שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

שליחת תגובה

אין אדם שיכול להכיל את כל זה, וכל אדם הוא גם חלק מכל זה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי דינקה* » 29 מרץ 2017, 02:58

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני בטרימסטר ראשון ויש לי אסטמה. הרופא המליץ מולטיויטמין להריון, סידן, חומצה פולית ואספירין. אני אוכלת די טוב ובריא ותוהה האם אני צריכה את כל הויטמנים האלה והאם יש נזק בלקחת אותם.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוקטובר 2015, 07:25

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי, אתמול גיליתי שאני בהריון:) המיליצו לי לקחת אומגה 3 ופרה נטל. אך לא עשיתי בדיקות דם עדיין כדי לראות אם אני בכלל צריכה תוסף כלשהו. מה אתן אומרות?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי מיכל* » 18 מרץ 2014, 15:52

או עיינתי בדף שם
יש שם דיונים ארוכים (ומפחידים מעט) אבל זה רלוונטי כשיש כבר הריון, נכון?
כלומר זה בטח תמיד טוב, ובהחלט אעמיק שם ואולי זה עונה לי בעיקר על סעיף 2...
אבל אשה שעברה ועוברת טיפולי פוריות, בדר"כ לא מרשה לעצמה אפילו לחשוב כ"כ רחוק.
היא מפחדת לחשוב שאולי יהיה הריון , כי התקוה יכולה להביא איתה גם התרסקות, אז בינתיים מתמקדת יותר בסעיף 1
אכן תודה על ההמלצה - לוקחת אומגה 3 (שמעתי שזה משפר זרימת דם).
האם יש עוד עיצה? תזונתית או באורח החיים? שכדאי ואפשר לעשות כבר עכשיו.
כמובן תמיד טוב לשפר כל מה שאפשר בתזונה ובאורח החיים, אבל האם ידוע על משהו ממוקד מטרה שאפשר וכדאי לעשות עכשיו, אפילו אשמח להסבר כדי להעלות את המוטיבציה....

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 18 מרץ 2014, 10:43

האומגה - על פי המיילדת שלי, בין שאר סגולותיה, מחזקת את הרחם, אם אני זוכרת נכון.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי טנא_מלא_כוכבים* » 18 מרץ 2014, 10:43

הי מיכל,
מאחלת הצלחה רבה! יש דף תזונה ללידת תינוק בריא.
ממליצה גם על נטילת אומגה 3.
@}

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי מיכל* » 17 מרץ 2014, 22:12

מקווה בעוד 3 חודשים (קצת פחות) לעבור החזרת מוקפאים... כרגע עדיין אסור לי לאחר פרוצדורה שנעשתה ברחם.
האם יש משהו שאני יכולה לעשות עכשיו כדי :
1) להפוך את הגוף שלי (והרחם באופן ספיציפי) למקום אידיאלי להתפתחות עובר, כלומר להגדיל את הסיכויים להשתרשות העובר והתפתחותו התקינה.
2) לחזק את הגוף לקראת הריון. בתקווה שייקלט.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי אהובה* » 29 אוגוסט 2013, 02:27

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום
אני בשבוע 13 להריון ובטעות אכלתי יוגרט שהיה בתחתית שלו עובש אומנם לא אכלתי את העובש אבל בכל זאת... כמה זה מסוכן???

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי גילה* » 07 יוני 2011, 15:23

תה שומר, וחליטת זרעי קימל

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי שליש_ראשון* » 07 יוני 2011, 12:33

הדף הזה נראה קצת רדום,אולי בכל זאת למישהו יש פתרון
אני ממש בהתחלה ויש לי גזים, הבטן מתנפחת נורא, לוחצת וכואבת
ניסיתי להוריד מהתפריט כל מני דברים הכי עושי גזים ועדיין, בעיקר בערב יש הצטברות גזים שמשתחררים לאט אם בכלל.
מה אפשר לנסות, אולי איזה תה קסמים?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי הכה_את_המומחיות* » 31 מרץ 2011, 15:48

מה נסגר לגבי אצות בהריון? נגיד ווקאמי במרק, או סושי צמחוני תוצרת בית?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי אישה_בהריון* » 23 דצמבר 2010, 15:49

שאלה שאני מקווה שתקבל כאן תשובה -

הריון ראשון, שבוע תשיעי - לוקחת חומצה פולית, ויטמין B12 וויטמין C כבר הרבה זמן לפני ההריון

עכשיו הרופא - פגישה ראשונה למעקב - בלי להסתכל עלי בכלל נתן לי הוראה לקחת - ברזל, אומגה 3, ופרנטל. כלומר, הוא הסתכל עלי כמובן (ובעיקר בתוכי) אבל את ההמלצות לתוספים נתן באופן אוטומטי לחלוטין
שאלתי אותו - נותנים את זה באופן מנדטורי? לא בודקים אם זה חסר אצלי או שיש מספיק? כולם צריכים לקחת?
אז הוא אמר שאני צריכה לבנות מאגרים ושזה לא לעכשיו אלא לאחר כך (ובכלל מה את שואלת - את זה אמר הפרצוף שלו)

ואני שואלת אתכן נשים יקרות וחכמות,
האם יש סיבה שלא לקחת את התוספים? ובעיקר, האם עודף ברזל יכול לגרום לבעיות?

תודה לכל תשובה ...

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ירח_לבן* » 24 מרץ 2010, 09:06

שקדים, יש סיבה הריונית לכך שלא הכנסת אצות למתכון? ומה זה בדיוק מיסו בעצם? חשבתי שמוכרים את זה רק כאבקת מרק להכנת אינסטנט לא ידעתי שזה משהו שאפשר לקנות בצורתו הגולמית. גם אני נלהבת מהרעיון שאפשר לעשות את המרק האהוב עלי ביותר בבית ובקלות. תודה.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי הריונית_חדשה* » 23 מרץ 2010, 23:58

תיקון- בגיל המעבר רמות האסטרוגן יורדות.... ובגלל זה יש נטיה לסרטן

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 23 מרץ 2010, 21:58

שקדים וחברים.. תודה על המתכון. כשאצליח לחזור לבשל מיד אכין לי מרק מיסו. נראה לי יופי של דבר.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי שקדים_וחברים* » 23 מרץ 2010, 19:06

איך מכינים מיסו? קיוויתי שתשאלי :-) כי זה אחלה מתכון.

מרק מיסו
כמה שיני שום קצוצות דק
כמה פטריות שיטקי מיובשות (מחנויות טבע או חנויות אסייתיות, כמו זו בשוק הכרמל בת"א), מושרות לפחות חצי שעה במים חמים, או למשך כמה שעות / לילה במים
ירקות אפשריים (אפשר גם בלי ירקות): גזר קצוץ לגפרורים, סלרי עלים פרוס דק
כמה כפות מיסו (מחנויות טבע או חנויות אסייתיות, כמו זו בשוק הכרמל בת"א) - את המיסו כדאי לערבב מראש עם קצת מיים חמימים, לא רותחים
רוטב סויה 1-4 כפות, תמיד אפשר להוסיף בסוף עוד, אז כדאי להתחיל במעט
נבטים, קוביות טופו, בצל ירוק

סוחטים הפטריות, מורידים את הרגל, ופורסים לפרוסות דקיקות. מטגנים קלות במעט שמן כלשהוא + שמן שומשום. 2-3 דקות
מוסיפים שום קצוץ, מטגנים דקה.
מוסיפים רוטב סויה ומערבבים היטב. מוסיפים ירקות נוספים אם רוצים. מערבבים, ומוסיפים מים חמים. מבשלים מרתיחה 5-10 דקות עד שהירקות מתרככים מעט.
מורידים מהאש, מוסיפים עוד מעט מים (שלא יהיה רותח) ומוסיפים 1-3 כפות מיסו. מערבבים הכל, ויש מרק מוכן.
בשלב זה אפשר להוסיף נבטים לבנים בשרניים, קוביות טופו ובצל ירוק קצוץ דק. מעדן.
אם צריך עוד רוטב סויה, עוד מיסו, עוד מים...

