על שמאניזם

שליחת תגובה

אגדת המציאות עשויה להיות אחרת לחלוטין רק מעצם השינוי בהגדת המציאות
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: על שמאניזם

על שמאניזם

על ידי -פלוני_אלמונית* » 10 יוני 2014, 18:00

את המושג שמאני, הכרת רק היום. ונדמה שיצאתי למסע, כבר מזמן ועדיין. עד לרגע מסויים היה נדמה שאני מבינה את מה שאני קולטת. היום קיבלתי אישור. אבל ישנם דברים שטרם הצלחתי להבין עד הסוף והוא לפגוש את החיה.. מה המשמעות של זה ואיך... על חיה אחת שמעתי, אך טרם נפגשתי.. מה המשמעות גם של זה.. ממש זקוקה לעזרה, באמצע המסע..

על שמאניזם

על ידי סקאלד_מודרני* » 06 יולי 2010, 13:58

הדוגמאות שמתנסה העלתה כאן בסוף הדף (לעומת הפרוט הכללי יותר שכתבה בתחילתו, לדוגמא) עושים עוול לכלי הזה.

לא מסכים.
אני חושב שזה נפלא כאשר אדם משתמש במסע השאמאני ככלי מעשי לשיפור חייו. זה לא משנה אם הוא פותר בעזרתו טראומת ילדות שגורמת לו לסרטן, או מלמדת אותו איך להיות קצת יותר מאושר ביום יום.

על שמאניזם

על ידי אפרת_מ* » 21 דצמבר 2008, 13:32

גם אני חושבת שצריך לשנות את שם הדף למסעות שמאניים - שמאניזם זה יותר ממסעות.

הספר שלוש עשרה האימהות הקדומות של השבט של סאמס תורגם לעברית כבר מזמן.
בנוסף יש ספר של הוצאת פראג על מסעות שמאניים: לשיר את הנשמה הביתה. http://prag.publishing.googlepages.com/לשיראתהנשמההביתה
מתוך דף הספר בהוצאה: "הספר מציג הנחיות לעריכת מסעות שמניים בעזרת אמצעים ומדריכים שונים - חלקם בעזרת ריקוד ושירה, חלקם באמצעות מפגש עם מדריכים רוחניים, מפגשים עם חיות, עם חוכמת הצמחים ועוד. בספר יש גם הנחיות לעריכת מסעות לשלושת העולמות - התחתון, האמצעי והעליון - ופירוט כיצד לרתום מסעות אלו למטרות שונות."
אגב, אם קונים ישירות מפראג זה תמיד זול יותר..

תומר פיין כולל הרבה פעמים בסדנאות שלו מסעות שמאניים. ורב המסעות שעשיתי היו איתו.
הדוגמאות שמתנסה העלתה כאן בסוף הדף (לעומת הפרוט הכללי יותר שכתבה בתחילתו, לדוגמא) עושים עוול לכלי הזה.

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 21 דצמבר 2008, 00:18

די קצרה בזמן אבל אתן דוגמא פשוטה יחסית:
שאלתי, במסגרת מסע על נושא מסוים, מה לעשות ברגעים בהם אני מבולבלת, והם (החיות) אמרו לי - ברגעים כאלה את צריכה להקשיב למוזיקה שאת אוהבת, ממש להקשיב, או להתבונן בטבע, לפרטי פרטים.
הרעיון כאן הוא לצאת מהבלבול, מהמחשבות שלי, ולהתמקד במשהו חיצוני, נעים, אובייקטיבי.

אכתוב עוד בהמשך.

על שמאניזם

על ידי נחל_לבן* » 20 דצמבר 2008, 09:23

גם אני אשמח מאד לשמוע עוד.
@}

על שמאניזם

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 19 דצמבר 2008, 23:12

מתנסה
אני אשמח אם תפרטי עוד.

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 18 דצמבר 2008, 22:44

היום עשיתי את המסע השמאני האחרון בסדרה של מסעות (הראשון היה לפני חצי שנה בערך).
מה למדתי? ברפרוף קצר: היו לי כמה מסעות ריפוי, למדתי מה זאת אהבת אמת (למעשה, מה זו אהבה בכלל), מה לעשות ברגעים שאני מבולבלת, איך להתמודד עם כעסים יותר טוב, איך לסמוך יותר על אנשים, תכונות שיש לי ואני יכולה יותר לפתח אותן..
אני יכולה לפרט עוד, אם מישהו רוצה

על שמאניזם

על ידי סקאלד_מודרני* » 16 אוקטובר 2008, 18:52

מתנסה-
זו שאלה שקשה לי לענות עליה.
סביר להניח שבגלל שזה ממלא את כל חיי, בגלל שזוהי שליחות ובעיקר בגלל שכמעט בלתי אפשרי עבורי למתוח את הקו שמפריד בין חיי לבין העבודה שאני עושה.
ארחיב כאשר המוזה תנחת עליי.

