו שקדים טחונים עם הקליפות (נראה ממרח כהה יותר ממה שאני רגילה מהארץ)
האם אפשרי וטוב לתת לה מוצר זה? האם יש בעיה עם קליפות השקדים?

תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלוני_אלמונית_אור* » 11 ינואר 2012, 09:06

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כמה זמן ניתן לבשל את הודו אדום לתינוקת בת 6 חודשים כדי לשמור על הויטמינים?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי* » 09 נובמבר 2010, 18:43

בתי בת 8 חודשים. ברצוי להכין לה דייסת קוואקר, בלי חלב כמובן (היא ניזונה מהנקה חלקית לצד שתי ארוחות של פירות וירקות).
רעיון כלשהו? תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ורד_לב* » 11 נובמבר 2009, 17:51

בנות, קצת קשה לי לעקוב פה אחרי השאלות, כך שמי שרוצה להתייעץ אתי ספציפית מוזמנת לכתוב לי מייל.
אני פשוט לא נכנסת בתדירות גבוהה ולוקח לי זמן לעקוב {@

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי יפעת_ו* » 09 נובמבר 2009, 15:37

שאלה. אורי בן שנתייים וארבע חודשים.
משקל לידה 2.650 משקל נוכחי 9.8 ק"ג. גובה 79 ס"מ. בקיצור די פצפון.
לפני חצי שנה הוספתי לו ברזל בטיפות באופן טיפולי. התאבון עלה לו. מאז הוא אוכל יפה אבל לא גדל. אין אצלנו בבית הרבה מוצרי חלב (אובחן באיי-פק) ואילו הרופא המליץ דווקא לתת שלו: שמנת חמוצה, גבינות שלמות וחלב רגיל (לא סויה ולא שקדים). הוא לא אכלן גדול.
אוהב מאוד זיתים וכל מה שקרוב בצורה שלו לעיגול קטן (כדורי בשר קטנים, פסטה, כדורי אנרגייה קטנים, ענבים צימוקים וזיתים כבר אמרתי?)
לפני שאנחנו עולים על מסלול הגסטרולוג ו FTT וכד' מחפשת עיצות ורעיונות איך לקחת את זה מפה.
וככה כדי להקשות טיפונת על המצב, אחיו בן ה-4 ממוצע במשקל אז אם אני יוצאת בקמפיין "אורי יאכל מלא דברים משמינים כמו דייסות סולת/קוואר/קינואה פעמיים" אז הוא רוצה גם, ועוד קצת... ואני לא רוצה שהוא יעלה במשקל.

תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי י_ע_ל* » 02 נובמבר 2009, 12:29

ורד! תודה על התשובה.אז ככה:
משקל לידה3294 כשיצאנו היה 3274
יונק כמעט אקסלוסיבית למעט פעמים ספורות שקיבל מטרנה לצערי
העליה הייתה טובה מאוד בהתחלה ואח"כ מתונה יותר
לא הייתי חולה טפו טפו למעט מוצאי יום כיפור שרעדתי כולי והקאתי את נשמתי אז הוא קיבל מטרנה ואמא שלי טיפלה בו.
יציאות סדירות למעט שוב עצירויות פה ושם של כמה ימים כל פעם
התחלתי לתת לו ירקות כמו בטטה דלעת אבוקדו פירות-תפוח בננה .כמה? זאת שאלה שאני מתחבטת בה כל הזמן כמה מקסימום לתת בכל פעם(אני נותנת פעם ביום כמות של בערך 6-8 כפיות
נהנה מאוד לאכול אבל אני לא רוצה שזה יקטע לי את ההנקה...(-: אלא יוסיף עליה.
הייתי שמחה לקבל מתכונים שיכולים להתאים ...(-:
אחת- תודה גם לך (-:

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אחת* » 30 אוקטובר 2009, 20:29

_ממש לא הייתי נותנת סוכר עד לגיל בו הם יבקשו זאת לבד.
למה?_
כנראה כי אני פחות אדוקה וזה לא אסון בעיני, זה הכול
(היא אוכלת יופי את הדייסות, עוד יותר טוב כשהן מומתקות)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ורד_לב* » 30 אוקטובר 2009, 18:56

ממש לא הייתי נותנת סוכר עד לגיל בו הם יבקשו זאת לבד.
למה?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אחת* » 29 אוקטובר 2009, 22:54

בן חצי שנה - זמן טוב להתחיל מוצקים, לא?
למה שלא תתחילי עם דייסות, שאפשר להוסיף להן דברים עתירי קלוריות כמו טחינה, סילאן, שקדיה.
אני בגיל הזה התחלתי עם דייסת קוואר/סולת/קמח אורז,
על בסיס חלב אורז/חלב שיבולת שועל,
ממתיקה במעט סוכר או סילאן ומוסיפה שקדים ואגוזים טחונים
(אפשר שקדיה, אנחנו במגבלת תקציב פשוט...)
וכמובן, בהדרגה גם פירות - בננה למשל ממתיקה יופי והיא עתירת קלוריות ובריאה מאוד.
(שלי עכשיו בת 10 חודשים ועדיין טורפת את הדייסות האלה. אני מוסיפה לה מכל טוב הארץ, פירות ובריאות. תענוג)
ממש אין צורך לתת מעובד - הטבע מספק קלוריות בשפע.
תתחילי בהדרגה לתת אבוקדו, אפשר להכין מרק ולהוסיף לו טחינה או שמן זית.
בהצלחה

אגב יש לי חברה שהילדה שלה התחילה לרדת במשקל בגיל 4 חודשים (!)
אז במקום פורמולה היא פשוט התחילה להאכיל אותה.
בגיל 5 חודשים הילדה אכלה 3 ארוחות מלאות ביום + הנקה כמובן.
זה נראה לי עדיף מתחליפים, אבל אין לי שום רקע מקצועי.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ורד_לב* » 29 אוקטובר 2009, 16:51

לא מבינה למה "ורד שלום" זה אתר קהילתי, לא שלי... :-S

חסרים לי נתונים, כמו משקל הלידה שלו.
האם יונק בלבד עד מתן המוצקים?
איך הייתה העלייה במשקל עד עתה?
האם היה חולה מתישהו במהלך הזמן הזה?
איך היו היציאות שלו לאורך מחצית השנה של חייו?

