פרסומות מטופשות

שליחת תגובה

אם יצאת מכליך אל תשכח לשוב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: פרסומות מטופשות

פרסומות מטופשות

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 מרץ 2011, 16:45

שם מוזר יש לדף הזה. הרי פרסומות = מטופשות. למה צריך להתאמץ לדלות שמץ מתוך הכלל?
פרסומות חייבות להיות מטופשות!
ככל שהפרסומת מטופשת ו"קלילה", היא משפיעה יותר. הסיבה היא פשוטה וברורה. אילו הפרסומות היו חכמות, מעוררות מחשבה - מה שהיה קורה זה שהיו מתעוררות מחשבות על הפרסומות, וכמובן ההגיון הבהיר היה מגיע למסקנה שעובדים עלינו, הפרסומת לא היתה משפיעה! כשהפרסומת מטופשת, היא עוקפת את השכל ומשפיעה עמוק בבטן.

פרסומות מטופשות

על ידי מיכל* » 28 פברואר 2011, 09:28

http://צריכתדלק.net/category/%D7%AA%D7% ... 7%90%D7%98

רציתי להתוודות שאני מתה על הפרסומת של פולסווגן פאסט.

פרסומות מטופשות

על ידי פלונית* » 27 יוני 2006, 14:07

שמתם לב לפרסומת של דיאט יופלה?? אז זה דיאט או מה? בשנה שעברה הנשים שבפרסומת היו פחות שמנות שם אז אולי זה לא כל כך דיאט? :-D

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 27 יוני 2005, 00:13

הפקות בומבסטיות כאלה שבטח עולות מאות אלפי דולרים
הכל מגיע מהכיס העמוק של בזק, לתוכו כולנו (או רובנו...) זורקים כספים. אולי עכשיו אפשר להבין למה הם לא יכולים להוזיל מחירים, ולמה צריך לשלם "דמי שימוש" על הקו.

פרסומות מטופשות

על ידי ש_מים_וארץ* » 25 יוני 2005, 00:45

פרסומת ל-YES
אני תמיד נדהמת מגודל ההפקה שלהם.
הפקות בומבסטיות כאלה שבטח עולות מאות אלפי דולרים.

פרסומות מטופשות

על ידי חלי_ש* » 25 יוני 2005, 00:24

רון ג , אני ראיתי את הסצינה שאתה מדבר עליה כפרודיה על הסרט רמבו. התמונות ממש הזכירו לי ולכן לא הזדעזעתי.

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 25 יוני 2005, 00:16

רון ג - זאת היתה פרסומת ל-YES. אני מתנצל והולך להתבייש בפינה, אבל אותי היא די הצחיקה... לא זכור לי שראיתי שם עינויים אלא "סתם" מלחמה.

פרסומות מטופשות

על ידי רון_ג* » 24 יוני 2005, 15:05

מסכים מאוד עם מחשבות.

אני רואה טלויזיה אולי פעמיים בשנה ושיניתי מהרגלי בגלל הסדרה של יבין על הכיבוש וכ"ו (פרק אחרון יום ג הבא, לא להחמיץ !).
בקיצור היתה שם פרסומת ממש מזעזעת, לא זוכר למה (נדמה לי לאיזה חברת סלולר ), אבל זה היה כאילו סצינה מאחד מסרטי המלחמה האמריקאיים המפורסמים על ויאטנם שמראים בה חיילים שמענים אותם.
בפרסומת הם צוחקים ושרים וכ"ו.
בקיצור לוקחים את אחת התופעות הכי מזויעות - עינויים- ומשתמשים בסצינה שנחרטה אצל רבים
כשיא מזעזע של עינויים , בשביל למכור לנו מכשדיר סלולרי.

לסיכום - טוב לראות ערחץ 2 פעמיים השנה כדי להיות יותר שלמים שטוב שלא רואים אותו כל שאר השנה.

פרסומות מטופשות

על ידי פרסומת_סמויה* » 01 יוני 2005, 17:21

לך אין לב ולי זה כואב

ולמה מחקו לי למה? למה ערכו אותי החוצה?
אין לכם לב?
אני מחזירה את מה שכתבתי, תיקנתי את הטעות, שייתכן שגרמה לכעס במקום:

אמרת שעה, עברו כבר יומיים. .
אתה לא מתקשר ולא נעליים. .
אין לך לב ולי זה כואב. .
אין לך לב ולי זה כואב. .

צריך להיות:

אמרת דקה, עברו כבר יומיים. .
אתה לא מתקשר ולא נעליים. .
אין לך לב ולי זה כואב. .
אין לך לב ולי זה כואב. .

שיר גדול בעיני.

פרסומות מטופשות

על ידי מחשבות* » 30 מאי 2005, 15:26

שם מוזר יש לדף הזה. הרי פרסומות = מטופשות. למה צריך להתאמץ לדלות שמץ מתוך הכלל?

הן מטופשות משום שהן מייצגות את כל הרע הצרכני בעולם. הן מטופשות משום שהן מכתיבות מציאות צרכנית, ומעודדות לצריכה מופרזת. הן גורמות לנו להאמין שמה שיש לנו לא מספיק, ושלעולם לא נסתדר בלי המוצר שלהן. הן מנצלות צרכנים חלשי אופי ומעודדות אותם להחליף דגם, להגדיל, להגביר, להוסיף. הן מחדדות פערים ויוצרות מגזרים. הן משרתות קומץ על חשבון הכלל, אותו כלל שייצור מוצרי הצריכה הרבים בא על חשבונו באיכות האויר, המים והסביבה בה הוא חי.

הן מטופשות משום שהן מלאות בשקרים. מדהים אותי בכל פעם מחדש כמה זה לגיטימי, ברור ומקובל על כולם לראות שקרים בטלוויזיה. קשה לי להאמין שיש פרסומת בלי שקרים, שקרים זה שם המשחק. מוסווים או גלויים, בוטים ככל שיהיו. הפרסומת משקרת, וזה תפקידה וזה לחם חוקה החוקי.

הן מטופשות משום שהן מעודדות אותנו לעשות דברים שמזיקים לנו. - וגם זה, שומו שמים, תחת אצטלת החוק והאמנות. לדבר בטלפון סלולרי, לעשן (תודה רבה על משפט האזהרה), לאכול מזון מזיק בצורה שלא תאמן, לעשות ניתוחים פלסטיים, קוקה קולה טעם החיים ו-ויצו כמו בידיים של אמא.

הן מטופשות משום שהן מעוותות מציאות. הן מחדירות מסרים, מכתיבות ערכי יופי ומראה, מטמיעות אמונות, מעודדות פערים וגורמות לאין סוף רעות חברתיות.

הן מטופשות משום שהן מרגיזות. מעבר לשלילה הגורפת, חלק מן הפרסומות פועלות בדרכים של עצבון והרגזה - כמה שיותר נרגיז אותך ככה תזכור אותנו. הן פוגעות באוכלוסיות שלמות, מפציצות בתמונות וולגריות, מציגות את הנשים כמכונה לטפטוף הפרשות (איך דוקא פלח השוק הזה שולט על כל כך הרבה פרסומים?), מכתיבות ערכי יופי מעוותים, משנות את המציאות לצרכיהן ורומסות כל מה שבדרך.

