לא מעט שקראו את הספר\ים שואלים - עכשיו מה עושים.. למרות שלפעמים בלא מודע הם בוחרים בצורה אחרת ממקודם.. אז זהו עמוד
מעשי - מה אנו עושים עכשיו לאחר שקראנו את הספר\ים.
הספר נתן לי הרבה בהירות והתחזקות בנושאים רבים:
העקרונות עליהם פוקואוקה מדבר (
לגנן ולצמוח בהשראת פוקואוקה) - אליהם נחשפתי עוד מקודם - התחזקו אצלי - כשאני רואה את עצמי כחלק - אז באופן טבעי אני חושב פעמיים לפני שאני חושב שאני יודע טוב יותר מהטבע.. בין עקרונות החקלאות הטבעית על דרך השלילה: לא חורשים, לא מעשבים, לא מדשנים (גם לא בקומפוסט), לא גוזמים, לא מרססים, לא מטפלים במחלות. חלק קוראים לחלקאות הזו חלקאות של לא לעשות כלום... (do nothing farming). אז אני בהחלט מיישם את העקרונות האלה בצורה כמעט מלאה כשאני בגינה ובבר ואני רואה קשר ישיר בינה לבין האיזון שישמעאל מדבר עליו. חקלאות שמבוססת על הצעות לטבע - לא הכרחת הטבע.
עוד דבר הוא התזונא שלי - אם אני חלק שווה ובלתי נפרד מהטבע - אז כדאי שאני אסתכל על איך כלל קהילת החיים מתפקדת ויגביר את קולה לעומת קולה של אמא תרבות. כשכל חיה בטבע ניזונה ממזון חי, מקומי, עונתי, פשוט,ומגוון - לא היה לי קשה ללמוד מזה וליישם את זה בחיי. בהחלט יש אלמנט פוליטי בטבעונאות ותזונא ועליו אני בטח עוד ארחיב בהמשך..
מדור אהבה חופשית פוליאמוריה - אם אני מסתכל על רכושנות, אז בהחלט אני רואה מקום למודלים של מערכות יחסים שלא מזמינים בצורה כל כך ברורה את הרכושנות במקום את האהבה והשפע.
האבחנה בין קהילה לשבט גם היא הייתה חשובה - ולאחר שקראתי את הספר, בחרתי לשנות את הכותרת של האתר שלנו מ-in quest of future civilization ל-in quest of a new tribal culture.
הבנתי שאני מחפש שבט ולא קהילה. לקהילות יש נטייה להתבסס על תחומי עניין משותפים, פילסופיות ואמונות משותפות, ערכים משותפים.. כל אלה דינמים ולא משתלם לכפות אותם על אנשים שמשתנים או ילדים.. בשבט יש את האיכות של הקבלה של האנושיות - בדומה למשפחה - הקשר הוא קשר של לב ודם ולא של ראש. הוא השפיע עליי לחזור ולחקור את מודל החמולה לאחר ביקורים בעשרות קהילות אקולוגיות שונות בהן רוב האנשים התנתקו מהמשפחה המורחבת.
לקטות - (ראו
מדור לקטים) - אני במתכוון החלטתי לצרוך כמות ניכרת מהשפע שבבר - להשקיע קלוריה אחת (במקום 3 בחקלאות) לכל 5 קלוריות שאני מקבל. המשורר שבי מתעורר כשאני צריך לתאר את ההעצמה הרוחנית שאני חווה כשאני מלקט - במיוחד בצוותא - ובמיוחד כשזה ליותר מכמה שעות..
אני חושב שהעיסוק הבסיסי יותר במזון - איך לגדל והאם לגדל - מה ואיך לאכול - אלו אחד הדברים שחוזרים לאורך הספרים של קווין ונראה לי רעיון לא רע דווקא להתחיל שמה ולא כמו שדניאל קווין מציע במאמרים שונים וב"מעבר לציוויליזציה" - לנהל תאגידים וחברות של מוצרים ושירותים בצורה שבטית יותר..
טוב זהו להפעם.