האחות מונעת מההמלצות החדשות של משרד הבריאות שהן - עדיין- שנויות במחלוקת.
בודאי שאינך צריכה להפסיק להניק, אולי זה הזמן באמת לשלב מזון ביחד עם החלב שלך, כפי שאמרת שכבר התחלתם.
כמה אוכל מזה ביום? האם נהנה לאכול?
זה הרי התהליך הטבעי בכל מקרה...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי י_ע_ל* » 29 אוקטובר 2009, 15:16

ורד שלום!
יש לי שאלה די דחופה למען האמת הייתי היום בטיפת חלב שקלתי את בני הקט בן החצי שנה(6.250) בכל אופן האחות אמרה לי שהוא מתחת לממוצע ולחציון ושאני צריכה לתת לו מזונות עתירי קלוריות... העניין הוא : א. אני כמובן נכנסתי ללחץ ואפילו קצת לדכדוך כי אני משתדלת בכל כוחי לשמור על תזונה שלי שתיטיב עימו
ב. אני פוחדת שהוא אולי ואני אפילו מתקשה לומר זאת בקול רם לא מספיק ניזון מהחלב שלי מה שמפחיד אותי בטירוף כי אני פנאטית הנקה ואני מרגישה שזה הדבר הכי טוב שיכול להיות לתינוק אני פוחדת שיתחילו להפעיל עליי מכבש לחצים לעבור למטרנה... אני רק יכולה לומר שמה שאני עברתי עם ההנקה פצעים ...גודש...כאבים.. לשון קשורה...ובכל זאת לא ויתרתי הכל בשבילו... האחות אמרה לי תני לו ביצים עוף חמאה!!! קורנפלור אני לא מסוגלת לתת לו דברים תעשייתיים ומעובדים !!!! זה האוצר שלי איך אהרוס את התזונה שלו כך באיבה בגיל רך כזה? מה עושים אני צריכה מתכונים לאוכל מוצק בנוסף להנקה(דייסות וכאלה) התחלתי לתת לו מוצקים כבר (באידוי) בטטה דלעת קישוא תפוח עץ בננה אבוקדו...

כאן יכולים להצטרף כולם אני זקוקה לעידוד בבקשה נכון שאני לא צריכה להפסיק? מה לעשות כדי שהחלב שלי יהיה מזין יותר או שזה גנטי?

סליחה על הכתיבה המבולגנת אני כותבת בהפסקות ועם תינוק עליי שמשתולל.... בבקשה אודה לתשובה מהירה תודה!(-:

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי תמי_מה* » 01 יוני 2009, 10:13

ורד שלום,
האם יש לך לך קיצור דרך לאיזה מאמר או טבלה לגבי המזונות הבסיסיים/אבות המזון והערכים( וכל השאר) שחשוב לכלול בתזונתו של תינוק טבעוני??הוא בן שנה וחודש, עדיין יונק וגם פרסר לא קטן, התחלתי פתאום לחשוש שאנחנו לא מספיק מעודכנים ספציפית לגבי תינוקות, למרות שבעלי הוא שף שמתמחה במזון טבעוני ובנינו אוכל דברים נפלאים ואוכל טוב, אבל בכ"ז...יש לציין שמידי פעם הוא אוכל ביצים. אגב הבחירה להיות טבעוניים היא שלנו- זה לא שהוא לא אוהב-פשוט לא ניסינו. כשהיה בן פחות מחודש קבל פעמיים, (מתוך ברירת מחדל) איזושהיא פורמולה על בסיס חלב. זה היה בארה"ב שם הוא נולד, והוא הקיא ללא הפסקה. מאז לא ניסינו מוצרי חלב ולא מתכוונים גם מצידינו.ייתכן שהוא אלרגי- מה שמאד הגיוני בעיני. חשוב לי לדעת על שומנים,חלבונים וסידן לתינוק טבעוני- מן הסתם העניינים הדחופים עבור התפתחותו...תודה!

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ענבל_נתן_בר* » 24 אפריל 2009, 22:01

אני רואה פתאום את התאריכים של שתי ההודעות הקודמות... אם אני לא עונה אפשר לכתוב לי למייל: inbalnatan שטרודל gmail נקודה קום. אני לא נמצאת כאן כל יום (-:

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ענבל_נתן_בר* » 24 אפריל 2009, 21:58

דודה דו , מה עם ביצים? ירקות טריים? האגוזים והשקדים הם מזון מרוכז מאוד. קודם כל הייתי מוסיפה לו ירקות טריים וביצים (ביצה קשה, כשהצהוב קצת רך והלבן קשה) ומשרה את השקדים/ אגוזים במים כמה שעות לפני האכילה. חוצמזה התפריט נשמע בסדר.

פלונית - תכניסי לתפריט מזונות שעשירים בסידן, כמו למשל שקדים, ירקות עליים ירוקים, חרובים, שומשום וטחינה מלאה, תאנים מיובשות (דבלים), קטניות וכד' (יש פירוט בדף מקורות לא חלביים לסידן ). אין טעם להיכנס למינונים מיוחדים, פשוט לדאוג שהמזון הזה יהיה בתפריט ומאידך להקפיד שלא לתת מזון שמונע ספיגת סידן, כמו קפאין (תה- גם ירוק, שוקולד, קולה).

ענת- אם את פוחדת, אולי תקלפי לה אותו ותחתכי לרצועות דקות? או תחתכי לסלט דק דקיק? (ממש ממש דק)?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ענת* » 23 אפריל 2009, 19:57

הבת שלי בת שנה ושלוש רוצה מאוד מלפפון אני פוחדת לתת לה מה לעשות?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית* » 15 פברואר 2009, 15:32

הי ענבל
תוכלי להמליץ על תפריט לפעוטה (שאוכלת הכל חוץ ממוצרי חלב) שיספק את כמות הסידן דרושה לגוף בגיל כזה (שנתיים)?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דודה_דו* » 15 פברואר 2009, 15:01

הי ענבל, תודה על ההתייחסות @}
אליה יונק רק בלילה (בערך 4 פעמים במהלך הלילה)
ובמשך היום אוכל בערך כך:
בבוקר פרי ודייסת קוואקר, לפעמים גם לחם עם אבוקדו
בצהריים מרק ירקות, ירקות מבושלים (ממש לאחרונה התחיל לאכול קצת עוף), לפעמים דגן כלשהו
בערב בד"כ שוב פרי, איזשהו תבשיל דגנים וקטניות מעורבב עם חמאת שומשום גולמית, והמווווווווון אגוזים.
בין לבין חלב שומשום (מלא אורגני).
האגוזים לא קלויים כמובן.
אז להגביל בכמות? מה את אומרת?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי מיכל_ע* » 14 פברואר 2009, 22:25

תודה ענבל!

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ענבל_נתן_בר* » 14 פברואר 2009, 21:02

אם הם לא קלויים- אין בעיה. התפריט שלה נשמע טוב. רצוי מאוד להוסיף גם ירקות טריים ולא רק במרק, ודגנים מלאים (אורז מלא, קינואה, אמרנט, גריסים).

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי מיכל_ע* » 13 פברואר 2009, 00:26

גם הבת שלי באותו גיל משוגעת על אגוזים! אני כותשת לה במכתש ועלי ונותנת בכפית. לדעתי הלא מלומדת זה מאד בריא, אשמח לשמוע דיעה מלומדת. הבת שלי יונקת המון ואוכלת ממש מעט. חוץ מאגוזים, אוכלת: פירות, מרק ירקות עם קטניות, ביצים, לחם שיפון, יוגורט עיזים.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ענבל_נתן_בר* » 13 פברואר 2009, 00:05

דודה דו,
צריך לדעת מה חוץ מזה הוא אוכל, ולראות האם התפריט מאוזן. האם הוא יונק?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דודה_דו* » 12 פברואר 2009, 08:35

בשמחה :-)
2 כפות שומשום טחונות היטב במטחנת תבלינים
בבלנדר עם 2-3 תמרים (תלוי כמה מתוק את רוצה שזה יהיה)
ומים (שוב, תלוי כמה סמיך את רוצה שזה יהיה)
יוצא טעים טעים.
כיום אני נותנת לו לשתות בבקבוק, ולכן מסננת הכל במסננת דקה (ואוכלת את מה שנשאר על המסננת לארוחת בוקר :-) )
בקיץ, כשאני מכינה לעצמי, אני מוסיפה גם קרח, שמאוד משדרג את כל העניין.
@}

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית* » 11 פברואר 2009, 22:32

דודה דו - אשמח לשמוע איך את מכינה חלב מ-2 כפות שומשום

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דודה_דו* » 11 פברואר 2009, 20:06

גם אני בעניין אגוזים...