הן מטופשות משום שהן בכל מקום. הן בתיבת הדואר ועל חלון הרכב ועל סף ביתי ועל צד מחשבי, ברדיו ובטלוויזיה, בקלטות וידאו ובספרים ובתחילתו של כל סרט בקולנוע. הן על תחנות האוטובוסים, לוחות מודעות, על עמודי חשמל, על קירות ועצים, על בניינים שלמים, על כבישים והרים ועמקים וגם סתם ככה באמצע המדבר. הן מתנשאות לגובה מטורף, מסתירות את הנוף, מתפרצות לעיניים ולאוזניים באגרסיביות ומונעות ממני לממש את בחירתי הלגיטימית שלא לחשוף את עצמי ואת משפחתי לפרסומות. זכותי הבסיסית ביותר לחירות מחשבתית ניטלת ממני באגרסיביות בשם הכסף. ומי יגן על ילדי הרכים מהציצים של יעל בר זוהר, שרודפים אחריהם מאופק עד אופק? איכה אמצא את המקום בו אוכל להגן עליהם מן התועבה? (ולא, אינני מדברת בשם הדת, אלא על העיוות החברתי שמגולם בתמונות אלו).

<סליחה על ההתפרצות, גיליתי את הדף הזה והנושא בדמי>
<וגם מתחברת (ולא בפעם הראשונה) לדברים של נורמה טבעית ועוד>
<וגם שורפת את הזמן כשאני אמורה לשקוד עכשיו על עבודה ב... כלכלה סביבתית>
<ואולי זה ייחשב לי?>

ויש קצת חומר על פרסומות גם כאן

ויש לי גם ציטוט מפיו של קווין אולארי, נשיא חברת שיווק אמריקאית: "אם אתם יכולים להגיע לילדים עד גיל שנתיים ולכוון אליהם פרסומות בצורה בלתי פוסקת בין הגילאים 3 ל- 8, אז הם הופכים לצרכנים לכל החיים של המוצר שלכם". P-:

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 30 מאי 2005, 13:56

נשבעת לכם שההודעה פה למעלה (מאיה?!) נראית בדיוק כמו הסקרים שהמפרסמים עושים בטלפונים, לבדוק אם המסר עבר.
פעם הייתי עונה "לא" כשהיו שואלים אותי בטלפון "אם אני מוכן לענות לסקר קצר בלה בלה בלה". היום אני דווקא עונה, אבל בכל שאלה משתדל לענות את התשובה שלדעתי תדגיש כמה שאפשר שהמסר השיווקי נכשל כשלון חרוץ (שיבוש תרבות בזעיר אנפין?).

"חבורת גברים מיוזעת שוכבת על החוף ונשפכים עליהם מים, זה מזכיר לך משהו? את זוכרת את הבנק שהיה ברקע? "
לא... אולי הבנק הזה של אתי אלון? נו, איך קוראים לו?

"גבינת קוטג' מסויימת פירסמה שתי נשים במופע ארוטי בשבוע שעבר, את זוכרת את שם הגבינה?"
"השחר"! אה, זה שם של שוקולד למריחה?...

"אשה דרכה על חרא בפרסומת לקוקה קולה, את זוכרת עדיין אם את אוהבת קולה?"
ברור שכן, רק שאת זאת של פפסי!

פרסומות מטופשות

על ידי פלונית* » 27 מאי 2005, 23:53

_יש שיר אחד שנקרא:
SO HAPPY TOGETHER
והייתה איזו פרסומת עליו נראה לי לחברת פלפאונים כלשהי.
ואני משתגעת לא יכולה להזכר מה הייתה הפרסומת.
למישהו יש מושג?
(:_

נשבעת לכם שההודעה פה למעלה (מאיה?!) נראית בדיוק כמו הסקרים שהמפרסמים עושים בטלפונים, לבדוק אם המסר עבר.

"שלום, אפשר לשאול שלוש שאלות בנושא צרכנות? תודה.
"חבורת גברים מיוזעת שוכבת על החוף ונשפכים עליהם מים, זה מזכיר לך משהו? את זוכרת את הבנק שהיה ברקע? "
"גבינת קוטג' מסויימת פירסמה שתי נשים במופע ארוטי בשבוע שעבר, את זוכרת את שם הגבינה?"
"אשה דרכה על חרא בפרסומת לקוקה קולה, את זוכרת עדיין אם את אוהבת קולה?"

פרסומות מטופשות

על ידי אמא_לשלושה* » 27 מאי 2005, 22:54

שלא אתחיל לדבר על ג. יפית עם הפרסומות שלה והנאומים המאולצים שלה, פעם קראתי כתבה עליה ושם היא טענה שלפני שהיא מפרסמת מוצר היא תמיד בודקת אותו ורק אם הוא באמת טוב אז היא מפרסמת אותו. נו באמת כמה מטומטמים היא חושבת שאנחנו. היא הייתה צריכה לומר את האמת: "לפני שאני מפרסמת מוצר קודם כל אני בודקת את הסכום לפני ה $.

פרסומות מטופשות

על ידי טובי_י* » 27 מאי 2005, 19:31

נו והפרסומת המפגרת של גולדסטאר:
חבורת בנות שרות בצורה מאוד לא מחמיאה שיר כאב/ אהבה בסגנון: לך אין לב ולי זה כואב, בהופעה מול זמרת מגוחכת עוד יותר. והבנים מסתכלים מהצד בבוז, צוחקים על ההתנהלות המגוחכת של הבנות, שותים גולדסטאר ואז הקריין אומר "איזה מזל שאתה גבר..."
וואלה.
איזה מזל עגום יש לגולדסטאר שהם לא מעודכנים:
א. גם בנות שותות גולדסטאר, תיקון טעות, שתו גולדסטאר.
ב. זילזול באינטילגנציה של הבנות על ידי גיחוך שלהן,
ג. זילזול באינטלילגנציה של הבנים, על ידי הפיכתם לחד מימדיים

אני חושבת שגולדסטאר ואנשי השיווק שלהם גיחכו את עצמם יותר מכל...

פרסומות מטופשות

על ידי מאיה* » 27 מאי 2005, 16:36

יש שיר אחד שנקרא:
SO HAPPY TOGETHER
והייתה איזו פרסומת עליו נראה לי לחברת פלפאונים כלשהי.
ואני משתגעת לא יכולה להזכר מה הייתה הפרסומת.
למישהו יש מושג?
(:

פרסומות מטופשות

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 פברואר 2005, 16:10

די.
איני יכול עוד.
הפרסומת בגל"צ / גלגל"צ מוציאה אותי מדעתי!
איש שעושה קולות של חייזר דביל במבטא מזרחי זה לא מצחיק. (נהיגה זהירה בחורף)
איש שעושה קולות של תחנת מוניות במבטא מזרחי זה לא מצחיק.(צ'אנס של מפעל הפיס)
אני בכל פעם מכבה את הרדיו.
איכס.
בסוף מרוב תסכול אני אכנס עם האוטו בדוכן של מפעל הפיס.

<יוצא מדעתו ועוד בלי עגיות>

פרסומות מטופשות

על ידי אילה_א* » 27 נובמבר 2004, 19:04

אותי מעצבנת מאוד העובדה מוזרה שכשמדגימים מוצרי היגיינה נשיים מדגימים את איכות הספיגה שלהם עם נוזל כחול .
<אילה מקבלת מזחור אדום לגמרי ממש דם >

פרסומות מטופשות

על ידי נורמה_טבעית* » 30 אוגוסט 2004, 16:07

ענבל, כמה דברים שכתבת נראו לי מעניינים מאוד, מבחינת הסתכלות פילוסופית על המקום של הפרסומות בתרבות שלנו.
המדיה הזאת היא עולם וירטואלי, מדהים שמקיים חיים עצמאיים שאינם חופפים ל"חיים האמיתיים" שם בחוץ. זה עולם של esc שיש להם פרסומות מדהימות, זה עולם שמתקיים בצבעים בוהקים ויפים יותר מבמציאות, זה עולם בעל שפה פנימית, ציטוטים ממקורות כלכך רבים בעיקר מהתרבות במובן הרחב שלה של המאה ה20.