לא מעט שקראו את הספר\ים שואלים - עכשיו מה עושים.. למרות שלפעמים בלא מודע הם בוחרים בצורה אחרת ממקודם.. אז זהו עמוד [b]מעשי[/b] - מה אנו עושים עכשיו לאחר שקראנו את הספר\ים.
הספר נתן לי הרבה בהירות והתחזקות בנושאים רבים:
העקרונות עליהם פוקואוקה מדבר ([po]לגנן ולצמוח בהשראת פוקואוקה[/po]) - אליהם נחשפתי עוד מקודם - התחזקו אצלי - כשאני רואה את עצמי כחלק - אז באופן טבעי אני חושב פעמיים לפני שאני חושב שאני יודע טוב יותר מהטבע.. בין עקרונות החקלאות הטבעית על דרך השלילה: לא חורשים, לא מעשבים, לא מדשנים (גם לא בקומפוסט), לא גוזמים, לא מרססים, לא מטפלים במחלות. חלק קוראים לחלקאות הזו חלקאות של לא לעשות כלום... (do nothing farming). אז אני בהחלט מיישם את העקרונות האלה בצורה כמעט מלאה כשאני בגינה ובבר ואני רואה קשר ישיר בינה לבין האיזון שישמעאל מדבר עליו. חקלאות שמבוססת על הצעות לטבע - לא הכרחת הטבע.
עוד דבר הוא התזונא שלי - אם אני חלק שווה ובלתי נפרד מהטבע - אז כדאי שאני אסתכל על איך כלל קהילת החיים מתפקדת ויגביר את קולה לעומת קולה של אמא תרבות. כשכל חיה בטבע ניזונה ממזון חי, מקומי, עונתי, פשוט,ומגוון - לא היה לי קשה ללמוד מזה וליישם את זה בחיי. בהחלט יש אלמנט פוליטי בטבעונאות ותזונא ועליו אני בטח עוד ארחיב בהמשך..
[po]מדור אהבה חופשית פוליאמוריה[/po] - אם אני מסתכל על רכושנות, אז בהחלט אני רואה מקום למודלים של מערכות יחסים שלא מזמינים בצורה כל כך ברורה את הרכושנות במקום את האהבה והשפע.
האבחנה בין קהילה לשבט גם היא הייתה חשובה - ולאחר שקראתי את הספר, בחרתי לשנות את הכותרת של האתר שלנו מ-in quest of future civilization ל-in quest of a new tribal culture.
הבנתי שאני מחפש שבט ולא קהילה. לקהילות יש נטייה להתבסס על תחומי עניין משותפים, פילסופיות ואמונות משותפות, ערכים משותפים.. כל אלה דינמים ולא משתלם לכפות אותם על אנשים שמשתנים או ילדים.. בשבט יש את האיכות של הקבלה של האנושיות - בדומה למשפחה - הקשר הוא קשר של לב ודם ולא של ראש. הוא השפיע עליי לחזור ולחקור את מודל החמולה לאחר ביקורים בעשרות קהילות אקולוגיות שונות בהן רוב האנשים התנתקו מהמשפחה המורחבת.
לקטות - (ראו [po]מדור לקטים[/po]) - אני במתכוון החלטתי לצרוך כמות ניכרת מהשפע שבבר - להשקיע קלוריה אחת (במקום 3 בחקלאות) לכל 5 קלוריות שאני מקבל. המשורר שבי מתעורר כשאני צריך לתאר את ההעצמה הרוחנית שאני חווה כשאני מלקט - במיוחד בצוותא - ובמיוחד כשזה ליותר מכמה שעות..
אני חושב שהעיסוק הבסיסי יותר במזון - איך לגדל והאם לגדל - מה ואיך לאכול - אלו אחד הדברים שחוזרים לאורך הספרים של קווין ונראה לי רעיון לא רע דווקא להתחיל שמה ולא כמו שדניאל קווין מציע במאמרים שונים וב"מעבר לציוויליזציה" - לנהל תאגידים וחברות של מוצרים ושירותים בצורה שבטית יותר..
טוב זהו להפעם.