תודה לאל ולבלה שנפתח הדף הזה.
הקשבתי לבעד ולנגד,ישבתי ושאלתי את עצמי.
בהתחלה היה נראה לי שיופי,סבבה , נוכל לגייס את הקהילה למען עצמה בדרך הזו של הבקשות למשרד החינוך ,דיונים עם יהודית דנילוב והמפקחים ועוד.
אבל..
עלתה התנגדות.
שום דבר לא יהיה לטובת הקהילה כל עוד לא ברור שהמהלך יוביל לגיבוש ולשיפור שבטוח ב100% ולא רק ספקולציות.
כל מה שגורם לנו לאבד אנרגיה עדיף לחשוב עליו עוד 100 פעמים ולא לעסוק בריבים פנימיים,על ריצה אחרי גופים שאין לנו שליטה עליהם=הרי דנילוב אולי בעדנו ומבינה אותנו ברמה מסוימת, היא לא יכולה לשלוט בפיקוח ולא במה שתוציא המחלקה המשפטית.
כרגע יש ספק בקרב חלק מהקהילה אם הפעילות הזו תקדם אותנו או שמא רק תכבול אותנו עוד יותר ותחושה שאנחנו שמים לעצמנו רגל,נותנים למשרד החינוך את העזרה להכשיל אותנו במה שהכנו במו ידינו.
אני חשבתי שאם נוכל להגיש המון בקשות ,המון 'אגנדות ' ,ולקבל עליהן אישור,זה יסייע לנו.
אין שום אפשרות לעשות את זה אם אין התגיסות של כל הקהילה.
יש הגיון בלהמתין.
יש נהל חדש,צריך לראות איך השטח פועל.לאחר שנה (או כל פרק זמן)נראה ,בעזרת הנציגים האזוריים,מה המצב ואם צריך עזרה כזו או אחרת ואם יש טעם בפניה למשרד החינוך או לא.
כמובן שיתנהל סביב זה דיון פתוח ומי שיתענין בכך יוכל להגיב.
איני יודעת האם יש ציפיה מצד משרד החינוך כלומר,דנילוב,להמשך ההדברות.הדברות כזו אמורה לדעתי לקבל את התמיכה של הקהילה.
ההצעות שנראות לי מתאימות לפעילות :
- ספר אלקטרוני של בקשות .
כמו שלימור כתבה :
_אני חושבת שכדאי להכין מן ספר אלקטרוני עם בקשות מכמה יותר משפחות שיהיה אצל מישהו על המחשב (לא באינטרנט,כדי שלאף אחד ממשרד החינוך לא יהיה
נגישות לזה),ומי שנתקל בבעיה בהכנת או כתיבת בקשה/תוכנית לימודים יוכל להעזר במאגר זה._
אני יכולה לאסוף ולארגן את העינין ,ותודה מראש לתמיכה הטכנית הנהדרת של בן זוגי.
- 'נציגים אזוריים' נרשמו כבר כמה נציגים אזוריים ונענו למייל ששלחתי.
לפי דעתי יש לנציג אזורי תפקיד בעינין איסוף המידע לגבי איך עברו המשפחות את ביקורי הבית והאישורים מהאזור.פשוט לעשות רשימות כדי שכעבור שנה נוכל ,אנחנו הקהילה להתבונן בנתונים: אולי יש פיקוח סביר אולי התנהגות המפקחים היתה נסבלת או להבדיל: היו הרבה עימותים,הרבה אי נעימיות .על אילו עינינים הם נתפסו .
בנוסף, יש אנשים שהתנדבו להדריך משפחות חדשות באזורם.(בנוסף/לא בנוסף לתפקיד איסוף המידע)
בכוונתי לערוך דף קשר שבו יהיו רשומים פרטי המתנדבים .
- אתר אינטרנט אינפורמטיבי שיקרא:'חינוך ביתי שאלות ותשובות'(או אחר,אם למישהו יש רעיון).
אנשים שהיו ביום עיון הביעו את דעתם שקשה למצוא באתר הענקי הזה מידע רלונטי להתנהלות החוקית בחינוך ביתי.
אני אומנם מאוד אוהבת את האתר ועובדה שאני כותבת בו לא מעט..
אני חושבת להעתיק או לנסח כמיטב יכולתי ואולי עזרה מאחרים,מה הדברים הראשוניים שחשובים למשפחה שיוצאת לתחילת דרכה.
אפשר להשאיר באתר כתובת מייל לשאלות ולצורך קבלת תמיכה נוספת .
את המיילים האלה אני אפנה לנציגים אזוריים לטיפולם.
דרך זו תסייע למשפחות חדשות להגיע למפגשים חברתיים באזור וכן תוריד את העומס של הפונים מ'מפורסמי' הקהילה .
כמובן שאפשר לעשות רוטציות/חופשים מהתפקיד .
תודה לאל ולבלה שנפתח הדף הזה.