מצטרף לקריאה-
כל מי שרוצה(ממין נקבה) להתנסות במסע שאמאני, והיא מאזור ערד, שתדע שאני הולך להעביר בהתנדבות קורס בסיס במסע שאמאני דרך עמותת 'כולנו אחת'.
זה הולך להיות מתישהו אחרי החגים. לא יודע מתי.
מי שמעוניינת להשתתף, נא להשאיר לי הודעה בדף האישי, ואני אחזור אליכם בעידכונים כשאדע את הזמן והמקום המדוייקים.

מעבר לכך-
אני מעביר הנחיה בסיסית במסע שאמאני לכל המעוניין\ת. כל מה שצריך זה לקבוע איתי ולהגיע אליי לערד.

על שמאניזם

על ידי יעל_חזון* » 16 אוקטובר 2008, 01:45

החיה שמלווה אותנו קיימת בתודעה, קיימת בהוויה, וקימת במציאות.
זה מזכיר את דבריו של קרלוס קסטנדה , כשהמתלמד איננו מבין היכן היה גופו בזמן שהוא עף.
כאשר אנו נחשפים למציאות הקיימת בתודעה קל לנו להבין שזה חלק מעולם הדמיון והמושגים שלנו,
אבל כשפוגשים חיה, יש לה תודעה נפרדת משלנו, אפשר לקבל ממנה הדרכה , ידע, השראה ,עצה ועוד ועוד
זה יכול להיות מציאותי כמו לקום לעוד יום חדש.
המפגש עם החיה משקף את מצבינו , את הפוטנציאל האגור בנשמותינו ובחיינו.

על שמאניזם

על ידי יעל_חזון* » 16 אוקטובר 2008, 01:21

באופן אישי החיות שפגשתי שינו את חיי.
אני חבה להן הרבה מהתפתחותי הרוחנית והארצית.
מסעות שמאנים יכולים להופיע גם בחלומות, באופן שאינו מונחה, וגם במציאות היום יומית, לאחר שאדם נכנס לעולם הזה, הוא עלול לפגוש נחש גם באמצע השדה ולא רק בתודעה.
עולם מופלא.

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 14 אוקטובר 2008, 20:53

אולי הוא עוד יעמוד בציפיות שהוא יוצר
סקאלד מודרני אתה גם יותר ממוזמן לשתף. איך זה מתבטא ששאמניזם בשבילך הוא דרך חיים?

על שמאניזם

על ידי סקאלד_מודרני* » 14 אוקטובר 2008, 19:22

למה לא לשמור על שם הדף לעת עתה? מי יודע, אולי הוא עוד יעמוד בציפיות שהוא יוצר.

על שמאניזם

על ידי גילית_ט* » 14 אוקטובר 2008, 08:53

ומה בדבר סדרת ספריו של קרלוס קסטנדה?
מומלץ כספר טוב אך לא בהכרח מומלץ כספר על שמניזם

שהשמאניזם אכן מקורותיו בפאגניות
שמאן פירושו איש מרפא, היה ויש בכל הדתות אפילו ביהדות,כבר מתקופות עתיקה

לי הדף נראה כמו הבלוג של מתנסה על מסעות השמאנים שלה, לכן הייתי חושבת על שם כמו בלוג מסע שמאני

על שמאניזם

על ידי אמא_של_דגיגונת* » 13 אוקטובר 2008, 20:02

את יכולה להמליץ לי על ספר למתחילים?
ומה בדבר סדרת ספריו של קרלוס קסטנדה?

על שמאניזם

על ידי סקאלד_מודרני* » 13 אוקטובר 2008, 14:27

מיכל שץ{{}}- תוקן! {@

על שמאניזם

על ידי גילית_ט* » 12 אוקטובר 2008, 19:01

מבחינת ספרים יש בעברית יש 13 אימהות של השבט
באנגלית
http://www.shamanism.dk/shamanism-drums ... books.html
יש בדף הזה המלצות על כמה ספרים ובכלל הסבר על שמניזם

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 12 אוקטובר 2008, 18:32

שמאניזם הוא תחום רחב
זהו, אני יודעת שיש עוד הרבה דברים. אני מתנסית רק במסע השמאני אבל אשמח לשמוע על דברים אחרים שנכללים תחת הנושא הזה ולכן הדף הוא שמאניזם בכללותו ולא המסע השמאני{{}}.
גילית ט{{}}, מה את מכירה? במה את התנסית?