כמו שציינתי, לא כדאי להרתיח את המרק מיסו, לשמור את האנזימים הטובים.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 23 מרץ 2010, 16:01

הכוונה לשדיים פוליציסטים?. ואם כן, יש קשר לסויה?
במוצרי סויה יש פיטואסטרוגנים בכמות גדולה, שזה הורמון צמחי דומה לאסטרוגן. נשים שנוטות לגושים מכל הסוגים בשדיים הרבה פעמים זה בגלל רמות גבוהות של אסטרוגן. לכן למשל סרטן שד שכיח בגיל מעבר, כי אז רמות האסטרוגן עולות. אני נזהרת מהעניין כי כבר היה לי גוש שפיר גדול בשד.

מאד קל להכין איך מכינים מיסו?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי מצ'רה* » 23 מרץ 2010, 13:46

_צ'יפס בתנור עם הרבה מלח זה ארוחת ערב כמעט קבועה
נשמע טעים כמו ארוחות של ילדים_
אני גם זוכרת נסיגה ל"אוכל של ילדים" בזמן הריון (אבל של ילדים כשאני הייתי ילדה, לא ג'נק כמו עכשיו)

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי שקדים_וחברים* » 23 מרץ 2010, 13:42

אתמול אכלתי מרק מיסו עם אצות וטופו.
זה טוב! וזה מאד קל להכין. במיסו יש אנזימים שמעולים למערכת העיכול, רק צריך לא להביא אותו לרתיחה, רק לחמם.
בהצלחה והנאה בהמשך ההריון {@

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי מנטרה* » 23 מרץ 2010, 12:47

היי חוחית,
אמרת משפט שסקרן אותי:
אני נזהרת ממוצרי סויה בכמויות בגלל נטייה לגושים בשדיים
הכוונה לשדיים פוליציסטים?. ואם כן, יש קשר לסויה?
מעניין מאוד...

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי כבר_מאמינה* » 23 מרץ 2010, 12:19

היי חוחית, אני בשבוע 20, הריון ראשון, וגיליתי שחשקים באים והולכים. מטורפים ככל שהם נראים- תני לזה זמן, הם יחלפו, ויגיעו אחרים (מוזרים לא פחות) במקומם. זה יסתדר ויתאזן. תהני.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 23 מרץ 2010, 10:21

מה עם שקדים אגוזים ומיני זרעים? אני משתדלת, יש ימים שמתאים לי לאכול (כמו אתמול למשל, אכלתי די הרבה אגוזי מלך) ויש ימים שאין מצב.

קוביות בטטה עם מלח אין מצב. גם עלים ירוקים קשה לי לתאר כרגע שיכנסו לי לפה.

בננות זה מלא בויטמינים אבל עושה עצירות לא לי...

אתמול אכלתי מרק מיסו עם אצות וטופו. אני לא בדיוק יודעת ממה הוא מורכב אבל היה לי מאוד טעים, זאת היתה פעם ראשונה שהצלחתי לאכול קערה שלמה, בדרך כלל המליחות כל כך חזקה לי שאני מפסיקה אחרי כמה כפות.
מרכיבי המרק בכלל הולמים להריונית? אני נזהרת ממוצרי סויה בכמויות בגלל נטייה לגושים בשדיים אבל פה ושם זה נראה לי בסדר. מה אתן אומרות?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי שקדים_וחברים* » 23 מרץ 2010, 03:32

חוחית, מה עם שקדים אגוזים ומיני זרעים? אם את מצליחה לנשנש אותם בין לבין זה יכול לחזק ולעזור
ואם זה מה שהגוף שלך רוצה, נו, אז מה נעשה???

צ'יפס בתנור עם הרבה מלח זה ארוחת ערב כמעט קבועה
נשמע טעים P-: כמו ארוחות של ילדים :-)

עוד רעיונות: קוביות בטטה עם מלח [לחיזוק הטחול (ומצב השלשול/עצירות)], עלים ירוקים טיפה מרים כמו רוקט [לחיזוק הטחול-כבד], חלב שקדים, חלב סויה, מוצרי סויה במידה, תרד מאודה קלות עם זרעי שומשום ורוטב סויה...
יש עוד רעיונות למישהו?

בננות זה מלא בויטמינים אבל עושה עצירות, שימי לב |L|

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 22 מרץ 2010, 21:54

ממש טעים מרק עוף אין מצב שבעולם, זה אולי הדבר שהכי מגעיל אותי.

לרב הבחילות נמשכות 3-4 חדשים... אני כבר בשלישי, מקווה שברביעי זה יעבור (-;

אני לא לוקחת ברזל כי זה מרגיש לי עמוס על מעררכת העיכול.

נסי להתמקד לפחות בפירות העונה מנסה.

אולי לנסות לבשל אורז עם עדשים כתומות האורז מגעיל אותי והעדשים הורגות לי את הבטן, אין לי בעיה עם הטעם שלהן יחסית.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 מרץ 2010, 20:22

בשבועות האחרונים אני אוכלת כמעט רק פירות ופחמימות. יכולה לאכול ביום 3 בננות, 3 אפרסקים, תפוח, ענבים ועוד, הפירות לא אורגניים כי קשה להשיג.
אם לא אורגניים, נסי להתמקד לפחות בפירות העונה. לפחות את יודעת שלא באו ממקפיאים או מאיזו חממה מוטרפת.

אני חוששת ממחסור בחלבון וחוסרים אחרים בתזונה הנוכחית שלי ולא עולה בדעתי מה לנסות לאכול אז אשמח להצעות
מבינה שאת לא אוכלת בשר? אולי לנסות לבשל אורז עם עדשים כתומות, הן מתמסמסות ו"נספגות" באורז ואת לא מרגישה אותן כמעט באכילה. זה טוב גם לברזל.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ירח_לבן* » 22 מרץ 2010, 20:07

גזים מכל הכיוונים, שלשול או יציאות ממש רכות, צרבת ובחילה כמובן
דרך אגב, את לוקחת ברזל? אולי אפשר לבדוק החלפה של סוג הכדורים שאת לוקחת. נראה לי שגם זה יכול לגרום לשינויים.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ירח_לבן* » 22 מרץ 2010, 20:05

רק מהנסיון שלי:
בתקופת הבחילות המאכלים שאני מסוגלת לאכול משתנים מדי כמה ימים. בהתחלה הייתי אוכלת מלא תפוזים. אחרי שבוע זה כבר לא התאים. גם אני בהתחלה הייתי באטרף על פירות וזה קצת נרגע. אז נראה לי שקודם כל חכי, תקשיבי לגוף שלך ולמה שמתאים לו.
כן חשוב לשים לב, לפעמים נורא מתחשק משהו אבל קצת אחכ מתחילה בחילה ולא תמיד מקשרים. למשל אצלי גיליתי שחלב ומוצרי חלב ממש הגבירו בחילות. (למשל אם אכלתי חלב בצהריים, בערב היו בחילות חבלז).
אני חוששת ממחסור בחלבון וחוסרים אחרים בתזונה הנוכחית שלי ולא עולה בדעתי מה לנסות לאכול אז אשמח להצעות.
לא מומחית בתזונה, אבל לי היה ממש טעים מרק עוף בבחילות. נראה לי שזה גם מקור לחלבונים לא? אפילו לא את הבשר, רק המרק.
בהנחה שתוך 3-4 שבועות הבחילות משתפרות, האם בכלל להתעסק כרגע בשינוי התזונה.
אם את ברת מזל... לרב הבחילות נמשכות 3-4 חדשים...
לגבי הבטן נראה לי שזה עניין גנטי בעיקר. יש כאלו שרואים אצלן בטן עוד לפי הקו במקלון, ויש כאלו שרואים רק בחודש 5-6.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 22 מרץ 2010, 13:15

