עוברים לגור בים המלח

שליחת תגובה

גילוי התפקיד הספציפי שמקנה לך שמחה ולעולם ברכה, הוא חלק מהתפקיד עצמו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: עוברים לגור בים המלח

עוברים לגור בים המלח

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 אפריל 2018, 07:49

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם. אני מתעניינת במעבר לאזור ים המלח. הילדים שלי גדולים ואני רוצה בית קטן באזור. באתרי הנדלן לא מצאתי דבר. אשמח לשמוע היכן כדאי לחפש.
תודה

עוברים לגור בים המלח

על ידי נותנת_אור* » 29 נובמבר 2012, 12:05

הבהרה: אני גמישה - מוכנה גם להכיר אנשים ישנים* נחמדים (נמים, ותיקים וכיו"ב).

עוברים לגור בים המלח

על ידי נותנת_אור* » 29 נובמבר 2012, 12:03

מישהו גר באיזור עין גדי? אני עוברת לאיזור ואשמח להכיר אנשים חדשים ונחמדים.
פתוחה גם להכיר יעלים ושאר בע"ח ידידותיים.
ברכות שלום יתקבלו בברכה במייל שמצוין בדפבית. @}

עוברים לגור בים המלח

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 נובמבר 2012, 11:24

נוב שלום, ההתיישבות בים המלח ממשיכה בתנופה גדולה. נווה זוהר, מההודעה הקודמת, ממוקם במועצה אזורית תמר - המועצה הדרומית בים המלח.
במועצה אזורית מגילות - המועצה הצפונית - ממשיכים לקלוט בכל אחד מישובי המועצה - מוזמן/מוזמנת להכנס לאתר המועצה ולהתעדכן.
אם רוצים פרטים ראשוניים אפשר ליצור איתי קשר במייל [email protected]

עוברים לגור בים המלח

על ידי נוב* » 07 אוקטובר 2012, 21:10

האם זה רלוונטי הרי כל המידה מתייחס לרכישת שטחים עד שנת 2009?
זה דווקא מעניין אותי לקנות שם מגרש אם זה בכלל אפשרי

עוברים לגור בים המלח

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אוקטובר 2012, 01:23

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כל מה שרציתם לדעת על התיישבות בים המלח באתר של הישוב היחיד בים המלח (כל השאר זה קיבוצים או מושבים)
www.neve-zohar.co.il - ישוב נווה זוהר, ישוב קהילתי עם חוף פרטי
אצלנו אין וועדות קבלה, לא אפליה ולא נעליים.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 18 ינואר 2010, 11:14

שלום לך אלמונית, קודם צר לי על הרושם הקשה שהותירה עליך החברה בישובי צפון ים המלח. אני לא יודעת מתי הייתם פה ועם מי נפגשתם. אני רק יכולה לציין, שלפחות ביישוב בו אני גרה, חיים גם כאלה שהם לא יהודים (בני זוג של יהודים כשרים) וגם לא יהודים החיים בגפם, שלא לדבר על מתנדבים מחו"ל ועובדי חוץ, החיים בקרבנו ואף בארועים קהילתיים כאלה ואחרים, אנו שמחים יחד ומדברים הרבה עם הידיים.....
אני מניחה שהמידע הזה לא ישנה את הרושם הקשה, אבל בכל זאת היה חשוב לי להעלותו.

עוברים לגור בים המלח

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 ינואר 2010, 15:45

אני ובעלי הלא יהודי לא התקבלנו לאף אחד מישובי צפון ים המלח. נישארנו עם רושם קשה של חברה גזענית וסגורה. כל פעם שאני עוברת ת שם בדרך דרומהאני מצטמררת.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 17 ינואר 2010, 10:48

מתוך מכתבו של אודי אייזק - מנהל מחלקת חינוך במועצה אזורית מגילות-ים המלח:

"שלום רב.

בשנים האחרונות עסקתי בסיכום מידע שנצבר על ההיסטוריה של ההתיישבות בים המלח.

לאור התמורות שאנו חווים בנושא עתיד ההתיישבות שלנו, החלטתי להעלות את החומר כולו לאינטרנט, על מנת שיהיה זמין לציבור הרחב.
החומר מוצג בשני אתרי "בלוג" (יומן) נפרדים: אחד עוסק בהיסטוריה בפרקים לפי לוח הזמן, והשני בנוי כמסלול טיול מירושלים לצפון ים-המלח.

בימים אלה הושלם החלק העוסק בסקירה ההיסטורית. החלק השני מוכן בחלקו, וגם אותו ניתן לראות ברשת. הפרקים מלווים בתמונות מתאימות.
אתם מוזמנים לעשות במידע שימוש, ולהעיר הערות דרך האתר לכל פרק בנפרד (יש אפשרות לשלוח תגובות בתחתית העמוד של כל פרק).

חיבורים ישירים:
מסע היסטורי לים-המלח -
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.as ... adseabook1

מירושלים לצפון ים המלח – מסע אישי
http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.as ... adseabook2


החומר הוכן בסיוע של דניאל ארנן, חבר גרעין פאתוס, הנוער העובד והלומד.


בברכה,
אודי איזק
מנהל מח' חינוך"

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 27 דצמבר 2009, 08:43

שלום לכולם, מזמן לא ביקרתי באתר........אני מצרפת את מכתבו של מוצי (ראש מועצת מגילות-ים המלח), שהתקבל אצלנו בימים האחרונים.