אמנם החיים בעולם הוירטואלי של הפירסומות לא חופפים ל"חיים שם בחוץ", אבל כמו שכתבו כאן למעלה (מעניינים מאוד דבריה המאלפים של טושו) הם משתמשים ב/ ומעצבים את הפנטזיות, המאווים, התקוות של החיים האמיתיים. כל-כך ככה עד שלפעמים לא לגמרי ברור מה אנחנו רוצים להיות באמת ומה רוצים שאנחנו נהיה. ולמה זה משנה? למה זה משנה אם אני רוצה חולצת בטן כי זה באמת יפה בעיני או כי ראיתי את זה כבר כל-כך הרבה עד שזה הפך ליפה בעיני?
כי אני חושבת שהייתי מעדיפה לקבל החלטות על בסיס מוסר וערכים ולא על בסיס גחמות, שככה זה נראה לי נכון יותר.
לפי מה שכתבה טושו כנראה שהפרסומאים חושבים שהם משפיעים על הרבה יותר ממה שהם באמת משפיעים, וכנראה שהם פוגעים ביותר דברים ממה שנפשם חפצה לפגוע בהם. הם כנראה מכוונים באמת כדי לעצב טעם בכיוון מסוים ואולי לא לגמרי מתכוונים ליצור את הוולגריזציה הנוראית שנוצרת מהסחף בדימויים. כמו קרן מור במערכון על החלבן בחמישייה הקאמרית, כשהגיעו לדיבור ברור על מין: "זאת היסחפות בחרוזים". כן היסחפות בחרוזים זאת אמנות, אבל כשזה מכניס שלושה גברים למיטתה של אישה... זאת כבר וולגריזציה בחיים האמיתיים...

ועוד משהו:
הפרסומות הם האמנות הגבוהה של המאה שלנו.
לא סתם אמנות, אלא אמנות גבוהה??
אפלטון כתב שהאמנות היא חיקוי של החיים.
מעניין שאולי באמת בעניינים של - חיקוי, הצבת דימויים וערכים לשאוף אליהם (כן, אני רוצה להיכנס למידה 0 במכנסיים) אז זה באמת נכון. אבל פעם היה ברור שאמנות נוצרה כדי "למכור" (אולי לא המילה הנכונה, אבל מתוך ניסיון להמשיך בהשוואה) לך נשגבות, התעלות, כדי להגיע למשהו שקיים בקיום האנושי אך נמצא מעבר למה שיום-יומי לגמרי, אם היום פירסומות הן אמנות הרי שדירדרנו את מושג האמנות עד שהוא שוחה במי האפסיים של מי שצועק יותר שווה יותר.
אני צריכה לחשוב על זה קצת יותר, אבל מה שכתבת בהחלט מעורר מחשבות מדאיגות.

אז לא הבנתי - למה לא לכבות את הטלוויזיה

<פלוניה שקוראת כבר כמה ימים והחליטה לקפוץ למים ולנסות גם לכתוב>

פרסומות מטופשות

על ידי עדי_יותם* » 24 אוגוסט 2004, 10:24

<שרון מדמיינת את עדי יושבת עם השלט מול הטלויזיה, כמו בסרטי משטרה, ומעבירה שוב ושוב את הפרסומת על מנת לקלוט פרטים נסתרים>
D-:

פרסומות מטופשות

על ידי עשב_בשדך* » 24 אוגוסט 2004, 10:20

אין לנו טלויזיה, אבל הפרסומות ברדיו פשוט משגעות אותי. פעם ראשונה זה בסדר (בדר"כ) אבל לפעמים אותה פרסמות מופיעה פעמיים בהפרש של פרסומת או שתיים באמצע. בדר"כ אני מעביר ברגע שיש פרסומת, או שם קלטת (אני שומע רדיו רק בנהיגה). לפעמים יש פרסומות עם שירים יפים, ואז זה נסבל. נראה לי שהפרסומות היחידות שמשפיעות עלי הן פרסומות שמוסרות מידע חדש, כמו למשל מבצע וכד' (וגם זה רק בפעם הראשונה).

פרסומות מטופשות

על ידי שרון_ג* » 24 אוגוסט 2004, 09:57

הייתי צריכה לראות את הפרסומת עשר פעמים
היית צריכה ? :-)
רחמנות...עשר פעמים...כל הכבוד שהחזקת מעמד !

<שרון מדמיינת את עדי יושבת עם השלט מול הטלויזיה, כמו בסרטי משטרה, ומעבירה שוב ושוב את הפרסומת על מנת לקלוט פרטים נסתרים>

פרסומות מטופשות

על ידי עדי_יותם* » 24 אוגוסט 2004, 09:23

רק לא הבנתי עד לרגע זה מי זה דני...
אני הבנתי שהוא חבר של הילד. אבל הייתי צריכה לראות את הפרסומת עשר פעמים עד שקלטתי שעל התג של האשה בדלפק, שנותנת להם את הכסף, כתוב "אמא של דני".

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 23 אוגוסט 2004, 19:19

די... אל תהיו כאלה כבדים :-)
נדמה לי שבפרסומת הזו יש הרבה פחות ממה שנראה לעין...

פרסומות מטופשות

על ידי אמא_נוגי* » 23 אוגוסט 2004, 19:03

מה שנורא זה שהאמא מגיעה למסקנה שהיא באמת צריכה להיות כספומט.

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 23 אוגוסט 2004, 16:03

אבל הוא אומר את זה במין טון כזה שנשמע שזו מסקנה מהתשובה של אמא שלו...

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 23 אוגוסט 2004, 14:19

רק לא הבנתי עד לרגע זה מי זה דני...
חבר שלו... או אולי הבן של אייזנברג?

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 23 אוגוסט 2004, 14:09

אני דווקא מצאתי אותה כמשעשעת, רק לא הבנתי עד לרגע זה מי זה דני...

פרסומות מטופשות

על ידי מנג_בין* » 23 אוגוסט 2004, 07:25

....בדיוק התכוונתי לכתוב על הפרסומת המגעילה הזאת.

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 22 אוגוסט 2004, 21:35

פרסומת איומה:
אמא וילד נוסעים באוטו. הילד צורח: "אמא, אני רוצה כסף". האמא מחייכת מחייכת ומחייכת. מגיעים לתחנת דלק. אחרי שהיא ממלאה דלק והילד לא מפסיק להציק (ואף אחד לא מתייחס אליו) האמא ניגש לחלון של הילד, והחיוך הופך למבט רציני כשהאמא צועקת: "מה אני נראית לך, כספומט?" הילד מבוהל, עונה: "אמא של דני כספומט".

וכל זה כדי להסביר לנו על שירות בו אפשר תמורת גיהוץ כרטיס אשראי אפשר לקבל מזומן בכל תחנת דלק.
רעיון טוב, אבל למה ככה, למה?