אה, ועוד משהו שמן הסתם קשור בכל זה.
למרות שאני משערת שכמות האוכל שאני מכניסה לפה ירדה בהרבה ולמרות שאני רק בשבוע 9 יש לי ממש בטן. גם קודם לא היתה לי בטן שטוחה אבל עכשיו זה מוגזם. אני נראית פי שתיים בהריון ממה שאני כשרוב העולם עוד לא יודע בכלל שאני בהריון.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי חוחית* » 22 מרץ 2010, 13:05

אני בשבוע 9 להריון ובערך מהשבוע החמישי כמעט הכל מגעיל אותי. לפני ההריון היתה לי תזונה יחסית טובה ומאוזנת, אכלתי הרבה ירקות אורגניים, פירות, קטניות והשתדלתי דגנים מלאים, דגים אכלתי פעמיים שלוש בשבוע, בשר אחר כבר כמעט 20 שנה לא אכלתי.
בשבועות האחרונים אני אוכלת כמעט רק פירות ופחמימות. יכולה לאכול ביום 3 בננות, 3 אפרסקים, תפוח, ענבים ועוד, הפירות לא אורגניים כי קשה להשיג. חוץ מפירות אני אוכלת מאפים ולחם מקמח לבן (קמח מלא ובעיקר שאור מגעילים אותי), הדבר היחיד שטוב לי זה קרקרים אורגניים משיפון או קמח מלא שיש להם טעם די נייטרלי. מה עוד? אה- צ'יפס בתנור עם הרבה מלח זה ארוחת ערב כמעט קבועה.
דברים שאכלתי לפני כן על בסיס יומיומי- ירקות טריים ומבושלים, טחינה ממש מגעילים אותי וקטניות שניסיתי לאכול פירקו לי את הבטן.
בכלל העיכול שלי משוגע, אני יודעת שזה אופייני להריון ובכל זאת- גזים מכל הכיוונים, שלשול או יציאות ממש רכות, צרבת ובחילה כמובן.
השאלה שלי מתחלקת לשלוש:
  1. האם כמות הפירות שאני אוכלת מוגזמת? כי מבחינתי הייתי מוכנה לחיות כרגע מפירות.
  2. אני חוששת ממחסור בחלבון וחוסרים אחרים בתזונה הנוכחית שלי ולא עולה בדעתי מה לנסות לאכול אז אשמח להצעות.
  3. בהנחה שתוך 3-4 שבועות הבחילות משתפרות, האם בכלל להתעסק כרגע בשינוי התזונה.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי כורכומה* » 11 אוקטובר 2009, 09:38

האם אפשר לשתות "תה" כורכום (כורכום במים חמים) בזמן ההריון?
כמו כן הענין עם לא לאכול בייצים חיות, לדוגמא קרם שוקולד שיש בו בייצים חיות מרוח על העוגה, האם זה חשוב להקפיד מבחינת הסלמונלה?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי אושר* » 10 מאי 2009, 12:20

שלום ורד,
אני בשבוע ה 15 להריון ב"ה נבדקתי אצל רופאה (של מעקב ההריון) אך היא אמרה לי שהיא לא מתעסקת בויטמינים...
האם אוכל לשלוח אליך את תוצאות הבדיקות בשביל לקבל המלצות תזונתיות?
המייל שלי לתשובה (אפשר גם בעמוד הזה): oshravardi @ gmail .com ללא הרווחים כמובן.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ורד_לב* » 08 מאי 2009, 08:52

לגבי דגים יש גישות שונות, בגלל זה את מוצאת מידע מבלבל.
יש הדוגלים בלא לאכול דגים, במיוחד בהריון, כי אלה עשויים להשפיע על העובר לכיוון הרצף האוטיסטי. את יכולה לדבר עם תמי גלילי בנושא.
יש המחזיקים בדעה כי אין בעיה במנות מתונות של דגים, עד 2 מנות דג בשבוע, של דגים מהים הצ פוני (סלמון, סול, הליבוט, מקרל, טונה, סרדינים- האחרונים במים או בשמן זית).
זה באמת לבחירתך.
אם את מרגישה צורך, בררי היטב איך את מרגישב לגביו וראי מה זה עושה לך. הריון מהנה!
לא אמורה להיות בעיה עם פרוביוטיקה בהריון, יש אפילו כמה מחקרים שמראים שעוזר למנוע אלרגיות למיניהן.
לעניין הגועל מהאוכל, אני מאמינה שיש מה לעשות בנושא, אם זה ברמת ההחלטה בראש, או ברמת איזונים מתחומים שונים: רפואה סינית, טיפולים במגע, טתא הילינג וכו'.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ענבל_נתן_בר* » 07 מאי 2009, 22:03

יקירותי, רופאים לא מתמחים בתוספי תזונה... (הם לומדים כ- 6 שעות תזונה במהלך כל לימודיהם). את צריכה תזונאית טבעית או נטורופתית. בהצלחה.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי אילה_בשדה_הדגן* » 07 מאי 2009, 21:26

לדעתי יש רופאים שמתמחים בפרוביוטיקה.
אצלנו הרופאת משפחה ממש המליצה על כך.
את יכולה לברר בקופת חולים שלך לגביי רופא שמומחה בתחום.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי דובונית* » 07 מאי 2009, 13:18

שלום
מישהי יודעת משהו על שימוש בפרוביוטיקה בהריון, ואם כן, האם יש סוגים מומלצים יותר ופחות? אני משתמשת כיום בביו-פימייל של supherb.
ובכלל, איך ניתן לבדוק האם התוספיםן שאני נוטלת בטוחים לשימש בהריון. אם אני אבוא עם כולם לרופא הוא יתפחלץ...

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי סקרנית* » 07 מאי 2009, 12:43

לפעמים צריך גם להחליט דברים מהראש ולא רק מהגוף
כן,אבל מה אם המחשבה על האוכל הבריא מעוררת גועל?ואז לא רוצים לאכול כלום

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 מאי 2009, 07:26

ורד, אולי את יכולה לתת איזה תשובה קצת יותר ברורה לגבי דגים והריון?? בכל הדפים פה יש כל מיני רסיסים של כל מיני דברים, ואני לא ממש מצליחה להבין...
דגים חיים - ברור שלא. אבל מה לגבי טונה, סלמון (לא חי), סרדינים, נסיכת הנילוס, וכו?
אני צמחונית, ופתאום עכשיו -חודש חמישי, הגוף שלי ממש רעב להתמלא בדגים. שום דבר מהתזונה הצמחונית לא ממש משביע אותו. אשמח להבין אם ואילו מגבלות כדאי לשמור. תודה ויום טוב.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ורד_לב* » 06 מאי 2009, 18:59

לא נראה לי שיש ממש תשובה לזה.
טוב לשמוע שמתאים לך כבר יותר אוכל בריא. לפעמים צריך גם להחליט דברים מהראש ולא רק מהגוף, כדי לתמוך במה שקורה ואז הגוף מתיישא בהתאם.
הריון מהנה {@

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי סקרנית* » 06 מאי 2009, 17:33

אני בהריון שבוע 13 החל מהיום חזרה לי התשוקה לאכול יותר בריא. עד היום ומתחילת ההריון לא יכולתי לאכול כלום חוץ מגבינה צהובה פיתה מקמח לבן או לחם רגיל,בורקסים(היה לי קרייבינג מטורף) גביניות מתוקות,גבינה לבנה,גבינת שמנת..נראה לי שעד כאן הסברתי את עצמי הייטב.
אורז מלא מעורר בי גועל,וכמו שציינתי למעלה היום סוף סוף אכלתי פיתה מחיטה מלאה והיה לי כיף וגם פסטה מחיטה מלאה. מה קרה? למה ? חייבת לציין שלפני ההריון אכלתי בריא ונמנעתי כמעט לחלוטין מדברים שכאלה. אשמח לתגובות מאירות
תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ורד_לב* » 31 מרץ 2009, 06:36

אני משערת שנתקלת בהמלצות הרשמיות, נכון?
גבינות עם עובש בד"כ כלולות ברשימת ה"לא לאכול בהריון".

