מניסיון, הבייבי שלי (כמעט שלוש) מאוד אוהבת משחקים עם צבעים. חברה המליצה ואנחנו אימצנו, לעשות את הצביעה באמבטיה!
כדי לא ללכלך את הבית, לוקחים את צבעי הידיים שברשותינו ונכנסים עם הילד/ה או מכניסים את הילדים לאמבטיה ונותנים להם להשתולל.
בדרך כלל, בסוף הפעילות, מגיעה שעת האמבטיה
מעניק להם הזדמנות נפלאה לראות תוצאה של ערבוב צבעים בפעולה, תגובה של צבעים עם מים או על משטחים חלקים לעומת דף, האצבע שהופכת למכחול, ועוד ועוד.
סמרטוט עם חומר ניקוי מסיר את יצירות האמנות - חברה שלי המליצה לבדוק את הצבעים קודם - בכדי לוודא שאכן יורדים ובכל מקרה, לא להשאיר אותם את הלילה.
אצלה נשארו מעט דמויות בפעם הראשונה אבל זה תלוי בסוג הצבע שנבחר, לא רעיל כמובן.
רעיון שנלקח מהגן האנתרופוסופי: סלסלה עם בדים בגודל 60*45 לערך, שלחלקם אימרת בד ניתנת לקשירה או גומי.
לנו יש גם כתרים נלווים. ואז, כיד הדימיון - מלכים, נסיכים ופיות. כשיש ילדים נוספים בבית זו בכלל חגיגה.
ולציביה, אחרי תקופת החגים אני חושבת שכדאי שתאמצי לך סדר
שבועי קבוע.
נשמע לי מאוד "נכון" לקחת את הנעשה בגנים האנתרופוסופיים ולהגיע למבנה שיקל עלייך ועל הילדה לדעת מה אתם עושים.
למשל, כל יום רביעי טיול לגינה - את יכולה לקבוע עם חברה או מטפלת בגינה שאתם אוהבים.
ילדים מאוד אוהבים לחזור למקומות, תמיד ימצאו דברים חדשים להתעסק בהם.
סדר שבועי משום חלוקת הימים לימים קבועים לעשייה זו או אחרת, יום ראשון הכנת מאפה ביחד (להתחיל בדברים קלים מאוד - גם לחסרי היכולת מביננו ולא רק לילדים
),
יום שני הכנת חפץ תואם לעונה או החג המתקרב (רק לשם הדוגמא - בסתיו, איסוף וצביעת עלים), יום שלישי צבעי מים, יום רביעי טיול ויום חמישי תפירה/השחלת חרוזים.
מלאכות ועבודות שאת אוהבת תהיינה תמיד מוצלחות יותר.
אפשר לשאול גננת חברה ולדעתי ישמחו לעזור לך ולתת רעיונות.
"מעגל" שני הוא סדר היום עצמו: ארוחת בוקר,
עשייה כלשהי כפי שפורט למשך כשעה, משחק עצמאי של הילדה,
אחר כך סידורים - גם סידור הבית או איסוף צעצועים או כביסה, אחר כך סיפור, הכנה וארוחת צהריים, שינה, וכדו'.
בגיל הזה הם מתחילים להתעניין בילדים אחרים (וגם לחקות אותם כמובן) אז אם יש לך אפשרות לשתף ילדים הדבר חשוב.
אולי לשלב את זה בפעילויות אחר-הצהריים שלך שאז ניתן לשחק עם הילדים החוזרים מהגן.
יש גם את חוג החלפת האמהות שאת יכולה לברר אם יש מישהי מהאזור שלך
(שגם אם אינך רוצה להחלף איתה אולי תוכלו להעזר אחת בשנייה לסידורים כשאתן שוהות יחד במקום).
ברור שהדברים ניתנים לשינוי. אין צורך להצמד אל סדר קבוע ונוקשה ב-100%, אבל אם המסגרת קיימת וברורה, הבסיס טוב יותר.