על שמאניזם

על ידי מיכל_שץ* » 12 אוקטובר 2008, 17:12

עדי ברן - אתה יכול להקים קבוצה משלך
עדי זו היא. אני חושבת שהיא תשמח אם תתקן. תודה

על שמאניזם

על ידי גילית_ט* » 12 אוקטובר 2008, 15:59

מבחינתי אין ניגוד בין שמאניזם מודרני לדת

רוב הזמן אם לא כל הזמן, הדברים שנאמרים במסעות אינם חדשים - זוהי הדרך שבה הם נאמרים שגורמת להם להיות משכנעים

ממש לא מסכימה איתך, יש דברים שנאמרים במסעות שהם חדשים ומפתיעים כאחד, ודת, לא הייתי מקשרת לזה, אולי זה מה שחווית עד כה, אך אולי אם תמשיכי הלאה תופתעי ממידע מסוג נוסף שיגיע אלייך,
תודה על השיתוף
שמאניזם הוא תחום רחב, על מה את מחפשת ספר??

על שמאניזם

על ידי סקאלד_מודרני* » 12 אוקטובר 2008, 14:18

מתיישב על כיסא ומרגיש בבית

עדי ברן - את יכולה להקים קבוצה משלך. אם יש לך נסיון עם הטכניקה, אז פשוט תנחי אותה לאחרים ואז תוכלו לעבוד יחד תחת הנחיית הרוחות. אם אין לך נסיון איתה, זה משהו שאפשר לפתור מאוד בקלות :-)

מתנסה - בשבילי שאמאניזם זה כל כך הרבה יותר מהמסע השאמאני. קשה לי לכתוב מה זה בדיוק, אבל זה בגלל שבשבילי מדובר על אורח חיים.
חוצמזה, תודה על פתיחת הדף והשרינג שלך.

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 07 אוקטובר 2008, 13:38

הנה @}
עדי ברן אני לא יודעת לגבי ספר בעברית, אני מכירה את הספר באנגלית של המורה שלי (אין לי אותו). הוא נקרא The Magic of Shamanism (והמחברת Arvick Baghramian)

אני מקווה בהמשך לכתוב כאן ביתר פירוט על חוויות ושיעורים שלמדתי במסעות.

על שמאניזם

על ידי ביליק* » 07 אוקטובר 2008, 08:58

על שמאניזם

על ידי מיכל_שץ* » 07 אוקטובר 2008, 08:53

מעניין.

לא ידעתי היכן כדאי לחתוך שמאניזם, אז אולי השם ישתנה בהמשך
השם מאוד מבלבל (לקח לי יומיים להבין מה כתוב ובהתחלה חשבתי שבטח מדובר בדף בית אישי...)
לכן אני מציעה
המסע השמאני
מה דעתך?

על שמאניזם

על ידי עדי_ברן* » 07 אוקטובר 2008, 08:42

מתנסה מאד מעניין
אני בדיוק מחפשת קבוצת תירגול להצטרף אליה ברגע שיתפנה זמן
בינתיים מחפשת ספר טוב בנושא
את יכולה להמליץ לי על ספר למתחילים?

על שמאניזם

על ידי ב_עילום* » 06 אוקטובר 2008, 20:23

מעניין מה שכתבת. תודה.

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 06 אוקטובר 2008, 01:13

לבינתיים זהו.
הערה אישית - מבחינתי אין ניגוד בין שמאניזם מודרני לדת. למרות שהשמאניזם אכן מקורותיו בפאגניות, השמאניזם המודרני לא דורש טקסים כלשהם לפני המסעות או יותר מכך - אמונה בהם. אני רואה את זה יותר כחוויה רוחנית בה אני מגיעה למקום אחר בתודעה שלי וחווה שם דברים בצורה מסוימת שאינני יכולה לחוות בחיי היום-יום.
רוב הזמן אם לא כל הזמן, הדברים שנאמרים במסעות אינם חדשים - זוהי הדרך שבה הם נאמרים שגורמת להם להיות משכנעים :-)
במסעות החוויתיים יותר, כן יש עוצמה רבה לחוויה, ומבחינתי באמת שאין הרבה הבדל בין ממשותו של חלום לממשותה של חוויה שקרתה במציאות - ולכן גם החוויה של מסע שמאני ממשית באותה מידה. הרי חלום שמפענחים אותו יכול ללמד אותנו הרבה מאוד על עצמנו, מדוע שחוויה מודעת שכזו לא תלמד?