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי מתעניינת* » 31 מרץ 2009, 05:17

האם מותר לאכול גבינות עובש (שהביאו לי מחו"ל) בהריון(שבוע 9)?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 נובמבר 2008, 20:00

תודה רבה
אשמח גם לתשובה ספציפית יותר לזה
כדאי להמנע מפחמימות פשוטות נכון? מה זה כולל גם דבש, סילאן? פירות יבשים? סוכר חום בתוך עוגה ביתית לא מומלץ מה עוד?
תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי ורד_לב* » 02 נובמבר 2008, 23:11

אולי זה יוכל לעזור לך {@

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 נובמבר 2008, 22:12

קראתי פה הרבה על תזונה אך לא מצאתי משהו מסודר?
כדאי להמנע מפחמימות פשוטות נכון? מה זה כולל גם דבש, סילאן? פירות יבשים? סוכר חום בתוך עוגה ביתית לא מומלץ מה עוד?
אני מאד רוצה לצמצם כי הבנתי שכך הסיכוי לעובר קטן יותר (מבקודמים שנתקעו ולא יצאו) אשמח לעוד מידע מה כן כדאי לאכול וכדומה
תודה

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי לוטם_מרווני* » 09 ספטמבר 2008, 10:59

גם נענע ממש לא מומלצת במיוחד אחרי לידה אבל גם בהריון.

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי לוטם_מרווני* » 09 ספטמבר 2008, 10:56

מבין השפתניים, לואיזה היא מעולה בהריון וגם רוזמרין- מרגיע כאבי בטן וטעים.

ממרווה, זוטא, ונענע אני ממליצה להמנע.
זוטא היא מחממת ולכן מפירה את האיזון של החום בגוף. כמו כן יש בה מרכיב שעלול לגרום לדום לב בעובר או בתינוק עד גיל 2-3 שנים.
מרווה מכילה פיטואסטרוגנים מאוד דומים להורמון האנושי. היא גורמת לכיווצים של הרחם ויעילה בזירוז לידה. בשאר ההריון היא יכולה להשרות צירים שעלולים בתנאים מסוימים להוביל ללידה מוקדמת.
להתייעצות נוספת אפשר לפנות אלי באופן פרטי.
בברכת הריון עגול מושלם ולידה פשוטה ותינוק בריא
לוטם מרווני

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי סגו_לה* » 08 ספטמבר 2008, 20:36

נדמה לי שמרווה במינונים גדולים לא מומלצת בהריון והנקה(מיבשת)

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי הריונית_פלונית* » 08 ספטמבר 2008, 18:00

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי הריונית_פלונית* » 08 ספטמבר 2008, 17:53

שאלתי גם בדף תזונה בהריון ... אולי כאן מישהו יודע...
שמעתי או קראתי איפה שהוא (כבר לא זוכרת) אזהרה לגבי שתית תה נענע
נדמה לי שזה היה קשור להנקה אבל אני לא בטוחה אם זה לא רלוונטי גם לגבי הריון.
רציתי לשאול אם חוץ מה אזהרה לגבי נענע (שעוד דורשת הבהרה) אם יש צמחים נוספים שכדאי להמנע משתית חליטות שלהם בהריון
אני מאד נהנית מזוטה ולואיזה, האם הן בסדר?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי טלי_מא* » 22 אוגוסט 2008, 20:36

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אוגוסט 2008, 19:20

שלום.
רציתי לשאול האם ישנם סוגי מזונות/ תוספי תזונה שיכולים להגביר פוריות אצל נשים?

שאלות ותשובות בנושא תזונה בהריון

על ידי אנונימי » 22 אוגוסט 2008, 19:20

דף זה מכיל שאלות ותשובות שהועברו מהדף שאלות ותשובות בנושא תזונה.

ראו גם: תזונה ללידת תינוק בריא | ויטמינים ותוספי תזונה | תזונה בהריון

קישורים קשורים:
|#| file]המלצות לתזונה נבונה במהלך ההריון 1024[/po].pdf - אורי מאיר-צ'יזיק
חשק לאבוקדו בהריון

Pלונית אחרת (2004-11-21T00:30:13):
הי ורד,
כמה שאלות - יש לי "התקפת אבוקדו (הריון... שבוע 20) אני אוכלת כל יום אבוקדו שלם. האם זה עלול להזיק? צריך לאזן את זה במשהו?
ורד לב (2004-11-24T12:13:24):

Pלונית אחרת אבוקדו ליום זה נפלא, מצויין, אחלה! מה לומר, את מקשיבה לצרכי גופך ופועלת בהתאם. מושלם!
באבוקדו יש שפע של ויטמינים ומינרלים (גם קצת ברזל), שומן איכותי ובריא. אחלה מזון. healling]זה methods[/po]/naturopathy/naturopathy vered lev1 avocado.htm בשבילך, ועוד משהו
Pלונית אחרת (2004-11-28T16:18:53):
ורד,
תודה על התשובה הרגעת אותי (וגם שימחת)
@}
נטילת תוסף ברזל וברזל במזון

ריקי_ (2004-11-21T19:22:30):
פרנטל
אני בשבוע ה-10 נגמר לי הפרנטל של טווין-לאב ואני צריכה לקנות חדש. מה עדיף: של סולגאר, טווין לאב, של מכבי????
ה-B12 שלי בתחום הנורמה די קרוב למינימום, הרופאה שלי לא מתרגשת מזה, למרות שאני לא ממש אוכלת בשר ,דגים או עוף- אני לא צמחונית, פשוט לא מתה על זה. גם הברזל די נמוך.
יש חשיבות לפירמה של הפרנטל? צריך לקחת תוספת מעבר לפרנטל? נא יעצו .תודה על המדור הנפלא הזה.
ורד לב (2004-11-24T12:13:24):

ריקי_ עשי סיבוב בבית המרקחת/ סופר פארם והסתכלי על רכיבי הפרנטל השונים. לא צריכים להיות הרבה הבדלים ביניהם. סולגאר וגם טווין לאב טובים.
עכשיו, הרבה יותר מדאיג אותי מצב ה- 12-B שלך. נמוך בתוך הנורמה, אומר נמוך בעיניי. הרמה צריכה להיות 400 מק"ג ומעלה! ממליצה מאד להעלות אותה עבורך ועבור התינוק. אם קשה לך לאכו מזונות מהחי, קחי תוספת.
לגבי ברזל, ShowDoc]זה Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=553 על תכולת ברזל במזונות.
@}
תוספי סידן בהריון ובהנקה