"לכל תושבי המועצה האזורית מגילות ים-המלח – שלום רב
החלטתי לכתוב מכתב אישי זה אליכם, לאור תחושת הבלבול ואי הוודאות שחשו חלק מאיתנו עם קבלת צווי הקפאת הבנייה.
בכ"ט בנובמבר 1947 חגגו דוד בן גוריון וחבריו במלון בצומת הלידו. מעט אחר כך קיבלו תושבי בית הערבה את ההחלטה הקשה על הקריעה מהבית, כדי שלא להכביד על היכולות המוגבלות של הצבא הצעיר של מדינת ישראל הטרייה.
ב-19 השנים בהן היה צפון ים-המלח תחת השלטון הירדני הוא מעולם לא סופח כחלק מירדן. הוקמו מבנים ששימשו את בית המלוכה והצבא אבל לא נקבעה כאן התיישבות קבע.
ב-1967 עם חזרת השטח לשליטה ישראלית הוקמה קלי"ה שהייתה ליישוב הקבע הראשון באזור מאז ימי בית שני, ואחריה נוסדו מצפה שלם, אלמוג, ורד יריחו, בית הערבה החדשה ולבסוף גם אבנת.
תחושת השליחות, החדשנות, ההרפתקנות והאחריות שלנו כשליחי ההתיישבות העובדת על אדמה שנחשבה מקוללת מזה מאות שנים, לא ניתנת לתיאור במילים.
רק מי שחווה איך מתוך השממה עלו שטחי חקלאות, איך תמרי המג'הול המפורסמים בכל העולם הפכו לענף חקלאי מודרני, איך קמו מפעלים בינלאומיים כמו אהבה ואורמת – יכול לחלוק את החוויה הראשונית הזאת.
יחד בנינו כאן מערכת חינוך לתפארת, תמיכה קהילתית שמוכיחה את עצמה מדי יום וגם בשעות מבחן, גידלנו ילדים שהראשונים מביניהם כבר חוזרים לגור כאן כדור שני, פיתחנו אתרי תיירות ואירועי תרבות הסוחפים לכאן אלפי אנשים מדי שנה, וכל זאת תוך שמירה על איכות חיינו, קצב שפוי, ועל הטבע המופלא המעניק לנו השראה והרבה הנאה.
ההתיישבות בים-המלח פותחה על בסיס החלטות ממשלות ישראל לדורותיהן. התיישבות זו נשענת על קונצנזוס רחב בציבור הישראלי כולו, קונצנזוס האומר שים-המלח הינו חלק טבעי משטחי מדינת ישראל ומהווה את חגורת הביטחון והכלכלה המזרחית שלנו.
עבורנו ים-המלח הוא ים של הזדמנויות וים של שלום.
אנחנו ממשיכים גם בתנופת ההתיישבות במועצה. דלתותינו פתוחות בפני אנשים המחפשים איתנו את העתיד, את החופש המדהים ואיכות החינוך לילדים, בפני אלו שרוצים להגשים יוזמות ולחלוק איתנו חלומות. אנו רואים כאן את עתידנו ועתיד ילדינו, כאנשי שלום.
ים-המלח הוא מיקרוקוסמוס של התהליכים המתרחשים במזרח התיכון כולו. חלקם מתנהלים ללא קשר אלינו, חלקם משפיעים עלינו ועל חלקם אנחנו משפיעים.
מ.א. מגילות, שיזמה והובילה את השתתפות ים-המלח בתחרות 7 פלאי עולם, היא זו שהחתימה את ירדן ואת הרשות הפלשתינאית כך שים-המלח יוכל לעלות לשלב הגמר בתחרות. בכך הפכנו לאחד מהגורמים היחידים בעולם שהצליחו לרתום את ישראל, ירדן והרשות הפלשתינאית לשיתוף פעולה של חזון משותף. זוהי דרכנו וזוהי אמונתנו. כי רק מי שאכפת לו מעתיד האזור יש בידיו את הכוח לשמור עליו.
ים-המלח הוא אחד מהעוגנים התיירותיים המשמעותיים של מדינת ישראל – הן לתיירות פנים והן לתיירות נכנסת. אין ים נוסף כזה בעולם, ואנחנו מחויבים לשמור עליו עבורנו ועבור הדורות הבאים.
ההחלטה על עתיד שטחי המועצה נמצאת בידי ממשלת ישראל, ואנו פועלים מול שריה ובכיריה על בסיס יומיומי.
אבל בעת הזאת כולנו, כל תושבי המועצה, שליחי הסברה, כי עתידה של מדינת ישראל ייקבע גם על פי דעת הקהל הישראלית והעולמית.
במפגשים עם קולגות, חברים, משפחה, ספקים ולקוחות חשוב להפיץ את המסר: הסבירו והדגישו את היתרונות והחשיבות בשמירת צפון ים-המלח כדרך המלך בין ירושלים לעמאן, ספרו את סיפור ההתיישבות כאן בתחילת המאה ה-20, את הגשמת החזון של הפיכת הקללה לברכה, וכן, ספרו גם על פינה של שפיות ורוגע בתוך קצב החיים המשוגע.
אנחנו קהילה מגובשת שביחד עברה לא מעט במהלך השנים.
אל מול עינינו צריכה לעמוד עיקשותם של משה נובומייסקי, מוסיה לנגוצקי יהודה אלמוג וחברי בית הערבה ההיסטורית, שלמדו לאלף את הטבע, לרתום מאות עובדים יהודים וערבים למאמץ משותף, וגם אם הפסידו לפעמים בקרב – ניצחו בראיה לטווח הארוך. בלעדיהם לא היינו לומדים לגדל ירקות באדמת המדבר.
הצעדים שצעדנו בעקבותיהם לימדו אותנו, שכאשר המצב נהיה קשה – עלינו לאחד את השורות.
אני מאמין שגם הפעם נצליח לשמור על הגיבוש בינינו ולשדר את החוזקה הזאת גם כלפי חוץ.


שלכם
מוצי דהמן
ראש המועצה האזורית
מגילות ים המלח"

עוברים לגור בים המלח

על ידי שרון_של_שחר* » 31 דצמבר 2008, 21:32

היי תגלת
יש אפשרות להתכתב איתך במייל (קצת יותר פרטי מפה) לגבי החיים אצלכם?
לי זה חלום ישן , לבן זוגי לא אבל הוא פתוח לשינויים
כמובן שהדבר המטריד הוא עניין הפרנסה.

אז אם זו לא טרחה יותר מאשמח
תודה,שרון sbtrip2003at yahoo.com

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 18 נובמבר 2008, 14:42

הי ורד,
באמת תהיתי מי מקליה מסתובבת באתר, שעדיין לא נתקלתי בה.....גם אני אשמח להכיר.
אני שמחה שהצלחתם ליצור קשר ומקווה שתהנו בחילופים.