פרסומות מטופשות

על ידי ענבל* » 22 אוגוסט 2004, 20:34

נראה לי שכולם כמעט נגעלים/נרתעים מהמון פרסומות ומגיעים למסקנה שעדיף לחיות ללא טלויזיה ולהיזהר מאוד מהמסרים שעולים במיוחד בערוץ 2.
גם אני חשה משהו דומה בנוגע להצפה הבלתי פוסקת של המדיה הפרסומית עלינו.
אבל אני לא יכולה להסתכל על זה רק מנקודת מבט נגטיבית.
אני לא חיה רק בפחד ממה שיקרה לי או לילדי מהתבוננות בפרסומות. המדיה הזאת היא עולם וירטואלי, מדהים שמקיים חיים עצמאיים שאינם חופפים ל"חיים האמיתיים" שם בחוץ. זה עולם של esc שיש להם פרסומות מדהימות, זה עולם שמתקיים בצבעים בוהקים ויפים יותר מבמציאות, זה עולם בעל שפה פנימית, ציטוטים ממקורות כלכך רבים בעיקר מהתרבות במובן הרחב שלה של המאה ה20.
אני מוצאת עצמי לעיתים נדהמת מהאסוציציות התרבותיות שעולות בי מצד אחד ומן הצד השני...גם אני נזהרת. הילדים שלי מודעים לכך שפרסומות באות למכור לנו משהו ומנסים פעמים רבות לנחש למה התכוון המשורר.
הפרסומות הם האמנות הגבוהה של המאה שלנו.

פרסומות מטופשות

על ידי נוגה* » 22 אוגוסט 2004, 15:21

אני לא רואה פרסומות בטלויזיה - כי אין לי טלויזיה. זו בעיני הדרך היחידה להתנגד להן. אתם אוהבים המלצות של חברים למוצרים - ומאיפה ההמלצות מגיעות לדעתכם? העובדה היא שפרסומות עובדות. גם עלי. אני לא זוכרת מאיפה אני מכירה מותג מסויים, אבל הוא מוכר לי, וכשכזה אני אעדיף אותו על פני אחר. לדעתי הטלויזיות בצידי הדרכים הן שערוריה, כיון שהן מסכנות אותנו בכבישים. ומולן באמת אין לנו איך להתנגד. אבל אנחנו מדברים ובעצם עדיין לא קמה "התנועה נגד פרסום". אז עד שתקום התנועה הזו, המודעות היא הכלי הצנוע שלנו להתנגד. גם בנותי יודעות שכיש פרסומות, הן ישר משתיקות את הקול, ושבעצם כל מה שהם רוצים זה למכור לנו. אך אני מאד מתוסכלת מרמת ההתנגדות הקטנה מדי שהפרסום מעורר בציבור.

פרסומות מטופשות

על ידי ולנסיה* » 02 יולי 2004, 14:15

אין פרסומות מבזות יותר לנשים מאשר הפרסומות לאבקות כביסה שחוזרות על השטאנץ (ויש הרבה מהן):
אישה פוסטמה - "אוי ואבוי! אני כל היום מכבסת ועדיין יש כתמים על הבגדים של בעלי האהוב והילדים השובבים שלי שמתלכלכים!"
גבר בחלוק לבן - "אל דאגה! האבקה שלנו היא מופלאה! היא קסם! היא מכונת רחיצה אוטומטית ממש! מותק, הילדים התכווצו! ושלל אותות ומופתים!"
אישה פוסטמה עושה פרצוף נדהם.
גבר בחלוק לבן מחייך בהתנשאות.
אישה פוסטמה מתארת את חייה המופלאים, עכשיו כשהאבקה הנהדרת הפכה את עולמה (שמתחיל ונגמר בכביסות).
יש כמה שמשלבות ילדים מתלכלכים במיץ/שוקולד/בוץ ונשים שלא נראות כמו האמהות שלהן בשום צורה (יש התאמה פיסית, אבל אין התאמה, גם אם אלו האמהות האמיתיות, משהו מאוד מציק להן בסיטואציה כנראה) מחייכות במלאכותיות ומתארות את הכיף הבלתי ניתן לתפיסה שבנקיון בגדי הנסיך/ה ויש כאלה שמעדיפות להתמקד בפעלולי הגבר בחלוק הלבן. שני הסוגים דוחים.

פרסומות מטופשות

על ידי חגית_פ* » 02 יולי 2004, 00:25

אני ממש נגעלת מהפרסומת של שמפו דאב.
למה הבנות האלה מדברות כמו פוסטמות (זה אמור להיות מבטא צפונבוני ?) ביעני ראיון למצלמה וכל ה"אתה מוכרח להרגיש" (את השיער) למראיין ... פשוט פרסומת טיפשית ולדעתי האישית מבזה את הנשים באשר הן.

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 15 יוני 2004, 08:08

והפרסומת האחרונה של עלית, איכסה
שמעתי אבל לא ראיתי. שכנה אמרה שככה היא תעשה את יום ההולדת הבא של הילד שלה... כנראה שלא נבוא...

פרסומות מטופשות

על ידי טובי_י* » 15 יוני 2004, 02:00

והפרסומת האחרונה של עלית, איכסה.
רואים משפחה שחותכת פסק זמן כמו סטייק, וילד שמנגב שוקולד למריחה כמו חומוס.
פעם ראשונה ששוקולד עורר בי גועל :-/

פרסומות מטופשות

על ידי ולנסיה* » 14 יוני 2004, 03:12

אני מתעבת את הפרסומת הזו, אני רק מצטערת שאני לא זוכרת בכלל של איזו חברה זה כדי שלעולם לא אקנה מכשיר שלהם. איך אפשר להיות ציניים כל כך???? ועוד לחשוב שזה ימכור????

זו פרסומת לפלאפונים של SK. הכי גרוע הוא שההורים שלי קנו לי (ולעצמם) בדיוק כזה! (לא ביקשתי, זה במסגרת החלפת טלפונים לכל המשפחה, שאני המתנגדת היחידה לה, אבל זו עסקת חבילה.)

פרסומות מטופשות

על ידי אם_הבנים_שמחה* » 08 יוני 2004, 16:18

שיו כמה כיף לחיות כבר חודש שלם בלי טלוויזיה. מרענן.
איזה כיף לך.
אני משתוקקת להעיף את כל המכשירימהבית.
אבל שותפיי לחיימתנגדים בתוקף.

הפרסומת שזכורה לי ביותר הומצאה ע"י תגרן פשוט בתחנה המרכזית הישנה, הפעילה והשוקקת לפני כ30 שנה.

הוא עמד לו בקרן רחוב מצחין עם גיגית מלאה מים כשבתוכה "שוחה" ילד מפלסטיק וצעק: "איזה מסכנים הילדים שיש להם אמא קמצנית."

פרסומות מטופשות

על ידי דקל_נור* » 08 יוני 2004, 09:17

שיו כמה כיף לחיות כבר חודש שלם בלי טלוויזיה. מרענן.
אבל חסרה לי מיומנות הזיפזופ.(:<

< תמר חושבת לקפוץ להורים כדי להתעדכן בפרסומות החדשות ובכלל>

פרסומות מטופשות

על ידי אמא_נוגי* » 07 יוני 2004, 23:34

שאני שונאת היא של הילד שרוצה אוטו צעצוע משוכלל
אני מתעבת את הפרסומת הזו, אני רק מצטערת שאני לא זוכרת בכלל של איזו חברה זה כדי שלעולם לא אקנה מכשיר שלהם. איך אפשר להיות ציניים כל כך???? ועוד לחשוב שזה ימכור????