מתנת פיוס (2003-10-04T18:18:00):
ורד - יש לי שאלה אליך בעניין הסידן (לא קשור לדף, אבל קשור למה שכתבת). אני אלרגית למוצרי חלב (אסטמתית), שנים כבר לא אוכלת מוצרי חלב. הרופא נשים רוצה שאקח כדורי סידן עכשיו שאני בהריון ומיוחד אם אני מתכננת להניק - הוא אומר שהוא דואג למה יהיה בעתיד. לעומת זאת, התזונאי שלי אומר שממש אין צורך. כדאי לקחת את הכדורים? יועלי/יזיקו? תודה
ורד לב (2003-10-04T19:30:00):
רגע, מה התזונאי כן אומר לך לאכול? את אוכלת? מסוגלת לאכול? בת כמה את?
העניין עם הסידן הוא שהוא נטמע בעצמות עד לשנות העשרים פחות או יותר. אח"כ זה דיי תחזוקה שוטפת (מזון, תוספות וכו'). אז אם יש לך בעיית סידן (אגב, לפי מה הרופא חושב שיש לך? רק ע"ס אי אכילתך מוצרי חלב?), כדאי לפמפם בתוספות לזמן מה ולדאוג להתאים את התזונה במקביל, כדי להישאר איתה בלבד אח"כ.
אבל חסרים פה פרטים.
מתנת פיוס (2003-10-07T14:21:00):
ורד, תודה רבה על הדף שפתחת - מאוד יפה!
רופא הנשים שלי לא החליט שחסר לי סידן, אלא הוא אמר שבעתיד יהיה לי חסר בגלל שאני בהריון ורוצה גם להניק. (אין לנו עוד ילדים).
אני בת 34 ולא אוכלת מוצרי חלב כבר שנים - אם כי פה ושם אני חוטאת כי זה מאוד, מאוד טעים לי :-)
התזונאי לא אמר לי לאכול משהו ספציפי לסידן. עכשיו בהריון הוא אמר לי לאכול חסה וגזר, אבל אני לא מי יודע מה מקפידה, במיוחד עכשיו כשלא בא לי יותר מדי דברים.
אני דור שלישי שאלגרי למוצרי חלב, וסבתא שלי סבלה קשות מבריחת סידן - כל הגוף שלה התפורר ממש.
אשמח אם יש לך עצה בשבילי.
ורד לב (2003-10-07T15:47:00):
לגבי סידן והנקה, יש כמה שטוענים (אני אומרת טוענים, כי נדמה לי שעדיין לא הוכח ודאית בשמת, תקני אותי אם אני טועה) לגבי כך שנשים מניקות דווקא יוצרות אפקט הגנתי על עצמותיהן מפני צפיפות עצם נמוכה ואוסטיאופרוזיס.
לא ברור לי למה הוא הדגיש חסה וגזר. טוב, בעיניי אלו דברים ממש יומיומיים שנכנסים לסלט. אבל יש דברים אחרים שהייתי יותר שמה דגש עליהם, כפי שכבר כתבתי.
בכל אופן בתאבון ובהצלחה! אגב, הוא תזונאי קונבנציונלי? נטורופט? סתם מעניין אותי. וזה בארץ?
מתנת פיוס (2003-10-07T17:19:00):
הוא נטורופט, מאוד לא קונבנציונלי.
לגבי הגזר והחסה, קצת בילבלתי כשכתבתי את זה - שאלתי אותו על איזה ירקות להקפיד עכשיו שאני בהריון, והוא אמר שבגזר וחסה יש את מה שאני צריכה. לצערי, אף פעם לא הפקדתי לאכול סלטים וגם עכשיו לא ממש...
שוב תודה על העזרה {@ , הייתי מאוד מבולבלת בגלל חילוקי הדעות ביניהם, עכשיו אני יותר רגועה.
בשמת א (2003-10-07T18:55:00):
אולי הוא נטורופת, אבל בהנקה הוא לא מתמצא.
הוכח ודאית שהנקה מגינה מפני בריחת סידן, ותורמת לחיזוק העצם - אם מיניקים מעל חצי שנה או משהו (לא בטוחה. יש תקופה מינימלית שמתחת לה אין הגנה מההנקה).
צריכה מרובה של מוצרי חלב דווקא נקשרה באוסטיאופורוזיס.
וחשוב מכל לחיזוק העצם: פעילות גופנית והעמסה על הגוף!
במלים אחרות ;-) הליכת נמרצת עם תינוק יונק במנשא בונה עצם!!! D-:
חבצלת (2003-10-07T19:51:00):
ואו, אז אני ממש מוגנת. וריצה? בטח עוד יותר! תוך כדי הנקה זה נחשב?!:-D
דיאנה ב (2003-10-08T08:30:00):
בהחלט מוכח מדעית שהנקה בין השאר מגינה מפני בריחת סידן. דיברו על זה אתמול בקורס יועצות הנקה. בזמן ההנקה רמת הסידן יורדת אבל אחרי שמסיימים להניק היא עולה מעבר לרמות שהיו קודם לכן. הייתי מוציאה את הקלסר להביא את הנתונים המדוייקים אבל נתנו לנו כזה קלסר גדול שהוא בקושי נכנס לתיק, ואם אני אוציא אותו אני אצטרך להילחם איתו שיכנס בחזרה ;-)
אגב, דבר מעניין נוסף: אין צורך בתוספת סידן בזמן ההנקה מעבר לכמות היומית המומלצת לכל אחת.
ורד לב (2003-10-08T22:27:00):
דיאנה, בספר שאני קוראת בשביל הקורס (כבר דיברנו על זה שנחליף רשמים וחוויות, לא? ;-) ) counselling the nursing mother זכור לי שהיה כתוב שעוד אין משהו חד משמעי, כי יש מחקרים לכאן ולכאן. אבל אני משערת שזה אומר (גם אם לא ודאי, מוכח, סגור, פקוק) שזה אכן כך.
דיאנה ב (2003-10-09T05:01:00):
נכון, כתבתי את זה כדבר מוחלט, התכוונתי לכך שזו ההמלצה הרשמית של... אהממ... אחד הגופים שנותן את ההמלצות הרשמיות בארה"ב. אולי AAP, או אולי CDC, אני כבר לא זוכרת עם כל האירגונים וההמלצות שלהם.
וואי, וכמה חוויות יש לי מהקורס (בטח צריך לפתוח דף חדש בשביל זה אבל אין לי כוח כרגע...) היום דיברנו על הנקה של multiples והראו לנו תמונות של רביעיה שינקה במשך שנה. היא כל פעם הניקה שניים במקביל, ושניים אחרים קיבלו חלב שאוב בבקבוק, ולאחר כל הנקה היא שאבה את ההאכלה הבאה של השניים שהפעם ינקו.
ורד לב (2003-10-09T10:42:00):
וואהו, זה מוטרף לגמרי. כל הכבוד לאמא ובטח גם לכל המשפחה שהתארגנה בשביל זה!
איזה מדהים!
זה באמת משהו שנראה לי יכול לקרות רק בזמנינו, תארי לך בסוואנות/ ג'ונגלים /יערות... no way!
דיאנה ב (2003-10-10T03:04:00):
ההתארגנות של המשפחה היתה כזו: ההורים שלה עברו לגור אצלם בבית (עברו מפניקס לסיאטל לצורך העניין, ערים מאד רחוקות אחת מהשניה), בעלה עבר לעבוד במשרה חלקית, היא לא עבדה כמובן, והם שכרו דולה פוסט פרטום. המרצה הגדירה את זה ככה: משפחה עם הרבה תמיכה, הרבה מוטיבציה, הרבה ידע והרבה כסף... ברור שבג'ונגלים הם לא היו שורדים הרבה לפני שהיו מגיעים בכלל לשלב של ההנקה, אני מניחה שהיא לא הגיעה ל 40 שבועות עם ארבעה תינוקות בבטן.
תבשיל קדרה (2003-10-10T19:20:00):
בג'ונגלים הם לא היו שורדים הרבה לפני שהיו מגיעים בכלל לשלב של ההנקה
ומאידך, התגיסות של (נשות) השבט לעזרה, בחינם...