אליה (בן שנה וחודשיים) אוהב מאוד מאוד מ-אוד אגוזים/שקדים/קשיו וכל מה שאני מוכנה ללעוס עבורו....
ויוצא שחוץ מחלב שומשום שאני מכינה לו כל יום מ-2 כפות שומשום,
הוא גם אוכל הר-בה ממשפ' האגוזים.
נניח....כל ערב 15-10 שקדים, 5 אגוזי מלך שלמים (10 חצאים) ועוד כמה קשיו
וזה כשאני מגבילה אותו
כי הוא באטרף על זה ויכול לאכול עוד ועוד ועוד.
השאלה היא האם זה בריא בשבילו, הכמויות האלה? האם להגביל?
@} ותודה מראש למשיבות @}

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ירח_לבן* » 11 ינואר 2009, 21:25

חלב שקדים או אגוזים וכו - אפשר לתת לתינוק בכמות גדולה? נאמר בקבוק? (בן שנה)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דנה_בננה* » 11 ינואר 2009, 14:38

הי כולם..
הקטנה שלי בת חמישה חודשים..
מריירת המון, שמה ידיים בפה, ומתעניינת באוכל שלנו מאוד.
הבנתי שאפשר להתחיל לתת לה.. אני סובלת מחוסר חלב ולוקחת כדורים להגברה.. היא מקבלת תוספת סימילאק צמחי פעם ביום. בגלל כל אלה אני כבר רוצה להתחיל לתת לה אוכל, לפחות שיתפוס את מקום הסימילאק..
ושאלתי היא: איך עושים את זה? ממה מתחילים? מה בודקים? ומתי מגיעים לדיסה או פחמימות אחרות? היא די קטנה לגילה ואני כבר מחכה שהיא תשמין קצת..
אשמח להצעות, תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי מיכל_גוטרמן* » 17 נובמבר 2008, 20:23

כתבתי את הנ"ל בדף "מעבר לאוכל מוצק", וייעצו לי לשאול את ורד - אז אני מנסה להכות את המומחה..

אני לא יודעת מה לעשות.
עמית בן שמונה וחצי חודשים. יונק מלא. לפני כחודש וקצת התחלתי לתת לו מוצקים לטעום, רק כזית, ירקות כתומים ותפוח עץ מאודה בערב. מיד לכשהתחלתי - עמית הפסיק לעשות קקי... היה עושה טובה, פעם בשבוע. ואז פתאום הגיעה התקררות, ובעקבותיה גם וירוס הקאות ושלשולים נבזי, וכמובן שהפסקתי לתת אוכל. עכשיו כבר שבוע וחצי שהילד בריא, וכולם אומרים לי לחזור לטפטף אוכל, אבל אני נמנעת, משום מה.
לא יודעת, מרגיש לי שהילד בעל קיבה רגישה, כלומר אולי עוד לא מוכן, המערכת עוד לא בשלה לאוכל. למרות שעמית דיי אהב את האוכל, לא השתגע אחריו אבל אכל.
עכשיו הוא שוב לא מרבה ביציאות, פעם ביומיים בממוצע, וגם אז - כמות מינימלית ביותר. מה גם שכשהיו לו את השלשולים, נדהמתי לראות חתיכות של ירקות כתומים יוצאים בקקי, וזה היה כשבוע וחצי אחרי שהפסקתי לתת לו אוכל!!! מה, זה לא מתעכל לו בבטן הקטנה שלו? כל-כך הרבה זמן?
אני ממש לא יודעת אם כדאי לי לחכות עוד עם האוכל או שמכיוון שכבר התחלתי - כדאי להמשיך עם זה, אפילו בקטנה? ייעצו לי לנסות להפסיק עם הירקות ולתת רק דייסת קוואקר, בתור התחלה ולראות איך הולך.
חשוב לציין שלעמית עוד אין שיניים והוא גם לא יושב. וגם לא מתעניין מי יודע מה באוכל, רק שמאחר וכבר התחלתי..
אז מה לעשות?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 24 אוקטובר 2008, 20:44

חזרתי לכאן רק בימים האחרונים, ואכן כנראה שהבעיה היא לא רעב.
(())

הספר המצוין הורים גם בלילה של ד"ר סירס מאוד עוזר בעניין הזה, אני חושבת.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית_כרגע* » 23 אוקטובר 2008, 23:01

חזרתי לכאן רק בימים האחרונים, ואכן כנראה שהבעיה היא לא רעב.
מנטי תודה על העצה אבל אני לא מסוגלת לישון כשנוגעים בי (גם לא בן זוג) אני מרגישה שזו לא באמת שינה.
ועדיין חלק ניכר מהלילה הוא איתנו במיטה..
טוב אני אחפש את הדף המתאים.
אגב חיבוקים לא עובדים אצלנו כי הוא פשוט מרים לי את החולצה..

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 23 אוקטובר 2008, 19:02

כיצד ניתן לשלב אגוזים למינהם בתזונה של פעוט.
מוצרי חלב מאגוזים ומזרעים

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שירין* » 23 אוקטובר 2008, 15:51

מה מציעים לילדה בת 5 לאכול בארוחת הצהריים, אם היא לא מוכנה לאכול בשר / עוף / דגים (בעבר אכלה מדי פעם קציצה / שניצל) וגם לא קטניות (מוכנה, אולי, לטעום כף של מאש מונבט ומבושל או אפונה ירוקה בכמות דומה, אם מערבבים אותם טוב-טוב בדגן כלשהו).
היא מאוד אוהבת מוצרי חלב (אבל לא חלב עיזים, כמובן) ולשמחתי גם קינואה ודוחן. לחם עם גבינה לבנה / קוטג' זו האופציה הטעימה ביותר מבחינתה לכל ארוחה.
טחינה ושקדיה - באים בחשבון מבחינתה רק בגרסתם המתוקה (בתוספת מולסה כממרח דמוי חלבה - גם את זה היא מוכנה לאכול תמיד).
ירקות מבושלים - מוכנה לאכול רק בגרסה אחת - כחלק ממרק עם הרבה גריסים, מבושל ממושכות עד שהכל "מתקווצ'ץ'".
עד לאחרונה אכלה בתיאבון חביתה (עם קוטג' וקצת ירקות טריים - בעיקר מלפפון ועגבניה) לארוחת הצהריים. לאחרונה נמאס לה, ובצדק (כמה זמן אפשר לאכול אותו דבר???).
יש רעיונות יצירתיים שלא חשבתי עליהם? בעיקר מאכלים עם אחוז גבוה של חלבון מלא?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית* » 22 אוקטובר 2008, 15:51