פרסומות מטופשות

על ידי ולנסיה* » 06 יוני 2004, 20:33

הפרסומת שאני שונאת היא של הילד שרוצה אוטו צעצוע משוכלל, האבא דופק נאום קורע לב ומיד כשמצלצל הטלפון המשוכלל של גבר אחר, הוא מחייך לילד שלו - תשכח כל מה שאמרתי לך.
אני בעיקר שונאת את החלק של הנאום ה"מרגש". הוא כל כך טיפשי, צבוע, מגעיל, מלוקק, לא יודעת, אין לי מילים, אבל הוא מעורר בי שטמה יוצאת דופן.
אני מסכימה גם בעיקר עם שונאי פרסומות החיתולים. זה אותו הנושא, של השפלה ורידוד של משהו שאמור להיות רגשות אנושיים (במקרה אלו רגשות הוריים בצורות שונות בשני המקרים) לכדי פלקט מבריק שצועק מכל נים וגיד "תרגישו אותי!".

פרסומות מטופשות

על ידי יעל_צ* » 06 יוני 2004, 16:12

ובכלל, מי רוצה לקנות חטיף בשקית מרשרשת בצבע כתום-מזעזע (ביסלי כלשהו?)

לצערנו - מיליונים!

פרסומות מטופשות

על ידי יערת_דבש* » 06 יוני 2004, 15:55

הכוונה שלי שאולי אם לא מספיק מתוחכמים כמו שאנחנו מנסים לחשוב שהם
הם מתוחכמים, הם מתוחכמים...

פרסומות מטופשות

על ידי שרון_ג* » 06 יוני 2004, 15:52

:-D
There is less, indeed...

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 06 יוני 2004, 15:01

זה מזכיר לי דו שיח בין סיינפלד לג'ורג' אודות ניומן (מי שמכיר - מכיר):
George: Maybe there is more in Newman than first meets the eye
Jerry: No. There is less

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 06 יוני 2004, 14:35

ואני דווקא חשבתי לפני כמה ימים שאולי אנחנו מייחסים לחברות החטיפים (לדוגמא, בגלל השקיות המרשרשות שלהם) יותר מדי ממשהו שהם בכלל לא חושבים עליו? אולי הם עושים שקיות כאלו כי הן שומרות טוב יותר על המוצר? ובכלל, מי רוצה לקנות חטיף בשקית מרשרשת בצבע כתום-מזעזע (ביסלי כלשהו?)
הכוונה שלי שאולי אם לא מספיק מתוחכמים כמו שאנחנו מנסים לחשוב שהם?

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 06 יוני 2004, 13:56

כשאני שומעת את השאלה של האמא אני תמיד עונה "תקום בתוך שלולית מאד מאד גדולה ורטובה"
התשובה הראשונה שעלתה לי בראש דווקא היתה "תקום עם המון חורים בשיניים".

פרסומות מטופשות

על ידי יהודה* » 06 יוני 2004, 10:57

אני לא מאמינה לאדם שאומר שהוא אינו מושפע מפירסומות

השפעת הפרסומות עלי היא , או אדיש או אנטי , אני לא אצרוך מוצר בגלל הפרסומת , אלה לא אצרוך אותו עקב הפרסומת.

פרסומות מטופשות

על ידי עוף_החול* » 06 יוני 2004, 08:45

אני לא בטוחה שהמשמעות היחידה של הפירסומות היא בקניה או אי קניה של מוצר ספציפי. הפירסומות מעצבות את דעת הקהל וקובעות פרמטרים של איכות.
הפירסומות יוצרות אופנות וקובעות הלכי רוח ושפה.
סתם לדוגמא אם ניקח את המוצר ויטמינצ'יק: הרי בעצם בחירת השם יש הכוונה שאומרת לנו "ילדים מודרנים בריאים זקוקים לתוספת ויטמינים". למרות שממוצר מכיל בעיקר צבעי מאכל וסוכר. אני לא יודעת כמה מאיתנו עצרו לרגע לשאול מדוע ילדים זקוקים לתוספת ויטמינים? מדוע הילדים שלנו אינם מקבלים את מלא תיצרוכת הויטמינים שלהם מהמזון שהם אוכלים? זו נהיתה מן אקסיומה כזו שמתוגברת ע"י יצרני מוצרי מזון לילדים כמו ויטמינצ'יק ובמבה ה"מועשרים" בויטמינים (שבכלל לא בטוח שהם אכן מסיסים בגוף) וע"י יצרני תוספי ויטמינים שהפירסומות שלהם תמיד יוצאות מתוך נקודת מוצא שאין סיכוי שאדם צורך את כלל הויטמינים הדרושים לו ממזונו.
אלו רק דוגמאות אבל כשאני צופה בפירסומות אני משתדלת תמיד לבדוק עם עצמי מה המסר האמיתי שמועבר לי. יש היום שלל פירסומות שמעבירות מסרים שונים שחלקם מקובלים עלי וחלקם מאד לא נוחים לי כמו למשל הפירסומת של סלקום לטלפון החדש. בפירסומת רואים אנשים משוחחים בינהם תוך החלפת דחיפות הדדיות. לי אישית מאד קשה עם הפירסומת הזו כי היא עוברת גבולות של מרחב פרטי, נושא שהוא כנראה רגיש אצלי. אבל לקח לי כמה וכמה פעמים עד שהבנתי למה הפירסומת הזו מרגיזה אותי.

אני לא מאמינה לאדם שאומר שהוא אינו מושפע מפירסומות. אין חיה כזו. אנחנו תמיד מאמינים למה שמתאים לנו ובזים למה ששונה מאיתנו. ולעשות ההיפך דווקא זה בהחלט להיות מושפע מפירסומות. כי גם הצד השני של המטבע הוא עדיין אותו המטבע.

פרסומות מטופשות

על ידי דנה_ה* » 05 יוני 2004, 23:46

לפני כמה זמן סיפר לי ידיד על שיחתו עם משווק מפורסם. המשווק סיפר ברוב גאווה שהם מחלקים את השוק לנתחים ובונים פרסומות מתאימות לכל פלח. ידידי טען בתוקף כי הוא דווקא לא מושפע מפרסומות בכלל, לא צופה בהן ודווקא קונה את מה שאין לו פרסומת. המשווק חייך בניצחון ואמר: "אה! אז אתה שייך לפלח השוק שאינו אוהב פרסומות. אתם מהווים 5% מן השוק וחשבנו גם עליכם. עבורכם אנו שומרים שיהיו כמה מוצרים ללא פרסומות, ואנו מקפידים גם למקם אותם בפינות נידחות בסופר מרקט, בלי שום שלטים צבעוניים ומבצעים...". בקיצור - אין לאן לברוח! מהנדסים אותנו על כל צעד ושעל.

אבל אולי בעצם יש לאן לברוח? למשל - הבגדים שאמא שלי תופרת עבורינו מעולם לא הופיעו בפרסומת עם ציצים (אלא אם כן מחשיבים את זה שאחותי מניקה בחיק המשפחה?), ועל השולחנות שאבא שלי עושה לא שרועה שום בחורה ערומה או טיגריס וכו' וכו'. אני חושבת שאם אנו מנסים להיות עצמנו (ולא שואפים להיות יפה כמו סינדי קרופורד או שרירית כמו ארנולד שוורצנגר) ומתחברים לתחושות ולצרכים שלנו, אז פרסומות משפיעות עלינו פחות ופחות וכך גם אנו צורכים את הדברים הנחוצים באמת והטובים (ואם אפשר - גם מייצרים אותם בעצמנו).

פרסומות מטופשות

על ידי ה_עוגיה* » 05 יוני 2004, 23:28

אני הייתי מאוד נבהלת אם היו אומרים לי שאתעורר אלי האנה...

פרסומות מטופשות

על ידי שרון_ג* » 05 יוני 2004, 21:54

היום ראיתי בפעם הראשונה.
חשבתי שבבוקר הוא יקום מה-זה-שמן-דובון...
נורא משמינה השתיה הזאת.