@}
חומצה פולית

מיכל שץ (2004-03-02T12:16:00):
ורד
שאלה לי - במה יש הרבה חומצה פולית? כולל עשבים אם את מכירה, אני מעדיפה לא לקחת תוספים מלאכותיים.
ורד לב (2004-03-03T19:37:00):
ShowDoc]חומצה פולית Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=282
healling]וגם פה methods[/po]/naturopathy/naturopathy vered lev14 polic acid.htm
בתאבון!
@}
חומצה פולית וברזל בהריון

פלוני אלמונית (2004-05-18T21:22:00):
חברים וחברות שאלה לגבי חומצה פולית (אם יש כוונה להיכנס להריון בחצי השנה הקרובה)
כמה מומלץ ? האם כדור אחד של סולגר ביום מספיק?
שרון ג (2004-05-18T22:18:00):
נדמה לי שצריך 5 מ"ג ליום. אבל אני אבדוק ואחזור עם תשובה יותר מדוייקת, כי אני זוכרת שזה המינון למי שבקבוצת סיכון, ולמי שלא מספיק מינון נמוך יותר

סמדר נ (2004-05-18T22:42:00):
מהן קבוצות הסיכון?
שרון ג (2004-05-19T06:58:00):
בסיכון מי שהיה לו במשפחה או בהריון קודם מומים במערכת העצבים של העובר, למיטב זכרוני.
בשמת א (2004-05-19T15:24:00):
בסיכון מי שהיה לו במשפחה או בהריון קודם מומים במערכת העצבים של העובר, למיטב זכרוני.
נגיד את זה ככה:
לפי אלה שאני מסתמכת עליהם ב הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף ובדף תזונה ללידת תינוק בריא , "בסיכון" הוא מי שהחסר שלו בחומצה פולית כל כך גדול, שזה כבר הוכח על ידי לידה קודמת של תינוק מאוד פגוע.
ומי שלא יודעים כמה חסר לו - מתייחסים אליו כאילו לא חסר.
זה בערך הפוך ממה שאני חושבת היום.
לצערי, לרובנו הגדול יש חסר.

בהריון, גם חסר קטן יתבטא במשהו אצל העובר - לא תמיד משהו שנוכל לראות, לא תמיד משהו שנדע לקשר לחסר בחומצה פולית.

לדעתי, כדאי לקחת תוסף במינון הנמוך ש שרון ג תגיד לנו עוד מעט מהו, ובמקביל לאכול כל יום משהו מקבוצת המזונות העשירים בחומצה פולית, ש ורד לב תגיד לנו עוד מעט מהם (אולי יש פה קישור למעלה בדף, כדאי לחפש).
שרון, ורד, האם יש כזה דבר "עודף בחומצה פולית" או שאם יש עודף אז הוא מופרש?
ורד לב (2004-05-19T15:57:00):
אין ממש עודף בחומצה פולית, כי זהו ויטמין שאינו נאגר בגוף.
לכן יש להקפיד לאכול מזונות המכילים אותו, או לקחת תוסף על בסיס יומי קבוע.
חשוב לעשות זאת בשלב תכנון ההריון, כי הוא קריטי ממש בשלבים הראשונים, כאשר עוד לא ממש יודעים על ההריון.
אני משערת שאם לוקחים מגה- דוזות של תוספי מזון אפשר להגיע למינון יתר. אז עם זה כדאי להיזהר.
הנה על ShowDoc]ההכנה להריון Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=282 מבחינה תזונתית וספציפית על ShowDoc]חומצה פולית Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=749

מיכל שץ (2004-05-19T18:11:00):
הרופאה שלי אמרה שעד חודש שלישי צריך 400 מק"ג חומצה פולית ואח"כ עולים (לא זוכרת לכמה).
חשוב לעשות זאת בשלב תכנון ההריון,
לפי קופת חולים לפחות 3 חודשים, לפי בשמת חצי שנה.
אמא נוגי (2004-05-20T20:40:00):
בתור מי שמתכננת הריון בקרוב ורומה להתחיל לקחת תוספות חומצה פולית, אפשר לעשות זאת בלי לקחת כדורי ויטמינים? ובאותה נשימה, איך לוקחים ברזל מבלי לסבול נורא מעצירות? את ההריון הקודם שלי סיימתי עם המוגלובין 8 בגלל שפשוט לא הייתי מסוגלת לקחת ברזל, בשום צורה.

בשמת א (2004-05-20T21:04:00):
אמא נוגי, ניסית פלורדיקס? אצלי בהריון זה לא עשה שום תופעות רעות, ואפילו עבר את מחסום הבחילות הקשות. והמיילדות ממליצות על זה, מנסיון של יותר מהריונית אחת.

שרון ג (2004-05-21T07:20:00):
ההמלצה הרפואית היא 0.4 מ"ג ליום של חומצה פולית לנשים שאינן בסיכון. 4 מ"ג ליום לנשים בסיכון (הריון קודם עם מומים במע' העצבים), 3 חודשים לפני ההריון ובמהלך 3 חודשים הראשונים להריון.
עברתי על מאמרים: מאז שהוסיפו למזונות מסויימים (לחם?) חומצה פולית בשנת 1998 ירדה שכיחות המומים הנ"ל ב- 54%. בנוסף יש עדויות לירידה בשכיחות מומי לב ומערכת השתן.
גם לקיחת תרופות אנטי-אפילפטיות מהווה גורם סיכון.
גיליתי גם מאמר שהפתיע אותי שבדק היסטוריה של נשים בהריון והראה שאין קשר בין לקיחת 0.4 מ"ג שלוש פעמים ולא מצא קשר לשכיחות של מומים הנ"ל בשבוע

אני מצרפת קישורים לאבסטרקטים
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t&[po]list uids[/po]=12875798

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t&[po]list uids[/po]=12790881

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t&[po]list uids[/po]=12606886

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t&[po]list uids[/po]=12577128
אמא נוגי (2004-05-21T08:45:00):
אמא נוגי, ניסית פלורדיקס
קונים בבית מרקחת? בחנות טבע?
מ י כ ל (2004-05-21T09:17:00):
אמא נוגי - כדורי פריפול-3 הצילו אותי מעצירויות, והם מכילים גם ברזל וגם חומצה פולית.
בשמת א (2004-05-21T09:37:00):
פלורדיקס בחנויות טבע אבל אולי גם בבתי מרקחת.
ורד לב (2004-05-21T19:22:00):
קראי גם healling]פה methods[/po]/naturopathy/naturopathy vered lev25 mesh.htm יש שם בטח גם עוד, תחפשי |תמר|
@}
מחסור במגנזיום בהריון (והתכווצויות ברגל)