עוברים לגור בים המלח

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 נובמבר 2008, 21:58

שלום תגלת/ שירי
שיתוף הפעולה הצליח!
ראיתי את השלט בכלבו - לקח לי שניה להבין שזו אני ודי הופתעתי אבל כל הכבוד. תגלת - שמי ורד - אנחנו גרים בשכונה הקהילתית בקליה, אשמח להכיר.
שירי - אצור איתך קשר מחר. תודה.

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 13 נובמבר 2008, 19:36

למה לא ? רעיון טוב. תודה מראש. אולי
שירי בן דב מעין הוד שכחה את שמך ואיבדה את מספר הטלפון, מחפשת אותך בנוגע להחלפת בתים . תמצאי אותה באתר "באופן טבעי".

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 13 נובמבר 2008, 15:28

זו לא טרחה בכלל (אני עובדת בקליה אבל לא מכירה את כולם). אני יכולה לשים מודעה בכל בו, משהו בנוסח:
"חילופי בתים
שירי מעין הוד מחפשת אותך באתר באופן בדף עוברים לים המלח"
אולי זה יעזור?
אם את מעוניינת תעדכני אותי.

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 13 נובמבר 2008, 15:10

ממש לא זוכרת. רשמתי את המספר שלה באיזה שהוא מקום וזה אבד לי. אולי זו שרי. את יכולה לברר איתה? או אם זה לא היא, אולי יהיה לה רעיון מי כן? סליחה על הטירחה...

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 13 נובמבר 2008, 14:20

שרי (סגול ב-ש) נשמע לך מוכר???

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 13 נובמבר 2008, 14:06

תודה מראש על מאמציך

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 13 נובמבר 2008, 13:13

האמת, האין לי מושג. אני לא נתקלתי. אני אנסה לברר ואם אצליח אעדכן אותך.

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 13 נובמבר 2008, 12:59

היי תגלת, תוד על תגובתך. זו מישהי שהגיעה דרך האתר. מי יש בקליה שגולשת באתרנו?

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 13 נובמבר 2008, 12:14

הי שירי,
אני לא מקליה אז אני לא יכולה לדעת במי מדובר. אולי תנסי להתקשר למזכירות בקליה ושם אפשר להפיץ הודעה לכולם - הטלפון של המזכירות 9936222 - 02.
מקווה שזה עוזר.......

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 09 נובמבר 2008, 20:32

מי זאת שהתקשרה אלי והציעה לי חילופי בתים עין הוד תמורת קליה? איבדתי ת'טלפון שלך ולא זוכרת את שמך.... סליחה... בבקשה תתקשרי אלי- 050-3503579 , רוצה שנחפש תאריך שנוח לכולנו.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 04 ספטמבר 2008, 09:54

חן חן, איזה מהם? יש שניים............אני אמסור לשניהם!?

עוברים לגור בים המלח

על ידי גלית* » 24 אוגוסט 2008, 22:46

הבטחתי ואני מקיימת, נשיקות ליפיוף הבוגר שלך.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 24 ינואר 2008, 10:15

בואו לחיות איתנו במקום הקסום ביותר בעולם,
בפורים יתקיים אירוע "לגלות את מגילות", כל המעוניין לקחת חלק בארוע מוזמן ליצור קשר עם הישובים הקולטים או עם מחלקת הצמיחה הדמוגרפית במועצה.
פרטים באתר המועצה -
http://www.dead-sea.org.il

עוברים לגור בים המלח

על ידי שירי_בן_דב* » 13 ינואר 2008, 08:12

לתושבי איזור ים המלח באתר
אני גולשת ותיקה באתר, שמאוד אוהבת אם איזורכם. אני מחפשת מישהם באיזור שלכם שמעוניינים בחילופי בתים. יש לנו בית יפה מאוד בכפר האומנים עין הוד, משקיף לים, בתוך ואדי פראי, מהדלת האחורית יוצאים לשבילים מסומנים ומקסימים של החברה להגנת הטבע. עין הוד זה כפר קטן עם הרבה גלריות לאומנות יפות, מסעדות ואוירה. החופים הכי יפים לאורך הים התיכון נמצאים ממש קרוב. בקיצור, מקום מומלץ לחופשה.
האם יש מישהו מבין הקוראים שזה מעניין אותו? או שמישהו מוכן לשים מודעה על לוח המודעות ביישוב? הכוונה היא קודם כל באופן חד פעמי, ואחר כך, אם זה מתאים, אז מידי פעם. בתודה מראש- שירי

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 20 נובמבר 2007, 11:31

ההיסטוריה האנושית של ים המלח

http://www.dead-sea.org.il/?CategoryID= ... 333&Page=1

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 15 אוקטובר 2007, 10:20

אפשר לציין בדף שהתחלת הדיון היא בדף הזה, תקראי על איריס יוטבת אם בא לך, זה ממש מעניין.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 15 אוקטובר 2007, 09:09

האמת, אני חושבת שאצליח לפתוח דף חדש, אבל לא יודעת איך מעבירים אליו את כל מה שכתבנו ודיברנו בעניין. אני יודעת שמסתובבים באתר כאלה שממש מתמצאים, אבל קשה לי להזכר מי אלה.....יש לך מושג? אולי פשוט נפתח דף חדש בשם מצלים את ים המלח, ונדון שוב?!?!?!

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 14 אוקטובר 2007, 19:01

הי חזרתי,
את יודעת איך עושים את זה? אפשר להעתיק לשם את הדיון שלנו.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 14 אוקטובר 2007, 08:18

גם אני חזרתי אחרי מספר ימים.............
אכן לא התפתח דיון בנושא ים המלח בשום דף בוא אני כתבתי משהו בנושא (כל מני דפים). אולי באמת כדאי לנסות........

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 12 אוקטובר 2007, 19:29

אני מקפיצה,
המעוררון שואל: מה את רוצה?
אני רוצה יותר יחס למצב של הים המתוק [מלוח] שלנו, אולי כדי להעתיק את הדיון הזה לדף חדש שנפתח, להציל את ים המלח?
מה דעתך תגלת?
אני נוסעת לסוף שבוע ברגע האחרון למרות שזקוקה מאוד לזמן בית, אז תשאירי פה תשובה ונדבר כשאני אחזור.