פרסומות מטופשות

על ידי עוף_החול* » 05 יוני 2004, 21:37

גם אתם ראיתם את הפירסומת ל ויטמינצ'יק ?
עם האמא שעומדת ליד בנה הלבוש בפיג'מה ושותה מיץ פטל ומבקש עוד והיא אומרת לו "אתה יודע מה יקרה אם תשתה כל כך הרבה ויטמינצ'יק? תתעורר בבוקר גדול וחזק"
ובבוקר מתעורר אלי האנה במיטה של הילד.
כשאני שומעת את השאלה של האמא אני תמיד עונה "תקום בתוך שלולית מאד מאד גדולה ורטובה"
זו רק אני?

פרסומות מטופשות

על ידי זור* » 08 מאי 2004, 14:13

שואלים אותי לעיתים מה דעתי על פרסומת א' וא פרסומת ב' וכדו'.
והתשובה היחידה שאני משיב היא, אני לא מכיר ולא יודע במה מדובר.
במקרה שאני נחשף לפרסומת אזי אם היא תגרום לי לדעה שלילית אז אני במודע לא אצרוך את המוצר ואם דעתי לא תיהי שלילית מהפרסום, אזי אהיה אדיש ולא אושפע מהחלטתי לצרוך את המוצר.

פרסומות מטופשות

על ידי טרה_רוסה* » 08 מאי 2004, 14:12

גם אני ראיתי את הפרסומת הזאת ברחוב. פשוט מגעיל. הייתי כל כך בשוק שאמרתי בקול רם לבעלי "תראה איזה גועל נפש", וכל האנשים שהיו מסביבנו הסתובבו להסתכל על השלט.

פרסומות מטופשות

על ידי אור* » 08 מאי 2004, 14:07

גם אני בלי טלוויזיה (גם כי נמאס מפרסומות) אבל יש פרסומות בכל מקום-אז גם אתה זור יכול להצטרף ובכלל ככל שנהיה רבים יותר כך יהיה לנו סיכוי להשפיע.
ראיתם את הפרסומת הבוטה/מגעילה של גדעון אוברזון לבגדי ים בשלטי חוצות, זוג רגליים צעירות עם תחתון של בקיני מופשל (במידה 30..) וכתוב "תמשיך לחלום" (אם אני לא טועה בניסוח). ככה מפרסמים בגד ים או מין עם בנות 16?

פרסומות מטופשות

על ידי טרה_רוסה* » 08 מאי 2004, 11:03

הבעיה היא שלא כולם מתעצבנים מאותם דברים.
אני יכולה להגיד שבאופן אישי אני משתדלת לזכור מי עיצבן אותי ומקפידה לא לקנות מוצרים שלהם (מה שעולה לי בראש כרגע הם פוקס ותפוזינה). לא שאני רואה כל כך הרבה פרסומות. אני בדרך כלל צופה בערוצים בלי פרסומות.

פרסומות מטופשות

על ידי זור* » 08 מאי 2004, 10:42

מה דעתכם להתארגן כקבוצה על רשימת פרסומות שנרצה להחרים את המוצרים שהם מפרסמים

האם גם בתןר אחד שלא רואה פרסומות אוכל להצטרף?

פרסומות מטופשות

על ידי אור* » 08 מאי 2004, 01:57

מה דעתכם להתארגן כקבוצה על רשימת פרסומות שנרצה להחרים את המוצרים שהם מפרסמים? בתור צרכנים אנחנו יכולים בהחלט להשפיע על טיב הפרסומות בארץ. תסכימו איתי שהרמה מזעזעת ופוגעת לפעמים, כמו הדוגמאות בדף הזה.
אפשר להגדיר סיבות להחרמה כמו התעללות בבע"ח, שובניזם וסקסיזם, טיפשות וגזענות, בוטות מינית. נאסוף כאן באתר רשימות של פרסומות להחרמה וכשתהיה הסכמה רחבה לגבי פרסומת אני מוכנה ליצור קשר עם חברת הפרסום ובעלי המוצרים וליידע על החרמת המוצרים עד להורדת הפרסומות.
מה דעתכם?

פרסומות מטופשות

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 מאי 2004, 18:36

פרסומות זה הטיביות שלך

פרסומות מטופשות

על ידי ברונית_ב* » 05 מרץ 2004, 20:58

פרסומת למען הבלטת החשיבות של אנטנות סלולריות:
חדר לידה. התרגשות גדולה. איכשהו הגבר הצעיר הוא מוקד העניין. עיניו הכחולות זוהרות בחדר המואר ברכות והוא מחבק את אישתו היולדת ועוד כל מיני שוטים פוטוגניים.
התינוק/ת יצא/ה.
בטרם סגרה אישתו הדואבת את הרגליים, ממהר הגברבר לשעוט אל מחוץ לחדר הלידה ושולף את הפלאפון. אממה - אין קליטה! (קלוז אפ על הצג). הרי לא ייתכן!
המצלמה מתרוממת לאלטה ויסטה על תל אביב, המפה מתכסה במבנה כוורתי של אזורי קליטה, מכסה את החור מעל איכילוב.
איזו הקלה! אדון עיניים כחולות תפס סוף סוף את מושא אהבתו בטלפון. הוא לוחש אליה: "אז זהו, שאת סבתא".

צמרמורת עברה בגוי.

> ברונית נזכרת בסצנות מתוך חמותי ואני )-: <

פרסומות מטופשות

על ידי ורד_לב* » 20 יולי 2003, 12:37

משהו שקיבלתי במייל לגבי הפרסומת של "מלונות דן":

השמות בדויים. העובדות נכונות. לקרוא ולהעביר

בקיץ 2002 שמעה משפחת ישראלי על דיל של מלון "דן" עם אחת מחברות האשראי – סופשבוע במלון "דן" תמורת סכום סביר + נקודות. מר ישראלי מיהר להתקשר ל"דן אילת", הזמין מקום ונתן מספר כרטיס אשראי.

משפחת ישראלי ארזה את עצמה, את הטף ואת כרטיס האשראי, נדחסה למכונית ונסעה – הי דרומה – לאילת. הגיעו למלון "דן", נתנו כרטיס אשראי וקיבלו מפתח לחדר.

הטף בבריכה עם קרטיב, ההורים עם אבטיח קר – חופש.

אלא שבלילה, גילתה פקידת הקבלה שביצעה את ההזמנה של משפחת ישראלי, כי היא חרגה ממכסת הנופשים שחברת האשראי הקצתה לה. מיד התקשרה לחדר המשפחה, העירה את הטף, ובישרה למר ישראלי כי יש בעיה עם ההזמנה.

עם בוקר מיהרו מר וגברת ישראלי לברר מה הבעיה. ב"דן אילת" קראו את משפחת ישראלי לסדר על שהות שלא כדין במלון.

"אבל הזמנתי בטלפון" ניסה מר ישראלי. "יש מספר הזמנה" ניסתה גם גברת ישראלי.

ב"דן" לא התבלבלו, ועברו לטקטיקת ההתקפה: "ידעתם שנגמרה המכסה והכרחתם את פקידת הקבלה לבצע את ההזמנה". וגם הוסיפו פתרון יצירתי – שלמו עוד כסף ותוכלו להישאר עוד לילה.

גברת ומר ישראלי החליפו מבטים, שקלו להפוך את השולחן, והחליטו לא לרדת לרמת הכנסת האורחים של מלון "דן אילת". הם הודו על ההצעה, ארזו את עצמם, טפם וכרטיס האשראי, נדחסו לאוטו ונסעו – הי צפונה – הביתה.