שלום לכולן
מעוניינת לקבל המלצות כיצד ניתן לשלב אגוזים למינהם בתזונה של פעוט.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי Manty_T* » 09 אוקטובר 2008, 00:28

פלונית כרגע
גם אני גידלתי תינוקות כמו שלך, שבילו את רוב הלילה על הציצי.
מה שעזר לי לישון טוב יותר היתה שינה צמודה אליהם עם הציצי חשוף ונגיש, המנעות מבדיקת השעה (למה לפקוח עיניים בכלל?) ואמונה שהציצי מספק עבורם את הפתרון למה שזה לא יהיה, כך שהם את שלהם קיבלו/לקחו, ואני יכולתי להמשיך לישון לי (אמנם לא בשינה עמוקה, אבל מיום היוולדי כאמא, לא ציפיתי לשינה כזו)..
אני סומכת על ילדי שהם יודעים מה הם זקוקים לו, ואני שמחה כל עוד גופי (בלבד ;-)) יכול לספק להם צורך זה.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 08 אוקטובר 2008, 07:59

פלונית כרגע
אולי עדיף חלב עיזים בלילה?
אנחנו נתנו לה אחרי ההנקה של לפני השינה עוד בקבוק עם 150 מ"ל חלב עיזים והיא ישנה מעולה
חוץ מזה, זה נשמע שהוא מתעורר המון בלילה גם מתוך הרגל. תנסי פשוט לא לתת ציצי אלא המון חיבוקים, נדנודים וכו' עד שיירדם בלי ציצי. בסוף הוא יפסיק להתעורר (אצלנו אחרי לילה אחד קשה כזה עברה מהתעוררות כל שעתיים ל1-2התעוררויות בלילה.
אגב זה בטח שייך בכלל לדף אחר אבל אני לא בטוחה איזה...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית_כרגע* » 07 אוקטובר 2008, 10:38

טוב, מצבנו מחמיר.
לא נרשמה התלהבות ( בלשון המעטה) מהשקדיה. הוא קם יותר ויותר בלילה להנקות ארוכות כשאול!
לי נשבר מההנקה ואני שוקלת מטרנה בלילות כי אז אבא יהיה שותף ואני אוכל לישון קצת.
אני בשוק מהשורה האחרונה שכתבתי

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 06 אוקטובר 2008, 08:38

דלילה, נשמע לי מצוין.

(העיקר לא להציק לילדה, כבר אמרתי, נכון? ;-))

שיטת אייפק

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 06 אוקטובר 2008, 07:40

סליחה על הבורות - מה זה אייפק?

אגב,א אתמול הסתובבה כל היום עם גזר שלם בפה :-) אבל לצערי לא הצליחה ממש לאכול אותו כי עוד אין לה את כל השיניים..
אז היא לעסה כל פעם קצת חתיכה וירקה

נראה לי שפשוט נתאזר בסבלנות ונמשיך לאכול ירקות לידה עד שתחליט לנסות גם.
אגב, באופן כללי היא כן נראית בריאה לא רזה מידי לא שמנה מידי, עם אנרגיות וכו במשך היום אז אולי זה סתם דאגות של אמא....

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 05 אוקטובר 2008, 20:23

אגב, לי יש רגישות לחלק מהירקות החיים - לא יכולה לאכול מלפפון, עגבניה ובצל חי בלי כאב בטן. לכן יש לי העדפה למאודים וכו'.
אה, טוב.
נו, ברור שאני אכתוב המון מילים ודבר אחד שניצן כתבה יקלע יותר מהכל... :-/
כדאי, אם כך, לבדוק רגישות למזון.
לא יודעת איפה עושים את זה בניו-זילנד, בארץ הייתי מציעה (כמו ניצן) - Ipec.

לגבי הנבטוטים, אנחנו אוהבים אותם מאוד כמות שהם (כחטיף או כתוספת לסלט), אז אין לי רעיון.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 05 אוקטובר 2008, 13:29

טלי בפירוש התייחסה רק לדגנים לא מלאים כשאמרה ממתקים
אוקיי הבנתי, זה באמת נחשב גם אצלנו "ממתק"

אגב עוד שאלה: מה אפשר לעשות עם נבטוטים? האם אפשר לבשל אותם? (הם לא טעימים כמו שהם) למישהי יש הצעה למתכון שימצא חן גם בעיני פעוטה בררנית?? :-)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 05 אוקטובר 2008, 13:26

בטא קרוטן, ליקופן, סיבים תזונתיים ועוד
כמו שאמרתי, את כל אלה +++ אפשר להשיג בפירות.

_ אני לא מבינה למה אתן מתיסות לכל דבר שהוא לא ירק או פרי חי כאל "ממתק"
יש הרבה ערך תזונתי גם לדגנים מלאים - קינואה, אורז חום וכדומה ולקיטניות מבושלות כמו חומוס או עדשים
למה זה "ממתק"?_
טלי בפירוש התייחסה רק לדגנים לא מלאים כשאמרה ממתקים.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 05 אוקטובר 2008, 06:39

מבחינה בוטנית התירס הוא דגן, מנביטה ועד קמילה, כולו דגן.
מבחינה תזונתית, עם זאת, הוא יכול להיחשב כירק כשהוא טרי. תכונותיו כדגן (תזונתית) הולכות ומתחזקות ככל שהוא מתרחק מן המקור הטרי (בעיקר - מיובש וטחון).


<סליחה. חייבת ללכת. אמשיך אח"כ. אלא אם תהיינה עונות אחרות שירחיבו>

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 05 אוקטובר 2008, 05:32

תירס זה לא ירק?? ניפצתם לי כאן פרה חצי-קדושה :-)

אז אם מבשלים אותו 5 דקות במים רותחים הוא כבר הופך לדגן?

תודה רבה על כל הרעיונות אבל אני לא מבינה למה אתן מתיסות לכל דבר שהוא לא ירק או פרי חי כאל "ממתק"
יש הרבה ערך תזונתי גם לדגנים מלאים - קינואה, אורז חום וכדומה ולקיטניות מבושלות כמו חומוס או עדשים
למה זה "ממתק"?

אנחנו לא אוכלים רק ירקות חיים אלא גם ירקות מבושלים/מאודים/מוקפצים או בתנור והיא כמעט ולא נוגעת לא בזה ולא בזה (לפעמים כאמור לוקחת ביס ממלפפון אבל אז יורקת את זה החוצה ולא בולעת.