אני לא מטפלת בשיטה, בחודשים האחרונים אני בתהליך שחלק ממנו כולל מסעות שמאניים בנושאים שונים. אני מספרת וכותבת כאן מתוך הידע שלי, של מכרים ושל המורים שלי (במציאות ;-) לא הרוחניים)

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 06 אוקטובר 2008, 01:04

דוגמאות למסעות:
מסעות לעולם התחתון לריפויים שונים (טראומות, פגיעות)
מסע לעולם האמצעי לפגוש נשמה של מישהו (שקיים בהווה כאן ועכשיו, אבל במסע כזה ישנה אפשרות לשיחה ברמה יותר עמוקה מאשר זו המתאפשרת ביום-יום)
מסע לעולם העליון ללמוד על אהבה, אמת, צדק ועוד..

בתחילת המסע האדם אומר "אני יוצא למסע לעולם לבקש מהרוחות העוזרות שלי ___" - משתדלים שהמשימה תהיה ספציפית וכך נוכל לקבל תשובות ספציפיות ומדויקות.
בחלק מהמסעות אין מקום לשאלות - יש לחוות את המסע כמות שהוא ואח"כ לראות מה מבינים ומה לומדים ממנו לחיים, להבין את הסמלים שהופיעו וכיצד הם קשורים לחיים האישיים (למשל - אדם שואל מה הוא יכול ללמוד מהקשר עם X ובמסע רואה חפצים מסוימים כמו כדור, ובסימבוליקה של אותו אדם, כדור מסמל משחק והנאה - כך שהוא מבין שמהקשר עם X הוא לומד לגבי משחק והנאה).
במסעות אחרים יש מקום נרחב לשאלות וצריך לשאול שאלות (לפעמים ממש צריך להתעקש!) ואלו בד"כ מסעות לעולם העליון - מסעות בהם את מבקשת לדעת על נושא מסוים ולעיתים המסע הוא שיחה בינך לבין חיית העוצמה ולעיתים מראים סצנות מסוימות ואז יש לשאול (במהלך המסע) "מה זה אומר לגבי החיים שלי?" / "מה זה אומר לי?" / "למה אתה מתכוון כשאתה מראה לי את זה?" (הפנייה היא לחיית העוצמה או למדריך אחר שמופיע).

על שמאניזם

על ידי מתנסה* » 06 אוקטובר 2008, 00:54

הדף על שיטת NLP עשה לי חשק לכתוב על השיטה שאני מתנסית בה..

השמאניזם המודרני הוא שיטה טיפולית שברובה מתבססת על המסע השמאני.
המסע השמאני דומה מאוד לחלום - האדם רואה בעיני רוחו חפצים ואנשים, הוא חווה דברים שונים וכל אלה הם סמלים ומסרים לחיים הממשיים.
המסע מתנהל בעיניים עצומות, בשכיבה וברקע שומעים תופים (מתופף אמיתי או תופים מוקלטים, במקצב מסוים).
המסע מתחיל ממקום העוצמה שלך - מקום בטבע שהיית בו אי פעם וזוכרים אותו, אפילו מהילדות (יכול להיות מקום שכבר לא קיים..).
ממקום העוצמה ניתן ללכת לשלושה עולמות, כל אחד לפי מטרת המסע:
עולם תחתון - ריפוי
עולם אמצעי - שאלות על ההווה
עולם עליון - שאלות כלליות יותר

ישנן שלל אפשרויות למסעות אבל המסע הראשון יהיה "מציאת חיית העוצמה" קרי מסע לעולם התחתון ומפגש עם החיה שלך (בד"כ זו חיה אך לעיתים זה יהיה ענן או דבר אחר מעולם הטבע). החיה היא רוח עוזרת / אנרגיה / ישות גבוהה / מורה רוחני (כל אחד ופרשנותו).
עם החיה הזו עושים את שאר המסעות ולמעשה היא מורת הדרך במסעות, אותה פוגשים בתחילת המסע ואותה שואלים שאלות; לעיתים פוגשים מדריכים אחרים (חיות אחרות) שחלקם מופיעים למסע אחד וחלקם נשארים ומלווים בעוד מסעות.

חזרה למעלה