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 10 אוקטובר 2007, 16:01

איריס יוטבת, יש עליה כתבה, היא ארגנה את החיבוק הגדול מסביב לכנרת, הכתבה מספרת שהיא אישה מאוד מיוחדת,
מאוד באופנית, סביר להניח שהיא כאן, שווה לקרוא,אם מישהו יודע איך עושים קישורים.

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 10 אוקטובר 2007, 15:01

אני לא טובה בזמנים, החיבוקמסביב לכנרת, לפני שנתיים, שלוש?
נראה אם אפשר למצוא על זה משהו באינטרנט...

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 10 אוקטובר 2007, 14:57

ג-ד-ו-ל
וואו את לא מבינה איזהתענוג לשמוע אותך

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 10 אוקטובר 2007, 14:22

עשית לי צמרמורת...........
נכון, בירידות מירושלים לכיון ים המלח יש את הסיבוב האחרון (שלאחרונה עובר שיפוצי הרחבה וחציבה בהרים לבניית הכביש), שבו פתאום, אחרי הרים מימין ומשמאל וכלום מסביב, נפרשת כל בקעת הירדן (כולל ים המלח) מול העניים. כל פעם שאני נוסעת שם, אני נפעמת מחדש (גם בלילה, שאז רואים את כל האורות כולל האורות של ירדן).........
איזה כיף לגור פה..........

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 10 אוקטובר 2007, 13:41

וואו תגלת קראתי עכשיו את כל הדף
כי המדבר עושה לי משהו בבטן, בלב, ברגליים, בראש, בכל הגוף.

בשבילי המדבר, נוף הבראשית העוטף מסביב, הוא הבית.

קילומטרים מסביב אין כלום פרט למדבר העצום, נוף בראשית אמיתי

וחזרתי למקום שבו אני מרגישה הכי בבית.

ועוד ועוד, הנה מצאת לך עוד משוגעת על מדבר יהודה והאיזור, כל פעם שאנחנו חוזרים הביתה, בירידה יש נקודה שבה בידיוק מתחיל המדבר ואני מתחילה להתרגש וכשאנחנו קופצים לים המלח איך שמתרוממים מימיננו ההרים ההזויים ונפרש משמאלנו הים המרהיב אני חווה את הלב נפתח ומתרחב.

אהבה

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 10 אוקטובר 2007, 12:58

איזה כיף לקרוא אותך........
אני מקווה שעוד אנשים יצטרפו לקריאה (גם כאלה שלא גרים באזורינו).
אני לא מכירה את החיבוק של הכנרת (מתי זה היה?) אבל נשמע בהחלט מרענן. אגב, אני חושבת שבשנה שעברה או לפני שנתיים אורגן "סובב ים המלח" - רוכבי אופניים מכל העולם התכנסו במקום הנמוך ביותר (שנהייה נמוך יותר מיום ליום), ורכבו מסביב לים המלח (כולל בשטחי ירדן, שגם שם יש חופים קסומים ואפילו מלון שנבנה באחד החופים והבריכה שלו מתמזגת בצורה מדהימה עם האגם - אני אחפש את התמונות ואולי אצליח להוסיף אותן), אז זה היה מוצלח ואולי אפילו הצליח לעורר קצת מודעות למה שקורה פה.....אבל.....
מה שכן חייבים לציין, שמתחילים לשמוע בתקשורת התייחסות למפלס ים המלח - יוזמה מבורכת מצד כל הגורמים.
כן ירבו האנשים שאכפת להם..............

עוברים לגור בים המלח

על ידי אהבה_טהורה* » 10 אוקטובר 2007, 12:49

מה יהיה עם ים המלח?
אומרים שנשארו לו תשע שנים לגסוס,אתם יכולים לדמיין לעצמכם שהילדים שלכם לא יכירו את ים המלח?
שתספרו להם שפעם היה פה ים כל כך קסום במקום הכי נמוך בעולם שכשנכנסת אליו הוא הרים אותך למעלה, והם יאלצו להאמין לכם, אבל זה ישמע כמו: פעם היה איש שמביא את החלב הביתה בבקבוק זכוכית ובגרוש היה חור ולאבוקדו היה טעם של אבוקדו.
ים המלח, מדבר יהודה בעיני המקום הכי מדהים בעולם: המקום הכי נמוך בעולם, יש יותר חמצן,פחות קרינה, מים מינרליים יורדים מההרים, בוץ שחור שמטהר את הדם והעור,ים המלח חמים ומציף אותך כמו עובר ברחם ומשחרר את כל השרירים בגוף, אחד המקומות האחרונים בארץ שאפשר להקים בהם זולה ולחיות גם בקומונות שלמות ואף אחד לא יבוא לסלק אותך, מקום כל כך אהוב שלא משנה כמה אנשים חסרי מודעות יזבלו אותו, תמיד יעברו בו כמה אנשים נחמדים וכבמטה קסם ינקו אותו ברמה כזאת שאפילו את המדורות הם ימחקו ואת האבנים יפזרו .
אולי נארגן חיבוק סביב ים המלח בשיתוף עם ירדן, את הכנרת החיבוק הגדול הציל ואחרי שנים שהיא היתה בשפל היא פתאום התמלאה על גדותיה וממש שפעה מרוב אהבה.
נו אז מה אתם אומרים רוצים לחבק את הים המלוח?

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 10 אוקטובר 2007, 12:24

שלום לכולכם - אני מצרפת קישור לכתבה שפורסמה היום באינטרנט בנושא ירידת מפלס ים המלח.

http://news.msn.co.il/news/BusinessComm ... 011700.htm

אני קוראת לכולם בקריאה נרגשת - אנא חיתמו על העצומה לעצירת ירידת מפלס האגם המדהים הזה. מצ"ב קישור -

http://www.dead-sea.org.il/?CategoryID= ... 239&Page=1

אני מתגוררת בקיבוץ אלמוג בצפון ים המלח ונחרדת מהמחשבה שעוד כמה שנים ים המלח יהפוך לשלולית.......עצוב שבעית ירידת המפלס ידועה כל כך הרבה שנים ופתרונות אין.....
אולי העצומה תעזור.........