אגב, לי יש רגישות לחלק מהירקות החיים - לא יכולה לאכול מלפפון, עגבניה ובצל חי בלי כאב בטן. לכן יש לי העדפה למאודים וכו'.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית_כרגע* » 04 אוקטובר 2008, 21:17

תודה רבה על כול התגובות והרעיונות
והנה עוד מידע עלינו:
אנחנו אכן בענייני שיניים בצורה חזקה, אבל הסיפור הזה בדרגות שונות כבר כמה חודשים טובים.
שיגרת האוכל שלו לא משהו, הוא לא מוכן לאכול מרוסק כמעט אף פעם!
אז יש ימים שהוא אוכל מצוין (וכמובן יונק כול 3 שעות גם אם אכל עוף, בטטה ובננה בארוחה אחת...) ויש ימים שמלחתחילה בעיקר יונק.
בערבים אחרי שהוא אוכל ארוחת ערב כעבור שעה יונק והולך לישון ואז כול 3 שעות יונק כאשר מהשעה 4 הוא מתעורר כול שעה יונק קצת וחוזר לישון.
לנו זה דווקא כן נראה כמו צמא או הרגל שהשתרש כי אין כמעט הבדל בין ערבים שהוא אוכל ארוחות ממש גדולות לבין ערבים וימים שאוכל פחות הוא עדיין קם בדיוק באותו הדפוס.
השגרה הנ"ל החלה בערך בגיל 7 חודשים אחרי שהיה חולה וצמוד ציצי שבוע,
עד אז הוא ישן לילה כמעט מלא- מ19:00 עד 4 בבוקר מגיל חודש וחצי בערך והשווצתי בזה בהתלהבות לכול העולם ואישתו אז כנראה שמה שקורה עכשיו מגיע לי...

אני אנסה את רעיון השקדיה. בננות נראה לי יעיר אותי לגמרי באמצע הלילה..
ושאלת הדיוט: מה לגבי תה מסוגים שונים? למה זה פסול? משקה שומר, קמומיל וכו'? בכלל במהלך היום?
ושוב תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 04 אוקטובר 2008, 21:12

(הערת עריכה, אפשר אולי להוריד את המקטע על התירס למעלה? אין שום בעיה לאכול אותו טרי, להיפך, זה אפילו עדיף.)
ניצן,
אולי עדיף שתכניסי לשם מידע מדויק יותר?
אני חושבת שזו שאלה של הורים רבים, חבל שלא תהיה לה כאן תשובה (אני מסכימה שמה שכתבתי ב"הערת העורכת" אינו מספק)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ניצן_אמ* » 04 אוקטובר 2008, 20:57

בנוגע ליצירתיות:
עוד לא קרה לי שילד ראה אותי ואת הבת שלי אוכלות ירקות טריים ולא אכל.
זאת בדרך כלל בעוד האמא מתייעצת איתי על מה אפשר לעשות כדי שהפעוט יאכל יותר ירקות.

אז עצה אחת? לאכול הרבה יותר ירקות ופירות טריים בנוכחות הפעוטה.
אם במקרה אתם מאלה שממש זוללים מקלות גזר ומלפפונים על ימין ועל שמאל, סלט זו מנה עיקרית, אתם ממש לא כופים ולא יוצרים לחץ סביב אוכל, עד היום היא לא אכלה דברים ממכרים במיוחד שיגרמו לה לבחול בכל דבר אחר, אין אפשרויות אחרות על השולחן, ועדיין הפעוטה פשוט לא נוגעת ולא מוכנה לאכול ירקות, אפשר לבדוק אם יש במקרה רגישויות ספציפיות למזונות האלה בבדיקה קונבנציונאלית או בטיפול IPEC.

טלי, יפה אמרת (הן המה והן האיך). @}

(הערת עריכה, אפשר אולי להוריד את המקטע על התירס למעלה? אין שום בעיה לאכול אותו טרי, להיפך, זה אפילו עדיף.)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 אוקטובר 2008, 20:39

מה כל כך חשוב לאכול ירק אם הוא כבר מבושל ומטוגן עם פירור לחם? מה נשאר ממנו מבחינה תזונתית?
רק לידיעה ישנם מרכיבים רבים חיוניים שנמצאים בירקות כגון: בטא קרוטן, ליקופן, סיבים תזונתיים ועוד שואינם הולכים לאיבוד בבישול, קיצוץ, ריסוק וכו'. ולכן כדאי לנסות להיות קצת יצרתי עם פעוטה שלא מוכנה לאכול ירקות בכלל...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 04 אוקטובר 2008, 17:04

דלילה,
אני חותמת על הדברים ש{{}}אום אל קיצקיצ אמרה |Y|

יש לי כמה כיווני מחשבה כאן -
  1. חשוב מאוד לא להציק לילדים בענייני אוכל אלא אם המצב קטסטרופלי ממש.
  2. לכן, אם היא אוכלת כמה פירות וירקות אבל לא את כולם ולא כל הזמן - הכל טוב. בררנות אינה בעיה (יש ספר בשם "ילדים עמידים" שלאחד מראשי הפרקים בו קוראים - למה ילדים חייבים להיות בררניים.)
  3. יותר חשוב לא להציק לה ולא לדבר איתה על ענייני אוכל. פשוט לאכול ליד. להציע לה אוכל כשנראה שהיא רעבה. לשבת לאכול איתה כשנראה שהיא רעבה.
  4. גם אם המצב קטסטרופלי והיא לא אוכלת בכלל ירקות ופירות (מה שלא נראה כך, אבל נניח...) - עדיף לא להציק לה. עדיף לשנות את הרגלי התזונה בבית. להציע לה יותר ירקות ופירות, לאכול אותם בעצמכם.
ועוד שני דברים:
  1. אם יש משיכה ברורה לפחמימות כדאי לשלול כמה עניינים רפואיים, השניים עליהם אני מצליחה לחשוב כרגע - תולעים ורגישות לגלוטן (רגישות למשהו גורמת לעיתים למשיכה עזה אליו).
  2. למרות מה שכתבתי בסעיף הראשון - כולנו נמשכים לפחמימות ולסוכרים יותר מאשר לויטמינים ולסיבים. יש לזה הסבר מצוין מבחינה אבולוציונית, אבל נניח לזה כרגע - זהו המצב. יותר מזה, בתמונת התזונה הכוללת אפשר להסתכל על הפחמימות והדגנים כ"ממתקים" (בעיקר אם הם לבנים, אז הם ממתקים ממש כי יש בהם רק סוכר/עמילנים).
אז אם יש ממתקים ליד פירות וירקות על השולחן, רוב האנשים יאכלו קודם כל מהממתקים, והרבה. אולי יאכלו כמה פירות מאוד מתוקים (ענבים, אבטיח, אפרסק) וידחו את כל השאר.
מה צריך לעשות במקרה כזה?
אפשר לנסות ולהפוך את הירקות לאטרקטיביים יותר (להחביא אותם, לטגן אותם) - אבל אז הם מאבדים מערכם התזונתי וגם הילדים לא לומדים לאכול אותם בצורתם הטבעית.
אפשר להוריד את ה"ממתקים" מהשולחן. ילדים מבוגרים יותר ידעו לתת שמות ל"ממתקים" ולבקש אותם, אבל את במצב טוב - היא רק בת שנה וחצי. גם אם יש אטריות מקמח לבן במקום אחר, בבית אין, בבית יש ירקות ופירות - אם רעבים, זה מה שיש לאכול. וכולם אוכלים את זה כי זה טעים ומזין לכולם.