רונית סלע (2004-07-14T08:01:12):
ורד שלום, אני בהריון (סוף חמישי), ולאחרונה יש לי בלילה התכווצויות כאלו בקרסול שהבנתי שקשורות לחוסר במגנזיום. איך עוזרים לזה? זה נורא כואב! תודה @}
ורד לב (2004-07-14T21:09:57):
להגביר צריכת מזונות עתירי מגנזיום, או תוספים.
את לוקחת מולטי ויטמין כלשהו או משהו אחר?
רונית סלע (2004-07-15T17:26:02):
אני לוקחת בי 12 כי היה לי חסר, אבל חוץ מזה כלום. נראה לך שזה אומר שאני צריכה לקחת מולטי ויטמין, או שיש רק מגנזיום?
ורד לב (2004-07-16T12:01:16):
יש רק מגנזיום, אבל תמיד עדיף שזה יגיע יותר מהתזונה ולא מתוסף.
קיים ב- אגוזים, זרעים (אני מתכוונת ללא קלויים, כן?), דגנים מלאים, קטניות, עלים ירוקים, קקאו, בשר (בקר, עוף), דגים, חלב ומוצריו.
בקיצור ברוב המזונות.
השאלה כמובן היא על מה מתבססת התזונה שלך והאם יש מה לשפר שם. או שאת מעדיפה כדור. הבחירה בידייך.
יש כדורים של מגנזיום עם B6, אם אני זוכרת נכון וגם עם סידן. אם את בוחרת ללכת על תוסף מציעה לך לבדוק מה הרמות בתוסף בודד לעומת הרמות בפרנטל (מולטיויטמין להריוניות).
@}
נטילת תוסף ברזל בסמיכות למוצרי חלב
אלמונית (2004-07-19T01:45:24):
אני בתחילת הריוני ונאמר לי ע"י הרופאה לקחת תוסף משולב של ברזל וחומצה פולית.
הרוקח אמר לקחת את התוסף לאחר אכילה אך לא לאחר מוצרי חלב.
אני מבינה שזה משום שהסידן שבחלב מפריע לספיגת הברזל.
האם גם סידן ממקור צמחי יוצר הפרעה דומה? האם להימנע מליטול את התוסף גם לאחר צריכה של טחינה/אגוזים/שקדים ושות'?
שרון ג (2004-07-19T07:17:06):
לעניות דעתי הסיבה אינה בסידן אלא ברמת החומציות.
לחלב PH בסיסי שגורם להפיכת הברזל ל 3+, שאז אינו נספג כראוי במעי.
חומצה גורמת להפיכתו ל- 2+, שזו הצורה הזמינה לספיגה. לכן כדאי לקחת עם מיץ תפוזים או לימון, או עם ויטמין C
(תקנו אותי אם אני טועה)
אלמונית (2004-07-19T11:01:28):
שרון, תודה על התשובה!
@}
הורדת משקל לאחר הריון - דיאטה אפקטיבית ללא פעילות גופנית, האפשרי?

סלט ירוק (2004-07-29T14:28:37):
בהריון צברתי עודף של 20 ק"ג שאותם אני נושאת עד היום. אני מנסה לרדת במשקל ולא מצליחה!!! לפני חודש התחלתי דיאטה ואני לא מרזה...(בתקופות אחרות בחחי לא היתה לי בעיה לרזות).
אני כבר לא מניקה. עד הדיאטה אכלתי הרבה מתוקים.
אני אפרט מה אני אוכלת: בבוקר יוגורט נקי או לבן מחלב רזה + תפוח חתוך בתוכו. בצהריים חזה עוף בגריל או טונה במים + ירקות חיים או מבושלים, עם קצת שמן זית. אחה"צ קפה עם 2 פרוסות לחם עם דבש. לפעמים 4 פרוסות. בערב אבטיח או פרי אחר או פופקורן או שוב יוגורט. יש לי חשק למתוק אבל אני נמנעת ממתיקים מלאכותיים ואוכלת רק טבעי. אז אני מסתפקת בפירות וקצת דבש. את הקפה אני ממתיקה עם כפית סוכר חום.
אנא אל תציעו לי לעשות ספורט. אני שונאת ובשלב זה רוצה למצוא דיאטה אפקטיבית ללא פעילות גופנית.
מה לעשות?
ורד לב (2004-07-29T23:32:28):
דיאטה אפקטיבית ללא פעילות גופנית.
את מבינה שזה לא יהיה שלם, נכון?
לא שיש לי כוונה לשכנעך להתחיל להתעמל בטירוף, רק כדי שיהיה לך ברור שזה לא עומד לבדו.
אגב, זו בכלל לא חייבת להיות פעילות היסטרית ומייזעת. חשוב שהגוף ינוע, שהמפרקים ינועו, שהגוף ייצור איזשוהי תנועה ודרישה אנרגטית. ממליצה מאד על שיטת מחשבת הגוף בשביל ההתחלה ובכלל.
טוב, יש לי כמה שאלות אלייך-
באיזה שלב את אחרי הלידה? כמה זמן הינקת? האם באופן מודע ומתוך בחירה את נמנעת מפחמימות? איזה לחם את אוכלת?
על פניו אותה ארוחת 4 נשמעת כאחת הבעיות, כי היא נוטה להיות עתירת קלוריות ולהתרחב ביותר... במיוחד מאחר ואת מתארת תשוקה למתוק.
תשוקה זו מקורה בחוסר האיזון הגופני שלך (הן מבחינה סינית והן מבחינה משקלית, לפי המידע שמועט שיש לי כרגע) ויש לפעול לאזן את אותו המצב. ממליצה מאד לא להימנע, אלא להשתמש באותם מזונות בעלי אנרגיה מתוקה באופן טבעי ואינני מדברת על המתוק מתוק של דבש, סוכר וכו'. אלא על דגנים מלאים למיניהם, ירקות כתומים ומעט פירות.
אשמח גם לשמוע יותר על סדר היום שלך מבחינת עבודה, פעילות, שינה וכו'.
סלט ירוק (2004-07-30T13:58:03):
האמונה הרווחת (אצלי בכל מקרה) היא שעל מנת לרזות צריך לעשות ספורט שגורם להזעה. איך תתרום לי לזה "סתם" התעמלות?
אני שנה וארבע אחרי הלידה. הנקתי עד לפני חודשיים (לא רזיתי בזכותה כמו שאמרו לי). תמיד הייתי ילדה שמנמנה. מאז סביבות גיל 20 אני תמיד בדיאטות או שומרת.
לגבי פחמימות - אני נמענעת גם כי כשאני מתחילה לאכול אותן קשה לי להפסיק וגם כי פסיכלוגית זה נראה לי יותר משמין.
לחם - בדרך כלל לחם עינן. שזה מחיטה מלאה מונבטת. אני לא בעד לחם קל והוא גם לא טעים לי בכלל.
סדר יומי: אני די בחופש. עוד לא חזרתי לעבוד כי אני עם הילד. קצת בבית, קצת מסתובבים. אין שגרה קבועה. ישנה 7-8 שעות בלילה ומתעוררת לפעמים במהלכו, גם אם אף אחד לא מעיר אותי... פרט חשוב שעלה לי בעקבות שאלתך: אם נניח הגיעה השעה לאכול ולא הספקתי, מתחילה לי חולשה ורעידות בידיים. זה זכור לי כל חיי בזמן דיאטות וקרה לי פעמיים בהריון בו כמובן לא הייתי בדיאטה. זה לא תמיד. זה רק מדי פעם. אולי קשור לחוסר איזון שהזכרת? אמרת שיש לפעול לאזן את המצב. איך? על מה את ממליצה? ותודה לך ורד.
ורד לב (2004-07-30T22:42:51):
סלט ירוק, נראה לי שזה שווה שיחה מעבר לאינטרנט. את "מוזמנת" [email protected] בשביל הפרטיות ותשומת ה |L|
סיג סיג (2004-08-02T18:58:24):
סלט ירוק, לגיסתי היתה בעיה לרדת במשקל אחרי הלידה, ואז התברר שזה בגלל בעיה בבלוטת התריס. שווה לעשות בדיקת דם. בהצלחה.
בשמת א (2004-08-02T22:06:49):
חבל, אני דווקא הייתי שמחה מאוד לשמוע את הייעוץ לסלט ירוק. נראה לי שעוד אנשים יוכלו להשכיל הרבה. אם זה בסדר מצד שתיכן.
ורד לב (2004-08-02T23:28:03):
סלט ירוק, אם בא לך לערוך ייעוץ הפתוח בפני באי האתר, אין לי בעיה בכלל!
סלט ירוק (2004-08-03T11:21:28):
בשמחה.
בדיוק לצורך השמירה על פרטיותי התחבאתי מאחורי הניק הדיאטטי הזה. תודה לך ורד על הרגישות לפרטיותי והרצון לתת תשומת לב.