בהצלחה,
ליבי
מניסיון, הבייבי שלי (כמעט שלוש) מאוד אוהבת משחקים עם צבעים. חברה המליצה ואנחנו אימצנו, לעשות את הצביעה באמבטיה!
כדי לא ללכלך את הבית, לוקחים את צבעי הידיים שברשותינו ונכנסים עם הילד/ה או מכניסים את הילדים לאמבטיה ונותנים להם להשתולל.
בדרך כלל, בסוף הפעילות, מגיעה שעת האמבטיה :)
מעניק להם הזדמנות נפלאה לראות תוצאה של ערבוב צבעים בפעולה, תגובה של צבעים עם מים או על משטחים חלקים לעומת דף, האצבע שהופכת למכחול, ועוד ועוד.
סמרטוט עם חומר ניקוי מסיר את יצירות האמנות - חברה שלי המליצה לבדוק את הצבעים קודם - בכדי לוודא שאכן יורדים ובכל מקרה, לא להשאיר אותם את הלילה.
אצלה נשארו מעט דמויות בפעם הראשונה אבל זה תלוי בסוג הצבע שנבחר, לא רעיל כמובן.
רעיון שנלקח מהגן האנתרופוסופי: סלסלה עם בדים בגודל 60*45 לערך, שלחלקם אימרת בד ניתנת לקשירה או גומי.
לנו יש גם כתרים נלווים. ואז, כיד הדימיון - מלכים, נסיכים ופיות. כשיש ילדים נוספים בבית זו בכלל חגיגה.
ולציביה, אחרי תקופת החגים אני חושבת שכדאי שתאמצי לך סדר [b]שבועי[/b] קבוע.
נשמע לי מאוד "נכון" לקחת את הנעשה בגנים האנתרופוסופיים ולהגיע למבנה שיקל עלייך ועל הילדה לדעת מה אתם עושים.
למשל, כל יום רביעי טיול לגינה - את יכולה לקבוע עם חברה או מטפלת בגינה שאתם אוהבים.
ילדים מאוד אוהבים לחזור למקומות, תמיד ימצאו דברים חדשים להתעסק בהם.
סדר שבועי משום חלוקת הימים לימים קבועים לעשייה זו או אחרת, יום ראשון הכנת מאפה ביחד (להתחיל בדברים קלים מאוד - גם לחסרי היכולת מביננו ולא רק לילדים :)),
יום שני הכנת חפץ תואם לעונה או החג המתקרב (רק לשם הדוגמא - בסתיו, איסוף וצביעת עלים), יום שלישי צבעי מים, יום רביעי טיול ויום חמישי תפירה/השחלת חרוזים.
מלאכות ועבודות שאת אוהבת תהיינה תמיד מוצלחות יותר.
אפשר לשאול גננת חברה ולדעתי ישמחו לעזור לך ולתת רעיונות.
"מעגל" שני הוא סדר היום עצמו: ארוחת בוקר,
עשייה כלשהי כפי שפורט למשך כשעה, משחק עצמאי של הילדה,
אחר כך סידורים - גם סידור הבית או איסוף צעצועים או כביסה, אחר כך סיפור, הכנה וארוחת צהריים, שינה, וכדו'.
בגיל הזה הם מתחילים להתעניין בילדים אחרים (וגם לחקות אותם כמובן) אז אם יש לך אפשרות לשתף ילדים הדבר חשוב.
אולי לשלב את זה בפעילויות אחר-הצהריים שלך שאז ניתן לשחק עם הילדים החוזרים מהגן.
יש גם את חוג החלפת האמהות שאת יכולה לברר אם יש מישהי מהאזור שלך
(שגם אם אינך רוצה להחלף איתה אולי תוכלו להעזר אחת בשנייה לסידורים כשאתן שוהות יחד במקום).
ברור שהדברים ניתנים לשינוי. אין צורך להצמד אל סדר קבוע ונוקשה ב-100%, אבל אם המסגרת קיימת וברורה, הבסיס טוב יותר.
בהצלחה,
ליבי