הערה: תירס הוא דגן. הוא נחשב לירק כשאוכלים אותו טרי, הוא דגן בכל מצב צבירה אחר שלו.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 04 אוקטובר 2008, 15:34

דלילה, גם הבת שלי (שנתיים) לא משתגעת על ירקות. רק מלפפון ועגבניה לפעמים. אז מה. זה לא נראה לי חשוב. הרבה יותר חשוב לאכול פירות, כי הם תמיד באים "נאים", כמו שאוהבים לומר כאן באתר, כלומר עם כל הויטמינים והמינראלים. מה כל כך חשוב לאכול ירק אם הוא כבר מבושל ומטוגן עם פירור לחם? מה נשאר ממנו מבחינה תזונתית? (סליחה פלוני אלמונית)
רעיונות:
  1. לקטוף ולאכול ישר מהעץ/שיח. לבת שלי תמיד עושה יותר חשק. גם פירות וגם ירקות.
  2. נורי (האצה של הסושי). הבת שלי אוהבת ואוכלת את זה כחטיף. מבחנתי זה טוב כמו ירק. אפשר גם אצות היז'יקי (כמו שערות שבמים מתנפחות והופכות לכמו פסטה) ולשווק בתור פסטה ירוקה, אפשר אפילו עם רוטב של פסטה שהיא אוהבת. עוד מתחום הירוקים אם כבר בפסטה עסקינן: רוטב פסטו. הבנתי הצנועה בירקות הביאה אותי למסקנה שהכי חשוב לקבל מירקות (כי אין בפירות) זה כלורופיל. אז תחשבי ירוק, לאו דוקא ירק.
  3. להנביט קטניות. קטניות מונבטות הן ירק לכל דבר. ואז לאדות קצת. זה יותר מתקתק מקטניות לא מונבטות. אם היא לא רוצה תנסי לבשל ולטחון למרק מוקרם או איך שלא קוראים לזה,כלומר במרקם כמו של מרק אפונה.
  4. עצה שקראתי באתר ועבדה יפה: לוביה. זו שעועית מאוד ארוכה אז זה כמו לאכול נחשים וזה אטרקטיבי.
מנסיוני הדל אני גם רואה שרצונות ואי רצונות מתחלפים ומפנים מקומם לאחרים. אל יאוש!

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 04 אוקטובר 2008, 07:27

טלי מא
אנחנו בניו זילנד אז אין את כל הפירות שציינת :-(
שכחתי לציין שהיא אוכלת גם תירס, אז זה לפחות ירק אחד...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 03 אוקטובר 2008, 23:18

כשאת סוחטת מיץ מתפוז את מקבלת הרבה נוזל ומעט מאוד סיבים (תסתכלי הרוב הרי זה הקליפה הדקה שעוטפת כל פלח ופלח, והיא לא נמצאת במיץ) לא כך הדבר ברסק, כמו ריסוק של תפוח למשל בבלנדר והוספה של מעט מים, שם זה הפרי בשלמותו (אם אי אפשר לאכול את הפרי, זו אפשרות סבירה מאוד)
ברור, ברור ששייק עדיף על מיץ...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ניצן_אמ* » 03 אוקטובר 2008, 23:11

אני חושבת שאם סוכרים טבעיים מדאיגים אמהות, שתתחלנה בלהוריד עמילנים. אז לא תהיה בעיית עודף אנרגיה לילדים. :-P הבעיה היא בד"כ לא התפוח/ז אלא האורז/פסטה...
אם הקטנה לא אוכלת טוב לפני השינה, אנחנו בד"כ שמים בננה ליד המיטה.
עששת לא נגרמת מצריכת סוכרים טבעיים (ובכלל) בהנתן עששת, היא עשויה להחמיר מאד בנוכחות סוכרים (במיוחד מעובדים)

קרוטונית, לא רק את.
אני הצעתי את רעיון הרעב למשל.
ואכן יכול להיות שם גם משהו לגמרי רגשי.
או לגמרי פיזי-בריאותי.
או שניהם.
או שלושתם :-)

_מיץ- זה לסחוט. כמו במסחטת גזר. אין שום סיבים במצב כזה
כשאני סוחטת מיץ הדרים, תמיד מוסיפה פנימה את רוב הסיבים שנשארו במסחטה, ושותה הכל יחד._
גם אני. יתר על כן, אני אוהבת לאכול את מה שנשאר בתוך הקליפה :-] :-9

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי גברת_פלפלת* » 03 אוקטובר 2008, 23:09

קרוטונית את צודקת. עכשיו אני קוראת שוב את השאלה. אם הוא יונק לכמה רגעים כנראה שהוא לא באמת צמא. אבל אני לא מומחית לענייני התנהגות תינוקות, לענייני תזונה דווקא כן. ואם נחזור לעניין המיצים, לשם ההבהרה וללא קשר לצמא/ לא צמא- העניין הוא לצרוך את הפרי השלם. כשאת סוחטת מיץ מתפוז את מקבלת הרבה נוזל ומעט מאוד סיבים (תסתכלי הרוב הרי זה הקליפה הדקה שעוטפת כל פלח ופלח, והיא לא נמצאת במיץ) לא כך הדבר ברסק, כמו ריסוק של תפוח למשל בבלנדר והוספה של מעט מים, שם זה הפרי בשלמותו (אם אי אפשר לאכול את הפרי, זו אפשרות סבירה מאוד)

אולי באמת כדאי לבדוק לעומק את עניין היניקה בלילה. ממתי זה, האם זה היה כך תמיד או שהתחיל לאחרונה, האם הוא מוציא שיניים, איך הוא אוכל בשעות היום וכו'.. פלונית, את יכולה לספק עוד פרטים?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 03 אוקטובר 2008, 22:55

... רק אני בכלל לא חושבת שהתשובה כאן נעוצה במשקאות דווקא?
התינוק יונק כל הזמן - קשה לאמא, זה ברור. אבל בכלל לא בטוח שזה מפני שהוא צמא.

מיץ- זה לסחוט. כמו במסחטת גזר. אין שום סיבים במצב כזה
כשאני סוחטת מיץ הדרים, תמיד מוסיפה פנימה את רוב הסיבים שנשארו במסחטה, ושותה הכל יחד.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי גברת_פלפלת* » 03 אוקטובר 2008, 20:12

לטחון זה לא מיץ. לטחון זה נהדר.

מיץ- זה לסחוט. כמו במסחטת גזר. אין שום סיבים במצב כזה.

אני לא אמרתי על שום דבר שהוא רע (-:
יש טוב, יש טוב יותר. לאכול רסק תפוחים זה טוב. לאכול תפוח- עוד יותר טוב (תלוי בגלי כמובן) מיץ סחוט זו הבחירה האחרונה והלא כל כך מומלצת בכלל ובגיל הזה בפרט. סוכר טבעי הוא עדיין סוכר והוא עדיין מרגיל את הילד לתזונה מתוקה, מעלה במהירות רמת סוכר בדם ולכן גם מוריד אותה מהר (מה שמונע את אפקט השובע שאנחנו מחפשים- ובעיקר פלונית).
בלילה זה בכלל סיפור בעייתי יותר מבחינת עששת.
בכל אופן ההמלצות של נטורופתים ותזונאים (טבעיים ולא) הן לא לתת מיצים בגיל הזה, גם לא מדוללים, ולמעט בהם באופן כללי.