סיג סיג - תודה על העצה. אלך לעשות בדיקת דם. באמת יש לנו במשפחה אנשים עם ענייני בלוטת התריס.
נועה (2004-08-03T15:11:43):
סתם מעניין (וממש לא לדכא את סלט ירוק), אני עליתי בהריון 20 ק"ג וירדתי במהלך השנה הראשונה 27 ק"ג ללא דיאטה.
ואני אוהבת פחמימות (בעיקר ריקות :-) ).
אני מניחה שיש כאן גם משהו גנטי???
ורד לב (2004-08-05T12:03:38):
בשביל הרקורד- אני עליתי בהריון 21 ק"ג שהיו יותר מ- 1/3 ממשקלי ההתחלתי.
הם ירדו להם לבד (עם פחמימות מלאות דווקא ;-) ) ואחרי שנה אולי כבר לא היו שם.
נועה (2004-08-05T15:08:14):
עליך לא הייתי מאמינה :-)
אבל אני באמת חושבת שיש כאן גם הרבה מהגנטיקה. לפחות אצלי אמא בכל ההריונות עלתה המון (20 ק"ג וגם יותר) ותמיד הכל ירד חזרה.
ואז היא לא ידעה מה זה אורז וחיטה מלאים :-)
@}
תוספים גורמים לבחילות ותזונה צמחונית בהריון

הריונית (2004-08-23T18:19:28):
ורד , מהקריאה באתר אני מבינה שיש לך ידע רב בענייני תזונה . אני צמוחנית מזה עשור ובשליש הראשון . הרופא נתן לי ויטמנים כתוסף מזון ואני חושדת שבכל פעם שאני לוקחת אותם אז מתחילות הבחילות וההקאות . יכול להיות דבר שכזה ?
אני גם מוצאת עצמי מודאגת מהאכילה שלי ,למרות שאני כמעט ולא נוגעת בסוכר לבן וקפה , ואני כן משתדלת לבשל לי הרבה ירקות וקטניות . ( ודאי כבר הבנת שזאת פעם ראשונה שלי) ,יש לך אולי עצה שתרגיע אותי או תשפר את מצבי .
ותודה מראש על תשומת הלב .
ורד לב (2004-08-23T19:54:47):
אם את חוששת שהבחילות קשורות לתוספים, נסי לא לקחת אותם לזמן מה וראי מה יקרה...
הרבה נשים מוצאות שבשליש הראשון הן סובלות מתחושות דומות.
בתור צמחונית כדאי לוודא שרמת ה- 12-B שלך בטווח הנורמה.
כמו כן כדאי להקפיד על מקורות טובים לברזל, חומצה פולית, סידן, חומצות שומן חיוניות ושאר רכיבים תזונתיים.
מזמינה אותך לקרוא ShowDoc]על תזונה בהריון Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=407 ShowDoc]ועל המלצות תזונתיות במצבי בחילות, הקאות ועוד Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=637 את יכולה לקרוא גם מאמרים אחרים, מאמינה שחלקם יעניינו אותך.
אשמח לענות לך על שאלות נוספות, אם תהיינה גם "פה" www.blabla4u.com/nature
שיהיה הריון קל ומהנה |בלונים|
הריונית (2004-08-24T09:48:58):
ורד
תודה רבה , קראתי את המאמרים ואקח לתשומת לבי את המלצותיך . מדהים כיצד תחושת המחויבות לאכילה בריאה פתאום הפכה לדבר שאין בו ספק .
בדיקות דם מפורטות עשיתי ממש עכשיו והרופא אמר שהכל תקין ,אם זאת אמשיך להקפיד .
ושוב תודה
@}
אכילת טופו והריון

אישה בת 21 (2005-01-30T21:40:57):
האם יכולה להיות בעיה עם אכילה של מוצרי טופו במידה ואנו רוצים להתעבר בקרוב?
ורד לב (2005-02-01T22:18:50):
ממש לא צריכה להיות בעיה עם אכילת טופו והריון.
בד"כ הבעיות עם הסויה נובעות מעודפים קיצוניים שמקורם התבססות רצינית על מוצרי סויה בתפריט הבסיסי ו/או נטילת תוספי מזון על בסיס סויה.
טופו כמה פעמים בשבוע זה מאד בריא!
@}
ויטמין B12

קרן (2006-02-12T13:49:51):
אני לוקחת B-12 כבר מס' חודשים עקב תוצאה נמוכה בבדיקת דם. לאחר כחודש עשיתי בדיקת דם נוספת והמצב השתפר ונראה בסדר. אני ממשיכה לקחת (את הכדורים הקטנים שמוצים מתחת ללשון). כל כמה זמן אני צריכה לבדוק את רמת ה- B-12 והאם להמשיך לקחת באותה תדירות. האם יש נזק לצריכה מוגברת או שהגוף מפריש מה שהוא לא צריך? תודה.
ורד לב (2006-02-12T20:30:15):
אם הערכים טובים (כלומר מעל 400 PG/ML בבדיקה) אפשר להוריד את מינון הלקיחה מ-1 ליום ל-1 בכל יומיים-שלושה עד ל-1 לשבוע באופן הדרגתי.
חשוב להבין מדוע יש חסר- האם ממחסור בתזונה (צמחונות, טבעונות), או מבעיית ספיגה.
קרן (2006-02-13T11:12:13):
תודה ורד. בבדיקה לאחר חודש של נטילת B12 (שנערכה כבר לפני כחודשיים) הערך היה 436.00 PG/ML (האם זה זהה למק"ג?). החוסר נבע כנראה מצמחונות על סף הטבעונות, אבל למעשה אף פעם לא בדקתי קודם כך שאי אפשר לדעת (בכל מקרה אף פעם לא הייתי קרניבורית רצינית). פרט נוסף שחשוב לציין הוא שאני בהיריון. אז עם כל הנתונים האלה האם את ממליצה להתחיל להוריד במינון? שוב תודה.
לירון (2006-02-13T11:34:07):
קרן,מי עושה לך את המעקב?רופא משפחה או גניקולוג? סליחה על החטטנות כי אני במצב דומה. האם את במקרה מתל אביב?
קרן (2006-02-13T13:37:20):
מי עושה לך את המעקב? למעשה, אני עושה את המעקב, את ה- B-12 התחלתי לקחת בהמלצת הרופא המשפחתי, שאמר לי לוודא בבדיקה חוזרת שאכן הערכים עולים. כשראיתי שטוב לא פניתי אליו לשאלות נוספות. את הבדיקות ראה גם רופא הנשים אבל הוא לא הביע שום התייחסות מיוחדת לנושא זה.
האם את במקרה מתל אביב? ממש ליד.
ורד לב (2006-02-13T21:34:51):
קרן, את צודקת לגבי ה- pg/ml- טעות שלי, תיקנתי {@
לפי מה שהבנתי ממך זהו הערך שנבדק לפני כחודשיים ומאז המשכת לקחת כל יום אחד?
אם הבנתי נכון, את בהחלט יכולה לרדת במינון כפי שכתבתי לך- להגיע ל 1-2 בשבוע. כמובן שלהמשיך לבדוק את רמת ה 12-B כשאת מבקשת בדיקות דם בהמשך ההריון, כך תוכלי לעקוב בעצמך על רמתו.
לירון (2006-02-13T21:36:12):
לא הייתי בטוחה למי לפנות במצב זה..... האם את מרוצה מהרופא המשפחתי?לא הייתי שנים וכעת אני מחפשת מישהו למעקב. תודה
קרן (2006-02-14T11:55:22):
לורד: לפי מה שהבנתי ממך זהו הערך שנבדק לפני כחודשיים ומאז המשכת לקחת כל יום אחד? בדיוק כך. תודה ורד, סייעת לי רבות.

ללירון: האם את מרוצה מהרופא המשפחתי? לפעמים כן ולפעמים לא. רופאים הם בני אדם כמונו, לכן אני משתדלת לבדוק בעצמי את כל הפרטים ולהפעיל שיקול דעת. ובמקרים שאני צריכה עזרה תמיד אפשר לפנות כאן למישהו. בהצלחה.
@}

חזרה למעלה