יום נעים לכולכם

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 26 ספטמבר 2007, 08:19

מתוך אתר מועצה אזורית מגילות-ים המלח:
  • אירוע קליטה "לגלות את מגילות" יתקיים ביום חמישי, 6.12.07, נר שני של חנוכה בכל יישובי המועצה האזורית מגילות ים המלח.
זו ההזדמנות שלכם לפגוש את היישוב, את הקהילה, משפחות נוספות שמתעניינות בחיים חדשים, וגם - את הקהילה האזורית של יישובי ים המלח.
שריינו את התאריך! פרטים בהמשך..*

מצ"ב קישור לאתר המועצה - http://www.dead-sea.org.il

עוברים לגור בים המלח

על ידי נוה_ודניאלה* » 30 ינואר 2007, 08:50

הי תגלת,
קראתי את מודעתך בכיכר השוק,
סבבה לדעת שיש אנשים שגרים בים המלח ואכפת להם.
בן זוגי היקר אחראי על כל החנוך הסביבתי במרחב ים המלח (אנחנו גרנו במצוקי דרגות תקופה)ומחפש בנרות תומכים מהמקום למען אקטיביזם סביבתי.
אמנם ה וא עובד בעיקר עם ילדים אבל תמיד צריך תמיכה מהמבוגרים.
את גרה בקליה או באלמוג?
שתפי אותנו בדף הבית שלנו ונראה איך אפשר לעבוד יחד!
דרך אגב יש לך ילדים ביסודי?
בהצלחה

עוברים לגור בים המלח

על ידי הדייג* » 28 ינואר 2007, 09:47

תגלת תודה רבה לך על המידע.שיהיה לכולנו שבוע מלא אהבה.(מזאת שאיתו).

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 28 ינואר 2007, 09:43

שלום דייג,
מהברורים שעשיתי הומלץ לא להכנס בזמן ההנקה לבריכות המים החמים מאחר והדבר מעלה את לחץ הדם, יכול לגרום להפרשה מוגברת של חלב או לגודש. לים המלח, לעומת זאת, ניתן להכנס בזמן ההנקה ללא חשש.
מקווה שהמידע עוזר.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 25 ינואר 2007, 14:28

למי שאכפת - בואו לקרוא מה קורה לים המלח - המקום הנמוך ביותר בעולם הולך ונעלם.....
ים המלח מתייבש - האזור המדהים הזה יהפוך עם השנים לשלולית....
צריך להרים את הכפפה ולהראות שאכפת גם ממפלס ים המלח (לא רק ממפלס הכנרת) וצריך שהחבר'ה בחלונות הגבוהים יבינו את חומרת העניין ואת ההפסד הכרוך בזה (לא הפסד כספי, חלילה)

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-4548,00.html

לדייג - אני עדיין בברורים, ברגש שתהיה תשובה, אדווח.

עוברים לגור בים המלח

על ידי הדייג* » 24 ינואר 2007, 13:48

האם ידוע למישהו/י על בעיות לרחוץ במעיינות הטרמומינרליים החמים(גופרית) בתקופת ההנקה?

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 23 ינואר 2007, 09:30

שלום לכולכם,
הולכים ומתקדמים לקראת בניית שכונה קהילתית בקיבוץ אלמוג (ובשאר קיבוצי המועצה). הרעיון - כמה שיותר קרוב לטבע, בניה אקולוגית המתחשבת בתנאי הסביבה (כולל תנאי מזג האוויר המיוחדים למקום). אנו בקשר עם המכון לחקר המדבר על מנת ללמוד כיצד לבנות נכון באזורינו.
מקווים לקלוט קהילה שהטבע, הסביבה, החינוך, השיתוף והצמיחה חשובים לה, רוצים להתפאר בקהילה מגובשת, תומכת ואיכותית.
מצ"ב קישור לאתר מועצה אזורית מגילות - http://www.dead-sea.org.il
אשמח אם ישנם כאלה המעוניינים לשמוע פרטים נוספים, כאלה שרוצים לעשות שינוי בחייהם (יחד איתנו)....
בהצלחה לכולם

עוברים לגור בים המלח

על ידי שמש* » 18 ינואר 2007, 16:05

קדימה!!!
אולי תתעייץ עם תגלת כהן?
יש גם בחורה מבאר אורה( ליד אילת) קוראים לה נעמה, יש לה דפבית חיים חדשים במדבר 2
אולי היא תעזור
בכל אופן הרבה בהצלחה

עוברים לגור בים המלח

על ידי ואוו* » 18 ינואר 2007, 08:21

ההתנצלות מתקבלת. בהחלט יכול להיות שיש אנשים שחושבים בדיוק ככה, כלומר, איך לעזאזל עוזבים את העיר, הנוחות, הקירבה וכו' וכו'. אני מבחינתי מאסתי בחיי העיר וזיהום האוויר המתלווה (בין היתר). אשמח לעשות שינוי לעבור למקום שקט יותר, שליו יותר, קטן יותר, תומך יותר.................

עוברים לגור בים המלח

על ידי שמש* » 17 ינואר 2007, 23:48

טוב מהתשובה שלך הבנתי שבעצם לא הבנתי את שאלתך....
חשבתי שזו היתה שאלה צינית בנוסח "וואללה אני אוהב את המדבר אבל איך עוזבים את חיי העיר וכו' וכו' וכו'..."
ועכשיו ירד לי האסימון שהשאלה היתה פרקטית לחלוטין.
אז מתנצלת על הבילבול...

עוברים לגור בים המלח

על ידי ואוו* » 17 ינואר 2007, 08:12

לא הבנתי את עניין סדרי העדיפויות. אני התכוונתי לכך, שכמי שאוהב את המדבר, האפשרות הזו נראית אופציה נהדרת להגשמת חלום. סדרי עדיפויות? של מה? על מה? למה הכוונה?

עוברים לגור בים המלח

על ידי שמש* » 16 ינואר 2007, 15:36

איך בדיוק עושים את זה?
הכל עניין של סדרי עדיפויות

עוברים לגור בים המלח

על ידי ואוו* » 16 ינואר 2007, 13:56

נשמע מצויין. איך בדיוק עושים את זה?