שוב, מיצים, לא רסקים (תפוח, סלק וכו' וכו')

אין שום בעיה עם שומנים של שקדים, הרי היא לא נותנת לו 100 גר' אלא כמות פעוטה. טריות היא עניין שנכון לכל דבר ואת צודקת, בעיקר לשקדים ואגוזים, אבל לא נימנע מהם בגלל זה.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ניצן_אמ* » 03 אוקטובר 2008, 19:01

פלפלת, אפשר לטחון תפוחים, לטחון תפוזים, לטחון סלק עם סלרי ותפוז, ועוד. תכולת הסיבים גבוהה.
אם פוחדים מסוכרים טבעיים (למה?) אפשר תמיד לדלל במעט מים.
מיצים זה ממש לא דבר רע.

חלבי אגוזים זה אחלה (אצלנו הלהיט זה קשיו בננה) אבל גם שם יש הרבה שומנים וצריך להקפיד על אגוזים כמה שיותר טריים, אורגניים ולא קלויים.

בקיצור, הכל רע והכל מעולה, זה עניין של בחירה אישית.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי גברת_פלפלת* » 03 אוקטובר 2008, 18:51

מיצים זה לא הדבר הכי מומלץ, כי יש שם תכולת סוכר גבוהה ללא סיבים. הם לא גורמים לשובע ומעלים במהירות רמות סוכר בדם. (כן, אני מדברת על פרי שסחטת בעצמך).
איך הוא עם שקדים? אולי חלב שקדים? (שקדים בבלנדר עם מים או שקדיה עם מים)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ניצן_אמ* » 03 אוקטובר 2008, 15:31

שנה וחודש? אפשר לסחוט מיצים טבעיים בעצמך. (לא מפוסטרים, לא מעובדים, ריכוז סוכר כמו בפרי עצמו)
בימים אלה מיצי תפוזים ומיצי רימונים מככבים במקומותינו, וגם מקומם של האשכוליות והתפוחים לא נפקד.
<לא ממליצה לרכוש מיצים מעובדים ומפוסטרים אפילו אם כתוב עליהם "100% פרי" או "סחוט טרי" לא פעם הם מיצים מצומצמים עם ריכוז סוכר גבוה בהרבה שעבר חימום. בארה"ב ניתן לרכוש מיצים ללא פסטור, אבל בארץ ככל הידוע לי - לא.>

לעניין ההנקה בלילה, יכול להיות גם שזו קפיצת גדילה. נסי לשים בננה ליד המיטה (או פרי אחר אם הוא במקרה רגיש לבננות) ולדאוג שהוא יאכל לפני השינה.
(אם את בלחץ מהשיניים (אני לא) אז את יכולה לשים ירק במקום פרי או פשוט מברשת שיניים ליד המיטה.)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלונית_כרגע* » 03 אוקטובר 2008, 11:33

שאלה לי בקשר למשקאות לתינוק בן שנה וחודש.
מה אפשר לתת? הוא לא מוכן להכניס מים לפה ונמאס לי להניק כול 3 שעות ביום ובלילה, אני על סף קריסה! ביום עוד איכשהו בסדר אבל הלילות גומרים אותי.
אני מניחה שזה רק צמא בלילה כי הוא יונק כמה רגעים ומפסיק.
בקיצור רעיונות יתקבלו בברכה
תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 03 אוקטובר 2008, 11:02

דלילה, יש עוד סוגים של פירות.
מה עם מנגו, רימון, אפרסמון, ענבים?
(רשימה חלקית של פירות על המדפים האורגנים בעונה הזו, אם אתם לא אוכלים אורגני - יש הרבה יותר, כמובן)

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 03 אוקטובר 2008, 09:26

פלוני-אלמונית, ננסה את ההצעה - תודה!
טלי מא
היא אוכלת בננה, שזיף מיובש ותמרים. לפעמים תיקח ביס מתפוח/אגס/תפוז אבל לא משהו רציני.

אנחנו אוכלים ירקות מבושלים, מוקפצים, במרק, וכו', איטריות עם ירקות, אורז ודגנים אחרים, פירה, סנדוצ'ים, חביתות (שפעם היא הייתה טורפת ועכשיו גם ביצה היא לא מוכנה לאכול בשום צורה!), קיטניות. אנחנו כולנו צמחונים אז בשר ודגים זה המאכל היחיד שלא נאכל בבית

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 02 אוקטובר 2008, 22:48

פירות היא אוכלת?

למרות ששאנחנו כן אוכלים והרבה
ואתם אוכלים גם דברים אחרים? מה?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוקטובר 2008, 22:42

משהו שעובד אצלנו - מבשלים ירקות כמו - ברוקולי, כרובית, גזר גמדי שיהיה רך אבל לא קווץ'. מסננים מהמים.
במחבת- שמן זית +פרורי לחם+מלח ואפשר גם שום כתוש, קולים את פרורי הלחם עד שהם משחימים מעט ואז מוסיפים את הירקות דואגים שהם יצופו טוב בפרורי לחם ומורידים מהאש.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי דלילה* » 02 אוקטובר 2008, 16:39

פעוטה בררנית במיוחד:
בת שנה וחצי כמעט, לא מוכנה לאכול ירקות בכללללללל! למרותש שאנחנו כן אוכלים והרבה, ומנסים לגוון לה בשלל צורות הגשה.
אם יש איטריות מוקפצות עם ירקות היא תאכל רק את האיטריות (ואם בא לה לפעמים גם את הטופו)
אם בטעות נכנס לה ירק לפה היא יורקת אותו!

קציצות ירקות, פעם הייתה אוהבת, עכשיו כבר לא
מרק ירקות וקטניות - אין מצב
לפעמים תאכל את החומוסים כי היא אוהבת דברים קטנים עגולים (גם אפונה זה בסדר לפעמים, אבל רק זו שיוצאת מפחית שימורים, לא אם בישלנו בעצמנו)

בקיצור, מעניין אותי מאיפה היא הביאה את הבררנות הזאת בבית שאוכלים בו הכל?? זה יעבור??
מאוד חשוב לי שתאכל אוכל מזין ובריא ולא רק פחמימות...(וקטניה פה ושם)
אשמח לשמוע מנסיונכן...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אום_אל_קיצקיצ* » 12 אוגוסט 2008, 18:44

ילדתי בת השנתיים גילתה אצל סבא וסבתא גבינ"צ עמק פרוסה ויכולה לאכול ממנה מכמויות. אבל הגבינה הצהובה הזו מכילה צבעי מאכל (וחומר משמר). מנסים לחשוב על צהובה אחרת ללא צבע מאכל. קנינו במיוחד בשבילה גוש של צהובה מסריחה כזאת של כבשים מהמחלבה הקרובה ובקושי מתאפקים לא לאכול את זה בעצמינו, אבל לא יכולים לעמוד במחיר באופן רוטיני, וחוץ מזה מעדיפה את של סבתא על פני הפיקנטית. מישהו מכיר גבינה צהובה קצת יותר קונבנציונאלית רק בלי צבע מאכל?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אמא* » 11 מרץ 2008, 08:43