בבית אמנם אין בריכה (וגם המקרר די ריק), אבל היחס... כמו משפחה.



משפחת ישראלי לא חוזרת ל"דן"!

פרסומות מטופשות

על ידי Dan_Kap* » 12 מאי 2003, 18:19

אם סוג כזה של אנטי-פרסומות מעניין - אז יש את האתר הזה http://www.adbusters.org

וכל הקטגוריה שלו בגוגל:-
http://directory.google.com/Top/Society ... po]Culture Jamming[/po]

יש שם כבר הרבה אנטי-פרסומות...

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 11 מאי 2003, 23:55

או להשמיץ בלי חיתולים? יראו תינוק שוכב בתוך שלולית פיפי?

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 11 מאי 2003, 18:15

...אולי בקרוב יתחילו להשמיץ חיתולים רב פעמיים? (-:

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 11 מאי 2003, 18:13

ראיתי פרסומת רחוב מגעילה במיוחד (ולא בגלל הדם): אשה רוכבת על אופניים וכל הישבן שלה מוכתם בכתם אדום חום ענק ומתחת כתוב "יש נשים שמעדיפות לא להשתמש בטמפונים".
אבל בדיוק פרסומות כאלה מעודדות אותי. כנראה נשים רבות מתחילות להבין שהטמפון לא מיטיב איתן, עד כדי כך שהחברות נלחצות ומוציאות על זה טונות כסף.

פרסומות מטופשות

על ידי נורית_מ* » 11 מאי 2003, 15:50

עם ילדים גדולים אפשר אולי להכין פרסומת תוצרת בית (אם יש מצלמת וידאו או סטילס) לאיזה מוצר שהילדים לא אוהבים במיוחד או לא צריכים או שיש להם אותו בשפע (כלומר למוצר שממש אין צורך לקנות) ולבדוק יחד באיזה תחבולות צריך להשתמש כדי "לשכנע" אותם לקנות.

פרסומות מטופשות

על ידי Dan_Kap* » 11 מאי 2003, 11:14

תתפלאי - זו בדיוק הדרך ללמד אותם להתגונן מפרסומות. אני התחלתי להסביר על פרסומות עם כל אחת מבנותי בגיל שבו היא התחליה לבקש דברים בגלל שהופיעו בפרסומת (בסביבות גיל ארבע).

ובהחלט - האכזבה ממשהו שהפרסומת שלו היתה גדולה מהמוצר עצמו היא חוויה חשובה. אני מסביר להן איך שהפרסומאים מנסים להגדיל ולהפריז בשבחי המוצר, להדגיש יתרונות שוליים מול המתחרים וליחס למוצר תכונות ותופעות שאיןלהן שום קשר למוצר (עיין ערך חופש לבלות וליהנות ומוצרי היגיינה נשית).

אני גם משתדל לעזור להן לחשוף את המניפולציה שבפרסומת - אני שואל אותן מהם המסרים שמתחת לפני השטח ("אם לא תשתמשי בטמפון שלנו, תיגרם לך מבוכה ציבורית. נשים שמקבלות מחזור צריכות להימנע מפעילויות מסוימות או מוגבלות בהן. מחזור הוא משהו שיש להסתיר מאנשים.").

פרסומות מטופשות

על ידי עירית_ל* » 11 מאי 2003, 11:12

ראיתי פרסומת ממש מוצלחת של נוקיה (אפילו הורדתי את ה mute בשבילה). אני כבר לא ממש זוכרת, משחק החיים או משהו, כנראה פרסומת למשחקים שיש בטלפונים שלהם.

פרסומות מטופשות

על ידי בשמת_א* » 09 מאי 2003, 13:13

אבל המיובאות מזעזעות בתרגום, והעלילות מעצבנות אותי...
אצלנו יש מינון נמוך במיוחד של טלביזיה. הילדה רק רואה קצת (תוכנית או שתיים אחת לשבועיים בממוצע, כי בעלי פותח לה).

פרסומות מטופשות

על ידי א_ילת* » 09 מאי 2003, 11:47

יש פרסומת של מכונית (הונדה סיוויק?) בראשונה הנהג יוצא והמכונית ונמרח על הכביש (משהו בסגנון "תשכח איך ללכת" ובשני הוא יוצא מהמכונית ונועל אותה ושוכח את המשפחה בפנים (אולי "תשכח שהיא משפחתית"). אני נהנית צפות בפרסומת. אני לא בטוחה על איזו מכונית מדובר והמדדים שלי לקנית מכונית הם קצת שונים אבל הפרסומת נחמדה.
ב"הופ!" אין פרסומות. כיוון שרב הסדרות מיובאות אז גם אין פרסומות סמויות.

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 08 מאי 2003, 16:53

אבל למה לשים אותן בצהריים כשילדים יכולים לראות?
בדיוק בגלל זה!!! הצרכנים הכי טובים, הכי תמימים, הכי נשבים והכי שקונים להם.
אני הייתי מאושרת כשקנינו משהו שמתפרסם כי היא לחצה (מעדן חלב או משהו כזה) , והיא אמרה : "אמא, זה לא טעים כמו שזה היה בטלויזיה" .

פרסומות מטופשות

על ידי בשמת_א* » 08 מאי 2003, 15:20

במתן כלים להתגוננות והבחנה
לא יעיל מתחת לגיל מסוים, שדווקא בו החשיפה משפיעה.

פרסומות מטופשות

על ידי יעל_כ* » 08 מאי 2003, 14:44

מילא זה שהפרסומות הפכו להיות גועליות במיוחד, אבל למה לשים אותן בצהריים כשילדים יכולים לראות?

פרסומות מטופשות

על ידי Dan_Kap* » 08 מאי 2003, 13:02

אני מלמד אותן איך לקרוא פרסומות
  • מה בעצם המפרסם רוצה לגרום לנו לעשות?
  • למה מפרסם המוצר לא חושב שנעשה זאת בכל מקרה?
  • אילו תכונות של המוצר המפרסם מבליט ולמה?
  • אילו תכונות מתוארות בצורה מוגזמת ולא מציאותית?
  • דרך אילו רגשות מופעלות המניפולציות בפרסומת - מקובלות חברתית (עיין ערך דיאודורנטים ומשחות שנייים), הפחדה (עיין ערך הפרסומת של או-.בה.), בעיות גיל ההתבגרות (עיין ערך אסקייפ).
  • מהם הדימויים של הגבר והאישה (וגם ילדים וילדות) שמוצגים בפרסומת (שלא לדבר על הפרסומת הדוחה של פיחס-קידס, שבה ילד יושב בפיק-אפ באר, שותה מיץ פטל והבחורות מתנפלות עליו, בגלל החולצה. מעניין איזו סערה ציבורית היתה קמה אם הפרסומת היתה כוללת ילדה וגברים שמתחילים איתה...)
מאחר והחברה שלנו מוצפת פרסומות, והפרסומות הולכות ונעשות יותר אגרסביות, יותר מציפות ויותר מניפולטיביות, אני מעדיף להשקיע במתן כלים להתגוננות והבחנה מאשר רק לאמר שפרסומות הן דבר רע או למנוע מהן לראות טלויזיה...

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 08 מאי 2003, 12:27

אנחנו דווקא לא הגענו למסקנה הזאת (עדיין)... אולי מסקנה מדוייקת יותר היא להמנע מלהסתכל בערוצים ששמים פרסומות?