הקשבתי לבעד ולנגד,ישבתי ושאלתי את עצמי.
בהתחלה היה נראה לי שיופי,סבבה , נוכל לגייס את הקהילה למען עצמה בדרך הזו של הבקשות למשרד החינוך ,דיונים עם יהודית דנילוב והמפקחים ועוד.
אבל..
עלתה התנגדות.
שום דבר לא יהיה לטובת הקהילה כל עוד לא ברור שהמהלך יוביל לגיבוש ולשיפור שבטוח ב100% ולא רק ספקולציות.
כל מה שגורם לנו לאבד אנרגיה עדיף לחשוב עליו עוד 100 פעמים ולא לעסוק בריבים פנימיים,על ריצה אחרי גופים שאין לנו שליטה עליהם=הרי דנילוב אולי בעדנו ומבינה אותנו ברמה מסוימת, היא לא יכולה לשלוט בפיקוח ולא במה שתוציא המחלקה המשפטית.
כרגע יש ספק בקרב חלק מהקהילה אם הפעילות הזו תקדם אותנו או שמא רק תכבול אותנו עוד יותר ותחושה שאנחנו שמים לעצמנו רגל,נותנים למשרד החינוך את העזרה להכשיל אותנו במה שהכנו במו ידינו.
אני חשבתי שאם נוכל להגיש המון בקשות ,המון 'אגנדות ' ,ולקבל עליהן אישור,זה יסייע לנו.
אין שום אפשרות לעשות את זה אם אין התגיסות של כל הקהילה.
יש הגיון בלהמתין.
יש נהל חדש,צריך לראות איך השטח פועל.לאחר שנה (או כל פרק זמן)נראה ,בעזרת הנציגים האזוריים,מה המצב ואם צריך עזרה כזו או אחרת ואם יש טעם בפניה למשרד החינוך או לא.
כמובן שיתנהל סביב זה דיון פתוח ומי שיתענין בכך יוכל להגיב.
איני יודעת האם יש ציפיה מצד משרד החינוך כלומר,דנילוב,להמשך ההדברות.הדברות כזו אמורה לדעתי לקבל את התמיכה של הקהילה.
[hr]
ההצעות שנראות לי מתאימות לפעילות :
[list=1]
[*] ספר אלקטרוני של בקשות .
[/list]
כמו שלימור כתבה :
_אני חושבת שכדאי להכין מן ספר אלקטרוני עם בקשות מכמה יותר משפחות שיהיה אצל מישהו על המחשב (לא באינטרנט,כדי שלאף אחד ממשרד החינוך לא יהיה
נגישות לזה),ומי שנתקל בבעיה בהכנת או כתיבת בקשה/תוכנית לימודים יוכל להעזר במאגר זה._
אני יכולה לאסוף ולארגן את העינין ,ותודה מראש לתמיכה הטכנית הנהדרת של בן זוגי.
[list=1]
[*] 'נציגים אזוריים' נרשמו כבר כמה נציגים אזוריים ונענו למייל ששלחתי.
[/list]
לפי דעתי יש לנציג אזורי תפקיד בעינין איסוף המידע לגבי איך עברו המשפחות את ביקורי הבית והאישורים מהאזור.פשוט לעשות רשימות כדי שכעבור שנה נוכל ,אנחנו הקהילה להתבונן בנתונים: אולי יש פיקוח סביר אולי התנהגות המפקחים היתה נסבלת או להבדיל: היו הרבה עימותים,הרבה אי נעימיות .על אילו עינינים הם נתפסו .
בנוסף, יש אנשים שהתנדבו להדריך משפחות חדשות באזורם.(בנוסף/לא בנוסף לתפקיד איסוף המידע)
בכוונתי לערוך דף קשר שבו יהיו רשומים פרטי המתנדבים .
[list=1]
[*] אתר אינטרנט אינפורמטיבי שיקרא:'חינוך ביתי שאלות ותשובות'(או אחר,אם למישהו יש רעיון).
[/list]
אנשים שהיו ביום עיון הביעו את דעתם שקשה למצוא באתר הענקי הזה מידע רלונטי להתנהלות החוקית בחינוך ביתי.
אני אומנם מאוד אוהבת את האתר ועובדה שאני כותבת בו לא מעט..
אני חושבת להעתיק או לנסח כמיטב יכולתי ואולי עזרה מאחרים,מה הדברים הראשוניים שחשובים למשפחה שיוצאת לתחילת דרכה.
אפשר להשאיר באתר כתובת מייל לשאלות ולצורך קבלת תמיכה נוספת .
את המיילים האלה אני אפנה לנציגים אזוריים לטיפולם.
דרך זו תסייע למשפחות חדשות להגיע למפגשים חברתיים באזור וכן תוריד את העומס של הפונים מ'מפורסמי' הקהילה .
כמובן שאפשר לעשות רוטציות/חופשים מהתפקיד .