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 12 דצמבר 2006, 09:54

הייתי אומרת שיש הרבה מאוד אנשים שגרים במקום שבו הם רק באים לישון/לאכול או בקיצור למלא אחר הצרכים הכי בסיסיים שלנו כבני אדם. לעומתם, יש אנשים שכבר הפנימו שחיים כאלה, הם לא חיים בשבילם ועשו משהו לטובת הנפש (לא רק הגוף דורש טיפול), ואני אחת מאלה, ואני באמת שמחה על כך, שמצאתי מקום שבו אפשר לנוח ממרוץ החיים המטורף הזה, ולמצוא שקט נפשי...

עוברים לגור בים המלח

על ידי שמש* » 11 דצמבר 2006, 20:28

ואני שמחה שאזרתי אומץ וחזרתי למקום שבו אני מרגישה הכי בבית.

את באמת נשמעת(נקראת...) מאושרת מאוד!
ככה זה כשחיים בבית לא?
י

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 11 דצמבר 2006, 10:27

שלום לך אבא.
מועצה אזורית מגילות מאגדת בתחומה מספר קיבוצים ומושב אחד. הקיבוצים הם יחסית צעירים (משנות השבעים). אני אענה על כל שאלותיך אחת אחת:
איך מצטרפים - כמה אפשרויות - הצטרפות לחברות, הצטרפות כתושב או הצטרפות כתושב חבר באגודה (שכונה קהילתית).
מה עושים וממה מתפרנסים - בעיקר, נהנים מהחיים. אפשרויות העבודה באזור הן מוגבלות לחקלאות ו/או יזמויות פרטיות. ירושלים היא העיר הקרובה (כחצי שעה מקיבוץ אלמוג - הקיבוץ הצפוני במועצה), יש גם כאלה שעובדים בכל חלקי הארץ וגם בתל אביב (כשעה ורבע).
גיטרה - לי אין, וחבל. אתה תביא גיטרה אני אביא את הג'מביי....

עוברים לגור בים המלח

על ידי אבאשלהילדהשלו* » 11 דצמבר 2006, 10:05

איך מצטרפים ? מה עושים שם ? כמה משפחות ? ממה מתפרנסים ? יש גיטרה ?

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 11 דצמבר 2006, 08:50

יש שם משהו שעוד לא התקלקל
צודקת. אכן יש במדבר משהו שיד האדם (וגם הרגל) עדיין לא הצליחה לקלקל. ביום שבת נסענו עם הילדים להר סדום (בשביל המוביל למערת הקמח). הגענו עד סוף השביל עם הרכב (היינו לבד), יצאנו כולנו, ופשוט שאפנו את האוויר והאווירה שהמקום משרה. קילומטרים מסביב אין כלום פרט למדבר העצום, נוף בראשית אמיתי. היה מדהים (הרכב היה הפרט היחידי שלא היה קשור לכלום, כאילו שמו אותו במקום שלא צריך להיות בו, אני מתארת לעצמי שכך היה מרגיש לו היה יכול..........).
שמש - גם אני הייתי בגרעין נח"ל לקיבוץ בים המלח (לפני 16 שנה) ואני שמחה שאזרתי אומץ וחזרתי למקום שבו אני מרגישה הכי בבית.

עוברים לגור בים המלח

על ידי עשב_השדה* » 08 דצמבר 2006, 02:09

קצת צפונה מים המלח, יש את בקעת הירדן, המלאה מושבים חקלאיים. אנחנו עברנו לכאן לפני ארבע שנים, למושב גיתית שעל גב ההר, הנוף: הסרטבא, וכל הבקעה, על ריבועי האדמה המעובדים נפרשים למרגלות ביתינו. שעה לים בתל אביב, ארבעים וחמש דקות לירושלים, ארבעים וחמש לבית שאן. מרכז, אמרנו??? מזג האוויר: חמש מעלות פחות מהבקעה למטה (שזה נורא משמעותי!!!) והאוויר, אח האוויר. צלול, נקי, שעושה בלילה קר בריאות, או בחילוף אותיות: רק בריאות!!!

עוברים לגור בים המלח

על ידי איילת_א* » 07 דצמבר 2006, 23:19

אני דווקא כמהה לעבור לגור במדבר. יש שם משהו שעוד לא התקלקל (או שככה אני רוצה לחשוב...).
חשבתי על אזור הערבה, אבל גם אזור ים המלח הוא אפשרות שאפשר לחשוב עליה.

דווקא הצפון ממש לא עושה לי את זה (אולי בגלל שגדלתי שם, בגליל המערבי...)
תמיד כשאני חולפת ליד נופי הערבה (בדרך לסיני) העוצמות של המרחבים והנופים הבראשיתיים האלה מדהימות אותי (אולי הגיע הזמן ... (-:)

עוברים לגור בים המלח

על ידי שמש* » 07 דצמבר 2006, 22:25

אהלן תגלת,
לא, את ממש לא לבד! כ"כ מתחברת למשפט שכתבת
כי המדבר עושה לי משהו בבטן, בלב, ברגליים, בראש, בכל הגוף.

הייתי בנח"ל, בגרעין לקבוץ בים המלח וכל יום הודתי לעולם שיש (היתה) לי ההזדמנות לחיות במקום כ"כ כ"כ מיוחד, ממש מבראשית
עד היום, כל פעם שאנחנו עוברים דרך הקבוץ, כולי התרגשות, שמחה, סוג של געגוע ולאו דווקא לחוויות או לתקופה, אלא בעיקר לעוצמות ההרים, הים ,
הזריחות והשקיעות... אלו הן תחושות שמלוות אותי כמעט 20 שנה.

לשמחתי הרבה, אני חייה היום גמכן במדבר(ערבה) וזה חלום חיי, שמתגשם כל יום (כבר 6 שנים) מחדש.
מאוד מאוד אהבתי את אשר כתבת, מאוד מזדהה...

ולא,לא כולם אוהבים את הצפון.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 07 דצמבר 2006, 11:32

צודקת, כנראה. ובכל זאת, נראה כאילו כולם אוהבים את הצפון (לא טוענת שיש בזה רע או פסול)......