פרסומות מטופשות

על ידי יעל_כ* » 08 מאי 2003, 00:03

אי אפשר אחרי שקוראים את כל הדף הזה לא להגיע למסקנה נפשוטה ש עדיף שלא תהיה טלויזיה בבית בכלל

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 20 אפריל 2003, 13:51

וענת - ההסבר הוא באמת פשוט. "חולה עליך" זה אוהבת אותך
את זה היא כמובן הבינה לבד (-:
ההסבר לא היה למשמעות הביטוי אלא על עצם השימוש בו.
ובאמת זו היתה הזדמנות להתוודע אל המילים "ביטוי" ו "סלנג" .

פרסומות מטופשות

על ידי עירית_ל* » 20 אפריל 2003, 08:56

נורית, אני מקבלת את הערתך. וענת - ההסבר הוא באמת פשוט. "חולה עליך" זה אוהבת אותך. נכון שאולי יש ניואנסים שאובדים, אבל זה קיים למרבה הצער בכל הסבר.
ואם הרעיון של ביטוי עם משמעות שונה מהמשמעות המילולית שלו מעניין אותה אפשר לתת דוגמאות לעוד ביטויים - זה בדיוק הרווח שאפשרי מהסבר כזה.
ויש לי גם דוגמא חמודה. הייתי עם יונתן בשיעור בריכה והיתה שם ילדה שבסוף השיעור התעייפה ורק רצתה לחבק את אמא שלה. אמא שלה אמרה למדריכה שהיא נשברה. יונתן מיד שאל בדאגה "היא נשברה?". גם צחקתי נורא (לא התאפקתי) וגם ששתי על ההזדמנות להדגים לו מה זה ביטוי, figure of speech.

פרסומות מטופשות

על ידי קרן* » 20 אפריל 2003, 06:01

היי
פה הוציאו פרסומת ממזזהההה חמודה של TOYS R US לEASTER או בעברית חג הפסחא
לא משנה בקיצור
זה מתחיל אם ארנב קטן ולבן ששר איזה שיר של EASTER ואז מלא ארנבים אחרים מצטרפים אליו וכולם שרים ואז ג'פרי הג'ירף בא וזה הסוף אבל חייבים לראות זה חמוד!!!
ביי
קרן
דרך אגב יש לי דף חדש קוראים לו טיפים לגידוך חיות משק אז אם למישהוא יש טיפים לגידול תרנגולות או ברווזים אם תוכלו לכתוב
תודה

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 17 אפריל 2003, 12:57

רגע, ואיך אתן מסבירות "חולה עליך?"
(שדרך אגב בעיני הוא ביטוי מלא חום ואהבה , ואני בכלל לא "לא מתה עליו" .)

פרסומות מטופשות

על ידי נורית_מ* » 16 אפריל 2003, 18:46

עירית,
אני מסכימה איתך, אבל למה להוסיף להסבר את העובדה שאת לא אוהבת את הביטוי? מפחד שהילדה תאמץ אותו? כי זה חשוב תמיד שהילדים ידעו מה אנחנו אוהבים ומה לא? למה אי אפשר סתם להסביר מה המשמעות של הביטוי ולסגור עניין (ואם הרעיון של ביטוי עם משמעות שונה מהמשמעות המילולית שלו מעניין אותה אפשר לתת דוגמאות לעוד ביטויים).

פרסומות מטופשות

על ידי עירית_ל* » 16 אפריל 2003, 18:09

שלפעמים אנשים משתמשים במילים שטותיות כי הם לא מצליחים להגיד את מה שהם רוצים מרוב התרגשות
לא אהבתי את ההסבר, הוא שיפוטי בעיני. למה לא להגיד פשוט שזה ביטוי שאת לא מתה עליו, סליחה, אוהבת? (ואני מוסיפה :-) כי לא התנסח לי כמו שחשבתי - יצא חמור מדי).

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 16 אפריל 2003, 14:18

פרסומת מעצבנת של פוקס
בחורה עוקבת אחרי חיצים ברחבי העיר. בסוף היא מגיעה לחדר נידח, בו יושב גבר הלובש חולצה עליה יש חוץ כלפי מטה, למקום שאליו היא צריכה להגיע.
איכס.

פרסומות מטופשות

על ידי בעילום_שם* » 16 אפריל 2003, 14:12

הפרסומת של חברת חשמל דוקא עיצבנה אותי בגלל התוכן. הבובות שואלות למה הן משלמות יותר חשמל מלפני שנתיים והבחורה עונה: אולי קניתם מוצר חשמלי חדש... כאילו שחברת החשמל לא העלתה את מחירי החשמל כבר שנתיים וכאילו שלמישהו היה כסף לקנות מחצית מהמוצרים שהבובות מזכירות שם וגם וגם כאילו שאם היו מפעילים את כל מוצרי החשמל החדשים האלו ביחד למשך ימים שלמים זה היה מתבטא בעליה חדה בצריכת החשמל.
הלו, לא תעבדו עלינו - משלמים יותר כי העלתם מחירים. קקות.(לא יכולתי להתאפק, אבל אם פגעתי במישהו עם הקטע של הקקות אז סליחה - אבל זה מתבקש, מה עוד ששנתיים לא קניתי מוצר חשמלי חדש וממש בא לי לקנות מלא דברים וגם לא איכפת לי לשלם קצת יותר לחברת החשמל, כי אם יש לי כסף לקנות כל-כך הרבה מוצרים חשמליים חדשים אז בטח אני גם אוכל לממן את צריכת החשמל שלהם, ובלי שום קשר - קקות).

פרסומות מטופשות

על ידי בשמת_א* » 15 אפריל 2003, 10:36

אה, זה כמו שאת אומרת "יופי!!" בכעס?
גם הילדה שלי כבר עלתה על זה, באותן מלים ממש... (פרצוף עצוב או צוחק? לא יודעת)

פרסומות מטופשות

על ידי אביב_חדש* » 15 אפריל 2003, 08:39

זה כמו דואר ישראל...

פרסומות מטופשות

על ידי ניר_סופר* » 15 אפריל 2003, 03:42

זה בכלל לא חשוב מה יש בפרסומת של חברת החשמל. עצם העובדה שמונופול "מפרסם" את עצמו היא החשובה כאן. חברת החשמל במקום להקטין לנו את חשבונות החשמל, מוציאה את הכסף על "פירסומות" שנועדו לתת לנו הרגשה שהם חברה טובה יותר, שדואגת ללקוחות וכו". בעצם הם עובדים עלינ בעניים. ואותו דבר בזק, וחברות נוספות.

פרסומות מטופשות

על ידי ענת_גביש* » 15 אפריל 2003, 00:28

למה צריך להיות חולים?
אילנה אצלי בעבודה יש אשה שכל פעם שהיא רואה את גאיה היא מסתערת עליה בנשיקה "אחחח ! אני חולה עלייך "
וגאיה המודאגת בררה איתי את העניין, אז אמרתי לה שלפעמים אנשים משתמשים במילים שטותיות כי הם לא מצליחים להגיד את מה שהם רוצים, מרוב התרגשות.
אה, זה כמו שאת אומרת "יופי!!" בכעס?

פרסומות מטופשות

על ידי איתי_שרון* » 14 אפריל 2003, 10:05

לא נעים להגיד, אבל עד עכשיו לא הבנתי את הקטע עם הבובות. חשבתי לתומי שיש פה איזו רמיזה מינית בוטה, ולמרות שהנחתי שזה לא המצב לא הבנתי מה הם רוצים. תודה אילנה שהארת את עיני...

חזרה למעלה