אני לא מודאגת. ממש לא. רק רוצה לדעת אם זה מאוזן מבחינה תזונתית כי הוא אוכל הרבה פירות שאינם מכילים חלבון.
אם היה בעיקר יונק לא הייתי דואגת כי הנקה מספקת כל מה שצריך בגיל כזה.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אמא_אווזה* » 10 מרץ 2008, 21:28

הו, וואוו, ואת מודאגת? הקטנצ'יק שלי, בן כמעט 11 חודש, וגם הוא שוקל כמעט 11 ק"ג, אבל אוכל בממוצע 2 כפיות פירות מרוסקים בבוקר, בצהריים יורק את המרק / קינואה וכו' (כבר התייאשתי מלבשל לו) ובערב לפעמים 3 כפיות דייסת דוחן / קוואקר. וזהו. ביום טוב. בימים אחרים - רק יונק. היות והוא כבר ילד שלישי, וגם שמנמן ונמרץ ביותר, אני פשוט מחכה בסבלנות שיכנס לקטע של אוכל...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אמא* » 10 מרץ 2008, 10:30

ורד שלום.
אני תוהה אם מה שאוכל הבן שלי מאוזן לגילו.
הוא בן 11 חודשים, אבל גדול מאד (לא שמן אבל שוקל לפחות 11 קילו אם לא יותר. ארוך מאד).
בבוקר יונק, בשעה 10 בערך אוכל רסק מחצי תפוח חצי בננה וחצי תפוז. בסביבות 12-1 אוכל מנה בשרית (היום למשל זה יהיה חצי "משולש" עוף עם ירקות מהמרק - בטטה, דלעת קישוא גזר), אח"כ שוב יונק, אחה"צ אוכל את החצי השני של מנת הפירות, בערב אוכל ממרח חומוס (כמה כפיות שרוצה. לא המון), אבוקדו (בממוצע חצי אבוקדו קטנצ'יק), ויוגורט (בין חצי לשלם). אח"כ שוב יונק, ולפעמים בלילה מתעורר שוב ליניקה.
חוץ מהעוף הכל אורגני. לא שזה משנה מבחינת ערך תזונתי, אבל סתם רציתי לציין.

האם מקבל מספיק חלבון לדעתך? האם יש לך השגות לגבי תזונתו? רעיונות אחרים?

תודה מראש. @}

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי טלי_מא* » 05 מרץ 2008, 01:27

לי,
אפשר גם לייצר ממרח דמוי חמאה מקירור של שמנים צמחיים (הכי טוב שמן זית, כמובן).
אני חושבת שגם כתבו על זה משהו באתר.
הולכת לחפש.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי שרית.א* » 04 מרץ 2008, 22:37

היי ורד
בני רפאל בן שנה ושבעה חודשים, צמחוני (אנחנו משפחה צמחונית), עדיין יונק (פעמיים ביום), אני מבשלת כל יום אוכל אורגני בריא וכו', והוא אוהב גם לאכול כמעט הכל, אני קצת סקרנית לדעת עם חשש לb12 ולברזל שלו....בחודש וחצי האחרון הוא ישן צהריים יותר מדי ( שלוש שעות ויותר ), תמיד אני מתלבטת אם להעיר אותו או לתת לו לישון, לרוב אנו מעירים אותו והוא קם בקלות אך באותה התלהבות הוא יכול להמשיך לישון. במהלך היום הוא עירני . השאלה שלי האם נשמע שחסר לו ברזל? (אין מצב לעשות לו בדיקה, הוא היסטרי אצל הרופא). ודבר נוסף קראתי את רשימותייך על b12 והבנתי שאת ממליצה על תוספים? אם כן מאיזה גיל ובאיזה מינון?
תודה
שרית

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי לי* » 03 מרץ 2008, 00:42

תודה על העיצות, ננסה.
ולאבוקדו שקדיה וטחינה אין סיכוי אצלנו, פשוט לא מוכן.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי אימא_טרייה_פלוס* » 02 מרץ 2008, 21:36

יש חמאה אורגנית להרדוף.
למשקיעים- הייתי עושה "גי" לקטנים. זו חמאה מזוככת, בהודו אפשר לקנות מוכן. בארץ אולי בשוק ברמלה.
החמאה המזוככת היא מאכל קדושה בהודו, היא מאד מאד בריאה, כיווון שאין בה את הפסולת של החלב, רק השומן.
אופן ההכנה: ממיסים חמאה בסיר על האש, כדאי להכניס אותה רכה אם מדובר בכמות גדולה, וברגע שהיא נמסה יתחיל להיווצר קצף, אותו יש להוציא עם כף. בעדינות...
כאשר אין יותר קצף, מצננים, מעבירים לכלי עם מכסה- עדיף חרס או זכוכית ולא פלסטיק ושומרים במקרר או במזווה מוצל. נשמר המון זמן, אפשר להכין כמויות.
אופציה נוספת, יקרה מאד, טעימה ועדינה מאד ובריאה עד מאד היא "שקדיה": שקדים טחונים בכבישה קרה. המכילה כמות יפה של סידן, ברזל, שומן צמחי טוב. אצלנו יש אהבה למוצר...
וכמובן טחינה- אבל הטחינה הגולמית המלאה, טעמה רחוק משל חמאה, היא מרירה למדי. הבת שלנו אוהבת "סלט טחינה" שאני מכינה, ולא את הגולמית, אבל גם זה טוב.
בתיאבון!!

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ירח_לבן* » 02 מרץ 2008, 21:09

לא עדיף אבוקדו?
לא סותר. מתה גם על זה. היא יודעת בדיוק מה היא רוצה לאכול ומבקשת את זה.

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ניצן_אמ* » 02 מרץ 2008, 16:42

לא עדיף אבוקדו?

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי ירח_לבן* » 02 מרץ 2008, 12:32

שהוא מאוד אוהב חמאה ככה לאכול בגוש
הי גם אצלנו! בת שנתיים וחצי ורוצה לאכול חמאה בגוש. לא יודעת מה עושים עם זה עם בכלל. חשבתי על זה שבלדאק המקומיים אוכלים המון חמאה וגם שותים תה חמאה וזה שומר להם על השומן והלחות בקור היבש ששורר שם. אולי זה אומר משהו על משהו שהגוף של הקטנים זקוק לו...

שאלות ותשובות בנושא תזונת פעוטות

על ידי לי* » 01 מרץ 2008, 21:23

בן כמעט שנה וחצי שמאוד לא אוהב לאכול (חוץ מציצי כמובן), יש לו מספר מאכלים שאוהב ורובם לא בריאים
בזמן האחרון גילינו במקרה שהוא מאוד אוהב חמאה ככה לאכול בגוש, איפשרתי לו בתקווה שזה יעבור מתישהו אבל זה לא קורה,
הוא מסוגל לאכול 100 גרם בכיף.
א. מישהו יודע אם יש סוגים של חמאה יותר טובה מהפושטית של הסופר שניתן להשיג? איפה?
ב. כמה זה לא בריא? כי לפעמים אני חושבת שהוא יודע מה הוא עושה- הוא עלה קילו אחד מגיל חמישה חודשים ועד עכשיו.
תודה

חזרה למעלה