עוברים לגור בים המלח

על ידי בת_ההרים* » 07 דצמבר 2006, 11:20

אני עדיין מחפשת עוד כאלה, לצערי, כנראה, אין הרבה
יש.אבל את יודעת,המדבר הוא גדול.ואינו מסתכם רק במדבר יהודה :-)

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 07 דצמבר 2006, 10:56

אני שמחה על התגובה, כבר חשבתי שאני לבד....
מאז שנכתבה אותה תגובה, היא מלווה אותי במחשבות. האמת, לא מזיז לי, כתבתי כי הרגשתי שאני צריכה להגיב.
בכל מקרה, כנראה שבאמת יש משהו בתבנית שלנו כבני אדם שונים, שמושך כל אחד מאתנו למקום אחר. אני אישית, לא יודעת מהיכן באה האהבה למדבר, היא בטח לא קשורה לנוף ילדותי (בעיקר בניינים, מכוניות והרבה שילוט ואורות), אבל זה בטוח קשור למשהו, כי המדבר עושה לי משהו בבטן, בלב, ברגליים, בראש, בכל הגוף.
כל פעם שאני חוזרת הביתה מהורי (שגרים בכפר סבא), יש לי תחושה של התעלות. את הנופש האחרון שלנו כמשפחה, חגגנו בצימר בערבה....יש כאלה שיאמרו "משוגעים", מה יש לחפש בחור הזה? בשבילי המדבר, נוף הבראשית העוטף מסביב, הוא הבית.
אני עדיין מחפשת עוד כאלה, לצערי, כנראה, אין הרבה.

עוברים לגור בים המלח

על ידי הערסית_מהשכונה* » 06 דצמבר 2006, 18:20

אה..אחד הדברים המצחיקים שכתב סימון בספר שלו זה... ש "בישראל יש מנהג מוזר בחדש שבט ..לחגוג יומהולדת לעצים"!!!!
(אגב..מעניין עם המאוס מלמעלה מבין , שלא רק בית, אלא כל נטיעה של עץ - כמו בט"ו בשבט נועדה לבסס את האחיזה הלאומית בקרקע)

עוברים לגור בים המלח

על ידי הערסית_מהשכונה* » 06 דצמבר 2006, 18:15

וואוו ...אני קוראת מה שכתב לך שם למעלה איזה שמאלני שמצליח להשמיע את דעתו כמו איוושה של נפיחה צלולה שיצאה הרגע מהתחת של הפרה ברפת של השכן.....(אוףףף מסריח).אל תעלבי , יש הרבה כאילו שיודעים להגן על "האחר" רק ע"י אלימות.
גם אני משתייכת לאגף השמאלי של התודעה (או החוסר תודעה) הפוליטית . אבל מזמן כבר ברור לי שכל דיונה שתהפכי בארץ היא סוג של התנחלות (חוצ מבאר מילכה מסתבר). ובטח היצור המאוס שכתב לך שם למעלה יושב באיזה בית ביפו , חיפה , גליל, עין הוד רמלה והסביבה וחושב על מי להקיא את יסורי המצפון שלו.
  • אבל לעינייננו
מעניין מה שנכתב שם למעלה על התחברות לנוף ולמקום...
אני חוקרת (במחשבות) כבר המון זמן את הנושא דרך הפילטר של המצלמה...יש לי את "התנ"ך " שהולך איתי לכל מקום : זה ספר שנקרא : "נוף וזיכרון" (באנגלית) של סימון שמה .היסטוריון ואנתרופולוג מצויין...
במיוחד אני מזדהה עם הדברים שכתב על הדברים הכמוסים אשר קושרים אותנו לתבנית נוף מסויימת...לפעמים זה טמון עמוק בתבנית נוף הילדות .....ולאו דווקא בתצורה אלא עמוק יותר... במלא או בריק...באתמוספירה ..בציבעוניות ...באנרגיות...
טוב נו אני גם מאמינה בתבניות מגילגולים קודמים ..אבל את זה המאסטר שלי לא היה מעז לכתב בדוקטורט שלו.....!!!!

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 22 אוקטובר 2006, 12:55

אינני יודעת את מין הכותב ולכן אכתוב בזכר (בדרך כלל פחות אותיות).
צר לי על המועקה אותה אתה מעלה. לי באופן אישי, אין היהורים על ענייני פינוי/פיצוי - האמת - ממש לא עלה בדעתי לגור היכן שאני גרה, רק בגלל הפיצוי, שאולי אקבל, אם וכאשר יהיה איזשהו הסדר עם שכנינו. אני גם חושבת, שלא זה המקום להעלות את כל הנקודות הפוליטיות האלה.
לעניין המחסומים - גם אני עוברת במחסומים ועוצרת ליד החיילים, ולפעמים אפילו נדרשת להציג תעודת זהות.
בקיצור, שוב, צר לי, תנסה להעלות את דעותיך הפוליטיות במקום אחר.
שיהיה יום נעים לכולם.

עוברים לגור בים המלח

על ידי נמאס* » 20 אוקטובר 2006, 18:58

יתרון נוסף למגורים ביישוב שלך תגלת כהן זה שתקבלי המון פיצויים מהמדינה שיפנו אתכם כדי לאפשר איזה הסכם
ביננו לשכנים שלנו. בעצם תקבלי את זה מכספי המיסים שאנו משלמים. תנסי פעם לשמוע מה המצב בעיר יריחו, במדבר המקסים שלך.
ותנסי קצת לחשוב מה החלק שלך הענין הזה.

ועוד יתרון שילדיך לומדים כבר מגיל צעיר שיש אנשים עם פריבילגיות שחולפים על פני מחסומים ויש כאלו שצריכים לעצור במחסומים.

עוברים לגור בים המלח

על ידי נהורה* » 20 אוקטובר 2006, 17:44

המדבר עבורי הוא חזרה למקור,
יש לי חלום שביום מן הימים, אני אגור בים המלח,
ואקים אוהל נשים שיכיל את כל תהומותיהן עד שיתחילו לשמוח.
מבינה ללבך בכל הקשור לבחירות לא פופולאריות-מדבריות.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 19 אוקטובר 2006, 12:38

אני שמחה למצוא שותפה לאהבת המדבר. נראה לי שחסר כאלה, או שקולם לא נשמע.....
אפשר שעוד תגורי ליד ים המלח כשתחליטו להשתקע.
אנחנו שמחים לקבל שותפים חדשים לחיים המדהימים פה.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תמר_ס* » 19 אוקטובר 2006, 12:31

תמיד חלמתי לגור ליד יממלח. איכשהו החיים לקחו אותנו למקומות אחרים. אבל עוד לא השתקענו בשום מקום. אנחנו כל הזמן זזים.
אוהבת את המדבר פי אלף מכל מקום אחר.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 19 אוקטובר 2006, 12:14

חשבתם על זה פעם? החיים במדבר "בצל הגשם" הם אחרים (במובן הטוב של המילה). משהו שעדיין לא מכירים (אבל שווה להכיר).

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 19 אוקטובר 2006, 11:19

הי רוני, טוב לשמוע אותך כאן. קראתי בדף הבית שלך שאת גרה בברקן, אז - עופר למד לפני שנים במכללת אריאל ומאוד הוקסם מהמקום (עוד לפני שקמה בו השכונה החדשה) ואז גם חשבנו לקנות שם שטח ולהקים את ביתנו (עוד לא היינו נשואים). בכל אופן, איכשהו הרעיון הזה התמוסס, והאמת שאנחנו לא מתחרטים (אגב, יש לנו חברים בברקן, כך שיוצא לנו להגיע לשם מדי פעם). מדהים כמה הארץ הזו קטנה - כי אני בטוחה שאת גם מכירה בנות גרעין שלי ואחת שלמדה איתי באוניברסיטה (הן מאילת).... מצחיק.....
בכל מקרה, אני שמחה שמצאת את מקומכם, אני מקווה שהכל בסדר איתך, עם בעלך ועם הבנות (היה קצת קשה ועצוב לקרוא את ההשתלשלות, עד שלא יכולתי אפילו להגיב). אני מחזקת את ידיכם ושולחת המון אהבה והבנה, שוב, מהמקום הנמוך ביותר בעולם.....

עוברים לגור בים המלח

על ידי רוני_בלוני* » 19 אוקטובר 2006, 11:02

הי תגלת, יוופי של דף פתחת כאן.
דרך אגב מים המלח לירושלים זו נסיעה של עשרים וחמש דקות! באמת מרכז.
אני נודלתי וגדלתי באילת! וכל חיי חלמתי לעזוב שם, גרתי ממש צמוד להרים ולא אהבתי את העיר והנוף בכלל!
(זו אילת של לפני חמש עשרה שנה)
היום, אחרי שעברתי לאזור המרכז (עדיין יש לי נוף של הרי השומרון ואני מחוברת אליו ממש), אני לא מתגעגעת בכלל לאילת אבל כשאני מגיעה לביקור, קסום בעיני הקרבה של העיר להרים ולים, בשעת שקיעה זה נראה לי עוד יותר קסום.
הכל תלוי במודעות לרגשות שלנו! כל תקופה והרגשות שלה.
לפעמים מה שמתאים לנו עכשיו, כבר לא יתאים לנו או לא נתחבר אליו שעוד כמה שנים!
בהצלחה תגלת,
ולגבי אותה חברה שכתבתי לך בדף הבית - היא עבדה במעון בקיבוץ ועזבה לפני שנה.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 19 אוקטובר 2006, 09:52

שלום לך, משום מה נראה לי שהכל זה עניין של תדמית. הנגב משדר ריחוק עצום (למרות שהצפון רחוק באותה מידה), וים המלח, בכלל, סוף העולם שמאלה. העניין הוא, שזה כל כך לא נכון....
דרך אגב, אזור ים המלח מוגדר בכל מקום כ"מרכז", בכל זאת קו אווירי אופקי מתל אביב.
בענייני עבודה, את צודקת, אין לי מה להוסיף - אם אתה עובד בגליל, מן הסתם גם תגור שם.
בכל אופן, כדברייך, המדבר מדבר בשפה שלנו. זה כנראה גם עניין של אופי והעדפות.
הגשמה עצמית, שלווה, חיי קהילה, שמש, מצוקים מדהימים, זריחות שלא רואים בשום מקום אחר (דרג אגב, נסענו לילה אחד בסוכות לראות את הזריחה עם הילדים ממצוקי דרגות - היה מדהים).
אני אשמח אם יש אנשים אחרים שהמדבר מדבר אליהם ורוצים לבנות את חייהם במקום הנמוך ביותר בעולם.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תבשיל_קדרה* » 19 אוקטובר 2006, 09:41

כשהייתי צעירה, חשבתי ש"כשאהיה גדולה" אגור באיזה חור בנגב או על פיסטין בגליל.
גדלתי, נישאנו, בעלי מצא עבודה בגליל. מצאנו הר קרוב לעבודה, והתמקמנו.
והאמת? אני גדלתי בגליל, הוא גדל בירושלים. הגליל מדבר "בשפה שלנו". אני לא יכולה לומר בוודאות שהיינו מרגישים כ"כ בית גם במדבר.

עוברים לגור בים המלח

על ידי תגלת_כהן* » 19 אוקטובר 2006, 08:46

שלום לכולכם, אני מסתובבת באתר תקופה קצרה ורואה שדי הרבה אנשים (בעיקר משפחות צעירות) רוצות לעשות שינוי בחייהן והשינוי מתבטא במעבר מהעיר המרכזית בה הם גרים לישוב, כפר או משהו שדומה לחיי קהילה קטנים. האמת, מזדהה עם כל התחושות המביאות משפחות צעירות להחליט החלטה כזו (גם אני עברתי תקופת תסכול עמוקה מהחיים במרכז הארץ ועשיתי את השינוי המיוחל, עם הרבה הרמות גבה מצד הסובבים).
אני מאוד רוצה להבין מדוע רוב רובם של האנשים אשר מחפשים מקום אחר לגור בו, בוחרים לחפש אך ורק בצפון? אני עברתי לגור בקיבוץ בצפון ים המלח (20 דקות מהציווליזציה בירושלים), והמדבר מקסים אותי כל בוקר מחדש.....
אשמח לשמוע על כאלה שהמדבר מדבר אליהם....
בהצלחה לכולם בדרך בה בחרו!

חזרה למעלה